Ik ga over een paar maanden verhuizen naar mijn nieuwbouwwoning in Nesselande, rotterdam, in de buurt van Zevenhuizen.
Nu is daar nogal wat commotie onstaan over de aanwezigheid van een hoogspanningstracé. Er staan huizen op 60m van de leidingen mijn huis, mijn huis staat op 230 meter vanaf de hoogspanningsmasten.
In de huizen op 60m afstand is er een veldsterkte gemeten van 1 microtesla, terwijl 0.4 microtesla als grens wordt gezien.
Als ik het me nog goed kan herinneren dan neemt de veldsterkte kwadratisch met de afstand af, dus in mijn huis zal het wel goed zitten.
Maar is er iemand die weet of je dit na kan laten meten door een milieutechnisch bureau ??
Wat dat gaat kosten ??
En of dat eigenlijk wel nut heeft want de schadelijke effecten zijn volgens mij nog niet aangetoond...
En is het feit dat er een hele vinex locatie omheen wordt gebouwd geen aanleiding om die masten weg te halen of de leidingen ondergronds te leggen.
Alvast bedankt !
quote:Dan zou je eigenlijk ook eens moeten meten. Ik ben bij Conrad op zoek geweest naar een meter maar die dingen zijn best duur en de beste gaat niet verder dan 1 microtesla. Terwijl de gezondheidsnorm 0.4 is.
Op zaterdag 11 januari 2003 14:08 schreef Funzzy het volgende:
OWW dat wist ik helemaal niet ik woon op 20 meter afstand van zo`n mast die leidingen gaan practisch over mijn flat heen
Het schijnt dat met name kinderen een hogere kans op leukemie hebben als ze in de buurt van die masten wonen.
quote:Schadelijke effecten zijn trouwens ook lastig om aan te tonen; je hebt niet zo heel veel mensen die vlak onder een hoogspanningsmast wonen en effecten zijn meestal pas meetbaar op de langere termijn (lees: soms tientallen jaren later). Goede vergelijking met mensen die niet onder hoogspanningsmast wonen is hierdoor lastig.
Op zaterdag 11 januari 2003 14:01 schreef Anonieme_Lafaard het volgende:
<knip> mijn huis staat op 230 meter vanaf de hoogspanningsmasten.
<knip> de schadelijke effecten zijn volgens mij nog niet aangetoond...
Maar het is practisch onmogelijk om de afstanden te handhaven in het zeer bebouwde nederland.
Maar ja, waarom maakt men zich druk, denk je dat een eindje wandelen gezond is (Uitlaatgasse)?? Of een kantine waar gerookt wordt (roken is Dodelijk)? Hoe dan ook we gaan allemaal (HELAAS) de pijp uit en we vergiftigen/vermoorden ons zelf met onze zogenaamde welvaart.
We helpen onzelf gewoon de vernietiging in hoor! Ik denk dat je beter onder een hoogspannings lijn kunt wonen dan bij een straat met alle gasse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |