Is knotten misschien een optie? Of is ie daar te groot/oud voor?quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee, want ik vind 'em tof en hij is zo beeldbepalend. Maar ik moet bekennen dat het makkelijker zou zijn als hij niet daar maar ergens anders zou staan. Misschien probeer ik hem eerst een keer rigoureus te snoeien en dan relatief klein te houden. Of ik laat op een andere plek een nieuw exemplaar groeien.
138 m2.quote:Op donderdag 7 november 2019 20:24 schreef Barry1986 het volgende:
Hoeveel m2 moet er geïsoleerd worden?
Lukt wel, maar de vraag is of dat rigoureus genoeg is. En ik vind zelf geknotte wilgen heel lelijk.quote:Op donderdag 7 november 2019 19:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Is knotten misschien een optie? Of is ie daar te groot/oud voor?
Nee, er is met de stenen bovenin iets aan de hand. De gevelmannen hebben me hun theorie erover geprobeerd uit te leggen, maar ik snap er niks van. De stenen bovenin het huis van de buren schijnen hetzelfde te hebben. De witte waas is wel minder geworden maar niet helemaal verdwenen.quote:Op donderdag 7 november 2019 20:28 schreef F_r het volgende:
Netjes hoor. Is het dak ooit "opgetild" dat er nieuwe stenen zijn?
Goed nieuws!quote:Op donderdag 7 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft hier trouwens flink geregend en het is droog in de schuur. So far so good!
quote:Op donderdag 7 november 2019 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het heeft hier trouwens flink geregend en het is droog in de schuur. So far so good!
Aha, ik was benieuwd.quote:
Nee, er is niks bijzonders. De gevelmannen zeiden ook dat ze voor ons huis wel twee dagen nodig zouden hebben. De adviseur van het isolatiebedrijf zei één volle dag. Degene die aanvankelijk inplande zei ook dat één dag genoeg was. Het is dus wat raadselachtig.quote:Op vrijdag 8 november 2019 13:46 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Aha, ik was benieuwd.
Bij ons was het 100m2 (zo uit mijn hoofd) en de beste man was alleen en in een halve dag klaar.
Vond het erg simpel werk. Gaten patroon boren, vullen en dichtkitten.
Het is alleen dat je zelf de materialen en gereedschappen niet hebt.
Maar misschien dat er wat bijzondere dingen zijn?
bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, er is niks bijzonders. De gevelmannen zeiden ook dat ze voor ons huis wel twee dagen nodig zouden hebben. De adviseur van het isolatiebedrijf zei één volle dag. Degene die aanvankelijk inplande zei ook dat één dag genoeg was. Het is dus wat raadselachtig.
Bij mij zijn ze in de snelheid een stuk vergeten. Degene die dat later kwam doen was zo gehaast dat ie een halve muur heeft gesloopt en ruzie met de buurman gemaakt. Mensen die hun tijd nemen is dan wel fijn.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.
tweede keer was een paar dagen later, deden ze de achtergevel. Eerst vond ik het vervelend en jammer (twee dagen vrij nemen) Maar uiteindelijk toch blij, want ze namen meer tijd om het goed te doen. Ook een stukje dat onbereikbaar was volgens adviseur hebben de mannen toch meegenomen.
je wilt echt niet dat ze gaan haasten
Ze hebben gewoon een foutje gemaakt. Kan gebeuren, maar de tegenstrijdige verhalen snap ik niet en daar wil ik graag duidelijkheid over.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:05 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
bij mij deden ze er twee dagdelen over. eerste keer kwamen ze in de late ochtend en hadden niet genoeg materiaal meer over.
tweede keer was een paar dagen later, deden ze de achtergevel. Eerst vond ik het vervelend en jammer (twee dagen vrij nemen) Maar uiteindelijk toch blij, want ze namen meer tijd om het goed te doen. Ook een stukje dat onbereikbaar was volgens adviseur hebben de mannen toch meegenomen.
je wilt echt niet dat ze gaan haasten
Hoe kwam je erachter dat ze dat waren vergeten? Ik lees er vaker verhalen over en wil het zien te voorkomen. Daarom baalde ik er ook zo van dat het twee dagen gaat duren, want dan moet ik twee dagen vrij nemen om alles in de gaten te houden (bovenop de dag die ik al vrij had genomen voor de oorspronkelijke afspraak).quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:17 schreef archito het volgende:
[..]
Bij mij zijn ze in de snelheid een stuk vergeten. Degene die dat later kwam doen was zo gehaast dat ie een halve muur heeft gesloopt en ruzie met de buurman gemaakt. Mensen die hun tijd nemen is dan wel fijn.
Dat is idd uitzonderlijk.quote:Op zondag 10 november 2019 01:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik besefte trouwens ineens dat het de eerste keer is dat tijdens de verbouwing van ons huis een vakman niet op komt dagen of afzegt. Wat dat betreft heb ik het tot nog toe getroffen. Nou ja, dan reken ik twee aannemers niet mee die een offerte zouden opstellen en dat niet deden.
Dat ding staat ook wel erg dicht bij het huis als ik de foto zo zie. Ik zou overwegen een expert eens een kijkje te laten nemen. Ik kan me zelfs voorstellen dat je een risico loopt met de wortels van die boom (non expert opinion)quote:Op dinsdag 5 november 2019 18:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee, want ik vind 'em tof en hij is zo beeldbepalend. Maar ik moet bekennen dat het makkelijker zou zijn als hij niet daar maar ergens anders zou staan. Misschien probeer ik hem eerst een keer rigoureus te snoeien en dan relatief klein te houden. Of ik laat op een andere plek een nieuw exemplaar groeien.
Dat weet ik eigenlijk niet meer.quote:Op zondag 10 november 2019 01:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe kwam je erachter dat ze dat waren vergeten? Ik lees er vaker verhalen over en wil het zien te voorkomen. Daarom baalde ik er ook zo van dat het twee dagen gaat duren, want dan moet ik twee dagen vrij nemen om alles in de gaten te houden (bovenop de dag die ik al vrij had genomen voor de oorspronkelijke afspraak).
In weet het, het stelt in het grote geheel der dingen niet veel voor. Alleen heb ik al zoveel vrij genomen voor de verbouwing en daar zou ik wel eens mee willen stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |