abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189744650
registreer om deze reclame te verbergen
Check die video. ''Shrinkage of brain tissue @ 2:40''
pi_189744654
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Pas maar op, straks lijkt het je een goed idee dat je vrouw haar medicatie niet meer neemt. ;(
Het alternatief is ook niks. Maar het blijft wel gewoon troep natuurlijk.
Houd van poesjes
pi_189744658
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Pas maar op, straks lijkt het je een goed idee dat je vrouw haar medicatie niet meer neemt. ;(
En jij pleegt indirect een moord door te roepen dat je die rotzooi moet innemen. Als je niet zonder medicatie kan okť dan is er niks anders te doen. Maar als je wel zonder medicatie kunt leven dan moetje vooral die chemische troep niet innemen. Ik vind het persoonlijk poging tot moord door te roepen dat je anti psychotica moet innemen.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:12:31 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189744708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:06 schreef Melbiek het volgende:

[..]

En jij pleegt indirect een moord door te roepen dat je die rotzooi moet innemen. Als je niet zonder medicatie kan okť dan is er niks anders te doen. Maar als je wel zonder medicatie kunt leven dan moetje vooral die chemische troep niet innemen. Ik vind het persoonlijk poging tot moord door te roepen dat je anti psychotica moet innemen.
Ik vind jou nogal verward overkomen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:15:24 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189744738
Hoi,

Ik heb de diagnose schizofrenie gehad, maar momenteel is mijn diagnose bipolar.

Ik heb wel een aantal vriendinnen gehad die ook met mij wilden trouwen. Dus vrouwen kunnen gewoon verliefd worden en gehecht raken aan een man met schizofrenie.

Daar is ook niks ergs mee, sommige mensen met deze aandoening kunnen heel goed functioneren in de maatschappij (zoals ik).

Om de vraag van TS te beantwoorden, ik vind niet dat de ouders moeten kijken naar de diagnose, maar naar hoe de persoon functioneert en de dochter behandeld. Is hij goed voor haar? En kan hij een beetje verantwoordelijkheid aan?

Ook als het gaat om kinderen, als hij prima functioneert, waarom zou hij geen kinderen mogen hebben? Genoeg schizofrenen die hbo of universiteit afmaken en kunnen werken. Bovendien kunnen ze nu een baan krijgen via de participatiewet.

Veel mensen zijn te stigmatiserend over mensen met psychosegevoeligheid.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189744808
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoi,

Ik heb de diagnose schizofrenie gehad, maar momenteel is mijn diagnose bipolar.

Ik heb wel een aantal vriendinnen gehad die ook met mij wilden trouwen. Dus vrouwen kunnen gewoon verliefd worden en gehecht raken aan een man met schizofrenie.

Daar is ook niks ergs mee, sommige mensen met deze aandoening kunnen heel goed functioneren in de maatschappij (zoals ik).

Om de vraag van TS te beantwoorden, ik vind niet dat de ouders moeten kijken naar de diagnose, maar naar hoe de persoon functioneert en de dochter behandeld. Is hij goed voor haar? En kan hij een beetje verantwoordelijkheid aan?

Ook als het gaat om kinderen, als hij prima functioneert, waarom zou hij geen kinderen mogen hebben? Genoeg schizofrenen die hbo of universiteit afmaken en kunnen werken. Bovendien kunnen ze nu een baan krijgen via de participatiewet.

Veel mensen zijn te stigmatiserend over mensen met psychosegevoeligheid.
Veel mensen met schizofrenie zijn met vervroegd pensioen vanuit de WIA. Dus al werkt die gene niet dan nog heeft die wel (vaak) een vast inkomen.

En hoe komt het dat je vanuit schizofrenie naar een ander stoornis bent gegaan dat vind ik wel apart.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:26:20 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189744834
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jou nogal verward overkomen.
Valt wel mee, hij heeft een redelijk punt. Antipsychotica is kut. De bijwerkingen zijn extreem en vervelend, het is echt geen leuk leven om aan antipsychotica te zitten. Maar ja, de andere optie is psychotisch door het leven gaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:39:23 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189744958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Valt wel mee, hij heeft een redelijk punt. Antipsychotica is kut. De bijwerkingen zijn extreem en vervelend, het is echt geen leuk leven om aan antipsychotica te zitten. Maar ja, de andere optie is psychotisch door het leven gaan.
Ja? Jij vind het niet raar dat dit topic gaat van ‘laat je kind niet trouwen met een schizofreen’ via ‘een schizofreen heeft geen ziekteinzicht’ naar ‘psychotica zijn slecht’?

En dan zwijg ik nog maar over dat TS vorige week nog in scheiding lag, met een schuld van 7 ton en vrees voor liquidatie.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:42:00 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189744974
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja? Jij vind het niet raar dat dit topic gaat van ‘laat je kind niet trouwen met een schizofreen’ via ‘een schizofreen heeft geen ziekteinzicht’ naar ‘psychotica zijn slecht’?

En dan zwijg ik nog maar over dat TS vorige week nog in scheiding lag, met een schuld van 7 ton en vrees voor liquidatie.
Ah ik zie nu dat TS degene is dat dat beweerde. Ik dacht dat het andere user was.
pi_189745127
Ik word hier bang van.
pi_189745290
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:00 schreef Pendule het volgende:
Ik word hier bang van.
Er is een behoorlijk lading discriminatie aanwezig tegen mensen die schizofreen zijn. Al is het -matig- en dus geen gevaarlijke versie van schizofrenie dan nog is het overduidelijk dat als je de diagnose schizofrenie hebt , je dat beter ook aan kan verbergen. Op het moment dat je het te vroeg naar buiten brengt bij een relatie bijvoorbeeld , dan verlies je alles. Daarom heb ik ook wel begrip voor mensen met schizofrenie die alles zo veel mogelijk verbergen in het begin.
pi_189745294
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:57 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Hier iemand die bezig is met rechtszaken tegen bedrijven (hij is zelf een psychiater) die al die rotzooi produceren. Je dropt een atoombom op je hersens door die rotzooi in te nemen. Daarom denkt men dat hersenschade vooral door anti psychotica komt en niet door de ziekte zelf:

Nee de hersenschade is er echt al en je wilt niet weten wat een psychose voor ravage aanricht in de hersenen. Dan zal die medicatie er niet veel extra bovenop doen.
Ik ben de laatste die zal beweren dat anti-psychotica schadeloze snoepjes zijn maar ze hebben weldegelijk hun nut! En ze worden ook niet zomaar gegeven.
pi_189745301
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:27 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Er is een behoorlijk lading discriminatie aanwezig tegen mensen die schizofreen zijn. Al is het -matig- en dus geen gevaarlijke versie van schizofrenie dan nog is het overduidelijk dat als je de diagnose schizofrenie hebt , je dat beter ook aan kan verbergen. Op het moment dat je het te vroeg naar buiten brengt bij een relatie bijvoorbeeld , dan verlies je alles. Daarom heb ik ook wel begrip voor mensen met schizofrenie die alles zo veel mogelijk verbergen in het begin.
Mijn moeder was een schizofreen. is uiteindelijk ook haar dood geworden. Schizofrenie + depressie is geen goede.
pi_189745317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:27 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Ik vind anders wel dat je mogelijke partner op de hoogte mag zijn. Vergeet het erfelijke aspect niet en wat een psychotische ouder bij jonge kinderen kan veroorzaken.
Dus ja, ik zou de gok niet nemen met zo een partner.

Ik heb niets tegen 'problemen', ik zal nooit nee zeggen tegen iemand omdat hij autisme of adhd, ptss, een chronische ziekte of lichamelijke handicaps heeft.
Maar een partner die geen grip heeft op zichzelf en daarbij een gevaar kan vormen voor zichzelf en zijn omgeving.. Nee daar heb ik de energie niet meer voor.
pi_189745333
Dit is geen discussietopic. Dit is een TS die zijn eigen mening erdoor wil drukken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189745334
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee de hersenschade is er echt al en je wilt niet weten wat een psychose voor ravage aanricht in de hersenen. Dan zal die medicatie er niet veel extra bovenop doen.
Ik ben de laatste die zal beweren dat anti-psychotica schadeloze snoepjes zijn maar ze hebben weldegelijk hun nut! En ze worden ook niet zomaar gegeven.
Dat is niet waar. Zeer vaak is er geen enkel afwijking aan de hersenen terwijl men al de diagnose schizofrenie heeft gekregen. EEG onderzoek en MRI scan van de hersenen alles blijkt normaal. Dus geen tumor erin of een bepaalde afwijking. Pas na het gebruik van anti psychotica wordt je hersens daadwerkelijk vernield.

Hierdoor denkt men dat schizofrenie misschien afkomstig kan zijn vanuit de DNA van mensen en niet vanwege een hersenafwijking. Er zijn ook andere theorieŽn zoals duivelse bezettenen maar dat laat ik over aan de experts om dat te onderzoeken.
pi_189745839
Of het een goed idee is om een relatie te hebben met iemand met schizofrenie ligt nogal aan hoe de ziekte zich manifesteert.

Als diegene stabiel is en medicatie gebruikt kan een relatie gewoon werken. Er zullen altijd ups en downs zijn, zoals in iedere relatie. Je moet als partner van iemand met een psychische afwijking wel bereid zijn om bepaalde taken over te nemen.

Maakt de liefde niet minder!
pi_189745943
Ts, een persoon is geen schizofreen maar heeft schizofrenie.
Klinkt ook wat aardiger. Iemand is niet zijn of haar diagnose.

Je reacties komen trouwens apart over.

Wat wil je er nu precies doorheen drukken?
pi_189746246
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:44 schreef Fokkie83 het volgende:
Ts, een persoon is geen schizofreen maar heeft schizofrenie.
Klinkt ook wat aardiger. Iemand is niet zijn of haar diagnose.

Je reacties komen trouwens apart over.

Wat wil je er nu precies doorheen drukken?
`

Ik ben van mening dat een groot gedeelte van de schizofrenie patiŽnten , schizofreen zijn tot aan hun DNA aan toe. Dat verklaard ook het feit dat er vaak geen afwijkingen te vinden is aan hun brein vergeleken met de brein van gezonde mensen , terwijl ze wel schizofrenie hebben.

Pas na langdurig gebruik van anti psychotica zien we dat de hersenen kleiner worden met omvang en gewicht met catastrofale eindresultaten zoals een verkort leven. (langdurig anti psychotica slikken leidt tot 20 jaar eerdere sterfte.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Melbiek op 02-11-2019 16:22:09 ]
pi_189746279
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:33 schreef Evilaurian het volgende:
Of het een goed idee is om een relatie te hebben met iemand met schizofrenie ligt nogal aan hoe de ziekte zich manifesteert.

Als diegene stabiel is en medicatie gebruikt kan een relatie gewoon werken. Er zullen altijd ups en downs zijn, zoals in iedere relatie. Je moet als partner van iemand met een psychische afwijking wel bereid zijn om bepaalde taken over te nemen.

Maakt de liefde niet minder!
Schizofreen en medicatie inname gaat niet samen. Misschien na een dwangopname dwangmedicatie toepassen zou kunnen maar buiten dat zullen ze geen medicatie innemen. Ze liegen ook over het feit dat ze medicatie innemen aan artsen om problemen met de arts te voorkomen.

Behalve dat gedeelte dat wel ziekte inzicht heeft of gedeeltelijk ziekte inzicht heeft neemt wel hun medicatie in maar dat is maar een klein deel van het totaal.
  zaterdag 2 november 2019 @ 16:29:46 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189746441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:13 schreef Melbiek het volgende:

[..]

`

Ik ben van mening dat een groot gedeelte van de schizofrenie patiŽnten , schizofreen zijn tot aan hun DNA aan toe. Dat verklaard ook het feit dat er vaak geen afwijkingen te vinden is aan hun brein vergeleken met de brein van gezonde mensen , terwijl ze wel schizofrenie hebben.

Pas na langdurig gebruik van anti psychotica zien we dat de hersenen kleiner worden met omvang en gewicht met catastrofale eindresultaten zoals een verkort leven. (langdurig anti psychotica slikken leidt tot 20 jaar eerdere sterfte.)
En hoe denk je dat de kwaliteit van leven is als iemand met schizofrenie geen medicatie neemt?
pi_189746494
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hoe denk je dat de kwaliteit van leven is als iemand met schizofrenie geen medicatie neemt?
Dat hangt af of die goed eet en zelf eten haalt van de supermarkt. Dus hangt echt af hoe ernstig de situatie is. Als die normaal eet zonder problemen met zijn gewicht en die gene krijgt een uitkering dan denk ik dat er niks aan de hand is.

Zolang die geen moord opdrachten krijgt vanuit stemmen kan die best rustig leven. Kwaliteit van leven zal wel minder zijn. Zolang die niemand iets aan doet is het wel te doen.

Buiten dit alles om neemt de gemiddelde schizofreen geen medicatie in dat is algemeen bekend. Weigeren van medicatie en behandeling is typisch schizofrenie.
  zaterdag 2 november 2019 @ 16:40:58 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189746617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:33 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Dat hangt af of die goed eet en zelf eten haalt van de supermarkt. Dus hangt echt af hoe ernstig de situatie is. Als die normaal eet zonder problemen met zijn gewicht en die gene krijgt een uitkering dan denk ik dat er niks aan de hand is.

Zolang die geen moord opdrachten krijgt vanuit stemmen kan die best rustig leven. Kwaliteit van leven zal wel minder zijn. Zolang die niemand iets aan doet is het wel te doen.

Buiten dit alles om neemt de gemiddelde schizofreen geen medicatie in dat is algemeen bekend. Weigeren van medicatie en behandeling is typisch schizofrenie.
Hoe bedoel je, niks aan de hand? Iemand met schizofrenie heeft daar toch de verschijnselen van, zoals psychoses? Last van verstoorde waarneming van de realiteit (waardoor ze vaak denken weer zonder medicatie te kunnen)?

Het is me nog steeds niet duidelijk wat nou je punt is.
pi_189746704
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, niks aan de hand? Iemand met schizofrenie heeft daar toch de verschijnselen van, zoals psychoses? Last van verstoorde waarneming van de realiteit (waardoor ze vaak denken weer zonder medicatie te kunnen)?

Het is me nog steeds niet duidelijk wat nou je punt is.
Zolang die niet gevaarlijk is gewoon zo houden. Nergens voor nodig om medicatie toe te dienen die de hersenen zwaar beschadigen. Met wat geluk zal die vanzelf wel stabiliseren , maar werken of iets moet je wel vergeten.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 16:47:31 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189746724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:46 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zolang die niet gevaarlijk is gewoon zo houden. Nergens voor nodig om medicatie toe te dienen die de hersenen zwaar beschadigen. Met wat geluk zal die vanzelf wel stabiliseren , maar werken of iets moet je wel vergeten.
Das de druppel. Jij bent geen arts en kunt niet op afstand diagnosticeren, laat staan dat jij voor anderen kunt gaan bepalen wat zij wel of niet moeten dorn qua medicatie.

Dicht.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')