abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189851911


World Scientists’ Warning of a Climate Emergency

[..]

Population
Still increasing by roughly 80 million people per year, or more than 200,000 per day (figure 1a–b),
the world population must be stabilizedand, ideally, gradually reduced—within a framework that ensures social integrity.

There are proven and effective policies that strengthen human rights while lowering fertility rates and lessening the impacts of population growth on GHG emissions and biodiversity loss.

These policies make family-planning services available to all people, remove barriers to their access and achieve full gender equity, including primary and secondary education as a global norm for all, especially girls and young women (Bongaarts and O’Neill 2018).

Conclusions
>
https://academic.oup.com/(...)10806?searchresult=1
via ejbron
shift-knop defekt
pi_189865993


Nederland krijgt stevige concurrentie. :P
  zondag 10 november 2019 @ 15:28:55 #28
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189879935
  zondag 10 november 2019 @ 15:37:53 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189880024
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:11 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]

Nederland krijgt stevige concurrentie. :P
Raar plaatje.

Al zouden alle Nederlanders beneden zee niveau wonen dan halen ze die hoogste categorie nog niet want het zijn aantal miljoenen en niet procenten.
pi_189881286
Nederland is niet overbevolkt want er is ruim voldoende zoetwater en productiecapaciteit in de landbouw waarvan circa 80% nu export is. Er zijn veel steden met meer inwoner dan Nederland. Het 10 voudige aan inwoners is haalbaar. Of de huidige inwoners dat wenselijk vinden, dat denk ik niet? Het wordt de bevolking ook niet gevraagd. Er valt veel geld binnen te harken d.m.v. verstedelijking en bij uitblijven van een visie op dit terrein gebeurt het "vanzelf" zoals we kunnen zien. Die keuze krijgt de bevolking dan ook niet echt voorgelegd, het "overkomt" ons gewoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 10-11-2019 18:31:51 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189881330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 00:38 schreef Nober het volgende:
Current World Population
7,742,189,040


Al 69 miljoen erbij in 2019.

https://www.worldometers.info/world-population/

Op naar de 8 miljard! *O*
Ik geloof niet zo in die calculators.
pi_189881773
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 16:44 schreef Digi2 het volgende:
Nederland is niet overbevolkt want er is ruim voldoende zoetwater en productiecapaciteit in de landbouw waarvan circa 80% nu export is. Er zijn veel steden met meer inwoner dan Nederland. Het 10 voudige aan inwoners is haalbaar. Of de huidige inwoners dat wenselijk vinden, dat denk ik niet? Het wordt de bevolking ook niet gevraagd. Er valt veel geldt binnen te harken d.m.v. verstedelijking en bij uitblijven van een visie op dit terrein gebeurt het "vanzelf" zoals we kunnen zien. Die keuze krijgt de bevolking dan ook niet echt voorgelegd, het "overkomt" ons gewoon.
De kwaliteit van leven in Nederland holt anders erg hard achteruit. Ik wil inderdaad ook wel weten waar dit eens een keer gaat stoppen. En hoop elke keer dat ze het roer z.s.m. omgooien zodat de bevolkingsgroei eindelijk eens stopt. En dan woon ik al in een dorp, waarbij ik ook zie dat alle dorpen in de omgeving inmiddels allemaal aan elkaar vastzitten gegroeid en overal lelijke blokkendozen (magazijnen o.a.) gebouwd worden maar ook stoplichten zodat je reistijd elke keer langer en frustrerender wordt om ergens te komen. Ik denk er al jaren aan om weg te gaan uit Nederland, eigenlijk al sinds ik mijn opleiding afgerond heb. Vanwege allerlei redenen die al veel eerder geopperd zijn in dit topic door anderen. Ik vind Nederland ook steeds meer verstikkend... Ik wil ruimte en natuur om me heen.
kippieknaus
  zondag 10 november 2019 @ 17:15:09 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189881811
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef kippieknaus het volgende:

[..]

De kwaliteit van leven in Nederland holt anders erg hard achteruit. Ik wil inderdaad ook wel weten waar dit eens een keer gaat stoppen. En hoop elke keer dat ze het roer z.s.m. omgooien zodat de bevolkingsgroei eindelijk eens stopt. En dan woon ik al in een dorp, waarbij ik ook zie dat alle dorpen in de omgeving inmiddels allemaal aan elkaar vastzitten gegroeid en overal lelijke blokkendozen (magazijnen o.a.) gebouwd worden maar ook stoplichten zodat je reistijd elke keer langer en frustrerender wordt om ergens te komen. Ik denk er al jaren aan om weg te gaan uit Nederland, eigenlijk al sinds ik mijn opleiding afgerond heb. Vanwege allerlei redenen die al veel eerder geopperd zijn in dit topic door anderen. Ik vind Nederland ook steeds meer verstikkend... Ik wil ruimte en natuur om me heen.
Nederland is intensieve menshouderij :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189882401
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:12 schreef kippieknaus het volgende:

[..]

De kwaliteit van leven in Nederland holt anders erg hard achteruit.
Dat valt nogal mee, nederlanders behoren tot de gelukkigsten der aarde.

quote:
Ik wil inderdaad ook wel weten waar dit eens een keer gaat stoppen. En hoop elke keer dat ze het roer z.s.m. omgooien zodat de bevolkingsgroei eindelijk eens stopt. En dan woon ik al in een dorp, waarbij ik ook zie dat alle dorpen in de omgeving inmiddels allemaal aan elkaar vastzitten gegroeid en overal lelijke blokkendozen (magazijnen o.a.) gebouwd worden maar ook stoplichten zodat je reistijd elke keer langer en frustrerender wordt om ergens te komen.
Ik woon in Barneveld en dat verstedelijkt ook. Van daaruit kan ik echter (nog) zo de bosachtige gebieden in.

quote:
Ik denk er al jaren aan om weg te gaan uit Nederland, eigenlijk al sinds ik mijn opleiding afgerond heb. Vanwege allerlei redenen die al veel eerder geopperd zijn in dit topic door anderen. Ik vind Nederland ook steeds meer verstikkend... Ik wil ruimte en natuur om me heen.
Er is maar 1 land in Noordwest-europa dat het succesvol gelukt is ongewenste migratie te beteugelen d.m.v. een zeer stikt migratiebeleid en dat is Denemarken. Voor EU burgers gelden daar echter minder strenge regels. Als je jong bent en een goede opleiding hebt gevolgd zou ik daar proberen een bestaan op te bouwen. Zeker als je een gezin wilt stichten, over 15 tot 20 jaar moeten verhuizen vanwege grote sociale onrust is ook geen pretje en dat risico is aanwezig naar mijn inschatting.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 10 november 2019 @ 17:59:19 #35
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189882473
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee, nederlanders behoren tot de gelukkigsten der aarde.
[..]
Dan kan hij nog wel achteruithollen?! Ik merk namelijk hetzelfde.
pi_189882572
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 17:59 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Dan kan hij nog wel achteruithollen?! Ik merk namelijk hetzelfde.
Het is heel persoonlijk hoe mensen het beleven. De doorsnee nederlander behoort echter tot de gelukkigsten der aarde volgens het World happiness report (plaats 5 2016/2018) Denemarken staat op 2 van 156 landen.

World Happiness Report
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 10 november 2019 @ 18:10:39 #37
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189882610
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is heel persoonlijk hoe mensen het beleven. De doorsnee nederlander behoort echter tot de gelukkigsten der aarde volgens het World happiness report (plaats 5 2016/2018) Denemarken staat op 2 van 156 landen.

World Happiness Report
Wij zeggen dus dat, ondanks dat we zo hoog staan, de kwaliteit van het leven kan achteruithollen. Als ik de langste jongen van de school ben maar elke dag zaagt iemand 1 mm van mijn benen af dan ga ik er dus in lengte op achteruit ondanks dat ik nog steeds de langste kan zijn. Snap je!?
pi_189882699
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:10 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Wij zeggen dus dat, ondanks dat we zo hoog staan, de kwaliteit van het leven kan achteruithollen. Als ik de langste jongen van de school ben maar elke dag zaagt iemand 1 mm van mijn benen af dan ga ik er dus in lengte op achteruit ondanks dat ik nog steeds de langste kan zijn. Snap je!?
Je zal zoiets toch moeten aantonen middels cijfers en onderzoek wil het niet slechts bij een persoonlijke mening blijven. Uit de gegevens die mij bekend zijn blijkt het niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189882800
quote:
DEEL DIT ARTIKEL:

ZATERDAG 9 NOVEMBER 2019, 17:10
VNO-NCW West: 'Tekort aan bedrijfsruimte moet hoofdonderwerp zijn bij Haagse formatie'

DEN HAAG - Het acute tekort aan fysieke ruimte voor bedrijven moet in de onderhandelingen van VVD, D66 en GroenLinks met CDA en PvdA voor een nieuwe Haags college hoofdonderwerp van gesprek zijn. Die oproep deed scheidend directeur Bert Mooren van werkgeversorganisatie VNO-NCW West zaterdagochtend in het radioprogramma Spuigasten op Den Haag FM.
Volgens de scheidend directeur dreigen bedrijven in Den Haag vast te lopen wanneer ze willen uitbreiden en is het voor nieuwe bedrijven lastig om zich in Den Haag te vestigen. Mooren: ‘De oorzaak daarvan is dat Den Haag nog nauwelijks aanbod heeft voor kleinschalige bedrijfsruimte en voor bedrijfsterreinen. Deze situatie zet een rem op de economische ontwikkeling van de stad en is schadelijk voor de arbeidsmarkt, omdat er geen fysiek ruimte meer is voor nieuwe bedrijvigheid en nieuwe banen.' Volgens Mooren vertrekken bedrijven die niet kunnen uitbreiden uit Den Haag. Ook denkt hij dat bedrijven die zich in Den Haag willen vestigen 'aan onze neus voorbij zullen gaan'.

Niet alleen het gebrek aan ruimte voor bedrijven is volgens Mooren een probleem, ook ligt de focus volgens hem te veel op het creëren van woonruimte. 'De woningbouwopgave is enorm belangrijk voor Den Haag en de regio, maar door de voortdenderende woningbouwtrein is de betekenis van bedrijfsterreinen voor de regionale economie teveel uit het zicht geraakt', vindt Mooren. 'Ik hoop dat die nu echt hoger op de agenda van het gemeentebestuur van Den Haag komt. Want duizenden woningen en op den duur honderdduizend inwoners erbij en tegelijk duizenden banen eraf, is schadelijk voor de toekomst van Den Haag', aldus de scheidend directeur.

Duidelijke boodschap
De boodschap die Mooren heeft voor het nieuwe college is duidelijk: 'Ik roep de onderhandelaars voor het nieuwe college van burgemeester en wethouders op om het acute tekort aan fysieke ruimte voor bedrijven tot een hoofdonderwerp van gesprek te maken.'

De oplossingen voor meer ruimte voor bedrijven zijn volgens Mooren ook te vinden in regionaal verband. 'Het stadsbestuur van Den Haag, de provincie Zuid-Holland en de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag zullen met elkaar aan tafel moeten gaan om gezamenlijk een nieuwe bedrijfsterreinen-strategie te maken. In de directe omgeving van de A4, de A12 en de A13 en ook nog in de stad zelf liggen kansen voor het ontwikkelen van nieuwe bedrijfsruimte.' Volgens Mooren zijn ondernemers er bij gebaat dat er voor elk bedrijventerrein in Den Haag een heldere visie is 'die een einde maakt aan de bestaande onzekerheid'. Volgens de directeur van de werkgeversorganisatie zullen ondernemers dan pas Den Haag weer weten vinden. 'Ondernemers zullen investeren wanneer er duidelijkheid en zekerheid is.’
https://www.omroepwest.nl(...)-bij-Haagse-formatie
pi_189887425
quote:
74-jarige moet woning verlaten – Ruimte nodig voor asielzoekers

Dit nieuws veroorzaakt in de Duitse gemeenschap Neckartailfingen voor afschuw en hoofdschudden: Een 74-jarige man zijn huurcontract wordt nu beëindigd. De reden: asielzoekers worden nu ondergebracht in het appartement! De zaak uit de deelstaat Baden-Württemberg, die gezamenlijk wordt geregeerd door de Groenen en de CDU, doet veel stof opwaaien.

“Ik heb veel geld en werk in het appartement gestoken. Ik heb het zelf van de grond af gerenoveerd”, vertelde de 74-jarige verontwaardigde Nürtinger Zeitung. Na twee tussenwervelschijfoperaties durft hij niet meer te verhuizen.

Burgemeester: “Moet meer vluchtelingen opnemen”.
Het 150 vierkante meter grote appartement, dat volgens het Duitse weekblad “Junge Freiheit” door de gemeente wordt verhuurd, wordt door de betrokkene samen met zijn partner bewoond. Maar de gemeenschap moet nu per decreet asielzoekers opnemen. “We staan onder druk en moeten meer vluchtelingen opnemen. Er is geen enkele manier meer om te zeggen dat we ze niet meer onderbrengen”, legt Gerhard Gertitschke, de niet-partij gebonden burgemeester, uit.

In het grotere appartement van de 74-jarige was er voldoende ruimte voor de “mensen die onderdak zoeken”. De beslissing om het appartement beschikbaar te stellen voor de huisvesting van asielzoekers werd genomen door de gemeenteraad, volgens de “Nürtinger Zeitung”. Bovendien had de gepensioneerde hulp gekregen bij verhuizing door medewerkers van de bouwwerf.

https://fenixx.news/2019/(...)g-voor-asielzoekers/
pi_189887536
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat dit met de vermeende overbevolking in Nederland te maken heeft?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189887540
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat dit met de vermeende overbevolking in Nederland te maken heeft?
Oh ok.
  maandag 11 november 2019 @ 21:38:51 #44
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189900315
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je zal zoiets toch moeten aantonen middels cijfers en onderzoek wil het niet slechts bij een persoonlijke mening blijven. Uit de gegevens die mij bekend zijn blijkt het niet.
Zeker, maar kan jij dan andersom wel aantonen dat het beter gaat?
pi_189900479
quote:
5s.gif Op maandag 11 november 2019 21:38 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Zeker, maar kan jij dan andersom wel aantonen dat het beter gaat?
Ik heb voor zover ik weet niet de bewering geuit dat het beter of slechter zou gaan. Wel dat de doorsnee nederlander behoort tot de gelukkigsten der aarde volgens het World Happiness Report (plaats 5 2016/2018) Denemarken staat op 2 van 156 landen. Sinds 2012 is Nederland niet hard teruggezakt volgens het WHR. Degene die beweert dat de kwaliteit van leven sterk afneemt heeft geen bronnen aangevoerd die zijn claim ondersteunen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189900665

Hoewel van een aantal EU-landen de gegevens ontbreken doet Nederland hier het best goed, ondanks de lichte daling ten opzichte van 2013 :s) .
  maandag 11 november 2019 @ 22:05:55 #47
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189900756
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik heb voor zover ik weet niet de bewering geuit dat het beter of slechter zou gaan. Wel dat de doorsnee nederlander behoort tot de gelukkigsten der aarde volgens het World Happiness Report (plaats 5 2016/2018) Denemarken staat op 2 van 156 landen. Sinds 2012 is Nederland niet hard teruggezakt volgens het WHR. Degene die beweert dat de kwaliteit van leven sterk afneemt heeft geen bronnen aangevoerd die zijn claim ondersteunen.
Zoals ik al zei, het gaat om de verandering van die zogenaamde 'hapiness'. Ik heb nou ook weer niet de behoefte om die helemaal na te gaan zitten pluizen. Wel zie ik dat het steeds drukker en voller wordt. Minder groen, kleine krappe nieuwbouwhuizen, files op de wegen, drukke treinen. Een oververhitte huurmarkt. Nee ik ben pessimistisch over de toekomst.

Ik zeg altijd maar zo, het land gaat achteruit maar dat wordt gecamoufleerd door technologische vernieuwing. We hebben allemaal een nieuwe mooie iPhone en hippe sportkleding maar veel andere zaken lijken alleen maar achteruit te gaan. Het politiebureau bij ons in de stad had vroeger veel ruimere openingstijden dan heden, om maar een voorbeeld te noemen. Vroeger kon ik sporten bij mij om de hoek, nu moet daar een torenhoge flat komen.
pi_189909391
En maar doorfokken met zn allen.................

alleen maar omdat het moet lijken voor de buitenwereld dat jullie het zo leuk hebben samen en omdat jullie je gaan vervelen in de relatie.....
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:01:46 #49
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_189909633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:46 schreef hoechst het volgende:
En maar doorfokken met zn allen.................

alleen maar omdat het moet lijken voor de buitenwereld dat jullie het zo leuk hebben samen en omdat jullie je gaan vervelen in de relatie.....
Ik denk dus ook dat het hier grotendeels aan ligt.
With love :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')