abonnement Unibet Coolblue
pi_189728345
Geven je opdrachtgevers wel eens opdracht om een artikel zo te schrijven dat het wenselijk is volgens de opdrachtgever?

Als schrijver weet je dat de manier van hoe je iets brengt enorme invloed kan hebben over hoe een zaak wordt begrepen door de lezer en kan bijvoorbeeld een dader als slachtoffer omschreven worden of juist als een bruut.
pi_189729632
1) Hoe vaak krijg jij de pleitaantekeningen van de advocaat en/of het requisitoir van de Officier?
2) Wat kunnen advocaten doen om jouw werk makkelijker te maken?
3) Hoe vaak heeft het OM jou gebruikt (of vermoed jij dat het OM jou heeft gebruikt) om nog op vrij voeten zijnde betrokkenen te beïnvloeden door onjuiste informatie te verspreiden?
pi_189729938
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:05 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Geven je opdrachtgevers wel eens opdracht om een artikel zo te schrijven dat het wenselijk is volgens de opdrachtgever?

Als schrijver weet je dat de manier van hoe je iets brengt enorme invloed kan hebben over hoe een zaak wordt begrepen door de lezer en kan bijvoorbeeld een dader als slachtoffer omschreven worden of juist als een bruut.
Ik zou zo niet willen schrijven. Ik wil een goed beeld van rechtszaken weergeven. Als ik het verhaal van het slachtoffer aangrijpend vind, gebruik ik dat als insteek. Dat ga ik niet doen omdat een verdachte me niet aanstaat. Mijn opdrachtgevers vragen mij ook vanwege mijn manier van werken en geven soms wel aanwijzingen, maar dat gaat alleen over de lengte en de soort stukken die ik moet schrijven (behalve een nieuwsbericht, kan ik natuurlijk ook een analyse schrijven of een achtergrondstuk). Nooit zullen ze zich rechtstreeks bemoeien met hoe ik een verdachte of een slachtoffer neerzet. Ik zou dat ook niet toestaan. Ik schrijf wat ík wil, niet anders. Anders was ik wel commerciële teksten gaan schrijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:34 schreef Gustaf86 het volgende:
1) Hoe vaak krijg jij de pleitaantekeningen van de advocaat en/of het requisitoir van de Officier?
2) Wat kunnen advocaten doen om jouw werk makkelijker te maken?
3) Hoe vaak heeft het OM jou gebruikt (of vermoed jij dat het OM jou heeft gebruikt) om nog op vrij voeten zijnde betrokkenen te beïnvloeden door onjuiste informatie te verspreiden?
1) Dat komt sporadisch voor, van allebei. Meestal krijg ik het niet. Maar gelukkig hoor ik toch wel wat er is gezegd.
2) In de eerste plaats zijn advocaten er natuurlijk voor hun cliënten, niet om mijn werk makkelijker te maken. Maar als advocaten eens een cursus verhalen vertellen zouden nemen scheelt het al heel wat. Een pleidooi is meestal een warrig stuk met allerlei zijsporen, zonder kop en staart. De vurige redenaar is helaas een uitzondering.
3) Ik denk nooit. Maar uiteindelijk weet je dat niet, denk ik. Als ik namelijk zou weten dat ik word beïnvloed met onjuiste informatie, schrijf ik het niet op. Nooit. Als ik iets opschrijf, weet ik dat het klopt. Maar misschien heb jij voorbeelden? Je bent advocaat?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 1 november 2019 @ 18:49:56 #79
408813 crew  trein2000
pi_189733510
Vertel me een. Ben ik heel wantrouwend als ik dit voor geen meter vertrouw? https://www.rechtspraak.n(...)titie-ten-einde.aspx
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189734210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 18:49 schreef trein2000 het volgende:
Vertel me een. Ben ik heel wantrouwend als ik dit voor geen meter vertrouw? https://www.rechtspraak.n(...)titie-ten-einde.aspx
Nee. Ik dacht waarschijnlijk hetzelfde als jij. Maar ja, bewijs het maar. Mooie journalistieke taak.
Las net nog wel dat ze in hoger beroep gaan. Maar deze zaak is heel, heel gek. Op z'n zachtst gezegd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189738576
kan je jouw verslaglegging wel eens vergelijken met die van de griffier?
zoja: vind je dat de griffier belangrijke details mist?
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 1 november 2019 @ 23:46:57 #82
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_189739406
Hoi.
Heb je ook zo'n hekel aan Chris Klomp?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_189741782
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:09 schreef eigendeegcookie het volgende:
kan je jouw verslaglegging wel eens vergelijken met die van de griffier?
zoja: vind je dat de griffier belangrijke details mist?
Vrijwel nooit. Maar ik kan je vertellen dat de aantekeningen van een griffier heel anders zijn dan die van mij. Een griffier beperkt zich tot de juridisch relevante zaken. Dat is ook logisch, ze moeten tot een juridisch oordeel komen. Ik moet veel meer een verhaal vertellen. Dat zorgt ervoor dat ik wat meer doe met specifieke uitspraken bijvoorbeeld of dingen die in de rechtszaal gebeuren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:46 schreef MissGiraffe het volgende:
Hoi.
Heb je ook zo'n hekel aan Chris Klomp?
Nee, totaal niet. Hij is een goede rechtbankverslaggever en heel feitelijk. Snap wel dat je een hekel aan hem kan hebben, want hij profileert zich op twitter natuurlijk als heel links en zuigt en daagt uit - overigens wel zonder onwaarheden te vertellen over het algemeen. Maar ik heb er geen hekel aan. Prima collega. Kan me vaak ook prima vinden in de analyses die hij maakt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189743970
Is je wereldje een mannenwereld en ben je zelf man of een vrouw?

Ik heb het topic gelezen, als freelancer schrijf je (deels) in opdracht om een bepaalde zaak te volgen en een bepaald type artikel te schrijven met een x aantal woorden. En dat je dan onderling over een bedrag overeen komt is mij duidelijk.

Maar het freelance schrijven voor ANP, moet ik dat zien dat jij ook op eigen initiatief artikelen schrijft zonder opdracht ? En dan "hoopt" dat dit opgepikt wordt om er aan te verdienen?
pi_189744595
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:05 schreef Roosgeluk het volgende:
Is je wereldje een mannenwereld en ben je zelf man of een vrouw?

Ik heb het topic gelezen, als freelancer schrijf je (deels) in opdracht om een bepaalde zaak te volgen en een bepaald type artikel te schrijven met een x aantal woorden. En dat je dan onderling over een bedrag overeen komt is mij duidelijk.

Maar het freelance schrijven voor ANP, moet ik dat zien dat jij ook op eigen initiatief artikelen schrijft zonder opdracht ? En dan "hoopt" dat dit opgepikt wordt om er aan te verdienen?
Nee, ik geloof niet dat het in de rechtbank een mannenwereld is. Bij rechters en officieren is geloof ik inmiddels de meerderheid vrouw. Qua rechtbankverslaggevers is het wel redelijk verdeeld denk ik, dus dat valt reuze mee. Ben zelf wel man.

Voor het ANP verzorg ik zelf de agenda van zaken die in de rechtbanken zijn. De redactie maakt dan een selectie van zaken waar ze een verslag willen. Meestal gaat het dan in goed overleg of ik er zelf heen ga of iemand anders. In principe ga ik, zo is afgesproken. Maar het gebeurt ook af en toe dat ze bij grote zaken zelf gaan of dat ik zelf niet kan, omdat ik andere dingen te doen heb. Of mijn vaste vrije dag, op woensdag :)

Maar ik schrijf ook op eigen initiatief wel dingen hoor. Is een kwestie van ervaring. Ik weet wel wanneer iets nieuwswaardig genoeg is voor het ANP. Voorbeeld van twee weken terug. We hadden besloten een keer niet naar een pro forma te gaan in de zaak over die twee gasten die in Breda van een flat sprongen toen de politie ze wilde arresteren. Na die arrestatie vonden de politie in die flat een lijk. We hadden de inschatting gemaakt dat er waarschijnlijk weinig nieuws zou gebeuren en ik had ook nog andere zaken waarover ik kon schrijven. Toen hoorde ik ineens dat de rechtbank die gasten vrij liet. Dan weet ik wel dat ik daar een bericht over kan maken. Meestal is het dan alleen een kwestie van een telefoontje: 'ik tik even een bericht van...' en dan is dat goed. En heel soms, bij een twijfelgeval, kan het dan zijn dat we besluiten het te laten liggen. Is altijd een kwestie van je nieuwsgevoel laten spreken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189744970
Ben je wel eens achteraf (toen het gepubloceerd was) een feitelijke onjuistheid tegengekomen in je stukken?

