Als je dat probeert dan is een dogbox binnen 100 kilometer al aan gort.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:56 schreef totalvamp het volgende:
Daarnaast is een dogbox ook gewoon rustig te bedienen.
Valt nog mee dat het lukt daarmee dan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik kan gewoon een stoepje oprijden zonder ergens tegenaan te rijden
Zie niks mis met mijn antwoord, leg eens uit zou ik zeggen.quote:
Misschien eens hier kijkenquote:Op dinsdag 12 november 2019 16:11 schreef oldford het volgende:
[..]
Als je dat probeert dan is een dogbox binnen 100 kilometer al aan gort.
Er is maar 1 manier om te schakelen en dat is het ding er in rammen.
Zo niet, dan gaat de bak ratelen en worden de dogs heel snel afgesleten.
Oh, en vergeet niet om te ontkoppelen en tussengas te geven bij het terug schakelen. Anders wil ook dat niet zonder tanden knarsen.
Nee, je wacht liever tot je zelf denkt 'Oh, nu moet ik de koppeling intrappen om terug te schakelen'. Wat een bullshit argument.quote:Op dinsdag 12 november 2019 03:23 schreef totalvamp het volgende:
Ik wil niet wachten tot een automaat denkt "oh je trap het gaspedaal in misschien moet ik nu terug schakelen",
De flippers in de Fiat 500 van mijn echtgenote werken prima. Je kunt het gas gewoon intrappen tegelijkertijd met aantippen van de flipper. Regelt de koppeling prima.quote:met flippers is dit makkelijker natuurlijk. Maar dat is alleen goed voor een circuit, en zelfs dan vallen sommige heel erg tegen. Jaguars en Astons schakelen zo traag vergeleken met Lambo en Ferrari.
Je kunt gewoon niet rijden?quote:Op dinsdag 12 november 2019 03:23 schreef totalvamp het volgende:
Kan zijn dat Lexus beter is daarin, maar elke automaat die ik gereden hebt kan niet zachtjes een drempel op.
Ok, je kunt dus echt niet rijden.quote:wat een bullshit, met koppeling moet je veel meer finesse hebben dan in een automaat. Als jij mijn auto zou proberen te rijden slaat ie 30x uit voordat je weg komt.
Je kunt anticiperen dat kan een automaat niet, die kan geen gedachtenlezen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, je wacht liever tot je zelf denkt 'Oh, nu moet ik de koppeling intrappen om terug te schakelen'. Wat een bullshit argument.
Meer dan genoeg.quote:[..]
De flippers in de Fiat 500 van mijn echtgenote werken prima. Je kunt het gas gewoon intrappen tegelijkertijd met aantippen van de flipper. Regelt de koppeling prima.
Misschien heb je gewoon niet zo veel ervaring?
[..]
Natuurlijk wat een kneuzen opmerking.quote:Je kunt gewoon niet rijden?
[..]
Ok, je kunt dus echt niet rijden.
Dan kan ik blijkbaar beter anticiperen dan jij, want ik heb daar geen koppeling voor nodig.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:55 schreef totalvamp het volgende:
Je kunt anticiperen dat kan een automaat niet, die kan geen gedachtenlezen.
Oh, ik twijfel er geen moment aan dat ik daarmee gewoon soepeltjes weg rij. Het zijn namelijk niet de pk's die het makkelijk of moeilijk maken om in een auto te rijden. Het zijn de radertjes tussen je oren en je fijne motoriek die dat bepalen.quote:Jij hebt duidelijk nooit wat gereden met meer dan 300pk. Probeer eens een auto met 800+ pk dan praten we wel verder.
Ik wil ook wel zo'n magische auto die terug kan schakelen als ik daaraan denk, of in versnelling blijven als ik niet wil dat hij verder opschakelt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan kan ik blijkbaar beter anticiperen dan jij, want ik heb daar geen koppeling voor nodig.
[..]
Heb je weleens gereden met een triple plate clutch? Je denkt dat het zo makkelijk isquote:Oh, ik twijfel er geen moment aan dat ik daarmee gewoon soepeltjes weg rij. Het zijn namelijk niet de pk's die het makkelijk of moeilijk maken om in een auto te rijden. Het zijn de radertjes tussen je oren en je fijne motoriek die dat bepalen.
De enige logische conclusie is toch, dat jij gewoon niet zo handig met met het mechaniek.
Het gaat erover dat TS een auto wil zonder automaat en iedereen komt hier gelijk een automaat aansmeren. Dan ook nog eens zeggen dat de rijbeleving hetzelfde is terwijl dat gewoon niet zo is en daarnaast heeft een automaat ook gewoon problemen in vele gevallen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:02 schreef Metalfreak het volgende:
En het ging hier over het praktische nut van een automaat en ineens begint iemand over auto's met 800+ PK. Over praktisch nut gesproken... Welk percentage van auto's heeft dat? En als je er al een hebt, gebruik je die voor je dagelijkse ritjes naar de supermarkt?
Leuk, in zo'n droomwereld leven...
Vertel, welke auto met 800+ PK denk je dan te hebben? Best prijzig rijden lijkt me, elke 5000km die complete motorrevisies omdat je motor veel te ver is opgevoerd...quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:05 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het gaat erover dat TS een auto wil zonder automaat en iedereen komt hier gelijk een automaat aansmeren. Dan ook nog eens zeggen dat de rijbeleving hetzelfde is terwijl dat gewoon niet zo is en daarnaast heeft een automaat ook gewoon problemen in vele gevallen.
Ja ik rij er mee naar de supermarkt... Natuurlijk, waarom heb je anders een auto?
Nissan R33 GTR, Stroker kit naar 2.8L met 2x HKS GTIII RS turbos en een hoop andere dingen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vertel, welke auto met 800+ PK denk je dan te hebben? Best prijzig rijden lijkt me, elke 5000km die complete motorrevisies omdat je motor veel te ver is opgevoerd...
Jij zegt dat je die ook gewoon gebruikt voor korte ritjes, daar wordt geen enkele motor beter van, ook niet die Nissan motor. Zeker niet eentje die je echt goed warm moet rijden voordat je ook maar een schijntje van die 800PK tot je beschikking hebt. Praktisch nut? Heel weinig. Sterker nog: Ik vind mijn 310PK soms al teveel in het dagelijks verkeer en het is dat ik dagelijks met de fiets naar het werk kan, anders had ik een klein autootje voor erbij. De motor is een van de betrouwbaarste ooit gemaakt, maar ook die wordt niet beter van teveel kleine stukjes waarbij de olie niet echt warm wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:10 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nissan R33 GTR, Stroker kit naar 2.8L met 2x HKS GTIII RS turbos en een hoop andere dingen.
Nee hoor, die motor is gewoon stevig en gaat eeuwen mee.
Enige wat geld kost is de benzine.
Het is niet dat ik hem daarvoor alleen maar gebruik... Meestal ga ik op de fiets, maar soms heb je veel drinken nodig en dat gaat beter in de auto.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij zegt dat je die ook gewoon gebruikt voor korte ritjes, daar wordt geen enkele motor beter van, ook niet die Nissan motor. Zeker niet eentje die je echt goed warm moet rijden voordat je ook maar een schijntje van die 800PK tot je beschikking hebt. Praktisch nut? Heel weinig. Sterker nog: Ik vind mijn 310PK soms al teveel in het dagelijks verkeer en het is dat ik dagelijks met de fiets naar het werk kan, anders had ik een klein autootje voor erbij. De motor is een van de betrouwbaarste ooit gemaakt, maar ook die wordt niet beter van teveel kleine stukjes waarbij de olie niet echt warm wordt.
Is niks magisch aan, hoor. Gewoon een kwestie van snappen hoe het mechaniekje werkt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:01 schreef totalvamp het volgende:
Ik wil ook wel zo'n magische auto die terug kan schakelen als ik daaraan denk, of in versnelling blijven als ik niet wil dat hij verder opschakelt.
Nee, maar net als met elk ander mechaniekje is het een foefje. En dat kun je aanleren.quote:Heb je weleens gereden met een triple plate clutch? Je denkt dat het zo makkelijk is
Dat ging lekker met die chevrolet van mijn broerje ding doet er 3 seconden over om te beslissen naar beneden te schakelen. Er zijn genoeg van die automatische bakken die je alleen maar in de weg zitten tijden het rijden, tenzij alles wat je wilt voortbewegen is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is niks magisch aan, hoor. Gewoon een kwestie van snappen hoe het mechaniekje werkt.
Natuurlijk kun je dat aanleren, als je constant in dezelfde auto rijdt. Als je vaak verschillende automaten rijdt heb je er veel meer last van. En als jij een auto koopt die een rot bak heeft kun je niks eraan verbeteren. De enige automaat die ik zou nemen is die uit een Porsche GT3 RS, Mclaren 650s (en opvolgers) en BMW i8.quote:Nee, maar net als met elk ander mechaniekje is het een foefje. En dat kun je aanleren.
Maar als jij al moeite hebt met een automaat.
Een Chevrolet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:31 schreef totalvamp het volgende:
Dat ging lekker met die chevrolet van mijn broerje
Heb alleen nog maar Europese automaten gereden en daar is weinig op aan te merken. Denk dat de kickdown van mijn huidige automaat sneller reageert dan de meesten 'normale' mensen kunnen koppelen.quote:Ik zou zeggen, rij eens met 20+ verschillende automaten dan merk je het verschil pas goed. Hier in Japan rijden ze vooral automaten en dat zijn echte gedrochten om mee te rijden.
Kwestie van laten slippen. Maar je hebt maar een klein 'window', misschien een centimeter. Maar laten slippen van een koppeling heb ik nooit moeite mee gehad. Bij geen enkele auto en/of motor.quote:Natuurlijk kun je dat aanleren, als je constant in dezelfde auto rijdt.
Robotbakken zijn absoluut iets waar je aan moet wennen en in de Fiat 500 van mijn eega ben je lekkerder onderweg als je de automaat uitzet en gaat flipperen. Dan kun je met het gaspedaal prima de robotkoppeling 'sturen'.quote:Op maandag 11 november 2019 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Robotbakken zijn soms echt kleredingen, maar gevoel met die maat 46 doet een hoop.
Japan he. Hoe laat is het daar ?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Valt nog mee dat het lukt daarmee dan.
[..]
Zie niks mis met mijn antwoord, leg eens uit zou ik zeggen.
[..]
Misschien eens hier kijken
die weten een stuk meer als jou.
Mensen die dit denken hebben nog nooit een fatsoenlijke automaat gereden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 04:27 schreef totalvamp het volgende:
een automaat haalt alle plezier uit het rijden.
het is voor mensen die totaal geen interesse hebben in autorijden
minder dan een cm, is ook heel kort slip punt en hard aangrijp punt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Kwestie van laten slippen. Maar je hebt maar een klein 'window', misschien een centimeter. Maar laten slippen van een koppeling heb ik nooit moeite mee gehad. Bij geen enkele auto en/of motor.
Ps. En TS is niet op marktplaats op zoek naar een GTR met 800 pk. In een Aygo zal het verschil tussen een automaat of een handbak niet heul groot zijn.
7 uur later dan nl.quote:
wat vind jij fatsoenlijk dan?quote:Op dinsdag 12 november 2019 21:27 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Mensen die dit denken hebben nog nooit een fatsoenlijke automaat gereden.
CVT toch? Zoals o.a. in de Prius zitquote:Op zaterdag 9 november 2019 04:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Deze Variomatic is steeds verder ontwikkeld en wordt wereldwijd in auto's gemonteerd. Dus, met ongeveer 60 jaar vertraging kun je tegenwoordig zeggen dat Hub gelijk heeft gekregen, want ZIJN automaat krijgt langzaam maar zeker de waardering die hij verdient.
CVT is een verzamelnaam.. Dat kan elke Continue Variabele Transmissie zijn, hydraulisch, elektrisch etc..quote:Op woensdag 13 november 2019 20:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
CVT toch? Zoals o.a. in de Prius zit
Gewoon met het openbaar vervoer gaan niffo is veel beter……..quote:Op zaterdag 9 november 2019 01:31 schreef Also-von-Oder het volgende: Hallo, Ik heb al sinds 2004 geen auto meer. Nu wil ik wel een 2e hands kopen, maar geen automaat. Ik heb liever een handgeschakeld model. Maar al gauw 75% van de wagens die te koop staan, zijn automaat. W.T.F. (waarom de neuk) zijn die automaatjes zo populair in de laatste decennia? En welke kleine tot middenklassers voor een klein budget zijn meestal nog wel handgeschakeld ?
Heb je de hele dag hard gewerkt en dan ga je er lekker voor zitten en de moeite nemen om dit soort posts te plaatsen... Man wat een lol moet je hebben..quote:Op woensdag 13 november 2019 20:59 schreef witte_edje het volgende:
[..]
Gewoon met het openbaar vervoer gaan niffo is veel beter……..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |