abonnement Unibet Coolblue
pi_189738026
Hoe zouden jullie reageren als jullie erachter komen dat je kind (tussen 18 en 30 jaar) met een schizofreen wilt trouwen? Ik weet dat veel mensen hierop tegen zouden zijn maar wil ook graag jullie mening weten. En graag oprecht antwoord geven. We weten allemaal dat een zeer groot deel van de schizofrenen levenslang vrijgezel blijven.

Symptoom ernstigheid tussen 0 en 10 , laten we zeggen 7 , paranoid bizarre delusions (zoals dat aliens zijn hersens hebben verwijderd of dat er chips in muren zijn geïmplanteerd om hem in de gaten te houden) + hallucinaties inclusief een aantal negative symptoms en anosognosie. Hij kan wel normaal praten en redelijk normaal denken en kan goed met je dochter of zoon omgaan.
  vrijdag 1 november 2019 @ 22:44:29 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189738070
Hoe oud is je kindje?
pi_189738098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe oud is je kindje?
Tussen 18 en 30 jaar oud.
pi_189738108
Als zij er gelukkig van worden? En het niet levensbedreigend is, dan weet ik het niet, ik zou het niet fijn vinden denk ik.
  vrijdag 1 november 2019 @ 22:46:57 #5
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189738114
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:45 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Tussen 18 en 30 jaar oud.
Je bent 27 en woont bij je ouders.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189738143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:44 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe oud is je kindje?
Denk je niet eerder dat TS de schizofreen is in deze 'hypothetische' situatie?
  vrijdag 1 november 2019 @ 22:49:12 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189738162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:48 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Denk je niet eerder dat TS de schizofreen is in deze 'hypothetische' situatie?
Sherlock gespot
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189738178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:48 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Denk je niet eerder dat TS de schizofreen is in deze 'hypothetische' situatie?
Zover ik het weet heeft een schizofreen geen ziekte inzicht. Daarom is dit wat je beweerd uitgesloten.
pi_189738200
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:46 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Je bent 27 en woont bij je ouders.
Ja , dus? Wat probeer je hiermee te zeggen? Ik heb niks te maken met het onderwerp zelf. Ik vroeg me meer af wat men zou doen in zo een situatie.
pi_189738215
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:42 schreef Melbiek het volgende:
Hoe zouden jullie reageren als jullie erachter komen dat je kind (tussen 18 en 30 jaar) met een schizofreen wilt trouwen? Ik weet dat veel mensen hierop tegen zouden zijn maar wil ook graag jullie mening weten. En graag oprecht antwoord geven. We weten allemaal dat een zeer groot deel van de schizofrenen levenslang vrijgezel blijven.

Symptoom ernstigheid tussen 0 en 10 , laten we zeggen 7 , paranoid bizarre delusions (zoals dat aliens zijn hersens hebben verwijderd of dat er chips in muren zijn geïmplanteerd om hem in de gaten te houden) + hallucinaties inclusief een aantal negative symptoms en anosognosie. Hij kan wel normaal praten en redelijk normaal denken en kan goed met je dochter of zoon omgaan.
Huh!? Is dat dan niet zo :?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 1 november 2019 @ 22:51:45 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189738216
Ben je zelf wel helemaal gezond?
Anders snap ik niet zo goed wat er aantrekkelijk is aan iemand die is overtuigd dat aliens zijn hersenen hebben verwijderd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189738219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:46 schreef Jantje2k het volgende:
Als zij er gelukkig van worden? En het niet levensbedreigend is, dan weet ik het niet, ik zou het niet fijn vinden denk ik.
Zou je hem/haar dwingen tot beëindiging relatie nu het nog kan voordat het te laat is? (zoals kids na huwelijk..)
pi_189738238
Denk niet dat mijn kind zoiets zou willen.

Gezien de dingen die je noemt zou ik een goed gesprek voeren en proberen om hem/haar op andere ideeën brengen.
pi_189738246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:51 schreef Harvest89 het volgende:
Ben je zelf wel helemaal gezond?
Anders snap ik niet zo goed wat er aantrekkelijk is aan iemand die is overtuigd dat aliens zijn hersenen hebben verwijderd.
Als je met iemand omgaat die dit alles niet aan je verteld en je word verliefd en pas lange tijd later kom je erachter, dan kun je zomaar slachtoffer worden van liefde die jou blind maakt.
pi_189738258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:51 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zou je hem/haar dwingen tot beëindiging relatie nu het nog kan voordat het te laat is? (zoals kids na huwelijk..)
Dwingen... Ja, dat gaat de relatie tussen mij en mijn kind verbeteren...

Dwingen niet, wel echt duidelijk maken dat ik er tegen ben.
pi_189738260
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:52 schreef zarGon het volgende:
Denk niet dat mijn kind zoiets zou willen.

Gezien de dingen die je noemt zou ik een goed gesprek voeren en proberen om hem/haar op andere ideeën brengen.
Wat als het niet lukt vanwege al dat liefde gedoe? Dat je hem of haar niet kunt overtuigen?
pi_189738271
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:51 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Huh!? Is dat dan niet zo :?
Bel GGZ op voor hulp.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 22:55:59 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189738297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:53 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Wat als het niet lukt vanwege al dat liefde gedoe? Dat je hem of haar niet kunt overtuigen?
Wat wil je precies horen TS? Want je drukt het wel heel erg in een bepaalde richting.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189738325
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:49 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zover ik het weet heeft een schizofreen geen ziekte inzicht. Daarom is dit wat je beweerd uitgesloten.
Oh, nee ok. Nu ben ik wel overtuigd hoor.
pi_189738349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:53 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Wat als het niet lukt vanwege al dat liefde gedoe? Dat je hem of haar niet kunt overtuigen?
Ik vind al deze vragen maar raar, omdat ik zoiets niet zie gebeuren. Iemand heeft de eigenschappen die je noemt in de OP, maar krijgt het voor elkaar om daar stil over te zijn en zich zo te gedragen dat de afwijkingen niet opvallen? Ja, mneh.

Maar goed. Zou duidelijk maken dat hij/zij met de gevolgen gaat leven en niet ik en ik er voor ze ben als ouder. In ieder geval ruimte geven zodat hij/zij op zijn/haar bek kan vallen.
  Spellchecker vrijdag 1 november 2019 @ 22:59:12 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189738405
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:59 schreef maily het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
Dat is wat anders.
pi_189738936
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind al deze vragen maar raar, omdat ik zoiets niet zie gebeuren. Iemand heeft de eigenschappen die je noemt in de OP, maar krijgt het voor elkaar om daar stil over te zijn en zich zo te gedragen dat de afwijkingen niet opvallen? Ja, mneh.

Maar goed. Zou duidelijk maken dat hij/zij met de gevolgen gaat leven en niet ik en ik er voor ze ben als ouder. In ieder geval ruimte geven zodat hij/zij op zijn/haar bek kan vallen.
Je ziet van buiten niet dat iemand schizofreen is. Als die dat een beetje kan verbergen voor aantal maanden is dat vaak al genoeg. Simpel weg niet spreken over waanbeelden en hallucinaties. Negatieve symptonen kun je denk ik niet verbergen maar die zijn niet altijd heel duidelijk voor iemand die nooit iets heeft gehoord over schizofrenie. Tegenover vrouwen is het denk ik iets makkelijker om het te verbergen omdat veel vrouwen naïef kunnen zijn.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 00:47:56 #24
441859 crew  Lenny77
pi_189740285
Samen zijn is 1. Kinderen ermee is een grote no no.
Ik denk trouwens niet dat jij (als jij de schizofreen bent) of je vriend (als hij het is) het zolang verborgen kan houden voor de ander want de wanen zijn echt voor jou of hem en het zou dus te merken zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat jij of hij goede medicatie heeft natuurlijk.
Maar ik als jouw of zijn moeder zou alles doen om het tegen te houden of af te raden: het zal een heel zwaar en moeilijk leven worden en er blijft niets van jou of hem over op het einde van de rit. En je gunt je kind gewoon een rustig en gelukkig leven!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189740357
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:49 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zover ik het weet heeft een schizofreen geen ziekte inzicht. Daarom is dit wat je beweerd uitgesloten.
Bizar hoe je hierover praat. Alsof het een andere mensensoort is. Er zijn heel veel verschillende mensen die de diagnose schizofrenie ooit hebben gekregen, en geen ziekteinzicht hebben is geen onderdeel van de aandoening. Er zullen dus mensen zijn met, en zonder ziekteinzicht, en alles daartussen in.

Misschien moet je je kind vragen waarom je kind zoveel van deze man (?) houdt, en daarop je oordeel baseren?
pi_189740414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:53 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Bizar hoe je hierover praat. Alsof het een andere mensensoort is. Er zijn heel veel verschillende mensen die de diagnose schizofrenie ooit hebben gekregen, en geen ziekteinzicht hebben is geen onderdeel van de aandoening. Er zullen dus mensen zijn met, en zonder ziekteinzicht, en alles daartussen in.

Misschien moet je je kind vragen waarom je kind zoveel van deze man (?) houdt, en daarop je oordeel baseren?
Liefde maakt blind. En het klopt dat de een meer ziekte inzicht heeft dan de ander. Die gene zonder inzicht die vaak ook daardoor medicatie weigert is eigenlijk een walking-dead. Zijn lichaam/geest weet dat zijn ziekte zo ernstig is dat die dat probeert te verbergen , want als die er achter komt zal die waarschijnlijk zelfmoord plegen. Het is een soort van defensie mechanisme tegen zelfmoord.
pi_189740438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:53 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Als je met iemand omgaat die dit alles niet aan je verteld en je word verliefd en pas lange tijd later kom je erachter, dan kun je zomaar slachtoffer worden van liefde die jou blind maakt.
Blind voor taalregels?
pi_189740445
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:47 schreef Lenny77 het volgende:
Samen zijn is 1. Kinderen ermee is een grote no no.
Ik denk trouwens niet dat jij (als jij de schizofreen bent) of je vriend (als hij het is) het zolang verborgen kan houden voor de ander want de wanen zijn echt voor jou of hem en het zou dus te merken zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat jij of hij goede medicatie heeft natuurlijk.
Maar ik als jouw of zijn moeder zou alles doen om het tegen te houden of af te raden: het zal een heel zwaar en moeilijk leven worden en er blijft niets van jou of hem over op het einde van de rit. En je gunt je kind gewoon een rustig en gelukkig leven!
Zware leven is een feit wanneer we over een schizofreen spreken die ook potentieel gevaarlijk is zoals een ex-tbs'er die ook een of meerdere delicten op zijn naam heeft staan.

Liefde maakt blind dus als je echt van die gene houdt dan zul je dat ervoor over hebben. Ik snap je wel dat je er alles aan zal doen om het tegen te houden , alleen de vraag is tot hoever zou je gaan? Zou je haar ook echt opsluiten thuis en tel en dergelijke afpakken? Of blijft het alleen bij praten?
pi_189740491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:59 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Liefde maakt blind. En het klopt dat de een meer ziekte inzicht heeft dan de ander. Die gene zonder inzicht die vaak ook daardoor medicatie weigert is eigenlijk een walking-dead. Zijn lichaam/geest weet dat zijn ziekte zo ernstig is dat die dat probeert te verbergen , want als die er achter komt zal die waarschijnlijk zelfmoord plegen. Het is een soort van defensie mechanisme tegen zelfmoord.
Je bent een kenner?
pi_189740526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:07 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Je bent een kenner?
Zelfde is als je een goeie hoekstoot op je kin krijgt van een kickboxer. Dan schakelt je hersens alles ook uit , ineens is het pikdonker en voel je niets en word je na een tijdje wakker. Want de pijn is te hoog/ernstig waardoor je hersens defensie mechanisme in werking treedt. Bij de schizofreen zonder enige vorm van hersenschade schakelt de hersens de defensie mechanisme van ontkenning aan waardoor je denkt dat je helemaal niet ziek bent terwijl je een hell mee maakt met stemmen in je hoofd die je constant uitschelden en beelden ziet zoals mensen die er eigenlijk helemaal niet zijn of dat je de duivel/engelen ziet of iets in dat richting waarbij je tegelijkertijd denkt dat er chips in muren zijn geïmplanteerd om jou in de gaten te houden.

Je hoort eigenlijk dood te zijn maar je blijft leven en je hersens zijn hier van op het hoogte , dus schakelt die de ontkenning defensie mechanisme aan die levenslang kan duren zodat je geen zelfmoord pleegt , om jou te beschermen.
pi_189740537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:12 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zelfde is als je een goeie hoekstoot op je kin krijgt van een kickboxer. Dan schakelt je hersens alles ook uit , ineens is het pikdonker en voel je niets en word je na een tijdje wakker. Want de pijn is te hoog/ernstig waardoor je hersens defensie mechanisme in werking treedt. Bij de schizofreen zonder enige vorm van hersenschade schakelt de hersens de defensie mechanisme van ontkenning aan waardoor je denkt dat je helemaal niet ziek bent terwijl je een hell mee maakt met stemmen in je hoofd die je constant uitschelden en beelden ziet zoals mensen die er eigenlijk helemaal niet zijn of dat je de duivel/engelen ziet of iets in dat richting waarbij je tegelijkertijd denkt dat er chips in muren zijn geïmplanteerd om jou in de gaten te houden.

Je hoort eigenlijk dood te zijn maar je blijft leven en je hersens zijn hier van op het hoogte , dus schakelt die de ontkenning defensie mechanisme aan zodat je geen zelfmoord pleegt , om jou te beschermen.
Praat je over je eigen ervaring?
pi_189740545
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:14 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Praat je over je eigen ervaring?
Kennis. Je kunt dit alles vinden via google.
pi_189740552
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:15 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Kennis. Je kunt dit alles vinden via google.
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
pi_189740570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:17 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
Volgens mij is de zelfmoord percentage onder schizofrenen rond de 10%. Wanneer men door een nieuwe type medicatie die ziekte inzicht terug kan brengen zal dat percentage stijgen naar minstens 50%. Dat percentage van 10% is 10% doordat die overige 90% niet van op het hoogte is dat zij ernstig ziek zijn. Misschien maar goed ook , denk ik. Ik gun schizofrenen ook een leven zonder dat zij zelfmoord plegen.
pi_189740583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:19 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Volgens mij is de zelfmoord percentage onder schizofrenen rond de 10%. Wanneer men door een nieuwe type medicatie die ziekte inzicht terug kan brengen zal dat percentage stijgen naar minstens 50%. Dat percentage van 10% is 10% doordat die overige 90% niet van op het hoogte is dat zij ernstig ziek zijn. Misschien maar goed ook , denk ik. Ik gun schizofrenen ook een leven zonder dat zij zelfmoord plegen.
Ah, dankjewel, nu snap ik het weer.
pi_189740587
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:17 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
En je zei trouwens dat ''geen ziekte inzicht'' geen onderdeel is van de ziekte schizofrenie. Daar maak je een groot fout want minstens 90% van de psychotische schizofrenen weten helemaal niet dat zij ziek zijn en is dus overduidelijk wel een onderdeel van dat ziekte.
pi_189740831
Als ik een kind had zou ik het zeer ernstig vinden als die met een schizofreen zou trouwen die moordopdrachten krijgt vanuit de stemmen die hij of zij hoort. Dat is dus een zeer ernstige vorm van schizofrenie. Hier een voorbeeld van schizofreen die moordopdrachten krijgt vanuit de stemmen die hij hoort waarna hij zijn vrouw vermoord door te wurgen en met een scheermesje haalt die de baby die nog pas 39 weken oud is uit het buik van zijn vrouw:



[ Bericht 1% gewijzigd door Melbiek op 02-11-2019 02:14:38 ]
pi_189741053
Als mijn kind volwassen is en wilt trouwen met iemand die schizofreen is, dan heb ik daar geen ene reet over te zeggen, want mijn volwassen kind bepaalt namelijk zelf hoe hij leeft.

Ik zou het daarbij van mezelf heel kortzichtig vinden als ik mijn aanstaande schoondochter of schoonzoon niet kan accepteren alleen maar vanwege schizofrenie. Iemand vraagt er niet om om zoiets te krijgen. Ik zou het als schoonvader erg verdrietig vinden dat mijn schoonzoon/schoondochter hieraan lijdt en ik zou mijn best doen om te kunnen helpen waar ik dat kan.
pi_189741864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 22:51 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zou je hem/haar dwingen tot beëindiging relatie nu het nog kan voordat het te laat is? (zoals kids na huwelijk..)
Ik hoop nooit in die situatie te komen ;), dus dat weet ik niet. Als het echt erg is zou ik misschien dwingen, in de hoop dat ze me later als ze terugkijkt dankbaar is.

Als ze toch doorzet heb je het in ieder geval geprobeerd
  zaterdag 2 november 2019 @ 08:28:21 #40
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189741917
Och je kind komt er snel genoeg zelf achter dat het niet werkt.
Houd van poesjes
pi_189741935
Een ieder is vrij om zijn/haar eigen fouten te maken. Een volwassen kind die met iemand wil trouwen met schizofrenie zal ik steunen in de keuze.

Het lijkt me erger dat iemand een ouder heeft die het leven van zijn kind probeert te regelen, dan dat iemand kiest voor een leven met iemand die een handicap heeft.

Niet iedere schizofreen heeft er doorlopend last van en/of eindigt als crimineel. Steunen waar mogelijk dus en klaarstaan om mn kind op te vangen, mocht daar behoefte aan zijn.
pi_189741967
Gezien de pohi van ts heb ik een donkerbruin vermoeden dat hij de schizofreen is uit de OP
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 08:44:23 #43
441859 crew  Lenny77
pi_189741980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:01 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zware leven is een feit wanneer we over een schizofreen spreken die ook potentieel gevaarlijk is zoals een ex-tbs'er die ook een of meerdere delicten op zijn naam heeft staan.

Liefde maakt blind dus als je echt van die gene houdt dan zul je dat ervoor over hebben. Ik snap je wel dat je er alles aan zal doen om het tegen te houden , alleen de vraag is tot hoever zou je gaan? Zou je haar ook echt opsluiten thuis en tel en dergelijke afpakken? Of blijft het alleen bij praten?
Over het algemeen is iemand met schizophrenie niet gevaarlijk voor zijn omgeving maar vooral voor zichzelf.
En het ziekte inzicht is er vaak wel maar de medicatie is zwaar en maakt hun heel dof zodat ze niets meer voelen, ook geen vreugde zeg maar. En daarom stoppen ze er vaak mee, om weer iets te kunnen voelen. Maar dan glijden ze weer af helaas.
En natuurlijk is er hersenschade! Met elke psychose een stukje erbij.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189744491
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 08:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Over het algemeen is iemand met schizophrenie niet gevaarlijk voor zijn omgeving maar vooral voor zichzelf.
En het ziekte inzicht is er vaak wel maar de medicatie is zwaar en maakt hun heel dof zodat ze niets meer voelen, ook geen vreugde zeg maar. En daarom stoppen ze er vaak mee, om weer iets te kunnen voelen. Maar dan glijden ze weer af helaas.
En natuurlijk is er hersenschade! Met elke psychose een stukje erbij.
Hersenschade ontstaat ook vooral door al die chemische troep , hersenmedicatie , die zij moeten slikken. Als je voor de langere termijn antipsychotica slikt dan krimpt je hersens in omvang en sterf je gemiddeld gezien 20 jaar eerder dan wanneer je het niet slikt.

Ziekte inzicht is er vaak dus niet. Meer als 90% van de schizofrenen weten niet eens dat ze ziek zijn of hebben maar zeer geringe ziekte inzicht.

Ik vind schizofrenie in het algemeen niet gevaarlijk. Behalve als zijn paranoïde waan iets met jou te maken heeft. Dan is het wel gevaarlijk. Als die daarbovenop stemmen in zijn kop heeft die moordopdrachten geeft dan ben je al helemaal de pineut zoals die video daarboven.
  zaterdag 2 november 2019 @ 12:49:25 #45
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189744502
Ik zou mij afvragen waar het jaren geleden is mis gegaan tbh...

Weet het kind niet wat schizofrenie inhoudt? Zulke mensen moet je mijden als de pest
  zaterdag 2 november 2019 @ 12:50:25 #46
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189744507
Krimpen je hersenen van antipsychotica? Is dat serieus?
Houd van poesjes
  zaterdag 2 november 2019 @ 12:54:17 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189744544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:50 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Krimpen je hersenen van antipsychotica? Is dat serieus?
Ik zou deze TS niet al te serieus nemen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189744580
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:50 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Krimpen je hersenen van antipsychotica? Is dat serieus?
Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Hier iemand die bezig is met rechtszaken tegen bedrijven (hij is zelf een psychiater) die al die rotzooi produceren. Je dropt een atoombom op je hersens door die rotzooi in te nemen. Daarom denkt men dat hersenschade vooral door anti psychotica komt en niet door de ziekte zelf:

  zaterdag 2 november 2019 @ 13:03:18 #49
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189744624
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou deze TS niet al te serieus nemen.
Misschien toch wel, ik vond al meer artikelen dat antipsychotica het probleem niet verhelpen.
Houd van poesjes
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:04:44 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189744643
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:03 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Misschien toch wel, ik vond al meer artikelen dat antipsychotica het probleem niet verhelpen.
Pas maar op, straks lijkt het je een goed idee dat je vrouw haar medicatie niet meer neemt. ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_189744650
Check die video. ''Shrinkage of brain tissue @ 2:40''
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:06:02 #52
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189744654
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Pas maar op, straks lijkt het je een goed idee dat je vrouw haar medicatie niet meer neemt. ;(
Het alternatief is ook niks. Maar het blijft wel gewoon troep natuurlijk.
Houd van poesjes
pi_189744658
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Pas maar op, straks lijkt het je een goed idee dat je vrouw haar medicatie niet meer neemt. ;(
En jij pleegt indirect een moord door te roepen dat je die rotzooi moet innemen. Als je niet zonder medicatie kan oké dan is er niks anders te doen. Maar als je wel zonder medicatie kunt leven dan moetje vooral die chemische troep niet innemen. Ik vind het persoonlijk poging tot moord door te roepen dat je anti psychotica moet innemen.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:12:31 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189744708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:06 schreef Melbiek het volgende:

[..]

En jij pleegt indirect een moord door te roepen dat je die rotzooi moet innemen. Als je niet zonder medicatie kan oké dan is er niks anders te doen. Maar als je wel zonder medicatie kunt leven dan moetje vooral die chemische troep niet innemen. Ik vind het persoonlijk poging tot moord door te roepen dat je anti psychotica moet innemen.
Ik vind jou nogal verward overkomen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:15:24 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189744738
Hoi,

Ik heb de diagnose schizofrenie gehad, maar momenteel is mijn diagnose bipolar.

Ik heb wel een aantal vriendinnen gehad die ook met mij wilden trouwen. Dus vrouwen kunnen gewoon verliefd worden en gehecht raken aan een man met schizofrenie.

Daar is ook niks ergs mee, sommige mensen met deze aandoening kunnen heel goed functioneren in de maatschappij (zoals ik).

Om de vraag van TS te beantwoorden, ik vind niet dat de ouders moeten kijken naar de diagnose, maar naar hoe de persoon functioneert en de dochter behandeld. Is hij goed voor haar? En kan hij een beetje verantwoordelijkheid aan?

Ook als het gaat om kinderen, als hij prima functioneert, waarom zou hij geen kinderen mogen hebben? Genoeg schizofrenen die hbo of universiteit afmaken en kunnen werken. Bovendien kunnen ze nu een baan krijgen via de participatiewet.

Veel mensen zijn te stigmatiserend over mensen met psychosegevoeligheid.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189744808
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoi,

Ik heb de diagnose schizofrenie gehad, maar momenteel is mijn diagnose bipolar.

Ik heb wel een aantal vriendinnen gehad die ook met mij wilden trouwen. Dus vrouwen kunnen gewoon verliefd worden en gehecht raken aan een man met schizofrenie.

Daar is ook niks ergs mee, sommige mensen met deze aandoening kunnen heel goed functioneren in de maatschappij (zoals ik).

Om de vraag van TS te beantwoorden, ik vind niet dat de ouders moeten kijken naar de diagnose, maar naar hoe de persoon functioneert en de dochter behandeld. Is hij goed voor haar? En kan hij een beetje verantwoordelijkheid aan?

Ook als het gaat om kinderen, als hij prima functioneert, waarom zou hij geen kinderen mogen hebben? Genoeg schizofrenen die hbo of universiteit afmaken en kunnen werken. Bovendien kunnen ze nu een baan krijgen via de participatiewet.

Veel mensen zijn te stigmatiserend over mensen met psychosegevoeligheid.
Veel mensen met schizofrenie zijn met vervroegd pensioen vanuit de WIA. Dus al werkt die gene niet dan nog heeft die wel (vaak) een vast inkomen.

En hoe komt het dat je vanuit schizofrenie naar een ander stoornis bent gegaan dat vind ik wel apart.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:26:20 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189744834
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jou nogal verward overkomen.
Valt wel mee, hij heeft een redelijk punt. Antipsychotica is kut. De bijwerkingen zijn extreem en vervelend, het is echt geen leuk leven om aan antipsychotica te zitten. Maar ja, de andere optie is psychotisch door het leven gaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:39:23 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189744958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Valt wel mee, hij heeft een redelijk punt. Antipsychotica is kut. De bijwerkingen zijn extreem en vervelend, het is echt geen leuk leven om aan antipsychotica te zitten. Maar ja, de andere optie is psychotisch door het leven gaan.
Ja? Jij vind het niet raar dat dit topic gaat van ‘laat je kind niet trouwen met een schizofreen’ via ‘een schizofreen heeft geen ziekteinzicht’ naar ‘psychotica zijn slecht’?

En dan zwijg ik nog maar over dat TS vorige week nog in scheiding lag, met een schuld van 7 ton en vrees voor liquidatie.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:42:00 #59
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189744974
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja? Jij vind het niet raar dat dit topic gaat van ‘laat je kind niet trouwen met een schizofreen’ via ‘een schizofreen heeft geen ziekteinzicht’ naar ‘psychotica zijn slecht’?

En dan zwijg ik nog maar over dat TS vorige week nog in scheiding lag, met een schuld van 7 ton en vrees voor liquidatie.
Ah ik zie nu dat TS degene is dat dat beweerde. Ik dacht dat het andere user was.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189745127
Ik word hier bang van.
pi_189745290
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:00 schreef Pendule het volgende:
Ik word hier bang van.
Er is een behoorlijk lading discriminatie aanwezig tegen mensen die schizofreen zijn. Al is het -matig- en dus geen gevaarlijke versie van schizofrenie dan nog is het overduidelijk dat als je de diagnose schizofrenie hebt , je dat beter ook aan kan verbergen. Op het moment dat je het te vroeg naar buiten brengt bij een relatie bijvoorbeeld , dan verlies je alles. Daarom heb ik ook wel begrip voor mensen met schizofrenie die alles zo veel mogelijk verbergen in het begin.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 14:28:06 #62
441859 crew  Lenny77
pi_189745294
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:57 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Hier iemand die bezig is met rechtszaken tegen bedrijven (hij is zelf een psychiater) die al die rotzooi produceren. Je dropt een atoombom op je hersens door die rotzooi in te nemen. Daarom denkt men dat hersenschade vooral door anti psychotica komt en niet door de ziekte zelf:

Nee de hersenschade is er echt al en je wilt niet weten wat een psychose voor ravage aanricht in de hersenen. Dan zal die medicatie er niet veel extra bovenop doen.
Ik ben de laatste die zal beweren dat anti-psychotica schadeloze snoepjes zijn maar ze hebben weldegelijk hun nut! En ze worden ook niet zomaar gegeven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189745301
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:27 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Er is een behoorlijk lading discriminatie aanwezig tegen mensen die schizofreen zijn. Al is het -matig- en dus geen gevaarlijke versie van schizofrenie dan nog is het overduidelijk dat als je de diagnose schizofrenie hebt , je dat beter ook aan kan verbergen. Op het moment dat je het te vroeg naar buiten brengt bij een relatie bijvoorbeeld , dan verlies je alles. Daarom heb ik ook wel begrip voor mensen met schizofrenie die alles zo veel mogelijk verbergen in het begin.
Mijn moeder was een schizofreen. is uiteindelijk ook haar dood geworden. Schizofrenie + depressie is geen goede.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 14:31:47 #64
441859 crew  Lenny77
pi_189745317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:27 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Er is een behoorlijk lading discriminatie aanwezig tegen mensen die schizofreen zijn. Al is het -matig- en dus geen gevaarlijke versie van schizofrenie dan nog is het overduidelijk dat als je de diagnose schizofrenie hebt , je dat beter ook aan kan verbergen. Op het moment dat je het te vroeg naar buiten brengt bij een relatie bijvoorbeeld , dan verlies je alles. Daarom heb ik ook wel begrip voor mensen met schizofrenie die alles zo veel mogelijk verbergen in het begin.
Ik vind anders wel dat je mogelijke partner op de hoogte mag zijn. Vergeet het erfelijke aspect niet en wat een psychotische ouder bij jonge kinderen kan veroorzaken.
Dus ja, ik zou de gok niet nemen met zo een partner.

Ik heb niets tegen 'problemen', ik zal nooit nee zeggen tegen iemand omdat hij autisme of adhd, ptss, een chronische ziekte of lichamelijke handicaps heeft.
Maar een partner die geen grip heeft op zichzelf en daarbij een gevaar kan vormen voor zichzelf en zijn omgeving.. Nee daar heb ik de energie niet meer voor.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189745333
Dit is geen discussietopic. Dit is een TS die zijn eigen mening erdoor wil drukken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189745334
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee de hersenschade is er echt al en je wilt niet weten wat een psychose voor ravage aanricht in de hersenen. Dan zal die medicatie er niet veel extra bovenop doen.
Ik ben de laatste die zal beweren dat anti-psychotica schadeloze snoepjes zijn maar ze hebben weldegelijk hun nut! En ze worden ook niet zomaar gegeven.
Dat is niet waar. Zeer vaak is er geen enkel afwijking aan de hersenen terwijl men al de diagnose schizofrenie heeft gekregen. EEG onderzoek en MRI scan van de hersenen alles blijkt normaal. Dus geen tumor erin of een bepaalde afwijking. Pas na het gebruik van anti psychotica wordt je hersens daadwerkelijk vernield.

Hierdoor denkt men dat schizofrenie misschien afkomstig kan zijn vanuit de DNA van mensen en niet vanwege een hersenafwijking. Er zijn ook andere theorieën zoals duivelse bezettenen maar dat laat ik over aan de experts om dat te onderzoeken.
pi_189745839
Of het een goed idee is om een relatie te hebben met iemand met schizofrenie ligt nogal aan hoe de ziekte zich manifesteert.

Als diegene stabiel is en medicatie gebruikt kan een relatie gewoon werken. Er zullen altijd ups en downs zijn, zoals in iedere relatie. Je moet als partner van iemand met een psychische afwijking wel bereid zijn om bepaalde taken over te nemen.

Maakt de liefde niet minder!
pi_189745943
Ts, een persoon is geen schizofreen maar heeft schizofrenie.
Klinkt ook wat aardiger. Iemand is niet zijn of haar diagnose.

Je reacties komen trouwens apart over.

Wat wil je er nu precies doorheen drukken?
pi_189746246
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:44 schreef Fokkie83 het volgende:
Ts, een persoon is geen schizofreen maar heeft schizofrenie.
Klinkt ook wat aardiger. Iemand is niet zijn of haar diagnose.

Je reacties komen trouwens apart over.

Wat wil je er nu precies doorheen drukken?
`

Ik ben van mening dat een groot gedeelte van de schizofrenie patiënten , schizofreen zijn tot aan hun DNA aan toe. Dat verklaard ook het feit dat er vaak geen afwijkingen te vinden is aan hun brein vergeleken met de brein van gezonde mensen , terwijl ze wel schizofrenie hebben.

Pas na langdurig gebruik van anti psychotica zien we dat de hersenen kleiner worden met omvang en gewicht met catastrofale eindresultaten zoals een verkort leven. (langdurig anti psychotica slikken leidt tot 20 jaar eerdere sterfte.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Melbiek op 02-11-2019 16:22:09 ]
pi_189746279
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:33 schreef Evilaurian het volgende:
Of het een goed idee is om een relatie te hebben met iemand met schizofrenie ligt nogal aan hoe de ziekte zich manifesteert.

Als diegene stabiel is en medicatie gebruikt kan een relatie gewoon werken. Er zullen altijd ups en downs zijn, zoals in iedere relatie. Je moet als partner van iemand met een psychische afwijking wel bereid zijn om bepaalde taken over te nemen.

Maakt de liefde niet minder!
Schizofreen en medicatie inname gaat niet samen. Misschien na een dwangopname dwangmedicatie toepassen zou kunnen maar buiten dat zullen ze geen medicatie innemen. Ze liegen ook over het feit dat ze medicatie innemen aan artsen om problemen met de arts te voorkomen.

Behalve dat gedeelte dat wel ziekte inzicht heeft of gedeeltelijk ziekte inzicht heeft neemt wel hun medicatie in maar dat is maar een klein deel van het totaal.
  zaterdag 2 november 2019 @ 16:29:46 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189746441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:13 schreef Melbiek het volgende:

[..]

`

Ik ben van mening dat een groot gedeelte van de schizofrenie patiënten , schizofreen zijn tot aan hun DNA aan toe. Dat verklaard ook het feit dat er vaak geen afwijkingen te vinden is aan hun brein vergeleken met de brein van gezonde mensen , terwijl ze wel schizofrenie hebben.

Pas na langdurig gebruik van anti psychotica zien we dat de hersenen kleiner worden met omvang en gewicht met catastrofale eindresultaten zoals een verkort leven. (langdurig anti psychotica slikken leidt tot 20 jaar eerdere sterfte.)
En hoe denk je dat de kwaliteit van leven is als iemand met schizofrenie geen medicatie neemt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_189746494
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hoe denk je dat de kwaliteit van leven is als iemand met schizofrenie geen medicatie neemt?
Dat hangt af of die goed eet en zelf eten haalt van de supermarkt. Dus hangt echt af hoe ernstig de situatie is. Als die normaal eet zonder problemen met zijn gewicht en die gene krijgt een uitkering dan denk ik dat er niks aan de hand is.

Zolang die geen moord opdrachten krijgt vanuit stemmen kan die best rustig leven. Kwaliteit van leven zal wel minder zijn. Zolang die niemand iets aan doet is het wel te doen.

Buiten dit alles om neemt de gemiddelde schizofreen geen medicatie in dat is algemeen bekend. Weigeren van medicatie en behandeling is typisch schizofrenie.
  zaterdag 2 november 2019 @ 16:40:58 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189746617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:33 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Dat hangt af of die goed eet en zelf eten haalt van de supermarkt. Dus hangt echt af hoe ernstig de situatie is. Als die normaal eet zonder problemen met zijn gewicht en die gene krijgt een uitkering dan denk ik dat er niks aan de hand is.

Zolang die geen moord opdrachten krijgt vanuit stemmen kan die best rustig leven. Kwaliteit van leven zal wel minder zijn. Zolang die niemand iets aan doet is het wel te doen.

Buiten dit alles om neemt de gemiddelde schizofreen geen medicatie in dat is algemeen bekend. Weigeren van medicatie en behandeling is typisch schizofrenie.
Hoe bedoel je, niks aan de hand? Iemand met schizofrenie heeft daar toch de verschijnselen van, zoals psychoses? Last van verstoorde waarneming van de realiteit (waardoor ze vaak denken weer zonder medicatie te kunnen)?

Het is me nog steeds niet duidelijk wat nou je punt is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189746704
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, niks aan de hand? Iemand met schizofrenie heeft daar toch de verschijnselen van, zoals psychoses? Last van verstoorde waarneming van de realiteit (waardoor ze vaak denken weer zonder medicatie te kunnen)?

Het is me nog steeds niet duidelijk wat nou je punt is.
Zolang die niet gevaarlijk is gewoon zo houden. Nergens voor nodig om medicatie toe te dienen die de hersenen zwaar beschadigen. Met wat geluk zal die vanzelf wel stabiliseren , maar werken of iets moet je wel vergeten.
  Moderator zaterdag 2 november 2019 @ 16:47:31 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189746724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:46 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Zolang die niet gevaarlijk is gewoon zo houden. Nergens voor nodig om medicatie toe te dienen die de hersenen zwaar beschadigen. Met wat geluk zal die vanzelf wel stabiliseren , maar werken of iets moet je wel vergeten.
Das de druppel. Jij bent geen arts en kunt niet op afstand diagnosticeren, laat staan dat jij voor anderen kunt gaan bepalen wat zij wel of niet moeten dorn qua medicatie.

Dicht.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')