Dan heeft degene die naar links ging om in te halen toch niet op zitten letten?quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Oja zie het ook regelmatig gebeuren.
Ook zo typerend is dit rijgedrag: van constant op de linkerbaan zitten met een behoorlijk tempo... een auto wil gaan inhalen en doet dat keurig en ruim op tijd, niks mis mee. De linksplakker houdt echter zijn te hoge tempo aan tot 20 meter achter de nu inhalende persoon en remt vervolgens flink af... als signaal dat ze verbaasd zijn dat er iemand naar links is gegaan als zij eraan komen en dat diegene dat eigenlijk niet zou hebben moeten doen, want nu moeten zij afremmen.
En dan er vervolgens met slechts 10 meter afstand achter blijven zitten.
Dat is wel bizar ja.quote:Laatst was ik in Duitsland op de autobahn en reed daar 150+ (een stuk zonder snelheidslimiet).
Achter me komt een Nederlands bedrijvenbusje te rijden en ik kon m'n ogen niet geloven, hij was vrachtbrieven ofzo aan het lezen achter het stuur... Met die snelheid... Elke 2 seconden even opkijkend en dan weer verder lezend. En dat ging kilometers zo door.
Ik snap dat stilstaan tijd kost en dat je het idee hebt dat effe lezen waar je volgende klus is wel effe kan, maar met 160?
Ik had verwacht dat van de dashcam de beelden wel goed te zien zou zijn (heb zowel voor als achter een dashcam zitten dus meneer had er duidelijk op gestaan) maar helaas waren de beelden corrupt, problemen met de SDCard.
Je schetst nu een andere situatie als waar we het over hadden.quote:Op vrijdag 22 november 2019 10:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij mij had het niks met beurt afwachten te maken. Kilometers lang wegwerkzaamheden met veel vrachtverkeer dus iedereen in een personenauto/bestelbus reed links. Alleen kwam er ineens een heel stuk vrij baan zonder vrachtverkeer. Ik heb geleerd dat je dan naar rechts moet. Dat doe ik dan netjes. De rest bleef links rijden. Als ze dan dan ook nog dik onder de toegestane 90 km/h rijden dan tuf ik ze rechts voorbij. Dannkun je kwaad worden als ik voor jou weer invoeg op de linkerbaan om de volgende stoet vrachtwagens in te halen, maar je had ook gewoon naar rechts kunnen gaan zoals het hoort.
Gister op de terugweg ook zo'n druif in een bouwbusje. Bleef continu met 75 links rijden waar ie zat naar rechts kon en waar je ook gewoon 90 kon. Uiteindelijk iedereen er links voorbij met seinen en claxoneren. Hen het nog even in de spiegel in de gaten gehouden, maar heb hem in de kilometers erna niet naar rechts zien gaan.
Ah, zo. Ik snap dat ook nooit zo.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat zie ik ook geregeld gebeuren, da's vooral als het druk is door stoplichten aan het einde van de afrit.. .ontstaat er als het ware een file op de vluchtstrook. Niet best maar op zich beter dan dat men gewoon op de rijstrook stil gaat staan..
Wat ik bedoel is bij klaverblad-achtige afritten met van die 270 graden bochten naar rechts als het ware de binnenbocht nemend over de vluchtstrook.
Met bijv. de A8 ben ik het wel met je eens. Daar zouden ze eigenlijk over de hele lengte blokmarkering moeten aanbrengen ipv de laatste 500 meter.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:01 schreef Fer het volgende:
Er komen anders wel steeds meer stukjes snelweg waar rechtshouden soms wat onzinnig is.
A8 bij Zaandam
A1 bij Diemen en van Eembrugge naar knooppunt Eemnes
A2 Amsterdam Utrecht kan je ook vaak op de een na rechtse blijven
A6 vanaf A1 richting Almere Poort
A12 Den Haag uit
Omdat er dan weer iemand naast je gaat hangen. Toevallig als de iemand wil een invoegen of een vrachtwagen rijdt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met bijv. de A8 ben ik het wel met je eens. Daar zouden ze eigenlijk over de hele lengte blokmarkering moeten aanbrengen ipv de laatste 500 meter.
Maar de A2? Waarom zou je niet gewoon rechts rijden?
Dat is inderdaad irritant als mensen dat doen. En helemaal als er dan een trage drol voor je invoegtquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat er dan weer iemand naast je gaat hangen. Toevallig als de iemand wil een invoegen of een vrachtwagen rijdt.
Dan ga je naar rechts, ga je er langs en weer naar links.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:15 schreef jeroen25 het volgende:
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch:
Hoe zou je 'keep your lane' in de praktijk moeten toepassen?
Stel ik rij van Tilburg naar Oss:
[ afbeelding ]
Ik kan nu twee dingen doen:
1. Ik schuif zo vroeg mogelijk op naar mijn strook en blijf daar.
Als ik bij Tilburg de snelweg op ga schuif ik meteen 3 stroken op naar uiterst links.
Ik verander dan niet meer van strook zodat ik uiteindelijk op het laatste stuk vanzelf op rechts uitkom.
2. Ik blijf in mijn strook en schuif pas op als het echt moet.
Als ik de snelweg op ga blijf ik op de rechter strook.
Wanneer de weg splitst naar Eindhoven moet ik dan toch nog opschuiven.
Aangekomen bij den Bosch moet ik nog een keer opschuiven.
Daarna kan ik op rechts blijven tot ik er weer af moet.
En wat moet je doen als er voor je iemand langzamer rijdt dan jij wil?
Moet je dan maar accepteren dat je niet harder kan?
Ja, in America meegemaakt, en ik vind het fantastisch. Het geeft een veel rustiger en relaxter verkeersbeeld.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vraag me af of mensen die keep your lane zo fantastisch vinden dit ooit in de praktijk meegemaakt hebben.
Komt dat ook niet omdat het daar sowieso rustiger is qua rijden?quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, in America meegemaakt, en ik vind het fantastisch. Het geeft een veel rustiger en relaxter verkeersbeeld.
Simpel bij het invoegen gelijk de middelste strook pakken, die gaat vanzelf over op de N65 en dan bij Den Bosch gelijk rechts houden omdat je de parallel weg op moet die rechts gaat naar Ossquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:15 schreef jeroen25 het volgende:
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch:
Hoe zou je 'keep your lane' in de praktijk moeten toepassen?
Stel ik rij van Tilburg naar Oss:
[ afbeelding ]
Ik kan nu twee dingen doen:
1. Ik schuif zo vroeg mogelijk op naar mijn strook en blijf daar.
Als ik bij Tilburg de snelweg op ga schuif ik meteen 3 stroken op naar uiterst links.
Ik verander dan niet meer van strook zodat ik uiteindelijk op het laatste stuk vanzelf op rechts uitkom.
2. Ik blijf in mijn strook en schuif pas op als het echt moet.
Als ik de snelweg op ga blijf ik op de rechter strook.
Wanneer de weg splitst naar Eindhoven moet ik dan toch nog opschuiven.
Aangekomen bij den Bosch moet ik nog een keer opschuiven.
Daarna kan ik op rechts blijven tot ik er weer af moet.
En wat moet je doen als er voor je iemand langzamer rijdt dan jij wil?
Moet je dan maar accepteren dat je niet harder kan?
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt dat ook niet omdat het daar sowieso rustiger is qua rijden?
Wat het onderliggende probleem is, is dat de meeste mensen niet auto kunnen rijden. En dan gaat keep your lane niet helpen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja.
Maar dat verplichte links inhalen werkt zo onrustig omdat het tegenwoordig zo druk is en iedereen het weer anders doet - sommige blijven altijd links zitten, sommigen gaan na elke inhaalachtie weer naar rechts en wisselen 3x per minuut, en dan de soms grote snelheidsverschillen....
Vooral ergerlijk vind ik dat iemand hard over de linkerstrook komt aanrijden, een inhaler naar links gaat en de hardrijder opzettelijk laat in de ankers gaat en er vlak achter hangt om de ander op te duwen en zo snel mogelijk weer naar rechts te krijgen.
Het keep your lane is ook perfect om geen last meer te hebbben van die middenstrookplakkers. Gewoon rechts voorbij, dat scheelt een hoop geschuif en geklooi met ritsen in de linkerstrook.
Adblocker uitzettenquote:Op zaterdag 23 november 2019 10:45 schreef jeroen25 het volgende:
Censureert Fok! nu den bosch? b o s c h
Helaas is het inderdaad een gegeven dat de meesten niet kunnen rijden. Daar moeten we dan maar om heen werken vind ik.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat het onderliggende probleem is, is dat de meeste mensen niet auto kunnen rijden. En dan gaat keep your lane niet helpen.
Alsof dat gaat werken. Je kan imo veel beter iedereen om de zoveel tijd een herexamen laten doen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Helaas is het inderdaad een gegeven dat de meesten niet kunnen rijden. Daar moeten we dan maar om heen werken vind ik.
Ja joh, geef het CBR er nog een melkkoe bij En alsof ze het al niet druk zat hebben, het lukt ze nu al niet om op schema te blijven met examens en rijbewijs keuringen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof dat gaat werken. Je kan imo veel beter iedereen om de zoveel tijd een herexamen laten doen.
Maar welke partij durft daar zijn handen aan te branden?quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof dat gaat werken. Je kan imo veel beter iedereen om de zoveel tijd een herexamen laten doen.
Er worden van ons belastinggeld vele miljoenen uitgegeven aan dingen om het verkeer veiliger te maken. Deze maatregel is vele malen goedkoper. Maw, het verdient zichzelf terug, al zal je dat niet zo snel zien als de afschrijving voor het (twee)jaarlijks examen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:02 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja joh, geef het CBR er nog een melkkoe bij En alsof ze het al niet druk zat hebben, het lukt ze nu al niet om op schema te blijven met examens en rijbewijs keuringen.
Bij mn pa heeft het 8 maanden geduurd om zijn rijbewijs te verlengen.
Geen enkele, dat is het probleem.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:02 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar welke partij durft daar zijn handen aan te branden?
Mensen zien het rijbewijs als een recht en het CBR is niet populair.
Maar de mensen met lomp rijgedrag die zich nu op de weg bevinden rijden ook al met een rijbewijs. Dat examen is maar een momentopname, hoe iemand zich daarna gedraagt zonder examinator ernaast is toch niet te voorspellen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
Er worden van ons belastinggeld vele miljoenen uitgegeven aan dingen om het verkeer veiliger te maken. Deze maatregel is vele malen goedkoper. Maw, het verdient zichzelf terug, al zal je dat niet zo snel zien als de afschrijving voor het (twee)jaarlijks examen.
Dan meer politiecontrole en elke overtreder aanmelden bij het CBR.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:08 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar de mensen met lomp rijgedrag die zich nu op de weg bevinden rijden ook al met een rijbewijs. Dat examen is maar een momentopname, hoe iemand zich daarna gedraagt zonder examinator ernaast is toch niet te voorspellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |