abonnement Unibet Coolblue
pi_190108886
Overigens wel prettig hoe ze het hadden opgebouwd, en dat ze je waarschuwden wanneer je weg moest kijken. En dat je ook naar andere plaatjes kon kijken. Of met die reactievideo. Alleen die kippen waren op z'n kop ook nog niet heel fijn, gelukkig heb ik dat ook niet heel goed gezien. En toch sterk dat ze alles hebben laten zien, maar dat ze je de keuze gaven om te kijken of niet te kijken.
Somebody that I used to know
pi_190109021
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 22:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ideologieen (sorry, mijn trema doet het niet), ik heb het over persoonlijke overtuigingen.
Dat je denkt: ik wil de groetjes doen aan mijn broertje. En dat je dan in je programma daar een heel item over kan maken en een beetje lollig gaat doen. Zoiets is vergelijkbaar. Daar is een NPO niet voor bedoeld. Doe dat lekker in je eigen vrije tijd.
Een "NPO" is nergens voor "bedoeld". Ik vind het ook vreemd om te stellen dat persoonlijke overtuigingen van makers geen rol zouden mogen spelen. Natuurlijk doen ze dat. Dat merk je in alles aan de onderwerpkeuze in bijvoorbeeld zondag met Lubach. Of het nou de afkeer van roken, lobbyen of de praktijken in slachthuizen betreft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190109096
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 22:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit dus.

En de rest: prima dat ze het een keer aankaarten, maar ZML mag wat mij betreft ook wel even op zichzelf reflecteren of ze een journalistiek thema pakken of dat ze hun eigen activistische mening erdoorheen drukken (ik hoorde iig de mening van Janine Abbring er doorheen: iedereen zou vegetarier moeten worden). Ik weet dat het geen journalisten zijn en dat ze niet de pretentie hebben een journalistiek programma te maken, maar ze maken wel een aflevering van NPO-geld, en wat mij betreft is zo'n programma niet bedoeld om eigen overtuigingen te promoten.
Dan snap je het NPO stelsel niet.
  zondag 24 november 2019 @ 22:46:44 #254
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_190109150
Prima aflevering.

Ik vond het einde dan wel weer triest, helaas te verslaafd aan vlees.
Oh.
  zondag 24 november 2019 @ 22:59:52 #255
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190109410
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 22:40 schreef Monolith het volgende:

Ik vind het ook vreemd om te stellen dat persoonlijke overtuigingen van makers geen rol zouden mogen spelen.
Wanneer dat niet het geval zou zijn zou het ook heel snel heel saai worden.
Dan krijg je een eenheidsworst gevuld met louter programma's voor de 'neutrale kijker'.

En daar zit niemand op te wachten.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_190109507
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 22:59 schreef EP3 het volgende:

[..]

Wanneer dat niet het geval zou zijn zou het ook heel snel heel saai worden.
Dan krijg je een eenheidsworst gevuld met louter programma's voor de 'neutrale kijker'.

En daar zit niemand op te wachten.
Er bestaat sowieso geen neutrale kijker en ook geen neutraal programma.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190109538
Vond het een raar en naar item, kon er nauwelijks om lachen, en ook een beetje 'pointless', behalve dan wakkerschudden/shockeren. Wat op zich goed is, elke persoon die hier minder vlees door gaat eten is mooi meegenomen.
Koel en donker bewaren
pi_190109563
Neutraliteit van de publieke omroep als geheel wordt nagestreeft door een divers aanbod te leveren. In theorie althans.
  zondag 24 november 2019 @ 23:13:43 #259
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190109660
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 23:08 schreef LelijKnap het volgende:
Neutraliteit van de publieke omroep als geheel wordt nagestreeft door een divers aanbod te leveren. In theorie althans.
Exact.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 24 november 2019 @ 23:16:06 #260
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190109710
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2019 21:45 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Gepokt en gemazeld door het internet zijn wij
Ik ook.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 25 november 2019 @ 00:02:35 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190110254
Robert Jensen-dis als Tommie was het enige wat ik leuk vond. rest vrij zwak en voorspelbaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190110321
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 00:02 schreef golfer het volgende:
Robert Jensen-dis als Tommie was het enige wat ik leuk vond. rest vrij zwak en voorspelbaar.
Super voorspelbaar dat hij de slachthuizen en de nvwa zou aanpakken inderdaad, wie zag dit niet al weken aankomen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 25 november 2019 @ 00:45:37 #263
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_190110591
Ik denk dat golfer bedoelt te zeggen dat de invulling ervan niet bepaald origineel of opzienbarend was.
En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

De humoristische benadering - waarin het programma zich toch onderscheidt - was bij het hoofditem ook nauwelijks aanwezig.
Begrijpelijk, hoor. Maar wanneer die serieuze(re) aanpak amper tot nieuwe inzichten leidt, is dat toch n beetje jammer.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_190111205
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 22:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ideologieen (sorry, mijn trema doet het niet), ik heb het over persoonlijke overtuigingen.
Dat je denkt: ik wil de groetjes doen aan mijn broertje. En dat je dan in je programma daar een heel item over kan maken en een beetje lollig gaat doen. Zoiets is vergelijkbaar. Daar is een NPO niet voor bedoeld. Doe dat lekker in je eigen vrije tijd.
Hoe kom je van 'aankaarten wat er gebeurt' nou precies naar 'persoonlijke overtuigingen'?

Ik heb nergens gehoord dat iedereen vegetariėr zou moeten worden. Hij heeft ooit wel een stukje gemaakt over het eten van minder vlees trouwens, maar daarvan heb ik hier niks terug gezien en bovendien ging dat over het klimaat en niet over dierenwelzijn.

Persoonlijk vind ik het aan het licht brengen van misstanden in de voedselindustrie en het slechte presteren van keuringsinstanties een prima besteding van belastinggeld.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 25 november 2019 @ 08:57:43 #265
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_190112187
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat sowieso, de vraag is vanuit welk standpunt.
Binnen 10 jaar kunnen we een betaalbare hamburger eten van lab-gekweekt vlees dus een dier doden om z'n vlees zal niet meer hoeven.

Dus gok het standpunt ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_190112574
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 00:02 schreef golfer het volgende:
Robert Jensen-dis als Tommie was het enige wat ik leuk vond. rest vrij zwak en voorspelbaar.
Ja grappig stukje. Ik vraag me wel af of iedereen die verwijzing gezien heeft (als je de podcast verder nooit geluisterd hebt is het gewoon een rare Tommie).
Onder deze lijn niet schrijven
pi_190112698
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 02:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hoe kom je van 'aankaarten wat er gebeurt' nou precies naar 'persoonlijke overtuigingen'?

Ik heb nergens gehoord dat iedereen vegetariėr zou moeten worden. Hij heeft ooit wel een stukje gemaakt over het eten van minder vlees trouwens, maar daarvan heb ik hier niks terug gezien en bovendien ging dat over het klimaat en niet over dierenwelzijn.

Persoonlijk vind ik het aan het licht brengen van misstanden in de voedselindustrie en het slechte presteren van keuringsinstanties een prima besteding van belastinggeld.
Eens. De meeste mensen hebben de verwachting dat zulke zaken in Nederland regelland toch wel goed geregeld zijn, maar dat blijkt in dit geval niet op te gaan. De slachthuizen maken de dienst uit ten koste van dierenwelzijn en voedselveiligheid.

Ook als we allemaal vegetariėr worden blijft de 'slacht' van melkkoeien, kalveren, haantjes en legkippen bestaan, dus dat is in dit geval geen oplossing voor de misstanden in slachthuizen. Alleen voedselveiligheid komt dan niet meer in het gedrang, omdat het geen slacht meer voor consumptie is.

Imo dus zeker geen promotie voor 'iedereen moet vegetariėr worden', want waarschijnlijk holt het toezicht dan nog verder uit, omdat voedselveiligheid het punt niet meer is. Het is eerder promotie om vlees te kopen bij kleine slagerijen die zelf slachten zonder massale productielijn.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:39 schreef marzman het volgende:

[..]

Ja grappig stukje. Ik vraag me wel af of iedereen die verwijzing gezien heeft (als je de podcast verder nooit geluisterd hebt is het gewoon een rare Tommie).
Er zijn wel meer figuren die zich gedragen zoals Jensen, dus denk dat het gedrag en manier van redeneren nog wel herkenbaar zijn voor veel mensen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2019 09:57:02 ]
pi_190113604
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2019 22:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit dus.

En de rest: prima dat ze het een keer aankaarten, maar ZML mag wat mij betreft ook wel even op zichzelf reflecteren of ze een journalistiek thema pakken of dat ze hun eigen activistische mening erdoorheen drukken (ik hoorde iig de mening van Janine Abbring er doorheen: iedereen zou vegetarier moeten worden). Ik weet dat het geen journalisten zijn en dat ze niet de pretentie hebben een journalistiek programma te maken, maar ze maken wel een aflevering van NPO-geld, en wat mij betreft is zo'n programma niet bedoeld om eigen overtuigingen te promoten.
Wat een onzin. ZML is naast satire ook vooral een opinieprogramma dat onvermijdelijk de opinie van de makers reflecteert en daar is helemaal niks mis mee. Waarom zou dat niet mogen? Mag de NPO alleen a-politieke onpartijdige feelgood programma's als Heel Holland Bakt en Binnenstebuiten maken? De EO maakt toch ook bakken met programma's waarin hun wereldbeeld duidelijk naar buiten wordt gebracht? De NPO bestaat juist zodat er meningen en standpunten geuit kunnen worden die niet afhankelijk van of gesponsord door private partijen (zoals bijvoorbeeld de vleesindustrie!) zijn. Als dit soort zaken op de NPO niet welkom zijn, waar in hemelsnaam dan wel?
pi_190113984
Bijzonder zwakke aflevering, de grappen die gemaakt werden waren naast smakeloos en flauw (nog niet zo heel erg) ook nog eens een afleiding van het te maken punt.
Een probleem waar Lubach wel vaker mee te maken heeft, maar nu wel heel erg was.

Ja leuk, een dierenarts bij een slachterij. Daar kun je een grapje over maken, maar ik hoop toch wel dat zijn publiek snapt waarvoor ze dienen.
Konijnen reanimatiegrap haalt dan weer sterk het tempo uit de show en is daarnaast stompzinnig irritant.
pi_190114493
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 11:46 schreef Adames het volgende:
Bijzonder zwakke aflevering, de grappen die gemaakt werden waren naast smakeloos en flauw (nog niet zo heel erg) ook nog eens een afleiding van het te maken punt.
Een probleem waar Lubach wel vaker mee te maken heeft, maar nu wel heel erg was.

Ja leuk, een dierenarts bij een slachterij. Daar kun je een grapje over maken, maar ik hoop toch wel dat zijn publiek snapt waarvoor ze dienen.
Konijnen reanimatiegrap haalt dan weer sterk het tempo uit de show en is daarnaast stompzinnig irritant.
Bedankt voor je mening.
pi_190114762
Bij dit programma is er altijd weer die sterke drang om elke individuele aflevering keihard op kwaliteit te beoordelen. :') Bij andere programma's zie ik die strenge evaluatie helemaal niet (uitzonderingen zoals Zomergasten daar gelaten).

Echt ontzettend krampachtig gedoe altijd, bij elk programma heb je er afleveringen tussen zitten die je minder zal vinden, zeker als het gaat om zoiets subjectiefs als de kwaliteit van de humor. En de redactie leest hier echt niet mee om iets met de feedback te doen hoor.

Ik raad toch aan om er iets onbevangener te voor gaan zitten, dat is een stuk leuker.
pi_190115648
En de boeren maar zogenaamd huilie doen dat de politiek hun dieren wil vermoorden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_190116484
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 12:35 schreef Chia het volgende:
Bij dit programma is er altijd weer die sterke drang om elke individuele aflevering keihard op kwaliteit te beoordelen. :') Bij andere programma's zie ik die strenge evaluatie helemaal niet (uitzonderingen zoals Zomergasten daar gelaten).

Echt ontzettend krampachtig gedoe altijd, bij elk programma heb je er afleveringen tussen zitten die je minder zal vinden, zeker als het gaat om zoiets subjectiefs als de kwaliteit van de humor. En de redactie leest hier echt niet mee om iets met de feedback te doen hoor.

Ik raad toch aan om er iets onbevangener te voor gaan zitten, dat is een stuk leuker.
Zal ook met de verwachtingen te maken hebben (en aangezien er niet zoveel afleveringen per jaar zijn). Vond het zelf wel een redelijk goede uitzending, alleen voelde wat ongebalanceerd met het lange item over de slacht en overall was de uitzending niet echt op de actualiteit gericht. Verder wel redelijk goed (ook al heb ik niets tegen het eten van vlees, of tegen Sinterklaas of tegen Tommie :P ).
  maandag 25 november 2019 @ 18:00:31 #274
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190120096
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:39 schreef marzman het volgende:

[..]

Ja grappig stukje. Ik vraag me wel af of iedereen die verwijzing gezien heeft (als je de podcast verder nooit geluisterd hebt is het gewoon een rare Tommie).
Ik had ‘m inderdaad niet door.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  PR en moderator maandag 25 november 2019 @ 18:33:09 #275
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190120602
Ik kan de aflevering niet terugkijken op NPO start omdat er een leeftijdsbeperking op zit :') Kan pas vanaf 22:00 kijken :') Wat is dit :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')