abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 november 2019 @ 12:29:15 #126
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189936743
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:25 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook heel erg. Dan lees je artikelen over twintigers die van het leven genieten, aan het reizen zijn, veel ondernemen, veel mensen zitten te ontmoeten, en dan heb ik zoiets van 'haal ik er nu wel alles uit?'

Piekeren erover heeft natuurlijk weinig zin, maar ik ben van nature ook wel heel erg een piekeraar. Ik kan dat echt moeilijk uitschakelen.
Dat is die zogenaamde Fear of Missing Out. Heel gevaarlijk voor je eigen geluksgevoel. Je moet altijd onthouden dat elk leven anders is en elke ontwikkeling dus ook.

En ja, op een gegeven moment zijn er dingen die gewoon niet meer gaan lukken of gebeuren, maar daar moet je dan vrede mee hebben.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 14 november 2019 @ 12:30:23 #127
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189936755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je ziet alleen de Hyacinth Bouquet kant van het leven maar er is ook de "Bucket" kant.
Haha :D

Ja maar straks hebben we geen room for a pony! ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189936767
This is not the Chinese takeaway. This is a private, slimline, white telephone with no connection whatsoever to any business or trade. Especially not one of foreign extraction!
pi_189936775
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:29 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Precies, en daar pieker ik dus soms over :P Aan de ene kant heb ik zoiets van 'joh, nu ben ik nog jong, waarom haal ik er niet meer uit?' maar misschien doe ik al die dingen ook gewoon niet, omdat ik het eigenlijk niet wil maar dénk dat het moet.
Ja ik heb dat dus met reizen heel erg. Ik zie dan prachtige foto's en dan denk ik meteen, wow daar wil ik heen, terwijl een foto ver van de werkelijkheid ligt en je het om allerlei redenen misschien helemaal niet naar je zin hebt op die plek.

Of ik hoor van kennissen die de wereld over reizen maandenlang dat ik denk, wow maar dat moet ik ook doen, wat doe ik met mijn leven. Maar ik zou het (met de soort persoon die ik ben) helemaal niet naar mijn zin hebben.

Dus wil ik het nou echt, of laat ik me leiden door een mooi plaatje of het idee van 'ik moet daar wel geweest zijn'.
Koel en donker bewaren
pi_189936776
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Heel goed!

En af en toe je grenzen verleggen, iets doen waar je eigenlijk best bang voor bent; daar krijg je ook steeds meer zelfvertrouwen van en er blijven dan steeds minder dingen over waar je echt bang voor bent.

Moeten wel dingen zijn die je ergens ook wel leuk lijken natuurlijk hè, maar waarbij angst je tegenhield. Nu niet allemaal in een tonnetje van een waterval aub ;)
Ik ben bijvoorbeeld heel bang voor kritiek en/of mezelf open stellen. Daar ben ik nu aardig goed mee op weg met schrijven en toneel, en het is echt heerlijk om steeds meer te merken hoe ik daar vooruitgang in boek. :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189936805
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:27 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Maar het perfecte plaatje bestaat natuurlijk niet. Iedereen mist uiteindelijk wel iets.

Zelf ben ik bezig om een lijstje te maken met dingen die ik in 2020 eindelijk eens wil gaan doen. Als een goede start van het decennium, zegmaar :)
Dat is inderdaad waar. Maar het is ook niet echt specifiek iets of een bepaald plaatje wat ik dan voor ogen heb; meer een soort onbestemd gevoel of ik er niet wat meer uit kan halen. Al zal iedereen dat ook wel hebben in een bepaald opzicht. :P

Een soort bucket-list dus? Dat is ook wel een leuk idee!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189936814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:34 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar. Maar het is ook niet echt specifiek iets of een bepaald plaatje wat ik dan voor ogen heb; meer een soort onbestemd gevoel of ik er niet wat meer uit kan halen. Al zal iedereen dat ook wel hebben in een bepaald opzicht. :P

Een soort bucket-list dus? Dat is ook wel een leuk idee!
Bouquet!
pi_189936824
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De vraag is ook, zijn ze aan het reizen omdat ze het willen of omdat ze bang zijn dat ze straks spijt krijgen dat ze het niet gedaan hebben?

En op social media is ieders leven perfect he ;)
Ik heb geen social media, dus op zich meet ik me daar niet echt aan. Heb alleen soms het gevoel om me heen dat zoveel mensen - familie, kennissen, etc. - het al heel jong voor elkaar hebben. Al is dat ook alleen de buitenkant die je ziet natuurlijk.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189936832
Voor 2020 heb ik 1 ding op m'n lijstje:

-> eindelijk een keer naar Terschelling en het Café van Hessel :P
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 12:36:59 #135
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189936840
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
This is not the Chinese takeaway. This is a private, slimline, white telephone with no connection whatsoever to any business or trade. Especially not one of foreign extraction!
_O- _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189936844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Bouquet!
_O- _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 14 november 2019 @ 12:38:40 #137
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189936858
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:32 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik ben bijvoorbeeld heel bang voor kritiek en/of mezelf open stellen. Daar ben ik nu aardig goed mee op weg met schrijven en toneel, en het is echt heerlijk om steeds meer te merken hoe ik daar vooruitgang in boek. :D
Zeker, en dat is heel goed! Niet alleen als het om schrijven gaat; je gaat hier in het algemeen gewoon baat bij hebben.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189936860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:36 schreef Aoibhin het volgende:
Heb alleen soms het gevoel om me heen dat zoveel mensen - familie, kennissen, etc. - het al heel jong voor elkaar hebben. Al is dat ook alleen de buitenkant die je ziet natuurlijk.
Er was een keer iemand jaloers op mij omdat ik op een kamer woonde, niet samenwoonde, geen vaste baan had en al dat soort dingen. Ik dacht echt van, wat lul jij nou, jij hebt een huis, een relatie, alles en ik voel me echt een mislukking. Maar hij voelde zich daar best wel 'gevangen' in, terwijl ik alles nog open voor me had liggen, heel weinig kosten had, etc.

Dus je weet nooit hoe mensen leven en ook weer naar jou kijken.
Koel en donker bewaren
  donderdag 14 november 2019 @ 12:38:59 #139
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189936863
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:08 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Er staat ook niet dat je om half 3 snachts door de straten van Mogadishu moet gaan paraderen. :P
Nee, maar de meeste gaan dan door Australië reizen en laten daar nou net relatief veel buitenlandse backpackers gepakt worden. Het is daar de laatste jaren best wel vaak raak. Toch staat het bij de meeste mensen bekend als een "veilig en westers land".

quote:
Maar ben het wel eens ermee, heb op vakantie vaak hele interessante gesprekken opgedaan en leuke verhalen gehoord. :)
Ik niet, vooral veel geneuzel over henzelf.
De enige interessante gesprekken die ik echt met vreemden heb gehad op vakantie waren tijdens een visvakantie in Ierland. Daar zaten we dan ook met een klein groepje op een klein bootje de hele dag op zee en gingen de gesprekken óf over vissen, óf over het besturen (in wild weer vooral in bedwang houden) van de boot.

Onderwerp 1 was interessant omdat dat is waarvoor we daar waren.
Onderwerp 2 was meer "interessant" omdat dat redelijk cruciaal was om niet in de problemen te komen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_189936872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is die zogenaamde Fear of Missing Out. Heel gevaarlijk voor je eigen geluksgevoel. Je moet altijd onthouden dat elk leven anders is en elke ontwikkeling dus ook.

En ja, op een gegeven moment zijn er dingen die gewoon niet meer gaan lukken of gebeuren, maar daar moet je dan vrede mee hebben.
Ja, je hebt ook gelijk natuurlijk. Eigenlijk ook gewoon een kunst om tevreden zijn met wat je hebt, en jezelf niet teveel met anderen te vergelijken. En wel je leven willen veranderen/verbeteren, maar alleen als je het echt zelf belangrijk vindt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189936880
Ik heb ook wel een beetje last van fear of missing out. Vrienden van me maken ontzettend mooie reizen naar ver weg en ik kom eigenlijk nooit verder dan België of Duitsland.
Op zich is het wel fijn om te zien dat jullie er ook last van hebben, al gun ik jullie dat ook niet :P
  donderdag 14 november 2019 @ 12:41:33 #142
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189936897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:40 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb ook wel een beetje last van fear of missing out. Vrienden van me maken ontzettend mooie reizen naar ver weg en ik kom eigenlijk nooit verder dan België of Duitsland.
Op zich is het wel fijn om te zien dat jullie er ook last van hebben, al gun ik jullie dat ook niet :P
Ja zeg.. nou wil ik ook een fear of missing out. Waarom hebben jullie dat wel en ik niet? ;(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189936910
Sorry Strani :P
pi_189936936
Auto staat bij de garage, planten in het aquarium zijn weer wat getemd met de schaar, bakje koffie en genieten.

Het leven is prima, toch?
pi_189936952
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:41 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja zeg.. nou wil ik ook een fear of missing out. Waarom hebben jullie dat wel en ik niet? ;(
Ik ken wel de sum of all fears!

Maar ik had meer de fear of all sums op school.
pi_189936957
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:38 schreef Strani het volgende:

[..]

Zeker, en dat is heel goed! Niet alleen als het om schrijven gaat; je gaat hier in het algemeen gewoon baat bij hebben.
Klopt, want een angst voor kritiek is in geen enkel opzicht goed natuurlijk, en in mijn geval kwam het ook in heel veel facetten van mijn leven tot uiting. Gewoon vaker die angst doorbreken en uiteindelijk gaat het dan makkelijker ^O^
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 14 november 2019 @ 12:46:58 #147
163650 Greys
pi_189936960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:34 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar. Maar het is ook niet echt specifiek iets of een bepaald plaatje wat ik dan voor ogen heb; meer een soort onbestemd gevoel of ik er niet wat meer uit kan halen. Al zal iedereen dat ook wel hebben in een bepaald opzicht. :P

Een soort bucket-list dus? Dat is ook wel een leuk idee!
Veel mensen hebben dat idd hoor.
Ik zou bv aan de ene kant veel meer willen reizen, aan de andere kant moet ik gewoon werken om te kunnen wonen en leven enzo (had jij nog wat gehoord van je sollicitaties waar je veel van verwachtte eigenlijk? Ik red het soms niet om alles bij te lezen dus mss gemist). En ik zou m'n honden weer te veel missen als ik vaak zou reizen. :D

Ik zou zelf weer kriegelig worden van een bucket list, want dan voelt het als mislukt als je iets niet doet. Voor mij dan he, is voor iedereen anders!

Wat mij de laatste jaren erg heeft geholpen om het rusteloze IK MIS VAN ALLES EN ANDERE MENSEN HEBBEN VEEL INTERESSANTERE LEVENS gevoel weg te nemen is bewust blij te zijn met wat ik allemaal wél heb. Ik ben gezond, heb een warm huis, elke dag eten, leuke mensen om me heen, leuk werk, heel veel liefde van en voor m'n honden, een paar lieve échte vrienden, etc. Dat is al zo veel meer dan sommige anderen en is al best veel om blij mee te zijn. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189936977
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Veel mensen hebben dat idd hoor.
Ik zou bv aan de ene kant veel meer willen reizen, aan de andere kant moet ik gewoon werken om te kunnen wonen en leven enzo (had jij nog wat gehoord van je sollicitaties waar je veel van verwachtte eigenlijk? Ik red het soms niet om alles bij te lezen dus mss gemist). En ik zou m'n honden weer te veel missen als ik vaak zou reizen. :D

Ik zou zelf weer kriegelig worden van een bucket list, want dan voelt het als mislukt als je iets niet doet. Voor mij dan he, is voor iedereen anders!

Wat mij de laatste jaren erg heeft geholpen om het rusteloze IK MIS VAN ALLES EN ANDERE MENSEN HEBBEN VEEL INTERESSANTERE LEVENS gevoel weg te nemen is bewust blij te zijn met wat ik allemaal wél heb. Ik ben gezond, heb een warm huis, elke dag eten, leuke mensen om me heen, leuk werk, heel veel liefde van en voor m'n honden, een paar lieve échte vrienden, etc. Dat is al zo veel meer dan sommige anderen en is al best veel om blij mee te zijn. *O*
Honden _O_
pi_189936990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Er was een keer iemand jaloers op mij omdat ik op een kamer woonde, niet samenwoonde, geen vaste baan had en al dat soort dingen. Ik dacht echt van, wat lul jij nou, jij hebt een huis, een relatie, alles en ik voel me echt een mislukking. Maar hij voelde zich daar best wel 'gevangen' in, terwijl ik alles nog open voor me had liggen, heel weinig kosten had, etc.

Dus je weet nooit hoe mensen leven en ook weer naar jou kijken.
Is ook wel waar ja; iedereen ziet dat allemaal weer anders. Dan denk je soms dat je een saai leven hebt en dan is iemand anders ineens heel envious daarop. :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189937029
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:48 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Is ook wel waar ja; iedereen ziet dat allemaal weer anders. Dan denk je soms dat je een saai leven hebt en dan is iemand anders ineens heel envious daarop. :D
Mijn zusje zit er erg mee dat ze geen relatie heeft en is in die zin wel jaloers op mij, terwijl zij me dan weleens vertelt over dates en avontuurtjes op vakantie enzo, en dan denk ik, nou dat zou ik ook nog best willen kunnen :') :@ :D

Dus zolang je nog niet ergens bent waar je wil zijn (eigen woning, relatie) kun je beter genieten van de voordelen die het wél oplevert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 14-11-2019 12:57:33 ]
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')