abonnement Unibet Coolblue
pi_189746077
Hallow,


Sinds een aantal jaren ben ik erg obsessief met geld bezig.Heb nu zo’n ¤75.000 op de spaarrekening staan en voor mijn idee is dat nog niet genoeg.Kom gewoon rond, ben wel ondanks in de WW terecht gekomen dus nu let ik nog meer op het geld.

Blijf bezig met op ieder vlak te sparen,mijn volgende doel is ¤100.000 op spaar rekening en wil ik zo snel als mogelijk halen.

Iemand die dit herkenbaar vindt en wat tips?Graag!

Lijkt erg op een dwang voor mij aan het worden.
pi_189746101
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:01 schreef kol7680 het volgende:
Hallow,


Sinds een aantal jaren ben ik erg obsessief met geld bezig.Heb nu zo’n ¤75.000 op de spaarrekening staan en voor mijn idee is dat nog niet genoeg.Kom gewoon rond, ben wel ondanks in de WW terecht gekomen dus nu let ik nog meer op het geld.

Blijf bezig met op ieder vlak te sparen,mijn volgende doel is ¤100.000 op spaar rekening en wil ik zo snel als mogelijk halen.

Iemand die dit herkenbaar vindt en wat tips?Graag!

Lijkt erg op een dwang voor mij aan het worden.
Primatoch
  zaterdag 2 november 2019 @ 16:04:26 #3
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189746113
Hier nog 1.
Ooit een keer zo aan de grond gezeten dat ik helemaal zenuwachtig wordt als ik niet spaar.
Houd van poesjes
pi_189746120
Kan je niet helpen, ik heb hetzelfde :') Vorige week de 100.000 bereikt. Het is de bedoeling dat een flink deel gebruikt gaat worden bij de koop van een ander huis. We zoeken al twee jaar :+

Zo lang als je gewoon rond komt valt het toch wel mee? Ik vind niet dat we hier overdreven zuinig zijn.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_189746124
Wat is het probleem? Je bent heus niet de enige.
Beter dan dat je al het geld verbrast.
pindazakje
pi_189746195
Tsja, als jij er blij van wordt lekker doen toch.
Iemand anders wordt blij van leuke dingen doen / spullen kopen (met geld wat verdiend wordt), maar dat moet iedereen vooral lekker zelf weten.
pi_189746280
Ik lees veel consuminderblogs, zo lang je je stofzuigerzak niet om de 4 weken leeghengelt om hem te hergebruiken zal het wel meevallen :+

En zou je dat wel doen, dan ben je niet de enige.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_189746414
Als het letterlijk op een spaarrekening staat zoals je zegt zie ik maar een probleem: dan wordt het tijd om een deel van dat geld op een andere manier aan het werk te zetten.
En dan met dat deel meer rendement te halen (wat je weer kan toevoegen aan je gespaarde/geinvesteerde vermogen).

Heerlijk, passief inkomen genereren is het mooiste wat er is, als dat vliegwiel eenmaal gaat draaien gaat sparen ook steeds makkelijker.

Stel, je gaat met de helft van je spaargeld investeren, en haalt daar 5% rendement op. Dan is dat EUR 1875 aan extra inkomsten per jaar.
Daarnaast blijf je gewoon doorsparen, en je houdt de balans op de helft van je vermogen wat je gespreid investeer. Dan wordt je passieve inkomen elk jaar meer.
Wordt hier niet te gretig in: beleg niet alles in een vage buitenlandse investering (teak plantages rings a bell?)

Spreiden en risico's blijven overzien, dan moet een procent of 5 toch wel haalbaar zijn. En jij als obsessief spaarder moet je er toch wel toe kunnen zetten om je in te lezen in deze materie, en tot weloverwogen beslissingen te kunnen komen.
pi_189746622
Ik zou zelf gewoon de nibud spaarbuffer berekening aanhouden. Alles daarboven is onzinnig om te sparen. You only live once.

https://bufferberekenaar.nibud.nl/#/panel/0


Wat komt hier uit TS?
pi_189746636
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:27 schreef ETphonehome het volgende:
Als het letterlijk op een spaarrekening staat zoals je zegt zie ik maar een probleem: dan wordt het tijd om een deel van dat geld op een andere manier aan het werk te zetten.
En dan met dat deel meer rendement te halen (wat je weer kan toevoegen aan je gespaarde/geinvesteerde vermogen).

Heerlijk, passief inkomen genereren is het mooiste wat er is, als dat vliegwiel eenmaal gaat draaien gaat sparen ook steeds makkelijker.

Stel, je gaat met de helft van je spaargeld investeren, en haalt daar 5% rendement op. Dan is dat EUR 1875 aan extra inkomsten per jaar.
Daarnaast blijf je gewoon doorsparen, en je houdt de balans op de helft van je vermogen wat je gespreid investeer. Dan wordt je passieve inkomen elk jaar meer.
Wordt hier niet te gretig in: beleg niet alles in een vage buitenlandse investering (teak plantages rings a bell?)

Spreiden en risico's blijven overzien, dan moet een procent of 5 toch wel haalbaar zijn. En jij als obsessief spaarder moet je er toch wel toe kunnen zetten om je in te lezen in deze materie, en tot weloverwogen beslissingen te kunnen komen.
je bedoelt beleggen?
pi_189746651
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:41 schreef Newone82 het volgende:
Ik zou zelf gewoon de nibud spaarbuffer berekening aanhouden. Alles daarboven is onzinnig om te sparen. You only live once.

https://bufferberekenaar.nibud.nl/#/panel/0


Wat komt hier uit TS?
Al eens gedaan. Had maar ¤13.000 als spaarbuffer nodig. Dus ¤62.000 te veel ;)
pi_189746661
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:01 schreef kol7680 het volgende:

Blijf bezig met op ieder vlak te sparen,mijn volgende doel is ¤100.000 op spaar rekening en wil ik zo snel als mogelijk halen.

Iemand die dit herkenbaar vindt en wat tips?Graag!

Lijkt erg op een dwang voor mij aan het worden.
Ja, ik hier hetzelfde. Maar het zit in de mens: "bezit neigt naar meer bezit"; ken genoeg rijkere mensen, die te gierig zijn om een ¤ in een collectebus te stouwen.

Het trieste is dat ik niet weet wat voor leuks ik met mijn spaargeld moet doen; ik zoek het in creatieve uitingen en een hoop sporten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189746753
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:42 schreef kol7680 het volgende:

[..]

je bedoelt beleggen?
Onder andere, je zou ook aan crowdfunding kunnen denken, met een beetje goed zoeken zijn er best o.g. projecten in crowdfunding te vinden met een acceptabel risico tegen 6% rente.
Aandelen zou je kunnen denken aan wat dividend aandelen: kopen en vasthouden. Voor alle investeringen geldt: bouw het rustig op, zodat je niet op een hype-moment in een aandeel stap, en spreid je inleg.
Indien je een koophuis hebt kan je natuurlijk ook extra aflossen, of investeren in energie besparende maatregelen: beide brengen je maandlasten voor de toekomst omlaag.
pi_189746841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:50 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Onder andere, je zou ook aan crowdfunding kunnen denken, met een beetje goed zoeken zijn er best o.g. projecten in crowdfunding te vinden met een acceptabel risico tegen 6% rente.
Aandelen zou je kunnen denken aan wat dividend aandelen: kopen en vasthouden. Voor alle investeringen geldt: bouw het rustig op, zodat je niet op een hype-moment in een aandeel stap, en spreid je inleg.
Indien je een koophuis hebt kan je natuurlijk ook extra aflossen, of investeren in energie besparende maatregelen: beide brengen je maandlasten voor de toekomst omlaag.
En als je per se wilt sparen doe dan op zijn minst een depositoladder van 10 jr.
pi_189747053
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door Peejtur op 03-11-2019 09:43:35 ]
  zaterdag 2 november 2019 @ 17:22:10 #16
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_189747141
In je laatste hemd zitten geen zakken.
Feyenoord!!! * Barça
pi_189747259
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:17 schreef Henk_88 het volgende:

[..]
-spam-
Kennis van me heeft bigbank. Krijg je toch nog 1.3% rente bij een deposito van 5 jaar. Best aardig dus. En valt gewoon onder NL deposito https://www.nrc.nl/nieuws(...)ter-1609270-a1012320

[ Bericht 23% gewijzigd door Peejtur op 03-11-2019 09:44:19 ]
pi_189747807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is het probleem? Je bent heus niet de enige.
Beter dan dat je al het geld verbrast.
Obsessief met iets bezig zijn is zelden prettig natuurlijk.

En obsessief sparen al helemaal niet, omdat geld nu eenmaal ook smeermiddel is voor sociale contacten, hobbies en andere dingen die het leven verrijken.
pi_189747873
Overigens merk ik zelf ook dat het nooit genoeg is. Toen ik nog nauwelijks iets had leek een buffer van 10.000 me een heerlijk gevoel. Nu zou ik stikzenuwachtig worden als het richting de 10.000 zou gaan.

Inmiddels lijkt 100.000 op de spaarrekening me fantastisch, maar ik weet zeker dat ook dat niet als genoeg gaat voelen, als ik het eenmaal bereikt heb.

Dat is zo tricky met sparen,je blijft altijd de bakens verschuiven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2019 18:13:24 ]
pi_189747896
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:22 schreef Bonobo11 het volgende:
In je laatste hemd zitten geen zakken.
Mooi gezegd. Dan heeft hij er ook niks meer aan.

TS, je leeft maar 1 keer. Laat dat geld rollen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189747902
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 18:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Obsessief met iets bezig zijn is zelden prettig natuurlijk.

En obsessief sparen al helemaal niet, omdat geld nu eenmaal ook smeermiddel is voor sociale contacten, hobbies en andere dingen die het leven verrijken.
Ja, dit dus. Ben er toch dagelijks mee bezig.
pi_189748137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:22 schreef Bonobo11 het volgende:
In je laatste hemd zitten geen zakken.
Mooi.
Stil.
Tap tap tap
pi_189748206
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:22 schreef Bonobo11 het volgende:
In je laatste hemd zitten geen zakken.
Diep ontroerd.
Traantje gelaten.
pindazakje
pi_189748594
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:22 schreef Bonobo11 het volgende:
In je laatste hemd zitten geen zakken.
Jas bedoel je ..
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 2 november 2019 @ 19:07:47 #25
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_189748673
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 17:22 schreef Bonobo11 het volgende:
In je laatste hemd zitten geen zakken.
Maar als je blut raakt lang voordat je je laatste hemd aantrekt dan ervaar je nog lang misère.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')