abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 7 november 2019 @ 18:54:12 #1
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189837019
Tekst. Verhalen. Poëzie. Proza. Van die users die hele lappen tekst schrijven om je iets uit te leggen, of de meest toffe openingsposts schrijven of gewoon zomaar hele mooie verhalen schrijven.

Zet hier deze users, en hun postings/topics in het zonnetje, want zonder hen zou er hier een stuk minder leuk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 09-11-2019 13:18:55 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 7 november 2019 @ 18:55:35 #2
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189837047
En aangezien TS begint:

@Fred_B schreef een tijdje terug 48 topics over de prestaties van verschillende landen op het Eurovisie Songfestival. Enorm veel leesvoer voor de liefhebber en ook enorm leuk geschreven.

Topicreeks: ESF-Land van de week

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 09-11-2019 13:19:20 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 7 november 2019 @ 18:55:54 #3
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189837054
Nu jullie, welke users en topics moeten hier nog meer genoemd worden? *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189837078
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2007 16:17 schreef Croupouque het volgende:
Haar naam was Maria Johanna Kruiswijk, geboren op 13-3-1923 te Waddinxveen. Liefhebbende echtgenote, moeder, oma en vrijwilligster in verzorgingstehuis 'Den laatschten asem'. Ik had haar al enkele weken op het oog, maar liefde laat zich nu eenmaal niet afdwingen. Nu was het dan toch eindelijk zover; vastberaden plaatste ik de roestige schep in de grond, duwde hem met mijn voet aan en gooide het eerste zachte hoopje aarde naast me neer. Het was een benauwde en vochtige nacht, ik hoopte dat dat een stille voorbode was terwijl ik stevig doorschepte en zo min mogelijk geluid probeerde te maken. Betrapt worden is toch wel het laatste waar je op zo'n moment op zit te wachten. Toen ongeveer tachtig minuten later de ondergrondse verkenningstocht van mijn schep gestuit werd door het bevredigende doffe geluid van de houten kist veegde ik het zweet van mijn voorhoofd en trok mijn inmiddels doorweekte overhemd recht. Je wil er natuurlijk wel een beetje presentabel uitzien. Ik knielde op het deksel, veegde haastig de laatste restjes zand weg en legde mijn oor op het hout. "Maria", fluisterde ik zachtjes, "ik ben gearriveerd." Ik veegde mijn handen af aan mijn broek, met het puntje van mijn huissleutel verwijderde ik de rouwrandjes van onder mijn nagels en ik at een pepermuntje. De kist zwiepte open alsof hij net uit de etalage gekomen was, geen enkel scharniertje piepte en geen plank kraakte.

Daar lag ze dan, mooier en vrediger dan ik ooit had durven dromen. "Je overtreft mijn stoutste verwachtingen, Maria" sprak ik luid met een lichte snik in mijn stem. Ik schrok van mijn eigen enthousiasme en was zowaar even vergeten dat ik onopgemerkt moest blijven. Deze nacht was voor Maria en mij alleen. Voorzichtig zette ik voet in de kist en boog over haar heen, haar bleke dunne huid ritselde als een stukje crêpepapier toen ik langzaam met het puntje van mijn neus over haar wang gleed en mijn lippen op haar hals plaatste. Ik proefte een beetje van de bitterzoete olie die als een dun glinsterend laagje op haar voorhoofd lag en beet zachtjes op haar onderlip. Ik schrok even toen een klein stukje lip aan mijn voortand bleef plakken en losscheurde, maar ik likte het op sensuele wijze met mijn tong weg. Haar opengesperde ogen glinsterden in het maanlicht.

Mijn hart ging als een bezetene tekeer en ik schuurde heel even met mijn hard geworden lid tegen haar bovenbeen, terwijl ik de knoopjes van haar blouse lostrok. Ik pakte met beide handen haar hoofd beet, trok haar ruw naar me toe en kuste haar met volle overgave op de mond. Bossen haar vielen in mijn schoot. "Godverdomme lieverd, wat heb ik hier lang op gewacht..." fluisterde ik gepassioneerd in haar oor terwijl ik met mijn handen haar krakende karkas verkende. Ik scheurde haar rok open, knoopte mijn broek los en peuterde heel secuur de maden uit haar slip. Ik legde ze één voor een op een rijtje naast de kist, ze hadden het voorrecht om deze nacht de enige toeschouwers te zijn van het innige liefdesspel tussen Maria en mij. Ik stuntelde wat met het condoom. Natuurlijk had ik thuis al geoefend, maar nu was ik toch dermate nerveus dat het omdoen me aardig wat moeite kostte. Ik excuseerde me, maar Maria toonde zich uiterst begripvol. Dit was een eerste keer waar iedere gezonde jongeman van droomt.

Haar ijskoude en kurkdroge schede schuurde als een bevoren inktvis tegen mijn geslachtsdeel toen ik voorzichtig bij haar naar binnen ging. Spoedig nam het tempo waarmee ik stootte toe, want reeds na twee minuten voelde ik dat ik dit niet veel langer vol kon houden. "Als het pijn doet, moet je het zeggen" zei ik, meelevend als ik ben, maar ik werd overstemd door een geluid dat leek op twee blokken piepschuim die ruw tegen elkaar gewreven werden. Voordat ik haar kon waarschuwen kreeg ik mijn niet uit te stellen orgasme, ik kon alleen maar hopen dat zij ook genoten had van het korte maar hevige moment. Ik streelde met mijn wijsvinger haar tepel en kuste liefdevol het bruin/groene stukje huid op haar buik, maar ik wist ook dat dit moment niet eeuwig kon duren. Ze begreep het. Razendsnel trok ik mijn kleding weer aan, gaf haar nog één keer een dikke pakkerd op haar ene nog intacte wang en maakte me uit de voeten. Ik heb haar daarna nooit meer gezien.

Ik was 14, en nog zo onervaren en onschuldig. Ik heb daarna nog vele graven op schandalige wijze geschonden, maar zo bijzonder als die eerste keer zal het nooit meer zijn. Het is toch iets wat je je leven lang koestert, en ik zal Maria daarom eeuwig dankbaar zijn.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 november 2019 @ 18:58:03 #5
74056 crew  ToT
pi_189837102
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O- THE! FUCK!!!! :D :'( :D
  donderdag 7 november 2019 @ 18:58:15 #6
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189837107
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja Croupouquegod mag hier inderdaad niet ontbreken. _O_ Met z'n bizarre verhalen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189837154
De wielrenposts van Rellende Rotscholier natuurlijk. Die kan pagina’s volzwammen over de route van een etappe en je leest het nog allemaal ook _O_
  donderdag 7 november 2019 @ 19:02:52 #8
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189837224
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:59 schreef Doedezemaar het volgende:
De wielrenposts van Rellende Rotscholier natuurlijk. Die kan pagina’s volzwammen over de route van een etappe en je leest het nog allemaal ook _O_
@Rellende_Rotscholier die losgaat over Pau. _O_ _O_ _O- _O_

quote:
13s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Etappe 18: Trie-sur-Baïse - Pau, 171 km

En jongens, hebben we genoten van het fantastische experiment? Ik in ieder geval niet echt. De start was een regelrechte blamage, zoals te verwachten viel. Geen start zoals bij het veldrijden waar iedereen richting de eerste bocht sprint. Nee, een start waarbij alle renners rustig in de klikpedaaltjes proberen te komen en daarna achterom kijken, wachtend op de knechten. Renners van de tweede en derde rij gingen in de aanval terwijl we 500 meter verderop al een treintje van Sky op kop hadden rijden. Geweldig idee, goede uitvoering, niks meer aan doen. Voortaan bij iedere rit, als het even kan. Na deze buitengewoon epische start voltrok zich een scenario dat je vooraf wel kon uittekenen. Een groepje reed weg en daarachter reed Sky op kop. Vooraan reed Kangert solo, met een kleine voorsprong op wat achtervolgende groepjes. In het peloton mocht Luke Rowe het tempo bepalen op de hele Peyresourde en het stukje Peyragudes. Aan de kop van de koers kreeg Kangert na een tijdje gezelschap van Alaphilippe en samen reden zij naar de slotklim, waar Alaphilippe dan weer moest lossen omdat zijn krachtenarsenaal klaarblijkelijk toch niet onuitputtelijk is. In het peloton moesten we wachten tot op 35 kilometer van het eind voor wat koers. Dan heb je slechts een rit van 65 kilometer en dan krijg je de eerste 30 kilometer ook nog eens helemaal niets te zien, briljant. AG2R zette wat mannetjes op kop, joost mag wegen waarom. Daarna nam Marc Soler namens Movistar het commando over, want die ploeg had wel wat bedacht. Aan het begin van de slotklim reed Nairo Quintana weg van de groep der favorieten, terwijl Peter Sagan zo ongeveer voor het eerst in zijn carrière onderuit ging in een afdaling. Quintana reed meteeen een mooie voorsprong bij elkaar en kreeg later gezelschap van Alejandro Valverde, die in een groepje tussen de kop van de koers en het uitgedunde pelotonnetje aan het zwemmen was. Mede dankzij de hulp van Valverde liep de voorsprong van Quintana gestaag op. Daarachter deed Roglic een poging om samen met Froome weg te rijden, maar omdat Dumoulin dat gat weer dichtreed lukte dat niet. Na een tijdje haalde Quintana Kangert bij, terwijl Majka als een van de laatste overblijvers van de vroege vluchters nog even wist aan te haken. Uiteindelijk ging Quintana solo, terwijl het tempo in het peloton werd bepaald door een herboren Wout Poels. Die derde week he, altijd lachen. We keken dus eigenlijk helemaal nergens naar. Vooraan een Colombiaantje waarvan al vrij snel duidelijk werd dat hij ging winnen en daarachter een groep van een man of negen met daarin vier renners van Sky. Leuke sport, dat wielrennen. Alleen tijdens de laatste drie kilometer kregen we nog wat koers. Kruijswijk die nog met een soort van aanvalletje kwam, maar daar kon Bernal alleen maar om lachen. Later nog wat aanvalletjes van Dumoulin en Roglic, met gevolgen. Froome moest passen. Thomas moest dan weer niet passen. Hij reed in de laatste meters van de rit zelfs nog weg van Roglic en Dumoulin. Veel dichter bij Quintana kwam hij dan weer niet, de Colombiaan pakt na een knappe aanval zijn eerste ritzege in deze Tour en pas zijn tweede in totaal. Dan Martin werd nog knap tweede, die heeft er zo'n beetje de hele klim tussen zitten te zwemmen. Thomas derde, zijn medemutanten Roglic en Dumoulin vierde en vijfde. Froome verloor iets meer dan 40 seconden en dreigt van het podium te vallen. Al zegt dat bij Froome niets, weten we sinds de Giro. Aan de achterkant van de koers hing de immer vervelende Arnaud Demare weer eens de hele dag aan de auto. Met één rit in het achterhoofd, de rit die we nu gaan krijgen. Een misselijkmakende en mensonterende rit, om spontaan agressief van te worden. Na twee dagen in de Pyreneeën is het blijkbaar tijd voor een extra rustdag. Je kan het volgens Gouvenou de renners niet aandoen om drie bergritten achter elkaar te rijden, ook al is een van die bergritten slechts 65 kilometer lang. Het is tijd voor een vlakke rit, eentje die aankomt op een onvermijdelijke plaats. We gaan voor de 400e keer naar Pau.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na twee dagen in de Pyreneeën bevinden we ons nu op een kilometer of 60 van Saint-Lary-Soulan op het Franse platteland in een klein dorpje met net iets meer dan 1000 inwoners. Voor het eerst in de lange geschiedenis van de Tour de France start de koers in Trie-sur-Baïse. In het verleden is men wel eens door het dorp gereden, maar starten of eindigen deed men er nog nooit. Waarom nu dan wel? Geen idee. Er valt werkelijk waar niets te melden over dit dorpje. Ja, dat de meeste inwoners zich vooral bezighouden met agriculturele toestanden. Blijkbaar zou er hier ook sprake moeten zijn van toerisme, het hele jaar door. Zou niet weten waarom, maar goed. Verder schijnt het voor sommige mensen op de route richting Lourdes te liggen. Wat verder opvalt aan Trie-sur-Baïse is de vorm van het dorp. Het is nogal planmatig aangelegd. Van bovenaf lijkt het net een rooster. In het midden van de blokkendoos is er nog een klein pleintje met een kerkje uit de 15e eeuw. Tegenover de kerk staat het lokale stadhuis en dat kan er ook nog wel mee door. Volgens de organisatie is een ander punt van aandacht het feit dat Perry Taylor hier woont, een man die cartoons maakt over het Franse plattelandsleven. Nouja, dat dus. We kunnen wel stellen dat Trie-sur-Baïse perfect past bij Pau. Wat een onzin allemaal.

[ afbeelding ]

Vanuit Trie-sur-Baïse zou je rechtdoor richting Pau kunnen rijden en dan is deze verschrompelde puinhoop tenminste binnen 80 kilometer voorbij. Doen we natuurlijk niet, er volgt een flinke omweg via het noorden. Natuurlijk, het noorden. Daar liggen immers geen bergen. Je zou het ook nog enigszins interessant kunnen maken door naar het zuiden te fietsen en nog wat uitlopers van de Pyreneeën mee te pakken, maar nee. We worden ondergedompeld in een bad gevuld met een kratje Heineken dat tijdens deze hittegolf buiten wekenlang in de zon heeft staan te bederven. Het kan bijna niet droeviger uitgetekend worden, al zou je het willen. Deze keer starten we in ieder geval niet op volgorde, maar gewoon normaal zoals het hoort, dat is dan nog iets. Na de neutralisatie rijden we al snel het departement Gers binnen, een departement dat bijna niet beter had kunnen passen bij deze rit. De extreem smakeloze muziek van de misselijkmakende Gers Pardoel past perfect bij deze barre helletocht. De ASO neemt ons mee. Neemt ons mee op reis. Naar Pau. Of naar Pau. Misschien Pau. Maar in ieder geval zeker Pau. En Parijs. Wie weet ook ooit weer Londen. Ik laat de ASO in ieder geval thuis, achter het fornuis. Al zou het me niet verbazen als m'n eten dan aanbrand en m'n huis tot aan de grond toe affikt. In de eerste 11 kilometer van de rit rijden de renners over een rechte en brede weg richting Miélan, maar zou het wat uitmaken? In Miélan slaan ze linksaf om over een wat smallere en bochtigere weg verder te rijden naar Laas. Hier komen ze dan weer een bocht naar links tegen, waarna het een kilometer of 13 rechtdoor gaat dwars over het platteland richting Marciac. In Marciac is er een bochtje naar links en daarna gaat het eigenlijk ook weer ontzettend lang rechtdoor, terwijl we ondertussen alleen wat akkers en velden met zonnebloemen tegenkomen. De zonnebloemen moeten deze rit gaan redden. Krijg je toch nog het ultieme Tourgevoel van. Een schijtrit naar Pau en een veld vol gele bloemen. Op de achtergrond zetten we dan Une belle histoire aan, maar niet van Michel Fugain. Om het nog kutter te maken gaan we natuurlijk voor de versie van Pau-l de Leeuw. De gifbeker moet leeg. In Maubourguet, waar de renners na 42 kilometer passeren, is overigens geen reet te doen. Ze hebben er wel een vervallen molen, te gek.

[ afbeelding ]

Buiten Maubourguet slaan de renners rechtsaf en gaat het weer wat kilometers rechtdoor over een brede en vlakke weg. Na een tijdje verlaten ze die weg voor een kort klimmetje. De Côte de Madiran. 1,2 kilometer aan 7%, waarvan akte. Na dit pukkeltje gaat het weer een aantal kilometer rechtdoor. Even later loopt het dan wel weer kort omhoog, maar dat kan me net niet genoeg interesseren om op te zoeken hoe lastig het is. Daarom ga ik maar meteen door naar de tussensprint, die na 73,5 kilometer in Aurensan komt. Zal wel. Eenmaal voorbij de tussensprint gaat het rechtdoor richting Aire-sur-l'Adour, waar het tijd is voor de ravitaillering. We passeren hier na 86 kilometer, godzijdank op minder dan 100 kilometer van het eind. Vervolgens rijden de renners tien kilometer over wat bochtigere wegen verder. Na 97 kilometer rijden ze door Eugénie-les-Bains. Bij die naam moet ik meteen aan een ietwat minder geslaagde anekdote denken. Ik had ooit een gesprek met een vrouw en dat is om te beginnen al een slecht idee. Je moet gewoon met de gordijntjes dicht voorbeschouwinkjes schrijven en je verder nooit aan dat soort praktijken wagen. Enfin, ik vroeg haar naam. Bleek Eugénie te zijn. 'Wat een kutnaam', was mijn ongefilterde reactie. Nadien hebben we nog weinig woorden gewisseld. Enfin, deze anekdote sluit qua niveau wel perfect aan bij deze rit, dacht ik zo. Ondanks het feit dat er maar 500 mensen wonen in Eugénie-les-Bains is het toch een populaire toeristische bestemming. Dit omdat de Franse sterrenkok Michel Guérard bijna het hele dorp heeft opgekocht en er succesvol een spa runt. Potsierlijke tuin erbij natuurlijk, want het kan bij zulke figuren nooit proleterig genoeg zijn.

[ afbeelding ]

We hebben zo ongeveer het meest noordelijke punt van de rit bereikt en gaan nu overwegend terug naar het zuiden fietsen. Op basis van de profielkaart gaat het al een aantal kilometer een beetje op en af, maar ik voel zo weinig liefde voor deze rit dat ik dat echt niet allemaal uit ga zoeken. Het is gewoon vlak, basta. Via onbeduidende dorpjes als Pécorade en Samadet rijden we door de bossen richting de hel op aarde. Buiten Samadet gaat het 14 kilometer volledig rechtdoor richting Arzacq-Arraziguet. Richting Haarzak schijnt de weg wat op te lopen, maar dat introduceert me verder vrij weinig. Na wat bochtjes in dit plaatsje gaat het gewoon weer vrolijk heel wat kilometers rechtdoor. Door een efficiënt verkaveld gebied fietsen we doodleuk richting het zuiden. Af en toe passeren de renners een dorpje en een van die dorpjes is Thèze, na 139 kilometer. Hier loopt de weg een beetje op, voor zover het wat boeit. Even buiten Thèze moet er zowaar een keer wat gestuurd worden. De renners verlaten de brede weg om op een nog bredere weg te gaan rijden. Deze weg loopt licht naar beneden en heeft zelfs nog een haarspeldbocht! Gekkenhuis, ziekenhuis, pannenkoekenhuis. Als na de korte afdaling de weg omhoog dreigt te gaan lopen slaan we snel linksaf en gaat het over een kaarsrechte weg verder richting Anos. Hier begint de Côte de Anos, een klimmetje van twee kilometer aan 4,6%. Het is allemaal wat.

[ afbeelding ]

Na de klim is het nog een kleine 20 kilometer fietsen tot de finish. Ik zou die laatste 20 kilometer richting het onmogelijke Pau best kunnen beschrijven, maar ik ga het niet doen. Ik ga niet vertellen dat het na een korte afdaling grotendeels vlak is, ik vertik het. Jullie krijgen ook niet van mij te horen dat er in de laatste vijf kilometer nog vier rotondes aanwezig zijn en dat de renners in de laatste kilometer nog met een rotonde en een bocht naar links te maken krijgen. Zoek het uit. Nee, letterlijk. Zoek het zelf maar uit, als je geïnteresseerd bent in Pau. Kan me niet voorstellen dat iemand daar daadwerkelijk in geïnteresseerd is. Fucking Pau. Ik word er niet goed van. Kutdorp. Opdoeken, in de zee schuiven, over de kaasschaaf halen, klein beschaafd atoombommetje, van mij mag het allemaal. Marcel Kittel won trouwens vorig jaar in Pau, om nog maar eens extra te benadrukken hoe kut Pau wel niet is. Sinds die overwinning is Kittel een geknakte braadworst. Het zou daarom voor iederen beter zijn als dat kutpau met z'n teringgeld een keer keihard failliet gaat en moeilijk hard op z'n muil valt.

