abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189779397
Dag allemaal, ik heb een vreemd probleem en wil dat hier voorleggen in de hoop iets meer duidelijkheid te krijgen.

Na 3,5 jaar ploeteren heb ik afgelopen donderdag eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Vrijdag afspraak gemaakt op het gemeentehuis maar kon er pas maandag terecht. Nou ja so far so good. Kom ik zonet op het gemeentehuis aan en blijkt dat mijn rijbewijs maar tot 1 maart 2020 (vanaf nu minder dan vijf maanden) geldig zou zijn. Huh? Hoe kan dat dan? Schijnt dat ik weer een gezondheidsverklaring moet aanvragen. Nou, over de geldigheid van mijn rijbewijs omtrent de gezondheidsverklaring is mij nooit iets verteld. Ik weet ook niet of ik nog een keer een rijtest (geen rijexamen mocht het vóór 1 maart 2020 rond zijn) moet doen of dat de gezondheidsverklaring zelf al voldoende is.

Iemand ervaring met soortgelijke situaties of verder advies? Ik kan niet in contact komen met het CBR want "alle medewerkers zijn in gesprek" :P
pi_189779443
Blijkt?

Waaruit blijkt dat? Hoe kom je erbij? Kreeg je dat te horen? Las je het ergens?
Schijnt dat je weer iets moet aanvragen? Schijnt? Weten ze het niet zeker? Wie is ze?

Wijk je af van de norm, als in, waren er bijzondere omstandigheden bij het behalen van je rijbewijs?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2019 13:01:00 ]
pi_189779504
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:58 schreef zarGon het volgende:
Blijkt?

Waaruit blijkt dat? Hoe kom je erbij? Kreeg je dat te horen? Las je het ergens?
Schijnt dat je weer iets moet aanvragen? Schijnt? Weten ze het niet zeker? Wie is ze?

Wijk je af van de norm, als in, waren er bijzondere omstandigheden bij het behalen van je rijbewijs?
Ik kreeg het zonet op het gemeentehuis te horen, ik wist van tevoren niet eens dat het kon. Ik weet dit zelf niet zeker, ik kan er niets over vinden. Ik heb een rijtest gedaan en ook toen geen bijzonderheden o.i.d. te horen gekregen.
pi_189779520
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:02 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

Ik kreeg het zonet op het gemeentehuis te horen, ik wist van tevoren niet eens dat het kon. Ik weet dit zelf niet zeker, ik kan er niets over vinden. Ik heb een rijtest gedaan en ook toen geen bijzonderheden o.i.d. te horen gekregen.
Maar heb je nou wel of geen rijbewijs gekregen?
Je ging je rijbewijs ophalen en kreeg het toen te horen, correct?

Welk gemeente, overigens? Helpt bij het zoeken op het internet.
pi_189779525
Nou ja, CBR heeft je blijkbaar rijgeschikt geacht voor een beperkte termijn (3 of 5 jaar). Dan moet je even de rijgeschiktheidsverklaring lezen. Dat kan met de medische verklaring te maken hebben, maar ook gewoon met de rijtest. Als je inderdaad een prutser bent, kan ik me voorstellen dat ze die rijtest na een bepaalde termijn nog even willen toetsen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189779542
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar heb je nou wel of geen rijbewijs gekregen?
Je ging je rijbewijs ophalen en kreeg het toen te horen, correct?

Welk gemeente, overigens? Helpt bij het zoeken op het internet.
Ik moet nog een week wachten totdat die gereed is. Ja klopt kreeg het pas op het gemeentehuis te horen toen ik het ging ophalen. Gemeente Voorschoten
pi_189779545
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:04 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, CBR heeft je blijkbaar rijgeschikt geacht voor een beperkte termijn (3 of 5 jaar). Dan moet je even de rijgeschiktheidsverklaring lezen. Dat kan met de medische verklaring te maken hebben, maar ook gewoon met de rijtest. Als je inderdaad een prutser bent, kan ik me voorstellen dat ze die rijtest na een bepaalde termijn nog even willen toetsen.
https://www.cbr.nl/nl/rij(...)et-cbr-beslissen.htm:
quote:
U bent rijgeschikt voor een bepaalde tijd:
U mag rijden of blijven rijden, maar wel voor een bepaalde termijn. U kunt een rijbewijs halen, vernieuwen, houden of omwisselen. Dat rijbewijs is geldig voor een bepaalde termijn van 1, 3, 5 en soms 10 jaar.
pi_189779548
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:06 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

Ik moet nog een week wachten totdat die gereed is. Ja klopt kreeg het pas op het gemeentehuis te horen toen ik het ging ophalen. Gemeente Voorschoten
Stond er iets bijzonders in je Gezondheidsverklaring?

