abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10712024
Ik ga deze zomer ook naar Kusadasi. Het hotel waar ik heen ga heet Hotel Grand Blue Sky. Iemand ooit geweest of ooit iets over gehoord?
Ter info:
http://www.kusadasihotels.com/bluesky/

Ik wil tijdens mijn vakantie niet alleen liggen bakken en feesten, maar graag ook veel ondermenen of bezichtigen. Heeft iemand behalve de boottocht naar rustige baaitjes nog meer tips voor mij?? Iets wat wel de moeite waard.

Bedankt!

pi_10821095
Grand Blue Sky! Daar ga ik eind juni ook heen! Wanneer ga jij?
Erg leuk die website met 360 gr. rondkijken! Ben ook erg benieuwd naar reactie van mensen die er geweest zijn!
"Wat zullen de sterren wensen, bij het zien van al die vallende mensen..."
pi_10827740
Ik vertrek 13 juli, dus ik denk dat we elkaar net gaan mislopen
Maar ben benieuwd naar wat je ervan vind, laat maar weten tegen die tijd! Ben je van plan veel te gaan doen of weet je het nog niet?
pi_10828183
Ik laat het je zeker even weten, ik kom 8 juli weer terug dus dat moet nog wel lukken tussendoor.
Ik ben eigenlijk van plan om van alles wat te gaan doen, paar daagjes strand, paar daagjes cultureel en als het allemaal lukt wil ik ook (voor 't eerst) duiklessen nemen (maar weet niet of dat daar kan/geschikt/leuk/te betalen e.d. is...).
Ben ook wel van plan om 's avonds de Bar Street te gaan bekijken, zal wel niet echt ruig worden want ik ga samen met mijn vriend en dan houdt het bij een paar cocktailtjes drinken wel weer op natuurlijk!
  maandag 16 juni 2003 @ 17:47:25 #30
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_11148067
Nou ik heb net geboekt!

Van 22 juli tot 5 augustus ben ik daar met ivetje onder de pannen.

Nu is mijn vraag, iemand ervaringen daar in de buurt qua bezienswaardigheden of dingen waar we ECHT heen moeten gaan?

We gaan trouwens via Toerkoop met OAD en vliegen Martinair en naar hotel Merit Sunset Holiday Village (all-in).

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  maandag 16 juni 2003 @ 18:29:29 #31
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_11148936
Kom zelf net terug uit Kusadasi.
Ben daar 13 dagen geweest met Neckermann. Verbleef op basis van All-In in het Egeria Beach Club Hotel (ligt in Davutlar, vlak buiten Kusadasi). Hadden een hittegolf, aantal dagen 38 graden en 1 dag 42 graden. Maar dat is goed uit te houden. Andere hitte dan in nederland.

Excursies die je daar ter plaatse kon doen was niet echt wat (heb het zelf ook niet gedaan maar heb verhalen gehoord van mensen die wel excursies hebben geboekt). Onder andere excursies naar Samos (2 uur met de boot dan daar even rondlopen, ben je ff in griekenland geweest en dan weer terug voor ca. 40 euro p.p.).

Ook de excursie naar Pammukkale schijnt niet echt fantastisch te zijn. Iemand die daar op excursie naar toe ging vertelde dat de originele kalkbaden zo vervuild zijn dat ze zelf maar nieuwe hebben gemaakt waar gewoon leidingwater doorheenloopt. En daar zit je dan ook 4 uur voor in de bus (2 uur heen, 2 uur terug) :S

Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk

pi_11239185
quote:
Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk
Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:48:07 #33
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11242083
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 09:40 schreef Tientje het volgende:

[..]

Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?

Persoonlijk jvond ik ADALAND leuker Super GROOT!!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_11243280
quote:
Persoonlijk jvond ik ADALAND leuker Super GROOT!!
En dat moeten we hebben! Dank je wel!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 14:18:51 #35
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_11246023
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:29 schreef Tientje het volgende:

[..]

En dat moeten we hebben! Dank je wel!

Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Voor meer informatie over Adaland:
http://www.adaland.com/contact.htm

Maar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan )

vrijdag 20 juni 2003 @ 23:06:59 #36
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11258608
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:18 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Voor meer informatie over Adaland:
http://www.adaland.com/contact.htm

Maar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan )

Same here! Maar daarna konden ze mij er niet meer van af krijgen!
Je moet echt alles proberen! Gewoon doen en niet nadenken! Ze zijn echt allemaal superleuk!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_11571944
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 19:53 schreef quincy het volgende:

[..]

Het hotel ligt 1,5 km. van het strand en 1,5km van het centrum. Waar het precies ligt in Kasadasi weet ik verder niet.

ik ga ook naar hotel marbel all-inclusive "BIRAAAA "
ik ga woensdag de 9 e al weg voor 2 weken, ben erg benieuwd
zijn er nog meer hier die daar heen gaan?
pi_11731979
Ben van plan om in augustus naar Kusadasi te gaan. Kent iemand het hotel Club Lion of ben je er al eens geweest, dan hoor ik graag jullie mening erover. Denk er nl over om voor dat hotel te boeken.
pi_11737424
We zijn in 2000 in Kusadasi geweest; het strand was daar toen zeker niet wit en aan de smalle kant (misschien is dat inmiddels veranderd).
Toen was het vertier meer in het centrum te zoeken, de boulevard viel wel mee. Voor mooie stranden en perfect en verrassend helder zwemwater moet je in het verderop gelegen Millipark zijn (nationaal park, 15 min. per Dolmus), je hebt daar de keus uit verschillende stranden, van zand tot kiezel en rots.

Blijf qua kopen idd weg uit de buurt van alles wat met de cruiseschepen te maken heeft, deze shops zijn er alleen op uit om de vaak meer gefortuneerde passagiers van deze schepen flink te melken. Ephese is een must; is naar ik meen de grootste opgraving ter wereld, absoluut de moeite waard (houd rekening met de hitte aldaar op een zonnige dag).
De excursie naar het Griekse Samos was ook leuk, zeker doen.

Naast de visafslag ligt een goed, maar redelijk prijzig visrestaurant waar Julio Iglesias ook wel eens schijnt te komen.

We zijn zelf niet in Adaland geweest, maar het zag er wel leuk uit, groots opgezet, perfect voor kinderen.

dinsdag 15 juli 2003 @ 13:10:59 #40
16976 Fling
Fan o' man
pi_11784298
Ik overweeg om een weekje Kusadasi te doen in september met een vriendin en hoop dat degenen die al geweest zijn (heb er toch al een paar geteld in dit topic die het er alweer op hebben zitten nu ) wat vragen kunnen beantwoorden.

1) Wat voor publiek komt er in Kusadasi? Welke leeftijd en uit welke landen? Ik ben zelf 28 Ga ik me oud voelen daar omdat er vooral 18-jarigen rondlopen of gaat dat meevallen? En verder; veel Nederlanders, Duitsers, Engelsen?
Kan je er sowieso een beetje leuk stappen? Leuke bars & disco's of alleen suffende 40-ers die op een terras naar een Julio-wannabee zitten te luisteren?

2) Waar moet ik op letten bij het boeken van een hotel? Ofwel: Is goed zwenbad noodzakelijk omdat er nauwelijks strand is? Is het mogelijk om zowel dichtbij strand als dichtbij centrum te zitten?

3) Welke reisorganisatie heeft voordelige reizen naar Kusadasi in z'n portefeuille? Volgens mij is het nog niet zo razend populair als Marmaris/Bodrum/etc; waar kan ik het beste boeken? Enneh... Nog aanraders in de categorie: centrale lokatie, luxe, mooi zwembad (en misschien) all-inc?

Alvast hartelijk dank want ik zie door de bomen het bos niet meer

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:21:31 #41
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12257033
Nou wij zijn net terug uit Kusadasi (vannacht om 01:22 geland) en het was meer dan geweldig!

We zaten in Merit Sunset Holiday Village, op basis van All-Inclusive en dat was zeker een aanrader. Goede kamers, goede airco, goede voorzieningen en erg leuk, goed en gezellig personeel! Het enige minpunt was de bar die om 23:45 dichtging en de discotheek te warm was (graad of 40 tot 45) en we daar dus niet kwamen. Voor de rest alles perfect!!!

Zijn naar Efeze geweest en Aqualand, wat zeer zeker een aanrader is! Erg goed te doen!

Stranden zijn er wel, we zijn op Ladies Beach geweest maar dat zoog aan alle kanten, 2 meter strand ofzo met 3 rijen dik ligstoelen en verder niets. Dag erna naar Kustur Beach (per Dolmus uiteraard) gegaan en daar was het een stuk beter. Lekker rustig en overal gratis van die parasolletjes en alles in de buurt. Zandstrand tot in de zee, dus je kon ook fatsoenlijk de zee in lopen om te zwemmen/dobberen/etc. Dat was zeer zeker een aanrader!

Voor de rest, pas op met de cruiseschepen, de prijzen verdrievoudigen dan!

Tevens een leuk cafe/restaurant/etc. in Kusadasi was het A-1 restaurant met Nederlandse eigenaar Rob, was erg gezellig en goed betaalbaar!

Wij hebben het in ieder geval erg naar ons zin gehad, en balen dat we weer thuiszijn

pi_12262829
He grappig. heb ik waarschijnlijk met jou in het vliegtuig gezeten ! Vloog je ook met martinair? Ik ben ook net terug van 2 weken kusadasi.

Ik heb het ook aardig naar mijn zin gehad. Ik was met 3 vrienden en we zaten in appartement Golden Moon (altinay). Het centrum was 10 minuutjes lopen, wel een errug stijl weggetje (was minder na het uitgaan).

Echt lekker eten daar in Turkije. A-1 is inderdaad een goed restaurant, erg gezellig. Je zou niet verwachten dat er zo een binnenplaatsje achter zit. Rob is ook wel een aardige gozer ja. Ben er 2 keer geweest om te eten en 1 keer omdat de kroegentocht daar begon.

Ook lekker eten had je naast Jimmy's Irish bar. Een wat kleiner tentje op de hoek maar wel errug lekker.

Het uitgaan was wel aardig. Vond de barstreet wel gezelliger dan het oudere gedeelte waar de kroegentocht was. De leukste tent vond ik ook jimmy's bar. Leuke muziek en lachuh om die dronken mensen uit engeland, schotland en ierland. Personeel hier was ook erg vriendelijk.

Ben ook nog naar efese en een turksbadhuis geweest. Was allebei erg leuk. Efese vooral indrukwekkend en het badhuis gewoon leuk om een keer meegemaakt te hebben.

Tot zo ver een klein verslagje van mijn Kusadasi-vakantie.

als je bij me weggaat mag ik dan met je mee
  woensdag 6 augustus 2003 @ 19:09:45 #43
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12263169
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 18:47 schreef danerit het volgende:
He grappig. heb ik waarschijnlijk met jou in het vliegtuig gezeten ! Vloog je ook met martinair? Ik ben ook net terug van 2 weken kusadasi.
Jah wij ook Martinair, 2 weken Vlucht MP142. Op de heenweg MP141 met 2,5 uur vertraging.

Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor

pi_12265109
Wie van de fokkers heeft deze zomer in het Marbel hotel gezeten??
pi_12266259
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 19:09 schreef thaduck het volgende:

[..]

Jah wij ook Martinair, 2 weken Vlucht MP142. Op de heenweg MP141 met 2,5 uur vertraging.

Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor

ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 23:50:16 #46
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12291684
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 22:00 schreef danerit het volgende:

[..]

ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.

whehe wij zaten rij 38 dit keer, heen 39. Je was toch niet toevallig 1 van die gasten die naast me op de stoel kwam zitten om hem uit te proberen offie wel lekker zat? (dat waren 3 vrienden volgens mij nl.)
pi_12308792
nee sorry dat was ik niet. maar waar zat jij in kusadasi. want bij ons liep er ook iemand met een utrecht shirt rond. misschien was jij dat wel
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 20:11:17 #48
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12309389
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:44 schreef danerit het volgende:
nee sorry dat was ik niet. maar waar zat jij in kusadasi. want bij ons liep er ook iemand met een utrecht shirt rond. misschien was jij dat wel
Nee da was ik nie Wij zaten in Merit Sunset Holiday Village net buiten Kusadasi.

Die gozer die jij bedoeld zat in het midden van het vliegtuig op rij 36 of 37 volgens mij. Was wel aardige gozer, maar die vrienden van hem........

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 augustus 2003 @ 21:34:34 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12741101
Wij hebben onze tickets gekregen.

We vliegen naar Izmir Top, vorig jaar vlogen we naar Bodrum, da's verder vliegen en dan weer een heel stuk terug met de bus

Maar we vliegen pas om 20.30 uur, en da's niet fijn met een peuter van 2 We landen dan (als alles volgens schema gaat) om 0.50 lokale tijd en met een beetje mazzel zijn we dan rond 3 uur in het hotel...

Terug vliegen we om 16.45 en zijn dan om 19.30 op Schiphol, dat is goed te doen gelukkig.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 4 september 2003 @ 00:24:19 #50
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_12929425
Leuk om te horen dat iedereen het naar zijn zin had in Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')