abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189581654
Hoi,

Ik ben soort van nieuw hier dus excuseer me als ik iets niet goed doe. Ik ben onlangs naar de open dag van Erasmus geweest en ik heb nu onwijs veel vragen over voornamelijk twee studies, rechtsgeleerdheid en bedrijfskunde.

Heel veel mensen zien rechtsgeleerdheid als een pretstudie en zeggen dat het heel makkelijk te doen is. Is dit zo? Hou je veel tijd over? En zou je er een studie zoals bijv. bedrijfskunde naast kunnen doen?

Omdat bedrijfskunde ook als heel makkelijk gezien wordt leek het me ‘slim’ om allebei de studies te volgen aan de EUR.

Ik vind zowel bedrijfskunde als rechtsgeleerdheid (vooral strafrecht) zeer interessant en ik twijfel nogal welke het meest bij mij past dus daarom vind ik het fijn dat je ze aan de eur allebei kan volgen. Zijn er studenten die daar nu mee bezig zijn en zouden ze er meer over kunnen vertellen? Ik ben nogal bang dat het toch te veel wordt omdat tijdens de open dag er werd verteld dat je in het eerste jaar al 82 studiepunten moet halen (minimaal 70) en dat je alleen met een 7 gemiddeld je je kan inschrijven voor de studie.

Als er nog iemand is met de studie IBA of BMG zou ik ook graag willen weten hoe het is, of het moeilijk is, hoe je week ‘ingepland’ is enzovoort.

Let niet op eventuele (grammaticale) fouten in mijn bericht :). Ik zit trouwens in de vijfde van het gymnasium en heb het pakket e&m.
pi_189582124
ik steun je mattie, je moet goed geleid zijn en shit. Straks pakt dat alleen maar goed uit, hooggeleide verdienen meer dan laag geleide _O_

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2019 16:08:14 ]
pi_189582167
Bedrijfskunde als iets heel makkelijk zien. Ik zou het eerst gewoon bij één studie houden. Rechtsgeleerdheid is inderdaad een pretstudie. Een pretstudie waarmee je later veel geld gaat verdienen. Prima keuze dus. _O_
pi_189582970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:09 schreef Mariocassius het volgende:
Bedrijfskunde als iets heel makkelijk zien. Ik zou het eerst gewoon bij één studie houden. Rechtsgeleerdheid is inderdaad een pretstudie. Een pretstudie waarmee je later veel geld gaat verdienen. Prima keuze dus. _O_
In Rotterdam? Jij vind rechtsgeleerdheid in Rotterdam een pretstudie? TO vraagt specifiek naar rechtsgeleerdheid in Rotterdam.

Totaal niet te vergelijken met andere uni's.
pi_189583078
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:53 schreef Granqvist het volgende:

[..]

In Rotterdam? Jij vind rechtsgeleerdheid in Rotterdam een pretstudie? TO vraagt specifiek naar rechtsgeleerdheid in Rotterdam.

Ja, EUR.
pi_189588308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:09 schreef Mariocassius het volgende:
Is bedrijfskunde moeilijk dan? Zou je me er misschien meer over kunnen vertellen? Vind jij dat ik bedrijfskunde en rechtsgeleerdheid niet allebei kan nemen?
pi_189588332
quote:

[..]

Ik sta ook open om naar andere universiteiten te kijken. Ik vind de eur alleen een goede sfeer hebben. Op welke uni kan je het best rechtsgeleerdheid studeren?
pi_189588360
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:07 schreef Dries4Ever het volgende:
ik steun je mattie, je moet goed geleid zijn en shit. Straks pakt dat alleen maar goed uit, hooggeleide verdienen meer dan laag geleide _O_
Thanks for the support, mattie. 🤣
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 20:57:57 #9
408813 crew  trein2000
pi_189588414
Jaartje recht en management (rechten en bedrijfskunde) gedaan in Nijmegen.

Het zal van je persoonlijke voorkeur afhangen. Maar ik vind bedrijfskunde echt 3 keer niks.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 20:58:23 #10
408813 crew  trein2000
pi_189588421
quote:

[..]

Waar zit het verschil in? (Uit interesse hoor.)
zie email 27 oktober
pi_189588623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:57 schreef trein2000 het volgende:
Jaartje recht en management (rechten en bedrijfskunde) gedaan in Nijmegen.

Het zal van je persoonlijke voorkeur afhangen. Maar ik vind bedrijfskunde echt 3 keer niks.
Was het te doen, twee studies tegelijk? En wat vond je niet leuk aan bedrijfskunde?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 21:22:54 #12
408813 crew  trein2000
pi_189588946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:06 schreef studiekeuzestress het volgende:

[..]

Was het te doen, twee studies tegelijk? En wat vond je niet leuk aan bedrijfskunde?
Recht en management wordt echt door de universiteit aangeboden en dus is alles ook echt op elkaar afgestemd (althans dat is de theorie...) Dus dat is wellicht iets om naar te kijken.

Ook volg je niet alle vakken maar een selectie.

Ik vond het zelf veel te droog en te theoretisch allemaal.
zie email 27 oktober
pi_189589248
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Recht en management wordt echt door de universiteit aangeboden en dus is alles ook echt op elkaar afgestemd (althans dat is de theorie...) Dus dat is wellicht iets om naar te kijken.

Ook volg je niet alle vakken maar een selectie.

Ik vond het zelf veel te droog en te theoretisch allemaal.
Bij de eur wordt het ook zo aangeboden en volg je ook een selectie vakken. Wat me eigenlijk het meest liet schrikken waren de studiepunten.. 82 in het eerste jaar is toch best veel?

Heb je het trouwens afgemaakt of ben je een andere studie gaan doen?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 21:44:06 #14
408813 crew  trein2000
pi_189589341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:38 schreef studiekeuzestress het volgende:

[..]

Bij de eur wordt het ook zo aangeboden en volg je ook een selectie vakken. Wat me eigenlijk het meest liet schrikken waren de studiepunten.. 82 in het eerste jaar is toch best veel?

Heb je het trouwens afgemaakt of ben je een andere studie gaan doen?
Ik doe nu gewoon rechten. Dus ik heb het bedrijfskunde deel gelaten voor wat het is.
zie email 27 oktober
  Moderator / Miss SHO woensdag 23 oktober 2019 @ 21:45:16 #15
22592 crew  Ole
pi_189589357
--> SES
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_189589451
Gewoon dat mr drs programma volgen op de EUR. Prima te doen.
Play hard, go pro.
pi_189589733
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:50 schreef Aethereal het volgende:
Gewoon dat mr drs programma volgen op de EUR. Prima te doen.
Ervaring?
pi_189590192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 22:06 schreef studiekeuzestress het volgende:

[..]

Ervaring?
Ik ben begonnen met de bachelor bedrijfseconomie in tilburg en daar in mijn tweede jaar rechtsgeleerdheid naast gedaan. Daarna twee masters (finance en ondernemingsrecht) in rotterdam gedaan, ook weer eerst met de ene begonnen en in jaar 2 met de andere (toen moest ik alleen nog mijn scriptie van finance doen).

Het fijne van het mr drs programma in rotterdam si dat je je keuzevakken van de ene studie kunt vullen met de vakken van de andere studie (iig zo heb ik het begrepen). In tilburg kan dit niet en moet je gewoon twee volle programma's volgen.

Uitendelijk zijn het allebei niet de moeilijkste studies natuurlijk maar ik denk dat vooral rechtsgeleerdheid nogal eens onderschat wordt.
Play hard, go pro.
pi_189595207
Rechten is moeilijker dan bedrijfskunde.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 25 oktober 2019 @ 01:03:50 #20
408813 crew  trein2000
pi_189608338
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef wielrennerdt het volgende:
Vind je? Ik vond het vooral anders. Rechten is niet zo zeer ingewikkeld, het is vooral veel en gaat snel.

Terwijl ik de stof zelf bij bedrijfskunde lastiger vond.
zie email 27 oktober
pi_189614858
quote:
En waar ligt dat aan?
pi_189614886
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 01:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vind je? Ik vond het vooral anders. Rechten is niet zo zeer ingewikkeld, het is vooral veel en gaat snel.

Terwijl ik de stof zelf bij bedrijfskunde lastiger vond.
Was de hoeveelheid wiskunde veel?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:28:40 #23
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_189615548
quote:
Wauw, je doet nu voor alsof dit voor iedereen geldt. Is de wiskunde bij rechten zo moeilijk dan? :')

@ TS; zelf IBA aan de EUR gedaan en reeds afgerond. Als je voor Bedrijfskunde gaat, dan kun je dit het beste aan de EUR doen. Staat het beste aangeschreven en kwaliteit van zowel Bedrijfskunde als IBA is relatief goed vergeleken met andere universiteiten. Bedrijfskunde/IBA is wel iets kwantitatiever dan soortgelijke studies op andere universiteiten, maar is gewoon prima te doen. Je kan er later alle kanten mee op, + de RSM biedt een breed scala aan MSc opleidingen aan. Daarnaast is de RSM internationaal het meest bekend, en recruiten zowel nationale als internationale bedrijven het meeste op de RSM.

Je kan ook zowel Rechtsgeleerdheid als Bedrijfskunde doen, maar het lijkt me verstandiger om in ieder geval in je eerste jaar één studie te volgen. Dan kan je altijd in je tweede jaar nog met Rechtsgeleerdheid beginnen.

Oja, je wordt op de RSM wel geacht al je 60 punten te halen in het eerste jaar, zo niet dan kan je niet verder. Geloof dat dit op andere universiteiten 40-45 is ofzo.
pi_189617071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:53 schreef studiekeuzestress het volgende:

[..]

Is bedrijfskunde moeilijk dan? Zou je me er misschien meer over kunnen vertellen? Vind jij dat ik bedrijfskunde en rechtsgeleerdheid niet allebei kan nemen?
Wat ik bedoelde te zeggen was: “Bedrijfskunde als iets heel makkelijks zien.” :')

Ik kan geen oordeel vellen over Bedrijfskunde. Wél kan ik een oordeel vellen over Rechtsgeleerdheid/Fiscaal Recht.

Ik heb zelf de bachelor Fiscaal Recht al afgerond (aan de EUR).

Elke vijf weken volg je slechts één vak. Zéér overzichtelijk dus. Je hebt, gedurende deze vijf weken, tweemaal onderwijsgroep à 2:15 uur en éénmaal hoorcollege à 4 uur (- 15 min pauze, elk uur). Dit betekent dat je ongeveer 8 uur per week op de uni zit. De rest van de week dien je je thuis voor te bereiden op de onderwijsgroepen en hoorcolleges.

Dat is allemaal zeer goed te doen. Als je de eerste 3 weken niks doet, om vervolgens de laatste 2 weken te knallen, dan haal je je tentamens nog.

Het valt allemaal wel mee. :)
pi_189617096
quote:
Ik hoor andere geluiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')