abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7838789
Ik vind er in 1 het meeste verhaal in zitten maar vind 2 knapper qua specials... en de gevechten zijn cool.
Lambo of Rekt
pi_7838807
Ik vond de getekende versie heel mooi
  zaterdag 11 januari 2003 @ 15:41:00 #3
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7838826
voor iedereen anders he
ik vind ze allebei niet zo geweldig, hou dan ook niet zo van dat soort films
852002IWASTHERE
pi_7838876
Ik vond 1 geen bal aan, veel te fake, je zag veel te veel dat het getekend en met de computer gemaakt was..

Deel 2 daarentegen vond ik helemaal te gek!!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_7838960
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 15:44 schreef Vicky het volgende:
Ik vond 1 geen bal aan, veel te fake, je zag veel te veel dat het getekend en met de computer gemaakt was..

Dat vind ik dan weer gek, want alle 3 de films zijn tegelijk gemaakt, met dezelfde technieken...
pi_7838962
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 15:44 schreef Vicky het volgende:

deel 2 is allemaal echt natuurlijk
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_7838972
Ik vond ze geen van beide boeiend... Gister deel 2 gezien, gelukkig was ik niet alleen pfff

Doe mij het boek maar

pi_7839040
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 15:51 schreef okkie-man het volgende:

[..]

deel 2 is allemaal echt natuurlijk

Hmmppff... ik bedoel daarmee te zeggen dat ik bij deel 2 minder getekende stukken er tussen zag zitten enzo..

Ik vond deel 2 gewoon heel veel beter dan deel 1!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_7839057
The Two Towers wijkt nóg meer van het boek af. The Fellowship of the Ring was dus beter.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 16:00:34 #10
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_7839082
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 15:39 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik vond de getekende versie heel mooi
Ik vond die ook cool ja, alweer 15 jaar geleden oid. Alleen was die ik zag duits nagesynch. ondanks dat toch mooie tekenfilm.
Me, I always tell the truth--even when I lie.
pi_7839084
2, minder dom gelul, gewoon heftige actie! Ennnn.. Gollem
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 11 januari 2003 @ 16:04:49 #12
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_7839138
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 15:58 schreef Karboenkeltje het volgende:
The Two Towers wijkt nóg meer van het boek af. The Fellowship of the Ring was dus beter.
Bah, wat heb ik tog een hekel aan die mensen die gaan zeuren dat hij van het boek af wijkt.

TTT vind ik denk net iets beter (Gollum is geweldig en de battles ), maar ik zie de hele trilogie liever als één film...

pi_7839258
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:04 schreef Gorro het volgende:

Bah, wat heb ik tog een hekel aan die mensen die gaan zeuren dat hij van het boek af wijkt.

TTT vind ik denk net iets beter (Gollum is geweldig en de battles ), maar ik zie de hele trilogie liever als één film...

Ik vind het ook wel jammer dat hij van het boek afwijkt, maar dat maakt het zeker geen slechte film Sterker nog, het is gewoon een geweldige film. TTT is denk ik leuker om te zien, maar dat was te verwachten natuurlijk als je het boek hebt gelezen.
pi_7839301
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:12 schreef d4rkl1ght het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel jammer dat hij van het boek afwijkt, maar dat maakt het zeker geen slechte film Sterker nog, het is gewoon een geweldige film. TTT is denk ik leuker om te zien, maar dat was te verwachten natuurlijk als je het boek hebt gelezen.

Integendeel, ik vind het boek dus nog steeds matigjes. Dan is TTT dus met reden onderhoudender
pi_7839361
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:00 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Ik vond die ook cool ja, alweer 15 jaar geleden oid. Alleen was die ik zag duits nagesynch. ondanks dat toch mooie tekenfilm.

Ja lol! Die heb ik op de Duitse TV gezien
pi_7839410
quote:
IDD, ze zouden volgens het boek bij de torens moeten eindigen
Lambo of Rekt
pi_7839432
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:23 schreef EggsTC het volgende:

[..]

IDD, ze zouden volgens het boek bij de torens moeten eindigen

pi_7839689
Frodo has failed

Er is op het internet dus al een xvid van the Two Towers te vinden. De kwaliteit is dus heel erg hoog, kan geen screeners laten zien maar geloof me. Hoe is dat mogelijk? (Dit is dus niet met een cam gemaakt maar breedbeeld af te spelen.)
Ik ga de dvd wel kopen hoor, want zowel 1 als 2 vind ik geweldig, vroeg me alleen af hoe het kon.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_7839900
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:42 schreef the-O het volgende:
Frodo has failed

[afbeelding]

Er is op het internet dus al een xvid van the Two Towers te vinden. De kwaliteit is dus heel erg hoog, kan geen screeners laten zien maar geloof me. Hoe is dat mogelijk? (Dit is dus niet met een cam gemaakt maar breedbeeld af te spelen.)
Ik ga de dvd wel kopen hoor, want zowel 1 als 2 vind ik geweldig, vroeg me alleen af hoe het kon.

't is een DVD-Rip van een Screener DVD.
Dat DVD schijfje is eigenlijk bedoelt voor rescensisten, journalisten, film-critici etc.
Maar ja, dat sommige van die mensen het niet zo erg vinden om een xvid er van te maken (of een svcd -> die versie is er ook), blijkt maar weer
  zaterdag 11 januari 2003 @ 16:56:53 #20
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_7839906
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:42 schreef the-O het volgende:

Voor film die kans maken op Oscars enzo wordt meestal een DVD Screener gemaakt, die dan bekeken kan worden door de mensen die die onderscheidingen uitdelen. Deze valt wel eens in de verkeerde/goede handen van mensen die deze dan gaan rippen en verspreiden op het internet.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 16:59:52 #21
38433 snijder
snijderdotcom
pi_7839952
Vond het allebei waardeloze films, maar ja, hou van mijn vriendin......
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_7839992
Als meisje zijnde vond ik Deel 1 leuker. Het is namelijk veel nieuwer en alle dingen van het verhaal worden duidelijk gemaakt. Deel 2 bevat veels te veel van die vechtscenes en ik denk dat jongens deel 2 dan ook veel leuker zullen vinden. Ik heb bovendien al die boeken nog niet gelezen, dus daarom bekeek ik de films op een andere manier dan diegenen die wel de boeken had gelezen. Deel 1 was daarom ook leuker
pi_7840020
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 16:59 schreef snijder het volgende:
Vond het allebei waardeloze films, maar ja, hou van mijn vriendin......
  zaterdag 11 januari 2003 @ 17:09:09 #24
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_7840095
Deel 1 veel verhaal, verschillende omgevingen en avontuur.
Deel 2 grootse gevechten, veel actie, moeie shots.

Tja ik vind ze allebei goed, maar op een andere manier. Kan niet wachten tot deel 3 en de extended dvd.

pi_7841138
2!!!! I LOVE GULLUM!! haha nuf said....
pi_7842383
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 17:02 schreef lindaatje het volgende:
Als meisje zijnde vond ik Deel 1 leuker. Het is namelijk veel nieuwer en alle dingen van het verhaal worden duidelijk gemaakt. Deel 2 bevat veels te veel van die vechtscenes en ik denk dat jongens deel 2 dan ook veel leuker zullen vinden.
Daar heb ik geen boodschap aan. "Als meisje" vond ik deel 2 veel leuker. Misschien omdat de mensheid meer centraal staat. Eigenlijk zou ik deel 1 weer eens moeten bekijken om een goede vergelijking te kunnen trekken. Naar mijn smaak zit er meer geouwehoer in.
quote:
Ik heb bovendien al die boeken nog niet gelezen, dus daarom bekeek ik de films op een andere manier dan diegenen die wel de boeken had gelezen. Deel 1 was daarom ook leuker
Ik heb de boeken ook niet gelezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 11 januari 2003 @ 19:43:53 #27
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_7842426
Ik ben gister naar deel 2 geweest en die vond ik toch echt beter als deel 1. Deel 1 was meer nog voorstellen van iedereen enz...deel 2 vind ik meer een echt verhaal worden
To infinity…and beyond!
pi_7843546
Deel 2 vind ik beter. Deel 1 is toch vooral een haastige opvolging van veel scènes, plaatsen en plekken op de reis, deel 2 is wat rustiger. Hoewel het een rollercoaster blijft natuurlijk, maar wat wil je met zo'n omvangrijk boek.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 12 januari 2003 @ 00:53:51 #29
42899 dj-ango
Omgekeerde wereld
pi_7847945
2 is zeker beter!

In 1 werd er te veel verhaal en teveel personages in een zo kort moeglijke tijd behandelt,die voornamelijk niet belangrijk waren.Okey er zaten mooie tussen shots bij,maar voor iemand die die boeken nooit heeft gelezen was het niet te volgen.

In 2 daarentegen werden er niet weer zinloze personages van top tot teen besproken, maar gewoon gelijk begonnen met een mooi verhaal,eindelijk HUMOR,geweldig camerawerk,vette special effects en echte spannende vechtscenes!

Ja nr 2 is zeker de beste, ik kan niet wachten op 3!

Komt een bakker bij de man
  zondag 12 januari 2003 @ 01:02:54 #30
30961 Knaller
knalt er op los
pi_7848118
Ik heb deel 2 nog niet gezien dus kan er nog geen oordeel over geven maar ik kan wel zeggen dat deel 1 mij wat tegenviel. Ik had er wat te hoge verwachtingen van na al die lof erover maar vond het op sommige punten wat saai. Denk echter dat deel 2 wel wat leuker is... meer actie heb ik begrepen!
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  maandag 13 januari 2003 @ 19:10:48 #31
34929 Aien
Dat moet je ook niet doen...
pi_7878190
Ik vind 2 beter. Hij wijkt dan wel meer van het boek af, hij blijft trouwer aan Tolkien door bv. alle slechte dingen van oorlog te laten zien (kindsoldaten...) of zijn protest tegen de opkomende industrie (the old world shall burn in the fires of industry - Saruman).

Maar uiteindelijk is het een lange film, ze horen alle 3 bij elkaar. Je kan ze niet echt apart beoordelen, net als de boeken.

It is not about the things that happen, but about how we decide how to handle them.
pi_7878211
2 vond ik leuker. Ik vond Gilmi leuk en Gollem wel grappig.
  maandag 13 januari 2003 @ 19:15:32 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7878273
Ik vond deel 2 gewoon onderhoudender dan 1, maar niet zo zeer beter of slechter. Idd omdat het eigenlijk 1 film is, maar 9 uur in de bioscoop zitten lijkt me geen plan....

het "rollercoaster" effect is 2 is wel hoger, de gevechten zijn gewoon fenomenaal

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7879897
Vind zelf deel 1 stuk mooier, zit meer sfeer in vind ik
Vooral het laatste gedeelte van deel 1 vond ik echt schitterend

Bij deel 2 daarentegen vond ik dat er teveel aandacht werd gelegd op gevechten en minder aandacht aan de mystiek van de ring. En gollem vind ik ook niet echt heel overtuigend overkomen

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 13 januari 2003 @ 20:40:57 #35
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_7879962
quote:
Dus als de film afwijkt van het boek dan is 't metteen slechter dan wanneer een film niet afwijkt..
ff een voorbeeldje waarom dat onzin is:
Red Dragon wijkt minder af van 't boek dan Silence of the Lambs maar wordt over het algemeen als minder beschouwt.

ontopic:
Ik vind deel 2 beter alleen al vanwege de geweldige veldslag bij Helms Deep.

fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
pi_7879965
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 15:38 schreef EggsTC het volgende:
Ik vind er in 1 het meeste verhaal in zitten maar vind 2 knapper qua specials... en de gevechten zijn cool.
en da vind ik nou ook psies hetzelfde
pi_7880268
Geen van beide is beter dan de andere (naar mijn mening), omdat je ze niet met elkaar kunt vergelijken. Het zijn twee opeenvolgende delen en ik ze daarom meer als 1 meesterlijk geheel
pi_7880333
quote:
Op maandag 13 januari 2003 20:37 schreef Pietjuh het volgende:

En gollem vind ik ook niet echt heel overtuigend overkomen

Dan ben je een van de weinigen denk ik die Gollem niet overtuigend vind!
quote:
Bij deel 2 daarentegen vond ik dat er teveel aandacht werd gelegd op gevechten en minder aandacht aan de mystiek van de ring.
Dat komt dan waarschijnlijk omdat in het boek ook minder aandacht aan de ring wordt besteed
  maandag 13 januari 2003 @ 22:11:36 #39
36104 optimus_priem
Son of the Silent Age
pi_7881614
Ik vond beide delen geweeeeeeeeeeeeeeeldig (ben ook al jaren Tolkien-fan) maar bij deel 1 zat ik toch meer van "wauw wat hebben ze dit mooi gedaan zeg" op mijn bioscoopstoel. Bij deel 2 was het toch al wat ehhh tsja "gewoner" geworden.... na deel 1 verwacht je eigenlijk niet anders dan dat het prachtig is. Mensen zijn snel verwend denk ik (en anders ik wel geloof ik )
Blank Looks and Notebooks
  maandag 13 januari 2003 @ 23:09:22 #40
11102 knep
Mountainfreak
pi_7882937
Ik vind deel 1 en deel 2 anders, zodat je ze, vind ik, ook niet echt kan vergelijken..
pi_7884101
Deel 2 is vet veel beter dan 1. Wat een ongelooflijke actie.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  dinsdag 14 januari 2003 @ 00:11:29 #42
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_7884292
Ik vond deel 1 beter dan deel 2. Deel 1 begon tenminste nog een beetje leuk & vrolijk & grappig enzow. Deel 2 was veel meer "dood & verderf" en dat soort shit. En het had een nog kuttiger einde dan deel 1.

Nu maar wachten op deel 3, ik hoop op een heppie end enzow.
ik heb de boeken niet gelezen, dus niet verklappen :p

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_7884331
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:11 schreef texelonia het volgende:

Nu maar wachten op deel 3, ik hoop op een heppie end enzow.
ik heb de boeken niet gelezen, dus niet verklappen :p

Sauron pakt de ring af van Frodo, martelt hem nog een tijdje voor de lol en gaat dan aan de slag met het doden van... Tja, iedereen eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 14-01-2003 00:30]

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 12:54:58 #44
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_7890019
Ik vond deel 1 beter. Deel 2 had makkelijk veel korter gekund, sommige scenes werden veel teveel uitgekauwd, waardoor het allemaal erg langdradig werd. Die vechtscenes en Gollem waren cool, maar het had van mij allemaal in iets hoger tempo gemogen!
Back in town
  dinsdag 14 januari 2003 @ 13:00:06 #45
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_7890085
Deel 2, zeker beter naar mijn smaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')