Heeft iemand anders ook de hele verzameling? Zo ja, wat vind je ervan?
En moet je, evenals bij Wagner, een behoorlijke portie schroom, bedenkingen en weerzin overwinnen om dit mooi te kunnen vinden?
Maar dat was vast niet precies waar je op doelde. .
quote:Uw instinct is feilloos
Op zaterdag 11 januari 2003 21:59 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb wel de verboden Oh Fortuna-hardcore versie en die heerst.Maar dat was vast niet precies waar je op doelde.
.
Zo nu en dan sprak ik wel eens wereldverbeteraars die me probeerden te overreden deze muziek fout te vinden. Ik vond hun 'argumenten' voor mij te weinig geldigheidswaarde hebben. De laatste jaren is dat paternalistiche eigenlijk over, waarschijnlijk omdat ik onder hele andere mensen kom.
Muziek voor bij hele grote gebeurtenissen .
Oorlogsliederen. Het lied voor bij de victorie.
Oh en X-Ray, heb je die hardcore versie toevallig op mp3
quote:is die verboden
Op zaterdag 11 januari 2003 21:59 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb wel de verboden Oh Fortuna-hardcore versie en die heerst.Maar dat was vast niet precies waar je op doelde.
.
quote:Alle hardcore house-verkrachtingen zijn verboden.
Op zaterdag 11 januari 2003 23:05 schreef flappiewappie het volgende:[..]
is die verboden
quote:
Op zondag 12 januari 2003 00:05 schreef Witchfynder het volgende:Alle hardcore house-verkrachtingen zijn verboden.
Geef mij de originele van Orff Maar
quote:Tempus iocundum est vind ik persoonlijk de mooiste, de rest is eigenlijk slecht, veel te kort of beide. Ik heb hem een tijdje geleden bij de bibliotheek geleend, misschien is dat een tip.
Op zaterdag 11 januari 2003 21:57 schreef SportsIllustrated het volgende:
En moet je, evenals bij Wagner, een behoorlijke portie schroom, bedenkingen en weerzin overwinnen om dit mooi te kunnen vinden?
[Dit bericht is gewijzigd door beeer op 12-01-2003 11:38]
Ik kocht deze cd nadat ik de film The Doors had gezien waar een stukje inzat. Het is nog steeds één van de mooiste exemplaren uit mijn cd-collectie.
quote:Ja, ik ben wel eens naar een uitvoering van het hele werk gegaan en aar heb ik een boekje met alle teksten aan overgehouden, maar ik kan het voorlopig niet vinden.
Op zondag 12 januari 2003 11:32 schreef beeer het volgende:[..]
Tempus iocundum est vind ik persoonlijk de mooiste, de rest is eigenlijk slecht, veel te kort of beide. Ik heb hem een tijdje geleden bij de bibliotheek geleend, misschien is dat een tip.
Het is overigens wel leuker om te weten wat ze zingen, raadpleeg hiervoor een van de vele Carmina Burana sites voor de Latijnse teksten of voor de vertaling.
quote:Vanwege de muziek?
Op zondag 12 januari 2003 15:50 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]Ik bewaar ook niet zulke goede herinneringen aan dat concert...
quote:Mja ok, daar kan ik wel inkomen. O Fortuna is tot in het oneindige uitgekauwd, gecovered met beats, gitaren en andere instrumenten eronder, dat heeft naar mijn idee wel afbreuk gedaan aan de muziek. O Fortuna is niet echt m'n favoriete deeltje uit de Carmina Burana, misschien ook wel door het zojuist gezegde. Het is ook een beetje wat ik al zei over Orff... het is allemaal veel van hetzelfde.
Op zondag 12 januari 2003 16:32 schreef Zander het volgende:
Ik ken alleen 'O Fortuna', maar dat vind ik toch wel een erg kitscherig stuk, eigenlijk. Echt iets voor Night of the Proms of zo..
Een hele tijd terug heb ik eens een docu over hem gezien, daarin werd ook zijn methode uitgelegd, die nu nog steeds erg succesvol is en ook wordt gebruikt in bijvoorbeeld Japan op scholen bij de muzieklessen. Erg leuk zo'n methode natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat alles hetzelfde wordt.
Orff was btw een erge liefhebber van het vrouwelijk schoon.
quote:'Orff-klas', dat heb ik vroeger nog een jaar op de muziekschool gedaan. Da's vooral veel met slaginstrumenten, geloof ik.
Op zondag 12 januari 2003 16:39 schreef Seborik het volgende:
Een hele tijd terug heb ik eens een docu over hem gezien, daarin werd ook zijn methode uitgelegd, die nu nog steeds erg succesvol is en ook wordt gebruikt in bijvoorbeeld Japan op scholen bij de muzieklessen. Erg leuk zo'n methode natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat alles hetzelfde wordt.
quote:Nee, die was goed. Maar er werd een stupide lasershow bij vertoond. Het publiek bestond grotendeels uit onbenullen die een reisje hadden gewonnen en kantoorpersoneel dat eens een verzetje wilde. Kortom: na afloop van ieder deel wer er uitbundig gejoel, gefloten en geklapt.
Op zondag 12 januari 2003 16:31 schreef Seborik het volgende:[..]
Vanwege de muziek?
quote:
Op zondag 12 januari 2003 00:05 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Alle hardcore house-verkrachtingen zijn verboden.
die lelijke bobbel remix mislukkelingen zul je bedoelen!
quote:Yeps, had de hele cd gekocht zo een 6 jaar geleden ofzo, zitten naar mijn smaak maar drie mooie stukken in...de rest is niet te vergelijken met het begin (en eind).
quote:Ja, daarom moest ik ook enige schroom overwinnen.
Op zondag 12 januari 2003 20:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
Naar aanleiding van deze topic heb ik het CD-tje maar weer eens in de speler gestopt.
Ik vind het nog steeds een heerlijk stuk met een van de meest krachtige openingen allertijden.
Het schijnt trouwens (heb ik ooit eens gehoord) dat de heer Orff een enthousiaste nazi-sympathisant was, weet iemand hier meer van?
Overigens vind ik Ecce gratum, Tanz, en Floret Siva vrij goed. Maar Dies, nox et omnia en Amor volat undique zijn mijn favorieten.
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 12-01-2003 22:16]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |