abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 november 2019 @ 02:17:53 #1
488260 oxyconttt
Gewoon wat vragen
pi_189917864
Beste lezers,

Mijn naam geef ik liever niet vrij maar ik ben onlangs 21 jaar oud geworden.

Sinds juni 2018 heb ik last van straatvrees met de rest wat erbij komt kijken.

Nu was ik nieuwschierig, na het proberen van 2 mbo opleidingen die allebei niet afgerond zijn door het niet kunnen concentreren in de klas etc, of ik ook een 21+ test kan doen voor een thuisstudie HBO i.v.m. mijn problematiek.

Graag zou ik het HBO willen proberen aangezien ik denk dat ik daar slim genoeg voor ben. Denken jullie dat dit haalbaar is of is een HBO thuisstudie echt veel moeilijker dan het MBO?

En hoelang ben je ongeveer bezig per week met de opleiding.

Alvast bedankt.
  woensdag 13 november 2019 @ 03:04:58 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189917929
Ik heb geen ervaring met hbo-thuisstudie, maar ben je gemotiveerd echt een studie af te maken en er full time mee bezig te zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door BasEnAad op 13-11-2019 03:26:23 ]
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 13 november 2019 @ 03:05:25 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_189917931
Tenzij je de nieuwe Game of Thrones wilt bedenken ga je voor een hbo-studie, geen HBO.

Maar zonder gekheid, ja, een hbo-studie is een groot verschil met mbo. Op het mbo krijg je veel meer sturing, wordt je echt nog gepamperd, is het een hoop praktijk. hbo is veel meer verantwoordelijkheid, veel meer theorie, dus wordt er ook meer leervermogen vereist en meer concentratie. Bij een thuisstudie op het hbo zit er ook nog een heel stuk discipline bij waarvan je je moet afvragen of je daar de juiste persoon voor bent.

Het afmaken van een studie op wat voor niveau dan ook berust dan ook niet alleen op intelligentie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189917970
Is het een optie om de straatvrees e.d. eerst aan te pakken? Want het leven wordt er echt niet gemakkelijker op als je ouder wordt. Denk aan bijvoorbeeld een baan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 13 november 2019 @ 05:01:00 #5
488260 oxyconttt
Gewoon wat vragen
pi_189918088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Is het een optie om de straatvrees e.d. eerst aan te pakken? Want het leven wordt er echt niet gemakkelijker op als je ouder wordt. Denk aan bijvoorbeeld een baan.
Ben ik ook mee bezig, en het gaat al een stuk beter, alleen ik vind het zo zonde van m'n tijd, en ik wil niet pas 28 ofzo zijn voor ik een diploma haal. Daarom probeer ik wat actie te ondernemen, tevens vind ik dat ik slim genoeg ben voor HBO en lijkt mij MBO dus a waste of time, om het zo maar even te zeggen.
  woensdag 13 november 2019 @ 05:03:18 #6
488260 oxyconttt
Gewoon wat vragen
pi_189918092
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 03:05 schreef Fok-it het volgende:
Tenzij je de nieuwe Game of Thrones wilt bedenken ga je voor een hbo-studie, geen HBO.

Maar zonder gekheid, ja, een hbo-studie is een groot verschil met mbo. Op het mbo krijg je veel meer sturing, wordt je echt nog gepamperd, is het een hoop praktijk. hbo is veel meer verantwoordelijkheid, veel meer theorie, dus wordt er ook meer leervermogen vereist en meer concentratie. Bij een thuisstudie op het hbo zit er ook nog een heel stuk discipline bij waarvan je je moet afvragen of je daar de juiste persoon voor bent.

Het afmaken van een studie op wat voor niveau dan ook berust dan ook niet alleen op intelligentie.
Dat snap ik, maar als ik iets vind wat mij echt aanspreekt wil ik daar best tijd en moeite in steken, aangezien ik door dit tussenjaar toch niet veel te doen heb en ik werk maar rond de 20 uur per week. Dus ik heb iets nodig waar ik m'n bed voor uit moet komen, wat ik op dit moment niet echt heb. Op wat jij aangeeft met "Op het mbo krijg je veel meer sturing, wordt je echt nog gepamperd, is het een hoop praktijk." Dat is bij een thuisstudie toch niet het geval? Daar zou dan toch het verschil niet inzitten tussen MBO of HBO?
  woensdag 13 november 2019 @ 08:04:13 #7
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189918684
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 05:03 schreef oxyconttt het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als ik iets vind wat mij echt aanspreekt wil ik daar best tijd en moeite in steken, aangezien ik door dit tussenjaar toch niet veel te doen heb en ik werk maar rond de 20 uur per week. Dus ik heb iets nodig waar ik m'n bed voor uit moet komen, wat ik op dit moment niet echt heb. Op wat jij aangeeft met "Op het mbo krijg je veel meer sturing, wordt je echt nog gepamperd, is het een hoop praktijk." Dat is bij een thuisstudie toch niet het geval? Daar zou dan toch het verschil niet inzitten tussen MBO of HBO?
Ik denk dat het verschil tussen MBO en HBO wel degelijk overeind blijft, ook in thuisstudie. Bij HBO wordt meer zelfstandigheid en een groter probleemoplossend vermogen verwacht.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 13 november 2019 @ 15:29:55 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_189924672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 05:03 schreef oxyconttt het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als ik iets vind wat mij echt aanspreekt wil ik daar best tijd en moeite in steken, aangezien ik door dit tussenjaar toch niet veel te doen heb en ik werk maar rond de 20 uur per week. Dus ik heb iets nodig waar ik m'n bed voor uit moet komen, wat ik op dit moment niet echt heb. Op wat jij aangeeft met "Op het mbo krijg je veel meer sturing, wordt je echt nog gepamperd, is het een hoop praktijk." Dat is bij een thuisstudie toch niet het geval? Daar zou dan toch het verschil niet inzitten tussen MBO of HBO?
Juist zit daar het verschil toch in? Op het mbo* kan je nog enigzins leunen op leraren die achter je reet aanzitten. Op het hbo* ben je afhankelijk van jezelf. Nog niet zo erg als op uni maar wel heel stuk meer. En met thuisstudie mis je natuurlijk ook een stukje studiegenoten waar je wat aan kan hebben. Ik heb het idee dat je het een beetje onderschat.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 13 november 2019 @ 18:59:00 #9
488260 oxyconttt
Gewoon wat vragen
pi_189927499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Juist zit daar het verschil toch in? Op het mbo* kan je nog enigzins leunen op leraren die achter je reet aanzitten. Op het hbo* ben je afhankelijk van jezelf. Nog niet zo erg als op uni maar wel heel stuk meer. En met thuisstudie mis je natuurlijk ook een stukje studiegenoten waar je wat aan kan hebben. Ik heb het idee dat je het een beetje onderschat.
Ik heb het over een thuisstudie, waarbij je sowieso geen pysiek contact hebt met leraren, waardoor dat dus het verschil niet maakt tussen een mbo of hbo thuisstudie. Ik vroeg mij meer af wat het daadwerkelijk voor verschil is, qua hoeveel werk etc.
pi_190113470
Voor thuisstudie heb je veel zelfdiscipline en doorzettingsvermogen nodig. Ga na bij jezelf of je dat ook echt kunt opbrengen. Zeker als je ernaast nog een x aantal uren werkt.

Wat één van de vorige post zegt: Het sociale aspect is ook wat waard. :)
  maandag 25 november 2019 @ 11:32:44 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190113766
Ik vraag me af hoe je dat denkt te doen. Thuisstudie wil niet zeggen dat je de deur niet uit hoeft. Uiteindelijk krijg je waarschijnlijk met stages te maken, en voor die tijd zul je vast ook wel eens iets buiten de deur moeten ondernemen. Boeken lenen, onderzoek doen.
pi_190113863
of je dit aan kan valt natuurlijk te testen met de test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')