quote:*zucht*
Op zaterdag 11 januari 2003 17:26 schreef googoodoll het volgende:
ik wou dat er geen seks was.
dat mensen alleen als ze heel heeeeeeel veel van elkaar hielden op elkaars navel drukt en dan een magische spreukt zegt en dan echt als iemand daarboven weet dat die mensen echt heeeeeeeeeel veel van elkaar houden, dat ze dan pas een kindje krijgen. en dat dan een heerlijk gevoel gaf.
en dan zouden alle puberjongetjes geen last hadden van hun hormonen als ze samen met hun lieve vriendinnetjes die zich van geen kwaad bewust zijn op het bed liggen.
want liefde en sex hebben tegenwoordig soms nog maar bar weinig met elkaar te maken.
soms liefde <> sex
soms liefde = sex
soms sex <> liefde
soms sex = liefde
quote:haha, 15
Op zaterdag 11 januari 2003 17:31 schreef Poepoog het volgende:
Awww 15 jaar en dan de wijsheid al in pacht denken te hebbenSex = Great.
Tis net een verboden vruchtje, in het begin mag je er niet aankomen, maar als je er een keer van geproefd hebt wil je niets anders meer
1. Seksuele aantrekkingskracht - seksualiteit hoort bij het leven, dus is het heel natuurlijk dat we ons seksueel tot elkaar aangetrokken voelen. Zonder seks zou de mensheid ophouden om te bestaan!
Toch houden mensen hun seksuele aantrekkingskracht tot elkaar in bedwang - de hele tijd. Als je op straat iemand tegen komt die je aantrekkelijk vindt, trek je dan plotseling je kleren uit en probeer je dan ter plekke, op straat, seks te hebben? Natuurlijk niet.
Mensen hebben de kracht om zelf te kiezen of ze wel of geen seks zullen hebben. Als twee dieren zich tot elkaar aangetrokken voelen, dan gaan ze hun gang en paren ze op straat, zonder er op te letten wie er kijkt.
2. Sociale druk en druk van de media - we worden constant overspoeld met seksuele boodschappen in films, tv programma's, tijdschriften en reclameboodschappen. De producenten van deze boodschappen misbruiken onze reacties op seksuele prikkels om er geld mee te verdienen. Natuurlijk wordt er in hun boodschappen niets vermeld over de gevolgen van seks, zoals ziektes of zwangerschappen.
Het is niet makkelijk om aan dit voortdurende seksuele bombardement weerstand te bieden. Velen hebben hun boosheid, over wat zij zien als een sociaal onverantwoordelijke media, kenbaar gemaakt. Anderen zouden graag zien dat de producenten van deze boodschappen enige terughoudendheid in acht zouden nemen of op z'n minst enige intelligentie en balans in hun boodschappen aan de dag zouden leggen.
Wat kun je doen, want je zult nog lang moeten wachten totdat deze 'erotische omgeving' zal veranderen? Je moet gaan inzien waarom deze boodschappen gemaakt worden en ook waarom ze niet aan de werkelijkheid beantwoorden.
Andere redenen waarom tieners er voor kiezen om seks te hebben:
3. Pressie van leeftijdgenoten - veel jonge mensen worden seksueel actief omdat ze onder grote pressie staan van andere tieners; alsof seks hebben een teken van volwassenheid is.
4. Pressie van een partner.
5. Verlangen om door anderen als 'normaal' te worden beschouwd.
6. Het voorbeeld van hun ouders - er zijn ouders die een probleem hebben met alcohol of drugs, zo ook zijn er ouders die een probleem hebben met seks. Het is normaal dat jonge mensen beïnvloed worden door hun ouders.
7. Verkeerde vorm van seksuele voorlichting - 'n tienerjongen over de seksuele voorlichting die hij kreeg op school, 'ze vertellen ons alles over seks. Maar ze leren ons niets over de regels.'
Seksuele voorlichtingsprogramma's die alleen maar de feiten over seks vermelden op een 'waardevrije' manier en die te kennen geven dat we ons alleen maar zorgen hoeven te maken over het feit of je al dan niet een condoom gebruikt, blijken zeer ineffectief te zijn als het er om gaat tieners te helpen met het maken van de juiste keuzes.
8. Verkeerde veronderstellingen. 'Iedereen doet het toch.' 'Zal mijn vriend denken dat ik niet van hem houdt, als ik geen seks wil?' 'Misschien ben ik wel niet normaal, als ik het niet doe.'
9. 'Weet niet wat ik anders zou moeten doen...' - sommige jongeren zeggen dat tieners seksueel actief worden omdat ze zich 'vervelen' en 'niets beters te doen hebben.'
10. Gebruik van alcohol en drugs. Onderzoek heeft aangetoond dat tieners onder invloed van alcohol en drugs, seksueel actiever zijn dan tieners die dat niet gebruiken.
11. Minderwaardigheidscomplex.
12. Eenzaamheid.
13. Geen goede reden om 'nee' te zeggen.
Een 21-jarige studente: 'Onthouding ( = wachten met seks tot aan het huwelijk) was tijdens mijn studiejaren een enorme opgave. Ik ben er niet in geslaagd, omdat ik geen antwoord had op de vraag: 'Waarom zou ik géén seks hebben?' Ik heb eraan toegegeven, want ik dacht: 'Aangezien ik geen goed antwoord hierop heb, zal ik er wel naast zitten'. Ik heb ook allerlei literatuur gelezen waarin gezegd wordt dat maagdelijkheid onnatuurlijk en abnormaal is, en dat je daarmee je gevoelens 'onderdrukt'.
quote:Of eerder...
Op zaterdag 11 januari 2003 17:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
kop op jongeman.. over 3 jaar denk je er wel anders over
quote:Het was dus niet tegen uw persoontje
Op zaterdag 11 januari 2003 17:31 schreef robin0223 het volgende:[..]
haha, 15
Jij bent gewoon een ouwe lul
quote:als ie 18 is ? ... jij bent 16 dus je moet ook nog 2 jaar wachten he
Op zaterdag 11 januari 2003 17:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
kop op jongeman.. over 3 jaar denk je er wel anders over
die meisjes waar je het over hebt zoeken er zelf ook naar heur....bedoel...wat was de min. leeftijd ookalweer van meisjes die ontmaagd werden? en ze weten donders goed wat ze doen....alleen onbreekt de vatsoenlijke opvoeding welke hun verteld dat het niet normaal is om op je 13e al met een gozer in bed moet gaan liggen...
andersom net zo....je zal eerder naar de opvoeding moeten kijken dan kinderen op hun flikker te gaan geven....
bedoel kijk eens naar de samenleving met die mooie 2 verdieners en de kinderen van de kinderopvang...ouders hebben geen tijd voor de opvoeding en verw8en dat die opvang het hun geeft....en anders om het is niet de bedoeling dat z'n opvang die kinderen gaat opvoeden....en als ze niet meer in de opvang mogen..dan zitten ze alleen thuis...wat resulteerd in verveling...verveling in dingen zoeken om dat mee te verdrijven...de een gaat de ruiten van de buren in gooien...de ander gaat aan de drank...weer een ander gaat lopen roken en lekker rond hangen...
je zult eerder de ouders aan moeten spreken op het feit dat zij gekozen hebben voor een kind....dat ze die dus ook op moeten voeden...het zijn geen puppies ofsow...die je even naar cursus kunt sturen en dat ze dan opgevoed zijn....
misschien heeft ie net wel een traumatische ervaring gehad ofzo.. kreeg ie hem niet omhoog en nu heeft zijn vriendin het uit gemaakt ofzo...
maar ja jongen, je hebt ongelijk,.... morgen denk je er vast wel weer anders over.. en anders volgende week of zo.. who cares anywaysz
Wie zegt dat sex en liefde ooit wat met elkaar te maken hebben gehad???????
Sex en liefde zijn 2 losstaande dingen, je kan liefde voelen zonder sex te hebben, je kan sex hebben zonder liefde te voelen.
Dat sex erg ok is als je van iemand houdt is een ander verhaal.......
ik moet toch eerlijk zeggen dat sex met diegene waar je van houd beter is dan met iemand waar je niks voor voelt.
maar dat heeft dan vooral op psychologisch vlak een positieve invloed.
lichamelijk kan dat natuurlijk heel anders zijn.
JA, er kan liefde zijn zonder sex... (als je ver uit elkaar bent, als je je wil sparen voor de huwelijksnacht, als je gelovig bent, of misschien wel omdat het niet wederzijds is... )
JA, er kan sex zijn zonder liefde, het wordt zo enorm vaak wel bewezen dat die discussie niet eens begonnen hoeft te worden. (erotische films?)
Maar dat gaat op per geval. Hoe iemand daar zelf over voelt. Er zijn ook zat mensen die het hartstikke lekker vinden, maar het wel iets heel intiems en speciaals kunnen vinden en stellen dat ze eerst stapel verliefd op iemand willen zijn, en het gevoel willen hebben dat het wederzijds is voor ze met iemand naar bed gaan. (of dat ook echt zo is moet je natuurlijk nog afwachten, daar kan je je nog best in vergissen helaas) Voor mij is liefde/verliefdheid en sex dus absoluut aan elkaar verbonden, en ik zou het niet zonder elkaar willen zien. Dat anderen daar anders over denken, is verder helemaal hun recht. Als je gewoon zin hebt in een goeie beurt, gewoon ervoor gaan! Hou alleen wel rekening met de gevoelens van anderen, en gebruik de ander niet als een neuk poppetje omdat je gewoon een keer wil, als die ander wel daar liefde bij wil zien.
maar ik vind dat overal seks is. is het zo speciaal zo belangrijk? ik heb een lief vriendinnetje. geen flauw idee wat seks nou zal toevoegen.
ik hoor vaak vrienden van me zeggen: "dat is een lekker wijf die wil ik wel eens neuken" als er een meisje voorbij komt wandelen. terwijl ze zelf nog net zo groen als ik zijn. dat snap ik niet echt.
en je leert tijdens je voorlichting dat je alleen met iemand naar bed gaat als je heeeeel verliefd op elkaar bent maar op hun twaalfde krijgen die kinderen een break-out en lezen daar verslagen over one night stands?
is seks nou zó'n grote rol waard? ik kan me het niet voorstellen. dat wilde ik ermee kwijt.
15
quote:KABOOM!
Op zaterdag 11 januari 2003 17:38 schreef Kogando het volgende:
Er zit wel wat in.. Maar dan zou je dat prettige gevoel dus alleen krijgen wanneer je een kind krijgt, en das jammer natuurlijk...
quote:KABOOM!
Op zondag 12 januari 2003 19:12 schreef googoodoll het volgende:is seks nou zó'n grote rol waard? ik kan me het niet voorstellen. dat wilde ik ermee kwijt.
je bent bijna 16 en nog maagd? das niet raar... gemiddelde leeftijd ligt op 17,2 in NL... dus dan heb je nog ff (en waarom zou je niet boven het gemiddelde mogen uitkomen )
verders is er een door de natuur ingebouwde 'drang' tot sex,
die er dus ook voor zorgt dat het WEL wat bijdraagd ...
en das dan weer goed voor de mensheid... (nouja... iig voor de populatie)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |