Dat is ook zeker zo, maar toch hè.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:31 schreef Arizona het volgende:
Ik was 24 toen ik moeder werd, maar ik had toen ook al 7 jaar een relatie met mijn partner![]()
Het heeft niet zozeer met leeftijd te maken in mijn ogen, maar meer met in welke fase van je leven en van je relatie je bevindt.
Ja zolang je jong en gezond bent denk je meestal niet na over de gevolgen, maar dat begint allemaal als je 60+ ofzo bent.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:51 schreef Arizona het volgende:
[..]
Leuk artikel (die van 30 in ieder geval), ook wel heel herkenbaar allemaal!
Dat punt van Gezondheid is voor mij ook een dingetje. Heb er nu echt spijt van dat ik nog rook (ga hulp vragen bij de huisarts met stoppen maar het is nu in overleg met de psych nog niet het goede moment) en dat ik ongezond at en weinig bewoog. Die laatste twee heb ik al wel opgepakt maar ik denk wel, sukkel, dat had je veel eerder kunnen doen.
Hm misschien is deze voor mij, ook al ben ik dan geen twintiger meerquote:9. THE WORLD IS NOT A SCARY PLACE OUT TO GET YOU
This gets said all the time, but it’s basically true. I’ve been to a fair amount of dangerous shit holes both inside and outside the US. And when given the opportunity, the majority of people are kind and helpful. If there’s one piece of practical advice I would give every 20-year-old, regardless of circumstance, it is this: find a way to travel, and when in doubt, talk to people, ask them about themselves, get to know them. There’s little to no downside and huge, major upsides, especially when you’re still young and impressionable.
Het eerste wat ik daarbij denk is toch: "Ja leuk, leg dat even voor aan al die twintigers die de afgelopen jaren vermoord zijn tijdens het reizen.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:55 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hm misschien is deze voor mij, ook al ben ik dan geen twintiger meer
quote:Op donderdag 14 november 2019 11:50 schreef ijs_beer het volgende:
Nu wel relevant:En dan even de tweet openen voor het bijbehorende plaatje.twitter:saskianoort twitterde op donderdag 14-11-2019 om 09:56:45Waarom 40plus vrouwen liever met jongere mannen daten: https://t.co/udONI0Qwmu reageer retweet
![]()
Tja, dat kun je ook zeggen van de pensionado's op de Filippijnen ofzoquote:Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het eerste wat ik daarbij denk is toch: "Ja leuk, leg dat even voor aan al die twintigers die de afgelopen jaren vermoord zijn tijdens het reizen.".
Er staat ook niet dat je om half 3 snachts door de straten van Mogadishu moet gaan paraderen.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het eerste wat ik daarbij denk is toch: "Ja leuk, leg dat even voor aan al die twintigers die de afgelopen jaren vermoord zijn tijdens het reizen.".
Toch verschilt het per vrouw ook wel. Er zijn er veel waarbij dat gevoel (van kinderen dan) nooit komt, of waarbij het meer gebaseerd is op een 'fear of missing out' dan op een daadwerkelijke kinderwens.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik vond het wel een ding ja. Tijdens je 20'er jaren maakt alles nog niet zoveel uit, maar als je 30 wordt zit je ineens in het decennium dat alles (nou ja vooral kinderen krijgen natuurlijk) zo'n beetje moet gaan gebeuren. Je kunt dan ineens niet meer denken 'dat is voor later'.
Piekeren heeft geen zin, trust me. Ik heb gezien mijn leeftijd al veel meer ervaring met piekeren.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:13 schreef Aoibhin het volgende:
Dat artikel over de twintigers even door geskimd (ga later even aandachtiger lezen), maar wat ik vooral heb is dat ik af en toe me zorgen maak of ik er niet teveel van geniet en niet teveel tijd bezig ben met piekeren over later. Dat ik straks als dertiger terugkijk en zoiets heb van 'ik heb te weinig uit mijn twintiger jaren gehaald...'
Goeie kansquote:Op donderdag 14 november 2019 12:13 schreef Aoibhin het volgende:
Dat artikel over de twintigers even door geskimd (ga later even aandachtiger lezen), maar wat ik vooral heb is dat ik af en toe me zorgen maak of ik er niet teveel van geniet en niet teveel tijd bezig ben met piekeren over later. Dat ik straks als dertiger terugkijk en zoiets heb van 'ik heb te weinig uit mijn twintiger jaren gehaald...'
Ik ben ook tevreden over mijn uiterlijk. Vroeger vond ik mijn borsten te klein en mijn kont te dik, nu vind ik mezelf slank en vrouwelijk tegelijkquote:Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben juist steeds meer tevreden met m'n uiterlijk naarmate ik ouder word
Kan ook zijn dat het een soort "acceptatie" is
Eens. Ik ben nu dus druk bezig (met de psych) om meer zelfkennis op te doen en ik vind het donders interessant. Niet alleen om van mijn stoornis af te komen, maar ook om mezelf beter te leren kennen en verder te ontwikkelen als persoon.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef Strani het volgende:
Uit het artikel voor 30ers: "7. You Must Continue to Grow and Develop Yourself"
Hier ben ik het enorm mee eens. Er zijn zo veel volwassenen die het op een gegeven moment wel mooi vinden. Niet alleen qua kennis maar ook - en vooral - zelfkennis. Juist als je blijft nadenken over alles en blijft zoeken naar dingen die je zelfverzekerder/rustiger etc. wordt het leven stukje bij beetje beter.
Maar goed, ik vind m'n 30ers dan ook het leukste decennium tot nu toe. Ik heb het gevoel dat ik met m'n 38 jaar eindelijk bezig ben door verschillende mentale muren heen te breken.
(Nou gaat het in het artikel wel meer over kennis als in diploma's en zo, maar zelfkennis vind ik dus eigenlijk nog belangrijker.)
Ja, dat heb ik ook heel erg. Dan lees je artikelen over twintigers die van het leven genieten, aan het reizen zijn, veel ondernemen, veel mensen zitten te ontmoeten, en dan heb ik zoiets van 'haal ik er nu wel alles uit?'quote:Op donderdag 14 november 2019 12:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Goeie kansDat heb ik nu ook.
Ik heb nu ook voor het eerst het gevoel van 'ik moet opschieten want straks ben ik oud'.
Bijvoorbeeld omdat ik nog heel weinig gereisd heb, ben nog nooit buiten Europa geweest.
Als twintiger heb je dat gevoel nog helemaal niet.
Ik denk nu ook heel bewust na van 'ik moet er van genieten dat ik nog een jong lichaam en uiterlijk heb, want binnen tien a vijftien jaar is dat ook alweer heel anders.'
Tegelijkertijd moet je ook onderscheid maken tussen wat je DENKT dat moet, en wat je zelf ook echt wil.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:25 schreef Aoibhin het volgende:
Ja, dat heb ik ook heel erg. Dan lees je artikelen over twintigers die van het leven genieten, aan het reizen zijn, veel ondernemen, veel mensen zitten te ontmoeten, en dan heb ik zoiets van 'haal ik er nu wel alles uit?'
Heel goed!quote:Op donderdag 14 november 2019 12:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook tevreden over mijn uiterlijk. Vroeger vond ik mijn borsten te klein en mijn kont te dik, nu vind ik mezelf slank en vrouwelijk tegelijk![]()
En ik zie er ook vrij jong uit voor mijn leeftijd.
[..]
Eens. Ik ben nu dus druk bezig (met de psych) om meer zelfkennis op te doen en ik vind het donders interessant. Niet alleen om van mijn stoornis af te komen, maar ook om mezelf beter te leren kennen en verder te ontwikkelen als persoon.
Het is sowieso nooit te oud om te leren; hoe oud je ook word. Helemaal mee eens. En dan ben je als dertiger ook nog eens nog steeds jong.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef Strani het volgende:
Uit het artikel voor 30ers: "7. You Must Continue to Grow and Develop Yourself"
Hier ben ik het enorm mee eens. Er zijn zo veel volwassenen die het op een gegeven moment wel mooi vinden. Niet alleen qua kennis maar ook - en vooral - zelfkennis. Juist als je blijft nadenken over alles en blijft zoeken naar dingen die je zelfverzekerder/rustiger etc. maken wordt het leven stukje bij beetje beter.
Maar goed, ik vind m'n 30ers dan ook het leukste decennium tot nu toe. Ik heb het gevoel dat ik met m'n 38 jaar eindelijk bezig ben door verschillende mentale muren heen te breken.
(Nou gaat het in het artikel wel meer over kennis als in diploma's en zo, maar zelfkennis vind ik dus eigenlijk nog belangrijker.)
Maar het perfecte plaatje bestaat natuurlijk niet. Iedereen mist uiteindelijk wel iets.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook heel erg. Dan lees je artikelen over twintigers die van het leven genieten, aan het reizen zijn, veel ondernemen, veel mensen zitten te ontmoeten, en dan heb ik zoiets van 'haal ik er nu wel alles uit?'
Piekeren erover heeft natuurlijk weinig zin, maar ik ben van nature ook wel heel erg een piekeraar. Ik kan dat echt moeilijk uitschakelen.
Absoluut. Man op Social media lijk het net alsof de friggin gemiddeld golden retriever nog een interessanter leven heeft dan ik.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:27 schreef Guanabana het volgende:
De social media-maatschappij van nu is ook extreem in het schetsen van (geflatteerde) beelden, en in het kunnen zien wat andere mensen uitspoken. Vroeger had je dat niet, of veel minder.
Precies, en daar pieker ik dus soms overquote:Op donderdag 14 november 2019 12:26 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Tegelijkertijd moet je ook onderscheid maken tussen wat je DENKT dat moet, en wat je zelf ook echt wil.
En dat onderscheid is niet eens altijd even duidelijk, zelfs als je denkt dat je iets wil uit jezelf
De vraag is ook, zijn ze aan het reizen omdat ze het willen of omdat ze bang zijn dat ze straks spijt krijgen dat ze het niet gedaan hebben?quote:Op donderdag 14 november 2019 12:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Piekeren kan ik ook goed. Ben er wel achter dat het niet helptquote:Piekeren erover heeft natuurlijk weinig zin, maar ik ben van nature ook wel heel erg een piekeraar. Ik kan dat echt moeilijk uitschakelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |