abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:31:27 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_190064744
jullie maken echt meters zeg :o Goed hoor!
disclaimer
pi_190066117
En het beton ligt er in *O* en alle leidingen in de bijkeuken voor de cv ook en de voorbereiding voor de elektra :)
pi_190112987
Update tijd *O*

Vorige week heb ik een avondje staan graven voor het laatste stukje van de fundering. Lekker klusje, goed voor de spierballen. 25 cm zand, 25 cm klei wat er uit moest.



En dan hou je dit gat over;


Wat een dag later vol gelegd is met isolatie en ijzer



En weer een dag later hebben ze beton gestort. Tussen het moment van inparkeren en wegrijden zat 23 (!!) minuten. Bizar snel. We hadden ook mazzel, want het lukte om de wagen zo te parkeren dat we zonder pomp/kruiwagens direct konden storten.





En uiteindelijk heb je dan een fundering voor de uitbouw. En we hadden wel het idee dat het best een stukje zou worden, maar nu is te zien dat het echt een fijn maatje is en past bij de plannen die er zijn O+



En we hebben nog veel meer gedaan, maar ik heb lang niet van alles foto's. Alle buizen die de vloer door moeten liggen er voor 95% in. Ik heb alleen vrijdag gekozen voor een sunshower paneel onder de douche, dus we moeten nog even een buis daarvoor boren. En we bedachten dat we het stopcontact bij de wastafel ook nog even moeten aanleggen. En dat is dan volgens mij alles wat er nog door de vloer heen moet. Vorige week dachten we dat het nooit ging lukken voor de vloerverwarming zou komen, maar sinds zaterdagavond hebben we er wel weer vertrouwen in.

Ook hangt de nieuwe cvketel, aangesloten en wel. Zodra de verwarming ligt kan deze ook aan zodat het vocht er uit kan ivm het storten van de vloer. Dat wordt 4 dagen lang een sauna bouwen en dan de verwarming weer uitzetten zodat de slangen niet te warm zijn voor het beton. Alle dakdoorvoeren voor cv/airco/beluchting/ventilatie zijn gemaakt.

En toen ik toch op het dak was heb ik het mes in de zonwering gezet. En dat gaf echt een bak licht extra :o Bizar. Ik heb echt staan genieten toen dat was gebeurd O+



En deze week gaan we de muur bouwen van de uitbouw. De voordeur tijdelijk verplaatsen, want er is een nieuwe voordeur + kozijn besteld. Gaat even een hobby bob oplossing worden, maar als het huis maar op slot kan ;) En dan moeten ook alle oude kozijnen/muren weg ivm de vloer die gestort moet gaan worden. En we gaan alvast de inbouwtoiletten plaatsen, de drain van de douche want die wordt meegestort in de vloer. En vast nog een aantal dingen die ik nu vergeet. We hebben een lijstje in het huis hangen zodat we weten wat we moeten afvinken voor 3 dec 06.00 uur.

Nog even knallen, maar dit gaat goed komen *O*
pi_190113263
Veel succes, jullie zijn keihard bezig ^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_190113435
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 10:19 schreef Puala het volgende:
Update tijd *O*

Vorige week heb ik een avondje staan graven voor het laatste stukje van de fundering. Lekker klusje, goed voor de spierballen. 25 cm zand, 25 cm klei wat er uit moest.

[ afbeelding ]

En dan hou je dit gat over;
[ afbeelding ]

Wat een dag later vol gelegd is met isolatie en ijzer

[ afbeelding ]

En weer een dag later hebben ze beton gestort. Tussen het moment van inparkeren en wegrijden zat 23 (!!) minuten. Bizar snel. We hadden ook mazzel, want het lukte om de wagen zo te parkeren dat we zonder pomp/kruiwagens direct konden storten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En uiteindelijk heb je dan een fundering voor de uitbouw. En we hadden wel het idee dat het best een stukje zou worden, maar nu is te zien dat het echt een fijn maatje is en past bij de plannen die er zijn O+

[ afbeelding ]

En we hebben nog veel meer gedaan, maar ik heb lang niet van alles foto's. Alle buizen die de vloer door moeten liggen er voor 95% in. Ik heb alleen vrijdag gekozen voor een sunshower paneel onder de douche, dus we moeten nog even een buis daarvoor boren. En we bedachten dat we het stopcontact bij de wastafel ook nog even moeten aanleggen. En dat is dan volgens mij alles wat er nog door de vloer heen moet. Vorige week dachten we dat het nooit ging lukken voor de vloerverwarming zou komen, maar sinds zaterdagavond hebben we er wel weer vertrouwen in.

Ook hangt de nieuwe cvketel, aangesloten en wel. Zodra de verwarming ligt kan deze ook aan zodat het vocht er uit kan ivm het storten van de vloer. Dat wordt 4 dagen lang een sauna bouwen en dan de verwarming weer uitzetten zodat de slangen niet te warm zijn voor het beton. Alle dakdoorvoeren voor cv/airco/beluchting/ventilatie zijn gemaakt.

En toen ik toch op het dak was heb ik het mes in de zonwering gezet. En dat gaf echt een bak licht extra :o Bizar. Ik heb echt staan genieten toen dat was gebeurd O+

[ afbeelding ]

En deze week gaan we de muur bouwen van de uitbouw. De voordeur tijdelijk verplaatsen, want er is een nieuwe voordeur + kozijn besteld. Gaat even een hobby bob oplossing worden, maar als het huis maar op slot kan ;) En dan moeten ook alle oude kozijnen/muren weg ivm de vloer die gestort moet gaan worden. En we gaan alvast de inbouwtoiletten plaatsen, de drain van de douche want die wordt meegestort in de vloer. En vast nog een aantal dingen die ik nu vergeet. We hebben een lijstje in het huis hangen zodat we weten wat we moeten afvinken voor 3 dec 06.00 uur.

Nog even knallen, maar dit gaat goed komen *O*
nice
Hooray for boobies!
  maandag 25 november 2019 @ 11:40:51 #106
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190113876
Impressive! :o
pi_190113945
Goed bezig! Avondje zand scheppen is niet niks. Tenminste, ik vind het altijd best zwaar, ik ben niet zo sterk. Respect :)
pi_190114213
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 11:45 schreef RB42 het volgende:
Goed bezig! Avondje zand scheppen is niet niks. Tenminste, ik vind het altijd best zwaar, ik ben niet zo sterk. Respect :)
Het zijn ook echt pittige avonden geweest. Het was 2x een volle avond van 3,5 uur scheppen. En dan doe je de dag er na echt helemaal niets. Ja rondlopen in het huis en nadenken, maar fysiek ben ik dan ook niet in staat om nog iets te doen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190114756
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 11:45 schreef RB42 het volgende:
Goed bezig! Avondje zand scheppen is niet niks. Tenminste, ik vind het altijd best zwaar, ik ben niet zo sterk. Respect :)
Dit ja. Kan me nog herinneren dat er bij mij last minute 3 kuub uit
Moest :’)

Goed bezig @Puala ^O^ gaat vast heel mooi worden :)
  Moderator maandag 25 november 2019 @ 18:59:38 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190121069
Goed bezig!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  PR/Manusje van alles maandag 25 november 2019 @ 20:22:56 #111
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_190122860
Echt wow. Grondige renovatie! Netjes
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_190122967
Ga je ook dingen aan domotica/smart home doen?
pi_190129163
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:27 schreef FranticDJ het volgende:
Ga je ook dingen aan domotica/smart home doen?
Er komt een ring deurbel en camera's, nest rookmelders, google wifi dingetjes. Oh en homey gaat er ook wonen. Alle spotjes worden smart verlichting die we aan/uit doen met een schakelaar, maar dimmen met telefoon.
pi_190129322
Gisteravond hebben we alles opgeruimd en het gereedschap vast op de vide gezet. Dan kunnen we dit weekend de aanbouw maken en volgende week komt de vloerverwarming *O*

En ik heb wat fototjes gemaakt voor jullie O+







En in de keuken zit het meeste er ook in. We hebben besloten een stuk rechts niet te laten storten, zo'n 20 cm. Dan kunnen we daar altijd met alle leidingen nog langs. Dus het klopt dat er nu nog te weinig buizen liggen voor de apparatuur, dat kan later ;)



pi_190129727
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 08:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Er komt een ring deurbel en camera's, nest rookmelders, google wifi dingetjes. Oh en homey gaat er ook wonen. Alle spotjes worden smart verlichting die we aan/uit doen met een schakelaar, maar dimmen met telefoon.
Gaaf :) let wel ff op dat de integratie nest/Homey ff ‘verstoord’ is doordat Google de Nest API gesloten heeft (zit nu bij de Google Assistant api, maar wat ik ervan begrijp werkt deze (nog) niet volledig met Homey)
  dinsdag 26 november 2019 @ 10:10:20 #116
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190130072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:38 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Gaaf :) let wel ff op dat de integratie nest/Homey ff ‘verstoord’ is doordat Google de Nest API gesloten heeft (zit nu bij de Google Assistant api, maar wat ik ervan begrijp werkt deze (nog) niet volledig met Homey)
Serieus? -O- .
Nou, hopelijk fixen ze dat nog dan. Daar heb ik nml. de helft van de domotica op gebaseerd :') .
Op de site van Athom beweren ze iig. nog dat die integratie prima werkt..

@Puala, met welke schakelaars wil je de lampen schakelen? Gewoon smart-schakelaars? Of met inbouw-spul wat je er achter zet?
pi_190130152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Serieus? -O- .
Nou, hopelijk fixen ze dat nog dan. Daar heb ik nml. de helft van de domotica op gebaseerd :') .
Op de site van Athom beweren ze iig. nog dat die integratie prima werkt..

@:Puala, met welke schakelaars wil je de lampen schakelen? Gewoon smart-schakelaars? Of met inbouw-spul wat je er achter zet?
Ik heb nu onder de overkapping 2 lampen hangen met ikea tradfri er in. En die onthouden op hoeveel % van de lichtsterkte ze de laatste keer hebben gebrand. Dus die schakel ik met een standaard wip van berker en die stel ik in via mijn telefoon op sterkte. En ik denk dat ik die oplossing toe ga passen in het nieuwe huis..

Ik moet nog uitzoeken hoe een smart schakelaar werkt en of ik dat een verbetering vind. Lastige is ook dat mijn partner anti-domotica is. En ook echt weigert de ikea app te installeren voor ons huidige huis :')
pi_190130256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Serieus? -O- .
Nou, hopelijk fixen ze dat nog dan. Daar heb ik nml. de helft van de domotica op gebaseerd :') .
Op de site van Athom beweren ze iig. nog dat die integratie prima werkt..

@:Puala, met welke schakelaars wil je de lampen schakelen? Gewoon smart-schakelaars? Of met inbouw-spul wat je er achter zet?
Check het forum van Athom ;) wat ik begreep een tijdje terug waren ze bezig met de omzetting naar de Google Assistant/works with google API, maar waren er een paar privacy horses.
Zie oa https://community.athom.c(...)elen-aan-homey/19797
Ik heb zelf ook een Homey, maar nog geen Nest producten omdat er betere alternatieven zijn.

Oa Tado, Ring, etc. Alleen nog geen goed alternatief voor de melders kunnen vinden.

@Puala ik krijg zo een eltako schakelaar binnen om een hue tap in te bouwen. Zal laten weten of dat werkt met mijn berker schakelmateriaal..

[ Bericht 5% gewijzigd door FranticDJ op 26-11-2019 10:30:37 ]
  dinsdag 26 november 2019 @ 10:37:43 #119
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_190130413
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 08:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Er komt een ring deurbel en camera's, nest rookmelders, google wifi dingetjes. Oh en homey gaat er ook wonen. Alle spotjes worden smart verlichting die we aan/uit doen met een schakelaar, maar dimmen met telefoon.
Waarom geen nest deurbel/camera’s als je ook nest rookmelders hebt? Kan het allemaal in 1 app.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_190130484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:37 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Waarom geen nest deurbel/camera’s als je ook nest rookmelders hebt? Kan het allemaal in 1 app.
Dat kan met een Homey ook :7 en hoef je niet tig bridges/adapters/devices te hebben om communicatie met andere protocollen mogelijk te maken.

Maar zoals gezegd: nest werkt (voorlopig) niet met Homey.
pi_190130752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:37 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Waarom geen nest deurbel/camera’s als je ook nest rookmelders hebt? Kan het allemaal in 1 app.
Omdat die weer niet mijn lampen doet. En ook niet mijn thermostaat.
  dinsdag 26 november 2019 @ 12:36:55 #122
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_190131978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 11:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Omdat die weer niet mijn lampen doet. En ook niet mijn thermostaat.
Ah oké, ja wij hebben alleen deurbel en rookmelders en in de toekomst camera’s dus dan is t handig als t van 1 merk is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 26 november 2019 @ 13:05:18 #123
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190132315
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:36 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ah oké, ja wij hebben alleen deurbel en rookmelders en in de toekomst camera’s dus dan is t handig als t van 1 merk is.
Maar bij Google camera's knal je wel al je beelden de cloud in. Was voor mij de reden om camera's lokaal te houden en alleen op een recorder te tapen. Ik ga toch niet remote zitten kijken wat er rond het huis gebeurd, de aanwezigheid van die dingen doet 90% van het werk en mocht er wat gebeuren kijk ik wel terug.

Scheelt weer een bak privacy die je anders gratis overdraagt aan Google.
  dinsdag 26 november 2019 @ 13:06:28 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190132325
Geldt natuurlijk voor een thermostaat en rookmelder ook qua data die ze verzamelen. Maar dat zit mij toch wat minder dwars ergens.
pi_190132570
Wel leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt en voor welke oplossingen er is gekozen :D
pi_190132968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 13:06 schreef bleiblei het volgende:
Geldt natuurlijk voor een thermostaat en rookmelder ook qua data die ze verzamelen. Maar dat zit mij toch wat minder dwars ergens.
Precies dit.
pi_190139518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:16 schreef Puala het volgende:
Lastige is ook dat mijn partner anti-domotica is. En ook echt weigert de ikea app te installeren voor ons huidige huis :')
Ik snap je lief. Het is zo onpraktisch om licht te moeten bedienen met je telefoon. Als je door je huis loopt is het makkelijker om op een knop te drukken. Ik vind het op sommige plekken fijn om een lamp te hebben met bewegingssensor en dat is het wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190139774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap je lief. Het is zo onpraktisch om licht te moeten bedienen met je telefoon. Als je door je huis loopt is het makkelijker om op een knop te drukken. Ik vind het op sommige plekken fijn om een lamp te hebben met bewegingssensor en dat is het wel.
Mijn insteek is ook om zo min mogelijk die telefoon in de handen te hebben :Y dus of sensoren, of knoppen..
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:54:31 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190139785
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap je lief. Het is zo onpraktisch om licht te moeten bedienen met je telefoon. Als je door je huis loopt is het makkelijker om op een knop te drukken. Ik vind het op sommige plekken fijn om een lamp te hebben met bewegingssensor en dat is het wel.
Eens. Ik vind een dimmer op je telefoon nog toch daar aan toe, maar ik wil op z'n minst óók een knop waar je met je elleboog op kunt duwen als je binnenkomt met een kind op je arm en je handen vol...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 26 november 2019 @ 22:29:58 #130
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190142098
Dat hoeft toch niet met een goed ingeregeld domotica? Dan sta je voor de deur, ziet je domotica mbv. Geofencing dat je thuis bent, klikt de deur voor je open, lampen gaan aan in de juiste kamers, je radio springt op jouw voorkeurzender, temperatuur automatisch naar de juiste temperatuur en de stofzuigrobot houdt op met stofzuigen en rijdt terug naar zijn stationnetje...

En dan heb je nog geen telefoon in je handen gehad of met je elleboog een knop aan hoeven te raken :P .
pi_190142200
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:29 schreef bleiblei het volgende:
Dat hoeft toch niet met een goed ingeregeld domotica? Dan sta je voor de deur, ziet je domotica mbv. Geofencing dat je thuis bent, klikt de deur voor je open, lampen gaan aan in de juiste kamers, je radio springt op jouw voorkeurzender, temperatuur automatisch naar de juiste temperatuur en de stofzuigrobot houdt op met stofzuigen en rijdt terug naar zijn stationnetje...

En dan heb je nog geen telefoon in je handen gehad of met je elleboog een knop aan hoeven te raken :P .
dag
  dinsdag 26 november 2019 @ 22:42:03 #132
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190142339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb nu onder de overkapping 2 lampen hangen met ikea tradfri er in. En die onthouden op hoeveel % van de lichtsterkte ze de laatste keer hebben gebrand. Dus die schakel ik met een standaard wip van berker en die stel ik in via mijn telefoon op sterkte. En ik denk dat ik die oplossing toe ga passen in het nieuwe huis..

Ik moet nog uitzoeken hoe een smart schakelaar werkt en of ik dat een verbetering vind. Lastige is ook dat mijn partner anti-domotica is. En ook echt weigert de ikea app te installeren voor ons huidige huis :')
Er is mij verteld (op FOK! Maar ook door mijn broertje die Tradfi heeft en er zich in verdiept heeff) dat de zigbee modules het niet fijn vinden om aan/uit gezet te worden. Dwz. Schakelen op de module (dmv het zigbee protocol) is beter dan de stroom die er heen gaat te schakelen.
  dinsdag 26 november 2019 @ 22:42:22 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190142440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Er is mij verteld (op FOK! Maar ook door mijn broertje die Tradfi heeft en er zich in verdiept heeff) dat de zigbee modules het niet fijn vinden om aan/uit gezet te worden. Dwz. Schakelen op de module (dmv het zigbee protocol) is beter dan de stroom die er heen gaat te schakelen.
Klopt. Precies daarom ook dat je er geen dimmers (die altijd op 100% staan) tussen moet laten zitten.
  woensdag 27 november 2019 @ 00:17:02 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190144043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb nu onder de overkapping 2 lampen hangen met ikea tradfri er in. En die onthouden op hoeveel % van de lichtsterkte ze de laatste keer hebben gebrand. Dus die schakel ik met een standaard wip van berker en die stel ik in via mijn telefoon op sterkte. En ik denk dat ik die oplossing toe ga passen in het nieuwe huis..

Ik moet nog uitzoeken hoe een smart schakelaar werkt en of ik dat een verbetering vind. Lastige is ook dat mijn partner anti-domotica is. En ook echt weigert de ikea app te installeren voor ons huidige huis :')
Tradfri lichtknop een optie? Of google home, misschien kan je vent daar wel aan wennen?
Resistance is futile.
pi_190145740
Wat een werk hebben jullie al verzet! Ziet er goed en degelijk uit.

Wat ga je uiteindelijk doen met de haard?

Grappig trouwens dat dat schilderij de oorlog tot op heden heeft doorstaan ;)
pi_190154088
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:29 schreef bleiblei het volgende:
Dat hoeft toch niet met een goed ingeregeld domotica? Dan sta je voor de deur, ziet je domotica mbv. Geofencing dat je thuis bent, klikt de deur voor je open, lampen gaan aan in de juiste kamers, je radio springt op jouw voorkeurzender, temperatuur automatisch naar de juiste temperatuur en de stofzuigrobot houdt op met stofzuigen en rijdt terug naar zijn stationnetje...

En dan heb je nog geen telefoon in je handen gehad of met je elleboog een knop aan hoeven te raken :P .
Goed ingeregelde domotica. _O-

Ooit, ooit. Maar nu nog niet. Ik heb zelfs de stofzuigerrobot op een gegeven moment weggedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190172028
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap je lief. Het is zo onpraktisch om licht te moeten bedienen met je telefoon. Als je door je huis loopt is het makkelijker om op een knop te drukken. Ik vind het op sommige plekken fijn om een lamp te hebben met bewegingssensor en dat is het wel.
Ik snap hem voor een deel ;) Ik heb de lampjes ingesteld op een tijd/dag, maar als dat aangepast moet worden ivm visite/zomer&wintertijd oid. Kun je ook ipv mopperen toch even besluiten de app te installeren. Verder werkt de hoofdverlichting gewoon met een schakelaar ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Eens. Ik vind een dimmer op je telefoon nog toch daar aan toe, maar ik wil op z'n minst óók een knop waar je met je elleboog op kunt duwen als je binnenkomt met een kind op je arm en je handen vol...
Die heb ik ook nog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:29 schreef bleiblei het volgende:
Dat hoeft toch niet met een goed ingeregeld domotica? Dan sta je voor de deur, ziet je domotica mbv. Geofencing dat je thuis bent, klikt de deur voor je open, lampen gaan aan in de juiste kamers, je radio springt op jouw voorkeurzender, temperatuur automatisch naar de juiste temperatuur en de stofzuigrobot houdt op met stofzuigen en rijdt terug naar zijn stationnetje...

En dan heb je nog geen telefoon in je handen gehad of met je elleboog een knop aan hoeven te raken :P .
Ja dat is gaaf _O_ Nu nog alleen mooiere bewegingssensoren, want wat ik nu op de markt zie vind ik zonde om op mn muur te plakken :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 22:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Er is mij verteld (op FOK! Maar ook door mijn broertje die Tradfi heeft en er zich in verdiept heeff) dat de zigbee modules het niet fijn vinden om aan/uit gezet te worden. Dwz. Schakelen op de module (dmv het zigbee protocol) is beter dan de stroom die er heen gaat te schakelen.
Hmm oh, dan moet ik daar nog eens even naar gaan kijken. Andere optie is bewegingsmelder, mits mooie.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 08:32 schreef tux87 het volgende:
Wat een werk hebben jullie al verzet! Ziet er goed en degelijk uit.

Wat ga je uiteindelijk doen met de haard?

Grappig trouwens dat dat schilderij de oorlog tot op heden heeft doorstaan ;)
Ja het gaat echt wel heel erg lekker _O_

De haard gaat aan de andere kant geplaatst worden. Ik heb er ooit eentje gekocht voor onder de overkapping en die hoop ik in het kanaal te gaan bouwen. Alleen zijn de openhaardbedrijven uit de buurt nog niet heel happig om op locatie advies te komen geven -O-
pi_190172130
Ik blijf jullie spammen met dit soort foto's, maar ik vind het zo mooi O+



En zoals gewend gingen we weer even heel snel. We hebben een muur op de uitbouw gezet *O*



Incl tijdelijke voordeur.



De nieuwe voordeur is afgelopen dinsdag besteld, zou 3 weken levertijd hebben en hebben we vanmiddag opgehaald :7 En na 10 dec wordt deze er in gebouwd, want dan kunnen ze hem mooi niet beschadigen als de vloer wordt gestort ;)
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 29 november 2019 @ 13:12:17 #140
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_190183920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Eens. Ik vind een dimmer op je telefoon nog toch daar aan toe, maar ik wil op z'n minst óók een knop waar je met je elleboog op kunt duwen als je binnenkomt met een kind op je arm en je handen vol...
Smartverlichting combineren met slimme speaker. Binnenkomen met He Google doe het licht aan!
Of verlichting aan laten gaan als je in de buurt bent. Je kan dit zo instellen dat dit alleen na zonsondergang is.

Opties te over voor iedereen!
pi_190190083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:23 schreef Puala het volgende:
De haard gaat aan de andere kant geplaatst worden. Ik heb er ooit eentje gekocht voor onder de overkapping en die hoop ik in het kanaal te gaan bouwen. Alleen zijn de openhaardbedrijven uit de buurt nog niet heel happig om op locatie advies te komen geven -O-
Leuk is dat hé, niemand erbij kunnen krijgen.

Wat heb je precies voor haard? Is het wel een inbouwhaard? Misschien kunnen we meedenken. Een haard plaatsen is niet zo heel lastig.

Wat misschien wel een gaaf idee is, is een tunnel model haard met aan twee kanten glas?
pi_190190553
Gaat lekker Paula ^O^
pi_190206225
Vandaag lekker geklust en alles af gekregen was moest. En alles is leeg, dus ze kunnen dinsdag vloerverwarming leggen *O*
  zaterdag 30 november 2019 @ 22:49:24 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_190206608
Puala, wat gaan jullie hard zeg! Ik ben niet lichtelijk jaloers :D

Ik vind de raampartijen erg gaaf O+
disclaimer
pi_190207165
Jullie gingen in ‘t begin ook heel hard @SQ

En hier kan t zomaar stil gaan liggen. Zit bij de eerste hulp ivm mogelijk gebroken arm.
  zaterdag 30 november 2019 @ 23:58:17 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190207268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 23:47 schreef Puala het volgende:
Jullie gingen in ‘t begin ook heel hard @:SQ

En hier kan t zomaar stil gaan liggen. Zit bij de eerste hulp ivm mogelijk gebroken arm.
Ah jakkes, raar gevallen of zoiets?
Hoop dat 't meevalt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190207387
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 23:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ah jakkes, raar gevallen of zoiets?
Hoop dat 't meevalt.
Ja, in het huis een kruipluik over ‘t hoofd gezien. 80 cm naar beneden met 1 been. Opgevangen met m’n arm/elleboog.
pi_190207679
Sterkte :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 1 december 2019 @ 00:31:23 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190207705
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 00:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja, in het huis een kruipluik over ‘t hoofd gezien. 80 cm naar beneden met 1 been. Opgevangen met m’n arm/elleboog.
Auw damn , ik hoop dat de schade meevalt....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190207950
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 00:07 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja, in het huis een kruipluik over ‘t hoofd gezien. 80 cm naar beneden met 1 been. Opgevangen met m’n arm/elleboog.
ai, beterschap iig!
dag
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')