abonnement Unibet Coolblue
pi_189588913
Hey allemaal,

Ik zit hier best mee, dus ik zou graag jullie advies willen.

Ik heb al 7 jaar een vriendschap met een jongen, ik zie hem als beste vriend. Het laatste half jaar echter heb ik het idee dat ik er niet meer toe doe. Hij heeft nieuwe vrienden waarmee ie coke snuift, xtc slikt, ketamine gebruikt. Ik doe dit allemaal niet, ken die mensen ook verder niet. Was altijd heel close met hem, maar het is nu al paar keer voorgekomen dat hij me appt: hey ik kom zo langs oké? En dan vervolgens na een uur (tis 20 min rijden) is ie er nog niet. Vervolgens app ik hem of ie nog komt,zie ik dat hij online is, dingen op fb post enz enz, maar mijn app niet leest. Dat doe ie ergens de volgende morgen. Overigens krijg ik daar verder geen reactie op. Dit is al paar keer voor gekomen. Ook vraag ik hem af en toe nog steeds hoe het is, daar krijg ik wel reactie op, maar zodra ik vraag offie zin heeft vanavond langs te komen, leest ie het maar krijg ik geen antwoord meer.

Ik heb al een keer het op een luchtige manier aangekaart (goh, heb jij een verbiedsverbod voor mijn huis), toen is ie die avond langs gekomen. Dat is 3 weken geleden, terwijl ik hem normaal zeker 1 keer per week zag, soms vaker. Ik snap het niet, er is verder niks raars gebeurd ofzo dus het komt voor mij beetje uit de lucht vallen. Hij mag bij mij thuis wel blowen maar de andere drugs niet, misschien dat dat het is?

Anyway, wat nu? Ergens vind ik het zonde een vriendschap van 7 jaar weg te gooien, en hij heeft het niet altijd makkelijk. Bovendien is dit de enige vriend die nog in de buurt woont, de rest van m'n vrienden zie ik niet mega vaak ivm afstand.

Ik weet het niet zo goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2019 21:25:18 ]
pi_189589053
hoe vaak ga je naar hem dan
pi_189589079
Drugs maakt een heel ander mens van iemand, zeker dat spul wat jij allemaal opsomt en het is moeilijk om daar doorheen te breken. Zolang hij zelf niet ziet dat hij een probleem heeft, denk ik niet dat hij zal gaan veranderen.

Wel kut voor jou dit :/ Ook omdat je machteloos staat.
pi_189589101
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:29 schreef Salvad0R het volgende:
hoe vaak ga je naar hem dan
Ik zit met een gebroken schouder thuis, los daarvan is het al jaren zo dat hij naar mij komt, ook omdat ik op mezelf woon en hij thuis. Dit zou niet de reden kunnen zijn denk ik zo. Vroeger kwam het namelijk vaak uit hemzelf offie langs mocht komen.
pi_189589114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Drugs maakt een heel ander mens van iemand, zeker dat spul wat jij allemaal opsomt en het is moeilijk om daar doorheen te breken. Zolang hij zelf niet ziet dat hij een probleem heeft, denk ik niet dat hij zal gaan veranderen.

Wel kut voor jou dit :/ Ook omdat je machteloos staat.
Het zit me gewoon vooral dwars dat ik niet snap waarom ie zo doet, er is niks raars gebeurd in de tussentijd ofzo. En het is ook niet dat ie niet met mensen wil afspreken, want op fb zie ik veel foto's en filmpjes verschijnen dat ie bij z'n drugsgebruikende vrienden is
pi_189589144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:32 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Het zit me gewoon vooral dwars dat ik niet snap waarom ie zo doet, er is niks raars gebeurd in de tussentijd ofzo. En het is ook niet dat ie niet met mensen wil afspreken, want op fb zie ik veel foto's en filmpjes verschijnen dat ie bij z'n drugsgebruikende vrienden is
Bel 'm (anoniem) op?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:34:38 #7
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189589170
Je zou hem aan kunnen spreken op drugsgebruik plus veranderd gedrag. Dat je de vriendschap naar de knoppen ziet gaan.

Of je zou zijn ouders kunnen inlichten over zijn drugsgebruik, maar da's vrij gemeen.
pi_189589201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:34 schreef Zilverberk het volgende:
Je zou hem aan kunnen spreken op drugsgebruik plus veranderd gedrag. Dat je de vriendschap naar de knoppen ziet gaan.

Of je zou zijn ouders kunnen inlichten over zijn drugsgebruik, maar da's vrij gemeen.
Ik heb hem aangesproken op drugsgebruik, toen het alleen nog 4 x per dag blowen was. Verteld vanuit mijn visie, zonder hem aan te vallen, dat ik me zorgen maakte enzo, maar dat is al een jaar terug ofzo, dat pakte ie wel redelijk goed op en daarna is er niks veranderd. Lijkt wel nu vanuit het niks opeens.

Z'n ma weet dat ie blowt, of ze de rest weet weet ik niet, z'n pa is overleden, en daar heeft ie vgm nog heel veel last van, vandaar miss ook het drugsgebruik.
pi_189589217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bel 'm (anoniem) op?
Denk niet dat dat veel zin heeft. Misschien nog 1 x een app sturen waarin ik uitleg hoe het voor mij voelt, zonder proberen hem een schuldgevoel ofzo te geven. Ik vind het gewoon oprecht jammer.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:39:46 #10
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189589281
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:36 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ik heb hem aangesproken op drugsgebruik, toen het alleen nog 4 x per dag blowen was. Verteld vanuit mijn visie, zonder hem aan te vallen, dat ik me zorgen maakte enzo, maar dat is al een jaar terug ofzo, dat pakte ie wel redelijk goed op en daarna is er niks veranderd. Lijkt wel nu vanuit het niks opeens.

Z'n ma weet dat ie blowt, of ze de rest weet weet ik niet, z'n pa is overleden, en daar heeft ie vgm nog heel veel last van, vandaar miss ook het drugsgebruik.
Die verandering komt door het drugsgebruik. -O-
pi_189589301
Mensen groeien uit elkaar. Soms is het omdat ze geen tijd meer voor elkaar hebben en soms is het omdat ze geen tijd meer willen maken.

Je twijfelt aan jezelf ("er is niets raar gebeurd"), maar dat hoef je niet te doen. Hij vindt het blijkbaar belangrijker/leuker/fijner om met hen tijd door te brengen; ik vermoed dat drugs en het gebruik daarvan daar veel mee te maken heeft.

En: relaties/vriendschappen zijn nooit weggegooide zaken, de ervaring is heel nuttig.
pi_189589342
Dit heb ik even getypt, in kladblok, denk dat ik het zo maar verstuur.

Yo, ik zal maar meteen open kaart spelen. Merk dat onze vriendschap de laatste tijd niet echt meer soepel loopt. En ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Het voelt voor mij alsof wanneer ik vraag of je zin hebt om langs te komen je het vaak wegwuift of gewoon leest maar niet meer reageert. Nou kan dat wel eens gebeuren, maar het lijkt wel elke keer zo te zijn. Of je zegt dat je komt, komt vervolgens niet waarop ik vraag of je nog komt, dat lees je niet terwijl je wel hele tijd online bent. En als ik dan zie dat je wel met andere afspreekt vraag ik me gewoon af of ik iets verkeerd heb gedaan. Als je geen vrienden meer wilt zijn is dat jouw keuze, en zal ik die accepteren, maar ben daar dan gewoon eerlijk over. Of als je je ergens aan stoort, wat ik anders kan doen, laat het me gewoon weten. Ik heb beetje het gevoel dat het alleen nog van mijn kant komt, en ergens ben ik dat beu maar ik vind het zonde om 7 jaar vriendschap zomaar op te geven. Ik hoef niet meteen reactie van je, lees dit maar en denk er maar over na. Ik hoor het vanzelf wel. Ik hoop dat je dit niet ziet als gezeik, want zo bedoel ik het niet, ik vind het gewoon oprecht jammer dat het voelt alsof ik een vriend kwijt ben.
pi_189589366
Wat denk je daarmee te bereiken?
pi_189589368
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:41 schreef zarGon het volgende:
Mensen groeien uit elkaar. Soms is het omdat ze geen tijd meer voor elkaar hebben en soms is het omdat ze geen tijd meer willen maken.

Je twijfelt aan jezelf ("er is niets raar gebeurd"), maar dat hoef je niet te doen. Hij vindt het blijkbaar belangrijker/leuker/fijner om met hen tijd door te brengen; ik vermoed dat drugs en het gebruik daarvan daar veel mee te maken heeft.

En: relaties/vriendschappen zijn nooit weggegooide zaken, de ervaring is heel nuttig.
True, al is het in dit geval tijd maken, hij zit werkeloos thuis, dus tijd zat. Het doet gewoon pijn, dat ie het dus blijkbaar leuker/fijner/belangrijker vind om lekker drugs te gebruiken met hun dan gewoon met mij een potje fifa te doen.

Dat laatste ben ik wel met je eens, maar het voelt gewoon rot.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:46:16 #15
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189589373
Heb je ook direct aan hem gevraagd waarom hij niet meer kwam ondanks wat hij stuurde?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189589377
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:45 schreef zarGon het volgende:
Wat denk je daarmee te bereiken?
Ik hoop duidelijkheid te krijgen, dan kan ik het beter loslaten.
pi_189589386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:44 schreef Pizzapuntje het volgende:
Dit heb ik even getypt, in kladblok, denk dat ik het zo maar verstuur.

Yo, ik zal maar meteen open kaart spelen. Merk dat onze vriendschap de laatste tijd niet echt meer soepel loopt. En ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Het voelt voor mij alsof wanneer ik vraag of je zin hebt om langs te komen je het vaak wegwuift of gewoon leest maar niet meer reageert. Nou kan dat wel eens gebeuren, maar het lijkt wel elke keer zo te zijn. Of je zegt dat je komt, komt vervolgens niet waarop ik vraag of je nog komt, dat lees je niet terwijl je wel hele tijd online bent. En als ik dan zie dat je wel met andere afspreekt vraag ik me gewoon af of ik iets verkeerd heb gedaan. Als je geen vrienden meer wilt zijn is dat jouw keuze, en zal ik die accepteren, maar ben daar dan gewoon eerlijk over. Of als je je ergens aan stoort, wat ik anders kan doen, laat het me gewoon weten. Ik heb beetje het gevoel dat het alleen nog van mijn kant komt, en ergens ben ik dat beu maar ik vind het zonde om 7 jaar vriendschap zomaar op te geven. Ik hoef niet meteen reactie van je, lees dit maar en denk er maar over na. Ik hoor het vanzelf wel. Ik hoop dat je dit niet ziet als gezeik, want zo bedoel ik het niet, ik vind het gewoon oprecht jammer dat het voelt alsof ik een vriend kwijt ben.
Hij zal waarschijnlijk vragen wanneer je niet meer ongesteld bent en dat je daarna wel ff mag uithuilen.
pi_189589392
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:46 schreef Elpis het volgende:
Heb je ook direct aan hem gevraagd waarom hij niet meer kwam ondanks wat hij stuurde?
Ja, ook al paar keer gevraagd of er wat is, maar dan leest ie het en krijg ik vervolgens geen antwoord.
pi_189589444
Hij wou in je broekje maar friendzone, nu heeft die geen zin om energie in je te steken...slotje
Ik zwaai naar dieren.
pi_189589447
Ik heb het maar gestuurd, denk dat dit m'n laatste poging is. Het houdt helaas een keer op. Ben benieuwd of en wat voor reactie ik krijg.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:51:19 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189589464
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:47 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja, ook al paar keer gevraagd of er wat is, maar dan leest ie het en krijg ik vervolgens geen antwoord.
Niet 'of er wat is' maar direct over het liegen over langskomen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189589482
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:51 schreef Elpis het volgende:

[..]

Niet 'of er wat is' maar direct over het liegen over langskomen.
Nee niet direct denk ik, ik appte: jij zou toch langskomen?

Vervolgens zie ik hem elke keer online, en memes posten op fb, maar m'n berichtje lezen Ho maar
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:53:53 #23
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189589507
Overigens kan je geen reactie, hoe irritant dat ook is, ook opvatten als een antwoord. Hij wil blijkbaar niet.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189589526
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:53 schreef Elpis het volgende:
Overigens kan je geen reactie, hoe irritant dat ook is, ook opvatten als een antwoord. Hij wil blijkbaar niet.
Dan moet ie gewoon ballen tonen en eerlijk zijn.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:55:50 #25
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189589537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:55 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Dan moet ie gewoon ballen tonen en eerlijk zijn.
Genoeg mensen zonder ballen helaas. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')