[ afbeelding ]

Deze is voor jou, Pau:
[ afbeelding ]

Deze is ook voor jou, Pau:
[ afbeelding ]

En deze kun je in je zak steken, Pau:
[ afbeelding ]

Deze is dan weer voor de ASO:
[ afbeelding ]

Thierry Gouvenou, na twee dagen in de Pyreneeën hoef je ons helemaal niet met deze kutkloterij op te zadelen. Die voor je:
[ afbeelding ]

Deze jongens zijn voor iedereen die bij dit hemeltergende stukje waanzin betrokken is:
[ afbeelding ]

Dellie Ellie heeft trouwens ook nog een mening:
[ afbeelding ]

En dan hebben we Huub Stevens nog niet eens geraadpleegd:
[ afbeelding ]

Die Fransen deugen niet.

Deze is trouwens voor Team Sky:
[ afbeelding ]

Deze rit, die je het beste kunt vergelijken met een ontbindend lichaam dat al een paar maanden in een huis ligt weg te rotten, begint om 13:55. Ik hoop van ganser harte dat er dan niemand voor de tv zit. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Als je toevallig een vrije dag hebt zijn er wel betere dingen die je kunt doen. Maak de wc een keer schoon, ofzo. Sproei de tuin een beetje, je planten hebben het nodig. Misschien dat het weer eens tijd is om te strijken, kan zomaar. Eventueel kan je ook prima stofzuigen. Alhoewel het wel nog steeds heel warm is, dus je kan ook gewoon prima een boek gaan lezen en verder niks. Steek je wellicht nog wat van op, zo'n boek. Van deze rit in ieder geval niet. Wat een ramp. Ik kijk nog liever naar Toren C. Of misschien nog wel erger, ik zet nog eerder een aflevering van de Avondetappe op. Een weerbericht begin ik ook niet meer aan. Het zou twee dagen achter elkaar regenen in de Pyreneeën en we hebben amper een spatje regen gezien. Tijdens deze rit zou het droog en 32 graden worden, dus krijgen we vast te maken met een stortbui. Een hele stevige stortbui, hoop ik. Dan spoelt dat miezerige Pau misschien weg.

Een voorspelling kan je verder ook mooi in je reet steken. Ik voorspel dat dit een kutrit wordt. Waarschijnlijk mijn beste voorspelling van deze hele Tour. De ideale winnaar voor deze rit zou de gigantische klootzak Demare zijn, het liefst terwijl hij aan de auto over de finish komt.
_O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 7 november 2019 @ 19:04:13 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189837256
hakunamatafaka mag hier niet ontbreken.
And so is the past
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 november 2019 @ 19:05:14 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189837277
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:59 schreef Doedezemaar het volgende:
De wielrenposts van Rellende Rotscholier natuurlijk. Die kan pagina’s volzwammen over de route van een etappe en je leest het nog allemaal ook _O_
Met afstand nummer één wat betreft het werk waar ik bekend mee ben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 november 2019 @ 19:07:28 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189837335
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

:D :D

WTF _O- :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189837414
quote:
8s.gif Op zondag 8 februari 2004 15:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
Mijn besten, er is een nieuwe dictatuur ontstaan, die van de taalpatriciërs. Lieden die zich verheven voelen boven anderen omdat zij de taal wel beheersen! Het is ons, de ondermaanse geesten, simpelweg niet gegund om ons bij hen te voegen. Derhalve zijn zij de vijand en vijanden dienen bestreden te worden en wel als volgt:

Een groot deel van de macht van de taalpatriciërs volgt uit de vele taalhervormingen die onze taal kent. Wij, het taalplebs, kunnen die simpelweg niet bijbenen. Vooral omdat de taalpatriciërs, die uiteraard handlangers in de relevante instanties hebben, telkens van die onbegrijpelijke regels invoeren.

Hier valt niet tegen op te boksen. Maar zoals het militaire genie Napoleon al sprak: 'Als je ze niet kunt verslaan, sluit je bij hen aan.' (Napoleon sprak een mindere taal dus hij rijmde niet zo mooi.) Dus wij volgen de schreden van de kleine keizer. Wij gaan ook hervormen maar nu echt. Een ware revolutie is nodig, wij, het taalplebs, gaan ons niet verheffen! Neen, we sleuren de taalpatriciërs neerwaarts naar ons niveau. Gelijk het onderwijs verlagen we de norm!

Omdat ik die Franse despoot aanhaalde beginnen we maar gelijk met de buitenlandse klanken, die gooien we er uit! Weg met de "eau"! Die verwatert onze taal alleen maar! Het nivo is al gelijk haalbaarder. Ingewikkelde lettercombinaties moeten ook weg. Als het klinkt als een "t" dan is het een "t"! Weer wort de taal gemakkelijker, doot aan die rare dubbele letters. Maar het eint is nog lang niet in zicht. De "c" veroorzaakt nog steets moeilijkheden. Waar hebben wij een "c" voor nodig, vraag ik u? Weg ermee, als het klinkt als een "k" dan is het een "k", als het klinkt als een "s" dan is het een "s" en als het klinkt als een "g" dan is het een "g"! Op die wijze beperken we ook het gebruik van de "h". De eenvout neemt toe, zeg ik u. Wij doen maken konsessies! Dagt u dat het eint in zigt was? Neen, nog lang niet! Litwoorden, bijvoorbeelt; waarom hebben wij er twee nodig? Dat is belaggelijk! Het wort tijt om "het" en de bijbehorende aanwijzende voornaamwoorden te sgrappen! Inmiddels wort de sgrijven van goet Nederlants al bijna simpel genoeg voor de taalplebs. Dus vol goede moet zetten wij de hervormen door. De is tog agterlijk die er "b"s zijn uitgesproken worden als "p"s? Hep ik gelijk of niet? Die dagt ik. Verder moeten woorden die dezelfde klinken als andere woorden vervallen. Weg met "zij" we gebruiken gewoon "hun", zoals de hoort! Voor de gelijkheid van de Nederlantse volk, zodat ook hun eendragtig zijn in de taalvaardigheit! Waarom, in gotsnaam, hebben wij de "ij" en de "ei"? Om inkt en ruimte te besparen sgrappen we de "ei". Bijde letterkombinaties hanthaven is rontuit te ingewikkelt. Taalgelijkhijt, de is ons regt!

Deze topik is slegts het begin. De klasseversgil zal ijndelijk verdwijnen dog we moeten niet te ambitjeus zijn. De heersers zijn sgrander en als we te snel gaan wort deze suptiele proses gesaboteert. Als wij egter gedult uitoefenen zullen hun de revolutie uitijndelijk ook onbewust omarmen. Gedult is een sgone zaak.

De klijne kijzer hat gelijk! Van binnen de systeem lijden wij hun tot op ons nivo.

Voor Nederlant! Voor gelijkhijd! Voor die sgone taal die door heel de volk korrekt gebezigt wort!
  donderdag 7 november 2019 @ 19:13:09 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189837468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:37 schreef hakunamatafaka het volgende:
Die dag was mijn kill-death op Counter-Strike 45-3; een ratio van 15.00. De statistieken stuurde ik trots op naar mijn bevriende medespelers. Ontzag en bewondering voor mijn prachtige prestaties kwamen binnen via mijn koptelefoon. Deze was verbonden met Teamspeak 2.0. Niet veel later klopte mijn moeder aan. ‘Houd het kort, moeder!’ schreeuwde ik. ‘Ik ben bezig onsterfelijk te worden en deze intermezzo komt mij niet goed uit.’ Mijn moeder negeerde dit en zei: ‘Ik heb een vakantiebaan voor je gevonden! Morgen begin je op een administratiekantoor. Kun je lekker centjes verdienen en zit je niet meer de hele dag achter die stomme computer!’ De deur werd dichtgeklapt. Op Teamspeak 2.0 hadden mijn vrienden alles meegekregen. Het werd angstig stil, totdat iemand het woord durfde te nemen. ‘Gaat het, Nick?’ – ‘Ja… het gaat wel. Maar ik voel me niet zo lekker. Ik ga even liggen.’

Hieronder leest u enkele eenzijdige briefwisselingen met vrienden. Deze pogen een intense indruk te geven van mijn driedaagse ervaring

20:29 - terug van de eerste werkdag

Geachte Schopenhauer,

U had gelijk toen u schreef dat het ergste nog moest komen. Zojuist heb ik Dantes inferno aan den lijve ondervonden, in een laatkapitalistisch jasje weliswaar. Vandaag had ik mijn eerste werkdag bij Administratiekantoor de Witte Neger. Bij de ingang prijkte de slogan: “Uw administratieve zorgen zijn nu onze zorgen.” Ik zocht naar wachttorens, maar die waren goddank nergens te bekennen. Ik werd terstond voor een bakbeest van een computer neergezet en kreeg 500 inkoopfacturen aangereikt. “INBOEKEN!” schreeuwde de opzichter. “Jawoll, herr Opzichter!” schreeuwde ik, zoals mij was geleerd tijdens het introductiegesprek.

Anders dan in Dantes Inferno waren niet de demonen mijn grootste vijand, maar de klok. Die dekselse klok! Een ouderwetse met secondewijzers. Precies voor mijn neus! Alsof de duuvel ermee speelde, Schop! Ik had 8 uur detentie gekregen en rekende uit dat dat 28.800 seconden waren. De klok begon een obsessie te worden. Elke verstreken minuut was een kleine triomf voor mijn geest. Het enige lichtpuntje van deze duistere dag! De laatste 10 seconden telde ik hardop af. Het werd niet gevolgd door vuurwerk, maar door een dof geluid van dode zielen die in looppas naar de uitgang sloften. We waren even vrij, maar niemand keek gelukkig.

Thuis at ik mijn stamppot boerenkool, terwijl mijn bloedverwanten vroegen ‘hoe mijn dag was’. Ik zei: ‘Momenteel ben ik niet in staat om een dergelijke vraag te beantwoorden, daar mijn geest inmiddels in een comateuze toestand verkeerd door al het leed dat mij is toegedaan vandaag.’ Ik liep naar boven en startte snel een potje Counter-Strike op, om zodoende mijn geest weer aan de praat te krijgen.

Maar ik stop nu met schrijven. Morgen om 8 uur moet ik weer op appel komen en heb er nu al de schrik in. Ik ga nu nog even enkele uren genieten van mijn eenzaamheid. Want schreef u niet ooit ‘Wie geen plezier vindt in eenzaamheid, zal niet van de vrijheid houden?’

Ik spreek je, Arthur!

20:51- Terug van de tweede werkdag

Geachte Louis Ferdinand Celine,

U had gelijk toen u schreef: ‘Voor mensen, en voor hen alleen, moet je altijd bang zijn.’ Gisteren schreef ik al aan onze gezamenlijke vriend, Arthur Schopenhauer, over de tragiek van arbeidsproductiviteit als ziekelijke schimmel van het laatkapitalisme. Maar daar hoef ik u natuurlijk niet mee lastig te vallen, aangezien u als één van de eersten een scherpe observator was van deze opkomende misstand. Sta mij daarom toe om een korte karakterbeschrijving van mijn nieuwbakken collega's te geven, om daarmee uw citaat te bevestigen.

Peter: een man van in de vijftig wiens favoriete grap: ‘Wat is een Turk in een politieauto? Altijd schuldig!’ is. Peter is ook fan van woordgrapjes en deinst niet terug om er minstens vijf per uur te maken. Peter liet vandaag een foto van hem en zijn vriendin zien. De foto was genomen in een kebabzaak. Hapje gegeten na een avond jeu de boules. In het kader van humor vroeg ik wie zijn vriendin was. Dat vlees aan de spies, of het levende varken dat naast hem stond? Peter werd boos en gaf aan dat ze nog niet zo dik was toen hij haar ontmoette. Tegenwoordig gaan ze samen naar de sportschool, alwaar ze al 10 apparaten hebben kapotgemaakt. Zijn sterkste kwaliteit is dat hij geen 9 tot 5 mentaliteit heeft, maar daarentegen een ‘ik ben een leeggezogen ziel zonder passie- mentaliteit. Ideaal voor zijn functie.

Emilie: deze adolescente jongedame komt naar eigen zeggen ‘rechtstreeks uit de collegebanken’. Ze is naar eigen woorden: ‘Executive senior invoice stempeler’, wat er op neer komt dat ze elke factuur van een stempel met ‘ingeboekt’ moet voorzien. Ze werkt hier omdat ze geld wil sparen, zodat ze met dat geld negerkindjes in Afrika bewusteloos kan gooien.

Egbert: een man van wie ik ‘normaal moet doen, want dan ben ik al gek genoeg’. Egbert is een determinist die niet veel op heeft met zijn vrije wil, zo stelt hij zelf, maar dan met simplistische woorden die zijn beperkte vocabulaire weergeven.

Ik ben zeer bang voor ze, Louis! Help mij, alsjeblieft!

11:12: terug van de derde werkdag

Geachte Herman Brusselmans,

U had gelijk toen u schreef dat de mens niet gemaakt is om te werken, maar gemaakt is om te sterven. Daar zou ik aan toe willen voegen dat de mens gemaakt is om te lijden. Hoewel Peter op mijn werk daar anders over denkt. Die zegt dat er brood op de plank moet komen. Zou Peter zich bewust zijn van het feit dat ik geen broodplank heb? Bovendien lust ik helemaal geen brood met korsten. Alleen volkorenbolletjes die vers zijn gebakken, kan ik nog net aan. Maar ik hou vooral heel erg van kip. Ik ga drie keer per week naar de poelier. Waarom ik u al die dingen vertel? Vandaag ben ik goddank ontslagen en daarom heb ik tijd om triviale dingen te vertellen!

Hoe ik dat voor elkaar gekregen heb? Deserteurs werden in vele oorlogen hard aangepakt. Executies kwamen geregeld voor. Dit dreef ze vaak tot waanzin, waardoor ze ‘zichzelf in de voet schoten’. Dit gebeurde zo vaak dat het nu een spreekwoord is geworden. Ironisch gezien wordt dit spreekwoord vaak gebruikt door mensen die nog nooit een vuurwapen hebben vastgehouden. Met een wapenverbod gaat dat natuurlijk ook lastig. Ook ik kon mezelf dus niet in de voet schieten en daarom verkoos ik een andere methode. Peter had zojuist zijn woordgrap: ‘Is het goed dat ik naar decibel?’ verkondigd. Dit was mijn momentum. Ik deed mijn broek uit en legde een drol op het bureau. ‘Hoeveel decibel ging gepaard met deze drol produceren?’ vroeg ik. Vervolgens liep ik fluitend naar buiten.

U schuwt ranzigheid ook niet in uw pastiches, dus bedankt voor de inspiratie!

Kallem an!

Een vrije zomervakantie

Die bewuste ochtend werd ik wakker en startte ik meteen Counter-Strike op. Mijn kill-death ratio was hoger dan ooit tevoren: 17.68! Tranen sprongen in mijn ogen van geluk. Eindelijk was ik vrij van de maatschappelijke ketens! Maar tegelijkertijd besefte ik dat dit slechts uitstel van executie was. Weldra zou ik mezelf serieus in de voet moeten schieten.
And so is the past
pi_189838213
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2008 15:25 schreef GBA het volgende:
Ik had al langer een vermoeden dat m'n vrouw het niet zo nauw neemt met haar huwelijksbelofte. De gebruikelijke tekenen: telefoontjes van mensen die plots ophangen als ik opneem, plots heel veel uitgaan "met vriendinnen", toen ik vroeg wie die vriendinnen dan wel niet waren zei ze altijd "mensen van m'n werk, je kent ze toch niet".

Afijn, dus ik besloot om op uitkijk te gaan staan voor haar taxi, maar ze kwam altijd de oprijlaan inlopen, terwijl ik wel een auto hoorde. Alsof ze om de hoek uitstapte. Waarom? Is er geen taxi?

Toen ik een keer haar mobieltje pakte om te kijken hoe laat het is werd ze helemaal gek en zei dat ik 'm nooit meer aan mocht raken, en vroeg ze waarom ik haar controleerde. :?

Ik heb dit onderwerp nooit met haar besproken, misschien omdat ik de waarheid wel niet wilde weten. Tot gisternacht, toen zij weer met "vrienden" uitging en ik besloot om haar op te wachten.

Ik zou me verstoppen achter de auto zodat ik de hele straat kon zien, en dus kon zien of het een taxi was die ik altijd hoorde of wellicht een andere auto. Zo dicht verstopt achter mijn auto zag ik dat er een aantal kleine roestplekken begonnen te ontstaan.

Nu wil ik deze wegwerken voordat deze plekken groter worden. Nu heb ik de kleurcode van mijn auto opgezocht en zo'n kleurstiftje met de juiste kleurcode bij de Halfords gekocht.

Nu lijkt het mij dat ik de roestplekken eerst moet opschuren en dat er dan een soort van beschermlaag op moet om te zorgen dat het niet weer gaat roesten, en daarna met de stift erover.

Heb ik daar gelijk in? En weet iemand misschien waar ik dat kan kopen? 2 (jonge) verkopers bij de Halfords konden me hier geen antwoord op geven.
  donderdag 7 november 2019 @ 19:41:24 #15
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189838239
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 november 2019 @ 19:42:25 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189838266
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator donderdag 7 november 2019 @ 20:55:30 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189840531
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 november 2019 @ 21:11:16 #18
42184 crew  DaMart
pi_189840942
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 7 november 2019 @ 21:24:21 #19
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189841274
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2019 21:11 schreef DaMart het volgende:

[..]

_O-.
De kerstverhalenwedstrijd zit ook vast wel wat tussen toch? Heb je daarvan nog een verhaal dat je je herinnert? :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator donderdag 7 november 2019 @ 21:25:19 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_189841288
Je haat hem of je houdt van hem. Ik vind de topics van Scjvb altijd tof.
NWS / Hypotheek binnenkort bereikbaarder voor starters en flexwerkers

Altijd geschreven vanuit het "Haarlemsche'
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator donderdag 7 november 2019 @ 22:22:37 #21
42184 crew  DaMart
pi_189842496
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 21:24 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

De kerstverhalenwedstrijd zit ook vast wel wat tussen toch? Heb je daarvan nog een verhaal dat je je herinnert? :P
Daar moet ik even over nadenken :@. Ik heb er zo veel voorbij zien komen, dat het moeilijk is om er zo eentje uit te pikken.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_189844422
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:59 schreef Doedezemaar het volgende:
De wielrenposts van Rellende Rotscholier natuurlijk. Die kan pagina’s volzwammen over de route van een etappe en je leest het nog allemaal ook _O_
Daar verbaas ik me altijd over. Die oeverloze verhalen waar godverdomme geen eind aan komt en als je dan klaar bent dan denk je..wat interesseert mij die hele etappe eigenlijk
pi_189844426
quote:
99s.gif Op donderdag 7 november 2019 21:25 schreef Karina het volgende:
Je haat hem of je houdt van hem. Ik vind de topics van Scjvb altijd tof.
NWS / Hypotheek binnenkort bereikbaarder voor starters en flexwerkers

Altijd geschreven vanuit het "Haarlemsche'
Die vind ik ook leuk ja. Ik hou van ironie.
pi_189844435
quote:
2s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik lach me hier suf om.
  vrijdag 8 november 2019 @ 00:20:19 #25
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189844441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 00:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daar verbaas ik me altijd over. Die oeverloze verhalen waar godverdomme geen eind aan komt en als je dan klaar bent dan denk je..wat interesseert mij die hele etappe eigenlijk
Zelfs die over China waar geen hont naar kijkt lees ik. :@.
And so is the past
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')