Ik zag het uiteraard aankomen dat er altijd EV haters zijn die in dit verhaaltje trappen.quote:
quote:Op vrijdag 14 februari 2020 05:50 schreef VEM2012 het volgende:
Dus die ‘laaddrukte’ is er helemaal niet. Het is een non-probleem.
Ja, dat elaad hun producten wil slijten snap ik.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 06:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/auto/ve(...)d-op-zwart~a1878199/
Dus volgens jou is het allemaal "beter" om niet thuis te laden (dmv stroom opgewekt via zonnepaneel), daar wordt immers load balancing toegepast omdat je immers niet allemaal tegelijk kan laden (vreemd, want 2 posts eerder vond je dit nog een non-probleem).quote:Op vrijdag 14 februari 2020 07:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar iemand die in problemen komt omdat hij per se moet laden op het piekmoment (tot 21u)? No way. Je gaat toch niet bij een gewone lader staan als je onderweg een paar honderd km range nodig hebt? Daar heb je fastned /suc voor.
Mijn hemel, wat is jouw niveau van begrijpend lezen ondermaats.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 08:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het allemaal "beter" om niet thuis te laden (dmv stroom opgewekt via zonnepaneel), daar wordt immers load balancing toegepast omdat je immers niet allemaal tegelijk kan laden (vreemd, want 2 posts eerder vond je dit nog een non-probleem).
Nee, je kan beter eerst een stukje rijden naar een Fastned laadstation, daar (meer) voor stroom betalen én nog een half uur moeten wachten.
Nee, dat is echt véél gebruiksvriendelijker dan in 3 minuten tanken en (weer) onderweg zijn met een range van 800km. Maar hey, je hebt geen vieze handjes _!
Ja, wat een geklungel. Ik kom thuis, mijn garagedeur opent automatisch, ik stop in de garage, stap uit, plug in, klaar.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 08:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Er komt nog een tijd dat we hartelijk kunnen lachen om het huidige geklungel met elektrisch rijden
Ik zie online heel veel haat reacties.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:24 schreef Speekselklier het volgende:
Het probleem met de elektrische auto is dat iedereen alle veranderingen als een groot probleem zien. Alles wat niet hetzelfde is is ineens een probleem wat
a) niet ge-accepteert kan worden
b) waar je niet niet omheen kan.
Probleem 1:
Beperkte actieradius...
De goedkoopste moderne elektrische auto's hebben een actieradius van zo'n 250km. 90% van de mensen rijd dit niet dagelijks maar wekelijks. Dat ene ritje per jaar naar je oma in Groningen, daar moet je dan even bij nadenken. Maar nee, het wordt gezien als een onontkoombaar probleem en vooral een rede om geen EV te kopen.
Oplossingen: Toch een keer onderweg een half uurtje tanken? Hoef je minder lang bij die oude tang te zijn. Lekker bakkie koffie onderweg, het is toch je vrije dag.
(2 uur rijden, kwartiertje pauze is ook veiliger)
Probleem 2:
Langzaam laden..
Ja maar de kilometer vreter is heel veel tijd kwijt aan laden. Dat klopt, het gebeurt dan wel nachts in de garage dus eigenlijk is het theorie. Maar jij bent geen kilometervreter. Dat is maar 2% van de automobilisten, de rest speelt kilometervreter.
Oplossing: Geef die 2% een benzine auto, voor 98% is het echt onzin.
Probleem 3:
Het stroom Netwerk dat overbelast raakt.
Oplossing: Echt te simpel, intelligente laders en zorg daarmee voor verschillende tarieven. Je stelt in om hoe laat je je auto vol wil hebben. De auto laad dan rond piektijden. En als de lader intelligent is, maak dat dan ook de tarieven. Hoe flexibeler jij je tijd instelt, hoe goedkoper je tankt. Wedden dat niemand het meer een probleem vind als hij pas om 23u start met laden?
Kortom,
Denk eens niet in problemen, denk in oplossingen!
Klopt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:19 schreef Ivo1985 het volgende:
Caravan niet kunnen trekken, of wel kunnen trekken maar vervolgens amper range over houden is voor caravan-kampeerders natuurlijk wel een issue.
Stel een auto met 350km range:
Na 200-250 kilometer even snelladen met een kopje koffie of hapje eten is geen punt. Maar met caravan wordt dat al na minder dan 150 kilometer stoppen. Dat drukt dan echt op de reisafstand die je per dag kunt afleggen.
Sowieso...quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Aan de andere kant kan je misschien ook anders naar je caravan gaan kijken:
- is 1 of 2x per jaar een auto met caravan huren misschien handiger? Dan hoef ik het kreng ook niet te stallen
- is een camper huren misschien handiger? Dan hoef ik het kreng ook niet te stallen
- hoe efficiënt is het om m'n eigen woonruimte mee te nemen op vakantie?
- is een huisje huren misschien niet handiger?
- of AirBnB?
Er zijn zo'n 550.000 caravans en campers in Nederland.
Voor 8 miljoen autobezitters zal het sowieso geen issue zijn.
Je pakt om een paar 100km te rijden voor 4 huishouden stroom en gaat nog met het gevoel slapen dat je 'goed bezigt bent voor het milieu'quote:Op vrijdag 14 februari 2020 08:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, wat een geklungel. Ik kom thuis, mijn garagedeur opent automatisch, ik stop in de garage, stap uit, plug in, klaar.
Ook al rij ik heel veel kilometers, ik moet zelden buitenshuis laden. Mijn gratis supercharge kilometers krijg ik ook verre van opgemaakt, ondanks extra geplande trips.
Waar heb je het over man, ik kom thuis, ik parkeer mijn auto op de oprit, plugin en weet dat ik ALTIJD met 11kW kan laden en dat mijn auto de volgende dag voorverwarmd en volgeladen klaar staat.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 08:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het allemaal "beter" om niet thuis te laden (dmv stroom opgewekt via zonnepaneel), daar wordt immers load balancing toegepast omdat je immers niet allemaal tegelijk kan laden (vreemd, want 2 posts eerder vond je dit nog een non-probleem).
Nee, je kan beter eerst een stukje rijden naar een Fastned laadstation, daar (meer) voor stroom betalen én nog een half uur moeten wachten.
Nee, dat is echt véél gebruiksvriendelijker dan in 3 minuten tanken en (weer) onderweg zijn met een range van 800km. Maar hey, je hebt geen vieze handjes _!
Heb je het bericht niet gelezen of snap je de moeilijke woorden niet?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waar heb je het over man, ik kom thuis, ik parkeer mijn auto op de oprit, plugin en weet dat ik ALTIJD met 11kW kan laden
waarom niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:16 schreef AQuila360 het volgende:
Stel dat je per jaar 5k kilometers rijd dan is een elektrische auto niet aan te raden toch?
Nee, vaste kosten zijn dan te hoog om het financieel interessant te maken.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:16 schreef AQuila360 het volgende:
Stel dat je per jaar 5k kilometers rijd dan is een elektrische auto niet aan te raden toch?
Een elektrische auto is beter voor het milieu na 30.000 - 50.000 km.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je pakt om een paar 100km te rijden voor 4 huishouden stroom en gaat nog met het gevoel slapen dat je 'goed bezigt bent voor het milieu'
Ontkennen dat elektrisch rijden op dit moment verschikkelijk inefficiënt is vind ik best lachwekkend. Cognitieve dissonatie is een bitch.
Is dit weer een poging van jou om inhoudelijk discussie te voeren?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je het bericht niet gelezen of snap je de moeilijke woorden niet?
Verder een schattig verhaaltje dat jij niet in staat bent een benzine meter mét lampje weet te interpreteren, maar dat ligt niet aan de techniek.
Nee, ik heb een oud barreltje omdat ik zo weinig rijd maar stel dat we ooit echt overmoeten dan loont dat voor mij toch niet zou je zeggen? Of misschien tegen die tijd wel?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:02 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
waarom niet.
of bedoel je dat een taxi dan goedkoper is?
Goed verhaal man, inhoudelijk sterk, buitengewoon knap dat je steeds met zoveel inhoud weet te posten.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 15:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je het bericht niet gelezen of snap je de moeilijke woorden niet?
Verder een schattig verhaaltje dat jij niet in staat bent een benzine meter mét lampje weet te interpreteren, maar dat ligt niet aan de techniek.
Reken de vaste kosten van je oude barreltje eens uit. Bij ons was een nieuwe Citigo iV in de private lease slechts een paar tientjes duurder ten opzichten van ons oude boodschappen autootje waarmee wij +/- 7500km /jaar maken. Voor ons was het een no-brainer.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee, ik heb een oud barreltje omdat ik zo weinig rijd maar stel dat we ooit echt overmoeten dan loont dat voor mij toch niet zou je zeggen? Of misschien tegen die tijd wel?
Je hebt weinig kennis van het begrip “energie”.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 14:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je pakt om een paar 100km te rijden voor 4 huishouden stroom en gaat nog met het gevoel slapen dat je 'goed bezigt bent voor het milieu'
Ontkennen dat elektrisch rijden op dit moment verschikkelijk inefficiënt is vind ik best lachwekkend. Cognitieve dissonatie is een bitch.
Ga jij weer doen alsof je de ketel bent?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is dit weer een poging van jou om inhoudelijk discussie te voeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |