abonnement Unibet Coolblue
pi_189722159
Goedenavond, dit wilde ik toch even van me afschrijven eigenlijk. Ongeveer 2 jaar geleden ruzie gehad met een voormalig vriend (was toen nog een vriend van me) We zijn ongeveer 5 jaar bevriend geweest. Vanaf de basisschool tot net na het eind van de middelbare. Hij was een klein beetje een kluizenaar in de zin van hij zoekt niet snel contact met andere mensen om zich heen.
Ik trok hem altijd een beetje mee in alles wat ik deed aangezien ik hem toch altijd als goede vriend zag en hij geen vervelend gezelschap was. Het was wel zo dat hij redelijk tegen mij opkeek aangezien ik (bijna) altijd overal een oplossing voor wist. De ruzie ontstond toen hij op mijn verjaardag stomdronken door mijn tuin zat te schreeuwen en ik zei dat hij rustig moest doen of dat anders mijn moeder pissig zou worden. Hij was toen 16 ik 17. Mijn moeder werd uiteindelijk toch pissig om zijn misdragingen en zei dat ik hem naar huis moest sturen (Zijn ma kwam hem halen) De volgende dag was hij zo boos dat ik hem eruit ‘gegooid’ had. En toen was het ja, einde vriendschap. Hij is tot op de dag van vandaag nog steeds boos. (Ik zie hem wel eens aangezien hij hier in de lokale Albert Heijn werkt) Hij kijkt mij dan aan en kijkt mij een beetje leeg/boos aan. Waarop ik hem heel emotieloos aanstaar en vervolgens doorloop. Nu komt het gene waar ik dus mee zit. Vaak denk ik nog terug aan onze vriendschap of word ik wakker nadat ik over ons heb gedroomd heb, of dan raak ik even het contact kwijt met mijn omgeving en ben ik onaanspreekbaar. Daarna wordt ik wakker/weer aanspreekbaar en voel ik me lichtelijk vervelend of ontdaan over de gedachten of droom.

Misschien overdrijf ik maar ik denk dat ik er ergens toch nog mee zit ook al is het 2 jaar terug en ben ik verder gegaan met leven.

Overdrijf ik een beetje en moet ik het allemaal maar negeren of ja ik weet even niet wat ik ermee moet. Heb gedacht aan hem confronteren om toch te laten merken hoe ik erover denk maar daarna denk ik meestal dat dat niks gaat uithalen.

Wie kan mij adviseren?
pi_189723056
Wat een vriend... boos worden (en blijven) omdat iemand hem terecht op zijn misdragingen heeft aangesproken heeft.

Wel klote voor jou, maar ik zou er geen moeite meer insteken.
pi_189723076
Pendule topic :')
pi_189723342
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:55 schreef Cracker26 het volgende:
Wat een vriend... boos worden (en blijven) omdat iemand hem terecht op zijn misdragingen heeft aangesproken heeft.

Wel klote voor jou, maar ik zou er geen moeite meer insteken.
Moeite stak ik er tot nu toe eigenlijk niet in. De grooste moeite die ik tot nu toe in deze situatie heb gestoken is dit topic. Nu moet ik er nog wel bij zeggen dat er die avond nog een vriend bij was die alles heeft meegekregen (hij kende hem ook) Heb laatst ditzelfde verhaal aan hem uitgelegd en zijn reactie was mij glazig aankijken.
pi_189723353
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:57 schreef mosrednA het volgende:
Pendule topic :')
Scheer jij je even terug naar KLB!
  vrijdag 1 november 2019 @ 02:51:37 #6
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189724277
Ik weet niet hoe jij hem nog kan bereiken... waarschijnlijk kun jij hem niet direct meer bereiken... en het blijft de vraag of jij hem nog indirect (via zijn familie) kunt bereiken.

Maar, waar een wil is, is vaak een weg... maar als hij al die wegen blokkeert... dan is er verder geen toekomst meer.

Het enige wat jij kunt doen is jouw eigen reacties op hem te analyseren... en misschien (als uiterste) hem te vragen wat hem zo stoort aan jouw reactie?

Kortom een laatste poging om het tussen jullie weer goed te maken... maar dan moet je ook wel aardig zeker weten dat jij jouw gelijk aan jouw zijde hebt... zo niet, dan heeft geen enkele reactie nog zin.
pi_189725893
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 02:51 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik weet niet hoe jij hem nog kan bereiken... waarschijnlijk kun jij hem niet direct meer bereiken... en het blijft de vraag of jij hem nog indirect (via zijn familie) kunt bereiken.

Maar, waar een wil is, is vaak een weg... maar als hij al die wegen blokkeert... dan is er verder geen toekomst meer.

Het enige wat jij kunt doen is jouw eigen reacties op hem te analyseren... en misschien (als uiterste) hem te vragen wat hem zo stoort aan jouw reactie?

Kortom een laatste poging om het tussen jullie weer goed te maken... maar dan moet je ook wel aardig zeker weten dat jij jouw gelijk aan jouw zijde hebt... zo niet, dan heeft geen enkele reactie nog zin.
In die dromen die ik had was die gewoon aardig enzo en vroegen we bepaalde dingen aan elkaar. Wat contact betreft, ik kan zo die AH inlopen en hem aanspreken maar dat zou niks uithalen dacht ik zelf. Het is ook niet persé nodig dat het weer goedkomt, het is nou alweer 2 jaar geleden en ja hij heeft daarna niks meer van zich laten horen dus dat zegt naar mijn idee al hoeveel het hem boeit. Aan de andere kant durf ik niet eens op hem af te stappen omdat ik geen zin heb in een groot bekgevecht midden in een winkel.
Ik denk ook meer dat ik dit topic geopend heb om het even kwijt te zijn.
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:31:36 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189725984
En zo ettert het dus wat voort. Je neemt aan dat hij nog boos is en aangezien hij jou ook niet normaal groet, neemt hij dat misschien ook wel aan van jou.

Het zou ook prettig zijn als je/jullie het gewoon achter je kon(den) laten. ‘Ben jij eigenlijk nog boos om toen?’ ‘Nee man, ik snap het wel.’ ‘Ja, het pakte niet zo goed uit voor de vriendschap.’ ‘Zo gaan die dingen soms.’ ‘No hard feeling?’ ‘No hard feelings. Wat doe jij eigenlijk qua opleiding, tegenwoordig?’
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 1 november 2019 @ 23:31:48 #9
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189739103
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:25 schreef Pendule het volgende:

[..]

In die dromen die ik had was die gewoon aardig enzo en vroegen we bepaalde dingen aan elkaar. Wat contact betreft, ik kan zo die AH inlopen en hem aanspreken maar dat zou niks uithalen dacht ik zelf. Het is ook niet persé nodig dat het weer goedkomt, het is nou alweer 2 jaar geleden en ja hij heeft daarna niks meer van zich laten horen dus dat zegt naar mijn idee al hoeveel het hem boeit. Aan de andere kant durf ik niet eens op hem af te stappen omdat ik geen zin heb in een groot bekgevecht midden in een winkel.
Ik denk ook meer dat ik dit topic geopend heb om het even kwijt te zijn.
Ook dat laatste mag hier. :Y
pi_189739494
Bel hem gewoon, of stuur een tekst. Het is goed om zaken af te ronden. Geeft rust.
Als jij zijn vriendschap nog zou willen, is er niets mis mee om dat kenbaar te maken.

En wil hij het niet. Dan weet je dat ook weer.
pi_189742380
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:50 schreef _I het volgende:
Bel hem gewoon, of stuur een tekst. Het is goed om zaken af te ronden. Geeft rust.
Als jij zijn vriendschap nog zou willen, is er niets mis mee om dat kenbaar te maken.

En wil hij het niet. Dan weet je dat ook weer.
Dat tekst sturen al is het om het af te sluiten kwam ook in mij op, maar zijn mogelijke reactie weerhoudt mij er heel erg van om dat te doen.
pi_189743594
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:41 schreef Pendule het volgende:

[..]

Dat tekst sturen al is het om het af te sluiten kwam ook in mij op, maar zijn mogelijke reactie weerhoudt mij er heel erg van om dat te doen.
Waarom? Er is nu niets, dus je hebt kans op herstel of het blijft zoals het was.. Zet je over de angst heen om afgewezen te worden.

Vrienden zoals je ze hebt tussen je 15e en 20e maak je nooit meer. Probeer het gewoon, je hebt niets te verliezen!
pi_189743673
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:37 schreef _I het volgende:

[..]

Waarom? Er is nu niets, dus je hebt kans op herstel of het blijft zoals het was.. Zet je over de angst heen om afgewezen te worden.

Vrienden zoals je ze hebt tussen je 15e en 20e maak je nooit meer. Probeer het gewoon, je hebt niets te verliezen!
Gister sprak ik een vriend van me die hem kent en die noemt hem een idioot. Dat is wel een soort bevestiging dat het niet aan mij ligt. Wat ik ben vergeten te zeggen is dat hij door zijn autisme een laag empatisch vermogen heeft.
pi_189743702
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:43 schreef Pendule het volgende:

[..]

Gister sprak ik een vriend van me die hem kent en die noemt hem een idioot. Dat is wel een soort bevestiging dat het niet aan mij ligt. Wat ik ben vergeten te zeggen is dat hij door zijn autisme een laag empatisch vermogen heeft.
Er is toch niemand die zegt dat het aan jou ligt. In vriendschappen worden fouten gemaakt. Een autist zal wat lastiger over zo’n fout heen stappen, maar als jij de relatie mist is dat toch allemaal niet relevant.

En als je hem een idioot vindt, laat hem dan lekker met rust. Het schiet weinig op hem dat twee jaar later nog eens aanhangig te maken.
pi_189743855
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:46 schreef _I het volgende:

[..]

Er is toch niemand die zegt dat het aan jou ligt. In vriendschappen worden fouten gemaakt. Een autist zal wat lastiger over zo’n fout heen stappen, maar als jij de relatie mist is dat toch allemaal niet relevant.

En als je hem een idioot vindt, laat hem dan lekker met rust. Het schiet weinig op hem dat twee jaar later nog eens aanhangig te maken.
Nee die vriend van mij die ook met hem bevriend was noemde hem idioot.
pi_189744137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:57 schreef Pendule het volgende:

[..]

Nee die vriend van mij die ook met hem bevriend was noemde hem idioot.
Dat snap ik. Zei alleen dat als jij hem een idioot vindt... Aangezien je zelf aanhaalde wat die andere vriend dacht.

Wat overigens allemaal niet relevant is.. Wat andere mensen vinden..
pi_189744457
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:16 schreef _I het volgende:

[..]

Dat snap ik. Zei alleen dat als jij hem een idioot vindt... Aangezien je zelf aanhaalde wat die andere vriend dacht.

Wat overigens allemaal niet relevant is.. Wat andere mensen vinden..
Nouja weet je hij benoemde al die punten waar ik soms wel eens ruzie met hem om had. Als er dingen ondernomen werden was dat vanuit mijn kant wel.
pi_189744515
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:44 schreef Pendule het volgende:

[..]

Nouja weet je hij benoemde al die punten waar ik soms wel eens ruzie met hem om had. Als er dingen ondernomen werden was dat vanuit mijn kant wel.
Dus.. Mis je hem of niet? Wil je hem weer terug in je leven?

Soms zijn mensen wat lastig te motiveren. Zijn er kwaliteiten waar je wel wat aan hebt? Voegt-ie iets toe wat anderen niet hebben?

Haha, vind je nog niet echt overtuigend.
pi_189744660
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:51 schreef _I het volgende:

[..]

Dus.. Mis je hem of niet? Wil je hem weer terug in je leven?

Soms zijn mensen wat lastig te motiveren. Zijn er kwaliteiten waar je wel wat aan hebt? Voegt-ie iets toe wat anderen niet hebben?

Haha, vind je nog niet echt overtuigend.
Ik mis hem ja, wat andere niet hebben is dat opkijken wat hij had. ik was zn voorbeeld hij liep elke dag achter me aan. Ik zag hem iedere dag.
pi_189744739
Ga eens praten met hem
  zaterdag 2 november 2019 @ 13:18:42 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189744768
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:06 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik mis hem ja, wat andere niet hebben is dat opkijken wat hij had. ik was zn voorbeeld hij liep elke dag achter me aan. Ik zag hem iedere dag.
Ga gewoon een gesprek met hem aan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189745131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ga gewoon een gesprek met hem aan.
Ja hoe dan? ‘hallo ken je me nog’ ofzo?
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:05:26 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189745158
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:01 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ja hoe dan? ‘hallo ken je me nog’ ofzo?
Stuur hem een mail met link naar deze topic.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189745162
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Stuur hem een mail met link naar deze topic.
Ben jij gek?
pi_189745201
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:06 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik mis hem ja, wat andere niet hebben is dat opkijken wat hij had. ik was zn voorbeeld hij liep elke dag achter me aan. Ik zag hem iedere dag.
Klinkt als een gezonde vriendschap :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')