Zie ook https://www.cbr.nl/nl/rij(...)et-cbr-beslissen.htm.

Edit: wacht eens...

Zie nu pas dat een rijtest wat anders is...
quote:
Met een rijtest beoordeelt het CBR of u op een veilige en verantwoorde manier aan het verkeer kunt deelnemen. En of u een auto goed kunt bedienen en besturen. Een rijtest is niet hetzelfde als een praktijkexamen.
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/rijtest.htm.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2019 13:07:37 ]
pi_189779563
Onmiddellijk beginnen met verlengen! Lukt je nu al niet meer op tijd vrees ik. Maar goed, schade beperken dan.
zie email 27 oktober
pi_189779577
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Stond er iets bijzonders in je Gezondheidsverklaring?

Zie ook https://www.cbr.nl/nl/rij(...)et-cbr-beslissen.htm.
Je bedoelt de gezondheidsverklaring die ik heb ingevuld? Een aantekening wegens ASS. Rijtest gedaan en was verder prima. Ik zal de conclusie van die rijtest opzoeken, misschien dat het daar in staat maar lijkt me wel heel sterk
pi_189779594
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Onmiddellijk beginnen met verlengen! Lukt je nu al niet meer op tijd vrees ik. Maar goed, schade beperken dan.
Ja als ik dat ding binnen heb zal ik er maar weer gelijk achter aan gaan. Ronduit walgelijk want ik dacht dat dit hele circus nu eindelijk eens was afgelopen.
pi_189779602
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:08 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

Je bedoelt de gezondheidsverklaring die ik heb ingevuld? Een aantekening wegens ASS. Rijtest gedaan en was verder prima. Ik zal de conclusie van die rijtest opzoeken, misschien dat het daar in staat maar lijkt me wel heel sterk
Als ik het zo lees (was net blijkbaar niet scherp geneog) wijk je sowieso af omdat je een rijtest doet in plaats van een praktijkexamen.

En in dat geval (rijtest) kunnen ze dus een rijbewijs voor een bepaalde termijn uitgeven (1, 3, 5 en soms 10 jaar).

Wat ik dan een beetje apart vind is dat maart 2020 niet voldoet aan die termijnen... Hm.
  maandag 4 november 2019 @ 13:11:14 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189779608
Ja wat trein zegt. Zsm die nieuwe gezondheidsverklaring regelen. Maar wachttijd kan oplopen tot een jaar dus de kans is vrij groot dat je volgend jaar een tijdje zonder rijbewijs zit.
And so is the past
pi_189779618
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als ik het zo lees (was net blijkbaar niet scherp geneog) wijk je sowieso af omdat je een rijtest doet in plaats van een praktijkexamen.

En in dat geval (rijtest) kunnen ze dus een rijbewijs voor een bepaalde termijn uitgeven (1, 3, 5 en soms 10 jaar).

Wat ik dan een beetje apart vind is dat maart 2020 niet voldoet aan die termijnen... Hm.
Dat jaar gaat lopen na de rijders neem ik aan? Als je dan pas 7 maanden later slaagt voor het examen...
zie email 27 oktober
pi_189779627
quote:

[..]

Ik heb de eerste rijtest 1 februari 2019 gedaan. De geldigheid zou dan met 12 maanden erbij wel tot 1 maart 2020 zijn, dat tot daar aan toe. Ik vind het zo vreemd dat dit nooit is door gecommuniceerd aan mij.
pi_189779641
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2019 13:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ja wat trein zegt. Zsm die nieuwe gezondheidsverklaring regelen. Maar wachttijd kan oplopen tot een jaar dus de kans is vrij groot dat je volgend jaar een tijdje zonder rijbewijs zit.
Zolang het maar een rijtest is en geen rijexamen :P
pi_189779645
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat jaar gaat lopen na de rijders neem ik aan? Als je dan pas 7 maanden later slaagt voor het examen...
Ja moet wel
pi_189779676
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:13 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