Ofwel, slippen er wel eens foutjes doorheen in jullie vak?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:52:39 #87
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189745438
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee, ik geloof niet dat het in de rechtbank een mannenwereld is. Bij rechters en officieren is geloof ik inmiddels de meerderheid vrouw. Qua rechtbankverslaggevers is het wel redelijk verdeeld denk ik, dus dat valt reuze mee. Ben zelf wel man.

Voor het ANP verzorg ik zelf de agenda van zaken die in de rechtbanken zijn. De redactie maakt dan een selectie van zaken waar ze een verslag willen. Meestal gaat het dan in goed overleg of ik er zelf heen ga of iemand anders. In principe ga ik, zo is afgesproken. Maar het gebeurt ook af en toe dat ze bij grote zaken zelf gaan of dat ik zelf niet kan, omdat ik andere dingen te doen heb. Of mijn vaste vrije dag, op woensdag :)

Maar ik schrijf ook op eigen initiatief wel dingen hoor. Is een kwestie van ervaring. Ik weet wel wanneer iets nieuwswaardig genoeg is voor het ANP. Voorbeeld van twee weken terug. We hadden besloten een keer niet naar een pro forma te gaan in de zaak over die twee gasten die in Breda van een flat sprongen toen de politie ze wilde arresteren. Na die arrestatie vonden de politie in die flat een lijk. We hadden de inschatting gemaakt dat er waarschijnlijk weinig nieuws zou gebeuren en ik had ook nog andere zaken waarover ik kon schrijven. Toen hoorde ik ineens dat de rechtbank die gasten vrij liet. Dan weet ik wel dat ik daar een bericht over kan maken. Meestal is het dan alleen een kwestie van een telefoontje: 'ik tik even een bericht van...' en dan is dat goed. En heel soms, bij een twijfelgeval, kan het dan zijn dat we besluiten het te laten liggen. Is altijd een kwestie van je nieuwsgevoel laten spreken.
Maar moet je dan een overeenkomst met het ANP hebben? Of kan ik gewoon stukjes over rechtzaken gaan schrijven, insturen, en hopen dat het opgepakt wordt?
pi_189745700
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 13:41 schreef Filosoofert het volgende:
Ben je wel eens achteraf (toen het gepubloceerd was) een feitelijke onjuistheid tegengekomen in je stukken?

Ofwel, slippen er wel eens foutjes doorheen in jullie vak?
In elk vak zullen mensen foutjes maken. Ook in de journalistiek. En ik ben er niet trots op, maar in de meer dan 500 stukken die ik elk jaar schrijf staan ook af en toe feitelijke onjuistheden. Altijd balen als het gebeurt. Komt meestal door drukte. Als het te druk wordt, word je soms minder secuur. Gelukkig gaat het meestal om kleinigheden die bijna niemand meekrijgt. Maar soms moet je het gewoon verbeteren.
Voorbeeld van - ook al - twee weken geleden. Schreef ik over een man uit het Limburgse Oirsbeek die zijn dode moeder in een kist had verstopt en die al tweeënhalf jaar in huis verstopt hield, zodat hij haar uitkering kon opstrijken. Schreef ik per ongeluk Oirschot, maar dat is een plaats in Noord-Brabant (en omdat ik zelf in Brabant woon, hoor ik die plaatsnaam vaker). Dan moet je dat rechtzetten. Moet je ook gewoon doen. Fouten ruiterlijk toegeven zorgt ook voor geloofwaardigheid.

quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 14:52 schreef borbit het volgende:

[..]

Maar moet je dan een overeenkomst met het ANP hebben? Of kan ik gewoon stukjes over rechtzaken gaan schrijven, insturen, en hopen dat het opgepakt wordt?
Ik heb zelf afspraken gemaakt met het ANP ja. Ik werk al sinds 2005 voor ze. Ik weet niet of het ANP nu veel met incidentele freelancers werkt, volgens mij niet, maar als jij als journalist nieuws hebt en daar een ANP-bericht van tikt, geloof ik niet dat ze het weigeren. En dan zullen ze je ook gewoon betalen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 2 november 2019 @ 15:25:17 #89
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189745759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

In elk vak zullen mensen foutjes maken. Ook in de journalistiek. En ik ben er niet trots op, maar in de meer dan 500 stukken die ik elk jaar schrijf staan ook af en toe feitelijke onjuistheden. Altijd balen als het gebeurt. Komt meestal door drukte. Als het te druk wordt, word je soms minder secuur. Gelukkig gaat het meestal om kleinigheden die bijna niemand meekrijgt. Maar soms moet je het gewoon verbeteren.
Voorbeeld van - ook al - twee weken geleden. Schreef ik over een man uit het Limburgse Oirsbeek die zijn dode moeder in een kist had verstopt en die al tweeënhalf jaar in huis verstopt hield, zodat hij haar uitkering kon opstrijken. Schreef ik per ongeluk Oirschot, maar dat is een plaats in Noord-Brabant (en omdat ik zelf in Brabant woon, hoor ik die plaatsnaam vaker). Dan moet je dat rechtzetten. Moet je ook gewoon doen. Fouten ruiterlijk toegeven zorgt ook voor geloofwaardigheid.
[..]

Ik heb zelf afspraken gemaakt met het ANP ja. Ik werk al sinds 2005 voor ze. Ik weet niet of het ANP nu veel met incidentele freelancers werkt, volgens mij niet, maar als jij als journalist nieuws hebt en daar een ANP-bericht van tikt, geloof ik niet dat ze het weigeren en je gewoon zullen betalen.
Zoals het er nu uitziet zit ik binnenkort 2 maanden op de bank bij mijn detacheerder (heel ander vakgebied). Als ik nou een paar dagen per week in de rechtbank stukjes over Rijdende Rechter achtige rechtzaken ga schrijven. En die instuur, zou ik daar dan een extra centje mee verdienen denk je? Lijkt me best leuk.

Ik zou wel een voorkeur hebben voor wat knullige zaakjes, geen nare moord / geweld zaken. En i.v.m. mijn normale werk zou een pseudoniem misschien handig zijn.
pi_189745796
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 15:25 schreef borbit het volgende:

[..]

Zoals het er nu uitziet zit ik binnenkort 2 maanden op de bank bij mijn detacheerder (heel ander vakgebied). Als ik nou een paar dagen per week in de rechtbank stukjes over Rijdende Rechter achtige rechtzaken ga schrijven. En die instuur, zou ik daar dan een extra centje mee verdienen denk je? Lijkt me best leuk.

Ik zou wel een voorkeur hebben voor wat knullige zaakjes, geen nare moord / geweld zaken. En i.v.m. mijn normale werk zou een pseudoniem misschien handig zijn.
Ik zou lekker bij je detacheerder blijven zitten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189750790
Hoe ziet jouw werkdagen/weken er gemiddeld uit? Behalve woensdag vrije dag ;-)
Wat is de verhouding in de rechtbank bij een zaak zitten/vs bureauwerk uit (voorbereiden, uittikken enz)

En hoe ziet de weg naar een artikel in opdracht uit? Van af het moment dat je de opdracht krijgt tot dat je je tekst instuurt?
pi_189753312
Heb je een juridische achtergrond, hoe probeer je een zaak te zien of weer te geven?
Als advocaat, Als OM, als journalist, als burger of iets anders?
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_189753513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:57 schreef Zalmslaatje het volgende:
Heb je een juridische achtergrond, hoe probeer je een zaak te zien of weer te geven?
Als advocaat, Als OM, als journalist, als burger of iets anders?
Lees post 53 even, daar geeft hij antwoord op die vragen.
  zondag 3 november 2019 @ 09:09:54 #94
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189756406
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:03 schreef Roosgeluk het volgende:
Hoe ziet jouw werkdagen/weken er gemiddeld uit? Behalve woensdag vrije dag ;-)
Wat is de verhouding in de rechtbank bij een zaak zitten/vs bureauwerk uit (voorbereiden, uittikken enz)

En hoe ziet de weg naar een artikel in opdracht uit? Van af het moment dat je de opdracht krijgt tot dat je je tekst instuurt?
Ma/di/do/vrij: rechtszaken bezoeken en daar stukken over schrijven, inclusief telefonisch overleg met opdrachtgevers over hoe ze het willen hebben. Vaak is er wel één van die vier dagen dat ik gewoon nog thuis werk. Dan hou ik me meestal bezig met de planning voor de week erop.
De planning van de week erop komt vaak ook tussendoor, vanaf dinsdag, maar het zwaartepunt op donderdag (dat is meestal ook de allerdrukste dag van de week). Dat bestaat uit het doornemen van de rol van de rechtbank, het lezen van dagvaardingen. Op vrijdagochtend is het altijd de bedoeling dat ik de agenda doorstuur voor het ANP, die gaat naar alle media in het land en wordt ook heel veel gebruikt. Aan het eind van de dag stuur ik de agenda naar mijn regionale opdrachtgevers. Tussendoor heb ik dan gekeken welke zaken ik zelf ga doen en welke ik uitbesteed of door iemand anders laat doen.
Op de eerste van de maand is het altijd administratiedag. Dan stuur ik facturen en werk ik de administratie bij.Kloteklus, maar je ziet dan weer wel altijd waar je het de hele maand voor hebt gedaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 22:57 schreef Zalmslaatje het volgende:
Heb je een juridische achtergrond, hoe probeer je een zaak te zien of weer te geven?
Als advocaat, Als OM, als journalist, als burger of iets anders?
Heb ik in post 53 veelal al beschreven. Maar ik schrijf altijd als journalist natuurlijk. Voor lezers van regionale dagbladen, dus ik schrijf een voor zo veel mogelijk mensen begrijpelijk verhaal. In de wetenschap dat het voor veel mensen nog steeds lastig is de tekst goed te doorgronden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 november 2019 @ 10:43:41 #95
269689 crew  Viv
pi_189757626
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 09:09 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Kloteklus, maar je ziet dan weer wel altijd waar je het de hele maand voor hebt gedaan.
Wat schuift dat nou, gemiddeld, zo ongeveer? 8-)
  zondag 3 november 2019 @ 13:30:26 #96
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189760091
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 21:03 schreef Roosgeluk het volgende:
Hoe ziet jouw werkdagen/weken er gemiddeld uit? Behalve woensdag vrije dag ;-)
Wat is de verhouding in de rechtbank bij een zaak zitten/vs bureauwerk uit (voorbereiden, uittikken enz)

En hoe ziet de weg naar een artikel in opdracht uit? Van af het moment dat je de opdracht krijgt tot dat je je tekst instuurt?
Ik had het niet compleet beantwoord. Ik denk dat ik ongeveer 80 procent van de tijd bezig met met in de rechtszaal zitten en tikken. Ik tik ook vaak m'n verhalen al in de rechtszaal, nog tijdens de zitting. Maar ik zit nooit met een agenda bij de hand te rekenen wat nu de verhoudingen zijn van hoe lang ik werk en hoe lang ik bureauwerk en voorbereiding doe.

Laat ik de weg van een verhaal uitleggen aan de hand van de zaak van de kluisjesroof bij de Rabobank in Oudenbosch. Omdat dat een verhaal is met grote landelijke bekendheid en omdat ik bij de uiteindelijke rechtszitting veel stukken schreef. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je de zaak een beetje kent. Maar anders heeft RTL nog een mooie reconstructie gemaakt: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-oudenbosch-bewakers

Voor die zaak werkte ik tegelijkertijd voor het ANP en voor BN DeStem, de regionale krant met Oudenbosch in het verspreidingsgebied.

De week ervoor heb ik met de redacties afgesproken dat ik verslag doe van de zaak. Daarna bereid ik me voor. Ik lees de dagvaarding nog eens, de stukken die eerder over de zaak zijn verschenen en ik bel nog even een rondje met advocaten over wat ik kan verwachten. Op de dag zelf wilde de Ochtendshow to Go, de dagelijkse nieuwsshow in de apps van het AD, een standup, dus het was vroeg naar de rechtbank. Daar met de cameraman afgesproken en om een uur of half acht live in de uitzending nog even kort een overzichtje van wat er allemaal is gebeurd en wat er die dag te gebeuren staat.

Voor het ANP weet ik wat me te doen staat. Die willen een kort feitelijk bericht als er iets bijzonders gebeurt (weer je gevoel voor nieuwswaarde) en anders gewoon zodra er een strafeis is, een bericht. Dat bericht schrijf ik tegelijk met een ongeveer hetzelfde bericht voor de website van BN DeStem, dat wat meer is aangevuld met regionale dingen. Daarna gaat de zitting verder, bespreek ik al ongeveer wat de redactie van de krant wil. Die wilde de krant er mee openen, dus begin ik alvast met een nieuwsverhaal, terwijl advocaten aan het pleiten zijn. Daar luister ik naar.

Als ik weet wat de advocaten bepleiten, vul ik het ANP-bericht dat ik had gemaakt aan met wat nieuwe dingen en meer beschrijving van wat er destijds gebeurde.

Aan het eind van het pleidooi van de tweede advocaat, bleek plotseling dat justitie een undercoveroperatie was begonnen, waarover weinig bekend was. De zaak werd daarom ineens alsnog uitgesteld. Het nieuws van de undercoveractie was zo groot, dat de krant besloot de krant ermee te openen. Met het ANP gebeld om te vragen of zij er nog een bericht van wilden, maar daar vonden ze het niet zo nieuwswaardig dat ze een bericht wilden. We zouden het nader onderzoek afwachten en er dan wel over schrijven.

Nadat de zaak, rond een uur of half zeven klaar was, heb ik de advocaten en de officier van justitie nog gesproken over de undercoveractie (waarbij partners van de verdachten mogelijk bedreigd zouden zijn door undercoveragenten). Gauw de nieuwe opening van de krant geschreven en daarna naar huis. In de trein heb ik zelf voor binnen in de krant (ik geloof pagina 3) nog een verhaal geschreven met daarin een reconstructie van wat er was gebeurd in Oudenbosch. Inmiddels half tien 's avonds, was ik klaar.

Uiteraard is dit geen standaard dag, maar het geeft een beeld van wat voor dingen ik allemaal kan doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat schuift dat nou, gemiddeld, zo ongeveer? 8-)
De afgelopen jaren zit ik gemiddeld iets over een halve ton omzet per jaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door VraagWatJeWil op 03-11-2019 13:41:14 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189760399
klinkt als een lange intensieve dag. Maar ik neem aan dat daar wel een passende vergoeding tegenover staat voor de tijd die je er aan kwijt bent.
En dat daar ook rustigere dagen tegen over staan waarbij je wel om etenstijd je voeten onder tafel kan steken :-). (waarbij je 's avonds misschien nog iets moet afwerken).

Zijn er rustigere en drukkere periodes in jouw werk. In de zin van rustigere en drukkere maanden? Of enkel de typische zomervakantie en kerst periode?
  zondag 3 november 2019 @ 14:04:36 #98
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189760552
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 13:53 schreef Roosgeluk het volgende:
klinkt als een lange intensieve dag. Maar ik neem aan dat daar wel een passende vergoeding tegenover staat voor de tijd die je er aan kwijt bent.
En dat daar ook rustigere dagen tegen over staan waarbij je wel om etenstijd je voeten onder tafel kan steken :-). (waarbij je 's avonds misschien nog iets moet afwerken).

Zijn er rustigere en drukkere periodes in jouw werk. In de zin van rustigere en drukkere maanden? Of enkel de typische zomervakantie en kerst periode?
Uiteraard was dat een lucratieve dag en hard werken.

Ja, juli en augustus zijn altijd rustig, dan verdien ik geen klote :) En de feestdagen natuurlijk. En meestal is er dan nog wel ergens in het jaar een periode dat het een maandje wat rustiger is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')