abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189935260
Ik vraag me af of dit echt een vrouwen ding is, of dat mannen het ook doen;

Als je een bericht stuurt naar iemand die je leuk vindt en diegene heeft het gelezen (blauwe vinkjes) maar reageert er de hele dag niet op. Check je dan af en toe Whatsapp om te zien of ze wel online zijn geweest in de tussentijd?

In alle eerlijkheid doe ik dat zelf wel eens en mijn vriendinnen ook.
pi_189935276
Nee nooit, is een vrouwending.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 10:36:09 #3
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189935304
Ik reageer zelf ook niet altijd direct op een appje
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_189935306
Meer een tienerding
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_189935316
Deed ik in het begin wel een beetje, toen ik m'n vriendin net ontmoet had. Nu allang niet meer.
pi_189935340
Ja constant
Ik erger me ook mateloos als mensen wel lezen maar niet even reageren.

Wel tijd om je app te lezen, niet om even kort te reageren???
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 november 2019 @ 10:47:34 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189935425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:39 schreef Elan het volgende:
Ja constant
Ik erger me ook mateloos als mensen wel lezen maar niet even reageren.

Wel tijd om je app te lezen, niet om even kort te reageren???
Maar voor je het weet zit je de halve dag even kort te reageren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189935442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:39 schreef Elan het volgende:
Ja constant
Ik erger me ook mateloos als mensen wel lezen maar niet even reageren.

Wel tijd om je app te lezen, niet om even kort te reageren???
Owh.. jij bent zo'n zeikerd. Wat mij betreft is met dingen als WhatsApp en mail gewoon de stelregel: jij gaat over wanneer je de vraag stelt, ik over wanneer ik antwoord. Als je snel een antwoord nodig hebt moet je maar bellen.
  donderdag 14 november 2019 @ 10:53:34 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189935499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:36 schreef KennyPowers het volgende:
Meer een tienerding
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189935525
Geen idee
Ik ken geen mensen die ik leuk vind
pi_189935551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Owh.. jij bent zo'n zeikerd. Wat mij betreft is met dingen als WhatsApp en mail gewoon de stelregel: jij gaat over wanneer je de vraag stelt, ik over wanneer ik antwoord. Als je snel een antwoord nodig hebt moet je maar bellen.
Mensen die kapot moeilijk reageren op Whatsapp zijn vaak telefonisch ook lastig te bereiken. Het zijn ook vaak dezelfde mensen die dat doen, behalve natuurlijk als ze iets van jou nodig hebben Dan kunnen ze ineens wel meteen terug reageren. Heeft ook gewoon met fatsoen te maken, en vooral met prioriteiten.
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 11:01:20 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189935604
Noem mij mij maar een ouwe lolly maar in mijn belevingswereld kan een app nooit dringend zijn.
And so is the past
pi_189935621
Ik heb dat dus lekker uit staan.
pi_189935630
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen die kapot moeilijk reageren op Whatsapp zijn vaak telefonisch ook lastig te bereiken. Het zijn ook vaak dezelfde mensen die dat doen, behalve natuurlijk als ze iets van jou nodig hebben Dan kunnen ze ineens wel meteen terug reageren. Heeft ook gewoon met fatsoen te maken, en vooral met prioriteiten.
Inderdaad heeft het met prioriteit te maken. De vragen van heel veel mensen hebben een lage prioriteit.
pi_189935737
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Inderdaad heeft het met prioriteit te maken. De vragen van heel veel mensen hebben een lage prioriteit.
Vind het vooral een fatsoenskwestie. Tenzij het echt compleet onzinnig, puur zakelijk is (en je bijvoorbeeld vrij bent), of je diegene niet mag kun je toch even (kort) reageren?
blablablabla
pi_189935756
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Noem mij mij maar een ouwe lolly maar in mijn belevingswereld kan een app nooit dringend zijn.
Heel dringend niet. Maar je kan bijvoorbeeld concrete dingen vragen zoals of iemand mee eet, mee naar de bar gaat etc. Als diegene dat leest en niet reageert is dat vrij irritant ja.

Maar ook als je iemand vraagt hoe het gaat en je krijgt twee dagen later pas een reactie vind ik dat ronduit asociaal.

Maar misschien ben ik vroeger gewoon net te vaak afgewezen. Dat kan natuurlijk ook.
blablablabla
pi_189935806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Vind het vooral een fatsoenskwestie. Tenzij het echt compleet onzinnig, puur zakelijk is (en je bijvoorbeeld vrij bent), of je diegene niet mag kun je toch even (kort) reageren?
Ga jij over de tijd van andere mensen dan? Al is het 'maar' 1 minuutje. Dat komt op mij dan weer onfatsoenlijk over. Alsof jij het middelpunt van de wereld bent.
pi_189935864
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:14 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ga jij over de tijd van andere mensen dan? Al is het 'maar' 1 minuutje. Dat komt op mij dan weer onfatsoenlijk over. Alsof jij het middelpunt van de wereld bent.
Relaties onderhouden kost nu eenmaal tijd, als je daar al geen minuutje voor kan vrijmaken is dat prima maar dan ben je mijn aandacht vanaf dat moment niet meer waard.

Want je leest het wel. Maar het boeit jou kennelijk niet.
blablablabla
pi_189935883
Ik heb express blauwe vinkjes aan staan. Weet je meteen wanneer ik het gelezen heb.
pi_189935886
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Relaties onderhouden kost nu eenmaal tijd, als je daar al geen minuutje voor kan vrijmaken is dat prima maar dan ben je mijn aandacht vanaf dat moment niet meer waard.

Want je leest het wel. Maar het boeit jou kennelijk niet.
Hee Remi,
pi_189935896
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:20 schreef Tailless het volgende:

[..]

Hee Remi,
Niks Remi. Prioriteiten :)
blablablabla
  Redactie Frontpage donderdag 14 november 2019 @ 11:21:53 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189935899
Ik heb die onzin uitstaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189935913
Nee ben er niet zo mee bezig, reageren ze niet, jammer dan.
pi_189935919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Niks Remi. Prioriteiten :)
Onzin. ik check whatsapp vaak maar die onzin berichten reageer ik op wanneer ik tijd heb. Bel gewoon als je mij nu wilt spreken.
pi_189935992
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:23 schreef Tailless het volgende:

[..]

Onzin. ik check whatsapp vaak maar die onzin berichten reageer ik op wanneer ik tijd heb. Bel gewoon als je mij nu wilt spreken.
Onzinberichten reageer ik überhaupt niet op.
Verder zijn er drieduizend redenen om je telefoon niet op te kunnen nemen, dus daarom is een appje over het algemeen juist wat makkelijker te beantwoorden. Kun je reageren hoe en wanneer het jou het beste uit komt.

Wel lezen maar niet reageren is asociaal. Als mensen je iets vragen en je hoort dat draai je je kop toch ook niet weg . Of als ze je bellen met een vraag wegdrukken. :|W
blablablabla
pi_189936037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Onzinberichten reageer ik überhaupt niet op.
Verder zijn er drieduizend redenen om je telefoon niet op te kunnen nemen, dus daarom is een appje over het algemeen juist wat makkelijker te beantwoorden. Kun je reageren hoe en wanneer het jou het beste uit komt.

Wel lezen maar niet reageren is asociaal. Als mensen je iets vragen en je hoort dat draai je je kop toch ook niet weg . Of als ze je bellen met een vraag wegdrukken. :|W
Als iemand nog moet overleggen verwacht jij zeker ook een appje met: Ik reageer zo :* :*
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  donderdag 14 november 2019 @ 11:34:57 #27
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189936052
Blauwe vinkjes heb ik uitgezet, wat een verademing was dat :P
pi_189936072
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:33 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Als iemand nog moet overleggen verwacht jij zeker ook een appje met: Ik reageer zo :* :*
Nee
Ik ga ff overleggen.
Wat kost dat van je kostbare tijd, 3 seconden?
blablablabla
pi_189936137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:29 schreef Elan het volgende:

Wel lezen maar niet reageren is asociaal. Als mensen je iets vragen en je hoort dat draai je je kop toch ook niet weg . Of als ze je bellen met een vraag wegdrukken.
Ik lees het bericht om te kunnen beoordelen of het belangrijk is. Zo niet, en het komt niet uit, dan reageer ik later. Als het aan jou zou liggen, zou ik het pas lezen zodra ik wel tijd/zin heb. Mensen die mij kennen weten dat. En die zijn gelukkig niet zo asociaal om te eisen dat ik direct reageer. Dat schept voor hun in relatie tot mij ook weer ruimte om te reageren wanneer het hun past.

Verder is het denk ik een perspectiefkwestie. Jij vergelijkt whatsapp nu met een irl-interactie, maar ik vind een vergelijking met sms of e-mail meer op zijn plaats, waarbij je ook naar eigen wens kan reageren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2019 11:43:57 ]
pi_189936139
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Onzinberichten reageer ik überhaupt niet op.
Verder zijn er drieduizend redenen om je telefoon niet op te kunnen nemen, dus daarom is een appje over het algemeen juist wat makkelijker te beantwoorden. Kun je reageren hoe en wanneer het jou het beste uit komt.

Wel lezen maar niet reageren is asociaal. Als mensen je iets vragen en je hoort dat draai je je kop toch ook niet weg . Of als ze je bellen met een vraag wegdrukken. :|W
Ja ik snap dat je een bekrompen kijkt hebt is al duidelijk. Maar volwassenen hebben soms wel even tijd om te kijken of iets nu belangrijk is of dadelijk. Bijvoorbeeld tijdens een vergadering etc.
pi_189936215
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik lees het bericht om te kunnen beoordelen of het belangrijk is. Zo niet, en het komt niet uit, dan reageer ik later. Als het aan jou zou liggen, zou ik het pas lezen zodra ik wel tijd/zin heb. Mensen die mij kennen weten dat. En die zijn gelukkig niet zo asociaal om te eisen dat ik direct reageer. Dat schept voor hun in relatie tot mij ook weer ruimte om te reageren wanneer het hun past.

Verder is het denk ik een perspectiefkwestie. Jij vergelijkt whatsapp nu met een irl-interactie, maar ik vind een vergelijking met sms of e-mail meer op zijn plaats, waarbij je ook naar eigen wens kan reageren.
Ik eis nergens dat je direct reageert, maar ik vind het inderdaad een irl-actie vergelijkbaar met iemand bellen. Als wij een relatie hebben waarin je wat voor elkaar over hebt en ik zoek contact met jou (kost mij ook tijd en moeite) en jij leest dat maar reageert drie dagen later pas vind ik dat vrij asociaal ja.

Als je 6/8 of 12 uur of de volgende dag reageert heb ik daar in de meeste gevallen geen enkele moeite mee. Tenzij het een hele specifieke vraag betreft, zoals eet je mee of iets van die strekking. Die mensen heb je ook, soms zijn ze dan nog gepikeerd als je geen rekening met ze hebt gehouden. De ironie.
blablablabla
pi_189936229
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:43 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ja ik snap dat je een bekrompen kijkt hebt is al duidelijk. Maar volwassenen hebben soms wel even tijd om te kijken of iets nu belangrijk is of dadelijk. Bijvoorbeeld tijdens een vergadering etc.
Je leest de posts van een wildvreemde op een forum al niet. Medelijden met je vrienden die je een appje sturen, als je die überhaupt hebt.
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 11:52:39 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189936247
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik eis nergens dat je direct reageert, maar ik vind het inderdaad een irl-actie vergelijkbaar met iemand bellen. Als wij een relatie hebben waarin je wat voor elkaar over hebt en ik zoek contact met jou (kost mij ook tijd en moeite) en jij leest dat maar reageert drie dagen later pas vind ik dat vrij asociaal ja.
Maar jij vindt het al onacceptabel als iemand niet direct reageert.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189936257
Ik ben zo een die een berichtje leest, denkt 'ik reageer straks wel' en het vervolgens straal vergeet.
pi_189936264
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar jij vindt het al onacceptabel als iemand niet direct reageert.
Welnee.
Ik stuur je juist een app zodat je zelf even een geschikt moment kunt kiezen om te reageren.

Bellen is in dat opzicht kut want ik weet niet of jij op dat moment dat ik je probeer te benaderen aan het werk bent of met je partner ligt te batsen.

Maar straal negeren of dagen later pas reageren is weer het andere uiterste.
blablablabla
pi_189936298
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik lees de posts van een wildvreemde op een forum al niet. Medelijden met je vrienden die je een appje sturen, die ik überhaupt niet heb.
Iedereen van mijn vrienden weet dat ik best bereikbaar ben via tel. veel persoonlijker
pi_189936310
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:49 schreef Elan het volgende:
Ik eis nergens dat je direct reageert, maar ik vind het inderdaad een irl-actie vergelijkbaar met iemand bellen. Als wij een relatie hebben waarin je wat voor elkaar over hebt en ik zoek contact met jou (kost mij ook tijd en moeite) en jij leest dat maar reageert drie dagen later pas vind ik dat vrij asociaal ja.

Als je 6/8 of 12 uur of de volgende dag reageert heb ik daar in de meeste gevallen geen enkele moeite mee. Tenzij het een hele specifieke vraag betreft, zoals eet je mee of iets van die strekking. Die mensen heb je ook, soms zijn ze dan nog gepikeerd als je geen rekening met ze hebt gehouden. De ironie.
Of drie dagen veel is ligt aan de inhoud. Soms gaat het om lange verhandelingen en ik neem daar gerust een paar dagen de tijd voor, net zoals met email. Als jij 6 uur tot de volgende dag acceptabel vindt voor alles wat niet specifiek/direct van belang is, dan zouden wij niet al teveel problemen hebben. Je leek eerder te stellen dat je (ongeacht de inhoud) direct antwoord verwacht zodra de ander jouw bericht gelezen heeft - of online is geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2019 11:58:07 ]
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 11:58:45 #38
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189936319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:39 schreef Elan het volgende:
Ja constant
Ik erger me ook mateloos als mensen wel lezen maar niet even reageren.

Wel tijd om je app te lezen, niet om even kort te reageren???
Ah verplicht moeten reageren op een appje omdat de ander mij er een stuurt
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 14 november 2019 @ 11:59:01 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189936326
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Welnee.
Ik stuur je juist een app zodat je zelf even een geschikt moment kunt kiezen om te reageren.

Bellen is in dat opzicht kut want ik weet niet of jij op dat moment dat ik je probeer te benaderen aan het werk bent of met je partner ligt te batsen.

Maar straal negeren of dagen later pas reageren is weer het andere uiterste.
Oh?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Onzinberichten reageer ik überhaupt niet op.
Verder zijn er drieduizend redenen om je telefoon niet op te kunnen nemen, dus daarom is een appje over het algemeen juist wat makkelijker te beantwoorden. Kun je reageren hoe en wanneer het jou het beste uit komt.

Wel lezen maar niet reageren is asociaal. Als mensen je iets vragen en je hoort dat draai je je kop toch ook niet weg . Of als ze je bellen met een vraag wegdrukken. :|W
The love you take is equal to the love you make.
pi_189936390
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh?
[..]

Het gaat om het niet reageren, natuurlijk heeft een app een langere tijdspanne dan als je iemand direct aanspreekt.

Wel grappig dat die bejaarden hier bellen een hogere prioriteit geven dan appen. Voordat appen en sms'en een ding waren riepen die ongetwijfeld dat je maar langs moest komen als het zo belangrijk was was je wilde weten :') .
blablablabla
pi_189936405
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:58 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ah verplicht moeten reageren op een appje omdat de ander mij er een stuurt
En dat is raar omdat?
Iemand appt je niet voor de katse kut.
blablablabla
pi_189936434
Whatsapp is best handig maar reageer er lang niet altijd op plus als je echt wat van me wil kun je ook gewoon bellen en anders jammer dan. Het irritante nu inmiddels bijna iedereen wel een smartphone heeft is dat men haast gaat geloven dat het de norm is om 24/7 bereikbaar te zijn, maar dat is eigenlijk een beetje ziekelijk.
  donderdag 14 november 2019 @ 12:08:01 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189936453
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Het gaat om het niet reageren, natuurlijk heeft een app een langere tijdspanne dan als je iemand direct aanspreekt.

Wel grappig dat die bejaarden hier bellen een hogere prioriteit geven dan appen. Voordat appen en sms'en een ding waren riepen die ongetwijfeld dat je maar langs moest komen als het zo belangrijk was was je wilde weten :') .
En wanneer weet je dan dat iemand niet reageert? Word je na een dag al zenuwachtig, of mag het ook gerust een week duren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189936467
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Of drie dagen veel is ligt aan de inhoud. Soms gaat het om lange verhandelingen en ik neem daar gerust een paar dagen de tijd voor, net zoals met email. Als jij 6 uur tot de volgende dag acceptabel vindt voor alles wat niet specifiek/direct van belang is, dan zouden wij niet al teveel problemen hebben. Je leek eerder te stellen dat je (ongeacht de inhoud) direct antwoord verwacht zodra de ander jouw bericht gelezen heeft - of online is geweest.
Ik leek dat helemaal nergens te stellen, iemand is begonnen dat voor mij in te vullen en de rest van het topic heeft dat als waarheid aangenomen.
blablablabla
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 12:08:58 #45
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189936471
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Elan het volgende:

[..]

En dat is raar omdat?
Iemand appt je niet voor de katste kut.
Het is dus een verplichting begrijp ik

Ik bepaal zelf wel wanneer ik wel of niet reageer op een berichtje
Ik hou er niet van als mensen mij iets opdringen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_189936565
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wanneer weet je dan dat iemand niet reageert? Word je na een dag al zenuwachtig, of mag het ook gerust een week duren?
Ligt aan de persoon en de kwestie

Sommige berichten hoef je überhaupt niks mee. Aan de andere kant zie ik het nut niet zo van niet reageren op een eenvoudige en simpele vraag.

We hebben het niet over een complete offerte voor een aanbouw hé :') maar gewoon hoe het gaat, of je vanavond mee gaat naar Schubbekutteveen.
blablablabla
pi_189936646
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:08 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Het is dus een verplichting begrijp ik

Ik bepaal zelf wel wanneer ik wel of niet reageer op een berichtje
Ik hou er niet van als mensen mij iets opdringen
Tja.
Mensen die je tot je vrienden of kennissen rekent brengen in verreweg de meeste gevallen nu eenmaal verplichtingen met zich mee.

Als jij een goede vriend opbelt vind je het waarschijnlijk ook niet oké dat hij je doodzwijgt en niet terugbelt. Of als hij je verjaardag skipt omdat hij brak is en geen zin heeft.

Wat is een vriendschap zonder loyaliteit? Dan ben je gewoon kennissen.
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 12:23:47 #48
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189936671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Relaties onderhouden kost nu eenmaal tijd, als je daar al geen minuutje voor kan vrijmaken is dat prima maar dan ben je mijn aandacht vanaf dat moment niet meer waard.

Want je leest het wel. Maar het boeit jou kennelijk niet.
Dit klinkt alsof ik bij jou specifiek de vinkjes zou uitzetten. ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:53 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik ben zo een die een berichtje leest, denkt 'ik reageer straks wel' en het vervolgens straal vergeet.
Dat gebeurt mij ook wel eens. :P
pi_189936684
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:53 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik ben zo een die een berichtje leest, denkt 'ik reageer straks wel' en het vervolgens straal vergeet.
Daarom je username _O-

Ik reageer meteen, tenzij ik erover moet nadenken maar dan zeg ik dit. Als meer mensen tegelijkertijd wat zeggen tegen mij, dan kan het even duren. Maar dan reageer ik zsm. Geef ook aan wanneer dat niet lukt (tunnel in, batterij gaat leeg).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 12:26:55 #50
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189936707
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja.
Mensen die je tot je vrienden of kennissen rekent brengen in verreweg de meeste gevallen nu eenmaal verplichtingen met zich mee.

Als jij een goede vriend opbelt vind je het waarschijnlijk ook niet oké dat hij je doodzwijgt en niet terugbelt. Of als hij je verjaardag skipt omdat hij brak is en geen zin heeft.

Wat is een vriendschap zonder loyaliteit?
Wat is een vriendschap als er verplichtingen zijn?
Een echte vriendschap hangt niet af van het direct reageren na het lezen van een bericht.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_189936722
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Elan het volgende:
Het gaat om het niet reageren, natuurlijk heeft een app een langere tijdspanne dan als je iemand direct aanspreekt.

Wel grappig dat die bejaarden hier bellen een hogere prioriteit geven dan appen. Voordat appen en sms'en een ding waren riepen die ongetwijfeld dat je maar langs moest komen als het zo belangrijk was was je wilde weten :') .
Toen ik in de pubertijd zat waren sms en msn tegelijkertijd populair. Bij smsen 'kreeg' je de tijd om te reageren en bij msn diende je direct te reageren. (Logisch want direct messaging.) Whatsapp lijkt, met name door de toevoeging van 'online'/blauwe vinkjes het meeste op msn, maar omdat ze beiden min of meer tegelijkertijd wegvielen, nam Whatsapp de functie van allebei de diensten over. Waarom Whatsapp gekozen heeft voor de 'directe druk' door het blauwe vinkje is me nooit duidelijk geworden. Misschien om de activiteit te verhogen? Het zou me niet verbazen als het een negatieve invloed heeft gehad op talloze (prille) relaties.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2019 12:33:34 ]
  donderdag 14 november 2019 @ 12:28:28 #52
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189936731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja.
Mensen die je tot je vrienden of kennissen rekent brengen in verreweg de meeste gevallen nu eenmaal verplichtingen met zich mee.

Als jij een goede vriend opbelt vind je het waarschijnlijk ook niet oké dat hij je doodzwijgt en niet terugbelt. Of als hij je verjaardag skipt omdat hij brak is en geen zin heeft.

Wat is een vriendschap zonder loyaliteit? Dan ben je gewoon kennissen.
Ik ga een vriendschap niet opzeggen als iemand een keer niet komt. De reden hoef ik al helemaal niet te weten. Daar beslist die ander over, niet ik.
pi_189936739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:55 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Geen idee
Ik ken geen mensen die ik leuk vind
Somebody that I used to know
pi_189936747
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:11 schreef Elan het volgende:
Heel dringend niet. Maar je kan bijvoorbeeld concrete dingen vragen zoals of iemand mee eet, mee naar de bar gaat etc. Als diegene dat leest en niet reageert is dat vrij irritant ja.

Als het echt dringend of urgent is, dan bellen ze maar.
Somebody that I used to know
pi_189936766
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:18 schreef Elan het volgende:
Relaties onderhouden kost nu eenmaal tijd, als je daar al geen minuutje voor kan vrijmaken is dat prima maar dan ben je mijn aandacht vanaf dat moment niet meer waard.
Het is ook maar net hoe je (het onderhouden van) een relatie definieert. WhatsApp-gesprekken vind ik niet echt behoren tot onderhouden van een relatie. Afspreken, bellen, dat soort dingen dan weer wel. En als ik aan het bellen/afspreken ben, heb ik geen tijd/ruimte voor appen :s)
Somebody that I used to know
pi_189936813
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:26 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Wat is een vriendschap als er verplichtingen zijn?
Een echte vriendschap hangt niet af van het direct reageren na het lezen van een bericht.
Gelul, elke vriendschap of relatie heeft verplichtingen. Normaal reageren als mensen contact zoeken is daar één van.
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 12:38:38 #57
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189936856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Gelul, elke vriendschap of relatie heeft verplichtingen. Normaal reageren als mensen contact zoeken is daar één van.
Ik heb niet zulke vriendschappen. :N

Wel een moeder die dit eist, ongeacht of je op je werk zit of niet. ;(
pi_189936894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen die kapot moeilijk reageren op Whatsapp zijn vaak telefonisch ook lastig te bereiken. Het zijn ook vaak dezelfde mensen die dat doen, behalve natuurlijk als ze iets van jou nodig hebben Dan kunnen ze ineens wel meteen terug reageren. Heeft ook gewoon met fatsoen te maken, en vooral met prioriteiten.
Als iemand aan het werk is, studeert, aan het verkeer deelneemt, aan het sporten is, aan het koken, aan het douchen, klaarmaken in de ochtend of klaarmaken in de avond, of aan het eten is, of uit eten is, of met anderen is, dan ben je simpelweg geen prioriteit op dat moment.

Ik app pas terug als ik even een moment niets aan het doen ben.
pi_189936903
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je (het onderhouden van) een relatie definieert. WhatsApp-gesprekken vind ik niet echt behoren tot onderhouden van een relatie. Afspreken, bellen, dat soort dingen dan weer wel. En als ik aan het bellen/afspreken ben, heb ik geen tijd/ruimte voor appen :s)
Ja dat kan. Daarover verschillen we dan van mening, voor mij is app gelijk aan bellen. Ik heb ook vrienden die op andere continenten wonen, dan is een appje gewoon makkelijker. Alleen al qua tijdverschil.
blablablabla
pi_189936924
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:41 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Als iemand aan het werk is, studeert, aan het verkeer deelneemt, aan het sporten is, aan het koken, aan het douchen, klaarmaken in de ochtend of klaarmaken in de avond, of aan het eten is, of uit eten is, of met anderen is, dan ben je simpelweg geen prioriteit.

Ik app pas terug als ik even een moment niets aan het doen ben.
Dat zeg ik Hans, ik bel je al niet op om die reden want we hebben het allemaal druk. Maar je hebt ook mensen die gewoon niet reageren, dagenlang niet. Of simpele vragen pas de volgende dag beantwoorden. Dat is schijtirritant.

De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je geen neuk geeft, nou bekijk het dan lekker.
blablablabla
pi_189937127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zeg ik Hans, ik bel je al niet op om die reden want we hebben het allemaal druk. Maar je hebt ook mensen die gewoon niet reageren, dagenlang niet. Of simpele vragen pas de volgende dag beantwoorden. Dat is schijtirritant.

De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je geen neuk geeft, nou bekijk het dan lekker.
Nou, ja prima dan toch maar dan moet je ook niet blijven appen.

Als het een simpele vraag is dan is het antwoord ook niet van levensbelang hé Hans. Niet alle contacten zijn prioriteiten nee. Er zijn maar een paar mensen waar ik echt direct op zou reageren en de rest filter ik weg joejoetjes.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 13:07:17 #62
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189937206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Gelul, elke vriendschap of relatie heeft verplichtingen. Normaal reageren als mensen contact zoeken is daar één van.
Niks gelul ...mensen die mij echt kennen verwachten zulke dingen niet van mij.
Die mensen verplichten mij niet om direct te reageren . Als het echt belangrijk is kunnen ze me altijd bellen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_189937228
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:01 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Noem mij mij maar een ouwe lolly maar in mijn belevingswereld kan een app nooit dringend zijn.
Hey ouwe lolly, alles goed?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189937240
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:00 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Nou, ja prima dan toch maar dan moet je ook niet blijven appen.

Als het een simpele vraag is dan is het antwoord ook niet van levensbelang hé Hans. Niet alle contacten zijn prioriteiten nee. Er zijn maar een paar mensen waar ik echt direct op zou reageren en de rest filter ik weg joejoetjes.
Tussen direct reageren en dagen later of helemaal niet reageren zit anders wel een verschil. Volgens mij had ik het over dat tweede.
blablablabla
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 13:09:25 #65
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189937246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:38 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb niet zulke vriendschappen. :N

Wel een moeder die dit eist, ongeacht of je op je werk zit of niet. ;(
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_189937523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar je hebt ook mensen die gewoon niet reageren, dagenlang niet. Of simpele vragen pas de volgende dag beantwoorden.
Zulke mensen ken ik niet.
pi_189937584
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Mensen die kapot moeilijk reageren op Whatsapp zijn vaak telefonisch ook lastig te bereiken. Het zijn ook vaak dezelfde mensen die dat doen, behalve natuurlijk als ze iets van jou nodig hebben Dan kunnen ze ineens wel meteen terug reageren. Heeft ook gewoon met fatsoen te maken, en vooral met prioriteiten.
Gewoon accepteren dat je geen prioriteit bent dus ^O^
compact en kleverig.
pi_189937729
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:36 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Gewoon accepteren dat je geen prioriteit bent dus ^O^
Interesseert me geen zak.
Volgens mij is ook niet zozeer de persoon de issue bij zulke mensen, maar eerder het onderwerp :+
blablablabla
pi_189937967
Blauwe vinkjes aan hebben staan :')
Sometimes when I close my eyes, I can't see.
  donderdag 14 november 2019 @ 16:32:33 #70
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_189940272
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Interesseert me geen zak.

Waarom dan die hele tirade? ik denk dat je je zelf wat te belangrijk vind en anderen daar anders over denken.
Ook ik vind dat als het dringend is dan bel je maar, als je een berichtje stuurt zal het wel niet zo belangrijk zijn en dan reageer ik wanneer het mij uit komt :) zoals het hoort.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_189940837
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:32 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Waarom dan die hele tirade?
Omdat het onfatsoenlijk is, in elk geval naar mijn standaarden.
blablablabla
pi_189940907
En aan die amateurpsychologen. Ik vind mijzelf totaal niet belangrijk. Daar heeft het ook geen reet mee te maken verder. Ter illustratie: mijn bloedje eigen broer met wie ik al 35 jaar een uitstekende band heb heeft er ook een houtje van.
Behalve als het over crypto gaat, of andere zaken die hem boeien, bij voorkeur over tech of geld. Dan binnen 5 minuten een heel lulverhaal terug via de app.
We willen bijvoorbeeld met familieleden wat geld inzamelen voor een cadeau voor mijn/zijn moeder. Na twee weken en diverse aansporingen nog steeds 0 bijdrage geleverd in die app. Terwijl hij het echt wel gewoon leest, want hij leest alles. Maar kennelijk interesseert hem dat niet, dus dan hoef je toch niet te reageren :)

Ik zelf probeer mensen altijd dezelfde dag (of als het laat is de volgende morgen) in elk geval een korte response terug te geven (al boeit het me verder geen zak wat ze te melden hebben) Maar kennelijk is dat een vreemd gedachtegoed, want ja het is maar app :')
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 17:24:15 #73
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_189940968
Dat checken doe ik ook wel, is niet echt iets bijzonders. Soms hebben mensen gewoon geen tijd of behoefte om te appen. Hoeft dus niet altijd iets persoonlijks te zijn.
  donderdag 14 november 2019 @ 17:28:34 #74
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189941053
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:20 schreef Elan het volgende:
En aan die amateurpsychologen. Ik vind mijzelf totaal niet belangrijk. Daar heeft het ook geen reet mee te maken verder. Ter illustratie: mijn bloedje eigen broer met wie ik al 35 jaar een uitstekende band heb heeft er ook een houtje van.
Behalve als het over crypto gaat, of andere zaken die hem boeien, bij voorkeur over tech of geld. Dan binnen 5 minuten een heel lulverhaal terug via de app.
We willen bijvoorbeeld met familieleden wat geld inzamelen voor een cadeau voor mijn/zijn moeder. Na twee weken en diverse aansporingen nog steeds 0 bijdrage geleverd in die app. Terwijl hij het echt wel gewoon leest, want hij leest alles. Maar kennelijk interesseert hem dat niet, dus dan hoef je toch niet te reageren :)

Ik zelf probeer mensen altijd dezelfde dag (of als het laat is de volgende morgen) in elk geval een korte response terug te geven (al boeit het me verder geen zak wat ze te melden hebben) Maar kennelijk is dat een vreemd gedachtegoed, want ja het is maar app :')
Dus jij spamt je broer al 2 weken via de app? Heb je geen fatsoen? Die jongen heeft gewoon geen interesse in jouw cadeau-idee voor je ma. Laat hem toch met rust, hij koopt vast zelf een cadeau.
pi_189941126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:28 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dus jij spamt je broer al 2 weken via de app? Heb je geen fatsoen? Die jongen heeft gewoon geen interesse in jouw cadeau-idee voor je ma. Laat hem toch met rust, hij koopt vast zelf een cadeau.
Ik spam niemand. We hebben een broer zussen app, waar ook wat andere familieleden in zitten.
En hij koopt niet zelf een cadeau want hij was voor dit idee namelijk :') . En zowel dan kan je dat even zeggen.
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 17:33:57 #76
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189941159
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik spam niemand. We hebben een broer zussen app, waar ook wat andere familieleden in zitten.
En hij koopt niet zelf een cadeau want hij was voor dit idee namelijk :') . En zowel dan kan je dat even zeggen.
Daarnet zei je nog dattie niet reageerde. En nou blijkt dat hij wel heeft gereageerd. Wat wil je nou? :D
pi_189941227
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:33 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Daarnet zei je nog dattie niet reageerde. En nou blijkt dat hij wel heeft gereageerd. Wat wil je nou? :D
Niet via de app zeg ik toch, mijn hemel wat ben jij tenenkrommend dom.
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 17:40:50 #78
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189941249
quote:
15s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet via de app zeg ik toch, mijn hemel wat ben jij tenenkrommend dom.
Laat effe zien waar dat staat dan. :7
pi_189941281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:40 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Laat effe zien waar dat staat dan. :7
Heb hem gesproken irl, gezamenlijk afgesproken iets via de app te regelen, en vervolgens 0 response.
Jouw reactie: JA MAAR JE LOOPT DIE ARME JONGEN DOOD TE SPAMMEN VIA DE APP :'( :'( :|W
blablablabla
  donderdag 14 november 2019 @ 17:53:52 #80
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189941395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb hem gesproken irl, gezamenlijk afgesproken iets via de app te regelen, en vervolgens 0 response.
Jouw reactie: JA MAAR JE LOOPT DIE ARME JONGEN DOOD TE SPAMMEN VIA DE APP :'( :'( :|W
Maar het staat nergens. :7
pi_189941438
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:21 schreef JeMoeder het volgende:
Ik heb die onzin uitstaan.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189941466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Maar het staat nergens. :7
Jij had dat alweer ingevuld voor jezelf dat het via de app zou moeten zijn.
blablablabla
pi_189941481
Ik heb eerder andersom het gevoel dat als ik iets per ongeluk heb gelezen, het gevoel heb dat ik snel moet reageren. Maar zelf heb ik te veel contacten om dan ook nog bij te houden of ze me negeren :')
AZ
ALKMAAR
  donderdag 14 november 2019 @ 20:19:08 #84
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189943745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:58 schreef Already_in_use het volgende:
Blauwe vinkjes aan hebben staan :')
Dit dus. Had deze optie als eerste uitgezet. Werkt alleen maar op je zenuwen.
soooo, da's mooi!
pi_189944641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:19 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dit dus. Had deze optie als eerste uitgezet. Werkt alleen maar op je zenuwen.
En laatst gezien ook gewoon uit.
Sometimes when I close my eyes, I can't see.
pi_189944806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:14 schreef Already_in_use het volgende:

[..]

En laatst gezien ook gewoon uit.
Hoezo? Als je een keer te laat komt op werk en ze appen je en ze zien dat je 5 uur nog online was, snappen ze juist dat je een avondje uit was en daarom wat later bent
AZ
ALKMAAR
pi_189944816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:39 schreef Elan het volgende:
Ja constant
Ik erger me ook mateloos als mensen wel lezen maar niet even reageren.

Wel tijd om je app te lezen, niet om even kort te reageren???
Ik bepaal zelf wanneer ik reageer.
Maar hoe ironisch ook, wanneer ik met een meisje / vrouw app dan check ik dit wel af en toe.
  donderdag 14 november 2019 @ 21:44:33 #88
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189945285
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:22 schreef Durmada het volgende:

[..]

Hoezo? Als je een keer te laat komt op werk en ze appen je en ze zien dat je 5 uur nog online was, snappen ze juist dat je een avondje uit was en daarom wat later bent
Vet handig. ^O^
pi_189945691
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2019 17:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat het onfatsoenlijk is, in elk geval naar mijn standaarden.
Je bent geruisloos van standpunt gewisseld lijkt het. Eerst was het “als je het kunt lezen, dan kun je ook wel even reageren”, waar volgens mij men op aansloeg in dit topic. Hele discussie later zit je ineens op “je moet niet op een simpele vraag pas na een dag antwoorden”.

Wat is het nou? :) Dat laatste kan ik namelijk wel in komen, maar dat eerste niet.
  donderdag 14 november 2019 @ 22:17:08 #90
189961 ex
aperture science
pi_189946087
Ik gebruik Whatsapp altijd als inbox zero, dus in mijn inbox -> ik moet er nog wat mee doen, archived -> gedaan.

Vaak lees ik iets, denk ik er een tijdje over na en kom ik dan met een antwoord en dus zeggen blauwe vinkjes geen drol bij mij, het irriteert met ook niet als iemand anders niet gelijk reageert ook niet als ze wel online zijn (geweest). Ik kijk er alleen soms naar om een tijdzone verschil in te schatten en of ik iemand niet wakker notificeer :p

Verder zie ik het als e-mail.. het is asynchroon dus verwacht ik niet gelijk antwoord.
The cake is a lie!
pi_189946877
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:44 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Vet handig. ^O^
Ja toch, anders denken ze nog dat er iets is ofzo
AZ
ALKMAAR
pi_189947095
Ik heb dat soort dingen altijd uit staan. Als het belangrijk is bel ik wel.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189947163
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:04 schreef HSG het volgende:
Ik heb dat soort dingen altijd uit staan. Als het belangrijk is bel ik wel.
Bellen is toch kut, dan moet je altijd maar je geluid aan hebben staan
AZ
ALKMAAR
pi_189947182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:07 schreef Durmada het volgende:

[..]

Bellen is toch kut, dan moet je altijd maar je geluid aan hebben staan
Ik heb mijn geluid nooit aan staan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189947799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:08 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik heb mijn geluid nooit aan staan.
Dan hoor je toch nooit iemand bellen en moet je maar hopen dat als je terug belt de desbetreffende persoon terug belt?

Geef mij maar whatsapp, lekker reageren wanneer ik wil. Wat een genot _O_
AZ
ALKMAAR
pi_189948138
"Hoe gaat het" appjes, kom op zeg, die skip ik gewoon.
pi_189949203
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Onzinberichten reageer ik überhaupt niet op.

En wat maakt een bericht een 'onzinbericht' dan? Wie ben jij om te bepalen wanneer iemand wel of niet zou moeten reageren? Misschien vinden die mensen jouw berichten wel onzin.

Ik maak zelf wel uit wanneer ik reageer en wanneer iemand continue blijft zeuren, 'wat ben je aan het doen?' of 'waarom zeg je niks?' dan lees ik de berichten helemaal niet meer :W

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:08 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik heb mijn geluid nooit aan staan.
Ik ook niet. Totdat mijn zoon mij belde nadat hij een ongeluk had gehad en ik de foon niet hoorde. Sindsdien staat mijn ringtone wel aan en m'n Whatsapp geluid uit. Bovendien staat iedereen op stil op een paar mensen na van wie ik de appjes direct wil lezen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2019 06:42:33 ]
pi_189949297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:47 schreef Durmada het volgende:

[..]

Dan hoor je toch nooit iemand bellen en moet je maar hopen dat als je terug belt de desbetreffende persoon terug belt?

Geef mij maar whatsapp, lekker reageren wanneer ik wil. Wat een genot _O_
Ik zie wel als iemand mij belt en anders bel ik wel terug.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189949458
Soms heb ik ook gewoon ff geen zin om te bellen, appen of wat dan ook. Ik vind het ook onzin dat je 24/7 bereikbaar moet zijn.
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:06:33 #100
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_189950731
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:14 schreef Already_in_use het volgende:

[..]

En laatst gezien ook gewoon uit.
Ook dat. Net zo vreselijk als die blauwe vinkjes.
soooo, da's mooi!
pi_189993904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 07:42 schreef madewithlove het volgende:
Soms heb ik ook gewoon ff geen zin om te bellen, appen of wat dan ook. Ik vind het ook onzin dat je 24/7 bereikbaar moet zijn.
Ja oké.. maar het is gewoon zo frustrerend als iemand iets tegen je zegt wat ie heeft gedaan, je antwoord iets in de trant van "Oh cool! Hoe ging het?" En vervolgens krijg je 24 uur lang niets terug, maar diegene is wel minstens weer 8 keer online gekomen. Ik vind dat irritant. Misschien omdat ik zelf niet met heeeel veel mensen app, maar vooral ook te veel gefocust ben op degene die ik leuk vind.. (en ja ik heb het dus wel 8 keer gecheckt)
pi_189993961
Heb ik gewoon schijt aan

Ook als ik vergeet iets terug te sturen en druk ben
pi_189994215
quote:
6s.gif Op zondag 17 november 2019 21:14 schreef Salvad0R het volgende:
Heb ik gewoon schijt aan

Ook als ik vergeet iets terug te sturen en druk ben
Misschien is dat het... Ik ben niet druk genoeg.
pi_189996105
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 21:12 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja oké.. maar het is gewoon zo frustrerend als iemand iets tegen je zegt wat ie heeft gedaan, je antwoord iets in de trant van "Oh cool! Hoe ging het?" En vervolgens krijg je 24 uur lang niets terug, maar diegene is wel minstens weer 8 keer online gekomen. Ik vind dat irritant. Misschien omdat ik zelf niet met heeeel veel mensen app, maar vooral ook te veel gefocust ben op degene die ik leuk vind.. (en ja ik heb het dus wel 8 keer gecheckt)
Als je iemand leuk vindt sta je er natuurlijk wel wat anders in, maar dan weet je wel meteen hoe leuk die ander jou vindt.
pi_190036728
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Owh.. jij bent zo'n zeikerd. Wat mij betreft is met dingen als WhatsApp en mail gewoon de stelregel: jij gaat over wanneer je de vraag stelt, ik over wanneer ik antwoord. Als je snel een antwoord nodig hebt moet je maar bellen.
Het wordt pas irritant als iemand helemaal niet antwoordt
pi_190038451
Mijn grootste probleem hierbij ligt eigenlijk in het spanningsveld met vrouwen. Bij vrienden ben ik egoïstisch genoeg om een paar uur geen antwoord te geven. Bij mijn vriendin wil ik meestal niet meteen antwoorden maar ook niet te lang wachten omdat je wel wilt laten weten dat je haar leuk vindt. :') Zo ontstaat een onhandig spanningsveld. Je wilt wel een paar keer per dag wat sturen maar ook weer niet te desperate zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2019 15:08:42 ]
pi_190045897
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:08 schreef Generationalpha het volgende:
Mijn grootste probleem hierbij ligt eigenlijk in het spanningsveld met vrouwen. Bij vrienden ben ik egoïstisch genoeg om een paar uur geen antwoord te geven. Bij mijn vriendin wil ik meestal niet meteen antwoorden maar ook niet te lang wachten omdat je wel wilt laten weten dat je haar leuk vindt. :') Zo ontstaat een onhandig spanningsveld. Je wilt wel een paar keer per dag wat sturen maar ook weer niet te desperate zijn.
Ja klopt en als je dat allebei doet... :')

Of ook wel vreemd: als de ander iets vertelt, ik antwoord met "leuk ging het goed?" En vervolgens krijg ik 2 dagen geen antwoord, maar opeens stuurt hij: ik mis je!

Dan denk ik: lees je app dan! Ik vraag je toch iets? Hoef je me ook niet te missen hahaha

Maar zijn misschien mijn eigen verwachtingen naar eigen gedrag.
pi_190046088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:08 schreef Generationalpha het volgende:
Mijn grootste probleem hierbij ligt eigenlijk in het spanningsveld met vrouwen. Bij vrienden ben ik egoïstisch genoeg om een paar uur geen antwoord te geven. Bij mijn vriendin wil ik meestal niet meteen antwoorden maar ook niet te lang wachten omdat je wel wilt laten weten dat je haar leuk vindt. :') Zo ontstaat een onhandig spanningsveld. Je wilt wel een paar keer per dag wat sturen maar ook weer niet te desperate zijn.
Je moet er niet zo moeilijk over denken. Is niet goed voor je mentale gezondheid man.

Het is je vriendin toch? Dan kan je prima reageren wanneer je tijd hebt. Dus stel je bent net op whatsapp online, en ze stuurt iets dan kan je prima dat bericht meteen lezen en beantwoorden als je tijd hebt.

Dat hele spelletje van een uur of 2 wachten voordat je antwoord op je crush/vriendin is gewoon achterlijk. Gewoon reageren wanneer je tijd/zin hebt.
pi_190046296
Ligt eraan. Maar ik vind genegeerd worden vrij storend. Dus zodra ik zeker weet dat iemand me negeert, ben ik vrij snel klaar met ze. Ik doe niet aan mensen die geen moeite terug doen.
pi_190046512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 23:38 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Je moet er niet zo moeilijk over denken. Is niet goed voor je mentale gezondheid man.

Het is je vriendin toch? Dan kan je prima reageren wanneer je tijd hebt. Dus stel je bent net op whatsapp online, en ze stuurt iets dan kan je prima dat bericht meteen lezen en beantwoorden als je tijd hebt.

Dat hele spelletje van een uur of 2 wachten voordat je antwoord op je crush/vriendin is gewoon achterlijk. Gewoon reageren wanneer je tijd/zin hebt.
Het klassieke 'volwassen' standpunt hier op FOK. Mijn Zuid-Amerikaanse vriendin daarentegen heeft me wel eens gezegd dat ik niet altijd direct moest reageren op appjes van haar*. Ik denk dat zij meer van man-vrouw-psychologie en -dynamiek begrijpt dan de meeste fokkers hier.

* Nee, ik stuurde echt niet elke keer binnen de minuut een berichtje terug ofzo.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_190046544
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 00:02 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Het klassieke 'volwassen' standpunt hier op FOK. Mijn Zuid-Amerikaanse vriendin daarentegen heeft me wel eens gezegd dat ik niet altijd direct moest reageren op appjes van haar*. Ik denk dat zij meer van man-vrouw-psychologie en -dynamiek begrijpt dan de meeste fokkers hier.

* Nee, ik stuurde echt niet elke keer binnen de minuut een berichtje terug ofzo.
Zuid amerikaanse vrouwen zijn wel even iets anders dan nederlandse he.

En wat schattig dat je je door je vriendin laat vertellen hoe je je moet gedragen op de app.
pi_190046644
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:53 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik ben zo een die een berichtje leest, denkt 'ik reageer straks wel' en het vervolgens straal vergeet.
Ook hiero _O_
pi_190046892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 00:04 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Zuid amerikaanse vrouwen zijn wel even iets anders dan nederlandse he.

En wat schattig dat je je door je vriendin laat vertellen hoe je je moet gedragen op de app.
Nee, ik denk dat de onderliggende psychologische dynamica niet wezenlijk anders is omdat het op een andere plek op de aardbol is. Het is nog steeds dezelfde diersoort.
Het is eerder Nederlandse arrogantie om te denken dat door het dunne laagje social-gewenste vernis wat we opgespoten krijgen hier, opeens allerlei psychologische wetmatigheden niet meer opgeld doen. 'In Nederland werkt dat niet zo' :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_190055184
Met mijn vriendin app ik dagelijks, maar meestal bellen we elkaar als we veel te vertellen hebben of juist onzin.
Vrienden/familie ligt aan het bericht, kan best dagen later reageren en niemand die daar om geeft.

En berichten met een oké gehalte reageer ik niet om, tenzij er om bevestiging gevraagd wordt.

Mensen die een losse vraagteken sturen negeer ik want dat is irritant.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_190059118
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:01 schreef Aiciu het volgende:
Met mijn vriendin app ik dagelijks, maar meestal bellen we elkaar als we veel te vertellen hebben of juist onzin.
Vrienden/familie ligt aan het bericht, kan best dagen later reageren en niemand die daar om geeft.

En berichten met een oké gehalte reageer ik niet om, tenzij er om bevestiging gevraagd wordt.

Mensen die een losse vraagteken sturen negeer ik want dat is irritant.
Is voor jou dagelijks whatsappcontact noodzakelijk in een goede relatie?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')