En wat weegt die aanhanger maximaal (dus inclusief laadvermogen)?quote:Op zaterdag 9 november 2019 23:56 schreef Also-von-Oder het volgende:
Soms zal ik mijn broertjes aanhanger wel moeten lenen, en dat is weliswaar een platte aanhanger , maar wel iets van 4 tot 5 meter lang.
als je veel rijdt voor je plezier neem je geen automaat. Als je dagelijks in de file staat wel, maar dan is het voor werkverkeer.quote:Op zondag 10 november 2019 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
astraal gepenis.. ik heb nu weer een handbak, volgende wordt gewoon weer een automaat.. als je veel rijdt, of veel stadsverkeer en/of fileverkeer, pak je gewoon een automaat, dat is zoooooooo veel relaxter rijden.
automaten waren vroeger kut, tegenwoordig werken ze prima, als je maar even oplet dat je wel een automaat koopt, en robobak. Helaas zitten in veel van die truttenschudders robobakken, want ja, het moet ook goedkoop natuurlijk ... Als je dus een fatsoenlijke automaat wilt, zul je ook een fatsoenlijke auto moeten kopen.. Je vindt ook geen Aygo's met verwarmde leren massagestoelen.
Dat ligt niet aan die automaat hoor.quote:Op zondag 10 november 2019 12:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
als je veel rijdt voor je plezier neem je geen automaat. Als je dagelijks in de file staat wel, maar dan is het voor werkverkeer.
Ik vind zelf een automaat verschrikkelijk om in de rijden, voelt
alsof je geen controle hebt.
achteruit rijden en parkeren is verschrikkelijk, je kunt niet zachtjes achteruit.quote:Op zondag 10 november 2019 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan die automaat hoor.
Natuurlijk wel.quote:Op zondag 10 november 2019 19:21 schreef totalvamp het volgende:
Achteruit rijden en parkeren is verschrikkelijk, je kunt niet zachtjes achteruit.
Jij kan niet rijdenquote:Op zondag 10 november 2019 19:21 schreef totalvamp het volgende:
[..]
achteruit rijden en parkeren is verschrikkelijk, je kunt niet zachtjes achteruit.
Onzin! Met 310PK op de achterwielen doet die automaat daar helemaal niets aan af hoor... Heb er niet minder plezier door en voor het dagelijkse verkeer (vooral files) is het gewoon zoveel prettiger.quote:Op zaterdag 9 november 2019 04:27 schreef totalvamp het volgende:
een automaat haalt alle plezier uit het rijden.
het is voor mensen die totaal geen interesse hebben in autorijden
je hebt te zware voeten, dat kan allemaal prima met een automaatquote:Op zondag 10 november 2019 19:21 schreef totalvamp het volgende:
[..]
achteruit rijden en parkeren is verschrikkelijk, je kunt niet zachtjes achteruit.
Met Tesla is het ok, maar met bijv een GTR, i8, Jag pakt de koppeling pas op als je redelijk wat gas geeft. Het probleem is vooral als je iets van een stoepje op moet.quote:Op zondag 10 november 2019 19:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Onzin! Met 310PK op de achterwielen doet die automaat daar helemaal niets aan af hoor... Heb er niet minder plezier door en voor het dagelijkse verkeer (vooral files) is het gewoon zoveel prettiger.
En dat zegt iemand die een paar jaar geleden hetzelfde riep als jij.
quote:
Nope bij veel werkt het niet goed, dan komt de koppeling ineens te zwaar op en schiet je achteruit, hoe zacht je ook het gaspedaal in drukt (zeker als je een drempel op moet)quote:
Uhh, mijn Lexus kan ik gewoon op de centimeter nauwkeurig manoeuvreren hoor. Wellicht heb je het niet genoeg tijd gegeven om er even aan te wennen. Je hoeft alleen maar de rem los te laten.quote:Op zondag 10 november 2019 20:15 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Met Tesla is het ok, maar met bijv een GTR, i8, Jag pakt de koppeling pas op als je redelijk wat gas geeft. Het probleem is vooral als je iets van een stoepje op moet.
welnee, typisch voor mensen die een schakelbak gewend zijn, te lompe voeten. heb ik zelf ook altijd als ik vanuit de UAZ naar de pajero overstap. echter na een uurtje gaat het allemaal weer prima.quote:Op zondag 10 november 2019 20:15 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Met Tesla is het ok, maar met bijv een GTR, i8, Jag pakt de koppeling pas op als je redelijk wat gas geeft. Het probleem is vooral als je iets van een stoepje op moet.
[..]
[..]
Nope bij veel werkt het niet goed, dan komt de koppeling ineens te zwaar op en schiet je achteruit, hoe zacht je ook het gaspedaal in drukt (zeker als je een drempel op moet)
voor het rijden wel, maar het aankoppelen daarentegen wil met een automaat nog wel eens lastiger zijn.quote:Op zondag 10 november 2019 20:03 schreef daNpy het volgende:
Wat is er anno 2019 nog tegen een automaat?
De automaten zijn zo verfijnd dat zelf schakelen echt onnodig is geworden. Of rijden jullie allemaal op het circuit ineens?
Onze volgende auto wordt ook een F11 525D met 8 traps automaat Juist ideaal met aanhangers rijden.
Waarom? Een automaat kruipt gewoon. Pootje op de rem om de snelheid te regelen. Als je met een automaat niet aan kan koppelen kun je het met een schakel helemaal niet.quote:Op maandag 11 november 2019 09:19 schreef Delain1987 het volgende:
[..]
voor het rijden wel, maar het aankoppelen daarentegen wil met een automaat nog wel eens lastiger zijn.
Geen problemen mee gehad in de i8. Vooral niet omdat het een hybride is en je in het begin dus eigenlijk op stroom rijdt, dan heb je geen eens koppeling nodig.quote:Op zondag 10 november 2019 20:15 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Met Tesla is het ok, maar met bijv een GTR, i8, Jag pakt de koppeling pas op als je redelijk wat gas geeft. Het probleem is vooral als je iets van een stoepje op moet.
Dit, met een automaat kun je makkelijker preciezer zijn dan met een handbak. Allebei kun je op de centimeter nauwkeurig neerzetten als je een beetje kunt rijden, maar een automaat is wat dat betreft veel eenvoudiger.quote:Op maandag 11 november 2019 09:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom? Een automaat kruipt gewoon. Pootje op de rem om de snelheid te regelen. Als je met een automaat niet aan kan koppelen kun je het met een schakel helemaal niet.
Waarom? Volgens mij beweert niemand dat. Schakelen kan het leuker maken, dat wel.quote:Op maandag 11 november 2019 09:40 schreef Messina het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe schakelen hét plezier van autorijden is, en als je een automaat hebt, autorijden dus niet leuk is?
Omdat je vroeger met die vloeistof gevulde koppelingen/koppel omvormers geen relatie had tussen gaspedaal en de acceleratie danwel deceleratie van de auto was schakelen fijner/beter/whatever.quote:Op maandag 11 november 2019 10:11 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waarom? Volgens mij beweert niemand dat. Schakelen kan het leuker maken, dat wel.
Hmmm?quote:Op maandag 11 november 2019 10:11 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Waarom? Volgens mij beweert niemand dat. Schakelen kan het leuker maken, dat wel.
quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Al die dingen kun je ook gewoon prima zelf schakelen, en dat schakelt ook gewoon goed, je gebruikt alleen geen koppeling meer..
Ik vind het dikke fun..
quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:20 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Beleving en gevoel van controle. Heeft niets met 'de bestse optie' te maken, autorijden mag ook nog gewoon leuk zijn en een automaat helpt daar niet bij.
quote:Op zaterdag 9 november 2019 04:27 schreef totalvamp het volgende:
een automaat haalt alle plezier uit het rijden.
het is voor mensen die totaal geen interesse hebben in autorijden
quote:Op zondag 10 november 2019 12:30 schreef totalvamp het volgende:
als je veel rijdt voor je plezier neem je geen automaat. Als je dagelijks in de file staat wel, maar dan is het voor werkverkeer.
Ik vind zelf een automaat verschrikkelijk om in de rijden, voelt alsof je geen controle hebt.
Als je er 300pk achter hangt, is het heel plezierig rijden.quote:Op zaterdag 9 november 2019 04:27 schreef totalvamp het volgende:
een automaat haalt alle plezier uit het rijden.
Maar dat heb je wel. Net zoals je de koppeling van een handgeschakelde auto moet leren kennen, is dat bij een automaat je gaspedaal. Daarmee kun je heel nauwkeurig bepalen wanneer jij wil dat de bak schakelt. Maar daar heb je wat ervaring voor nodig en het klinkt alsof jij die niet hebt.quote:Op zondag 10 november 2019 12:30 schreef totalvamp het volgende:
Ik vind zelf een automaat verschrikkelijk om in de rijden, voelt
alsof je geen controle hebt.
Misschien heb je alleen maar slechte automaatbakken gereden. In m'n M135i schakelt die 8 traps gewoon goed en veel sneller dan jij ooit zelf zou kunnen. Merk altijd heel snel wanneer ik tegen iemand race die in een handbak rijdt, je ziet ze dan schokkend op gang komen bij het stoplicht ipv soepel schakelen wat een goeie automaatbak gewoon doet. Eventueel kun je met flippers of handmatig met de pook schakelen, maar ik gebruik dat echt nooit.quote:Op zondag 10 november 2019 12:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
als je veel rijdt voor je plezier neem je geen automaat. Als je dagelijks in de file staat wel, maar dan is het voor werkverkeer.
Ik vind zelf een automaat verschrikkelijk om in de rijden, voelt
alsof je geen controle hebt.
Als je geen flippers hebt dan heb je meestal wel een kickdown (als er geen modieuze kokosvloermatten in de weg zitten in elk geval )quote:Op maandag 11 november 2019 09:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geen problemen mee gehad in de i8. Vooral niet omdat het een hybride is en je in het begin dus eigenlijk op stroom rijdt, dan heb je geen eens koppeling nodig.
Voor dagelijks verkeer heeft een handbak 0 voordelen. Enige wat je zou kunnen zeggen is dat je bij goed anticiperen alvast kan terugschakelen als je weet dat je gas gaat geven. De automaatbak schakelt pas terug als je iets hebt ingetrapt. Maar daar m'n auto ook een oplossing voor: flippers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |