Ik wil tijdens mijn vakantie niet alleen liggen bakken en feesten, maar graag ook veel ondermenen of bezichtigen. Heeft iemand behalve de boottocht naar rustige baaitjes nog meer tips voor mij?? Iets wat wel de moeite waard.
Bedankt!
Van 22 juli tot 5 augustus ben ik daar met ivetje onder de pannen.
Nu is mijn vraag, iemand ervaringen daar in de buurt qua bezienswaardigheden of dingen waar we ECHT heen moeten gaan?
We gaan trouwens via Toerkoop met OAD en vliegen Martinair en naar hotel Merit Sunset Holiday Village (all-in).
Excursies die je daar ter plaatse kon doen was niet echt wat (heb het zelf ook niet gedaan maar heb verhalen gehoord van mensen die wel excursies hebben geboekt). Onder andere excursies naar Samos (2 uur met de boot dan daar even rondlopen, ben je ff in griekenland geweest en dan weer terug voor ca. 40 euro p.p.).
Ook de excursie naar Pammukkale schijnt niet echt fantastisch te zijn. Iemand die daar op excursie naar toe ging vertelde dat de originele kalkbaden zo vervuild zijn dat ze zelf maar nieuwe hebben gemaakt waar gewoon leidingwater doorheenloopt. En daar zit je dan ook 4 uur voor in de bus (2 uur heen, 2 uur terug) :S
Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk
quote:Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?
Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk
quote:Persoonlijk jvond ik ADALAND leuker
Op vrijdag 20 juni 2003 09:40 schreef Tientje het volgende:[..]
Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?
quote:En dat moeten we hebben!
Persoonlijk jvond ik ADALAND leukerSuper GROOT!!
quote:Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:29 schreef Tientje het volgende:[..]
En dat moeten we hebben!
Dank je wel!
Maar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan
)
quote:Same here!
Op vrijdag 20 juni 2003 14:18 schreef dutchdevil het volgende:[..]
Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Voor meer informatie over Adaland:
http://www.adaland.com/contact.htmMaar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan
)
quote:ik ga ook naar hotel marbel all-inclusive
Op vrijdag 11 april 2003 19:53 schreef quincy het volgende:[..]
Het hotel ligt 1,5 km. van het strand en 1,5km van het centrum. Waar het precies ligt in Kasadasi weet ik verder niet.
Blijf qua kopen idd weg uit de buurt van alles wat met de cruiseschepen te maken heeft, deze shops zijn er alleen op uit om de vaak meer gefortuneerde passagiers van deze schepen flink te melken. Ephese is een must; is naar ik meen de grootste opgraving ter wereld, absoluut de moeite waard (houd rekening met de hitte aldaar op een zonnige dag).
De excursie naar het Griekse Samos was ook leuk, zeker doen.
Naast de visafslag ligt een goed, maar redelijk prijzig visrestaurant waar Julio Iglesias ook wel eens schijnt te komen.
We zijn zelf niet in Adaland geweest, maar het zag er wel leuk uit, groots opgezet, perfect voor kinderen.
1) Wat voor publiek komt er in Kusadasi? Welke leeftijd en uit welke landen? Ik ben zelf 28
Ga ik me oud voelen daar omdat er vooral 18-jarigen rondlopen of gaat dat meevallen? En verder; veel Nederlanders, Duitsers, Engelsen?
Kan je er sowieso een beetje leuk stappen? Leuke bars & disco's of alleen suffende 40-ers die op een terras naar een Julio-wannabee zitten te luisteren?
2) Waar moet ik op letten bij het boeken van een hotel? Ofwel: Is goed zwenbad noodzakelijk omdat er nauwelijks strand is? Is het mogelijk om zowel dichtbij strand als dichtbij centrum te zitten?
3) Welke reisorganisatie heeft voordelige reizen naar Kusadasi in z'n portefeuille? Volgens mij is het nog niet zo razend populair als Marmaris/Bodrum/etc; waar kan ik het beste boeken? Enneh... Nog aanraders in de categorie: centrale lokatie, luxe, mooi zwembad (en misschien) all-inc?
Alvast hartelijk dank want ik zie door de bomen het bos niet meer
We zaten in Merit Sunset Holiday Village, op basis van All-Inclusive en dat was zeker een aanrader. Goede kamers, goede airco, goede voorzieningen en erg leuk, goed en gezellig personeel! Het enige minpunt was de bar die om 23:45 dichtging en de discotheek te warm was (graad of 40 tot 45) en we daar dus niet kwamen. Voor de rest alles perfect!!!
Zijn naar Efeze geweest en Aqualand, wat zeer zeker een aanrader is! Erg goed te doen!
Stranden zijn er wel, we zijn op Ladies Beach geweest maar dat zoog aan alle kanten, 2 meter strand ofzo met 3 rijen dik ligstoelen en verder niets. Dag erna naar Kustur Beach (per Dolmus uiteraard) gegaan en daar was het een stuk beter. Lekker rustig en overal gratis van die parasolletjes en alles in de buurt. Zandstrand tot in de zee, dus je kon ook fatsoenlijk de zee in lopen om te zwemmen/dobberen/etc. Dat was zeer zeker een aanrader!
Voor de rest, pas op met de cruiseschepen, de prijzen verdrievoudigen dan!
Tevens een leuk cafe/restaurant/etc. in Kusadasi was het A-1 restaurant met Nederlandse eigenaar Rob, was erg gezellig en goed betaalbaar!
Wij hebben het in ieder geval erg naar ons zin gehad, en balen dat we weer thuiszijn
Ik heb het ook aardig naar mijn zin gehad. Ik was met 3 vrienden en we zaten in appartement Golden Moon (altinay). Het centrum was 10 minuutjes lopen, wel een errug stijl weggetje (was minder na het uitgaan).
Echt lekker eten daar in Turkije. A-1 is inderdaad een goed restaurant, erg gezellig. Je zou niet verwachten dat er zo een binnenplaatsje achter zit. Rob is ook wel een aardige gozer ja. Ben er 2 keer geweest om te eten en 1 keer omdat de kroegentocht daar begon.

Ook lekker eten had je naast Jimmy's Irish bar. Een wat kleiner tentje op de hoek maar wel errug lekker.
Het uitgaan was wel aardig. Vond de barstreet wel gezelliger dan het oudere gedeelte waar de kroegentocht was. De leukste tent vond ik ook jimmy's bar. Leuke muziek en lachuh om die dronken mensen uit engeland, schotland en ierland. Personeel hier was ook erg vriendelijk.

Ben ook nog naar efese en een turksbadhuis geweest. Was allebei erg leuk. Efese vooral indrukwekkend en het badhuis gewoon leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Tot zo ver een klein verslagje van mijn Kusadasi-vakantie.
quote:Jah wij ook Martinair, 2 weken
Op woensdag 6 augustus 2003 18:47 schreef danerit het volgende:
He grappig. heb ik waarschijnlijk met jou in het vliegtuig gezeten ! Vloog je ook met martinair? Ik ben ook net terug van 2 weken kusadasi.
Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor
quote:ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.
Op woensdag 6 augustus 2003 19:09 schreef thaduck het volgende:[..]
Jah wij ook Martinair, 2 weken
Vlucht MP142. Op de heenweg MP141 met 2,5 uur vertraging.
Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor
quote:whehe wij zaten rij 38 dit keer, heen 39. Je was toch niet toevallig 1 van die gasten die naast me op de stoel kwam zitten om hem uit te proberen offie wel lekker zat?
Op woensdag 6 augustus 2003 22:00 schreef danerit het volgende:[..]
ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.
quote:Nee da was ik nie
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:44 schreef danerit het volgende:
nee sorry dat was ik niet. maar waar zat jij in kusadasi. want bij ons liep er ook iemand met een utrecht shirt rond. misschien was jij dat wel
Die gozer die jij bedoeld zat in het midden van het vliegtuig op rij 36 of 37 volgens mij. Was wel aardige gozer, maar die vrienden van hem........
We vliegen naar Izmir
Top, vorig jaar vlogen we naar Bodrum, da's verder vliegen en dan weer een heel stuk terug met de bus ![]()
Maar we vliegen pas om 20.30 uur, en da's niet fijn met een peuter van 2
We landen dan (als alles volgens schema gaat) om 0.50 lokale tijd en met een beetje mazzel zijn we dan rond 3 uur in het hotel... ![]()
Terug vliegen we om 16.45 en zijn dan om 19.30 op Schiphol, dat is goed te doen gelukkig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |