abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 3 november 2019 @ 19:35:26 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189767651
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 18:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zolang je partij nog nooit iets gewonnen heeft valt er weinig te verliezen. In 2015, de laatste keer dat hij kandidaat was, haalden ze voor het eerst één zetel.
Maar nu is hij een "big shot", Brexit referendum gewonnen, krijgt telefoontjes van de president van Amerika...
Ja, en toch... ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189779448
Nigel_Farage twitterde op maandag 04-11-2019 om 12:31:35 I will be spending the rest of the week campaigning in Labour constituencies across the North, Midlands and South Wales. We will take more Labour votes than Conservative ones in this election. https://t.co/qmrwEnnYkU reageer retweet
Wat is Nigel van plan. Zo helpt hij toch de Conservatives aan een meerderheid? En die gaan voor een Brexit die hij nog slechter acht dan Remain.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 november 2019 @ 13:06:08 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189779541
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:58 schreef zoost het volgende:
Nigel_Farage twitterde op maandag 04-11-2019 om 12:31:35 I will be spending the rest of the week campaigning in Labour constituencies across the North, Midlands and South Wales. We will take more Labour votes than Conservative ones in this election. https://t.co/qmrwEnnYkU reageer retweet
Wat is Nigel van plan. Zo helpt hij toch de Conservatives aan een meerderheid? En die gaan voor een Brexit die hij nog slechter acht dan Remain.
dat zijn toch de delen waar de Conservatieven hun winst moeten pakken vanwege te verwachten verliezen in Schotland bijvoorbeeld?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189779691
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:58 schreef zoost het volgende:
Nigel_Farage twitterde op maandag 04-11-2019 om 12:31:35 I will be spending the rest of the week campaigning in Labour constituencies across the North, Midlands and South Wales. We will take more Labour votes than Conservative ones in this election. https://t.co/qmrwEnnYkU reageer retweet
Wat is Nigel van plan. Zo helpt hij toch de Conservatives aan een meerderheid? En die gaan voor een Brexit die hij nog slechter acht dan Remain.
De meeste van zijn potentiële kiezers denk ik niet. Ik denk zelfs dat veruit de meeste brexiteers een deal (en dus ook de deal van Johnson) ver prefereren boven no deal. En als die dus moeten kiezen tussen een goede conservative of iemand van Farage kiezen ze de eerste. Ik denk dat Farage dus vooral mikt op de plekken waar Johnson niet echt een goede kandidaat die goed in de markt ligt heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 13:20:38 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189779738
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:58 schreef zoost het volgende:
Nigel_Farage twitterde op maandag 04-11-2019 om 12:31:35 I will be spending the rest of the week campaigning in Labour constituencies across the North, Midlands and South Wales. We will take more Labour votes than Conservative ones in this election. https://t.co/qmrwEnnYkU reageer retweet
Wat is Nigel van plan. Zo helpt hij toch de Conservatives aan een meerderheid? En die gaan voor een Brexit die hij nog slechter acht dan Remain.
Hij claimt Labour zetels te kunnen afpakken, dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gegeven zijn overige standpunten zoals het afbouwen/afbreken van de NHS en belastingverlaging voor hogere inkomens.

Tenzij die stemmers echt zo dom zijn om een vaag Brexit verhaal zonder uitleg te slikken maar goed, gegeven de intelligentie van Brexit stemmers is dat niet onmogelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189779828
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij claimt Labour zetels te kunnen afpakken, dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gegeven zijn overige standpunten zoals het afbouwen/afbreken van de NHS en belastingverlaging voor hogere inkomens.

Tenzij die stemmers echt zo dom zijn om een vaag Brexit verhaal zonder uitleg te slikken maar goed, gegeven de intelligentie van Brexit stemmers is dat niet onmogelijk.
In elk land heb je zulke mensen, natuurlijk. Een aantal van de mensen die op Sanders wilden stemmen, stemden vervolgens Trump ipv Clinton. Hier zijn er ook mensen die zweven tussen SP en FvD. Dus zo onwaarschijnlijk dat hij kiezers over haalt is het niet. Het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk dat hij een substantieel aantal zetels haalt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 13:32:05 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189779913
Hehe, even voor een ludieke noot:

quote:
Leave campaigners had called on thousands of protesters to gather outside the Civic Offices in Sir Nigel Gresley Square in the town centre at 10am this morning in anger at Britain’s failure to leave the EU by Boris Johnson’s October 31 deadline.

But the square was deserted and the event appears to have been pulled at the eleventh hour with organisers blaming the postponement on a lack of donations, protesters and the forthcoming General Election.

https://www.thestar.co.uk(...)emo-doncaster-825135
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189782355
quote:
No 10 blocks Russia EU referendum report until after election

Downing Street has effectively blocked the publication of a potentially explosive parliamentary report on the security threat that Russia poses to the UK until after the general election.

The 50-page document from the intelligence and security committee examines allegations that Kremlin-sponsored activity distorted the result of the 2016 EU referendum, but has to be cleared by No 10 before it can be released.

Downing Street indicated on Monday that it would not approve publication before parliament is dissolved on Tuesday evening, meaning that it cannot now appear before the election on 12 December.
Sign up to our Brexit weekly briefing
Read more

A No 10 spokesman declined to outline when the report would eventually be published. “There are processes reports such as this have to go through before publication, and the committee is well informed of these,” he said.

The committee’s chairman, Dominic Grieve, said the decision to prevent publication before the election was “jaw-dropping” and that he could not understand on what basis it had been made.

“The protocols are quite clear. If the prime minister has a good reason for preventing publication he should explain to the committee what it is, and do it within 10 days of him receiving the report. If not it should be published,” he said.
https://www.theguardian.c(...)until-after-election
De inhoud bevalt Boris niet?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 17:25:44 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189783271
quote:
Tja, wie waren de aanvoerders van Leave ook alweer? Johnson, Gove en Cummings. Twee daarvan zitten in No 10 en de derde is de minister verantwoordelijk voor Leave.

Zal vast toeval zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 november 2019 @ 17:41:38 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189783550
quote:
Het is iig een slecht bewaard geheim dat Rusland via o.a. social media probeert haar geopolitieke opponenten te beïnvloeden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2019 @ 19:08:06 #136
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189784876
R2 - Speaker
Chris Bryant - 120
Harriet Harman - 59
Sir Lindsay Hoyle - 244
Dame Eleanor Laing - 122
Dame Rosie Winterton - 30

Winterton eruit. Harman trekt zich zelf terug. Nog drie kandidaten over. Meerderheid op 281 MP's omdat er 562 MP's aanwezig zijn.

Ronde III is net begonnen. 20 minuten om te stemmen en dan 45 min om stemmen te tellen 20.20 wrs de uitslag.

[ Bericht 14% gewijzigd door borisz op 04-11-2019 19:15:39 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_189785955
Sinn Féin ziet af van 3 plekken om remainers een kans te geven: https://www.theguardian.c(...)ies-general-election
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189786078
Plaid Cymru heeft het nu over onafhankelijkheid voor Wales:

https://www.theguardian.c(...)r-welsh-independence


Lijkt me geen levensvatbaar idee, maar toch wel opmerkelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189786288
Sir Lindsay Hoyle (244) 267
Chris Bryant (120) 169
Dame Eleanor Laing (122) 127


Laing er uit, nog een ronde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 20:18:36 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189786309
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 20:07 schreef Hanca het volgende:
Plaid Cymru heeft het nu over onafhankelijkheid voor Wales:

https://www.theguardian.c(...)r-welsh-independence

Lijkt me geen levensvatbaar idee, maar toch wel opmerkelijk.
Plaid heeft het al sinds 1925 over een onafhankelijk Wales, hoor, dat is bepaald niet nieuw maar de laatste jaren hebben ze dat onderwerp een beetje laten liggen omdat er geen animo voor was in Wales maar Plaid is opgericht om naar een onafhankelijk Wales te streven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189786335
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Plaid heeft het al sinds 1925 over een onafhankelijk Wales, hoor, dat is bepaald niet nieuw maar de laatste jaren hebben ze dat onderwerp een beetje laten liggen omdat er geen animo voor was in Wales maar Plaid is opgericht om naar een onafhankelijk Wales te streven.
Ja, dat weet ik wel. Ik bedoel meer opmerkelijk dat ze nu er over beginnen, volgens mij hebben ze dat rond brexit nooit gedaan (of ik heb het gemist en dan is het niet opmerkelijk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 20:23:05 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189786416
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel. Ik bedoel meer opmerkelijk dat ze nu er over beginnen, volgens mij hebben ze dat rond brexit nooit gedaan (of ik heb het gemist en dan is het niet opmerkelijk).
Plaid is de laatste jaren minder nadrukkelijk bezig geweest over onafhankelijkheid maar dankzij Brexit leeft dat, een beetje, op in Wales omdat veel Welshmen zich genegeerd voelen door Westminster en Wales geen enkele zeggenschap heeft erover.

Moet daar even aan toevoegen dat de gebieden waar Plaid het sterkste is Remain stemden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tijger_m op 04-11-2019 20:30:38 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189786702
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moet daar even aan toevoegen dat de gebieden waar Plaid het sterkste is Remain stemden.
Lijkt me logisch. Wat ik van wat Welshmen weet is dat die zich het meest verbonden voelen met Bretoenen, als ze zich al ergens verbonden mee voelen. Al moet ik zeggen dat mijn onderzoeksveld niet echt eerlijk was: dat ging om een forum waar ik kwam voor een scriptie over Arthur en andere Britse (let op, niet Engelse/Angelsaksische) sagen, die voelen misschien meer de oude keltische verbondenheid dan de gemiddelde Welshmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189786839
Mijn gevoel is dat de Tories deze verkiezingen grandioos gaan winnen. Johnson heeft een helder verhaal: stem op mij en we verlaten met een deal de EU en zijn voorlopig klaar met deze ellende. Groot deel van de Leave-stemmers zijn daar gevoelig voor, plus een flink gedeelte van de remainers die helemaal klaar zijn met dat gezeik.

En wat kan Labour daar tegenover zetten? Nieuwe onderhandelingen, nieuw referendum, nog langer onzekerheid. En dan worden ze ook nog eens gesandwicht door de Libdems op de remain-stemmers.

Het is onvoorstelbaar als je ziet wat een rotzooi ze ervan hebben gemaakt, maar de Conservatieven gaan dit heel dik winnen als ze geen domme fouten maken

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2019 20:44:42 ]
pi_189786882
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:43 schreef Heph844 het volgende:
Mijn gevoel is dat de Tories deze verkiezingen grandioos gaan winnen. Johnson heeft een helder verhaal: stem op mij en we verlaten met een deal de EU en zijn voorlopig klaar met deze ellende?

En wat kan Labour daar tegenover zetten? Nieuwe onderhandelingen, nieuw referendum, nog langer onzekerheid. En dan worden ze ook nog eens gesandwicht door de Libdems op de remain-stemmers.

Het is onvoorstelbaar als je ziet wat een rotzooi ze ervan hebben gemaakt, maar de Conservatieven gaan dit heel dik winnen als ze geen domme fouten maken
Ben ik het met je eens. En ze hebben ook nog eens een campagnetijger als leider. Je kunt veel van Johnson zeggen, maar een campagne leiden kan hij zeker. In tegenstelling tot Corbyn en ook van Jo Swindon ben ik niet kapot.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2019 @ 21:21:48 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189787519
Hoyle wint!

Hoyle: 325
Bryant: 213
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 4 november 2019 @ 21:29:07 #147
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189787672
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ben ik het met je eens. En ze hebben ook nog eens een campagnetijger als leider. Je kunt veel van Johnson zeggen, maar een campagne leiden kan hij zeker. In tegenstelling tot Corbyn en ook van Jo Swindon ben ik niet kapot.
Corbyn is anders een betere campaigner/activist dan een fractieleider. Het is niet voor niets de partijachterban die hem in het zadel houdt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 4 november 2019 @ 21:34:02 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189787777
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:29 schreef Szura het volgende:

[..]

Corbyn is anders een betere campaigner/activist dan een fractieleider. Het is niet voor niets de partijachterban die hem in het zadel houdt.
Bovendien ben ik er van overtuigd dat ze echt niet staan te trappelen om het Brexit-dossier van de Tories over te nemen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 november 2019 @ 21:43:21 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189787940
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 20:43 schreef Heph844 het volgende:
Mijn gevoel is dat de Tories deze verkiezingen grandioos gaan winnen. Johnson heeft een helder verhaal: stem op mij en we verlaten met een deal de EU en zijn voorlopig klaar met deze ellende. Groot deel van de Leave-stemmers zijn daar gevoelig voor, plus een flink gedeelte van de remainers die helemaal klaar zijn met dat gezeik.

En wat kan Labour daar tegenover zetten? Nieuwe onderhandelingen, nieuw referendum, nog langer onzekerheid. En dan worden ze ook nog eens gesandwicht door de Libdems op de remain-stemmers.

Het is onvoorstelbaar als je ziet wat een rotzooi ze ervan hebben gemaakt, maar de Conservatieven gaan dit heel dik winnen als ze geen domme fouten maken
maar wat als de verkiezingen nou eens minder over brexit gaan dan gedacht, die kans is best aanwezig. Zeker aangezien LAbour ook gewoon een brexit beloofd. Daarbij kunnen ze zwaaien dat de Brexit van Johnson 70 miljard zal kosten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189787996
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:21 schreef borisz het volgende:
Hoyle wint!

Hoyle: 325
Bryant: 213
Labour, duidelijk geen Bercow, veel gematigder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')