abonnement Unibet Coolblue
pi_189879168
Ik zit nu een paar maanden in een relatie en ik houd heel erg van mijn vriendin. Zij is vanaf het begin af aan zo gek op mijn dat ze continu wilde zoenen, knuffelen, hand in hand lopen en meer. Dit gebeurde heel vaak en heb ik maar laten gebeuren, want ik vond het heel fijn.

Omdat het mijn eerste echte vriendin is was ik in het begin heel erg zenuwachtig en heb ik een beetje aangevoeld hoe ver zij wilde gaan op sommige momenten, omdat ik gewoon geen fouten wilde maken. Toen ben ik gaan wennen aan het klef gedoe en vond het ook heel fijn.

Nu is ze deze hele week al een paar dagen steeds erg humeurig en wil ze al het bovenstaande gewoon veel minder doen. (Denk nog maar 20%). En als ik dan op een lieve manier vraag of er iets aan de hand is zegt ze dat ze heel veel van me houd en dat er niks aan de hand is, maar ze gedraagt haar eigen anders.

Alsof de vonk er bij haar af is, we hadden ook meerdere keren per week sex maar daar had ik zelf al het idee van dat dat minder zou worden. En ook het klef gedoe word natuurlijk minder als je langer bij elkaar bent, maar zo snel al? Of maak ik me te druk en heeft ze gewoon een mindere week? Heb haar dat allemaal subtiel gezegd en ze blijft erbij dat er niks aan de hand is. Dus misschien is het gewoon allemaal normaal aan het worden en hoort dit erbij

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en wil het gewoon goed doen.
  zondag 10 november 2019 @ 14:45:58 #2
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189879235
Waarschijnlijk zit haar iets dwars of heeft ze issues.
  zondag 10 november 2019 @ 14:50:45 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189879303
Na een paar maanden neemt het vaak wel iets af ja. Verliefdheid gaat dan langzaam over in houden van als het goed is. Al kan er ook verliefdheid blijven hoor (hier nog steeds aanwezig na bijna 10 jaar relatie). Je hebt gevraagd of er iets is wat ze ontkent, meer kan je niet doen. Gewoon geloven dus. De betere vraag is: ben jij tevreden met de hoeveelheid knuffels, etc, je nu krijgt? Of wil je zelf eigenlijk meer? Als je zelf behoefte hebt aan meer kan je dat altijd laten weten. Jezelf durven zijn en zorg ervoor dat zij niet de hele relatie stuurt :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189879388
Het is niet zo zeer dat ik meer behoefte er aan heb. Het zit me dwars dat ze daar uit zichzelf mee begonnen is en het nu ineens veel minder doet. Ze was ook niet heel blij toen ik er over begon, ze had het idee dat ze alles fout deed. (wat niet zo is)
pi_189879409
Hou hem in de broek TS
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189879643
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:55 schreef Max180 het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik meer behoefte er aan heb. Het zit me dwars dat ze daar uit zichzelf mee begonnen is en het nu ineens veel minder doet. Ze was ook niet heel blij toen ik er over begon, ze had het idee dat ze alles fout deed. (wat niet zo is)
In de OP zeg je dat als ernaar vraagt ze zegt dat er niks aan de hand is en ze heel veel van je houdt maar hier zeg je iets heel anders? Waarom heeft ze het gevoel dat ze alles fout doet?
  zondag 10 november 2019 @ 16:07:43 #7
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_189880556
Rare bewoordingen wel. “Klef gedoe”, “maar laten gebeuren”, klinkt ook niet bepaald alsof je haar het idee hebt gegeven dat ze dingen goed deed.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_189880639
Ze heeft een ander
pi_189880844
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:42 schreef Max180 het volgende:
Ik zit nu een paar maanden in een relatie en ik houd heel erg van mijn vriendin. Zij is vanaf het begin af aan zo gek op mijn dat ze continu wilde zoenen, knuffelen, hand in hand lopen en meer. Dit gebeurde heel vaak en heb ik maar laten gebeuren, want ik vond het heel fijn.

Omdat het mijn eerste echte vriendin is was ik in het begin heel erg zenuwachtig en heb ik een beetje aangevoeld hoe ver zij wilde gaan op sommige momenten, omdat ik gewoon geen fouten wilde maken. Toen ben ik gaan wennen aan het klef gedoe en vond het ook heel fijn.

Nu is ze deze hele week al een paar dagen steeds erg humeurig en wil ze al het bovenstaande gewoon veel minder doen. (Denk nog maar 20%). En als ik dan op een lieve manier vraag of er iets aan de hand is zegt ze dat ze heel veel van me houd en dat er niks aan de hand is, maar ze gedraagt haar eigen anders.

Alsof de vonk er bij haar af is, we hadden ook meerdere keren per week sex maar daar had ik zelf al het idee van dat dat minder zou worden. En ook het klef gedoe word natuurlijk minder als je langer bij elkaar bent, maar zo snel al? Of maak ik me te druk en heeft ze gewoon een mindere week? Heb haar dat allemaal subtiel gezegd en ze blijft erbij dat er niks aan de hand is. Dus misschien is het gewoon allemaal normaal aan het worden en hoort dit erbij

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en wil het gewoon goed doen.
Ze zegt dat er niets is. Dat betekent dat er niets is wat ze met jou wil delen, of dat ze vindt dat je het zelf moet raden, of gewoon dat er echt niets mis is.

De optie dat je het moet raden is killing. Dat lukt nooit en dat soort vrouwen, daar moet je van wegrennen. Daar krijg je alleen maar gezeik mee.

Nou ja, eerst een keer zeggen dat je dat gezeik niet pikt, maar als het aanhoudt: weg.
pi_189880940
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:12 schreef Luppie0110 het volgende:
Die legt vast een ander te neuken.
Welja, die gozer is nog niet onzeker genoeg vind je?

Joh, kan gewoon vanalles zijn. Als het ineens is, dan speelt er waarschijnlijk wel iets, maar dat kan gewoon zoveel zijn.
  zondag 10 november 2019 @ 16:37:13 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189881133
Als je behoefte hebt aan meet klefheid dan is er een veel betere oplossing dan dit gedoe en doemdenken.

Vraag er gewoon om.
Geen waarom doe je het minder, geen gedachten om jezelf mee op de kast te jagen.
Gewoon zeggen ik heb echt behoefte aan een knuffel. Open en vriendelijk vragen erom. Zonder gedoe.

Problem solved...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189881334
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als je behoefte hebt aan meet klefheid dan is er een veel betere oplossing dan dit gedoe en doemdenken.

Vraag er gewoon om.
Geen waarom doe je het minder, geen gedachten om jezelf mee op de kast te jagen.
Gewoon zeggen ik heb echt behoefte aan een knuffel. Open en vriendelijk vragen erom. Zonder gedoe.

Problem solved...
Echt hoor, krijg echt een bevangen gevoel van de OP.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189881728
Ze kan ook gewoon even niet lekker in dr vel zitten. Kan een miljoe oorzaken hebben :)

Enige wat je kunt doen is vragen of er iets is en of je dr ergens mee kan helpen.
  zondag 10 november 2019 @ 17:22:22 #14
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189881907
Wacht even een paar dagen af en je weet of het gewoon pms was. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189883089
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:22 schreef Elpis het volgende:
Wacht even een paar dagen af en je weet of het gewoon pms was. :P
Heb jij daar last van?
pi_189883902
Klef doen @Wereldgozer O+
-
  maandag 11 november 2019 @ 00:08:00 #17
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189889354
Ze is ongesteld
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189889405
Ongesteld of niet meer verliefd of een ander of depressief of zwanger of of of of
pi_189889776
Vast niks aan de hand joh
pi_189892203
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 00:08 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ze is ongesteld
Dan wil ik dat juist. Emotioneel wrak dat ik ben _O-
-
pi_189892913
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 03:06 schreef Harlekien het volgende:
Vast niks aan de hand joh
Of wel. Benieuwd of ze over maandje nog samen zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:55 schreef Max180 het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik meer behoefte er aan heb. Het zit me dwars dat ze daar uit zichzelf mee begonnen is en het nu ineens veel minder doet. Ze was ook niet heel blij toen ik er over begon, ze had het idee dat ze alles fout deed. (wat niet zo is)
Hoe oud zijn jullie? Ik verwacht dit gedrag wel van 16 jarige chicks, niet van 40+ dames.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189900938
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 12:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

Of wel. Benieuwd of ze over maandje nog samen zijn.
[..]

Hoe oud zijn jullie? Ik verwacht dit gedrag wel van 16 jarige chicks, niet van 40+ dames.
Helaas. Volwassen vrouwen kunnen dit gedrag nog net zo hard vertonen. Het heeft meer met cultuur dan met leeftijd te maken is mijn ervaring.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189923625
Ik ben 29 en zij is 34! Ze heeft nu aangegeven dat ze meer tijd voor zichzelf wil, wat niet gek is aangezien wij bijna elke dag bij elkaar waren.

Toen kwam ik erachter dat haar slechte ex haar geappt had terwijl ze beloofd had nooit meer contact met hem te hebben na alles wat hij haar aangedaan heeft. Ze heeft gezegd dat het niks was en dat het een app gesprek was van half uurtje en puur vriendschappelijk (terwijl hij haar echt kapot gemaakt heeft en heeft gezegd dat ze niet spoorde e.d)

Dus toen heb ik gezegd dat ik dat allemaal wel heel vreemd vond dat alles ineens samenviel. Ex appt, minder klef, en ineens minder zien. Maar toen pakte ze haar telefoon en liet ze het volledige app gesprek zien waar in stond dat hij niks meer met haar wilde en zij niks meer met hem wilde.

Alleen nu is ze dus wel boos op mij en doet ze helemaal niet lief meer omdat ze vind dat ik haar niet vertrouwde. Terwijl die kerel haar een maand geleden nog terug probeerde te winnen en toen dat niet lukte heeft ie haar voor alles uitgemaakt wat je maar kunt bedenken. Alleen ze is heel makkelijk te manipuleren en heeft veel foute kerels gehad, dus ik maak me daar dan gewoon zorgen over.

Ze zegt ook altijd dat ze nog nooit zo'n lieve vriend heeft gehad en dat ze heel blij is met alle liefde die ze krijgt. Maar op zo'n moment denk ik dat het voor haar ook totaal geen spanning meer geeft als het zo makkelijk gaat ofzo. Ik hou intens veel van haar, maar het is wel gek dat ik niks mag vragen zonder dat dat meteen in boosheid uitmond. Zeker omdat hij haar dus eerst terug wilde winnen.

Ik ben nu echt heel erg verdrietig, want ik heb een geweldige tijd achter de rug. En dat ze nu zo doet tegen me doet me heel erg veel pijn. Weet geen raad meer met mezelf en durf er met niemand van mijn familie over te praten omdat ze dan misschien gaan zeggen dat we uit elkaar moeten ofzo
pi_189923674
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:13 schreef Max180 het volgende:
Ik ben nu echt heel erg verdrietig, want ik heb een geweldige tijd achter de rug. En dat ze nu zo doet tegen me doet me heel erg veel pijn. Weet geen raad meer met mezelf en durf er met niemand van mijn familie over te praten omdat ze dan misschien gaan zeggen dat we uit elkaar moeten ofzo
waarom praat je er niet met je vriendin over?
zeg je wat je voelt en dat je vooral niet wil dat ze weggaat en dat je op deze manier gewoon echt even paniek had.
en dat je blij bent dat ze het definitief hebben uitgesproken nu.

en tja.. je familie..
jullie hebben zelf het laatste woord in of je uit elkaar gaat hoor.
en als ze al heel beschermend doen.. doen ze dat omdat ze van je houden en je willen beschermen tegen de wereld.
aan jou om dan te laten merken dat je zelf keuzes moet gaan maken in het leven.
pi_189923758
Ik heb er over gepraat, maar ze toont niet veel begrip op het moment. En vanavond zouden we elkaar zien en dat heeft ze ook afgezegd. Ze is boos dat ik haar niet vertrouwde terwijl het niet nergens op gebasseerd was zeg maar.

Ze weet hoe verdrietig ik ben, maar ze lijkt er niet voor me te willen zijn. Terwijl ze normaal echt altijd superlief is
pi_189923789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:22 schreef Max180 het volgende:
Ik heb er over gepraat, maar ze toont niet veel begrip op het moment. En vanavond zouden we elkaar zien en dat heeft ze ook afgezegd. Ze is boos dat ik haar niet vertrouwde terwijl het niet nergens op gebasseerd was zeg maar.

Ze weet hoe verdrietig ik ben, maar ze lijkt er niet voor me te willen zijn. Terwijl ze normaal echt altijd superlief is
Nahja ze vertelde het verder wel gewoon.
Dus als je het niet had mogen weten... had ze gewoon niks laten zien.

Wat dat betreft snap ik dr wel een beetje.
Maar goed.. om nou meteen afspraken af te gaan zeggen... dan hebben jullie wel flink ruzie gemaakt denk ik zo.

Even rust geven en dan nog eens praten?
Desnoods zeggen dat je het zo niet bedoelde maar dat je je gewoon zorgen maakt en dat je “gewoon wat fel” reageert op hem omdat je weet wat ie dr heeft aangedaan?
pi_189923887
Heb ik allemaal gezegd. Maar het is toch niet gek dat ik me daar zorgen om maak dat in het weekend dat het ineens slechter gaat, ze vervolgens me minder wil zien, en dan hoor dat hij geappt heeft.

Dat is toch een gekke samenval van dingen? We spelen ook samen wel eens Pokemon Go (niet lachen) en ik had ook toegang tot haar account om soms wat dingetjes te doen. Dat wachtwoord heeft ze ook ineens veranderd.

Ze zegt dat dat niks betekende, maar ik zie dat als een vertrouwensbreuk. Ze zegt dat ze bang was dat ik van haar weg ging. Maar ik heb duidelijk gemaakt dat ik dat nooit zou doen maar ze wil me die toegang niet meer geven.

Ik heb schijt aan dat spel verder, maar ik zie dat als dat er iets staat te gebeuren en dat ze denkt dat ik daar heel boos om word. Ik heb dat ook zo tegen haar gezegd en ze zegt dat dit absoluut niet waar is. Maar ze weigert me die toegang die ik altijd gehad hebt.

Dat voed toch onzekerheid of is dat allleen bij mij?
pi_189923943
mja ik weet het niet...
zij is boos dat jij haar niet vertrouwd
en jij vertrouwt het kennelijk echt niet maar vindt niet dat ze daar boos over mag zijn want het is toch terecht?
Maar eigenlijk zijn jullie allebei gewoon bang dat de ander weg gaat.

dat moet toch op te lossen zijn?
of zie ik dit nu verkeerd?

overigens vind ik het raar dat mensen andere mensen toegang geven tot willekeurig welke account van wat dan ook.. dus daar heb je sowieso niks aan mij.
pi_189923992
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:13 schreef Max180 het volgende:
Ik ben 29 en zij is 34! Ze heeft nu aangegeven dat ze meer tijd voor zichzelf wil, wat niet gek is aangezien wij bijna elke dag bij elkaar waren.

Toen kwam ik erachter dat haar slechte ex haar geappt had terwijl ze beloofd had nooit meer contact met hem te hebben na alles wat hij haar aangedaan heeft. Ze heeft gezegd dat het niks was en dat het een app gesprek was van half uurtje en puur vriendschappelijk (terwijl hij haar echt kapot gemaakt heeft en heeft gezegd dat ze niet spoorde e.d)

Dus toen heb ik gezegd dat ik dat allemaal wel heel vreemd vond dat alles ineens samenviel. Ex appt, minder klef, en ineens minder zien. Maar toen pakte ze haar telefoon en liet ze het volledige app gesprek zien waar in stond dat hij niks meer met haar wilde en zij niks meer met hem wilde.

Alleen nu is ze dus wel boos op mij en doet ze helemaal niet lief meer omdat ze vind dat ik haar niet vertrouwde. Terwijl die kerel haar een maand geleden nog terug probeerde te winnen en toen dat niet lukte heeft ie haar voor alles uitgemaakt wat je maar kunt bedenken. Alleen ze is heel makkelijk te manipuleren en heeft veel foute kerels gehad, dus ik maak me daar dan gewoon zorgen over.

Ze zegt ook altijd dat ze nog nooit zo'n lieve vriend heeft gehad en dat ze heel blij is met alle liefde die ze krijgt. Maar op zo'n moment denk ik dat het voor haar ook totaal geen spanning meer geeft als het zo makkelijk gaat ofzo. Ik hou intens veel van haar, maar het is wel gek dat ik niks mag vragen zonder dat dat meteen in boosheid uitmond. Zeker omdat hij haar dus eerst terug wilde winnen.

Ik ben nu echt heel erg verdrietig, want ik heb een geweldige tijd achter de rug. En dat ze nu zo doet tegen me doet me heel erg veel pijn. Weet geen raad meer met mezelf en durf er met niemand van mijn familie over te praten omdat ze dan misschien gaan zeggen dat we uit elkaar moeten ofzo
Wat een waardeloze situatie inderdaad. Mijn vermoeden is dat elke poging van jou om dit uit te leggen (“Ja maar je snapt toch dat ik dit moeilijk vind als ik kijk hoe je ex met je is omgegaan?”) gaat stranden op onbegrip. Vrouwen zijn in dit soort situaties vaak niet in staat om hun pure ratio (“Ja maar het is gewoon fijn bij mijn huidige vriend, hij is lief voor me en veel beter dan mijn ex.”) te behouden. Ontzettend frustrerend.

Mijn tip zou zijn om dit onderwerp gewoon even te laten rusten en langzaam weer naar meer intimiteit toe te werken.
pi_189924020
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:22 schreef Max180 het volgende:
Ik heb er over gepraat, maar ze toont niet veel begrip op het moment. En vanavond zouden we elkaar zien en dat heeft ze ook afgezegd. Ze is boos dat ik haar niet vertrouwde terwijl het niet nergens op gebasseerd was zeg maar.

Ze weet hoe verdrietig ik ben, maar ze lijkt er niet voor me te willen zijn. Terwijl ze normaal echt altijd superlief is
Ken het gevoel. Niets is vervelender dan zelf een uitgestoken hand bieden die onbeantwoord blijft. Fout ligt bij haar op dit moment, maar daar heb jij helemaal niets aan.

Probeer haar (ondanks dat ze fout zit) even de tijd te gunnen.
pi_189924136
Ze vertelde vorige week hoe bang ze was om mij kwijt te raken. Ik vind dit dan niet echt logisch gedrag.

Hoop toch niet dat ze borderline heeft ofzo eerlijk gezegd
pi_189924175
Hoe geef je iemand tijd waar je de week ervoor elke dag mee samen geweest bent? Of is het gek dat ik het daar moeilijk mee heb? Heb gewoon niet zoveel ervaring en had niet gedacht dat ik ooit ruzie zou hebben met mijn vriendin
pi_189924218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:52 schreef Max180 het volgende:
Hoe geef je iemand tijd waar je de week ervoor elke dag mee samen geweest bent? Of is het gek dat ik het daar moeilijk mee heb? Heb gewoon niet zoveel ervaring en had niet gedacht dat ik ooit ruzie zou hebben met mijn vriendin
Ik denk vooral dat je even teveel in de paniekmodus schiet, dat slaat over op haar. Vrouwen zijn niet hetzelfde als mannen. Als een vrouw bij mij in de paniekmodus schiet, is mijn antwoord een knuffel en uitgestoken hand. Andersom heb ik gemerkt dat vrouwen (als ik geschrokken reageer) vaak wat minder snel tot die stap geneigd zijn.

Ik snap alles wat je zegt volledig maar probeer toch even rustig adem te halen. De bal ligt nu bij haar.
pi_189924236
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:49 schreef Max180 het volgende:
Ze vertelde vorige week hoe bang ze was om mij kwijt te raken. Ik vind dit dan niet echt logisch gedrag.

Hoop toch niet dat ze borderline heeft ofzo eerlijk gezegd
je schiet nu wel in overdrive he :)
pi_189924265
Ik heb paar maanden geleden een terugval naar haar ex geaccepteerd omdat ik eigenlijk al met haar ging daten toen ze nog bij hem woonde. (ookal was het al maanden uit). Maar heb daarom wel last van onzekerheid soms, terwijl wij echt fantastisch zijn.

Deze 'ruzie' haalt alles weer naar boven. Ik werk voor mezelf maar krijg niks gedaan op het moment, helemaal niks...

De gedachte dat ik haar kwijt raak maakt me dood van binnen
pi_189924388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:59 schreef Max180 het volgende:
Ik heb paar maanden geleden een terugval naar haar ex geaccepteerd omdat ik eigenlijk al met haar ging daten toen ze nog bij hem woonde. (ookal was het al maanden uit). Maar heb daarom wel last van onzekerheid soms, terwijl wij echt fantastisch zijn.

Deze 'ruzie' haalt alles weer naar boven. Ik werk voor mezelf maar krijg niks gedaan op het moment, helemaal niks...

De gedachte dat ik haar kwijt raak maakt me dood van binnen
Misschien moet je zelf ook even tot rust komen..

Je bent half overspannen over dingen die helemaal nog niet van toepassing zijn.
Concentreer je op je werk.. laat dr even met rust.
En kom zelf ook even uit de paniekmodus want zoals je nu doet is elk gesprek sowieso geen goed gesprek.
pi_189924536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:59 schreef Max180 het volgende:
Ik heb paar maanden geleden een terugval naar haar ex geaccepteerd omdat ik eigenlijk al met haar ging daten toen ze nog bij hem woonde. (ookal was het al maanden uit). Maar heb daarom wel last van onzekerheid soms, terwijl wij echt fantastisch zijn.

Deze 'ruzie' haalt alles weer naar boven. Ik werk voor mezelf maar krijg niks gedaan op het moment, helemaal niks...

De gedachte dat ik haar kwijt raak maakt me dood van binnen
Kom op man. Ja het is even een kutsituatie maar je leven gaat ook door hoor.

34 jaar, wat een figuur :')

Wat je nu kan doen:
-ga door met je leven, werken, met vrienden afspreken etc
-als ze appt, app normaal terug. App zelf ook af en toe luchtig, meme ofzo...
-laat niet over je heen lopen en ga niet smeken of verantwoording vragen. Zoals Cause Mayhem al zei, je kan beter zeggen "Geef mij eens een knuffel""Nee." "Ok." in plaats van "Wil je mij knuffelen?" "Nee"" Waarom niet? :'( ".
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189924546
Ze wist ook dat ik onzeker was en heb daar eerlijk over gesproken. En ze begreep dat en wilde mij daar mee helpen.

Daarom snap ik niet hoe ze nu doet. En ik heb moeite met haar met rust laten omdat we altijd zo leuk samen waren en nu heb ik haar al 3 dagen niet gezien
pi_189924566
Ik heb in het begin een keer heel afstandelijk gedaan en toen smeekte ze om aandacht. Maar zo ben ik helemaal niet en vind dat heel zwaar.

En of ik dat in die paniek waar ik nu in zit kan weet ik ook niet.
pi_189924785
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Misschien moet je zelf ook even tot rust komen..

Je bent half overspannen over dingen die helemaal nog niet van toepassing zijn.
Concentreer je op je werk.. laat dr even met rust.
En kom zelf ook even uit de paniekmodus want zoals je nu doet is elk gesprek sowieso geen goed gesprek.
Dat is zeker waar. Maar het zou wel prettig zijn als zij hem ook wat meer tegemoet komt. Ik snap haar echt niet in deze situatie. Geef die man een knuffel en heb het fijn met z'n tweeën.
pi_189924816
Het is soms inderdaad het beste om even een stapje terug te doen! Zeker als je er zo in staat als jij nu.

Laat je niet gek maken hoe moeilijk het ook is, er komt vanzelf iets van een antwoord of opvolging!
pi_189924829
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:42 schreef Max180 het volgende:
Ik zit nu een paar maanden in een relatie en ik houd heel erg van mijn vriendin. Zij is vanaf het begin af aan zo gek op mijn dat ze continu wilde zoenen, knuffelen, hand in hand lopen en meer. Dit gebeurde heel vaak en heb ik maar laten gebeuren, want ik vond het heel fijn.

Omdat het mijn eerste echte vriendin is was ik in het begin heel erg zenuwachtig en heb ik een beetje aangevoeld hoe ver zij wilde gaan op sommige momenten, omdat ik gewoon geen fouten wilde maken. Toen ben ik gaan wennen aan het klef gedoe en vond het ook heel fijn.

Nu is ze deze hele week al een paar dagen steeds erg humeurig en wil ze al het bovenstaande gewoon veel minder doen. (Denk nog maar 20%). En als ik dan op een lieve manier vraag of er iets aan de hand is zegt ze dat ze heel veel van me houd en dat er niks aan de hand is, maar ze gedraagt haar eigen anders.

Alsof de vonk er bij haar af is, we hadden ook meerdere keren per week sex maar daar had ik zelf al het idee van dat dat minder zou worden. En ook het klef gedoe word natuurlijk minder als je langer bij elkaar bent, maar zo snel al? Of maak ik me te druk en heeft ze gewoon een mindere week? Heb haar dat allemaal subtiel gezegd en ze blijft erbij dat er niks aan de hand is. Dus misschien is het gewoon allemaal normaal aan het worden en hoort dit erbij

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en wil het gewoon goed doen.
En waar ben je zelf? Want als ik dit zo lees heb je het zelf ook maar een beetje laten gebeuren, haar de lat laten leggen. Tja, nu doet ze dat weer, en nu ineens begin je tegen te stribbelen. Waar was je zelf in het begin?
Somebody that I used to know
pi_189924834
Ik doe echt mijn best. Maar het lijkt wel of ze me nergens in tegemoet wil komen idd. Ik wil het gewoon weer leuk hebben met haar.
pi_189924842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Misschien moet je zelf ook even tot rust komen..

Je bent half overspannen over dingen die helemaal nog niet van toepassing zijn.
Concentreer je op je werk.. laat dr even met rust.
En kom zelf ook even uit de paniekmodus want zoals je nu doet is elk gesprek sowieso geen goed gesprek.
Beste tip ever.
Somebody that I used to know
pi_189924850
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En waar ben je zelf? Want als ik dit zo lees heb je het zelf ook maar een beetje laten gebeuren, haar de lat laten leggen. Tja, nu doet ze dat weer, en nu ineens begin je tegen te stribbelen. Waar was je zelf in het begin?
Ja omdat ik niet wist wat normaal was. Dus heb haar laten bepalen wat zij normaal vond en heb me daar aan aangepast. Als het vanaf het begin minder was geweest had ik dat ook prima gevonden. Ik ben helemaal niet moeilijk
pi_189924851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:44 schreef Max180 het volgende:
Ik doe echt mijn best. Maar het lijkt wel of ze me nergens in tegemoet wil komen idd. Ik wil het gewoon weer leuk hebben met haar.
Maar zij wil het blijkbaar nu even niet leuk hebben met jou (!).
Somebody that I used to know
pi_189924870
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:46 schreef Max180 het volgende:

[..]

Ja omdat ik niet wist wat normaal was. Dus heb haar laten bepalen wat zij normaal vond en heb me daar aan aangepast. Als het vanaf het begin minder was geweest had ik dat ook prima gevonden. Ik ben helemaal niet moeilijk
'Normaal' bestaat niet in relaties. En blijkbaar heb je wel een idee van wat je zelf wilt, aangezien je nu aangeeft dat je het helemaal niet chill vindt hoe het nu gaat.

En blijkbaar vond je het toen ook niet zo chill hoe het toen ging, maar dacht je: blijkbaar hoort het zo, dus dan doe ik maar mee en strijk ik haar in ieder geval niet tegen mijn haren in.
Somebody that I used to know
pi_189924875
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar zij wil het blijkbaar nu even niet leuk hebben met jou (!).
Dit! En als je iemand maar blijft achtervolgen werkt het meestal ook averechts! Dus ga even wat anders doen wat compleet niks met haar te maken heeft.
pi_189924885
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

'Normaal' bestaat niet in relaties. En blijkbaar heb je wel een idee van wat je zelf wilt, aangezien je nu aangeeft dat je het helemaal niet chill vindt hoe het nu gaat.

En blijkbaar vond je het toen ook niet zo chill hoe het toen ging, maar dacht je: blijkbaar hoort het zo, dus dan doe ik maar mee en strijk ik haar in ieder geval niet tegen mijn haren in.
Ik vond het superchill hoe het ging. Ben nog nooit gelukkiger geweest
pi_189924957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:36 schreef Uhmmpie het volgende:
mja ik weet het niet...
zij is boos dat jij haar niet vertrouwd
en jij vertrouwt het kennelijk echt niet maar vindt niet dat ze daar boos over mag zijn want het is toch terecht?
Maar eigenlijk zijn jullie allebei gewoon bang dat de ander weg gaat.

dat moet toch op te lossen zijn?
of zie ik dit nu verkeerd?

overigens vind ik het raar dat mensen andere mensen toegang geven tot willekeurig welke account van wat dan ook.. dus daar heb je sowieso niks aan mij.
Dat lijkt me wel. Maar dan doe je toch niet boos erover? Ik heb altijd begrip getoond iig. En ik vind het ook raar dat ik toen die toegang kreeg, heb daar ook nooit om gevraagd.

Maar nu word het me afgenomen en ik zie dat als een signaal van wantrouwen of dat er iets staat te gebeuren. Ze zegt dat die absoluut niet zo is maar wil het vervolgens niet bewijzen door het simpelweg terug te geven
pi_189924979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:48 schreef Wann01601 het volgende:

[..]

Dit! En als je iemand maar blijft achtervolgen werkt het meestal ook averechts! Dus ga even wat anders doen wat compleet niks met haar te maken heeft.
Denk wel dat je hier gelijk in hebt, maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is als je normaal onafscheidelijk was.
pi_189924985
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:46 schreef Max180 het volgende:

[..]

Ja omdat ik niet wist wat normaal was. Dus heb haar laten bepalen wat zij normaal vond en heb me daar aan aangepast. Als het vanaf het begin minder was geweest had ik dat ook prima gevonden. Ik ben helemaal niet moeilijk
Helemaal niet moeilijk zijn kan ook zijn dat iemand niet voor zichzelf staat en zo onzichtbaar wordt.

Ik heb een beetje het idee dat jullie relatie vrij scheef is wellicht is dat nu wel aan het opbreken. Wellicht vond ze na zo’n vervelende ex een superlief iemand wel even een verademing, maar iedere dag zoet gaat ook tegenstaan.

Let wel: ik zeg niet dat dit het is, maar ik zou als ik jou was eens onderzoeken of het niet zo kan zijn dat je gewoon teveel jezelf aan haar aanpast, jezelf te afhankelijk hebt gemaakt en te weinig voor jezelf staat.

En als dat zo is, dan eens kijken hoe jij weer zichtbaar kan worden.
pi_189925034
Ik ben juist voor mezelf opgekomen dit weekend en daardoor hebben we nu ruzie. In de tijden dat ik mezelf aanpaste was er niks aan de hand en vond ze me helemaal geweldig.

Dus zou raar zijn als het dat zou zijn denk ik. Maar bedankt voor de inbreng
pi_189925082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:00 schreef Max180 het volgende:
Ik ben juist voor mezelf opgekomen dit weekend en daardoor hebben we nu ruzie. In de tijden dat ik mezelf aanpaste was er niks aan de hand en vond ze me helemaal geweldig.

Dus zou raar zijn als het dat zou zijn denk ik. Maar bedankt voor de inbreng
Dat onderstreept alleen maar het verhaal van VEM ;)
Somebody that I used to know
pi_189925094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:00 schreef Max180 het volgende:
Ik ben juist voor mezelf opgekomen dit weekend en daardoor hebben we nu ruzie. In de tijden dat ik mezelf aanpaste was er niks aan de hand en vond ze me helemaal geweldig.

Dus zou raar zijn als het dat zou zijn denk ik. Maar bedankt voor de inbreng
Volgens mij heb jij jezelf onzeker getoond en is zij boos geworden. Niet andersom.

Maar goed, je bent sowieso in je hoofd teveel bezig met de relatie te laten lukken. Terwijl Het doel niet moet zijn de relatie door te laten gaan, maar de relatie weer goed te krijgen... en zo niet: doei!
pi_189925268
Ik ben nooit boos geworden. Heb alleen gezegd wat ik er van vond
pi_189925317
Vreemd dat de teneur zo aanvallend is, terwijl het me overduidelijk lijkt dat de fout bij haar ligt.
pi_189925332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:21 schreef Max180 het volgende:
Ik ben nooit boos geworden. Heb alleen gezegd wat ik er van vond
Ik geef je aan hoe het op mij overkomt en dat is dat je niet heel erg stevig in je schoenen lijkt te staan in de relatie. Toch meer als iemand die heel druk is met haar vast te houden in plaats van dat je echt iedere dag opnieuw voor haar kiest vanuit de vele opties die er zijn.
pi_189925346
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:25 schreef Generationalpha het volgende:
Vreemd dat de teneur zo aanvallend is, terwijl het me overduidelijk lijkt dat de fout bij haar ligt.
Leg uit. Waarom ligt de fout volledig bij haar?
pi_189925405
Zij heeft die onzekerheid gemaakt door in het begin terug te vallen naar haar ex he. Ik vind dan persoonlijk ook niet onterecht dat ik er even naar vroeg.

Ze heeft mijn vertrouwen ooit misbruikt en weer teruggewonnen ook. Maar dan mag ik nog steeds wel vraagtekens zetten bij het contact met de ex wat ze aan iedereen beloofd had nooit meer te doen?
pi_189925416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:30 schreef Max180 het volgende:
Zij heeft die onzekerheid gemaakt door in het begin terug te vallen naar haar ex he. Ik vind dan persoonlijk ook niet onterecht dat ik er even naar vroeg.

Ze heeft mijn vertrouwen ooit misbruikt en weer teruggewonnen ook. Maar dan mag ik nog steeds wel vraagtekens zetten bij het contact met de ex wat ze aan iedereen beloofd had nooit meer te doen?
Vertrouwen heb je of niet.
pi_189925418
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:05 schreef VEM2012 het volgende:
Volgens mij heb jij jezelf onzeker getoond en is zij boos geworden. Niet andersom.

Ik heb eerder het idee dat hij zich voor de verandering eens zeker heeft getoond en dat ze dat niet gewend is en dat ze daarom zo boos is. Krijgt ze eindelijk een keer tegengas. Heeft ze eerder nooit van hem gehad, he?
Somebody that I used to know
pi_189925492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vertrouwen heb je of niet.
Klopt! Maar vind het raar dat ze het uberhaupt wil, ookal was het dus totaal niet bedreigend. Ik ga niet eens benoemen wat hij haar allemaal aan heeft gedaan want dan word het een lange lap tekst.

Ben gewoon bang dat hij een beginnetje aan het maken is om weer te stoken, want zo een is het er.
pi_189925645
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leg uit. Waarom ligt de fout volledig bij haar?
Zij appt met een duidelijk zeer foute ex en zorgt daarmee onnodig voor onrust. Vervolgens vraagt hij ernaar en wil hij graag weer dat ze het samen fijn hebben en negeert zij z'n uitgestoken hand. Wie zit er dan fout?
pi_189925881
quote:
2s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat hij zich voor de verandering eens zeker heeft getoond en dat ze dat niet gewend is en dat ze daarom zo boos is. Krijgt ze eindelijk een keer tegengas. Heeft ze eerder nooit van hem gehad, he?
Dat is niet meteen hetzelfde als zeker, maar je hebt wel gelijk dat als je steeds ja schatje zegt je op zeker moment ook geen nee meer kan zeggen.
pi_189925898
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:35 schreef Max180 het volgende:

[..]

Klopt! Maar vind het raar dat ze het uberhaupt wil, ookal was het dus totaal niet bedreigend. Ik ga niet eens benoemen wat hij haar allemaal aan heeft gedaan want dan word het een lange lap tekst.

Ben gewoon bang dat hij een beginnetje aan het maken is om weer te stoken, want zo een is het er.
Je kan haar adviseren om uit die drama weg te blijven, maar als ze dat advies negeert is het aan haar en moet zij het maar oplossen.
pi_189925905
Ik heb wel nu steeds meer last van verlatingsangst. Ik zie haar als de liefde van mijn leven en ben zo bang dat ze bij me weggaat dat ik niet normaal kan functioneren.
pi_189925932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:46 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Zij appt met een duidelijk zeer foute ex en zorgt daarmee onnodig voor onrust. Vervolgens vraagt hij ernaar en wil hij graag weer dat ze het samen fijn hebben en negeert zij z'n uitgestoken hand. Wie zit er dan fout?
Contact hebben met een ex is toch niet verboden? In haar geval is het wellicht niet slim (dat vertelt het verhaal verder niet), maar als dat onschuldig blijft, prima.
pi_189925939
In de vorige keren was dat niet onschuldig, vandaar dat dat voor angst zorgt bij mij. En zij ziet het alsof ik haar nooit vertrouw
pi_189925948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:08 schreef Max180 het volgende:
Ik heb wel nu steeds meer last van verlatingsangst. Ik zie haar als de liefde van mijn leven en ben zo bang dat ze bij me weggaat dat ik niet normaal kan functioneren.
Snap je rationeel wel dat dit volstrekt onwaar is?
pi_189925971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:12 schreef Max180 het volgende:
In de vorige keren was dat niet onschuldig, vandaar dat dat voor angst zorgt bij mij. En zij ziet het alsof ik haar nooit vertrouw
Daar heeft ze ook gelijk in. Je vertrouwt haar niet. Dat zeg je alleen maar. Misschien wel terecht, maar daar gaat het niet om.
pi_189925982
Begrijp ik nu goed dat ze vreemd is gegaan met haar ex?
pi_189926029
Vreemdgaan wilde ik het niet noemen, maar ze is in het begin van onze relatie een paar keer terug te vallen door te appen met hem en hem het idee te geven dat ze eraan gingen werken. Dit heb ik toegelaten omdat wij in het begin veel te snel zijn gegaan, ze heeft toen duidelijk voor mij gekozen alleen het heeft mij wel onzeker gemaakt.

Ik ging ook op date toen ze nog bij hem woonde, vragen om problemen. Maar het ging nu al heel lang goed. Alleen deze situatie haalt al die onzekerheid weer terug.

Heel haar familie spuugt hem uit en die ouders hebben duidelijk aangegeven hem nooit meer te willen zien en hem ook gestuurd dat ze haar met rust moest laten.
pi_189926100
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:18 schreef Max180 het volgende:
Vreemdgaan wilde ik het niet noemen, maar ze is in het begin van onze relatie een paar keer terug te vallen door te appen met hem en hem het idee te geven dat ze eraan gingen werken. Dit heb ik toegelaten omdat wij in het begin veel te snel zijn gegaan, ze heeft toen duidelijk voor mij gekozen alleen het heeft mij wel onzeker gemaakt.

Ik ging ook op date toen ze nog bij hem woonde, vragen om problemen. Maar het ging nu al heel lang goed. Alleen deze situatie haalt al die onzekerheid weer terug.

Heel haar familie spuugt hem uit en die ouders hebben duidelijk aangegeven hem nooit meer te willen zien en hem ook gestuurd dat ze haar met rust moest laten.
Je vindt jezelf toch een leukere partner mag ik hopen? Nou, waarom zou ze dan voor hem kiezen?

En als ze dat al doet: dan zijn jullie samen niet zo leuk als je dacht. Dan maar een ander.

Je moet daar echt niet zo krampachtig in staan. Dat is niet aantrekkelijk en ook niet goed voor je welbevinden.
pi_189926903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:13 schreef Max180 het volgende:
Ik ben 29 en zij is 34! Ze heeft nu aangegeven dat ze meer tijd voor zichzelf wil, wat niet gek is aangezien wij bijna elke dag bij elkaar waren.

Toen kwam ik erachter dat haar slechte ex haar geappt had terwijl ze beloofd had nooit meer contact met hem te hebben na alles wat hij haar aangedaan heeft. Ze heeft gezegd dat het niks was en dat het een app gesprek was van half uurtje en puur vriendschappelijk (terwijl hij haar echt kapot gemaakt heeft en heeft gezegd dat ze niet spoorde e.d)
Ik ben heel nieuwsgierig hoe in wat voor een gesprek je uitkomt bij zo een belofte?

quote:
Dus toen heb ik gezegd dat ik dat allemaal wel heel vreemd vond dat alles ineens samenviel. Ex appt, minder klef, en ineens minder zien. Maar toen pakte ze haar telefoon en liet ze het volledige app gesprek zien waar in stond dat hij niks meer met haar wilde en zij niks meer met hem wilde.
Weet je, ik kan best begrijpen dat ze even afstand neemt als jullie vrijwel dagelijks bij elkaar zijn. Als je zo een intense relatie hebt gehad, waarin het nodige gebeurd is, dan vind ik het ook niet raar dat je misschien nog eens gaat nadenken als zo iemand weer contact opneemt. Het kan oude wonden open rijten, waarvan je hoopte dat ze al dicht waren bijvoorbeeld. Of nog eens op een rijtje zetten wat er toen fout ging en hoe dat nu te gaan voorkomen enzo.

Maar ik vind het wel twijfelachtig dat hij eerst als slecht bestempeld wordt, zij kennelijk beloofd heeft om geen contact meer met hem te hebben en dan laat ze je een gesprek zien dat ze niks meer met elkaar zeggen te willen. Als je nog eens iets bespreekt ter afsluiting a la, maar beide bevestigen dat je echt niks meer met elkaar na zo'n slechte relatie? Beetje bijzonder..

quote:
Alleen nu is ze dus wel boos op mij en doet ze helemaal niet lief meer omdat ze vind dat ik haar niet vertrouwde. Terwijl die kerel haar een maand geleden nog terug probeerde te winnen en toen dat niet lukte heeft ie haar voor alles uitgemaakt wat je maar kunt bedenken. Alleen ze is heel makkelijk te manipuleren en heeft veel foute kerels gehad, dus ik maak me daar dan gewoon zorgen over.
Daar heeft ze wel een punt, je vertrouwt haar dus ook niet. Dat kunnen we wel terecht vinden met enigszins tegenstrijdig gedrag, maar wil jij er ook serieus mee verkeren? Hoe lief en leuk ze ook is, is het wel relatiemateriaal momenteel?
Als ze een rij bad boys heeft gehad, heeft ze misschien nog wat werk te verrichten op het gebied van eigenwaarde enzo.

quote:
Ze zegt ook altijd dat ze nog nooit zo'n lieve vriend heeft gehad en dat ze heel blij is met alle liefde die ze krijgt. Maar op zo'n moment denk ik dat het voor haar ook totaal geen spanning meer geeft als het zo makkelijk gaat ofzo. Ik hou intens veel van haar, maar het is wel gek dat ik niks mag vragen zonder dat dat meteen in boosheid uitmond. Zeker omdat hij haar dus eerst terug wilde winnen.
Mag je echt niks vragen of ligt het misschien ook een beetje aan wat en/of hoe jij een en ander vraagt?

Vragen waarom ze iets doet kan jou meer inzicht geven in haar besluitingsproces. Daar hoef je geen kruisverhoor voor te houden of te doen alsof ze een weerloos poppetje is.

quote:
Ik ben nu echt heel erg verdrietig, want ik heb een geweldige tijd achter de rug. En dat ze nu zo doet tegen me doet me heel erg veel pijn. Weet geen raad meer met mezelf en durf er met niemand van mijn familie over te praten omdat ze dan misschien gaan zeggen dat we uit elkaar moeten ofzo
Niet leuk, maar ik denk dat het wel een terechte vraag die jij jezelf moet stellen. Zijn jullie wel geschikt voor elkaar als relatiemateriaal?

Zo te horen lijk jij een beetje te denken dat die boy de issue is, maar jouw chick is degene die dat dan weer toe laat he. Op d'r 34e is dat best een dingetje en dan is er denk ik ook wel iets meer nodig dan eindelijk een goed bedoelende knul zoals jij na al die bad boys. Op een gegeven moment kom je op een punt dat het meer is dan alleen bad luck lijkt me, dan zit er ook een stukje verantwoording nemen in.
Zij moet leren om meer zichzelf te geven, haar grenzen beter te bewaken en beter te handelen naar wat ze daadwerkelijk wil. Dat gebeurt niet als zij jou belooft om een en ander te ontlopen of als jij haar grenswachter gaat lopen spelen. Sterker nog, misschien moet ze eerst eens een jaartje single blijven om echt goed aan haarzelf te kunnen werken. Dan heeft ze geen partner die zus of zo doet waarop ze zogenaamd dan op moet reageren. Leren ageren zonder bliksemafleider van haar eigen gedrag kan haar wat bewuster en zelfstandiger maken.

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 14:42 schreef Max180 het volgende:
Nu is ze deze hele week al een paar dagen steeds erg humeurig en wil ze al het bovenstaande gewoon veel minder doen. (Denk nog maar 20%). En als ik dan op een lieve manier vraag of er iets aan de hand is zegt ze dat ze heel veel van me houd en dat er niks aan de hand is, maar ze gedraagt haar eigen anders.
Je doet het nu overkomen alsof ze niet ander gedrag mag vertonen, maar vrij weinig mensen houden die eerste roze periode voor altijd vol. Het is heel normaal dat bepaalde dingen afnemen of dat iemand even tijdelijk minder lekker in het vel zit. Dat per se persoonlijk op willen pakken zegt ook iets over jou. Niet zo raar als dit je eerste vriendin is, maar aan de andere kant mag jij op je 28e ook wel bedenken dat de honeymoon niet blijvend is en het ook niet abnormaal is om een weekje niet lekker in je vel te zitten.
Ook als je van iemand houdt en er tussen jullie niks verkeerd zit, kan er nog genoeg andere shizzle zijn waardoor je minder in de stemming kan zijn. Liefde en leven is niet constant ofzo, dus wees ook kritisch in de realiteit van bepaalde verwachtingen. Het lijkt me reuze beklemmend als je na een paar maanden verkeren en een weekje minder al zo beklemmend moet gaan lopen bevestigen dat je heus wel echt van de ander houdt. En al helemaal als de ander daar geen genoegen mee neemt, want je doet anders dan normaal. Alsof dat geen liefde zou zijn..

quote:
Alsof de vonk er bij haar af is, we hadden ook meerdere keren per week sex maar daar had ik zelf al het idee van dat dat minder zou worden. En ook het klef gedoe word natuurlijk minder als je langer bij elkaar bent, maar zo snel al? Of maak ik me te druk en heeft ze gewoon een mindere week? Heb haar dat allemaal subtiel gezegd en ze blijft erbij dat er niks aan de hand is. Dus misschien is het gewoon allemaal normaal aan het worden en hoort dit erbij

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en wil het gewoon goed doen.
Misschien moet je niet zoveel hangen aan dat goed willen doen. Je kan nu eenmaal niet alles fixen of voor zijn, maar als je dat beter zou willen proberen kun je jezelf en je partner denk ik beter andere vragen stellen. Ga dan eens kijken naar wat dat goed eigenlijk is voor jullie beide. Jij presenteert het nu als zoveel mogelijk op dezelfde voet door willen gaan, maar misschien kun je voor jezelf ook andere dingen bedenken waaraan je af zou kunnen meten dat het goed gaat.

Als woorden als dat ze echt van je houdt het niet voldoende voor je doen, zonder het eerder vertoonde gedrag erbij, wat heb je dan nog wel nodig om dat te ervaren terwijl je je partner wel de ruimte geeft die ze nodig heeft? Dan zou je kunnen kijken naar wat zij wel als liefde aan jou laat merken. Als er dan niet gesekst wordt, maar ze het wel laat merken door bijvoorbeeld je lievelingsstamppot of biertje voor te zetten, dan zou je door je daar bewust van te worden wellicht al wat geruster op kunnen zijn.
Zoiets wordt uitgebreider uitgelegd door Chapman in zijn boek over liefdestalen. Misschien geinig om eens door te lezen en samen een taal te leren ontwikkelen?

En wat jezelf betreft, kijk ook eens kritisch naar jouw eigenwaarde. Als je na een weekje al zo van slag bent en het per se op jullie relatie en jezelf moet betrekken, dan heb ook jij nog wat werk aan de winkel. Je kan er van alles bijhalen over wat er mankeert aan je vriendin's track record, maar zoals zij met een reden voor de bad boys ging, hang jij misschien ook met een bepaalde reden aan zo een meid..
pi_189926950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je vindt jezelf toch een leukere partner mag ik hopen? Nou, waarom zou ze dan voor hem kiezen?

En als ze dat al doet: dan zijn jullie samen niet zo leuk als je dacht. Dan maar een ander.

Je moet daar echt niet zo krampachtig in staan. Dat is niet aantrekkelijk en ook niet goed voor je welbevinden.
Maar ze is mijn eerste vriendin, is dat zo gek dat ik die niet kwijt wil?
pi_189927022
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:22 schreef Max180 het volgende:

[..]

Maar ze is mijn eerste vriendin, is dat zo gek dat ik die niet kwijt wil?
De kans dat je haar een keer kwijt raakt is zeer groot. Alleen moet je daar niet mee bezig zijn. Je hebt een relatie niet om het hebben van een relatie, maar omdat je van iemand houdt, je het leuk samen hebt en het samenzijn ook werkt en natuurlijk ook omdat je fysiek tot elkaar bent aangetrokken en je een leuk seksleven samen hebt.

Het draait dus om de inhoud.

Jij bent nu bezig met de vorm.
pi_189927038
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik ben heel nieuwsgierig hoe in wat voor een gesprek je uitkomt bij zo een belofte?
[..]

Weet je, ik kan best begrijpen dat ze even afstand neemt als jullie vrijwel dagelijks bij elkaar zijn. Als je zo een intense relatie hebt gehad, waarin het nodige gebeurd is, dan vind ik het ook niet raar dat je misschien nog eens gaat nadenken als zo iemand weer contact opneemt. Het kan oude wonden open rijten, waarvan je hoopte dat ze al dicht waren bijvoorbeeld. Of nog eens op een rijtje zetten wat er toen fout ging en hoe dat nu te gaan voorkomen enzo.

Maar ik vind het wel twijfelachtig dat hij eerst als slecht bestempeld wordt, zij kennelijk beloofd heeft om geen contact meer met hem te hebben en dan laat ze je een gesprek zien dat ze niks meer met elkaar zeggen te willen. Als je nog eens iets bespreekt ter afsluiting a la, maar beide bevestigen dat je echt niks meer met elkaar na zo'n slechte relatie? Beetje bijzonder..
[..]

Daar heeft ze wel een punt, je vertrouwt haar dus ook niet. Dat kunnen we wel terecht vinden met enigszins tegenstrijdig gedrag, maar wil jij er ook serieus mee verkeren? Hoe lief en leuk ze ook is, is het wel relatiemateriaal momenteel?
Als ze een rij bad boys heeft gehad, heeft ze misschien nog wat werk te verrichten op het gebied van eigenwaarde enzo.
[..]

Mag je echt niks vragen of ligt het misschien ook een beetje aan wat en/of hoe jij een en ander vraagt?

Vragen waarom ze iets doet kan jou meer inzicht geven in haar besluitingsproces. Daar hoef je geen kruisverhoor voor te houden of te doen alsof ze een weerloos poppetje is.
[..]

Niet leuk, maar ik denk dat het wel een terechte vraag die jij jezelf moet stellen. Zijn jullie wel geschikt voor elkaar als relatiemateriaal?

Zo te horen lijk jij een beetje te denken dat die boy de issue is, maar jouw chick is degene die dat dan weer toe laat he. Op d'r 34e is dat best een dingetje en dan is er denk ik ook wel iets meer nodig dan eindelijk een goed bedoelende knul zoals jij na al die bad boys. Op een gegeven moment kom je op een punt dat het meer is dan alleen bad luck lijkt me, dan zit er ook een stukje verantwoording nemen in.
Zij moet leren om meer zichzelf te geven, haar grenzen beter te bewaken en beter te handelen naar wat ze daadwerkelijk wil. Dat gebeurt niet als zij jou belooft om een en ander te ontlopen of als jij haar grenswachter gaat lopen spelen. Sterker nog, misschien moet ze eerst eens een jaartje single blijven om echt goed aan haarzelf te kunnen werken. Dan heeft ze geen partner die zus of zo doet waarop ze zogenaamd dan op moet reageren. Leren ageren zonder bliksemafleider van haar eigen gedrag kan haar wat bewuster en zelfstandiger maken.
[..]

Je doet het nu overkomen alsof ze niet ander gedrag mag vertonen, maar vrij weinig mensen houden die eerste roze periode voor altijd vol. Het is heel normaal dat bepaalde dingen afnemen of dat iemand even tijdelijk minder lekker in het vel zit. Dat per se persoonlijk op willen pakken zegt ook iets over jou. Niet zo raar als dit je eerste vriendin is, maar aan de andere kant mag jij op je 28e ook wel bedenken dat de honeymoon niet blijvend is en het ook niet abnormaal is om een weekje niet lekker in je vel te zitten.
Ook als je van iemand houdt en er tussen jullie niks verkeerd zit, kan er nog genoeg andere shizzle zijn waardoor je minder in de stemming kan zijn. Liefde en leven is niet constant ofzo, dus wees ook kritisch in de realiteit van bepaalde verwachtingen. Het lijkt me reuze beklemmend als je na een paar maanden verkeren en een weekje minder al zo beklemmend moet gaan lopen bevestigen dat je heus wel echt van de ander houdt. En al helemaal als de ander daar geen genoegen mee neemt, want je doet anders dan normaal. Alsof dat geen liefde zou zijn..
[..]

Misschien moet je niet zoveel hangen aan dat goed willen doen. Je kan nu eenmaal niet alles fixen of voor zijn, maar als je dat beter zou willen proberen kun je jezelf en je partner denk ik beter andere vragen stellen. Ga dan eens kijken naar wat dat goed eigenlijk is voor jullie beide. Jij presenteert het nu als zoveel mogelijk op dezelfde voet door willen gaan, maar misschien kun je voor jezelf ook andere dingen bedenken waaraan je af zou kunnen meten dat het goed gaat.

Als woorden als dat ze echt van je houdt het niet voldoende voor je doen, zonder het eerder vertoonde gedrag erbij, wat heb je dan nog wel nodig om dat te ervaren terwijl je je partner wel de ruimte geeft die ze nodig heeft? Dan zou je kunnen kijken naar wat zij wel als liefde aan jou laat merken. Als er dan niet gesekst wordt, maar ze het wel laat merken door bijvoorbeeld je lievelingsstamppot of biertje voor te zetten, dan zou je door je daar bewust van te worden wellicht al wat geruster op kunnen zijn.
Zoiets wordt uitgebreider uitgelegd door Chapman in zijn boek over liefdestalen. Misschien geinig om eens door te lezen en samen een taal te leren ontwikkelen?

En wat jezelf betreft, kijk ook eens kritisch naar jouw eigenwaarde. Als je na een weekje al zo van slag bent en het per se op jullie relatie en jezelf moet betrekken, dan heb ook jij nog wat werk aan de winkel. Je kan er van alles bijhalen over wat er mankeert aan je vriendin's track record, maar zoals zij met een reden voor de bad boys ging, hang jij misschien ook met een bepaalde reden aan zo een meid..
Heel duidelijk allemaal. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen. Dan komt het er wss op neer dat zij wisselvallig is en ik heel erg last heb van verlatingsangst. Kan niet veel meer doen dan haar ff met rust laten denk ik. Ze blijft volhouden dat ze heel veel van me houd. Ik zeg waar ik mee zit en ze reageert bijna altijd boos en niet begripvol, maar voegt daar aantoe dat ze wel van me houd maar toch even rust wil.

Die dingen botsen heel erg in mijn hoofd momenteel
pi_189927060
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De kans dat je haar een keer kwijt raakt is zeer groot. Alleen moet je daar niet mee bezig zijn. Je hebt een relatie niet om het hebben van een relatie, maar omdat je van iemand houdt, je het leuk samen hebt en het samenzijn ook werkt en natuurlijk ook omdat je fysiek tot elkaar bent aangetrokken en je een leuk seksleven samen hebt.

Het draait dus om de inhoud.

Jij bent nu bezig met de vorm.
Ze gaf zelf een week geleden nog aan dat ze OOK bang is mij kwijt te raken en een toekomst ziet tussen ons. Maar ze vertelde ook dat ze in het verleden geslagen is en op seksueel gebied ook gedwongen is dingen te doen die ze niet wilde.

Kan ook zo maar zijn dat ze daarom moeite heeft met dingen
pi_189927141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:28 schreef Max180 het volgende:

[..]

Heel duidelijk allemaal. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen. Dan komt het er wss op neer dat zij wisselvallig is en ik heel erg last heb van verlatingsangst. Kan niet veel meer doen dan haar ff met rust laten denk ik. Ze blijft volhouden dat ze heel veel van me houd. Ik zeg waar ik mee zit en ze reageert bijna altijd boos en niet begripvol, maar voegt daar aantoe dat ze wel van me houd maar toch even rust wil.

Die dingen botsen heel erg in mijn hoofd momenteel
Als zij jou niet kan geven wat jij nodig hebt, wat zegt dat dan? Kennelijk is dat structureel.
pi_189927142
Ik heb heel veel aan jullie antwoorden! Waarvoor dank!

Maar ik ben zo intens verdrietig nu dat ik kapot ga van binnen. Heb mijn vriendin altijd gesteund wanneer ze me nodig had en nu lijkt het wel alsof ik er alleen voor sta!
pi_189927154
Ze heeft ook problemen met haar schildklier nu waardoor ze heel moe is. Dat kan natuurlijk ook nog invloed hebben
pi_189927214
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:30 schreef Max180 het volgende:

Ze gaf zelf een week geleden nog aan dat ze OOK bang is mij kwijt te raken en een toekomst ziet tussen ons. Maar ze vertelde ook dat ze in het verleden geslagen is en op seksueel gebied ook gedwongen is dingen te doen die ze niet wilde.

Kan ook zo maar zijn dat ze daarom moeite heeft met dingen
Welja, twee partners die vooral bezig zijn met bij elkaar blijven. Dat gaat uiteraard mis. Want dan is namelijk alles geoorloofd.

Ga nu eens samen bedenken wat jullie van elkaar willen. En in hoeverre je dat nu wel of niet van elkaar krijgt. En laat daarbij gewoon eens de gedachte los dat je bij elkaar moet blijven. Dat is leuk als eindconclusie, maar alleen als het ook werkt samen. Anders verdoe je alleen maar elkaars tijd.
pi_189927251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:49 schreef Max180 het volgende:
Ze vertelde vorige week hoe bang ze was om mij kwijt te raken. Ik vind dit dan niet echt logisch gedrag.

Hoop toch niet dat ze borderline heeft ofzo eerlijk gezegd
Zij heeft borderline denk je?

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:22 schreef Max180 het volgende:
Ik heb er over gepraat, maar ze toont niet veel begrip op het moment. En vanavond zouden we elkaar zien en dat heeft ze ook afgezegd. Ze is boos dat ik haar niet vertrouwde terwijl het niet nergens op gebasseerd was zeg maar.

Ze weet hoe verdrietig ik ben, maar ze lijkt er niet voor me te willen zijn. Terwijl ze normaal echt altijd superlief is
Jullie tonen niet veel begrip voor elkaar en dan mag jij je hand ook flink in eigen boezem steken. Je wil bij elkaar zijn om jouw bevestiging te krijgen, dat is echt iets anders dan er voor haar willen zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:31 schreef Max180 het volgende:
Heb ik allemaal gezegd. Maar het is toch niet gek dat ik me daar zorgen om maak dat in het weekend dat het ineens slechter gaat, ze vervolgens me minder wil zien, en dan hoor dat hij geappt heeft.

Dat is toch een gekke samenval van dingen? We spelen ook samen wel eens Pokemon Go (niet lachen) en ik had ook toegang tot haar account om soms wat dingetjes te doen. Dat wachtwoord heeft ze ook ineens veranderd.

Ze zegt dat dat niks betekende, maar ik zie dat als een vertrouwensbreuk. Ze zegt dat ze bang was dat ik van haar weg ging. Maar ik heb duidelijk gemaakt dat ik dat nooit zou doen maar ze wil me die toegang niet meer geven.
Hoe maak je zoiets duidelijk? En nog belangrijker, waarom in vredesnaam?!

quote:
Ik heb schijt aan dat spel verder, maar ik zie dat als dat er iets staat te gebeuren en dat ze denkt dat ik daar heel boos om word. Ik heb dat ook zo tegen haar gezegd en ze zegt dat dit absoluut niet waar is. Maar ze weigert me die toegang die ik altijd gehad hebt.

Dat voed toch onzekerheid of is dat allleen bij mij?
Als je echt schijt hebt aan dat spel, dan zou je er niet zo over moeten mekkeren alsof het er wel toe doet. Maar je gebruikt het als een waarde om iets aan af te willen meten, dus dat brengt wel een zekere boodschap over.

Ik vind het echt idioot om zo snel toegang te geven tot elkaars account en het juist een verstandige stap om dit niet meer te willen doen. Het is een stukje afstand nemen wat prima in het eerder geschetste plaatje past en dus niet ineens iets heel anders.
Sterker nog, ik zou het afbakenen van grenzen eigenlijk toejuichen als vooruitgang en als beter relatiemateriaal beschouwen. Maar goed, daar moet je ruimte voor hebben om het breder te kunnen zien ipv dat het allemaal zou moeten gaan om jou en jullie relatie. En dan is je borderlineverdenking wellicht een stukje dichterbij je dan je lief is..
pi_189927477
Is dat zo gek als ik dat zie als dat ze de accounts wil beschermen voor het geval ze het uit gaat maken? We kende elkaar al langer vantevoren via dat spel dus vandaar dat ze dat eigenlijk gedaan heeft.
pi_189927591
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:28 schreef Max180 het volgende:

[..]

Heel duidelijk allemaal. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen. Dan komt het er wss op neer dat zij wisselvallig is en ik heel erg last heb van verlatingsangst. Kan niet veel meer doen dan haar ff met rust laten denk ik. Ze blijft volhouden dat ze heel veel van me houd. Ik zeg waar ik mee zit en ze reageert bijna altijd boos en niet begripvol, maar voegt daar aantoe dat ze wel van me houd maar toch even rust wil.

Die dingen botsen heel erg in mijn hoofd momenteel
Begrip krijgen gaat doorgaans makkelijker wanneer je zelf ook begrip toont naar de ander. Misschien een goede oefening om nog eens na te gaan in hoeverre jij begrip hebt proberen te tonen naar haar.

Als zij afstand probeert te nemen en jij haar dat niet wil geven, dan kom je waarschijnlijk niet zo begripvol over. Haar iedere keer laten herhalen dat ze heus wel van je houdt, komt niet begripvol over. Het is ook gewoon niet uitnodigend om door te blijven praten met iemand die niet luistert, dus waarom zou je een 100e keer moeten blijven zeggen ik hou van jou als die eerste 99 het ook niet deden voor je?

Waar zit 'm dan het begrip voor haar in denk je?
pi_189927652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:57 schreef Max180 het volgende:
Is dat zo gek als ik dat zie als dat ze de accounts wil beschermen voor het geval ze het uit gaat maken? We kende elkaar al langer vantevoren via dat spel dus vandaar dat ze dat eigenlijk gedaan heeft.
Ga nou eens voor jezelf na waarom je zo bang bent dat ze het uit gaat maken.

En laat ik het ook eens anders zeggen: als mijn vriendin steeds bang is dat ik het uit gaat maken, dan gaat haar grootste vrees op zeker waarheid worden.
pi_189927699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:57 schreef Max180 het volgende:
Is dat zo gek als ik dat zie als dat ze de accounts wil beschermen voor het geval ze het uit gaat maken? We kende elkaar al langer vantevoren via dat spel dus vandaar dat ze dat eigenlijk gedaan heeft.
Lijkt me geen achterlijke overweging dat ze haar account wil beschermen, ongeacht of ze het nu of over een jaar of misschien wel nooit uit wil maken.
pi_189927962
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ga nou eens voor jezelf na waarom je zo bang bent dat ze het uit gaat maken.

En laat ik het ook eens anders zeggen: als mijn vriendin steeds bang is dat ik het uit gaat maken, dan gaat haar grootste vrees op zeker waarheid worden.
Dit.
pi_189928080
Ik heb alles eens over gelezen, ik snap je verdriet en dat jij je vervelend voelt. Je bent helemaal verliefd en dan doet het pijn als je in deze situatie zit.

Je zit op dit forum om een objectieve mening te horen van mensen, wij hebben niet de gevoelens die jij hebt en zien het allemaal veel nuchterder via jou input. Ik hoop dat je er wat mee doet.

Met andere woorden, jij bent gevoelsmatig erg afhankelijk van haar. Niet vreemd als je verliefd bent, dat hebben de meeste van ons wel. In dit geval zou ik niet te lang doormodderen. Zij komt eerlijk gezegd niet erg stabiel op mij over. Misschien door omstandigheden, maar ik heb het idee of ze ook wat labiel is. Dan moet jij je echt afvragen of je daar gelukkig mee gaat worden.

Als zij zo blijft doen, houd de eer bij jezelf en stop er mee. Dan ben jij beter af. Dit doet je alleen maar pijn. Onzekerheid hoort er bij en is niet altijd erg, maar na een paar maanden dit gedoe dan weet ik niet hoe gezond het is en gaat worden verder.
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
pi_189936733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:04 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Begrip krijgen gaat doorgaans makkelijker wanneer je zelf ook begrip toont naar de ander. Misschien een goede oefening om nog eens na te gaan in hoeverre jij begrip hebt proberen te tonen naar haar.

Als zij afstand probeert te nemen en jij haar dat niet wil geven, dan kom je waarschijnlijk niet zo begripvol over. Haar iedere keer laten herhalen dat ze heus wel van je houdt, komt niet begripvol over. Het is ook gewoon niet uitnodigend om door te blijven praten met iemand die niet luistert, dus waarom zou je een 100e keer moeten blijven zeggen ik hou van jou als die eerste 99 het ook niet deden voor je?

Waar zit 'm dan het begrip voor haar in denk je?
Dit. Ze wil rust, geef haar dan dat ook.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 12:28:49 #92
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189936736
Klink als 'de buit is binnen nu hoef ik geen moeite meer te doen'
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_189937075
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:28 schreef puzziepie het volgende:
Klink als 'de buit is binnen nu hoef ik geen moeite meer te doen'
Of ‘de roze bril is af’. Maar goed, zoveel mogelijkheden. Voor hetzelfde geld heeft ze een herfstdepressie.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 november 2019 @ 13:02:53 #94
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_189937154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Of ‘de roze bril is af’. Maar goed, zoveel mogelijkheden. Voor hetzelfde geld heeft ze een herfstdepressie.
In principe is alles mogelijk :Y
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_189938218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:57 schreef Max180 het volgende:
Is dat zo gek als ik dat zie als dat ze de accounts wil beschermen voor het geval ze het uit gaat maken? We kende elkaar al langer vantevoren via dat spel dus vandaar dat ze dat eigenlijk gedaan heeft.
Ja, eigenlijk wel. Ik ben ruim 17 jaar samen met mijn echtgenoot intussen, ik gun mezelf en mijn wederhelft ook gewoon een stukje privacy. Je hoeft niet elke scheet en elke molecuul met elkaar te delen. Het is heel belangrijk om een stukje van en voor jezelf te hebben.

Je bent geen verlengstuk van elkaar of elkaars schaduw, maar nog altijd 2 individuen die voor een leven samen kiezen.

Dat kost inzet, van haar, maar ook van jou. Als vrouw zou ik heel eerlijk gezegd dat onzekere gevraagd in het begin nog wel aandoenlijk vinden, maar op een gegeven moment gaat dat irriteren en zorg je op die manier zelf ook voor verwijdering.

Focus je niet zo op haar en haar behoeften, cijfer jezelf ook niet weg. Heb gewoon ook nog een eigen leven naast het samenzijn
pi_189938520
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als je behoefte hebt aan meet klefheid dan is er een veel betere oplossing dan dit gedoe en doemdenken.

Vraag er gewoon om.
Geen waarom doe je het minder, geen gedachten om jezelf mee op de kast te jagen.
Gewoon zeggen ik heb echt behoefte aan een knuffel. Open en vriendelijk vragen erom. Zonder gedoe.

Problem solved...
Vragen om liefde of een knuffel :')

Het gaat toch niet om de knuffel op zichzelf, man. Het gaat erom dat je partner jou liefde en een knuffel wil geven!! Vanuit hem- of haarzelf.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189939151
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik ben heel nieuwsgierig hoe in wat voor een gesprek je uitkomt bij zo een belofte?
[..]

Weet je, ik kan best begrijpen dat ze even afstand neemt als jullie vrijwel dagelijks bij elkaar zijn. Als je zo een intense relatie hebt gehad, waarin het nodige gebeurd is, dan vind ik het ook niet raar dat je misschien nog eens gaat nadenken als zo iemand weer contact opneemt. Het kan oude wonden open rijten, waarvan je hoopte dat ze al dicht waren bijvoorbeeld. Of nog eens op een rijtje zetten wat er toen fout ging en hoe dat nu te gaan voorkomen enzo.

Maar ik vind het wel twijfelachtig dat hij eerst als slecht bestempeld wordt, zij kennelijk beloofd heeft om geen contact meer met hem te hebben en dan laat ze je een gesprek zien dat ze niks meer met elkaar zeggen te willen. Als je nog eens iets bespreekt ter afsluiting a la, maar beide bevestigen dat je echt niks meer met elkaar na zo'n slechte relatie? Beetje bijzonder..
[..]

Daar heeft ze wel een punt, je vertrouwt haar dus ook niet. Dat kunnen we wel terecht vinden met enigszins tegenstrijdig gedrag, maar wil jij er ook serieus mee verkeren? Hoe lief en leuk ze ook is, is het wel relatiemateriaal momenteel?
Als ze een rij bad boys heeft gehad, heeft ze misschien nog wat werk te verrichten op het gebied van eigenwaarde enzo.
[..]

Mag je echt niks vragen of ligt het misschien ook een beetje aan wat en/of hoe jij een en ander vraagt?

Vragen waarom ze iets doet kan jou meer inzicht geven in haar besluitingsproces. Daar hoef je geen kruisverhoor voor te houden of te doen alsof ze een weerloos poppetje is.
[..]

Niet leuk, maar ik denk dat het wel een terechte vraag die jij jezelf moet stellen. Zijn jullie wel geschikt voor elkaar als relatiemateriaal?

Zo te horen lijk jij een beetje te denken dat die boy de issue is, maar jouw chick is degene die dat dan weer toe laat he. Op d'r 34e is dat best een dingetje en dan is er denk ik ook wel iets meer nodig dan eindelijk een goed bedoelende knul zoals jij na al die bad boys. Op een gegeven moment kom je op een punt dat het meer is dan alleen bad luck lijkt me, dan zit er ook een stukje verantwoording nemen in.
Zij moet leren om meer zichzelf te geven, haar grenzen beter te bewaken en beter te handelen naar wat ze daadwerkelijk wil. Dat gebeurt niet als zij jou belooft om een en ander te ontlopen of als jij haar grenswachter gaat lopen spelen. Sterker nog, misschien moet ze eerst eens een jaartje single blijven om echt goed aan haarzelf te kunnen werken. Dan heeft ze geen partner die zus of zo doet waarop ze zogenaamd dan op moet reageren. Leren ageren zonder bliksemafleider van haar eigen gedrag kan haar wat bewuster en zelfstandiger maken.
[..]

Je doet het nu overkomen alsof ze niet ander gedrag mag vertonen, maar vrij weinig mensen houden die eerste roze periode voor altijd vol. Het is heel normaal dat bepaalde dingen afnemen of dat iemand even tijdelijk minder lekker in het vel zit. Dat per se persoonlijk op willen pakken zegt ook iets over jou. Niet zo raar als dit je eerste vriendin is, maar aan de andere kant mag jij op je 28e ook wel bedenken dat de honeymoon niet blijvend is en het ook niet abnormaal is om een weekje niet lekker in je vel te zitten.
Ook als je van iemand houdt en er tussen jullie niks verkeerd zit, kan er nog genoeg andere shizzle zijn waardoor je minder in de stemming kan zijn. Liefde en leven is niet constant ofzo, dus wees ook kritisch in de realiteit van bepaalde verwachtingen. Het lijkt me reuze beklemmend als je na een paar maanden verkeren en een weekje minder al zo beklemmend moet gaan lopen bevestigen dat je heus wel echt van de ander houdt. En al helemaal als de ander daar geen genoegen mee neemt, want je doet anders dan normaal. Alsof dat geen liefde zou zijn..
[..]

Misschien moet je niet zoveel hangen aan dat goed willen doen. Je kan nu eenmaal niet alles fixen of voor zijn, maar als je dat beter zou willen proberen kun je jezelf en je partner denk ik beter andere vragen stellen. Ga dan eens kijken naar wat dat goed eigenlijk is voor jullie beide. Jij presenteert het nu als zoveel mogelijk op dezelfde voet door willen gaan, maar misschien kun je voor jezelf ook andere dingen bedenken waaraan je af zou kunnen meten dat het goed gaat.

Als woorden als dat ze echt van je houdt het niet voldoende voor je doen, zonder het eerder vertoonde gedrag erbij, wat heb je dan nog wel nodig om dat te ervaren terwijl je je partner wel de ruimte geeft die ze nodig heeft? Dan zou je kunnen kijken naar wat zij wel als liefde aan jou laat merken. Als er dan niet gesekst wordt, maar ze het wel laat merken door bijvoorbeeld je lievelingsstamppot of biertje voor te zetten, dan zou je door je daar bewust van te worden wellicht al wat geruster op kunnen zijn.
Zoiets wordt uitgebreider uitgelegd door Chapman in zijn boek over liefdestalen. Misschien geinig om eens door te lezen en samen een taal te leren ontwikkelen?

En wat jezelf betreft, kijk ook eens kritisch naar jouw eigenwaarde. Als je na een weekje al zo van slag bent en het per se op jullie relatie en jezelf moet betrekken, dan heb ook jij nog wat werk aan de winkel. Je kan er van alles bijhalen over wat er mankeert aan je vriendin's track record, maar zoals zij met een reden voor de bad boys ging, hang jij misschien ook met een bepaalde reden aan zo een meid..
Jij moet columns voor de Libelle gaan schrijven ofzo _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189948436
Oei, klinkt wel alsof je met mijn ex bent :’) niet for real haha, maar been there. Ik hoop voor jou dat het anders gaat, maar mijn instinct vertelt me nu om snel weg te rennen van dit soort gezeik. Hoor veel hetzelfde in wat je vertelt. Het verleden met slechte exen, de eerste goede guy waar ze mee was, extreem aanhankelijk en verovering in het begin en daar in mee gaan omdat ze heel gek op je lijkt te zijn en je het zelf ook heel fijn vind, het veranderen van gedrag, daar niet tot nauwelijks over willen praten en veel raadsels laten. Geirriteerd/boos worden als je vraagt what’s up, de haaks erop staande rare verklaring ineens voor d’r gedrag ‘dat ze bang is dat ík juist weg zou gaan’.

Uiteindelijk werd dit bij haar veel erger en draaide ze haar eigen gedrag elke keer alsof ik iets fout deed, waar ze dan enorm van overtuigd was. En geloof me ik deed net als jij goed m’n best, keek in de spiegel en gebruikte klankborden. Ze had allemaal te bedenken redenen waarom ze niet lekker in d’r vel zat, zeker, en daar had ik ook begrip voor en probeerde ik goed naar te handelen.

Achteraf kan ik zeggen, was ik maar eerder gestopt, want het werd steeds erger, uiteindelijk echt asociaal en buitensporig zelfs soms en het putte me volledig uit. Constant dat heen en weer geswing van moods en afstoten/aantrekken van dr.

Mijn visie op alles achteraf is, dat het gewoon een aandachtsgeile slet is (mijn ex dan) die niet kan settelen met iemand zoals jij en ik. Dat dat hele lieve, zorgzame en liefdeskanon (het leek alsof ze de jackpot was) slechts een fase was, omdat ik ook soms lichtelijk wat remde omdat ze heel snel ging. Dat ze misschien heel graag zo wil zijn, graag ‘normaal’ wil zijn, maar niet voor niks een ellendig relatieverleden heeft met enkel badboys en veel seks (waar ik voornamelijk achteraf achterkwam). De eeuwige inner urge voor het ‘gevaarlijke’ en niet op nummer 1 staan bij dat soort gasten, dus altijd vechten om dat wel te worden wat niet gaat gebeuren. Aka een diepgewortelde urge voor drama, onzekerheid en regelmatige ‘beloning’ van eigenwaarde als ze hun ‘koekje’ wel af en toe krijgen. Sommige chicks leven voor die shit. Sommigen willen wel anders, maar ze kunnen het simpelweg niet volhouden omdat ze weer verleid worden door een badboy en op den duur zullen zwichten. Zo ook zij uiteindelijk, appen met een ander. Gewoon psychische bullshit, vaak stammend uit de welbekende ‘daddy issues’ (die een bredere betekenis hebben ofc dan hoe iedereen makkelijk met die term gooit). Hieruit kunnen verschillende persoonlijkheidsstoornissen (in verschillende gradaties) groeien die dit gedrag verklaren.

Ik snap dat het wat generaliserend kan klinken, maar ik neem hierbij niet enkel m’n ex als voorbeeld, heb dit meerdere malen in m’n kringen gezien. Al was zij wel extreem. Veel over gelezen en gepraat om de situatie te kunnen snappen.

Wat ik wil zeggen, misschien is je situatie anders, maar let wel goed op. Dit soort chicks kunnen heeel erg tricky zijn en zelf ook goed manipuleren en in je brein gaan zitten met acties en verklaringen die vaak haaks op elkaar staan etc. Ik hoop dat het voor jou anders is man, bewaak iig goed je grenzen (denk ook aan je eigen wensen en behoeftes) en als ze dat niet toelaat, run bro.

[ Bericht 1% gewijzigd door Willewa op 15-11-2019 01:58:37 ]
Leh-kùr
pi_189948451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:36 schreef Max180 het volgende:
Ze heeft ook problemen met haar schildklier nu waardoor ze heel moe is. Dat kan natuurlijk ook nog invloed hebben
Lees nu dit, kan zeker weten invloed hebben, maar kijk uit met allemaal excuses zoeken om haar gedrag te verklaren. Daar zijn grenzen in. Rekening houden ermee hoor je te doen als vriend, maar het is geen onuitputbare rechtvaardiging om je maar te kunnen gedragen zoals je wil en enkel egocentrisch de andere persoon zich slecht en alleen te laten voelen.
Leh-kùr
pi_189948496
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:34 schreef Telefono het volgende:
Ik heb alles eens over gelezen, ik snap je verdriet en dat jij je vervelend voelt. Je bent helemaal verliefd en dan doet het pijn als je in deze situatie zit.

Je zit op dit forum om een objectieve mening te horen van mensen, wij hebben niet de gevoelens die jij hebt en zien het allemaal veel nuchterder via jou input. Ik hoop dat je er wat mee doet.

Met andere woorden, jij bent gevoelsmatig erg afhankelijk van haar. Niet vreemd als je verliefd bent, dat hebben de meeste van ons wel. In dit geval zou ik niet te lang doormodderen. Zij komt eerlijk gezegd niet erg stabiel op mij over. Misschien door omstandigheden, maar ik heb het idee of ze ook wat labiel is. Dan moet jij je echt afvragen of je daar gelukkig mee gaat worden.

Als zij zo blijft doen, houd de eer bij jezelf en stop er mee. Dan ben jij beter af. Dit doet je alleen maar pijn. Onzekerheid hoort er bij en is niet altijd erg, maar na een paar maanden dit gedoe dan weet ik niet hoe gezond het is en gaat worden verder.
En eigenlijk gewoon dit dus.
Leh-kùr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')