abonnement Unibet Coolblue
pi_189666787
Ik heb altijd een doorlopende reisverzekering gehad voor een euro of 7 per maand. Afgelopen vakantie dacht ik hem voor het eerst nodig te hebben, nadat ik een door onlusten en protesten vast kwam te zitten in het buitenland en extra kosten heb moeten maken om daar weg te komen.

Nou komt het. Dat wordt dus blijkbaar niet vergoed. Wat dan wel, denk ik dan. Het grootste deel van de polisvoorwaarden gaat over allerlei materiële schades. Ik reis met een backpack zonder veel dingen van waarden. Ook geen camera's of wat dan ook. Het enige dat verder nog gedekt lijkt te worden is medische kosten (in eerste instantie zorgverzekering, pas als het meer dan dat is) en kosten als bijvoorbeeld een familielid overlijdt. In het laatste geval zouden de kosten voor een terugticket me een zorg zijn. Ik boek ook verder geen zaken vooruit, dus daarvoor zou ik ook al niets vergoed krijgen.

Is een reisverzekering dan wel nuttig als simpele backpacker? Of is het meer iets voor mensen die bang zijn hun caravan tegen een paaltje te parkeren of hun dure camera te verliezen?

Zou eventueel ook in WGR kunnen.
pi_189667040
Sommige mensen lezen wat er vergoed wordt voordat ze een verzekering afsluiten. En kiezen de verzekering uit die ze denken nodig te hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189667096
Wat zijn die "extra kosten" en wat was de reden om de vergoeding te weigeren? Wat voor zaken worden er gedekt door je reisverzekering? Heb je ook een annuleringsverzekering?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189667189
Ik dacht dat dit vergoed zou worden: uit een gebied wegkomen waar de NLse overheid een negatief reisadvies voor geeft (werd tijdens mijn reis gewijzigd). Echter vindt m'n reisverzekering dit het annuleren van een deel van de reis. Ik ben van mening dat het onder de calamiteitenmodule zou vallen, maar zij zien als gedeeltelijke annuleren, dus annuleringsmodule.

Het betreft kosten van zo'n ¤250 voor een extra vlucht, omdat reizen over land niet mogelijk was. Verder raakte het dorp waar ik zat zonder benzine, gas en waren een groot deel van de winkels en restaurants al dicht vanwege het uitblijven van bevoorrading. M'n hotel ging ook sluiten. Daarop ben ik meegegaan met een door het lokale ministerie van toerisme gecharterde vlucht terug naar de hoofdstad.

Heb dus niet de module annulering, maar wel calamiteiten, maar dat is dit volgens mijn reisverzekering niet. Als de rest van de polis doorlees, zie ik eigenlijk maar weinig nuttige dingen die vergoed zouden worden. Meer leuk als je een caravan hebt of met andere materiële zaken reist.

Dus: Opzeggen en de volgende keer zonder gaan? Ik heb altijd geleerd dat je alleen moet verzekeringen wat je zelf niet zou kunnen betalen, dus eigenlijk is zo'n reisverzekering überhaupt niet echt zinvol volgens mij.
pi_189667208
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik dacht dat dit vergoed zou worden: uit een gebied wegkomen waar de NLse overheid een negatief reisadvies voor geeft (werd tijdens mijn reis gewijzigd). Echter vindt m'n reisverzekering dit het annuleren van een deel van de reis. Ik ben van mening dat het onder de calamiteitenmodule zou vallen, maar zij zien als gedeeltelijke annuleren, dus annuleringsmodule.

Het betreft kosten van zo'n ¤250 voor een extra vlucht, omdat reizen over land niet mogelijk was. Verder raakte het dorp waar ik zat zonder benzine, gas en waren een groot deel van de winkels en restaurants al dicht vanwege het uitblijven van bevoorrading. M'n hotel ging ook sluiten. Daarop ben ik meegegaan met een door het lokale ministerie van toerisme gecharterde vlucht terug naar de hoofdstad.

Heb dus niet de module annulering, maar wel calamiteiten, maar dat is dit volgens mijn reisverzekering niet. Als de rest van de polis doorlees, zie ik eigenlijk maar weinig nuttige dingen die vergoed zouden worden. Meer leuk als je een caravan hebt of met andere materiële zaken reist.

Dus: Opzeggen en de volgende keer zonder gaan? Ik heb altijd geleerd dat je alleen moet verzekeringen wat je zelf niet zou kunnen betalen, dus eigenlijk is zo'n reisverzekering überhaupt niet echt zinvol volgens mij.
Medische kosten en repatriëring zouden een probleem kunnen opleveren als je dat zelf zou moeten betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189667246
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:20 schreef Schuifpui het volgende:
Dus: Opzeggen en de volgende keer zonder gaan? Ik heb altijd geleerd dat je alleen moet verzekeringen wat je zelf niet zou kunnen betalen, dus eigenlijk is zo'n reisverzekering überhaupt niet echt zinvol volgens mij.
Of opzeggen en de volgende keer een verzekering afsluiten waar je wél wat aan denkt te hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189667325
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Of opzeggen en de volgende keer een verzekering afsluiten waar je wél wat aan denkt te hebben.
Ik dacht dus dat ik dat gedaan had door wel calamiteiten en niet annulering te nemen bijvoorbeeld. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die dit soort dingen redelijk uitzoekt. Is momenteel meer een definitie kwestie. Ik laat m'n polisvoorwaarden echter niet reviewen door een juridisch expert in dit gebied.

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:22 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Medische kosten en repatriëring zouden een probleem kunnen opleveren als je dat zelf zou moeten betalen.
Medische kosten zijn in andere landen regelmatig helemaal gratis. Dat kan je per land bekijken. Verder dekt de zorgverzekering sowieso de kosten die je in Nederland zou hebben en dat is voor 90% van de landen voldoende. Wellicht niet US, Australië, maar dat zou je per keer kunnen bekijken.

Repatriëring.. tja, geen idee wat het kost als ik iets ernstigs heb. Kan vervelend zijn. Als ik dood zou gaan op reis, maakt het weinig uit waar ze m'n lichaam laten.
pi_189667339
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:20 schreef Schuifpui het volgende:
Ik dacht dat dit vergoed zou worden: uit een gebied wegkomen waar de NLse overheid een negatief reisadvies voor geeft (werd tijdens mijn reis gewijzigd). Echter vindt m'n reisverzekering dit het annuleren van een deel van de reis. Ik ben van mening dat het onder de calamiteitenmodule zou vallen, maar zij zien als gedeeltelijke annuleren, dus annuleringsmodule.

Het betreft kosten van zo'n ¤250 voor een extra vlucht, omdat reizen over land niet mogelijk was. Verder raakte het dorp waar ik zat zonder benzine, gas en waren een groot deel van de winkels en restaurants al dicht vanwege het uitblijven van bevoorrading. M'n hotel ging ook sluiten. Daarop ben ik meegegaan met een door het lokale ministerie van toerisme gecharterde vlucht terug naar de hoofdstad.

Heb dus niet de module annulering, maar wel calamiteiten, maar dat is dit volgens mijn reisverzekering niet. Als de rest van de polis doorlees, zie ik eigenlijk maar weinig nuttige dingen die vergoed zouden worden. Meer leuk als je een caravan hebt of met andere materiële zaken reist.

Dus: Opzeggen en de volgende keer zonder gaan? Ik heb altijd geleerd dat je alleen moet verzekeringen wat je zelf niet zou kunnen betalen, dus eigenlijk is zo'n reisverzekering überhaupt niet echt zinvol volgens mij.
Dat valt inderdaad onder de annuleringsverzekering. Als je die niet hebt, dan is het inderdaad pech.

Opzeggen zou ik niet direct doen, tenzij er echt niets nuttigs in de polis staat. Sowieso voortaan eerst verdiepen in wat er wordt vergoed volgens de polis (en wat niet).
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189667358
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:29 schreef Schuifpui het volgende:

Repatriëring.. tja, geen idee wat het kost als ik iets ernstigs heb. Kan vervelend zijn. Als ik dood zou gaan op reis, maakt het weinig uit waar ze m'n lichaam laten.
Jou niet, maar misschien je familie / nabestaanden wel?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189667380
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:30 schreef papernote het volgende:

[..]

Dat valt inderdaad onder de annuleringsverzekering. Als je die niet hebt, dan is het inderdaad pech.

Opzeggen zou ik niet direct doen, tenzij er echt niets nuttigs in de polis staat. Sowieso voortaan eerst verdiepen in wat er wordt vergoed volgens de polis (en wat niet).
Dan ga ik inderdaad opzeggen. Als de kosten om je zelf in veiligheid te brengen in een onveilige situatie niet gedekt wordt door een reisverzekering, wat is er dan nog wel nuttig? Die caravan of dure camera heb ik sowieso niet. :P
pi_189667388
quote:
15s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:31 schreef papernote het volgende:

[..]

Jou niet, maar misschien je familie / nabestaanden wel?
Dan wens ik ze succes met het vinden van een verzekering die dat voor ze dekt.
pi_189667514
Reisverzekering is vooral heel erg handig buiten Europa.

In heel veel landen willen ze eerst geld of een bewijs van verzekering vooraleer ze je verder helpen mocht je dit nodig hebben. Met een reisverzekering mag je trouwens in de meeste gevallen naar een privéhospitaal gaan. Geloof me, je wilt niet terechtkomen in een "normal" Thais ziekenhuis.

Om je een idee te geven: een gebroken been kost in de US makkelijk 15 a 25k dollar als je niet verzekerd bent.
pi_189667545
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dan ga ik inderdaad opzeggen. Als de kosten om je zelf in veiligheid te brengen in een onveilige situatie niet gedekt wordt door een reisverzekering, wat is er dan nog wel nuttig? Die caravan of dure camera heb ik sowieso niet. :P
Diefstal van spullen. Medische kosten. Gedoe / vermissing van bagage. Wintersport / onderwatersport (recreatief).

Zaken waar ik helaas soms al gebruik van heb moeten maken, maar sommige ook niet. Hopelijk blijft dat zo, maar je weet het nooit.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189667567
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:29 schreef Schuifpui het volgende:

Medische kosten zijn in andere landen regelmatig helemaal gratis.
Niet als toerist. En gratis zorg wil je sowieso niet hebben, want de kwaliteit is niks vergeleken met wat wij in Nederland gewend zijn.

Heb bij een verzekeraar gewerkt en heb veel horrorverhalen gehoord.

Backpackers die gegijzeld worden door het ziekenhuis, backpacker die met een gebroken been naar huis werd gestuurd met wat paracetamol want geen geld,.......

Mensen die buiten Europa reizen zonder extra verzekering zijn dom.
pi_189667581
quote:
10s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:40 schreef Fushia2 het volgende:
Reisverzekering is vooral heel erg handig buiten Europa.

In heel veel landen willen ze eerst geld of een bewijs van verzekering vooraleer ze je verder helpen mocht je dit nodig hebben. Met een reisverzekering mag je trouwens in de meeste gevallen naar een privéhospitaal gaan. Geloof me, je wilt niet terechtkomen in een "normal" Thais ziekenhuis.

Om je een idee te geven: een gebroken been kost in de US makkelijk 15 a 25k dollar als je niet verzekerd bent.
En wat kost dat in Nederland? Dus wat is het verschil dat ik eventueel zelf zou moeten lappen? Ik ben een heel aantal jaar geleden in Frankrijk ook eens ¤20.000 kwijt geweest voor een gebroken arm. Lijken me redelijk gebruikelijke bedragen.
pi_189667643
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

En wat kost dat in Nederland? Dus wat is het verschil dat ik eventueel zelf zou moeten lappen? Ik ben een heel aantal jaar geleden in Frankrijk ook eens ¤20.000 kwijt geweest voor een gebroken arm. Lijken me redelijk gebruikelijke bedragen.
En je was gewoon verzekerd in NL? Dan hebben ze je genaaid, vrees ik :D

In Nederland zijn de bedragen ongeveer identiek of soms zelfs hoger, maar dit merk je als klant natuurlijk niet.
pi_189667663
Rusland en Cuba kom je bijvoorbeeld niet eens binnen zonder bewijs van verzekering tijdens je visumaanvraag.
pi_189667681
Oké wel voor medische kosten verzekeren, maar verder niet. Dan kan ik dus ook vanaf volgend jaar voor een euro of 2 per maand werelddekking nemen bij m'n zorgverzekering en m'n reisverzekering opzeggen dus.
pi_189667709
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:52 schreef Schuifpui het volgende:
Oké wel voor medische kosten verzekeren, maar verder niet. Dan kan ik dus ook vanaf volgend jaar voor een euro of 2 per maand werelddekking nemen bij m'n zorgverzekering en m'n reisverzekering opzeggen dus.
Klopt, maar ook daarvoor geldt: lees de voorwaarden. Zit onderwatersport er bij? Wintersport? De Verenigde Staten? Hoeveel dagen mag je maximaal in het buitenland verblijven?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189667717
-
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:52 schreef Schuifpui het volgende:
Oké wel voor medische kosten verzekeren, maar verder niet. Dan kan ik dus ook vanaf volgend jaar voor een euro of 2 per maand werelddekking nemen bij m'n zorgverzekering en m'n reisverzekering opzeggen dus.
Ja,
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:52 schreef Schuifpui het volgende:
Oké wel voor medische kosten verzekeren, maar verder niet. Dan kan ik dus ook vanaf volgend jaar voor een euro of 2 per maand werelddekking nemen bij m'n zorgverzekering en m'n reisverzekering opzeggen dus.
Ja, de rest moet je zelf wat het risico inschatten. Medische kosten is een must. Zou ook de verzekerde bedragen goed nakijken. Meestal is het limiet 50k of onbeperkt.

Azië zit je meestal wel goed met 50k, maar voor de US,Australië,Canada, raad ik je onbeperkt aan.
pi_189667729
quote:
5s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:54 schreef papernote het volgende:

[..]

Klopt, maar ook daarvoor geldt: lees de voorwaarden. Zit onderwatersport er bij? Wintersport? De Verenigde Staten? Hoeveel dagen mag je maximaal in het buitenland verblijven?
90 dagen in het buitenland is standaard. Nadien moet je op z'n minst 1 dag terug zijn in Nederland.

Heb ooit een verhaal van een backpacker gehoord die een zwaar ongeval heeft gehad met een Tuktuk op dag 95. Niet gedekt helaas..... Al kan je de periode vaak wel aanpassen, maar dit moet je vooraf aanvragen.
pi_189668048
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:50 schreef Fushia2 het volgende:
Rusland en Cuba kom je bijvoorbeeld niet eens binnen zonder bewijs van verzekering tijdens je visumaanvraag.
Voor Rusland moet je een zorgverzekering hebben, een reisverzekering is niet verplicht hoor.
pi_189668122
Het voornaamste is repatriëring en medische kosten indien niet meeverzekerd op je aanvullende zorgverzekering.

Het risico op bagage en annulering kun je makkelijk zelf dragen.

Dat adviseer ik mijn klanten *)

Dus iemand die in Nederland, België of Duitsland op vakantie gaat, niet doen (tenzij wintersport in Duitsland)
Ik was hier...
pi_189668310
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:23 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Voor Rusland moet je een zorgverzekering hebben, een reisverzekering is niet verplicht hoor.
Heb je ooit al een visum aangevraagd? In 2018 moesten onze klanten nog een verzekering kunne voorleggen die tot 50k dekt in Rusland.

Zou best kunnen dat de standaard zorgverzekering dit dekt, maar wij verkochten er altijd 1 extra.

:+
pi_189670447
Ik heb een gezin.

Ik maak mij vooral zorgen om verblijfskosten als een van ons daar in het ziekenhuis moet blijven of niet vervoerd kan worden.

Of de vervoerkosten als een ziek iemand aan de machines gekoppeld toch terug naar gevlogen moet worden.

Of de 4 vliegtickets als we plotseling terug moeten.

Caravan heeft trouwens vaak een eigen verzekering.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')