abonnement Unibet Coolblue
pi_189648549
quote:
Waarom gaat het mis tussen de communicatie tussen man en vrouw?
Daar zijn hele boeken over volgeschreven. Véél boeken. Een aantal inzichten uit die boeken zijn nuttig, soms slaan ze ook de plank mis of zijn ze erg gekleurd.

quote:
Vrouwen spelen vaak ook heel veel spelletjes en doen echt veel aan relationele agressie.
Dat is zo'n voorbeeld van een gekleurd vertrekpunt. Als je op voorhand al stelt dat het aan de vrouwen ligt en dat die gewoon niet normaal doen, dan slaat dat een inzichtgevend gesprek vrij snel dood.
pi_189648707
Ik denk niet dat het alleen aan de communicatie zelf ligt. Ik denk dat het stroef lopen en helemaal passive agressive gedrag eerder een teken zijn dat een vrouw niet echt meer into you is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 27-10-2019 22:00:25 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 27 oktober 2019 @ 15:40:08 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189649061
Niet zo zeer gender afhankelijk. Als in.....dat vrouwen vooral miscommunicaties hebben met mannen. Mannen hebben ook miscommunicaties met mannen, vrouwen ook met vrouwen. Ligt meer aan de individuele personen dan een gender in het algemeen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 27 oktober 2019 @ 15:44:34 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189649147
Doorgaans is het probleem dat je een vrouw niet als mens kunt zien en er allerlei mystieke zaken achter zoekt. Vermoedelijk omdat er iets belangrijks op het spel staat (voortplanting). Stop met overal iets achter zoeken.
  zondag 27 oktober 2019 @ 15:49:27 #30
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_189649228
Juist !! Onmythiseer de vrouw !!

:Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 27 oktober 2019 @ 17:41:58 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189651552
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 15:15 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Daar zijn hele boeken over volgeschreven. Véél boeken. Een aantal inzichten uit die boeken zijn nuttig, soms slaan ze ook de plank mis of zijn ze erg gekleurd.
[..]

Dat is zo'n voorbeeld van een gekleurd vertrekpunt. Als je op voorhand al stelt dat het aan de vrouwen ligt en dat die gewoon niet normaal doen, dan slaat dat een inzichtgevend gesprek vrij snel dood.
Heb je wat inzichtgevende voorbeelden uit zo’n boek?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189653391
Omdat communicatie en taal geen objectief gegeven is. Het is intersubjectief op basis van gemaakte afspraken. Maar er spelen zoveel factoren mee, dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn: woordgebruik, intonatie, houding, stemming, vooroordelen en gedachten, situatie, sociale context, expressie etc etc.
pi_189654067
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 12:59 schreef Godshand het volgende:

[..]

Op Whatsapp en dating apps/sites is dat helemaal waar.
Klopt, een tekst kun je lezen zoals je het invult
pi_189654116
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:25 schreef Keep_Walking het volgende:
1 van de grootste problemen die ik zie en heb meegemaakt toen ik nog veel op date ging of meisjes versierde zijn misstanden in het communicatie. Heb heel vaak gehad dat mijn intenties oprecht zijn, maar toch dat het misging omdat ze mijn handeling anders interpreteerde. Vrouwen spelen vaak ook heel veel spelletjes en doen echt veel aan relationele agressie.

Waarom gaat het mis tussen de communicatie tussen man en vrouw?
Het gaat niet alleen mis tussen mannen en vrouwen. Maar goed, mannen hebben doorgaans wel een andere manier van communicatie dan vrouwen. Een man is directer en moet je ook directer aanspreken. Dat zijn allemaal dingen die je moet leren (zowel mannen als vrouwen).

Maar goed, er gaat zoveel mis. Alleen al doordat mensen vaak in hun hoofd verzinnen wat de ander wil en dan boos zijn dat ze ondankbaar zijn. Terwijl je wellicht net het tegenovergestelde deed van wat die ander wilde.

Heeft ook veel te maken met hoe mensen hun ideale wereldbeeld gebruiken als norm. Voorbeeld: hoe vaak wordt tegenwoordig niet verteld dat je als man toestemming moet vragen aan de vrouw voordat je iets fysieks doet... Terwijl ik eigenlijk nog nooit een vrouw heb horen klagen dat een man waar ze interesse in hebben (!) hun heeft besprongen. Wel klachten over mannen die heel afwachtend zijn. Die dan ongetwijfeld op hun beurt ‘respect’ hadden voor hun date...

Al doende leert men. En uiteindelijk is het ook heel erg een kwestie van zelf communiceren. Want het gaat meestal aan twee kanten fout. Zoals dat je merkt dat de ander niet enthousiast reageert en in plaats van dat je daar dan wat mee doet in een hoekje gaan mokken. Dan leer je het dus niet.
pi_189659065
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 17:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb je wat inzichtgevende voorbeelden uit zo’n boek?
Voorbeeld dat ik zelf aansprekend vond:
Man en vrouw maken een lange autorit. In de verte zien ze een wegrestaurant. Vrouw vraagt:"heb je zin in koffie?". Man zegt nee en rijdt door. Vrouw baalt, want zij wilde wel koffie. Man is zich van geen kwaad bewust, hij had best willen stoppen als zij koffie wilde, maar ze vroeg of híj zin in koffie had en dat had hij niet.

Waarom vraagt die vrouw dan niet rechtstreeks "wil je even stoppen, ik heb trek in koffie?" . Hij heeft het idee dat ze 'een spelletje speelt' en hem nu afrekent op iets waar hij niks verkeerd deed.

Veel vrouwen (niet alle) worden van jongs af aan afgerekend op lief zijn en rekening houden met anderen. Rechtstreeks zeggen wat je zelf wil is niet lief en meisjesachtig. Ze moeten de hele tijd afgestemd zijn op de antennes van anderen. Dus vrouwen onderling kunnen eindeloos overleggen en vragen wat anderen willen: wat zullen we doen? Wat wil jij? Nee zeg jij het maar! Want als een meisje zou zeggen: ik heb trek in een ijsje, laten we een ijsje halen, wordt ze al gauw als dominant of zelfs bitchy gezien.
Dus sommige vrouwen leren steeds indirect hun verlangens te uiten. Onderling komen ze daar wel uit. In bovenstaand voorbeeld zouden twee vrouwen de conversatie kunnen hebben:
"Heb je zin in koffie?"
"Nou, wil jij koffie?"
"Eigenlijk wel, maar alleen als je het niet erg vindt hoor"
"Nee is prima, dan stoppen we voor koffie".
En dan is het oké.

De man kent die code niet, en de vrouw heeft niet door dat ze de man rechtstreeks moet zeggen dat ze koffie wil. En voila, ergernis en miscommunicatie.
pi_189660818
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 22:10 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Voorbeeld dat ik zelf aansprekend vond:
Man en vrouw maken een lange autorit. In de verte zien ze een wegrestaurant. Vrouw vraagt:"heb je zin in koffie?". Man zegt nee en rijdt door. Vrouw baalt, want zij wilde wel koffie. Man is zich van geen kwaad bewust, hij had best willen stoppen als zij koffie wilde, maar ze vroeg of híj zin in koffie had en dat had hij niet.

Waarom vraagt die vrouw dan niet rechtstreeks "wil je even stoppen, ik heb trek in koffie?" . Hij heeft het idee dat ze 'een spelletje speelt' en hem nu afrekent op iets waar hij niks verkeerd deed.

Veel vrouwen (niet alle) worden van jongs af aan afgerekend op lief zijn en rekening houden met anderen. Rechtstreeks zeggen wat je zelf wil is niet lief en meisjesachtig. Ze moeten de hele tijd afgestemd zijn op de antennes van anderen. Dus vrouwen onderling kunnen eindeloos overleggen en vragen wat anderen willen: wat zullen we doen? Wat wil jij? Nee zeg jij het maar! Want als een meisje zou zeggen: ik heb trek in een ijsje, laten we een ijsje halen, wordt ze al gauw als dominant of zelfs bitchy gezien.
Dus sommige vrouwen leren steeds indirect hun verlangens te uiten. Onderling komen ze daar wel uit. In bovenstaand voorbeeld zouden twee vrouwen de conversatie kunnen hebben:
"Heb je zin in koffie?"
"Nou, wil jij koffie?"
"Eigenlijk wel, maar alleen als je het niet erg vindt hoor"
"Nee is prima, dan stoppen we voor koffie".
En dan is het oké.

De man kent die code niet, en de vrouw heeft niet door dat ze de man rechtstreeks moet zeggen dat ze koffie wil. En voila, ergernis en miscommunicatie.
Dan zal ik wel een heel vrouwelijk karakter hebben want dit soort dingen gebeuren mij ook altijd. :D
pi_189662388
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:25 schreef Keep_Walking het volgende:
1 van de grootste problemen die ik zie en heb meegemaakt toen ik nog veel op date ging of meisjes versierde zijn misstanden in het communicatie. Heb heel vaak gehad dat mijn intenties oprecht zijn, maar toch dat het misging omdat ze mijn handeling anders interpreteerde. Vrouwen spelen vaak ook heel veel spelletjes en doen echt veel aan relationele agressie.

Waarom gaat het mis tussen de communicatie tussen man en vrouw?
Blijkbaar weet je het antwoord al....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189662965
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 22:10 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Voorbeeld dat ik zelf aansprekend vond:
Man en vrouw maken een lange autorit. In de verte zien ze een wegrestaurant. Vrouw vraagt:"heb je zin in koffie?". Man zegt nee en rijdt door. Vrouw baalt, want zij wilde wel koffie. Man is zich van geen kwaad bewust, hij had best willen stoppen als zij koffie wilde, maar ze vroeg of híj zin in koffie had en dat had hij niet.

Waarom vraagt die vrouw dan niet rechtstreeks "wil je even stoppen, ik heb trek in koffie?" . Hij heeft het idee dat ze 'een spelletje speelt' en hem nu afrekent op iets waar hij niks verkeerd deed.

Veel vrouwen (niet alle) worden van jongs af aan afgerekend op lief zijn en rekening houden met anderen. Rechtstreeks zeggen wat je zelf wil is niet lief en meisjesachtig. Ze moeten de hele tijd afgestemd zijn op de antennes van anderen. Dus vrouwen onderling kunnen eindeloos overleggen en vragen wat anderen willen: wat zullen we doen? Wat wil jij? Nee zeg jij het maar! Want als een meisje zou zeggen: ik heb trek in een ijsje, laten we een ijsje halen, wordt ze al gauw als dominant of zelfs bitchy gezien.
Dus sommige vrouwen leren steeds indirect hun verlangens te uiten. Onderling komen ze daar wel uit. In bovenstaand voorbeeld zouden twee vrouwen de conversatie kunnen hebben:
"Heb je zin in koffie?"
"Nou, wil jij koffie?"
"Eigenlijk wel, maar alleen als je het niet erg vindt hoor"
"Nee is prima, dan stoppen we voor koffie".
En dan is het oké.

De man kent die code niet, en de vrouw heeft niet door dat ze de man rechtstreeks moet zeggen dat ze koffie wil. En voila, ergernis en miscommunicatie.
Ik vind eigenlijk wel dat je als volwassen man mag weten dat het antwoord hoort te zijn ‘nee, jij wel?’.

Maar goed, het is wel weer een uitstekend voorbeeld van communicatie die aan twee kanten misloopt.
pi_189663021
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 22:10 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Voorbeeld dat ik zelf aansprekend vond:
Man en vrouw maken een lange autorit. In de verte zien ze een wegrestaurant. Vrouw vraagt:"heb je zin in koffie?". Man zegt nee en rijdt door. Vrouw baalt, want zij wilde wel koffie. Man is zich van geen kwaad bewust, hij had best willen stoppen als zij koffie wilde, maar ze vroeg of híj zin in koffie had en dat had hij niet.

Waarom vraagt die vrouw dan niet rechtstreeks "wil je even stoppen, ik heb trek in koffie?" . Hij heeft het idee dat ze 'een spelletje speelt' en hem nu afrekent op iets waar hij niks verkeerd deed.

Veel vrouwen (niet alle) worden van jongs af aan afgerekend op lief zijn en rekening houden met anderen. Rechtstreeks zeggen wat je zelf wil is niet lief en meisjesachtig. Ze moeten de hele tijd afgestemd zijn op de antennes van anderen. Dus vrouwen onderling kunnen eindeloos overleggen en vragen wat anderen willen: wat zullen we doen? Wat wil jij? Nee zeg jij het maar! Want als een meisje zou zeggen: ik heb trek in een ijsje, laten we een ijsje halen, wordt ze al gauw als dominant of zelfs bitchy gezien.
Dus sommige vrouwen leren steeds indirect hun verlangens te uiten. Onderling komen ze daar wel uit. In bovenstaand voorbeeld zouden twee vrouwen de conversatie kunnen hebben:
"Heb je zin in koffie?"
"Nou, wil jij koffie?"
"Eigenlijk wel, maar alleen als je het niet erg vindt hoor"
"Nee is prima, dan stoppen we voor koffie".
En dan is het oké.

De man kent die code niet, en de vrouw heeft niet door dat ze de man rechtstreeks moet zeggen dat ze koffie wil. En voila, ergernis en miscommunicatie.
Ja dat herken ik wel, tegenwoordig roep ik heel enthousiast "Kijk de McDonalds!!!" en dan zit ik 10 minuten later met mijn bakje kipnuggetjes. Die code snapt hij wel, als ik vraag, heb je honger dan is het ook gewoon nee en rijden we door :D
pi_189663190
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 22:10 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Voorbeeld dat ik zelf aansprekend vond:
Man en vrouw maken een lange autorit. In de verte zien ze een wegrestaurant. Vrouw vraagt:"heb je zin in koffie?". Man zegt nee en rijdt door. Vrouw baalt, want zij wilde wel koffie. Man is zich van geen kwaad bewust, hij had best willen stoppen als zij koffie wilde, maar ze vroeg of híj zin in koffie had en dat had hij niet.

Waarom vraagt die vrouw dan niet rechtstreeks "wil je even stoppen, ik heb trek in koffie?" . Hij heeft het idee dat ze 'een spelletje speelt' en hem nu afrekent op iets waar hij niks verkeerd deed.

Veel vrouwen (niet alle) worden van jongs af aan afgerekend op lief zijn en rekening houden met anderen. Rechtstreeks zeggen wat je zelf wil is niet lief en meisjesachtig. Ze moeten de hele tijd afgestemd zijn op de antennes van anderen. Dus vrouwen onderling kunnen eindeloos overleggen en vragen wat anderen willen: wat zullen we doen? Wat wil jij? Nee zeg jij het maar! Want als een meisje zou zeggen: ik heb trek in een ijsje, laten we een ijsje halen, wordt ze al gauw als dominant of zelfs bitchy gezien.
Dus sommige vrouwen leren steeds indirect hun verlangens te uiten. Onderling komen ze daar wel uit. In bovenstaand voorbeeld zouden twee vrouwen de conversatie kunnen hebben:
"Heb je zin in koffie?"
"Nou, wil jij koffie?"
"Eigenlijk wel, maar alleen als je het niet erg vindt hoor"
"Nee is prima, dan stoppen we voor koffie".
En dan is het oké.

De man kent die code niet, en de vrouw heeft niet door dat ze de man rechtstreeks moet zeggen dat ze koffie wil. En voila, ergernis en miscommunicatie.
Dat voorbeeld is wel heel omslachtig en meer iets voor oudere generaties dan denk ik. Hoe weet die man trouwens ineens dat hij ergens op wordt afgerekend? Zoals ik het lees schikt die vrouw zich dan toch in haar lot en zegt er verder niets meer over. Het is namelijk nog bitchyer en dominanter om er achteraf over te gaan zeuren dan direct duidelijk te zijn.

Dus als je niet van plan bent te schikken is het het beste om direct duidelijk te zijn, want dan ben je onderaan de streep minder bitchy en dominant.
pi_189665143
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:49 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ja dat herken ik wel, tegenwoordig roep ik heel enthousiast "Kijk de McDonalds!!!" en dan zit ik 10 minuten later met mijn bakje kipnuggetjes. Die code snapt hij wel, als ik vraag, heb je honger dan is het ook gewoon nee en rijden we door :D
Als volwassen man hoor je dan te weten dat je dan snel gas bij moet geven.
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:10:41 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189665373
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 22:10 schreef DonnaNoble het volgende:

[..]

Voorbeeld dat ik zelf aansprekend vond:
Man en vrouw maken een lange autorit. In de verte zien ze een wegrestaurant. Vrouw vraagt:"heb je zin in koffie?". Man zegt nee en rijdt door. Vrouw baalt, want zij wilde wel koffie. Man is zich van geen kwaad bewust, hij had best willen stoppen als zij koffie wilde, maar ze vroeg of híj zin in koffie had en dat had hij niet.

Waarom vraagt die vrouw dan niet rechtstreeks "wil je even stoppen, ik heb trek in koffie?" . Hij heeft het idee dat ze 'een spelletje speelt' en hem nu afrekent op iets waar hij niks verkeerd deed.

Veel vrouwen (niet alle) worden van jongs af aan afgerekend op lief zijn en rekening houden met anderen. Rechtstreeks zeggen wat je zelf wil is niet lief en meisjesachtig. Ze moeten de hele tijd afgestemd zijn op de antennes van anderen. Dus vrouwen onderling kunnen eindeloos overleggen en vragen wat anderen willen: wat zullen we doen? Wat wil jij? Nee zeg jij het maar! Want als een meisje zou zeggen: ik heb trek in een ijsje, laten we een ijsje halen, wordt ze al gauw als dominant of zelfs bitchy gezien.
Dus sommige vrouwen leren steeds indirect hun verlangens te uiten. Onderling komen ze daar wel uit. In bovenstaand voorbeeld zouden twee vrouwen de conversatie kunnen hebben:
"Heb je zin in koffie?"
"Nou, wil jij koffie?"
"Eigenlijk wel, maar alleen als je het niet erg vindt hoor"
"Nee is prima, dan stoppen we voor koffie".
En dan is het oké.

De man kent die code niet, en de vrouw heeft niet door dat ze de man rechtstreeks moet zeggen dat ze koffie wil. En voila, ergernis en miscommunicatie.
Of het zou gaan

"heb je zin in koffie?'
"neuh"
"oh ik wel.."
en dan wordt er ofwel doorgereden of gestopt of verdere discussie :+
  maandag 28 oktober 2019 @ 12:11:40 #43
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189665386
Dergelijke miscommunicatie maak ik eigenlijk zelden mee.

En als ik het al meemaak komt het vaak doordat 1 van beiden gewoon niet compleet eerlijk is en "stille hints" geeft of vindt "dat de ander het toch wel zou moeten weten".
Als je daar over nadenkt en hoe het echt zit, ipv enkel vanuit je eigen optiek, haal je snel die miscommunicatie weg.
pi_189665943
quote:
12s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als volwassen man hoor je dan te weten dat je dan snel gas bij moet geven.
_O- wat zal het dan vaak voorkomen dat ik ga rijden tijdens de rit :D
pi_189666867
No offense, maar ik kan me voorstellen dat vrouwen naar jou toe hun reserves houden. Je komt hier op het forum ook over als een kwetsbaar en wat labiel persoon. (Ik zeg dat overigens niet om jou af te kraken. Het is een constatering. Je bent trouwens ook open daarover, anders zou je niets gezegd hebben over de psychische problemen waarmee je worstelt.)

Nu zullen vrouwen je niet om die reden afwijzen. Maar als jij op de versiertoer bent of misschien op zulke momenten jezelf overschreeuwt, dan komt dat op hen misschien wat intimiderend over en houden ze afstand van je.

Als je onzeker bent, moet je absoluut niet jezelf stoerder voordoen dan je bent. Evenmin moet je benadrukken hoe gevoelig je bent, want dan nemen mensen je sowieso niet serieus. En je ook niet teveel laten leiden door stigma's zoals je hier in dit topic doet.

Wees gewoon jezelf, maar laat vooral de kanten zien die jou interessent maken. Laat zien wat jouw hobbies en interesses zijn en vertel over dingen waardoor jij levenservaring hebt vergaard.

En neem haar vooral serieus en behandel haar als gelijkwaardig. Als je haar beschouwt als iemand die je toch niet kan begrijpen omdat ze een vrouw is, geef ik je op een briefje dat ze niet into jou is.
  maandag 28 oktober 2019 @ 14:19:38 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189667175
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
No offense, maar ik kan me voorstellen dat vrouwen naar jou toe hun reserves houden. Je komt hier op het forum ook over als een kwetsbaar en wat labiel persoon. (Ik zeg dat overigens niet om jou af te kraken. Het is een constatering. Je bent trouwens ook open daarover, anders zou je niets gezegd hebben over de psychische problemen waarmee je worstelt.)

Nu zullen vrouwen je niet om die reden afwijzen. Maar als jij op de versiertoer bent of misschien op zulke momenten jezelf overschreeuwt, dan komt dat op hen misschien wat intimiderend over en houden ze afstand van je.

Als je onzeker bent, moet je absoluut niet jezelf stoerder voordoen dan je bent. Evenmin moet je benadrukken hoe gevoelig je bent, want dan nemen mensen je sowieso niet serieus. En je ook niet teveel laten leiden door stigma's zoals je hier in dit topic doet.

Wees gewoon jezelf, maar laat vooral de kanten zien die jou interessent maken. Laat zien wat jouw hobbies en interesses zijn en vertel over dingen waardoor jij levenservaring hebt vergaard.

En neem haar vooral serieus en behandel haar als gelijkwaardig. Als je haar beschouwt als iemand die je toch niet kan begrijpen omdat ze een vrouw is, geef ik je op een briefje dat ze niet into jou is.
Leuk dat je dat zegt, maar je kent me niet.

Ik heb versier geen vrouwen op fok. Heb wel veel vrouwen van fok ontmoet, maar zij benaderde mij. Het is ook niet zo dat ik een probleem heb gehad met vrouwen op deze forum, zeker niet dat ik ze benaderde en probeer te versieren.

Ik heb ook genoeg succes gehad met vrouwen, zeker in mijn studententijd. Oppervlakkig succes. Ik heb wel ernstige psychische problemen, en ik ben de laatste jaren open erover op fok. Maar zelfs dan heb ik vrouwen gehad die mij leuk vinden.

Ik waardeer het niet dat je aannames maakt over mij en mijn versiergedrag. Je kent me niet en maakt ook verkeerde aannames. Nu ben ik boven de dertig en heb ernstige problemen, dus ik ben niet bezig met vrouwen. Maar toen ik begon op fok gaf ik de beste adviezen aan mannen die hulp nodig hadden met iets en ik kreeg regelmatig PMs binnen van zowel mannen die graag hulp wouden en vrouwen die mij beter leren kennen.

Ik wil daarmee niet stoer doen, ik ben ook echt labiel geworden over de jaren heen vanwege mijn ervaringen. Ik heb CPTSS en bipolaire stoornis. Maar ik val geen vrouwen lastig via DM en ben zeker geen prutser wat betreft vrouwen. Nu het de laatste jaren steeds slechter met me gaat ben ik niet zoveel bezig met vrouwen. Maar ik heb waarschijnlijk wel meer succes gehad dan de meeste mannen hier.

Wil daarmee niet stoer doen, gaat nu juist heel slecht met me. Dit topic is ook niet over mijn persoonlijke problemen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189667280
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Vrouwen spelen vaak ook heel veel spelletjes en doen echt veel aan relationele agressie.
Wat bedoel je met "relationele agressie"?

Wat betreft het spelen van spelletjes...
ieder sociaal wezen doet dat, spelen _is_ uiteindelijk sociaal gedrag en 'spel-theorie' is een verklaring waarom mensen bepaalde handelingen doen, wat hun doelstellingen zijn en welke strategieen ze toepassen.

Sociaal gedrag is altijd een poging tot voordeelname, waarbij dit verder geen 'zero-sum-game' is, dus beide partijen kunnen beiden winnen (of soms ook kunnen beide verliezen, bv een partij om een bepaalde reden ervoor kiezen ook een eventuele winst van de ander te dwarsbomen ook ten kostte van eigen benefit)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_189667295
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wil daarmee niet stoer doen, gaat nu juist heel slecht met me. Dit topic is ook niet over mijn persoonlijke problemen.
Maar het gaat wel over jouw persoonlijke anekdote. Dus, wat wil je nou precies met dit topic? Behalve voorbarige conclusies trekken over dat de communicatie tussen mannen en vrouwen vaker mis zou gaan dan tussen mannen en vrouwen onderling.
  maandag 28 oktober 2019 @ 14:32:03 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189667370
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:27 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar het gaat wel over jouw persoonlijke anekdote. Dus, wat wil je nou precies met dit topic? Behalve voorbarige conclusies trekken over dat de communicatie tussen mannen en vrouwen vaker mis zou gaan dan tussen mannen en vrouwen onderling.
Gewoon over discussiëren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189667424
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gewoon over discussiëren.
Over jouw voorbarige conclusies op basis van jouw persoonlijke anekdotes? En men mag jou er dan niet bij betrekken? Dat is een beetje vreemd dan hè. Verder schets jijzelf een voorbeeld op basis van goede intenties. Genoeg vrouwen die er tegenaan lopen dat hun goede intenties niet zo warm ontvangen worden. Kijk maar eens op het Vivaforum.

En over communicatie op welk vlak gaat het nou eigenlijk? binnen een relatie met een romantische context? of ook vriendschappelijk en tussen collega's?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2019 14:35:57 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')