Welk bouwjaar heb je? Waarschijnlijk heb je geen roetfilter.quote:Op donderdag 28 november 2019 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik wil ook een beetje zuinig rijden kreeg vd week een brief dat ik extra fijnstof toeslag mrb moet betalen in 2020
Vraag me echt af wat er nou beter voor het milieu is. Die VAG troep 3 cilinder 1.0 die na 150.000 km naar de sloop kan, of m'n Berlingo die al 360.000 km gereden heeft.
2003, volgens mij idd geen roetfilter.quote:Op vrijdag 29 november 2019 20:53 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Welk bouwjaar heb je? Waarschijnlijk heb je geen roetfilter.
Wat ook veel voorkomt is langzamer gaan rijden, heel langzaam naar rechts gaan en daar alsnog schuimbekkend het gas indrukken. Om 'een punt te maken' denk ik?quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:18 schreef gebrokenglas het volgende:
De achterbumperfetisjisten?
Het is denk ik ingesleten gewoonte geworden om zo te rijden, net als dat mensen standaard bijvoorbeeld altijd links rijden of nooit richting aangeven.
Trouwens vroeger deed ik in zulke gevallen wel eens een brakecheck bij bumperklevers maar nu ik doorheb hoe dom en gevaarlijk dat is laat ik de bumperklever nu gewoon een bumperklever zijn.
Of gas loslaten tot 90km/u en dan weer flink versnellen naar 130km/u. Is ook kinderachtig maar goed.
Braketest is domweg link! Maar mijn reactie is door de regel ook gewoon gas loslaten en dan hopen dat ze het snappen. Maar vaak zijn hun hersencellen niet voldoende aangepast om het te snappen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:18 schreef gebrokenglas het volgende:
De achterbumperfetisjisten?
Het is denk ik ingesleten gewoonte geworden om zo te rijden, net als dat mensen standaard bijvoorbeeld altijd links rijden of nooit richting aangeven.
Trouwens vroeger deed ik in zulke gevallen wel eens een brakecheck bij bumperklevers maar nu ik doorheb hoe dom en gevaarlijk dat is laat ik de bumperklever nu gewoon een bumperklever zijn.
Of gas loslaten tot 90km/u en dan weer flink versnellen naar 130km/u. Is ook kinderachtig maar goed.
Ik kies er ook voor om dan mijn afstand tot de voorligger aan te passen. Ze me laten inhalen is wat ik het liefst zou doen maar dat is gezien de verkeersdrukte op de N-weg in de ochtendspits vaak onmogelijk.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:23 schreef Craptacular het volgende:
Ik zorg dan voor dubbele afstand op mijn voorganger voor als ik toch een noodstop moet maken. Dan heb ik genoeg ruimte. Of ik ga wat iets langzamer rijden zodat de klevert mij inhaalt. Ik wil ze het liefst kwijt op een redelijke manier.
Ik doe geen brake checks dat is dom. En ik geloof wel dat die mensen het meestal zelf niet doorhebben. Je hebt hier en daar wel een kansenparel in zn paupergolf, maar die zijn er meestal snel voorbij.
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.quote:Op zaterdag 30 november 2019 09:41 schreef JaapB het volgende:
Wat is het toch met die achterbumperfetisjisten?
Deze week al meerdere mee mogen/moeten maken, dan rijd je op een N-weg, druk verkeer in beide richtingen en dus geen mogelijkheid tot inhalen. Dus aanpassen aan de traagheid of snelheid van de voorste. En dan blijkt ineens dat degene die achter mij rijdt wel heel erg aangetrokken is tot de achterbumper van mijn auto, bij 80 km/u op minder dan één autolengte achter me rijden is niet iets waar ik vrolijk van wordt.
Zijn dat mensen met verlatingsangst?
Zijn het mensen met hele slechte ogen en allergie voor een bril?
Zijn het mensen die sowieso een voorkeur hebben voor andermans achterkant?
Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik als ik een noodstop zou moeten maken ineens een passagier inclusief vervoervehikel op mijn achterbank heb, en daar ben ik niet zo van gediend.
Maar: waarom?quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.
Doe het niet.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.
Jij denkt dat je vooruit kunt kijken maar je ziet niet hetzelfde als degene die voor je rijdt, je hebt geen zicht op de bermen en de weg dicht voor die auto.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe het weleens alleen dan ik vooruit kijken door de autoruiten heen van de ander en is alles overzichtelijk anders doe ik het niet.
Dat niet alleen, bij míj gebeurt het ook en ik rij een cabrio en heb dus een heel klein achterruitje, in mijn geval wel een glazen en geen plastic, maar echt niet iets waar je van achter mijn auto goed doorheen kunt kijken.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:43 schreef JaapB het volgende:
[..]
Jij denkt dat je vooruit kunt kijken maar je ziet niet hetzelfde als degene die voor je rijdt, je hebt geen zicht op de bermen en de weg dicht voor die auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op zaterdag 30 november 2019 17:41 schreef jeroen25 het volgende:
Irritatie van vandaag:
De zon die precies in dat stukje bij je binnenspiegel dat de zonnekleppen niet afdekken staat.Haha ja... in m'n Lexus LS400 hadden ze speciaal een klein klepje bij je binnenspiegel gedaan daarvoor. Meesterlijke auto Volgens mij waren er ook wat Audi's die zo'n optie hadden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facts don't care about your feelings
Dat zie ik dus de laatste tijd ook steeds vaker. Om bij mijn werk te komen moet ik door een paar redelijk donkere wegen rijden en het is echt verbazingwekkend wat voor schijnwerpers mensen tegenwoordig op de fiets hebben. Zichtbaar zijn is prima, maar dit is wel erg overdreven. En richt het ding dan op de weg en niet recht naar voren toe.quote:Op maandag 25 november 2019 23:07 schreef Lunatiek het volgende:
Moderne tendens onder fietsers is een extreem felle koplamp die recht vooruit is gericht (ipv op het wegdek), waardoor je compleet verblind bent. Fietsers met een bescheidener lampje zie je dan niet meer.
Maar daar heb jij toch geen last van? (het deel van je post dat ik weglaat uit de quote begrijp ik wel)quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:35 schreef Fer het volgende:
Tesla rijders zijn soms ook met hun driver-aids.
Gister achter zo’n mongool op zijn autopilot, lekker 120. Kom je bij een vrachtwagen, gaat die domme auto ook 90 rijden, ipv inhalen.
Tegen de tijd dat die slaapkop achter het stuur wakker geschud was, zat ik inmiddels links naast hem en zat hij klem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |