abonnement Unibet Coolblue
pi_189909770
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:56 schreef totalvamp het volgende:
Daarnaast is een dogbox ook gewoon rustig te bedienen.
Als je dat probeert dan is een dogbox binnen 100 kilometer al aan gort.
Er is maar 1 manier om te schakelen en dat is het ding er in rammen.
Zo niet, dan gaat de bak ratelen en worden de dogs heel snel afgesleten.

Oh, en vergeet niet om te ontkoppelen en tussengas te geven bij het terug schakelen. Anders wil ook dat niet zonder tanden knarsen.
pi_189911901
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:49 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik kan gewoon een stoepje oprijden zonder ergens tegenaan te rijden :')
Valt nog mee dat het lukt daarmee dan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Lees eens terug voor je blaat.
Zie niks mis met mijn antwoord, leg eens uit zou ik zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:11 schreef oldford het volgende:

[..]

Als je dat probeert dan is een dogbox binnen 100 kilometer al aan gort.
Er is maar 1 manier om te schakelen en dat is het ding er in rammen.
Zo niet, dan gaat de bak ratelen en worden de dogs heel snel afgesleten.

Oh, en vergeet niet om te ontkoppelen en tussengas te geven bij het terug schakelen. Anders wil ook dat niet zonder tanden knarsen.
Misschien eens hier kijken

die weten een stuk meer als jou.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:38:26 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189912905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 03:23 schreef totalvamp het volgende:

Ik wil niet wachten tot een automaat denkt "oh je trap het gaspedaal in misschien moet ik nu terug schakelen",
Nee, je wacht liever tot je zelf denkt 'Oh, nu moet ik de koppeling intrappen om terug te schakelen'. Wat een bullshit argument. :')

quote:
met flippers is dit makkelijker natuurlijk. Maar dat is alleen goed voor een circuit, en zelfs dan vallen sommige heel erg tegen. Jaguars en Astons schakelen zo traag vergeleken met Lambo en Ferrari.
De flippers in de Fiat 500 van mijn echtgenote werken prima. Je kunt het gas gewoon intrappen tegelijkertijd met aantippen van de flipper. Regelt de koppeling prima.

Misschien heb je gewoon niet zo veel ervaring? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 03:23 schreef totalvamp het volgende:

Kan zijn dat Lexus beter is daarin, maar elke automaat die ik gereden hebt kan niet zachtjes een drempel op.
Je kunt gewoon niet rijden?

quote:
wat een bullshit, met koppeling moet je veel meer finesse hebben dan in een automaat. Als jij mijn auto zou proberen te rijden slaat ie 30x uit voordat je weg komt.
Ok, je kunt dus echt niet rijden. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189912963
Tja, wat ik zie is iemand die zelfverzekerd, snel, doeltreffend en vooral zonder te aarzelen schakelt.
En ik zie ook een verkoper die zijn product aan de man wil brengen.

Of zij een stuk meer weten als ik? Geen idee.
Ik geef alleen maar mijn ervaring weer die ik verkregen heb met diverse rally-auto's met een dogbox.
Zoals een Lancia Delta Integrale groep A, meerdere Sierra en Escort Cosworths Groep A, en Subaru Impreza Groep A zowel als WRC. Allen met handbak.
Daarnaast met een sequentiele bak de Subaru Impreza WRC, Ford Fiesta S2000, en Skoda Fabia R5.
pi_189913225
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, je wacht liever tot je zelf denkt 'Oh, nu moet ik de koppeling intrappen om terug te schakelen'. Wat een bullshit argument. :')
Je kunt anticiperen dat kan een automaat niet, die kan geen gedachtenlezen.
quote:
[..]

De flippers in de Fiat 500 van mijn echtgenote werken prima. Je kunt het gas gewoon intrappen tegelijkertijd met aantippen van de flipper. Regelt de koppeling prima.

Misschien heb je gewoon niet zo veel ervaring? :)
[..]
Meer dan genoeg.
quote:
Je kunt gewoon niet rijden?
[..]

Ok, je kunt dus echt niet rijden. :')

Natuurlijk :') wat een kneuzen opmerking.

Jij hebt duidelijk nooit wat gereden met meer dan 300pk. Probeer eens een auto met 800+ pk dan praten we wel verder.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:58:59 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189913299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:55 schreef totalvamp het volgende:

Je kunt anticiperen dat kan een automaat niet, die kan geen gedachtenlezen.
Dan kan ik blijkbaar beter anticiperen dan jij, want ik heb daar geen koppeling voor nodig. :)

quote:
Jij hebt duidelijk nooit wat gereden met meer dan 300pk. Probeer eens een auto met 800+ pk dan praten we wel verder.
Oh, ik twijfel er geen moment aan dat ik daarmee gewoon soepeltjes weg rij. Het zijn namelijk niet de pk's die het makkelijk of moeilijk maken om in een auto te rijden. Het zijn de radertjes tussen je oren en je fijne motoriek die dat bepalen. :)

De enige logische conclusie is toch, dat jij gewoon niet zo handig met met het mechaniek.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189913357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan kan ik blijkbaar beter anticiperen dan jij, want ik heb daar geen koppeling voor nodig. :)
[..]
Ik wil ook wel zo'n magische auto die terug kan schakelen als ik daaraan denk, of in versnelling blijven als ik niet wil dat hij verder opschakelt.

quote:
Oh, ik twijfel er geen moment aan dat ik daarmee gewoon soepeltjes weg rij. Het zijn namelijk niet de pk's die het makkelijk of moeilijk maken om in een auto te rijden. Het zijn de radertjes tussen je oren en je fijne motoriek die dat bepalen. :)

De enige logische conclusie is toch, dat jij gewoon niet zo handig met met het mechaniek.
Heb je weleens gereden met een triple plate clutch? Je denkt dat het zo makkelijk is :')
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:02:26 #83
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_189913370
En het ging hier over het praktische nut van een automaat en ineens begint iemand over auto's met 800+ PK. Over praktisch nut gesproken... Welk percentage van auto's heeft dat? En als je er al een hebt, gebruik je die voor je dagelijkse ritjes naar de supermarkt? :')

Leuk, in zo'n droomwereld leven...
Don't let my username fool you...
pi_189913442
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:02 schreef Metalfreak het volgende:
En het ging hier over het praktische nut van een automaat en ineens begint iemand over auto's met 800+ PK. Over praktisch nut gesproken... Welk percentage van auto's heeft dat? En als je er al een hebt, gebruik je die voor je dagelijkse ritjes naar de supermarkt? :')

Leuk, in zo'n droomwereld leven...
Het gaat erover dat TS een auto wil zonder automaat en iedereen komt hier gelijk een automaat aansmeren. Dan ook nog eens zeggen dat de rijbeleving hetzelfde is terwijl dat gewoon niet zo is en daarnaast heeft een automaat ook gewoon problemen in vele gevallen.

Ja ik rij er mee naar de supermarkt... Natuurlijk, waarom heb je anders een auto?
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:09:16 #85
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_189913506
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:05 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Het gaat erover dat TS een auto wil zonder automaat en iedereen komt hier gelijk een automaat aansmeren. Dan ook nog eens zeggen dat de rijbeleving hetzelfde is terwijl dat gewoon niet zo is en daarnaast heeft een automaat ook gewoon problemen in vele gevallen.

Ja ik rij er mee naar de supermarkt... Natuurlijk, waarom heb je anders een auto?
Vertel, welke auto met 800+ PK denk je dan te hebben? Best prijzig rijden lijkt me, elke 5000km die complete motorrevisies omdat je motor veel te ver is opgevoerd...
Don't let my username fool you...
pi_189913545
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Vertel, welke auto met 800+ PK denk je dan te hebben? Best prijzig rijden lijkt me, elke 5000km die complete motorrevisies omdat je motor veel te ver is opgevoerd...
Nissan R33 GTR, Stroker kit naar 2.8L met 2x HKS GTIII RS turbos en een hoop andere dingen.

Nee hoor, die motor is gewoon stevig en gaat eeuwen mee.

Enige wat geld kost is de benzine.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2019 20:11:07 ]
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:16:31 #87
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_189913639
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:10 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nissan R33 GTR, Stroker kit naar 2.8L met 2x HKS GTIII RS turbos en een hoop andere dingen.

Nee hoor, die motor is gewoon stevig en gaat eeuwen mee.

Enige wat geld kost is de benzine.
Jij zegt dat je die ook gewoon gebruikt voor korte ritjes, daar wordt geen enkele motor beter van, ook niet die Nissan motor. Zeker niet eentje die je echt goed warm moet rijden voordat je ook maar een schijntje van die 800PK tot je beschikking hebt. Praktisch nut? Heel weinig. Sterker nog: Ik vind mijn 310PK soms al teveel in het dagelijks verkeer en het is dat ik dagelijks met de fiets naar het werk kan, anders had ik een klein autootje voor erbij. De motor is een van de betrouwbaarste ooit gemaakt, maar ook die wordt niet beter van teveel kleine stukjes waarbij de olie niet echt warm wordt.
Don't let my username fool you...
pi_189913748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij zegt dat je die ook gewoon gebruikt voor korte ritjes, daar wordt geen enkele motor beter van, ook niet die Nissan motor. Zeker niet eentje die je echt goed warm moet rijden voordat je ook maar een schijntje van die 800PK tot je beschikking hebt. Praktisch nut? Heel weinig. Sterker nog: Ik vind mijn 310PK soms al teveel in het dagelijks verkeer en het is dat ik dagelijks met de fiets naar het werk kan, anders had ik een klein autootje voor erbij. De motor is een van de betrouwbaarste ooit gemaakt, maar ook die wordt niet beter van teveel kleine stukjes waarbij de olie niet echt warm wordt.
Het is niet dat ik hem daarvoor alleen maar gebruik... Meestal ga ik op de fiets, maar soms heb je veel drinken nodig en dat gaat beter in de auto.

Natuurlijk rij ik de auto warm, geen enkele auto liefhebber gaat gelijk tot 9000RPM op een koude motor. Maar zelfs koud zit ie al op de 400pk met 5000RPM, dan heb je nog 4000 te gaan.

Ik rij vaak voor mijn plezier door de bergen en op de tolwegen hier en dan kun je echt wel gebruik maken van de 800pks.

Deze was standaard ~300pk, maar dat was gewoon te weinig. Over 2 jaar naar dit gebracht en er komen nog extra upgrades aan als de onderdelen binnen zijn (2x benzine pomp ipv 1x) zodat ik richting de 1000pk kan volgend jaar.
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:23:25 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189913752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:01 schreef totalvamp het volgende:

Ik wil ook wel zo'n magische auto die terug kan schakelen als ik daaraan denk, of in versnelling blijven als ik niet wil dat hij verder opschakelt.
Is niks magisch aan, hoor. Gewoon een kwestie van snappen hoe het mechaniekje werkt.

quote:
Heb je weleens gereden met een triple plate clutch? Je denkt dat het zo makkelijk is :')
Nee, maar net als met elk ander mechaniekje is het een foefje. En dat kun je aanleren.

Maar als jij al moeite hebt met een automaat. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189913912
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is niks magisch aan, hoor. Gewoon een kwestie van snappen hoe het mechaniekje werkt.
Dat ging lekker met die chevrolet van mijn broerje :') ding doet er 3 seconden over om te beslissen naar beneden te schakelen. Er zijn genoeg van die automatische bakken die je alleen maar in de weg zitten tijden het rijden, tenzij alles wat je wilt voortbewegen is.

Ik zou zeggen, rij eens met 20+ verschillende automaten dan merk je het verschil pas goed. Hier in Japan rijden ze vooral automaten en dat zijn echte gedrochten om mee te rijden.

quote:
Nee, maar net als met elk ander mechaniekje is het een foefje. En dat kun je aanleren.

Maar als jij al moeite hebt met een automaat. :)
Natuurlijk kun je dat aanleren, als je constant in dezelfde auto rijdt. Als je vaak verschillende automaten rijdt heb je er veel meer last van. En als jij een auto koopt die een rot bak heeft kun je niks eraan verbeteren. De enige automaat die ik zou nemen is die uit een Porsche GT3 RS, Mclaren 650s (en opvolgers) en BMW i8.

Maar die zijn allemaal semi-auto en niet full.
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:38:39 #91
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189914038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:31 schreef totalvamp het volgende:

Dat ging lekker met die chevrolet van mijn broerje
Een Chevrolet. :')

quote:
Ik zou zeggen, rij eens met 20+ verschillende automaten dan merk je het verschil pas goed. Hier in Japan rijden ze vooral automaten en dat zijn echte gedrochten om mee te rijden.
Heb alleen nog maar Europese automaten gereden en daar is weinig op aan te merken. Denk dat de kickdown van mijn huidige automaat sneller reageert dan de meesten 'normale' mensen kunnen koppelen.

quote:
Natuurlijk kun je dat aanleren, als je constant in dezelfde auto rijdt.
Kwestie van laten slippen. Maar je hebt maar een klein 'window', misschien een centimeter. Maar laten slippen van een koppeling heb ik nooit moeite mee gehad. Bij geen enkele auto en/of motor.

Ps. En TS is niet op marktplaats op zoek naar een GTR met 800 pk. In een Aygo zal het verschil tussen een automaat of een handbak niet heul groot zijn. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 12-11-2019 21:16:38 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:05:48 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189914583
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2019 23:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Robotbakken zijn soms echt kleredingen, maar gevoel met die maat 46 doet een hoop.
Robotbakken zijn absoluut iets waar je aan moet wennen en in de Fiat 500 van mijn eega ben je lekkerder onderweg als je de automaat uitzet en gaat flipperen. Dan kun je met het gaspedaal prima de robotkoppeling 'sturen'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:06:49 #93
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189914598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Valt nog mee dat het lukt daarmee dan.
[..]

Zie niks mis met mijn antwoord, leg eens uit zou ik zeggen.
[..]

Misschien eens hier kijken

die weten een stuk meer als jou.
Japan he. Hoe laat is het daar ?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189914996
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 04:27 schreef totalvamp het volgende:
een automaat haalt alle plezier uit het rijden.

het is voor mensen die totaal geen interesse hebben in autorijden
Mensen die dit denken hebben nog nooit een fatsoenlijke automaat gereden.
pi_189918033
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Kwestie van laten slippen. Maar je hebt maar een klein 'window', misschien een centimeter. Maar laten slippen van een koppeling heb ik nooit moeite mee gehad. Bij geen enkele auto en/of motor.

Ps. En TS is niet op marktplaats op zoek naar een GTR met 800 pk. In een Aygo zal het verschil tussen een automaat of een handbak niet heul groot zijn. ;)
minder dan een cm, is ook heel kort slip punt en hard aangrijp punt.

juist van dat soort auto's is de automaat retetraag, heb geen aygo gereden maar wel Toyota uit hetzelfde segment en dat werkt gewoon niet lekker. goed genoeg als je alleen maar wilt rijden om ergens te komen zonder plezier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:06 schreef daNpy het volgende:

[..]

Japan he. Hoe laat is het daar ?
7 uur later dan nl.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:27 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Mensen die dit denken hebben nog nooit een fatsoenlijke automaat gereden.
wat vind jij fatsoenlijk dan?

heb bijna hele collectie van sixt gereden. In Japan een aantal midden segment Toyotas. Daarnaast Ferrari, McLaren, lamborgini, Aston Martin, jaguar en Porsche.
pi_189929226
Grappig. Ik heb net mijn citroen C5 ingeruild. LPG met primitieve "4 versnellingen" automaat. 3 ton op de klok. Was altijd het eerste weg bij het verkeerslicht en als je iets steviger gas gaf een vlotte kickdown. Niks sloom. Moet echt wennen aan mijn schakel auto.
...
pi_189929313
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 04:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Deze Variomatic is steeds verder ontwikkeld en wordt wereldwijd in auto's gemonteerd. Dus, met ongeveer 60 jaar vertraging kun je tegenwoordig zeggen dat Hub gelijk heeft gekregen, want ZIJN automaat krijgt langzaam maar zeker de waardering die hij verdient.
CVT toch? Zoals o.a. in de Prius zit
  woensdag 13 november 2019 @ 20:47:47 #98
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189929480
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

CVT toch? Zoals o.a. in de Prius zit
CVT is een verzamelnaam.. Dat kan elke Continue Variabele Transmissie zijn, hydraulisch, elektrisch etc..
De variomaat van Huub is er eentje van.. met een riem of een kettingbandriemachtige duwband die een werknemer van hem ontwikkeld heeft.. en vind je in vrijwel elke scooter terug, en een doorontwikkeling van subaru zat ook oa in de ypsilon, panda, en justy

De hydraulische versie zit in mercedes, toyota etc.. nog steeds met een nederlandse duwband uit tilburg

[ Bericht 3% gewijzigd door Snowballed op 13-11-2019 20:53:47 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189929728
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 01:31 schreef Also-von-Oder het volgende: Hallo, Ik heb al sinds 2004 geen auto meer. Nu wil ik wel een 2e hands kopen, maar geen automaat. Ik heb liever een handgeschakeld model. Maar al gauw 75% van de wagens die te koop staan, zijn automaat. W.T.F. (waarom de neuk) zijn die automaatjes zo populair in de laatste decennia? En welke kleine tot middenklassers voor een klein budget zijn meestal nog wel handgeschakeld ?
Gewoon met het openbaar vervoer gaan niffo is veel beter……..
  woensdag 13 november 2019 @ 21:09:26 #100
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189929860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:59 schreef witte_edje het volgende:

[..]

Gewoon met het openbaar vervoer gaan niffo is veel beter……..
Heb je de hele dag hard gewerkt en dan ga je er lekker voor zitten en de moeite nemen om dit soort posts te plaatsen... Man wat een lol moet je hebben..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')