Zolang het maar een rijtest is en geen rijexamen :P
Uiteraard. Je rijgeschiktheid wordt onder de loep genomen. Niet je rijvaardigheid
zie email 27 oktober
pi_189779723
Maar de kans is groter dat je gewoon bij een keuringsarts langs moet. Die herkeuringen zijn nogal een verdienmodel daar in Rijswijk.
zie email 27 oktober
pi_189779733
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Uiteraard. Je rijgeschiktheid wordt onder de loep genomen. Niet je rijvaardigheid
Ja ok dat is dan niet het punt weet je maar inderdaad het wachten en eventueel een tijd zonder rijbewijs zitten is heel zuur, vooral als je hem net hebt. |:( Weet je misschien hoe lang de periode tussen invullen van de gezondheidsverklaring en de reactie van CBR gewoonlijk duurt?
pi_189779748
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:19 schreef trein2000 het volgende:
Maar de kans is groter dat je gewoon bij een keuringsarts langs moet. Die herkeuringen zijn nogal een verdienmodel daar in Rijswijk.
Ja ook goed, was vorige keer in Amsterdam. Kan ik dit keer zelf rijden :P
pi_189779818
quote:
Ja, dat weet ik wel, maar als ik het verhaal van de TS lees, lijken 3 en 5 jaar mij de meest logische opties.
quote:

[..]

Je moet een theorie- en praktijkexamen afleggen om je rijbewijs te bemachtigen. De keuring en rijtest zijn om te beoordelen of je lichamelijk en geestelijk in staat bent om auto te rijden en dus meer om te zien of je je rijbewijs mag behouden of, in het geval van de TS, of hij überhaupt zijn rijbewijs mag gaan halen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189779820
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:20 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

Ja ok dat is dan niet het punt weet je maar inderdaad het wachten en eventueel een tijd zonder rijbewijs zitten is heel zuur, vooral als je hem net hebt. |:( Weet je misschien hoe lang de periode tussen invullen van de gezondheidsverklaring en de reactie van CBR gewoonlijk duurt?
Als je overal nee invult 10 seconde. Maar dat zal niet het geval zijn ;)
Dan heb je het over maanden voor je een reactie krijgt.
zie email 27 oktober
pi_189779837
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:20 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

De ouderen klagen al jaren dat CBR er te lang over doet om de beoordelingen te doen, waardoor ze in de problemen komen met hun verlenging. Als ik jou was zou ik daar nu gelijk werk van maken, dan kan je over vijf maanden in ieder geval blijven rijden.
pi_189779912
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De ouderen klagen al jaren dat CBR er te lang over doet om de beoordelingen te doen, waardoor ze in de problemen komen met hun verlenging. Als ik jou was zou ik daar nu gelijk werk van maken, dan kan je over vijf maanden in ieder geval blijven rijden.
Op internet lees ik veel over 3,5 a 4 maanden dus dan zou ik, als je het uitrekent, nog safe zitten. Btw, ik las in je andere "[...] of, in het geval van de TS, of hij überhaupt zijn rijbewijs mag gaan halen" maar die heb ik vorige week donderdag gehaald :9
pi_189780006
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:32 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:

[..]

Op internet lees ik veel over 3,5 a 4 maanden dus dan zou ik, als je het uitrekent, nog safe zitten. Btw, ik las in je andere "[...] of, in het geval van de TS, of hij überhaupt zijn rijbewijs mag gaan halen" maar die heb ik vorige week donderdag gehaald :9
Ja, omdat je van het CBR een rijgeschiktheidsverklaring hebt ontvangen die over vijf maanden afloopt.

Maar het verschil zit hem dus tussen rijgeschiktheid en rijvaardigheid. Je moet aan beide zaken voldoen om achter het stuur te mogen kruipen. Jij voldoet nu nog aan beiden, maar in maart verloopt jouw rijgeschiktheidsverklaring en die moet je dus voorleggen voor verlenging.
  maandag 4 november 2019 @ 15:05:49 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189781163
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:37 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, omdat je van het CBR een rijgeschiktheidsverklaring hebt ontvangen die over vijf maanden afloopt.

Maar het verschil zit hem dus tussen rijgeschiktheid en rijvaardigheid. Je moet aan beide zaken voldoen om achter het stuur te mogen kruipen. Jij voldoet nu nog aan beiden, maar in maart verloopt jouw rijgeschiktheidsverklaring en die moet je dus voorleggen voor verlenging.
Dit idd als ik het zo lees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')