abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189836705
Dát is een serieuze verbetering, zeg! Ook het schilderwerk en (zo te zien) een andere regenpijp doen het goed zo. Erg mooie verbetering! ^O^
Is dat zo?
  donderdag 7 november 2019 @ 19:08:32 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189837360
Fraai hoor ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 november 2019 @ 19:35:21 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189838089
Zeker flink opgeknapt. Ziet er netjes uit :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_189838115
Echt heel netjes!
  donderdag 7 november 2019 @ 19:55:09 #180
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189838572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee, want ik vind 'em tof en hij is zo beeldbepalend. Maar ik moet bekennen dat het makkelijker zou zijn als hij niet daar maar ergens anders zou staan. Misschien probeer ik hem eerst een keer rigoureus te snoeien en dan relatief klein te houden. Of ik laat op een andere plek een nieuw exemplaar groeien.
Is knotten misschien een optie? Of is ie daar te groot/oud voor?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_189839495
Hoeveel m2 moet er geïsoleerd worden?
pi_189839623
Netjes hoor. Is het dak ooit "opgetild" dat er nieuwe stenen zijn?
pi_189839850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:24 schreef Barry1986 het volgende:
Hoeveel m2 moet er geïsoleerd worden?
138 m2.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189839879
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Is knotten misschien een optie? Of is ie daar te groot/oud voor?
Lukt wel, maar de vraag is of dat rigoureus genoeg is. En ik vind zelf geknotte wilgen heel lelijk.
pi_189840043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:28 schreef F_r het volgende:
Netjes hoor. Is het dak ooit "opgetild" dat er nieuwe stenen zijn?
Nee, er is met de stenen bovenin iets aan de hand. De gevelmannen hebben me hun theorie erover geprobeerd uit te leggen, maar ik snap er niks van. De stenen bovenin het huis van de buren schijnen hetzelfde te hebben. De witte waas is wel minder geworden maar niet helemaal verdwenen.
pi_189840109
Het heeft hier trouwens flink geregend en het is droog in de schuur. So far so good!
  donderdag 7 november 2019 @ 20:46:37 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189840285
Wat een verschil!
Resistance is futile.
pi_189840819
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft hier trouwens flink geregend en het is droog in de schuur. So far so good!
Goed nieuws! :D ^O^
Is dat zo?
pi_189841548
Wat een verschil maken die voegen zeg, heel mooi resultaat! En top van de schuur :D
  donderdag 7 november 2019 @ 22:22:18 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189842485
quote:
14s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189850238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

138 m2.
Aha, ik was benieuwd.
Bij ons was het 100m2 (zo uit mijn hoofd) en de beste man was alleen en in een halve dag klaar.
Vond het erg simpel werk. Gaten patroon boren, vullen en dichtkitten.
Het is alleen dat je zelf de materialen en gereedschappen niet hebt.

Maar misschien dat er wat bijzondere dingen zijn?
pi_189850992
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:46 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Aha, ik was benieuwd.
Bij ons was het 100m2 (zo uit mijn hoofd) en de beste man was alleen en in een halve dag klaar.
Vond het erg simpel werk. Gaten patroon boren, vullen en dichtkitten.
Het is alleen dat je zelf de materialen en gereedschappen niet hebt.

Maar misschien dat er wat bijzondere dingen zijn?
Nee, er is niks bijzonders. De gevelmannen zeiden ook dat ze voor ons huis wel twee dagen nodig zouden hebben. De adviseur van het isolatiebedrijf zei één volle dag. Degene die aanvankelijk inplande zei ook dat één dag genoeg was. Het is dus wat raadselachtig.
pi_189858417
Hmm, ik lees op diverse sites dat het isoleren van de spouw een halve tot een hele dag duurt. Ik wil nu toch wel even weten hoe het zit, dus ik denk dat ik maandag even bel.
pi_189865274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, er is niks bijzonders. De gevelmannen zeiden ook dat ze voor ons huis wel twee dagen nodig zouden hebben. De adviseur van het isolatiebedrijf zei één volle dag. Degene die aanvankelijk inplande zei ook dat één dag genoeg was. Het is dus wat raadselachtig.
bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.

tweede keer was een paar dagen later, deden ze de achtergevel. Eerst vond ik het vervelend en jammer (twee dagen vrij nemen) Maar uiteindelijk toch blij, want ze namen meer tijd om het goed te doen. Ook een stukje dat onbereikbaar was volgens adviseur hebben de mannen toch meegenomen.

je wilt echt niet dat ze gaan haasten
pi_189866644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.

tweede keer was een paar dagen later, deden ze de achtergevel. Eerst vond ik het vervelend en jammer (twee dagen vrij nemen) Maar uiteindelijk toch blij, want ze namen meer tijd om het goed te doen. Ook een stukje dat onbereikbaar was volgens adviseur hebben de mannen toch meegenomen.

Bij mij zijn ze in de snelheid een stuk vergeten. Degene die dat later kwam doen was zo gehaast dat ie een halve muur heeft gesloopt en ruzie met de buurman gemaakt. Mensen die hun tijd nemen is dan wel fijn. :P
pi_189874700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon een foutje gemaakt. Kan gebeuren, maar de tegenstrijdige verhalen snap ik niet en daar wil ik graag duidelijkheid over.

Ik besefte trouwens ineens dat het de eerste keer is dat tijdens de verbouwing van ons huis een vakman niet op komt dagen of afzegt. Wat dat betreft heb ik het tot nog toe getroffen. Nou ja, dan reken ik twee aannemers niet mee die een offerte zouden opstellen en dat niet deden.
pi_189874715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 16:17 schreef archito het volgende:

[..]

Bij mij zijn ze in de snelheid een stuk vergeten. Degene die dat later kwam doen was zo gehaast dat ie een halve muur heeft gesloopt en ruzie met de buurman gemaakt. Mensen die hun tijd nemen is dan wel fijn. :P
Hoe kwam je erachter dat ze dat waren vergeten? Ik lees er vaker verhalen over en wil het zien te voorkomen. Daarom baalde ik er ook zo van dat het twee dagen gaat duren, want dan moet ik twee dagen vrij nemen om alles in de gaten te houden (bovenop de dag die ik al vrij had genomen voor de oorspronkelijke afspraak).

In weet het, het stelt in het grote geheel der dingen niet veel voor. Alleen heb ik al zoveel vrij genomen voor de verbouwing en daar zou ik wel eens mee willen stoppen.
  zondag 10 november 2019 @ 09:03:05 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189875745
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik besefte trouwens ineens dat het de eerste keer is dat tijdens de verbouwing van ons huis een vakman niet op komt dagen of afzegt. Wat dat betreft heb ik het tot nog toe getroffen. Nou ja, dan reken ik twee aannemers niet mee die een offerte zouden opstellen en dat niet deden.
Dat is idd uitzonderlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 november 2019 @ 09:10:35 #199
80382 manny
30 is best veel
pi_189875798
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee, want ik vind 'em tof en hij is zo beeldbepalend. Maar ik moet bekennen dat het makkelijker zou zijn als hij niet daar maar ergens anders zou staan. Misschien probeer ik hem eerst een keer rigoureus te snoeien en dan relatief klein te houden. Of ik laat op een andere plek een nieuw exemplaar groeien.
Dat ding staat ook wel erg dicht bij het huis als ik de foto zo zie. Ik zou overwegen een expert eens een kijkje te laten nemen. Ik kan me zelfs voorstellen dat je een risico loopt met de wortels van die boom (non expert opinion)

zou wel heel jammer zijn inderdaad, ziet er gaaf uit en bomen geven karakter.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189875827
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe kwam je erachter dat ze dat waren vergeten? Ik lees er vaker verhalen over en wil het zien te voorkomen. Daarom baalde ik er ook zo van dat het twee dagen gaat duren, want dan moet ik twee dagen vrij nemen om alles in de gaten te houden (bovenop de dag die ik al vrij had genomen voor de oorspronkelijke afspraak).

In weet het, het stelt in het grote geheel der dingen niet veel voor. Alleen heb ik al zoveel vrij genomen voor de verbouwing en daar zou ik wel eens mee willen stoppen.
Dat weet ik eigenlijk niet meer. :P

Ik was er s ochtends even bij geweest en bedacht me later dat ik ze daar niet bezig had gezien.

Toen zag ik dat er precies op dat stuk geen boorgruis lag en ook geen herstelde boorgaten. Die waren erg moeilijk te zien hoor, maar als je er echt op let dan zie je het wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')