Stel er wordt door een externe organisatie een MJOP opgesteld, wie bepaalt dan de uitvoerder/aannemer die (bijv.) de asbestsanering gaat uitvoeren? En tegen welke kosten???quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:59 schreef Peter het volgende:
Voordeel is wel dat ze er een belang bij hebben dat het goed gaat, dus ik heb er niet direct wantrouwen bij.
Dit zijn de vragen die je je moet stellen. Asbest is niet interessant.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Stel er wordt door een externe organisatie een MJOP opgesteld, wie bepaalt dan de uitvoerder/aannemer die (bijv.) de asbestsanering gaat uitvoeren? En tegen welke kosten???
Thanksquote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:16 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dit zijn de vragen die je je moet stellen. Asbest is niet interessant.
Vanwege de woningwet mag de corporatie dat zelf niet doen voor de VvE, dus een onafhankelijke kwalitatieve partij.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Stel er wordt door een externe organisatie een MJOP opgesteld, wie bepaalt dan de uitvoerder/aannemer die (bijv.) de asbestsanering gaat uitvoeren? En tegen welke kosten???
Geloof jij nou echt in het goede van dergelijke instituties?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:08 schreef Peter het volgende:
Vanwege de woningwet mag de corporatie dat zelf niet doen voor de VvE, dus een onafhankelijke kwalitatieve partij.
Wellicht één die niet de goedkoopste is, maar wel een betrouwbare en betaalbaar.
Ik heb voldoende ervaring met verschillende opstellers en aannemers om te weten dat ik meestal niet blij wordt van de goedkoopste beunhaas.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Geloof jij nou echt in het goede van dergelijke instituties?
Natuurlijk heeft de woningcorporatie belang bij behoud van het complex in verhuurbare toestand. Waar de woningcorporatie zelf echter weinig belang bij heeft, is verduurzamen. Energiekosten worden immers door de bewoners (huurders en kopers) betaald. En niet door de woningcorporatie. Verduurzaming kost de woningcorporatie geld terwijl daar niet echt wat tegenover staat. Terwijl een verhoging van de VVE bijdrage met 3 tientjes per maand om te verduurzamen voor een woningeignaar die ook in het complex woont juist financieel voordeel op kan leveren in de vorm van aanzienlijk lagere energiekosten.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet direct bang voor. Maar de woningbouw kan wel het volledige onderhoud en de bijdrages gaan bepalen. en verduurzaming.
Voordeel is wel dat ze er een belang bij hebben dat het goed gaat, dus ik heb er niet direct wantrouwen bij. Maar realiseer je wel welke gevolgen het kan hebben. Vraag bijvoorbeeld of er nog meer dan 50% verkocht gaat worden (en waarom wel/niet?)
Ik denk dat je je even moet inlezen. Een hoger energielabel = meer punten = hogere huur. En de corporaties hebben afspraken gemaakt over verduurzamen van hun bezit. Wat wringt is dat een corporatie makkelijk kan zeggen 'volgend jaar willen we X gaan uitvoeren, wij reserveren geld' en dat dan particuliere kopers ook ineens moeten inleggen voor extra maatregelen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 22:45 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de woningcorporatie belang bij behoud van het complex in verhuurbare toestand. Waar de woningcorporatie zelf echter weinig belang bij heeft, is verduurzamen. Energiekosten worden immers door de bewoners (huurders en kopers) betaald. En niet door de woningcorporatie. Verduurzaming kost de woningcorporatie geld terwijl daar niet echt wat tegenover staat. Terwijl een verhoging van de VVE bijdrage met 3 tientjes per maand om te verduurzamen voor een woningeignaar die ook in het complex woont juist financieel voordeel op kan leveren in de vorm van aanzienlijk lagere energiekosten.
Zeker bij een al wat ouder complex zoals waar het hier om gaat, kan dit komende jaren een belangrijke rol spelen.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:55 schreef Cheeseburgert het volgende:
Koper was volledig op de hoogte van de asbest en is ermee akkoord gegaan door aankoop van de woning. Dus nee.
asbest-sanering BINNEN is geen waarschijlijk vve-aangelegenheid.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:05 schreef blomke het volgende:
[..]
of ze zeggen dat ze alles gaan verkopen (waarvan 55% aan een proffesionele partij). En dan hebben ze alsnog woord gehouden.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou van te voren? Als een woningcorp. van plan is 55% van de woningen te behouden, gaan ze dat echt niet uit de doeken doen voor het verkoopproces van de resterende 45%
Bijv. een asbest ventilatiebuis die van de onderste verdieping helemaal tot boven aan toe door het dak gaat, is bij uitstek een VvE aangelegenheid.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:02 schreef Speekselklier het volgende:
asbest-sanering BINNEN is geen waarschijlijk vve-aangelegenheid.
Dat maakt voor het principe van de meerderheid in de VvE (die bepaalt wat er gebeurt) niets uit: iets met door de hond (quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:05 schreef Speekselklier het volgende:
of ze zeggen dat ze alles gaan verkopen (waarvan 55% aan een proffesionele partij). En dan hebben ze alsnog woord gehouden.
Ik heb daar niet over gesproken toch over een besparing? Heb hier gewoon de vraag gesteld, omdat het nieuw is zo'n situatie. Is niet mijn woning (zie OP).quote:Op zaterdag 9 november 2019 01:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Zo duur is asbest verwijderen uit een meterkast ook weer niet...
Mensen denken soms echt dat zoiets 10.000 kost![]()
Waarom inneens asbest vrij willen kopen?
Je huurt het 25 jaar en het boeide je gene ruk, nu wil je het kopen en wil je een paar honderd besparen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |