tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:05 |
Heeft de nationale popprijs gewonnen. Dus iemand die plaatjes draait in de traditie van Ad Visser en Ferry Maat kan tegenwoordig de beste muzikant worden ? Andere mensen laten zweten en er dan van doorgaan met de bokaal. Best wel Triësto. | |
ZixS | zondag 12 januari 2003 @ 01:06 |
baggermuziek ![]() | |
Poepoog | zondag 12 januari 2003 @ 01:07 |
Hahahaha Geweldig!!!!!! Vooral die Triësto!!!! | |
Zander | zondag 12 januari 2003 @ 01:07 |
Ach, anders had Krezip of Kane gewonnen. | |
Tony_Montana67 | zondag 12 januari 2003 @ 01:08 |
Schijnt de beste DJ van de wereld te zijn. WT had van mij mogen winnen ![]() | |
MaartenGrendel | zondag 12 januari 2003 @ 01:09 |
Hij is vooral populair in Groot Brittanië... En er zijn blijkbaar mensen die €10.000 betalen om hem een uurtje plaatjes te horen + zien draaien... | |
speknek | zondag 12 januari 2003 @ 01:13 |
quote: ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:16 |
quote:Zo, credits to him. | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 01:17 |
quote:Inderdaad. Hij heeft heel wat eigen produktie en coproducties op zijn naam staan. Sorry Tong, maar kijk eerst even verder voordat je begint te blaten. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:18 |
quote:Lijkt me een hele belevenis om dat te zien. "Kijk eens, die elpee ineens in het gaatje." | |
genman | zondag 12 januari 2003 @ 01:18 |
quote: hij is toch wel van een ander kaliber. hoor. Hij produceert trouwens ook zelf platen. en heeft een eigen platenlabel. Ben zelf niet zo n fan van hem, maar heb wel respect voor em. Wat ie bereikt heeft. hij is 25 of 26. man verdient duizenden euro s per uur. DOE dat em maar eens na. zou ik zeggen. | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 01:19 |
quote:Tiësto draait zonder gevoel, te gemaakt.. vond Sander Kleinenberg in ieder geval beter. | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 01:21 |
quote:Hij is op 17 januari 1969 geboren. ![]() quote:Ik vind 'm eigenlijk altijd wel vrij sterk draaien. Het publiek weet hij ook altijd wel 'los' te krijgen. Kleinenberg draait ook gewoon goed, maar heeft een heel andere stijl (meer de progressivekant op). [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 12-01-2003 01:24] | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:21 |
quote:Dus het geld dat je per uur verdient is een reden om een prijs te verdienen ? Vader Abraham is miljonair geworden door z'n muziek. | |
genman | zondag 12 januari 2003 @ 01:25 |
quote:Nee tuurlijk niet. hij is staat toch ook 1 in de lijst , van s werelds beste dj s. Is een publieksprijs. Daar gaat het om populariteit. Dus dat zegt al genoeg. | |
Hepheastus | zondag 12 januari 2003 @ 01:27 |
quote:Inderdaad. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:35 |
Iemand die plaatjes draait, op de juiste volgorde, is tegenwoordig een muzikant ? ![]() | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 01:36 |
quote:Iemand die loze teksten met melodie begeleidt wel dan? | |
thetruth | zondag 12 januari 2003 @ 01:36 |
tiesto zuigt | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 01:39 |
quote:Dank je wel voor deze zeer goed onderbouwde post. Jij hebt zeker liever een C-E-G schema op een gitaar met een onbenullig zangeresje en een drummer die niet verder komt dan het spelen van 8e noten? | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 01:41 |
quote: ![]() | |
Ajaxno1 | zondag 12 januari 2003 @ 01:42 |
quote:Nee, DJ ![]() Maar Tiesto is imo wel een muzikant, hij heeft een aantal fantastische producties op zijn naam staan. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:42 |
quote:Ik wel. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:45 |
Er wordt steeds gesproken over producties. Muziek is toch nummers en platen en melodie en zang en drums en gitaren en ritme. Maar ok, hij heeft geweldige producties. | |
Ajaxno1 | zondag 12 januari 2003 @ 01:48 |
![]() Dj Tiesto | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 01:50 |
quote:Hij doet niet alleen DJ werk. Ook hij zit regelmatig achter z'n synthesizers nieuwe muziek te componeren. Door het DJ'en kan hij ook z'n eigen produkties uittesten (regelmatig komen er hele vage promo's in z'n sets voor die later van zijn hand blijken te zijn). Tiësto wordt echter altijd als DJ neergezet en zelden als producer... en dan te bedenken dat hij ook al actief was met produceren in het hardcoretijdperk. Vooral 1996 was een erg produktief jaar. ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:50 |
Ik lees net dat ie niet aanwezig was bij de uitreiking van deze belangrijke prijs. Er was in London namelijk een tekort aan mensen die plaatjes van anderen op de juiste volorde op de draaitafel legt. | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 01:51 |
quote:Hij is geil, zie je dat stijve tepels.. ![]() | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 01:52 |
quote:Een apart nummer van hem vind ik Battleship Grey... Helemaal niet dat commerciele wat je bij hem zou verwachten... | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 01:55 |
quote:Hij heeft veel meer van die vage dingen en kan alle kanten uit. Progressive, trance, techno, hardcore, maar ook ballads. Enne Tong... ik wil wel eens zien wat JIJ achter die draaitafels presteert... je komt er nog wel achter dat dat echt niet zo makkelijk is. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 01:57 |
quote:Ouwe lul. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 01:58 |
quote:Ik daag je uit. | |
-Wepeel2- | zondag 12 januari 2003 @ 02:14 |
Ik heb wel erg het gevoel dat Tiësto vooral heeft gewonnen door zijn DJ-werk. En dat is toch wel vreemd te noemen. Maar Eboman won de popprijs terwijl hij nog minder had gepresteerd. Uiteraard had Spinvis dit jaar de popprijs moeten winnen. De held van het in een mid-life crisis verkerende gedeelte van intellectueel Nederland. | |
-Wepeel2- | zondag 12 januari 2003 @ 02:17 |
Oja, Spinvis had volgens mij al dat aanmoedigingsding gewonnen en dit is weer voor een band (of plaatjesdraaier) die zich bewezen heeft? Rotprijzen. [Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 12-01-2003 02:20] | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:19 |
quote:Moet nog steeds z'n eerste album uitbrengen. ![]() Carlon en dinges was helemaal een aanfluiting. Maar waarom hebben de Golden Earring 'm nog nooit gewonnen ? Voor de trance/dance/house-liefhebbers : The Earring is de langst bestaande band uit Nederland. Een nummer één hit in Amerika en in Engeland. En weet je wat ? Ze bespeelden zelf hun instrument. | |
speknek | zondag 12 januari 2003 @ 02:22 |
quote:Tiësto ook. | |
-Wepeel2- | zondag 12 januari 2003 @ 02:24 |
quote:In de tijd dat de DJ nog de loser van de buurt was die met zijn spaarcenten zijn eigen drive-in show bij elkaar had gespaard. Geld dat hij toch niet miste omdat hij het niet hoefde uit te geven aan vriendinnetjes. Nu heeft diezelfde lul uit de buurt én mooie apparatuur én veel geld én mooie meisjes, terwijl de plaatselijke getalenteerde band met de nek wordt aangekeken. De wereld is een nare plek. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:24 |
quote:De smaple staat voor mij gelijk aan de triangel. | |
speknek | zondag 12 januari 2003 @ 02:26 |
quote:Ik denk dat je meer aan een dirigentenstokje moet denken. | |
-Wepeel2- | zondag 12 januari 2003 @ 02:26 |
quote:Ach. Ook al deed hij dat niet dan had hij nog gewonnen. 2 Unlimited wonnen ook ooit de popprijs als ik me niet vergis. Maar dat was dan eigenlijk bedoeld voor de producers. En dat waren dan weer belgen. En het is een Nederlandse prijs. Ligt het nou aan mij of is het best een rare prijs? | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 02:26 |
quote:Een gitaar is ook maar een stuk aanmaakhout. Oh ja, en het is een sampler (iets waar figuren zoals jij toch geen verstand van hebben ![]() [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 12-01-2003 02:28] | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:27 |
quote:Nee, ligt aan de broer van Henk de Vries. De lul. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:32 |
quote:? Hoe bedoel je ? Heb ooit Synthesiser gespeeld. :p | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 02:33 |
quote:Nee, dat zou een vooruitgang zijn. Zo'n stokje maakt tenminste geen herrie ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:33 |
:p | |
Pjederdy | zondag 12 januari 2003 @ 02:34 |
DJ tiesto is een aardige vent die heel leuk allerlei plaatjes aan elkaar draait ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:37 |
quote:Ken je Henk Schouten ? Van radio Flamengo uit Purmerend ? Kun je zelfs nog plaatjes aanvragen ook. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 02:38 |
quote:Ik vond Henk Westbroek veel aardiger ![]() | |
Pjederdy | zondag 12 januari 2003 @ 02:39 |
quote:Die lult teveel tussen z'n plaatjes door, sterker nog, die lult alleen maar. Das helemaal niks ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:39 |
quote:Maar die heeft geen samples. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 02:42 |
quote:Ik heb me met hem in de studio anders prima vermaakt. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 02:43 |
quote:Ouwe lul 2. | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 02:43 |
quote:Ze bespelen zelf hun instrument, want ze zijn nog lang niet klaar. Vorig jaar 3 x naar een optreden van hun geweest. En dat als trance/dance/house-liefhebber. ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:43 |
quote:Deed ie goocheltrucjes ? | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 02:44 |
quote:Dan weet je ook dat dat verdomd handige instrumenten zijn. Met een sampler heb je veel meer vrijheid, alleen doen veel artiesten dat niet (vooral degenen die op een simpele hit uitzijn). Daarentegen: Kijk maar eens in een studio wat er met sommige rockbands wordt gedaan. Ook daar worden heel wat digitale truukjes toegepast om het goed te laten klinken. Vals nootje van de zanger(es)? Geen punt... Foutje van de overige muzikanten?... wordt ook gecorrigeerd. Vroeger moest een complete opname overnieuw. Tegenwoordig is het een kwestie van even door de editor halen en klaar. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:44 |
quote:Als Gitaarrocker sta ik op Lowlands ook te housen hoor. ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:45 |
quote:I dare you 2 | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 02:46 |
Koos hier van Radio de Zwarte Weduwe draait alleen maar Nederlandse hits, ![]() | |
MurW | zondag 12 januari 2003 @ 02:46 |
quote:spinvis is alleen maar digitale eenmansbend... tja moet je zien hoe kut ie zingt... | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 02:46 |
Er zijn ook mensen die een bredere muzieksmaak hebben. Zo hou ik van allerlei soorten electronische muziek/dance, van rock/pop en zelfs kan ik af en toe op zijn tijd een stukje klassiek waarderen. Zo ken ik bv. Tiesto, maar ook Golden Earring. Ongelooflijk he | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 02:46 |
quote:Een bezoekje Radio Controle Dienst zou wel op z'n plaats zijn. ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:47 |
quote:Waarom noem je andere mensen dan ouwe lul ? | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 02:48 |
quote:De muziek van Spinvis zit best goed in elkaar, als de vocalen tenminste eruit worden gehaald. Die stem daar krijg ik spontaan vlekken van. | |
-Wepeel2- | zondag 12 januari 2003 @ 02:48 |
quote:Ik vind dat jij de popprijs volgend jaar verdient. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 02:48 |
quote:Dat doe ik altijd als ze typische ouwe-lullen opmerkingen maken. Is een tic van me. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:50 |
quote:Wat zijn typisch ouwe lul opmerkingen ? Als ze niet stroken met jouw muzieksmaak ? | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 02:51 |
quote:Nee, maar hij hield wel van improviseren. anecdote: We zouden met een groepje een uur VARA's Vuurwerk verzorgen (voor wie dat nog kent ![]() We komen in de studio aan, Westbroek komt binnen. Hij pakt het draaiboek, kijkt naar de kaft en flikkert het de vuilnisbak in. "Zo, we kunnen beginnen." | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 02:52 |
quote:Omdat ze niet open staan voor nieuwe stromingen en vormen van muziek maken misschien? Een DJ is voor mij ook geen muzikant, maar wel een artiest. Als muziek alleen uit hout, koper, drums en vocalen mogen bestaan zou dat betekenen dat synth.virtuozen als Jarre, Vangelis en Oldfield ook geen muzikanten zijn. [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 12-01-2003 02:53] | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:52 |
quote:Normaal zeg je LOL. Maar zo praat ik niet. dus gewoon maar :
| |
MurW | zondag 12 januari 2003 @ 02:54 |
quote:ken ik | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 02:54 |
quote:Een schilder ook. Of een beeldhouwer. Maar die geef je ook de nationale popprijs niet. | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 02:55 |
quote:Zucht... voor de zoveelste keer... hij MAAKT ook zelf muziek. | |
Furby | zondag 12 januari 2003 @ 02:57 |
quote:Ja, maar dat is kutmuziek. Daar was die prijs niet voor. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 02:59 |
quote:Kijk ik start een discussie, op m'n eigen manier. Ik ben 40, m'n vrienden zijn 40. In 1988 waren wij de eersten die in de house kwamen. Als rockers nog wel. We gingen uit ons dak. Maar het kunstje is nu wel vertoond. En om dan een DJ als winnaar te nemen,...tsja.. Het zal wel. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 03:02 |
quote:Jij vind dat kutmuziek, dat wil niet zeggen dat het kutmuziek is Bovendien kan ik iets wel kutmuziek vinden omdat het gewoon niet mijn smaak is, maar toch nog erkennen dat het wel knap in elkaar steekt/ dat niet elke boerenlul het kan. Zonder je er verder in te verdiepen iets afzeiken, dat noem ik in dit geval dus ff generaliserend een ouwe-lullen opmerking | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 03:05 |
quote:Hoe weet jij dat bijvoorbeeld ik me er niet in heb verdiept ? | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 03:05 |
quote:En het "kunstje"rock dan? Bestaat al zo ongeveer sinds de 40/50-er jaren... | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 03:08 |
quote:Nee hoor, Mozart was een rocker. Trok zich niks aan van de heersende smaak. Een rocker is iemand die schijt aan alles heeft, z'n eigen gang gaat. Punk heette dat later. Jammer dat de house-liefhebbers zich wel conservatief gaan opstellen. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 03:09 |
quote:Door deze opmerking bv: quote:Het lijkt daardoor op zijn minst of je niet precies weet wat het werk/hobby van een DJ/producer als Tiesto inhoudt. Dat is nl. niet te vergelijken met Ad Visser of dreutelaars die je tegenwoordig op de radio hoort. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 03:09 |
quote:En er komen nog steeds interessante nieuwe dingen uit voort. De house staat m.i. sinds de eerste opkomst stil m.b.t. creativiteit. Ander gezichtje, ander naampje, zelfde kunstje. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 03:11 |
quote:Ad visser was een DJ, producer en maakt ook eigen muziek. Your point? | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 03:14 |
quote:Ad Visser was genoemd als metafoor voor een tijdsbeeld. Als kwinkslag. Als je dat niet begrijpt houdt het op.
Fuck de radio. Maar ik wens je succes met Ben Liebrand. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 03:15 |
quote:En dat noem ik dus toch je niet echt er in verdiepen. De top 40 rommel is over het algemeen nog steeds troep (net zoals vroeger), maar als je ziet wat in clubs en op feesten gedraaid wordt, daar zitten gewoon geweldige producties tussen. De house (om die verzamelnaam maar even te gebruiken) van nu is al lang niet meer hetzelfde als die van 15 jaar geleden. Verder is het nu veel moeilijker om nu nog iets aparts te doen, gewoon omdat de stijl op zich niet meer nieuw is. Natuurlijk wordt er veel prut geproduceerd, maar dat is in andere muziekstromingen precies hetzelfde. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 03:20 |
quote:? The Beatles, The Who, The Stones, U2, Heintje. Is niet te vergelijken met tegenwoordig. Behalve Heintje dan, alhoewel Jantje Smit wel in de buurt komt. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 03:43 |
quote:Ik had het over de zgn. dance muziek in de top 40 (vroeger wil in dat geval zeggen zoals jij zei rond 1988). BTW U2 staat tegenwoordig ook nog regelmatig in de top 40 | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 03:44 |
een dj die de popprijs wint... hoe ver kan Nederland nog zakken... dit is de doodsteek voor de nederlandse muziek. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 03:47 |
quote:In 88 was het ook kut. Juist kut zou ik zeggen. Duurde jaren dat de dance werd gewaardeerd 2 Unlimited was de dance van de jaren negentig. Niet de underground. | |
StrayDog | zondag 12 januari 2003 @ 03:48 |
quote:Ik zal -het woord- niet meer gebruiken ![]() | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 03:50 |
quote: ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 03:52 |
quote:We bekijken het vanuit ons eigen oogpunt. Ik ben 30 en ik kom eigenlijk uit de hoek van de hiphop. Ook een stijl waarvan velen over hun nek gaan (omdat ze alleen de dingen kennen die ze op radio en TV horen/zien). We schelen ongeveer 10 jaar en het is dus ook voor mij iets minder lang geleden dat ik in de house-scene terecht ben gekomen (sinds 1995 vrij actief). De house uit de beginjaren en nu is eigenlijk niet meer te vergelijken. Bepaalde basiselementen zijn gebleven, maar veel meer is juist veranderd. Zelfde geldt voor rock wat ook evolueert, ondanks de beperkingen van bepaalde instrumenten. Indien de prijs naar een DJ zou gaan die verder geen enkele fatsoenlijke eigen produktie heeft gemaakt, dan zou het inderdaad geheel onterecht zijn. Tiësto heeft echter meer uitgebracht dan je zou vermoeden (ook nog onder een aantal pseudoniemen en co-producties). Waarschijnlijk zelfs meer dan menig rockbandje. Als je het van die kant bekijkt is het allemaal veel minder erg dan je in eerste instantie denkt. Voor mij maakt het niet uit wie welke prijs wint. Het gaat mij er meer om dat DJs altijd weer wordt verweten dat ze 'simpel plaatjes draaien' (wat echt niet zo makkelijk is) en dat het 'altijd andermans werk' is (ondanks dat de betreffende DJ een complete geluidsstudio heeft om z'n eigen muziek te maken en dat ook doet). Een rockband speelt zeker ook nooit een cover en brengen altijd enorm hoogstaande produkties uit? We weten allemaal dat dat niet waar is. Dat lang niet iedereen warm loopt voor een bepaald genre is eigenlijk maar goed ook. Wat een saaie bedoening zou die hele muziekwereld dan worden... | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 03:59 |
quote:Right to the point. Hier gaat het om. Front 242, geen hond kent ze. Maar voorlopers worden nooit begrepen. | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 04:01 |
Tiësto de popprijs ??? Gekker moet het idd niet worden. | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:06 |
quote:Net als Patti Smith met 'Because the night' uit 1978. Werd vorig jaar ook ineens een nummer 1 hit in een andere uitvoering. Patti Smith was al skihut, voordat het was uitgevonden. ![]() (dit is dus NIET serieus bedoeld) | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:08 |
quote:Hier word ik triest van. ![]() ![]() | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 04:11 |
quote:Vooral de Extended Mix is lekker... Oh, je bedoelt die van Jan Herriemans niet? ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:12 |
quote:Je bent niet de enige die er triest van wordt. Het had wat mij betreft een rechtzaak mogen worden. Als je dan ineens de Tiësto versie van 'Dave Matthews Band - The space between' hoort, merk je dat het ook op een goede manier kan ![]() | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 04:14 |
quote:Inderdaad, wat een nummer zeg. | |
Maleh | zondag 12 januari 2003 @ 04:14 |
Een vrij arrogante muziekant, maar hij heeft iig verder dan ons gebracht.. maar hij mag van mij wat meer verschillende eigen compo's maken.. maar goed, trance vindt ik al een tijdje niet meer zo tof.. | |
B | zondag 12 januari 2003 @ 04:16 |
Toen die bij BArend en VAn dDorp was , was echt een relaxte gast ,,,,, | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:18 |
quote:En de Dave Matthews variant van een DJ Triësto nummer ? | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:18 |
En dat hele punkgedoe van hem.. ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:18 |
quote:Hij is zelfs erg verlegen en op TV weet hij eigenlijk niet wat hij nu precies moet. Zodra hij echter achter de draaitafels staat of in z'n studio bezig is, is hij de gedreven artiest zoals we hem kennen ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:19 |
quote:Dat was Ferry Corsten... know your facts. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:20 |
quote: ![]() Mijn held! Maar ik ben dan ook geen hond ![]() Ken jij Project Pitchfork toevallig? [Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 12-01-2003 04:21] | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:21 |
quote:Ik had het liever helemaal niet geweten.. En ach, wat is het verschil tussen DJ ferry en DJ tiesto... De naam en.. | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:21 |
quote:Ik wel. ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:23 |
quote:... dat ze Nederland weer op de kaart hebben gezet wat betreft dance. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:24 |
quote: ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:25 |
quote:Sowwy. Wel Tuxedomoon. om zieltjes te winnen | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:26 |
Victims Family. !!! | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:26 |
quote:Dat hebben ze dus allebei? Da's geen verschil.. | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:27 |
quote:Een aantal van hun albums staan bij mij in de kast, ![]() ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:27 |
Jernau : Ken jij Foetus ? | |
B | zondag 12 januari 2003 @ 04:28 |
quote:ja das was echt grappig ....... | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:31 |
quote:Yello Biafra moet jou niet vreemd zijn. The young gods misschien ? Sorry ik draaf door. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:33 |
quote:Nee, sorry. Wel Placebo Maareh.. Je e-mail staat niet in je profiel. Stuur eens ff een mailtje | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:34 |
quote:Doe ik. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:34 |
quote:Hmmm... De namen laten wel een vaag belletje rinkelen, maar m'n collectie bevat er niets van..... | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 04:35 |
quote:Zo, wat heeft dit te maken met tiësto? Off-topic mag zeker weer wel als je moderator ben? tsk. ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:35 |
Weet je gelijk waar tong vandaan komt | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:36 |
quote:En over Tiesto in een muziekforum dan? Da's sowieso al fout. | |
The Unforgiven | zondag 12 januari 2003 @ 04:37 |
quote:Tja, hoort ook meer in http://forum.fok.nl/listtopics.php/32 thuis ![]() | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:38 |
quote:Touché! ![]() | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:39 |
quote:Typische jaren tachtig underground muziek : Public enemy. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:41 |
quote:Vergelijken van triesto met muziek. En ik ben geen mod van dit forum. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 04:41 |
Jernau, ik maak gewoon een nieuw topic. | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 04:42 |
Overigens zijn de produkties van heer Tiësto geen prijs waardig, misschien de Arcade Promotie Bokaal. | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:42 |
quote:Zullen we dan ook gelijk 'The fat boys', 'The skinny boys', 'Newcleus', 'Hashim', 'JJ Fadz', 'Stetsasonic' en 'The imperial brothers' er maar bij doen?? | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:43 |
quote:Aaaahh... da's nou jammer ![]() | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:44 |
Ice-T, Run-D.M.C. en Grandmaster Flash dan ook maar. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:46 |
quote:Public Enemy ken ik dan weer wel ![]() Laibach? Einstürzende Neubauten? Die laatste heb ik zelfs nog eens life gezien. In het betonskelet van een aankomend winkelcentrum. Briljant optreden was dat. Bouwput met het betonskelet van het aankomende winkelcentrum waar ze in speelden, en een plein er voor waar het publiek stond. Veel toepasselijker kan bijna niet, of de zaak moet ook daadwerkelijk instorten. Maar dat gebeurde niet | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 04:47 |
quote:Stuur die mail maar. Dan kanik je even wat interessants doorgeven ![]() | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:48 |
The Pogues. ![]() | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 04:49 |
quote:Te laat ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 04:50 |
quote: ![]() | |
Jernau.Morat.Gurgeh | zondag 12 januari 2003 @ 05:15 |
quote:The Ramones..... R.I.P. (beide) ![]() | |
Juan Zueco | zondag 12 januari 2003 @ 05:28 |
Ben vanavond op Noorderslag geweest en inderdaad vind ik het ook een aanfluiting die prijs voor dj Triest. * Juan Zueco vind nu eenmaal dat iemand geen muziekprijs mag krijgen als hij/zij geen instrument bespeeld en/of handig is met de computer Anyway, ik had gehoopt op Kane. Traytje bier gekocht, in smijt-houding om Dinand te bekogelen. Wordt het zo'n nerd die niet eens live aanwezig is. Bummer. J. | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 05:35 |
quote: ![]() | |
Juan Zueco | zondag 12 januari 2003 @ 05:37 |
quote:Voor het smijt-werk Tong, niet de muziek. Ik had verdomme nog wel geoefend. J. | |
MadScientist | zondag 12 januari 2003 @ 05:45 |
Ik vind DJ Shadow veel gaver dan DJ Tiesto ![]() Dan ben je écht creatief bezig met platen. ik vind DJ Shadow ook meer de naam DJ eer aan doen dan Tiesto | |
Trance4Ever | zondag 12 januari 2003 @ 11:41 |
quote:Dat zeg jij, Tiesto vind ik toch leuker ![]() | |
Seborik | zondag 12 januari 2003 @ 13:27 |
Tja, weer dat verhaal over "muziek maken met een pc" dat heb ik nu wel een beetje gezien, eigenlijk. Nou ja, een popmuziekprijs voor een DJ is toch eigenlijk wel anders, want meestal wordt toch gepretendeerd dat het daarbij niet om de muziek gaat, maar meer om het dansen. | |
speknek | zondag 12 januari 2003 @ 14:33 |
quote:Dus een zanger mag ook niet winnen? | |
MadScientist | zondag 12 januari 2003 @ 15:00 |
quote:een stem is zeker een moeilijk instrument!!! | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 15:08 |
quote:Hm als je de singles van hun vergelijkt vind ik Ferry Corsten veel beter. Maar ook die had niet moeten winnen, het is toch een prijs voor verdienste in de nederlandse muziek als exportproduct ofzo, ik zou me als muzikant in bv Within temptation behoorlijk genaaid voelen als er dan zo'n plaatjesdraaier mee van door gaat. Ok de popprijs is niet het hoogste wat je kunt halen | |
AudreyHepburn | zondag 12 januari 2003 @ 15:36 |
Anouk gisteren op Radio3 : quote: | |
Zander | zondag 12 januari 2003 @ 15:38 |
Tjonge, wat wordt er weer overdreven in dit topic. Mijn muziek is het ook niet, maar Tiesto heeft waarschijnlijk meer voor de Nederlandse muziek in het buitenland betekend dan Kane, Krezip en WT bij elkaar. Terecht dat zo'n kerel die prijs dan wint. | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 15:39 |
quote:Draait hij alleen nederlandse 12"-es dan? | |
Zander | zondag 12 januari 2003 @ 15:41 |
Hij produceert zelf ook, dat is toch al 'tig keer gezegd in dit topic? | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 15:42 |
quote:Maar daar is hij niet bekend van. | |
hp22 | zondag 12 januari 2003 @ 15:42 |
quote: ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 16:07 |
quote:Je maakt m'n zondag weer goed. Ik heb nog niet zo gelachen als vandaag! ![]() | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 16:22 |
quote:welcome ![]() Noem eens 3 bekende nummers van hem? Behalve flight 643? | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 16:31 |
quote:Moet ik gelijk zo'n beetje z'n hele discografie posten?? Ik heb nog niet alle nummers erin staan, maargoed... ![]() (btw: Is een behoorlijk lange lijst ![]() | |
wogoheid | zondag 12 januari 2003 @ 16:34 |
quote:als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niks | |
Jerruh | zondag 12 januari 2003 @ 16:42 |
quote:suburban train lethal industry remix van delerium (innocente) | |
wogoheid | zondag 12 januari 2003 @ 16:44 |
quote:DJ Tiesto & Junkie XL - Obsession erg lekker nummer | |
Jerruh | zondag 12 januari 2003 @ 16:46 |
quote:mjwa de originele obsession van tiesto is ook relaxt, lekker rustig ![]() | |
hp22 | zondag 12 januari 2003 @ 16:47 |
En natuurlijk is niet alles geproduceerd onde de naam 'Dj Tiësto'... | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 16:50 |
Daar gaan we dan. Tiësto is ooit begonnen onder de naam 'Da Joker' (hardcoretijdperk). Even een incomplete lijst van de releases en co-produkties tot nu toe ![]() 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002
| |
Jerruh | zondag 12 januari 2003 @ 16:50 |
tiesto op innercity was ook ruig! met loneliness dr doorhene en een soort variant op flight 643, echt lekker (maar marco V vond ik beter ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 16:53 |
quote:Zijn eigen producties (62 stuks) Alibi - Eternity En zijn remixen: (70 stuks) A3 - Imperial Forces (DJ Montana & DJ Tiësto Remix) Al met al goed voor 132 producties. | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 16:54 |
quote:Kut, je was me voor ![]() Ja, Da Joker natuurlijk en Tom Ace | |
Jerruh | zondag 12 januari 2003 @ 16:55 |
quote:die van MacKenzie is retegaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
EdSchouten | zondag 12 januari 2003 @ 16:59 |
Niet el flamo uitgelokt, maar veel mensen kennen hem alleen van Flight 643 en nog wat andere dingen, maar als je nou een keer In Search For Sunrise Vol. 3 luistert, dan begrijp je best waarom hij nou een redelijk goed aanzien heeft. Dat is gewoon rustige dance/trance muziek die ook gewoon lekker klinkt als je gewoon wat te typen/msn-en zit. | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 17:01 |
quote:En gelijk heb je. Tiesto heeft echt van alles gedraaid en dan zeker niet omdat het populair was, maar omdat het gewoon z'n eigen smaak is. Dat kunnen 90% van de Dj's niet doen omdat ze dan worden nagewezen. Onze vriend Tijs heeft het zeker ver geschopt. Zeker voor iemand die vroeger werd gepest op school vanwege z'n Zeemanskleren (geen grapje -> hij kwam uit een arm gezin). | |
wogoheid | zondag 12 januari 2003 @ 17:01 |
quote:flinke lap tekst ![]() maar het is een hoop werk ![]() meer dan kane ooit zal uitbrengen maar ach...die bekrompenheid van sommige users... | |
Tony_Montana67 | zondag 12 januari 2003 @ 17:02 |
Ik vind die mix van Flight 643 en Kosheen's Hide U nog wel aan te horen, maar het blijft voor mij alleen maar electronisch geklooi dat je nuchter toch beter niet kan aanhoren | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 17:03 |
quote:Ach, ieder zo z'n smaak. | |
Tony_Montana67 | zondag 12 januari 2003 @ 17:05 |
quote:Daarom en daar valt niet over te twisten, al is dat soms best leuk | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 17:06 |
quote: ![]() A3 = DJ Montana + Tijs Verwest | |
kreischer2000 | zondag 12 januari 2003 @ 17:11 |
Plastic Boy = Tijs Verwest Ik dacht dat dat MIKE/PUSH was joh Oh en trouwens niet zo zeiken op tiesto want die man is echt geweldig(producties & dj''en) hij had die prijs 3 jaar geleden(wintergalactic & energy 2000 zijn geniale sets) al moeten winnen want toen zat ie echt op zijn hoogtepunt IMO dan trouwens tijs zit de gehele maand januari in de studio om nieuwe plaatjes te maken oh en luister ook eens naar: Madonna - Die another day(Tiesto dedicated mix) geweldig nummer! of Cor fijneman ft Jan Johnston - Venus(meant to be your lover)(Tiesto remix) | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 17:17 |
quote:Volgens de info die ik recentelijk heb gekregen niet. Ik dacht ook altijd dat Plastic Boy de andere naam van Push was. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het samen zijn (ook niet ondenkbaar natuurlijk). | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 17:19 |
Hm ok, eigenlijk bewijst dit alleen mijn punt maar. Ik ken er namelijk niks van... zou hij de prijs hebben gekregen vanwege die lijst die hier staat? Denk het niet... | |
Zander | zondag 12 januari 2003 @ 17:24 |
Hmm.. die Gouryella-plaatjes zijn toch ook nog wel redelijk bekend. Maar verder vind ik dat ook niet echt een graadmeter, de gemiddelde luisteraar zal waarschijnlijk ook niet meer dan twee nummers van Krezip of WT kunnen noemen. Ik kan me voorstellen dat zijn reputatie als DJ inderdaad ook heeft meegespeeld bij het uitreiken van de prijs. Eerlijk is eerlijk: succes in het buitenland is een belangrijk criterium voor de prijs, en wat dat betreft heeft Tiesto gewoon veel meer gepresteerd dan alle andere genomineerden. | |
THE_ANGRY_BRIGADE | zondag 12 januari 2003 @ 17:33 |
quote:* THE_ANGRY_BRIGADE denkt ook van niet.
| |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 17:38 |
quote:Er zijn genoeg andere mensen die heel veel nummers van hem wel kennen. Die prijzen zijn altijd iets wat je met een flinke korrel zout moet nemen. Het volgende gaat nog steeds op: Sta je in de belangstelling = altijd prijs Feit is wel dat Tiësto enorm eenzijdig wordt belicht, terwijl het eigenlijk een manusje-van-alles is. Op TV zie je hem steeds aan het werk alszijnde DJ en hoor je altijd weer of 'Flight 643' of 'Lethal Industries' op de achtergrond (ook al draait hij op dat moment totaal andere platen). Hij is DJ, maar ook producer, hij heeft zijn eigen platenlabels, een platenzaak, booking-bureau, enz. Die man betekent echt veel voor de muziek. Heel wat meer dan die band die aan één of ander wurgcontract vastzit van een grote platenmaatschappij en 1 of 2 goedlopende CD's uitbrengt. Daarnaast nog z'n reputatie in het buitenland. Ken jij een Nederlandse band waarvoor letterlijk de rode loper wordt uitgelegd? Dat je niet van zijn muziek houdt is natuurlijk een heel ander verhaal. [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 12-01-2003 17:41] | |
AudreyHepburn | zondag 12 januari 2003 @ 17:39 |
Ach, liever Tiësto dan Kane. Ik heb niks tegen en niks voor Tiësto, in tegenstelling tot Kane, waar ik een ontzettende bouthekel aan heb. Fine by me. | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 18:29 |
quote:Sterker nog, er wordt wel 's gezegd dat Blackhole een van de weinige, zo niet het laatste label is wat nog 'durft'. | |
ranja | zondag 12 januari 2003 @ 19:43 |
quote:Daarom heb ik dat ook bewust niet genoemd ![]() quote:Dat is niet waarvoor de popprijs bedoelt is dacht, ik, daar gaat het om de artiesten en niet om producers en platenzaken. quote:Jawel, maar daar gaat het niet om. Een dj blijft voor mij iemand die platen draait om het publiek te vermaken, en is zodoende feitelijk deel van het personeel. Waarom dat soort mensen ineens idolen worden snap ik ook niet, maar zo iemand een popartiest noemen gaat me echt te ver... | |
Dr_SnUgGles | zondag 12 januari 2003 @ 20:04 |
quote:lekker boeiend al die mensen die het brakke muziek vinden denken gelijk dat je als dj geen artiest kan zijn ofzo als jij muziek maakt en duizenden mensen tegelijk uit hun panty kan laten gaan ben je voor mij een artiest hoor het maakt dan verder niet meer uit of de muziek je bevalt | |
LoekB | zondag 12 januari 2003 @ 20:11 |
En terecht. Thijs heeft het gepresteerd de titel 'beste DJ ter wereld' op z'n naam te zetten. Stel je voor dat Krezip ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Trance4Ever | zondag 12 januari 2003 @ 20:12 |
Plastic Boy = M.I.K.E. | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 20:13 |
quote:t4e, wat is dat nou weer voor een post. 't is nog niet eens 10 uur 's avonds of meneer is al weer aan de pillen ![]() | |
Trance4Ever | zondag 12 januari 2003 @ 20:24 |
quote:Ik zag ergens in deze thread dat iemand dacht dat Plastic Boy Tiesto was. Tiesto was net op TV, in het nieuws nogwel. Helaas kon die voorlees moeder het woordje 'DJ' niet eens uitspreken | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 20:40 |
quote:Hehe, true ![]() * MarkzMan_X wacht altijd met spanning als de NOS-lezer(es) het woord "drugs" (dragz) of "DJ" gaat zeggen (diejej) | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 20:41 |
quote:Ik denk ook nog steeds dat je daar gelijk in hebt ![]() (damn, kan even geen plaat van hem vinden en ik weet zeker dat ik er in ieder geval 1 heb! ![]() [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 12-01-2003 20:53] | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 20:52 |
quote:Dus, al die platen die hij zelf heeft gemaakt tellen even niet meer mee, want zo zeg je het nu wel... Toch grappig dat de luisteraars altijd zitten te zeuren, terwijl de bands waar ze zelf naar luisteren vaak staan te trappelen om een remix van hun nummers te laten maken door desbetreffende DJ's. | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 21:02 |
quote:Ik denk dat je Silverbath wel hebt liggen. | |
THE_ANGRY_BRIGADE | zondag 12 januari 2003 @ 21:04 |
quote:Ik denk dat weinig punkbands zoiets willen... Eerder een remix van Alec Empire dan. | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 21:15 |
quote:Punk in ieder geval niet, gezien dergelijk materiaal moeilijk om te zetten is. Daarnaast heeft trance/techno/... ook nooit een politieke boodschap, zoals dat met punk wel vaak het geval is. Het past ook domweg niet bij die stijl. Bij punk draait het ook meer om de boodschap en iets minder om de muziek (hoewel je met dergelijke uptempo nummers wel een verdomd goede drummer nodig hebt ![]() quote:Die heb ik zeker weten niet ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 21:16 |
quote:Zo verwend! Die MSX met al z'n vinyls ![]() | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 21:18 |
quote:Tsja, ruim 500 stuks in een veel te kleine kamer (heb hier ook nog een groot deel van m'n geluidsstudio staan en dergelijke). Gelukkig ga ik eind dit jaar verhuizen ![]() | |
THE_ANGRY_BRIGADE | zondag 12 januari 2003 @ 21:19 |
quote:Je plaats het nu in een verkeerde context. Je zei dat bands waar de 'zeuren' naar luisteren het liefst ook een mix van Tiesto willen.. Ik zeur en ik luister haast alleen maar naar Punkbands.. Overgens ben ik het wel met je eens. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 januari 2003 @ 21:19 |
quote:Ja of je geeft ze zomaar aan een mede-fokker weg! ![]() Ik bedoel, het past toch niet | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 21:25 |
quote:Daar doen we dus maar niet aan. Ik red het nog prima, al wordt het langzamerhand wel erg krap... ach, beetje passen en meten ![]() quote:Niet allemaal natuurlijk, maar er zijn genoeg die het willen. Makkelijk geld verdienen voor hun in ieder geval. De house-scene is groot en als je met behulp van iemand ook daar nog wat centen weg kunt trekken, is dat natuurlijk heel erg mooi. Zelf houd je je bezig met je eigen ding. Een houseproducer als bijv. Tiësto krijgt de mastertapes en maakt er wat leuks van. De band krijgt royalties, Tiësto vangt ook nog een paar centen en iedereen tevreden. ![]() Dat punkbands het niet willen is logisch. Da's mentaliteit en levensstijl (die ik overigens nog wel kan begrijpen ook). | |
Juan Zueco | zondag 12 januari 2003 @ 22:32 |
Ik zie een popprijs nog altijd als een waardering van eigen gemaakte muziek. Niet van internationale successen, niet van naamsbekendheid om het feit dat je een plaatje kan draaien of samples in een leuke volgorde kan leggen. Muziek staat voor mij nog altijd uit een band, die hun muziek "live" kunne spelen en niet uit een knul die aan knoppen draait. no offence. J. | |
LoekB | zondag 12 januari 2003 @ 22:45 |
quote:Omdat dat jouw smaak niet is, kan het nog wel goed zijn/respect verdienen bij andere mensen hoor. ![]() | |
Juan Zueco | zondag 12 januari 2003 @ 23:00 |
quote:Uiteraard LoekB. Persoonlijke mening. J. P.s. Ik vind Feyenoord ook een klote club. | |
Diverse_Reality | zondag 12 januari 2003 @ 23:02 |
quote:Ik ook! Eigenlijk zuigt heel dat voetbal! | |
E_Motion | zondag 12 januari 2003 @ 23:04 |
quote:en leg mij es uit wat precies het verschil is met een 'gewoon' instrument? Een gitaar is ook alleen maar 'met wat snaren spelen', een piano is 'wat toetsen drukken' ... Nu niet denken dat ik daar iets tegen heb, mensen als Jimi Hendrix heb ik zo ongelooflijk veel respect voor vanwege hun techniek, maar de basis is hetzelfde.... een sample uit zichzelf kan je net zoveel mee als dat je bv een piano zou hebben met 1 toets..... Naast dat je de sample op verschillende toonhoogtes laat horen (drumsamples uitgezonderd natuurlijk), iets wat je ook eigenlijk bij bv een piano doet waar je 1 geluid op verschillende toonhoogtes laat horen, allen gebeurt het dan door andere snaren ipv een computer die de frequenties omrekent om op de gewenste toonhoogte te komen, vervorm je de samples ook dmv effectbakken wat je ook bij een elektrische gitaar kan doen met dingen als distortion pedals. Sterker nog, bij samples is het vaka nodig omdat te doen, omdat een sample op zich onbewerkt vaak niet goed genoeg klinkt om in een nummer te gebruiken. En traditioneel muziek maken is strikt gezien ook gewoon het in een leuke volgorde leggen van tonen. Een melodie is niets meer of minder dan een reeks verschillende tonen naast elkaar gelegd, in de goede volgorde, zodat het goed klinkt. Over jouw argument over het 'live' spelen: Dit wordt in de dance scene ook veel gedaan. Mensen als Speedy J hebben tijdens een optreden verschillende synthesizers en drumcomputers staan, waarmee ze ter plekke muziek maken.. net zo live als een traditionele band dus. Dus producers in de dance zijn naar mijn mening net zoveel muzikanten als een rockband. Over het argument dat DJ's geen muzikanten zijn, dit ben ik voor een deel met de 'nee-zeggers' eens, hoewel het draaien van plaatjes op zich lang niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Met die instelling kocht ik ook mijn draaitafels. Je hoort twee nummers (of meer) door elkaar in je koptelefoon, op verschillende snelheden, en je moet de snelheden aanpassen zodat alle nummers even snel draaien... Dan moet je de nummers nog in elkaar laten overlopen, zodat het klinkt alsof het bij het nummer hoort, en het publiek het niet doorheeft als je al lang met het volgende nummer bezig bent. Dit vind ik ook een vorm van muziek creeëren, hoewel in afgezwakte vorm. Ik kan ook over turntablists beginnen, die met alleen draiatafels en een mengpaneel compleet nieuwe muziek maken, maar dan wordt mijn verhaal wel erg lang.... No offence taken trouwens | |
LoekB | zondag 12 januari 2003 @ 23:09 |
quote:En ik zal m'n mening over Ajax maar achterwege laten, heb niet zo'n behoefte aan een ban. ![]() ![]() Maar het is maar wat je als 'instrument' ziet natuurlijk. Draaitafels en computers zijn dat tegenwoordig ook... | |
Juan Zueco | zondag 12 januari 2003 @ 23:18 |
quote:Ik ken je mening en het is ok. Respect is belangrijk ondanks meningsverschillen. Maar dit is offtopic. Ontopic. Ik beschouw computers, en in mindere mate draaitafels niet als instrument. De computer doet namelijk het musiceren voor je. J. [Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 12-01-2003 23:37] | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 23:20 |
quote:Hm, ik moet nog steeds alle noten en parameters zelf invoeren als ik muziek op mijn computer maak. Doe ik iets fout ofzo? | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 23:27 |
quote:Ja, leer een instrument bespelen. | |
MSXUser | zondag 12 januari 2003 @ 23:33 |
quote:Ga jij nu maar verder met je blokfluitlessen. | |
Juan Zueco | zondag 12 januari 2003 @ 23:36 |
quote:J. | |
resurreXXion | zondag 12 januari 2003 @ 23:45 |
Ik beschouw een computer niet echt als instrument, maar de mensen die het bedienen wel als muzikanten. Ik wil daar wel bij zeggen dat dat ligt aan het soort muziek dat je maakt. In de IDM scene bijvoorbeeld gebruiken artiesten hun eigen samples en als ze live zijn dan "bewerken" ze die samples met hun computer en panelen door er effecten en filters overheen te zetten. Een muzikant moet IMO op zekere zin wel te maken hebben met de muziek die hij/zij ten gehore brengt, of dat nu is door muziek zelf te spelen of door het zelf te creëren en te bewerken, dat maakt vor mij niet zo veel uit. Een trance-DJ doet dit veelal niet volgens mij en beschouw ik daarom niet zo zeer als muzikant. | |
LoekB | zondag 12 januari 2003 @ 23:49 |
quote:Idd. Een gitaar produceert toch ook het geluid voor je? Een computer moet je net zo goed 'bespelen' voordat er geluid uit komt, en dat is ook niet makkelijk... | |
tong80 | zondag 12 januari 2003 @ 23:53 |
quote:Ik heb synthesiser gespeeld. Gewoon de volgorde van de bespelen toetsen uit je hoofd leren. Kan elke heikneuter. | |
Juan Zueco | zondag 12 januari 2003 @ 23:55 |
quote:Precies, daar zijn namelijk programma's voor. Digitale muzikanten zijn bedieners, geen uitvoerders. J. | |
Oxoid | maandag 13 januari 2003 @ 00:00 |
quote:Dat ligt er maar net aan hoeveel ze "live" doen natuurlijk | |
E_Motion | maandag 13 januari 2003 @ 00:07 |
quote:Het eerste deel heb je gelijk in, zal ook niet ontkennen dat dance vaak wat mechanisch klinkt. Het tweede deel: ik neem aan dat je 'onderschat' bedoelt? Maar dat ontken ik ook niet.. zoals ik al zei heb ik gigantisch veel respect voor mensen die hun hele leven aan het spelen van 1 instrument wijden, en zie ik ook in hoeveel bloed, zweet en tranen dat ze heeft gekost. Ben ook niet altijd een 'dancehead' geweest, dat ben ik pas sinds 1997 ofzo. Heb ook een hele brede muzieksmaak, maar dance, en in het bijzonder drum-n-bass en techno, heeft mijn voorkeur. Daar valt verder niet over te discussieren want smaken verschillen. Vandaar dus ook dat ik inzie hoeveel moeite een muzikant moet doen om zijn(niet seksistich bedoeld Dat dancemuziek emotie mist, klopt voor 85 tot 90% ook. de meeste dance is gewoon niet zo emotioneel als andere muzieksoorten(behalve trance dan, en ik bedoel dan niet de top 40 tranceaftreksels, maar dit komt ook voor een deel doordat veel, vooral pre-1999 trance toch invloeden heeft vanuit de klassieke muziek), maar het maakt toch emoties bij me los, naast het hoofddoel van dance, wat me gezien de naam nogal overbodig lijkt om uit te leggen... quote:Ik denk dat jij een verkeerde definitie hebt van het woord 'sample'. Een sample hoeft helemaal geen voice-sample of een complete melodielijn te zijn, het kan net zo goed een .wav file van een piano die een C op de 5e octaaf speelt zijn. Dan vervalt ook het argument van je over het jatwerk. Ik denk ook dat de dance waar jij mee in aanraking bent gekomen (TMF?) niet representatief is voor de rest van de dance, net zoals ik bv nu-metal niet als representatief zie voor de echte metal. De top-40 trance is idd gewoon jatwerk, het recyclen/samplen van oude nummers en die in een nieuw jasje gooien is daar eerder regel dan uitzondering. Hier heb ik zelf ook een hekel aan. Buiten dat is er nog een hele wereld aan dance, waarbij er geen enkele baslijn,melodie of drum-sequence wordt gejat, maar alles en dan ook echt alles zelf bedacht worden, vaak inclusief het zelf maken van de samples. Over deze dance heb ik het dan ook. quote:Ik wilde hiermee alleen aangeven dat er wat dat betreft geen wezenlijk verschil is tussen de dance en andere muziekstromingen. quote:Dit klopt ook niet helemaal.. Ik snap je gedachtengang heirachter, maar tijdens die livesets doen ze zoveel mogelijk ter plekke, plus ze bedenken ook vaak nieuwe nummers tijdens zo'n liveset. Het feit dat bijvoorbeeld de drums afgespeeld worden vanuit de computer, komt doordat het menselijk gezien gewoon onmogelijk is om en de drums, en de bas, en andere geluiden tegelijk te maken met slechts 1 persoon. En wat een traditionele band (we hebben het nu ff niet over improvisatie-bands) doet is ook het afspelen van eerder door hunzelf gemaakte muziek. quote:Dat kun je vinden, hier heb ik ook niks tegenin te brengen, dit ligt compleet aan je eigen definitie van het woord musiceren. Nog maar eens voor de duidelijkheid: ik ben een dancehead, maar dat betekent niet da tik geen respect heb voor andere muziek. Ik hou er vaak niet van, maar dat is totaal wat anders dan erkennen hoeveel werk erachter zit, en inzien of het goed in elkaar zit of niet. EDIT: wat ontdekte spelfouten weggehaald [Dit bericht is gewijzigd door E_Motion op 13-01-2003 00:12] | |
resurreXXion | maandag 13 januari 2003 @ 00:09 |
quote:Voor mij maakt het nog verschil of samples van de artiest zelf komen of niet. Goeie samples creëren is namelijk een kunst op zich. Het is de nieuwe manier van muziek maken. Wat jij nu zegt dacht men vroeger bijna hetzelfde toen de eerste keyboards uit waren. En tegenwoordig is een toetsenist bij wijze van spreken net zo goed een muzikant als de heer wolfgang amadeus. | |
Juan Zueco | maandag 13 januari 2003 @ 00:12 |
quote:Ik begrijp je punt. No worries. Ik ben totaal geen dance-head, vandaar misschien onze opvattingen. Lets agree to disagree. J. | |
resurreXXion | maandag 13 januari 2003 @ 00:13 |
quote:agreed ![]() ![]() | |
Juan Zueco | maandag 13 januari 2003 @ 00:15 |
quote:Sorry, dat sloeg niet op jouw post. Mozart vergelijken met een toestenist, ook al bij wijze van spreken, vind ik verwerpelijk. De toestenist heeft namelijk software voorhanden, Mozart had enkel zijn muzikale genie. J. [Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 13-01-2003 00:17] | |
E_Motion | maandag 13 januari 2003 @ 00:16 |
quote:Ben ik het mee eens. ![]() Dit is een eindeloze discussie, en het feit dat ik zo gebrand ben om te bewijzen dat dance net zo goed muziek is, komt door mijn liefde voor de dance en ook voor muziek in het algemeen. Jij hebt jouw opvattingen, ik de mijne. Klaar. Ben het trouwens eens met je ondertitel | |
MSXUser | maandag 13 januari 2003 @ 00:21 |
-laat maar- (had zo'n beetje hetzelfde ingetikt als E-Motion) [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 13-01-2003 00:26] | |
E_Motion | maandag 13 januari 2003 @ 00:24 |
quote:ah toe. was een goed verhaaltje ![]() | |
MSXUser | maandag 13 januari 2003 @ 00:27 |
quote: ![]() ![]() | |
EdSchouten | maandag 13 januari 2003 @ 00:30 |
quote:Volgens mij bezat Mozart ook nog ooit een piano ![]() ![]() | |
Juan Zueco | maandag 13 januari 2003 @ 00:35 |
quote:Le-zen. Mozart bespeelde de toetsen zelf. En bij hem zat er niet achter een toets een sample verstopt. Manueel versus software, dat is de kwestie. J. | |
MSXUser | maandag 13 januari 2003 @ 06:44 |
quote:Dit vind ik nu echt de grootste kul wat ik ooit heb gelezen. Als ik achter een digitale piano ga zitten en ik speel alles zelf, dan is dat toch precies hetzelfde? HOE dat pianogeluid wordt opgewekt; of dat nu door snaren is of virtueel analoog of samples maakt geen moer uit. Ik zet die hamers achter dat klavier in beweging, bedien zelf de expressiepedalen en het klinkt als een piano. Tegenwoordige digitale piano's zijn niet meer te onderscheiden van een ouderwets ding met snaren waarvoor je je blauw betaalt als dat kreng weer eens moet worden gestemd (en zelfs dat is te emuleren). Nu denk ik dat ik weer zo'n antwoord terug krijg als: 'Ja maar dat geluid wordt door een computer opgewekt en niet door jezelf'. Klopt, maar dat andere gaat via snaren en dat doe ik OOK niet zelf. Ik heb echt niet het vermogen om zelf een piano na te doen... dat heeft niemand. Het zijn de hamers die de snaren in beweging zetten. Diezelfde hamers die ook in een goede digitale piano zitten. Nofi, maar leef je eens een beetje meer in hoe muziek daadwerkelijk wordt gemaakt. Als je bijvoorbeeld effecten achter je gitaar of drums gooit (een fuzz, phaser, echo, enz.), zijn die ook digitaal (=samples -> jatwerk). Ofwel... dan is het geen muziek meer. Om het er maar weer eens bij te halen: Jarre, Kraftwerk, Vangelis, Oldfield en al die anderen maken dus ook zelf geen muziek? Ik weet zeker dat die menig rockmuzikantje er met gemak uitspelen. | |
ranja | maandag 13 januari 2003 @ 09:59 |
De discussie gaat nu een heel andere kant op ineens, en nu ga ik toch meer de andere kant kiezen ![]() ![]() Overigens vind ik 'remixen maken' dan weer heel wat anders, en totaal niks met muzikant zijn te maken hebben. Maar je neemt bij mij niet het gevoel weg dat Tiesto z'n prijs niet heeft te danken aan z'n componeer- en sample werk, maar puur aan z'n naamsbekendheid op het dj-vlak. En daar wil ik toch een onderscheid maken tussen het dj-zijn of muzikant-zijn. En daar blijf ik van mening dat de popprijs voor muzikanten is en niet voor dj's. | |
MadScientist | maandag 13 januari 2003 @ 11:26 |
quote:Mja ik zat al te wachten totdat iemand er spinvis bij zou halen ![]() Ergens doet ie wel hetzelfde als iemand die een trance nummer in elkaar zet (al speelt hij het grootste deel van zijn samples zelf in met instrumenten, zo niet allemaal), toch vind ik dat hij een unieke sfeer creeert, bovendien heeft hij snuggere teksten en dat zie ik niet terug bij de gemiddelde trance/dance productie. | |
Manji | dinsdag 14 januari 2003 @ 00:27 |
Iedereen die denkt dat je met de computer dezelfde emotie in muziek kan stoppen als iemand die een instrument beheerst, heeft nog veel te ontdekken op muzikaal gebied. Ik ben trouwens zelf al een jaar of acht techno-fanaat. | |
ranja | dinsdag 14 januari 2003 @ 00:50 |
quote:Jij heb t nog nooit Nine inch nails gehoord ![]() | |
StrayDog | dinsdag 14 januari 2003 @ 02:13 |
quote:Toch heb je dan blijkbaar zelf nog een hoop te ontdekken. | |
Manji | dinsdag 14 januari 2003 @ 09:47 |
Denk nou 's even logisch na. Met bv. een gitaar is er zoveel meer mogelijk als met een sequencer. Als gitaarspeler heb je een oneindige dynamiek tot je beschikking en alleen al daardoor is het onmogelijk een gitaarsolo te programmeren in een sequencer. En zelfs al lukt je het om een enigzins overtuigende solo te programmeren na drie weken ploeteren, de volgende keer klinkt hij precies hetzelfde. Bij een goede gitaarspeler is dit niet het geval, de solo reflecteert namelijk de emoties die de speler op dat moment voelt. Ander voorbeeld: Met een sequencer of drumcomputer programmeer je drums met behulp van een grid. Alle 'hits' vallen netjes op dat grid. Kijk je nu naar een live gespeelde drumpartij dan zal je zien dat misschien 10% van de hits op het grid valt. De rest valt er buiten met als gevolg dat de drumpartij 'leeft'. Ik speel zelf trouwens geen gitaar of drums. | |
Puur | dinsdag 14 januari 2003 @ 10:13 |
Moi Tong, Ik begrijp je frustratie. Er is altijd veel frustratie geweest rondom de popprijs. Dit omdat het publiek vaak de verdieping zoekt en de popprijs een prijs voor innovatieve vervlakking is. Tiësto is voor mij qua produkties, remixes en DJ hierin duidelijk het meest geslaagd, zowel nationaal als internationaal. | |
resurreXXion | dinsdag 14 januari 2003 @ 11:56 |
quote:DOWNLOAD AUTECHRE - VLETRMX21 ![]() | |
-username- | dinsdag 14 januari 2003 @ 12:17 |
![]() ![]() Hij is denk ik wel 1 van de betere in het maken van muziek die ik sowieso mega slecht vin | |
Circuitbreaker | dinsdag 14 januari 2003 @ 16:02 |
quote:Erg onlogisch verhaal eigenlijk. Juist met techniek is alles mogelijk. Op een Roland R-8 drumcomputer zat al iets van "human feel". Hiermee werdt exact hetzelfde effect in een drumpartij gecreeerd als wat jij zegt over "echte" drums. Luister je vervolgens naar trax uit het "advanced electronics" genre, dan blijkt niets te gek te zijn ongeacht of het uit een sequencer komt of een drumcomputer. Het is natuurlijk wel "anders", maar een gitaar is natuurlijk ook anders dan een electronisch instrument. Verder maakt hedendaagse software als "Ableton Live" het mogelijk om een scala aan electronische instrumenten aan te sturen met hetzelfde gemak als een live-artiest dat met "echte" instrumenten doet. Het verbaast me eigenlijk dat iemand die zegt al 8 jaar techno liefhebber te zijn, er zo'n mening op nahoudt. Dit soort, IMHO bekrompen, uitlatingen komt normaal uit de hoek van de liefhebbers van "echte" instrumenten. Overigens om eens on-topic te gaan. DJ Tiesto kan met zoiets "doms" als plakken vinyl in combinatie met draaitafels etc., een bepaalde sfeer oproepen en emoties losmaken. Wat vind jij daar dan van ? | |
Manji | dinsdag 14 januari 2003 @ 17:11 |
quote:Dat foefje van Roland komt echt niet in de buurt van een echte drummer hoor. quote:Iedereen kan de meest ingewikkelde ritmes in de vreemdste maatsoorten progammeren in een sequencer. Dat is geen kunst, het spelen van zulke ritmes daarintegen wel. quote:Ik ben ook liefhebber van 'echte' instrumenten. Het een sluit het ander niet uit. quote:Ik weet niet of je deze vraag aan mij stelt maar ik heb vinyl nooit dom genoemd. Ik ben het met je eens dat een dj een avond kan maken of breken. Tiesto is overigens niet aan mij besteed. | |
Zander | dinsdag 14 januari 2003 @ 17:21 |
Ik ben het wel met ranja eens dat een DJ iets anders is dan een muzikant (ongeacht of die muzikant nou met een gitaar of met een sampler muziek maakt). Bij Tiesto is het niet helemaal duidelijk of hij die prijs nou heeft gewonnen voor zijn producties of voor zijn DJ-werk, maar het schept wel verwarring.. Het zou beter zijn als het voortaan gewoon twee verschillende categorieen werden bij de prijsuitreiking. | |
houseworkx | zaterdag 1 februari 2003 @ 05:07 |
quote:Uhm... hij LAAT veel produceren. En zelfs dat is zwaar onder de maat. | |
Onkel_Daaf | zaterdag 1 februari 2003 @ 14:53 |
Ik word hier zo ontzettend ziek van, iedere keer weer; dat semi-intellectuele gewaazel over dance/house/trance (hoe je 't ook wil noemen): "Echte muziek is gitaarmuziek en zelfs me kleine neefje van 4 kan met z'n playstation een tranceplaat maken... Plaatjes draaien is geen kunst aan, dat kan ook al iedereen en mensen die naar trance etc. luisteren hebben geen smaak en al helemaal geen verstand van echte muziek! Want gejengel op gitaren, da's pas muziek!" Als je kijkt waar Nederland nu internationaal mee de boer op meent te gaan: kane (jammer dat ze hier geen kots-smilies hebben...), anouk (nog een kots-smilie aub), direct, krezip, sita (talk about one hit-"wonders") en hoe al die bagger mag heten dan mag iemand als Tiësto wat mij betreft idd die popprijs winnen. De hele top 40 staat tegenwoordig vol muziek waar de marketing van op 14-jarigen en Br3eZah-volk gericht is; waardeloze amerikaanse r&b/hip-hop, door managers bedachte formules (direct, christina aguilera, shitney spears, allemaal die gastjes uit opgedoekte boy-"bandjes" etc.), hee-hoo-kindertrance (jan wayne & partners in crime), aangevuld met muziek die wel de goedkeuring van de echte "kenners" heeft (kane, anouk en al die andere, al net zo commerciele, rotzooi). Beatles echte goeie ouwe popmuziek? Moet je voor de grap eens naar die teksten luisteren; die gaan pas ergens over! Hardstyle (ondanks de complete breezah-invasie van de laatste tijd) en hardcore, muziek gaat niet om hoe intellectueel 't klinkt, 't gaat om emotie en mijn emotie zegt me maar 1 ding: harde bass en duistere agressieve geluiden (de hier zo beruchte samples...). | |
Jape | zaterdag 1 februari 2003 @ 18:31 |
quote:Je mag ze van mij hebben hoor... ![]() ![]() ![]() ![]() Anyway... *knip* verder.. volgens mij ging het om het gebrek aan emotie in de housemuziek? (afgezien dan van het ontbreken van emotie als in hoe de drummer zich voelt) Voor een hoop gaat dat helaas wel op, maar dat komt omdat er ontzettend veel troep uitkomt... je moet dieper graven om bij de echt goeie dingen uit te komen (ik zag Autechre al langskomen? Het kan uiteraard wel, maarja.. het blijft elektronische dansmuziek, daar doe je niet zoveel aan | |
MSXUser | zaterdag 1 februari 2003 @ 18:44 |
Valt wel op dat al die 'liefhebbers van echte instrumenten' steeds maar weer met dezelfde argumenten blijven komen (waren de oogkleppen in de uitverkoop ofzo??). Blijkbaar hebben ze dus ook geen CD speler of iets dergelijks thuis, want als je dan een nummer luistert, is het elke keer weer hetzelfde. ![]() Trouwens, iemand zonder enige muzikale kennis haalt ook niets zinnigs uit een sequencer. Zelfde geldt voor iemand die voor het eerst een gitaar of een drumstel voor z'n neus krijgt. Geluid eruit krijgen lukt meestal wel, maar of het harmoniseert is een tweede. [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 01-02-2003 18:47] | |
Trance4Ever | zaterdag 1 februari 2003 @ 18:46 |
House muziek heeft juist emotie, meer als rock imo | |
MSXUser | zaterdag 1 februari 2003 @ 18:55 |
quote:Ik kan ook met een gerust hart zeggen dat meer dan 90% van alle rock-muziek me geen moet doet. | |
JaimeDe | woensdag 9 april 2003 @ 00:57 |
quote:ojee toch...typisch een reactie van een onwetende.. je moet zoiets niet posten als je geen reet van tiesto weet.. heb zo'n vermoeden dat je het alleen maar hebt gepost om grappig te zijn met je 'best wel triësto' | |
SHiQ-de-Snatzer | woensdag 9 april 2003 @ 01:09 |
quote:jonge wat weet jij nou van DJ-ing? FY zeg..... reken maar dat goed dj-en meer tijd en energie kost dan 3 instrumenten tegelijk spelen! Ook producen, dan moet je het hele orkerst zijn! Ennuh, als je er niets van weet moet je er ook geen kritiek op geven! n00b! Tiesto is niet voor niets de beste DJ van de wereld, ga jij ff lopen beweren dat het een prutser is! En trouwens onder welke steen ben jij vandaan gekropen als je nu pas van de naam Tiesto hoort.... | |
JaimeDe | woensdag 9 april 2003 @ 01:10 |
![]() een bandje speelt elke avond dezelfde nummers... kan een dj niet maken.. | |
SHiQ-de-Snatzer | woensdag 9 april 2003 @ 01:16 |
quote:jij snapt et! ![]() | |
Hapertje | woensdag 9 april 2003 @ 06:59 |
DJ Tiesto zal een van de nieuwe Madonna-tracks van het album American Life gaan remixen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2003 @ 08:18 |
quote:Tiesto is verkozen door een engels blad tot beste dj betekend nog niet dat hij dat ook werkelijk is. Als Jamai door lezers van de Hitkrant wordt verkozen tot beste artiest betekend dat toch ook niet automatisch dat hij dat ook werkelijk is? Zelf vind ik persoonlijk Carl Cox, Lucien Foort, Mistress Barbara en James Lavelle stuk voor stuk betere dj's. Licht ook aan de stijl hoor, Trance heb ik nogal een hekel aan gekregen de laatste jaren o.a door Tiesto. Ik weet dat Tiesto zichzelf weleens progresive noemt maar dat heb ik nog niet kunnen ontdekken. | |
drexciya | vrijdag 11 april 2003 @ 14:41 |
quote:Ik vind het een nogal elitaire gedachte dat je het "zelf" kunnen spelen van een ritme belangrijker vindt dan het bedenken/programmeren van het ritme. Dit doet mij meer aan de kunstwereld denken. Wanneer we jou gedachtengang er op nahouden kun je dus niet in je 1tje muziek maken, of je moet er alle tijd en middelen voor hebben (en talent). Juist de moderne technologie stelt meer mensen in staat om zelf muziek te maken. Dat daarbij nog steeds een zekere mate van kennis/ervaring/creativiteit voor nodig is, kan niet worden ontkend. Dat is volgens mij de kern, niet dat je het 1 of andere genre wel of niet goed vindt. Ten aanzien van hetgeen in de top40 staat moet je je sowieso geen illusies maken, de scherpe kantjes moeten eraf voordat je iets in de hitlijsten krijgt, ongeacht het genre. Dat is op zich ook best knap trouwens, niet iedereen kan dat. | |
_Led_ | vrijdag 11 april 2003 @ 14:49 |
Niet dat het hier iets mee te maken heeft, maar toch.. : Ik reken SpeedyJ toch echt eerder tot de 'top' van nederland dan Tiesto. Zoals Floris zegt : de hele wereld is GEK ! | |
_Led_ | vrijdag 11 april 2003 @ 15:01 |
Oh, en als je 'gevoel' en/of 'emotie' in electronische muziek zoekt : probeer eens - Philip Glass Lekker verschillende stijlen allemaal, als je daar niet ergens gevoel of emotie in kan ontdekken vrees ik dat 't eerder aan jezelf ligt. Voorbeeldje : je kan onderscheid maken tussen emotie in de muziek, en de emotie die de muziek bij je opwekt. Er is genoeg rock etc. die allemaal heel fijn met 'echte' instrumenten vol 'emotie' gespeeld is, | |
Circuitbreaker | maandag 14 april 2003 @ 08:34 |
quote:Inderdaad Speedy J staat ver boven Tiesto. Van "diepe" techno tot het harde functionele werk en zelfs ambient en "advanced electronix" tracks, niets is onmogelijk voor Speedy J. | |
_Led_ | woensdag 16 april 2003 @ 01:43 |
quote:Wat veel mensen 'vergeten' schijnen te zijn - en met name mensen die 'acoustisch' zijn opgeleid - is dat muziek, in the end, draait om het uiteindelijk *geluid*. Ja, 200 jaar geleden hadden ze inderdaad geen drumcomputers of synths of pc's. Natuurlijk kan je er enorm veel persoonlijk 'gevoel' leggen in een muziekstuk wat je op je viool speelt; Waar leg je de grens ? En - zit er echt meer intrinsieke waarde aan een muziekstuk wat voor de 5000e keer door iemand anders op een viool wordt gespeeld, dan aan een stuk wat door iemand zelf gecomponeerd is op een computer ? Het laatste stuk klinkt in ieder geval *precies* zoals de componist het bedoeld heeft - het is namelijk *altijd precies* het stuk zoals het door hem/haar gemaakt is ! Ik heb vaak mensen met een 'acoustische' (zeg maar non-electronisch muzikale) achtergrond heel laag-dunkend horen spreken over "computer-muziek", Dus - waar ligt je gevoel..? | |
NightH4wk | vrijdag 20 juni 2003 @ 01:26 |
DJ Tiësto ![]() Ferry Corsten ![]() Ben maar ff wat gouryella aan het luisteren. ![]() | |
Ronny2K | vrijdag 20 juni 2003 @ 13:48 |
-edit: offtopic- [Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 20-06-2003 16:09] | |
Tha.Gnome | vrijdag 20 juni 2003 @ 20:55 |
Tiësto heeft een slechte naam gekregen doordat ie zo commercieel is geworden. |