abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 11:51:53 #101
351614 crew  ijs_beer
Triggerhappykutmod
pi_189936237
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:31 schreef Arizona het volgende:
Ik was 24 toen ik moeder werd, maar ik had toen ook al 7 jaar een relatie met mijn partner :)
Het heeft niet zozeer met leeftijd te maken in mijn ogen, maar meer met in welke fase van je leven en van je relatie je bevindt.
Dat is ook zeker zo, maar toch hè. :)
[b]Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:[/b]
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  donderdag 14 november 2019 @ 11:53:21 #102
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189936255
Ik negeer dit hoor, ik heb nog alle tijd van de wereld
Je bent slimmer als je denkt
pi_189936260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:51 schreef Arizona het volgende:

[..]

Leuk artikel (die van 30 in ieder geval), ook wel heel herkenbaar allemaal!

Dat punt van Gezondheid is voor mij ook een dingetje. Heb er nu echt spijt van dat ik nog rook (ga hulp vragen bij de huisarts met stoppen maar het is nu in overleg met de psych nog niet het goede moment) en dat ik ongezond at en weinig bewoog. Die laatste twee heb ik al wel opgepakt maar ik denk wel, sukkel, dat had je veel eerder kunnen doen.
Ja zolang je jong en gezond bent denk je meestal niet na over de gevolgen, maar dat begint allemaal als je 60+ ofzo bent.
Ik probeer er ook wel bij stil te staan dat het belangrijk is om juist NU al gezond te leven (ik moet ook veel meer bewegen bijv).
Koel en donker bewaren
pi_189936278
quote:
9. THE WORLD IS NOT A SCARY PLACE OUT TO GET YOU

This gets said all the time, but it’s basically true. I’ve been to a fair amount of dangerous shit holes both inside and outside the US. And when given the opportunity, the majority of people are kind and helpful. If there’s one piece of practical advice I would give every 20-year-old, regardless of circumstance, it is this: find a way to travel, and when in doubt, talk to people, ask them about themselves, get to know them. There’s little to no downside and huge, major upsides, especially when you’re still young and impressionable.
Hm misschien is deze voor mij, ook al ben ik dan geen twintiger meer :P
Koel en donker bewaren
pi_189936363
“Be a little selfish and do something for yourself every day, something different once a month and something spectacular every year.”

Dit is iets waar ik nu mee aan de slag ben.
Twente O+
The sun always shines on TV
  donderdag 14 november 2019 @ 12:04:21 #106
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189936400
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:55 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Hm misschien is deze voor mij, ook al ben ik dan geen twintiger meer :P
Het eerste wat ik daarbij denk is toch: "Ja leuk, leg dat even voor aan al die twintigers die de afgelopen jaren vermoord zijn tijdens het reizen. }:| ". :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_189936422
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:50 schreef ijs_beer het volgende:
Nu wel relevant:

saskianoort twitterde op donderdag 14-11-2019 om 09:56:45 Waarom 40plus vrouwen liever met jongere mannen daten: https://t.co/udONI0Qwmu reageer retweet
En dan even de tweet openen voor het bijbehorende plaatje. :P
_O-

Nou, dat wordt nog wat. Ik krijg concurrentie van de milfjes!
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_189936424
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Het eerste wat ik daarbij denk is toch: "Ja leuk, leg dat even voor aan al die twintigers die de afgelopen jaren vermoord zijn tijdens het reizen. }:| ". :@
Tja, dat kun je ook zeggen van de pensionado's op de Filippijnen ofzo :P

Die kans is natuurlijk vrij klein. Maar ik zou wel lekker naar een veilig land reizen. Noorwegen ofzo :')
Twente O+
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 12:08:34 #109
351614 crew  ijs_beer
Triggerhappykutmod
pi_189936466
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Er staat ook niet dat je om half 3 snachts door de straten van Mogadishu moet gaan paraderen. :P

Maar ben het wel eens ermee, heb op vakantie vaak hele interessante gesprekken opgedaan en leuke verhalen gehoord. :)
  donderdag 14 november 2019 @ 12:11:54 #110
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189936513
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:39 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik vond het wel een ding ja. Tijdens je 20'er jaren maakt alles nog niet zoveel uit, maar als je 30 wordt zit je ineens in het decennium dat alles (nou ja vooral kinderen krijgen natuurlijk) zo'n beetje moet gaan gebeuren. Je kunt dan ineens niet meer denken 'dat is voor later'.
Toch verschilt het per vrouw ook wel. Er zijn er veel waarbij dat gevoel (van kinderen dan) nooit komt, of waarbij het meer gebaseerd is op een 'fear of missing out' dan op een daadwerkelijke kinderwens.
Prince of Sin, Destroyer of Innocence.
pi_189936533
Dat artikel over de twintigers even door geskimd (ga later even aandachtiger lezen), maar wat ik vooral heb is dat ik af en toe me zorgen maak of ik er niet teveel van geniet en niet teveel tijd bezig ben met piekeren over later. Dat ik straks als dertiger terugkijk en zoiets heb van 'ik heb te weinig uit mijn twintiger jaren gehaald...' :{
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_189936575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:13 schreef Aoibhin het volgende:
Dat artikel over de twintigers even door geskimd (ga later even aandachtiger lezen), maar wat ik vooral heb is dat ik af en toe me zorgen maak of ik er niet teveel van geniet en niet teveel tijd bezig ben met piekeren over later. Dat ik straks als dertiger terugkijk en zoiets heb van 'ik heb te weinig uit mijn twintiger jaren gehaald...' :{
Piekeren heeft geen zin, trust me. Ik heb gezien mijn leeftijd al veel meer ervaring met piekeren.
:P
"I ain't no bungee expert or nothin', but I don't think he's supposed to be slamming into the ground like that."
pi_189936579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:13 schreef Aoibhin het volgende:
Goeie kans :P Dat heb ik nu ook.

Ik heb nu ook voor het eerst het gevoel van 'ik moet opschieten want straks ben ik oud'. :')

Bijvoorbeeld omdat ik nog heel weinig gereisd heb, ben nog nooit buiten Europa geweest.
Als twintiger heb je dat gevoel nog helemaal niet.

Ik denk nu ook heel bewust na van 'ik moet er van genieten dat ik nog een jong lichaam en uiterlijk heb, want binnen tien a vijftien jaar is dat ook alweer heel anders.'

;(
Koel en donker bewaren
  donderdag 14 november 2019 @ 12:20:45 #114
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189936636
Uit het artikel voor 30ers: "7. You Must Continue to Grow and Develop Yourself"

Hier ben ik het enorm mee eens. Er zijn zo veel volwassenen die het op een gegeven moment wel mooi vinden. Niet alleen qua kennis maar ook - en vooral - zelfkennis. Juist als je blijft nadenken over alles en blijft zoeken naar dingen die je zelfverzekerder/rustiger etc. maken wordt het leven stukje bij beetje beter.

Maar goed, ik vind m'n 30ers dan ook het leukste decennium tot nu toe. Ik heb het gevoel dat ik met m'n 38 jaar eindelijk bezig ben door verschillende mentale muren heen te breken.

(Nou gaat het in het artikel wel meer over kennis als in diploma's en zo, maar zelfkennis vind ik dus eigenlijk nog belangrijker.)
pi_189936640
Ik ben juist steeds meer tevreden met m'n uiterlijk naarmate ik ouder word :P
Kan ook zijn dat het een soort "acceptatie" is :+
"I ain't no bungee expert or nothin', but I don't think he's supposed to be slamming into the ground like that."
pi_189936676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben juist steeds meer tevreden met m'n uiterlijk naarmate ik ouder word :P
Kan ook zijn dat het een soort "acceptatie" is :+
Ik ben ook tevreden over mijn uiterlijk. Vroeger vond ik mijn borsten te klein en mijn kont te dik, nu vind ik mezelf slank en vrouwelijk tegelijk :+
En ik zie er ook vrij jong uit voor mijn leeftijd.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef Strani het volgende:

Hier ben ik het enorm mee eens. Er zijn zo veel volwassenen die het op een gegeven moment wel mooi vinden. Niet alleen qua kennis maar ook - en vooral - zelfkennis. Juist als je blijft nadenken over alles en blijft zoeken naar dingen die je zelfverzekerder/rustiger etc. wordt het leven stukje bij beetje beter.

Maar goed, ik vind m'n 30ers dan ook het leukste decennium tot nu toe. Ik heb het gevoel dat ik met m'n 38 jaar eindelijk bezig ben door verschillende mentale muren heen te breken.

(Nou gaat het in het artikel wel meer over kennis als in diploma's en zo, maar zelfkennis vind ik dus eigenlijk nog belangrijker.)
Eens. Ik ben nu dus druk bezig (met de psych) om meer zelfkennis op te doen en ik vind het donders interessant. Niet alleen om van mijn stoornis af te komen, maar ook om mezelf beter te leren kennen en verder te ontwikkelen als persoon.
Twente O+
pi_189936692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:16 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Goeie kans :P Dat heb ik nu ook.

Ik heb nu ook voor het eerst het gevoel van 'ik moet opschieten want straks ben ik oud'. :')

Bijvoorbeeld omdat ik nog heel weinig gereisd heb, ben nog nooit buiten Europa geweest.
Als twintiger heb je dat gevoel nog helemaal niet.

Ik denk nu ook heel bewust na van 'ik moet er van genieten dat ik nog een jong lichaam en uiterlijk heb, want binnen tien a vijftien jaar is dat ook alweer heel anders.'

;(
Ja, dat heb ik ook heel erg. Dan lees je artikelen over twintigers die van het leven genieten, aan het reizen zijn, veel ondernemen, veel mensen zitten te ontmoeten, en dan heb ik zoiets van 'haal ik er nu wel alles uit?'

Piekeren erover heeft natuurlijk weinig zin, maar ik ben van nature ook wel heel erg een piekeraar. Ik kan dat echt moeilijk uitschakelen.
pi_189936698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:25 schreef Aoibhin het volgende:
Ja, dat heb ik ook heel erg. Dan lees je artikelen over twintigers die van het leven genieten, aan het reizen zijn, veel ondernemen, veel mensen zitten te ontmoeten, en dan heb ik zoiets van 'haal ik er nu wel alles uit?'
Tegelijkertijd moet je ook onderscheid maken tussen wat je DENKT dat moet, en wat je zelf ook echt wil.
En dat onderscheid is niet eens altijd even duidelijk, zelfs als je denkt dat je iets wil uit jezelf :P
Koel en donker bewaren
  donderdag 14 november 2019 @ 12:27:11 #119
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189936709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:24 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ben ook tevreden over mijn uiterlijk. Vroeger vond ik mijn borsten te klein en mijn kont te dik, nu vind ik mezelf slank en vrouwelijk tegelijk :+
En ik zie er ook vrij jong uit voor mijn leeftijd.
[..]

Eens. Ik ben nu dus druk bezig (met de psych) om meer zelfkennis op te doen en ik vind het donders interessant. Niet alleen om van mijn stoornis af te komen, maar ook om mezelf beter te leren kennen en verder te ontwikkelen als persoon.
Heel goed!

En af en toe je grenzen verleggen, iets doen waar je eigenlijk best bang voor bent; daar krijg je ook steeds meer zelfvertrouwen van en er blijven dan steeds minder dingen over waar je echt bang voor bent.

Moeten wel dingen zijn die je ergens ook wel leuk lijken natuurlijk hè, maar waarbij angst je tegenhield. Nu niet allemaal in een tonnetje van een waterval aub ;)
pi_189936715
De social media-maatschappij van nu is ook extreem in het schetsen van (geflatteerde) beelden, en in het kunnen zien wat andere mensen uitspoken. Vroeger had je dat niet, of veel minder.
Koel en donker bewaren
pi_189936719
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:20 schreef Strani het volgende:

Hier ben ik het enorm mee eens. Er zijn zo veel volwassenen die het op een gegeven moment wel mooi vinden. Niet alleen qua kennis maar ook - en vooral - zelfkennis. Juist als je blijft nadenken over alles en blijft zoeken naar dingen die je zelfverzekerder/rustiger etc. maken wordt het leven stukje bij beetje beter.

Het is sowieso nooit te oud om te leren; hoe oud je ook word. Helemaal mee eens. En dan ben je als dertiger ook nog eens nog steeds jong.
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 12:27:58 #122
351614 crew  ijs_beer
Triggerhappykutmod
pi_189936723
quote:

[..]

Piekeren erover heeft natuurlijk weinig zin, maar ik ben van nature ook wel heel erg een piekeraar. Ik kan dat echt moeilijk uitschakelen.
Maar het perfecte plaatje bestaat natuurlijk niet. Iedereen mist uiteindelijk wel iets.

Zelf ben ik bezig om een lijstje te maken met dingen die ik in 2020 eindelijk eens wil gaan doen. Als een goede start van het decennium, zegmaar :)
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 12:29:06 #123
351614 crew  ijs_beer
Triggerhappykutmod
pi_189936740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:27 schreef Guanabana het volgende:
De social media-maatschappij van nu is ook extreem in het schetsen van (geflatteerde) beelden, en in het kunnen zien wat andere mensen uitspoken. Vroeger had je dat niet, of veel minder.
Absoluut. Man op Social media lijk het net alsof de friggin gemiddeld golden retriever nog een interessanter leven heeft dan ik.
pi_189936741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:26 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Tegelijkertijd moet je ook onderscheid maken tussen wat je DENKT dat moet, en wat je zelf ook echt wil.
En dat onderscheid is niet eens altijd even duidelijk, zelfs als je denkt dat je iets wil uit jezelf :P
Precies, en daar pieker ik dus soms over :P Aan de ene kant heb ik zoiets van 'joh, nu ben ik nog jong, waarom haal ik er niet meer uit?' maar misschien doe ik al die dingen ook gewoon niet, omdat ik het eigenlijk niet wil maar dénk dat het moet.
pi_189936742
quote:

[..]

De vraag is ook, zijn ze aan het reizen omdat ze het willen of omdat ze bang zijn dat ze straks spijt krijgen dat ze het niet gedaan hebben?

En op social media is ieders leven perfect he ;)

Je ziet alleen de Hyacinth Bouquet kant van het leven maar er is ook de "Bucket" kant.

quote:
Piekeren kan ik ook goed. Ben er wel achter dat het niet helpt :P
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')