ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Update van mijn quest voor compensatie van de gemiste aansluiting in Brussel Zuid, waardoor ik met twee uur vertraging aankwam in London.
De vertraging in de beantwoording door NS was in ieder geval langer dan 2 uur . Lees en huiver:
quote:
U heeft voor uw reis van Rotterdam naar Londen gereisd met 2 verschillende tickets. Een ticket van Rotterdam naar Brussel met de Intercity trein en een ticket van Brussel naar Lonen met Eurostar. De Europese Verordening Reizigersrechten 1371/2007 bepaalt in artikel 17 het volgende: “Zonder het recht op vervoer te verliezen kan een reiziger de spoorwegonderneming om schadevergoeding voor een vertraging verzoeken indien hij tussen de op het vervoerbewijs vermelde punten van vertrek en van bestemming geconfronteerd wordt met een vertraging waarvoor het vervoerbewijs niet overeenkomstig artikel 16 is terugbetaald (…)”. Dit artikel beschrijft heel duidelijk dat het gaat om het vervoerbewijs, dat leidend is bij het beoordelen van een verzoek om compensatie bij vertraging. De Intercity naar Brussel had bij aankomst minder dan 60 minuten vertraging. Hiervoor kan ik u dus helaas geen compensatie bieden. Het missen van de aansluiting met de Eurostar naar Londen is natuurlijk heel vervelend, maar de hierdoor extra ontstane vertraging wordt niet gecompenseerd. Eurostar zelf heeft namelijk niet meer dan 60 minuten vertraging gehad. Tot mijn spijt kan ik dan ook niet voldoen aan uw verzoek om herziening.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 28 oktober 2019 12:00 schreef Goverman het volgende: Update van mijn quest voor compensatie van de gemiste aansluiting in Brussel Zuid, waardoor ik met twee uur vertraging aankwam in London.
De vertraging in de beantwoording door NS was in ieder geval langer dan 2 uur . Lees en huiver: [..]
Maar je had toch één boeking gemaakt bij NS international?
Maar je had toch één boeking gemaakt bij NS international?
Ja, dat heb ik ook. En dat heb ik ook gezegd tegen ze. Maar... kennelijk maakt NS International er dus toch twee treintickets van, die ondanks een boekingsnummer dus als twee reizen zijn geboekt.
Nu kan ik twee dingen doen: dreigen met dingen als rechters enzo (dat ga ik waarschijnlijk verliezen), hetgeen me tijd kost die ik nooit meer terug zie. Of ik kan het er bij laten zitten. Misschien doe ik dat laatste maar voor die 2x30 euro...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Helaas is dit een truc die ook voor reizen met Thalys opgaat. Is een hiaat in de Europese verordening. Formeel ga je bij de koop van het ticket twee vervoersovereenkomsten aan en de eu-gtbv geldt per overeenkomst. Heeft Kassa! Ook als eens op tv aandacht aan gegeven. Momenteel wordt de verordening herzien, het Eu-parlement heeft de hiaat er uitgehaald. Commissie en raad zijn nog voorstander. Gelukkig kan Goverman iets aan de nederlandse inbreng in de raad doen.
SCHIPHOL - Begin deze maand hebben verschillende reizigers op een wel heel bijzondere manier hun vliegtuig gemist. De trein waarin ze zaten stopte keurig op station Schiphol, maar de machinist reed niet genoeg door waardoor het achterste deel van de trein stilstond in de Schipholtunnel. Hierdoor konden de reizigers in dat deel van de trein niet uitstappen.
Omdat de volgende halte ook nog eens Rotterdam CS was, misten zeker zeven mensen hun vlucht. Onder meer tv-presentator Thijs Zeeman zat flink te balen in de trein. "We kwamen ruim anderhalf uur van tevoren aan op Schiphol. We hadden al ingecheckt, helemaal niets aan de hand. Maar als je er dan niet uit kan omdat de trein in een tunnel staat en je vervolgens onderweg bent naar Rotterdam. Ik werd helemaal gek!"
Bij Zeeman in de coupe zaten ook drie Italianen en twee meisjes die hun vlucht misten. "Die Italianen gingen helemaal uit hun dak en de meisjes waren aan het huilen. Zij misten niet alleen hun vlucht, maar ook een aantal overstappen. Heftig allemaal." Zeeman en zijn vriendin misten het vliegtuig en konden pas een dag later naar hun bestemming Rome.
Reactie NS "Het is allemaal niet rampzalig natuurlijk, het kost je een dag vakantie, maar ik had verwacht dat de NS wel wat actiever zou zijn om het op te lossen. Ze reageren heel vriendelijk, maar gaan er niet mee aan de slag. Het is al bijna een maand geleden, dat vind ik wel een beetje lang duren", aldus Zeeman.
De NS laat weten uit te zoeken wat er precies is gebeurd.
Gokje, iemand had een 9-rijtuigstam mee en zette deze op de plek van de 7-rijtuigstam neer? Vervolgens is mijn vraag wel waarom het niet is opgemerkt door zowel de HC als de machinist. Als HC zie je op dat perron prima dat een deel van de trein nog in de tunnel staat. Schiphol is daarin behoorlijk overzichtelijk.
Hadden we nou maar computers die zelf konden bepalen hoe lang een trein is en zelfstandig in staat waren er zeker van te zijn dat de hele trein langs het perron stond...
Op maandag 28 oktober 2019 17:05 schreef Fiorano het volgende: Vanaf vandaag rijdt de Valleilijn vanuit Amersfoort van 17.09 met dubbele stellen om de drukte op te vangen. Vertrek vanaf 4a ipv 4b.
Op maandag 28 oktober 2019 18:20 schreef Fred2 het volgende: Hadden we nou maar computers die zelf konden bepalen hoe lang een trein is en zelfstandig in staat waren er zeker van te zijn dat de hele trein langs het perron stond...
Nou jah, de incompetentie straalt er ook wel een beetje vanaf, zowel bij de machinist als conducteur want dat die dit niet gezien heeft op een correcte manier is echt te achterlijk voor woorden. Ik vind het grove nalatigheid in ieder geval.
En de manier waarop NS het nog niet opgelost heeft is ook weer eens bizar. Anderhalve maand.
Maargoed, nadenken buiten de gebaande paden is voor NS ontzettend moeilijk, dat blijkt al wel uit het hele gezeik met niet automatisch corrigeren van een uit-incheck op bijvoorbeeld Sloterdijk en Amsterdam Zuid.
Op maandag 28 oktober 2019 06:58 schreef J.B. het volgende: Update: ik zit in een Locomore wagon (dus gerenoveerd, met WiFi, stopcontacten en ik geloof zelfs airco) en de trein zit stampvol
Uiteindelijk met 5 minuten vertraging in Frankfurt aangekomen vanmorgen, rit ging uitstekend en voor Hanau kreeg Deutsche Bahn nog een flinke veeg uit de pan van de dienstdoende machinist. Hij begon zijn verhaal met dat hij de reizigers dolgraag punctueel in Hanau zou hebben gebracht, maar hij daar door de onkunde van Deutsche Bahn niet in ging slagen. Bij DB waren ze volgens hem namelijk te dom om een goederentrein op tijd aan de kant te zetten waardoor de Flixtrain nu achter een goederentrein, een ICE en een RE moest rijden
De trein zat overigens behoorlijk vol (zeker 3/4 van de plaatsen was bezet, en dat op een maandagmorgen) en reed tot mijn verbazing ook gewoon 200 op de trajecten waar het mogelijk was. Dat gebeurde dus tussen Berlijn en Wolfsburg en tussen Göttingen en Fulda, vooral op de laatste deel had ik dat niet verwacht en vermoedde ik dat de trein over klassiek spoor zou rijden.
De trein stopte in Berlijn op een aantal plaatsen, gevolgd door Wolfsburg, Hannover Messe/Laatzen, Kassel-Wilhelmshöhe, Fulda en Hanau. De trein bestond uit een mengeling van gerenoveerde Locomore rijtuigen en oude IR rijtuigen van DB (zelfde interieur als ICL rond 2008) en werd getrokken door een Taurus van MRCE Dispolok. De uitvoerende club was Leo Express GmbH (BahnTouristikExpress rijdt Hamburg - Keulen en Keulen - Berlijn) en al bij al vond ik het een prima ervaring. Het comfort is dan wel wat minder, maar de trein was schoon en reed prima. Er was ook een speciaal rijtuig van Locomore waarin niet alleen de "kiosk" zat, maar ook een speciaal compartiment voor ouders en hun spelende kinderen.
Al bij al is een ICE luxueuzer, maar voor de helft van de prijs vind ik de Flixtrain in ieder geval de moeite van het proberen waard. Ik zou hem in ieder geval zo weer nemen. Doordat de trein zo vol zat heb ik helaas geen foto's kunnen nemen, ik heb wel een foto van de buitenkant van de Locomore wagon en foto's van het boekje (+ kioskmenu) gemaakt. Al bij al denk ik wel dat Flixtrain een behoorlijke prestatie heeft geleverd door, ondanks zeer beperkte investeringen in een markt met een monopolie, toch een heel aardig en onderscheidend product op poten te zetten met treinen die 200 km/u kunnen halen.
[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 28-10-2019 21:55:39 ]
reed tot mijn verbazing ook gewoon 200 op de trajecten waar het mogelijk was. Dat gebeurde dus tussen Berlijn en Wolfsburg en tussen Göttingen en Fulda, vooral op de laatste deel had ik dat niet verwacht en vermoedde ik dat de trein over klassiek spoor zou rijden.
Kunnen ze op "klassiek spoor" ook niet gewoon 200? De IC-rijtuigen en BR103 zijn ook gebouwd op 200km/u. Dat was volgens mij al voordat er ideeën waren voor HSL's.
Kunnen ze op "klassiek spoor" ook niet gewoon 200? De IC-rijtuigen en BR103 zijn ook gebouwd op 200km/u. Dat was volgens mij al voordat er ideeën waren voor HSL's.
Dat kunnen ze wel ja, maar een aantal rijtuigen heeft ramen die je nog half naar beneden kunt duwen. Ik was wel verbaasd dat zoiets is toegestaan op hogesnelheidslijnen.
Het lijkt vandaag wel weer Elke Twintig Minuten Een Trein. De ic van 7:24 is blijkbaar uitgevallen en die van 7:44 ook (Utrecht - Eindhoven). Omroep zwijgt in alle talen. Blaadjes?
Op dinsdag 29 oktober 2019 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Het lijkt vandaag wel weer Elke Twintig Minuten Een Trein. De ic van 7:24 is blijkbaar uitgevallen en die van 7:44 ook (Utrecht - Eindhoven). Omroep zwijgt in alle talen. Blaadjes?
Op dinsdag 29 oktober 2019 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Het lijkt vandaag wel weer Elke Twintig Minuten Een Trein. De ic van 7:24 is blijkbaar uitgevallen en die van 7:44 ook (Utrecht - Eindhoven). Omroep zwijgt in alle talen. Blaadjes?