abonnement Unibet Coolblue
pi_189887198
Ingeschreven voor de 25km Sallandtrail :o.
Na jaren supporten maar eens gaan kijken hoe het parcours eruit ziet.
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 21:53:29 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_189887322
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:47 schreef GotC het volgende:
Ingeschreven voor de 25km Sallandtrail :o.
Na jaren supporten maar eens gaan kijken hoe het parcours eruit ziet.
You did it!! _O_ *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189888302
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:47 schreef GotC het volgende:
Ingeschreven voor de 25km Sallandtrail :o.
Na jaren supporten maar eens gaan kijken hoe het parcours eruit ziet.
*O* Gaaf
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189888352
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:53 schreef Guppy het volgende:

[..]

You did it!! _O_ *O*
Nu nog lopen hè :+

quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:44 schreef Guard het volgende:

[..]

*O* Gaaf
Ja! *O*
pi_189888744
Wat een geweldig verhaal, Wyccie!

En GotC, goede keuze, dat krijg je geen spijt van.

Ik heb vandaag in die geweldige buurt nog een crossje gelopen in prachtig weer. Vanuit Haarle 2,5km de Holterberg op en 2,5km weer naar beneden.

Ging boven verwachting goed zo 2 weken na de marathon, hopen dat dit doorzet naar volgende week in Nijmegen.
pi_189889701
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 02:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat een heerlijk verhaal :D je hebt geen idee hoe jaloers ik op je ben :P
New York O+

Super gedaan!
Gewoon blijven proberen!

Gisterochtend teruggekomen en in een zwart gat en jetlag gevallen. Vanochtend na 5 uur slapen eruit om mee te doen met een verkenningsloop voor de Zevenheuvelen. Mooie herfstkleuren. Rustig aan gedaan met afdalen, en een mooi rustig tempo aangehouden. Dat ging allemaal prima. Ik denk dat ik weer hersteld ben.
Alleen dat bioritme ... :{

GotC en DeLuna, wat gaaf! Weer lekker trainen en buiten spelen. *O*
pi_189889705
Oh, en net twee dagen terug en me alweer ingeschreven voor een buitenlandse marathon.

Het is allemaal de schuld van Guard. :+
pi_189890294
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 02:28 schreef wyccie het volgende:
Oh, en net twee dagen terug en me alweer ingeschreven voor een buitenlandse marathon.

Het is allemaal de schuld van Guard. :+
O-)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_189890676
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 02:27 schreef wyccie het volgende:

[..]

Vanochtend na 5 uur slapen eruit om mee te doen met een verkenningsloop voor de Zevenheuvelen.

Van Run2Day? Dan was ik daar ook ;)
pi_189892459
Tijd voor een domme vraag.
Ik heb de laatste tijd met het gezin wat gewandeld in hele mooie natuurgebieden.
Mag je daar dan ook hardlopen?
Ik zou denken dat, wanneer er wandelpaden zijn, je daar ook mag hardlopen. Maar klopt dat wel?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 november 2019 @ 11:49:00 #161
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189892557
Waarom zou je er níet mogen hardlopen en wél wandelen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189893231
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:38 schreef Cynic het volgende:
Tijd voor een domme vraag.
Ik heb de laatste tijd met het gezin wat gewandeld in hele mooie natuurgebieden.
Mag je daar dan ook hardlopen?
Ik zou denken dat, wanneer er wandelpaden zijn, je daar ook mag hardlopen. Maar klopt dat wel?
Zolang er geen snelheidsbeperking staat mag dat ;)
  maandag 11 november 2019 @ 14:29:54 #163
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_189894375
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:38 schreef Cynic het volgende:
Tijd voor een domme vraag.
Ik heb de laatste tijd met het gezin wat gewandeld in hele mooie natuurgebieden.
Mag je daar dan ook hardlopen?
Ik zou denken dat, wanneer er wandelpaden zijn, je daar ook mag hardlopen. Maar klopt dat wel?
Van mij mag t.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_189894563
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:38 schreef Cynic het volgende:
Tijd voor een domme vraag.
Ik heb de laatste tijd met het gezin wat gewandeld in hele mooie natuurgebieden.
Mag je daar dan ook hardlopen?
Ik zou denken dat, wanneer er wandelpaden zijn, je daar ook mag hardlopen. Maar klopt dat wel?
domme vragen bestaan niet. En ja hardlopen mag je overal waar je ook mag en kan wandelen/lopen. Dus op de paden blijven en in sommige gebieden alleen tussen zonsopkomst en zonsondergang ivm rust voor de natuur/diertjes.
Ruiter- en MTB-paden mogen gebruikt worden, voor zover ik weet maar is niet altijd even handig ivm drukte en snelheidsverschillen. Alhoewel die paden soms rustiger zijn dan wandelpaden.......Maar dat is een andere vraag/discussie :P
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  maandag 11 november 2019 @ 15:32:22 #165
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189894932
Bedankt voor het fixen van de challenge, @Swetsenegger !
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 11 november 2019 @ 15:35:45 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189894964
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Hardlopen is gewoon verslavend, steeds meer en harder willen is logisch. Ook los van strava. Maar wellicht dat mensen wel vaker geneigd zijn om ‘domme’ dingen te doen als ze anderen dat op social media zien doen.
Ik heb 3 weken na de marathon weer een halve gelopen, omdat ik het trainen op peil wilde houden. Nu trouwens alweer een weekend overgeslagen.

In mijn geval is het een gezond soort peer pressure. Ik moet af en toe hardlopen en mijn verbranding op gang brengen. Vlak voor het starten van de marathontrainingen was ik 6 kilo zwaarder, te zwaar en die kilo's heb ik er weer afgerend. Ik moet mezelf af en toe de deur uitschoppen, ook al fiets ik ook elke dag 30km naar mijn werk.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 15:53:01 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_189895137
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:48 schreef GotC het volgende:

[..]

Nu nog lopen hè :+

Ga je doen toch?? :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189895285
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:47 schreef GotC het volgende:
Ingeschreven voor de 25km Sallandtrail :o.
Na jaren supporten maar eens gaan kijken hoe het parcours eruit ziet.
^O^
pi_189897406
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:47 schreef GotC het volgende:
Ingeschreven voor de 25km Sallandtrail :o.
Na jaren supporten maar eens gaan kijken hoe het parcours eruit ziet.
Gaaf!
pi_189900637
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 08:55 schreef diesnelle het volgende:
Van Run2Day? Dan was ik daar ook ;)
Maar jij bent een snelle. Ik liep met de 10km/h mee.
pi_189901459
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:24 schreef YUR het volgende:

[..]

In februari de Midden Delfland Halve Marathon, in maart de Halve Marathon van Naaldwijk?
Tof daar ga ik me ook voor inschrijven :).
Merk dat ik de grote lopen een beetje zat ben, de regionale lopen zijn veel leuker. (nyc ed uitgezonderd natuurlijk)
pi_189904798
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:57 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maar jij bent een snelle. Ik liep met de 10km/h mee.
Alleen mijn naam is snel ;). Ik liep de 11, dacht: genieten van de route nu het nog kan. Baal wel dat ik geen snellere tijd heb opgegeven (startvak rood).
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:24:07 #173
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_189906654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:36 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Alleen mijn naam is snel ;). Ik liep de 11, dacht: genieten van de route nu het nog kan. Baal wel dat ik geen snellere tijd heb opgegeven (startvak rood).
Niet haten op startvak rood :( :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_189907297
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:47 schreef GotC het volgende:
Ingeschreven voor de 25km Sallandtrail :o.
Na jaren supporten maar eens gaan kijken hoe het parcours eruit ziet.
Gaaf! 25 km is een mooie afstand, daarboven wordt het een ander verhaal (tenzij je bent als RD, Wyccie, Guard, Frsh of die vent van je). Wat was je langste afstand in wedstrijdverband tot nu toe?
pi_189907317
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 00:31 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dank je! Het heeft geholpen.

De New York marathon.
Wat moet ik hierover zeggen? WOW WOW WOW! O+

De laatste twee weken werd het steeds echter en ging ik me steeds meer inlezen over het parcours, de ervaringen van anderen, info over New York zelf, de leuke dingen die er te doen zijn. Met mijn supporter wat leuke avondjes en attracties gepland. Leuk leuk leuk!
Het trainen ging gewoon zoals ik altijd doe. Dus veel loopjes als trainingen. Met een hele marathon als duurloop en een PR op de halve als kers op de taart. Nauwelijks taperen.

Met een bescheiden trolleykoffer en een handbagagerugzak tot de nok toe gevuld (met de hele marathondagoutfit) ben ik donderdagochtend in de trein gestapt. Mijn NY-marathonavontuur zou beginnen. O+
Op Schiphol zag ik de andere KiKa-lopers al snel staan. Kort kennisgemaakt, geplast en daardoor de groepsfoto gemist (alweer). Na een vlucht met 2 films, veel tranen, veel turbulentie en een 2 uur durende wachtrij bij de douane bracht de bus ons eindelijk naar het hotel. We reden in de avondspits dwars door Manhattan, over Broadway, tussen al die felverlichte billboards. Ik keek mijn ogen uit.

Vrijdagochtend een stukje langs de Hudson gelopen om op de foto gezet te worden door onze fotograaf en vervolgens met z'n allen naar Central Park om het finishgebied te verkennen. We waren met 93 lopers en hadden allemaal een knaloranje jas aan. Niet mijn favoriete kleur, maar het voelde goed om zo als groep herkenbaar te zijn, we deelden samen een missie. Daar was ik best trots op.
Daarna naar de expo om onze startnummers op te halen en toen hadden we 'vrij'. Even over de expo gelopen (Meb Keflezighi had het druk met signeren) en toen terug naar het hotel, want ik had een massage geboekt bij de fysiotherapeuten die mee waren (erg leuke, enthousiaste meiden!).
In de avond naar een ijshockeywedstrijd geweest tussen de New Jersey Devils en de Philadelphia Flyers. Dat is echt een aanrader, wat een show was dat! }) Zo heerlijk Amerikaans.

Zaterdagochtend ben ik weer een stukje gaan lopen lang de Hudson, elke 100 meter stoppen om een foto te maken. Steeds zei ik tegen mezelf dat ik nu écht gewoon door moest lopen, maar dat lukte niet. Ik vond het zo geweldig om daar te zijn, alles was zo gaaf. :D
Daarna weer een informatiebijeenkomst van KiKa, met ontroerende verhalen, maar ook inspirerende verhalen.
In de middag zijn we naar het WTC geweest, op de One World Observatory toren, waar we 360 graden uitzicht hadden op een zonnige New York. Vervolgens 2 uur in een warenhuis gewinkeld.
Achteraf gezien misschien niet de ideale voorbereiding. :')
Na het avondeten viel ik gelukkig al vroeg in slaap. Het waren ook wel erg vermoeiende dagen geweest, vooral de donderdag was een lange dag reizen. Ook fijn dat hier nu pas de wintertijd inging en we dus een extra uur slaap kregen.

Zondag om 4 uur ging de wekker. Geen stress, want ik had de avond tevoren alles al klaargelegd op bed. Na snel wat eten gingen we verzamelen in de lobby voor een laatste peptalk en konden we de bus in. Dit gaf ook weer zulke mooie kriebels terwijl we door New Jersey naar Staten Island reden met een opkomende zon. Bij Fort Wadsworth aangekomen waren we al snel in ons startgebied en konden we ruim 3 uur wachten tot we konden starten. We moesten er wel zo vroeg zijn omdat de wegen afgesloten zouden worden. Met vier lagen kleding, broek over broek over broekje, muts, handschoenen en met z'n drieën onder een dekentje hebben we gekletst en wat zonnestralen opgevangen.

De New York marathon is een A naar B, en gaat door de 5 boroughs van New York en over 5 bruggen: je start onderaan de eerste brug op Staten Island, gaat vervolgens door Brooklyn, Queens en The Bronx naar Manhattan, met als eindpunt het Central Park.
De eerste brug is de Verrazano-Narrows bridge tussen Staten Island en Brooklyn, de langste. Het grootste gedeelte van de marathon loop je hier in Brooklyn. Via de Pulaski bridge loop je naar Queens, waar je maar 2 miles loopt, om vervolgens via de Queensboro bridge richting Manhattan te gaan, hier ben je al over de helft. Op First Avenue loop je naar het noorden om over de Willis Avenue bridge The Bronx in te gaan, waar je na een lus over de Madison Avenue bridge Manhattan weer in loopt. Na een flink stuk op de Fifth Avenue, die pal naast het Central Park loopt, draai je dan het park in en loop je langs de zuidkant naar de finish.

[ link | afbeelding ]

De Verrazano is een lange brug van 4 kilometer, daar moesten we rustig beginnen. Dat lukte redelijk, uiteraard toch ietsje sneller gestart, maar niet zo hard dat ik me daar stuk op zou lopen. Daar was nog geen publiek, maar zodra we Brooklyn in liepen wist ik niet wat me overkwam. :o Wat een boel mensen langs de kant, en allemaal zo enthousiast. Ik heb er heel veel high fives gegeven. Op een gegeven moment ben ik er toch maar mee gestopt, want het was echt te veel, en de stukken langs de stoep waren nogal hobbelig. Ik heb de hele tijd met een big smile gelopen. Het voelde zo goed, en ik liep erg lekker. Uiteraard door het publiek in Brooklyn.
Ik geloof dat het een stukje bij Queens was toen we door de Joodse wijk liepen, daar waren minder uitbundig juichende mensen, wel met mooie pijpekrulletjes en keppeltjes.
Na de Pulaski bridge kwam de gevreesde Queensboro bridge. Daar mag ook geen publiek komen, je bent dan over de helft, je stijgt weer en waarschijnlijk ben je te hard gegaan door het enthousiasme in Brooklyn. Allemaal ingrediënten om nu kapot te gaan. Dus rustig aan doen en energie sparen. We werden al gewaarschuwd dat elke seconde die je hier versnelt, je een minuut langzamer gaat in Central Park. :D
En inderdaad, je bent weer even op jezelf aangewezen. Zo lopend tussen alle andere lopers, over de Hudson rivier, in een tussenlaag op de brug waar het donker is. Alleen als je opzij kijkt zie je weer waar je bent, boven de rivier in die miljoenenstad met die bekende skyline. Het enige wat je hoort zijn de voetstappen en je ademhaling. Hoewel ik toen niet meer breeduit aan het lachen was, had ik het niet moeilijk. De brug viel me nog best mee.
In Manhattan stond het weer vol met juichende mensen. Ook onze fotograaf stond er. Ik zag hem wel. Hij zag mij niet. En ik had nog wel zo hard gezwaaid. :W
Dat vond ik wel jammer, maar een stuk verderop zou het supporterspunt zijn waar ik al weer naar uitkeek. Hopelijk zou ik die niet missen.
Ondertussen was ik dus al ruim over het HM-punt en ik ging nog steeds erg lekker. De benen voelden goed. Het verbaasde mij wel, want mijn voeten en rug deden de dag ervoor toch wel pijn van het vele lopen. Het scheelt ook wel dat het mentaal prima ging, dan gaat alles makkelijker.
Op het afgesproken punt zag ik dan eindelijk de supporters! YEAH! *O* Nog steeds met een grijns liep ik er bijna dansend langs. Wat fijn om ze te zien! Dat gaf me nóg meer energie.
Zo tegen de 30k liep ik ook wat KiKa-lopers voorbij. Er waren er best wat bij voor wie het hun eerste marathon was. Na een tweede pitstop had ik me voorgenomen om de laatste 10k harder te lopen als dat zou gaan. Na The Bronx overleefd te hebben, aldus één van de toeschouwers, zijn we dus weer in Manhattan beland. De twee bruggen in The Bronx heb ik eigenlijk niet eens meer echt gevoeld of meegekregen. Dus alles voelde eigenlijk nog prima aan.
Ik had geen idee hoe groot Central Park was en hoe groot de wegen daar waren, dus ik heb een tijdje gedacht dat we in het park waren, terwijl we op Fifth Avenue liepen. :+ Ik dacht dat er misschien wel autowegen en huizen in het park stonden. In realiteit was ik dus nog niet in het park, en dat duurde daarom voor mijn gevoel veel langer. Die laatste 10 kilometers voelde ik wel dat mijn benen behoorlijk wat werk hadden verzet, maar ik plakte niet aan de grond zoals dat wel eens aanvoelt bij marathons waarbij ik de man met de hamer tegenkom.
In het park ging het op en neer. Op vind ik niet erg, maar neer ging me soms wat te steil. Arme quads. En hopelijk was ik niet te moe om mijn voeten recht neer te zetten. Toen ik op mijn horloge keek en nog een kilometer te gaan had, bleek dat ik erg veel van de blauwe lijn had afgeweken, want de borden in het park gaven aan dat ik nog 2 kilometer te gaan had. :D Helaas toch geen PR dus, maar dat maakte me niets uit, want ik liep hier de beste marathon van mijn leven. O+
Hoewel ik ook toen nog steeds mensen inhaalde, had ik niet het idee dat ik heel snel liep, maar het was wel mijn snelste mile!
Blij en voldaan nam ik mijn medaille in ontvangst en heb voor de fotografen geposeerd. Daarna kwam pas het besef wat voor geweldige marathon ik heb gelopen en hoe goed ik me voelde. Toen werd ik emotioneel.
Ik moest nog een eind lopen voor ik het finishgebied uit was en naar ons afmeldpunt kon. Gelukkig kregen we een goodiebag en een warme, gevoerde poncho. Bij het afmeldpunt ben ik nog een tijdje gebleven om de andere KiKa-lopers op te vangen en te feliciteren. Wat had iedereen het goed gedaan!

Ik ben nog 5 dagen langer gebleven terwijl een groot deel op maandag al terugging. We zijn naar een goedkoper hotel verhuisd. Met-de-metro. Al-die-trappen. Met-spierpijn. En-een-trolley. 8)7
Afgelopen week nog heel veel van New York gezien, heel veel leuke dingen gedaan en heel veel gelopen. Na 2 dagen was de spierpijn eindelijk weg en kon ik weer normaal de trap af.
Donderdag hebben we zelfs nog een rondje gelopen, over de Manhattan en Brooklyn bridge.
Met pijn in mijn hart verliet ik vrijdag New York. O+
O+
Mooi verslag wyccie. Het deel over spierpijn heeft je weer wat menselijker gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')