quote:
Op zondag 3 november 2019 11:48 schreef tstile het volgende:Serieus naar gekeken. Hoe goed ik ook m'n best doe om het positief te bekijken lukt dat niet.
De bedragen die ze bieden zijn bedroevend. Zeg maar gerust pure uitbuiting. Je kan toch serieus geen bedrijf gaan beginnen om 13,- per uur aan omzet te gaan genereren???
De enige die positief iets aan Temper kan hebben is denk ik iemand die zo jong mogelijk is. Bijv. 15 tot 17 ofzo en die in loondienst met een slecht jeugdloon zou worden afgescheept. Dan ook alleen parttime.
Dan kan je toch met een simpel Temper bijbaantje meer overhouden dan in loondienst.
Voor ieder ander doe je jezelf gigantisch tekort als je voor Temper aan de slag gaat.
Een werknemer kost een bedrijf MINIMAAL 1,5 X het bruto loon. En dat is dan nog volgens een arbeidscontract waarbij je mensen op vaste tijden werk moet bieden.
Dus het flexibele wat Temper vraagt moet nog eens flink extra worden beloond. Maar dat doen ze niet.
De belastingdienst zou hier keihard moeten ingrijpen maar dat doen ze niet.
Temper gaat rustig door. Nu krijgen ze weinig voor elkaar maar bij een volgende crisis zullen ook volwassenen dit moeten aangrijpen. We gaan bedroevende tijden tegemoet.
Ben het met je eens dat 13,- per uur veels te karig is. Die jobs accepteer ik ook niet, ik mik zelf op minimaal 17,- per uur.
Het ligt er natuurlijk aan wat je doel zou zijn met Temper. Is het geschikt als fulltime horeca baan? Het 'kan', maar dan zit je wel heel veel te reizen heen en weer door het land.
Ik zie het meer als een makkelijke bijverdienste voor on the side.
Als je mikt op 6000 euro omzet in een jaar dan zit je nog in de KOR, en kan je de 1200+ euro BTW voor jezelf houden. Oftewel: je kan bij elk uurloon +21% er bij tellen, zo worden mij shifts van 17 al weer 20+ per uur waard.
Daarnaast heb je ook nog de leverage van de MKB winstvrijstelling, dus de euro's die je via je ZZP pad verdient worden proportioneel iets minder belast.
Ik kan zelf iig nu rondkomen met 2x per week een Temper shift + toeslagen en al mijn vaste lasten zijn betaald.