Helaas weet ik het nietquote:Op donderdag 30 juli 2020 14:35 schreef iamredleader het volgende:
Vandaag in Zwolle op bezoek in het computermuseum. En toen herinnerde ik mij een oud spel, minimaal jaren 80 of zelfs eerder. Het was een soort landje veroveren. Je speelde een worm, die over de lijnen liep die hij zelf tekende. Buitenkant van het veld was een rechthoek, binnen dit veld "dwarrelde" een soort setje lijnen, en als je met je worm een lijn trok en die slang raakte je, dan was je af. Maar als je een stuk land had omsloten, werd dit "dicht" en kon je verder. Doel was een bepaald percentage van het veld te vangen. Oh, en er waren ook een soort mini-slangetjes (leken op een viertal erwten) die alleen over de lijnen heen liepen. En die mocht je ook niet aanraken.
Iemand een idee?
JAAAAAAAquote:Op donderdag 30 juli 2020 15:08 schreef RickoKun het volgende:
Helaas weet ik het nietVolfied is een spel die bijna dezelfde formule aanhoudt though.
-edit-
Is het misschien: Qix (1981)
quote:
Zoiets kende ik maar dan onder de naam Styx....quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Helaas weet ik het nietVolfied is een spel die bijna dezelfde formule aanhoudt though.
-edit-
Is het misschien: Qix (1981)
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 11:20 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Zoiets kende ik maar dan onder de naam Styx....
Jumpman?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:12 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou graag de titel willen weten van een spel dat ergens vroeg in de jaren 80 zal zijn uitgekomen. Je speelde een poppetje, verbeeld met den simpel tekeningetje van ASCII karakters of korte lijnen, die levels van een scherm elk doorliep. Het was een platformer en je tegenstanders waren enviromental of robotjes geloof ik.
Ik weet er bijna niks meer van,maar het was monochroom, waarschijnlijk maar eentiende mb ofzo groot, en de executable was jump.exe
Nee, die niet. Degene die ik zoek is denk ik wat obscuurder,in elk geval niet zo 'groot' geweest als Jumpman. Plus, Jumpman is grafisch te geavanceerd, het moet er net iets schraler uitzien.quote:
Al vaak zat maar door stom toeval heb ik m nu gewoon gevondenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:52 schreef iamredleader het volgende:
GAM / 9600 dos spellen online te spelen
Hier al eens gekeken?
Maak gewoon een subforum met stickys?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:47 schreef mschol het volgende:
[..]
maak dan 1 sticky met de andere topics die ook sticky moeten zijn
1 sticky to rule them all![]()
Gevonden, Outward.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:16 schreef RickoKun het volgende:
Ik zoek een spel voor ps4.
Volgens mij heeft het een gemiddeld 7 tot een 8 als cijfer.
Het is 3rd person, volgens mij open world en een beetje een exploration / survival game. Volgens mij een spel van maximaal een jaar of drie oud.
Kan ineens niet meer op de naam komen
Je kan zowel magic casten als met melee wapens slaan.
quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:38 schreef RickoKun het volgende:
Ik zoek een MSDOS spel. Enige wat ik mij kan herinneren is dat je in een kano zat op een rivier op enig moment in het spel, en dat het met indianen te maken had
Beetje action adventure. Volgens mij was dus één onderdeel dat je een rivier af kon met kano, en dan kon je elders weer aanmeren. Uiteraard 2D, en volgens mij was je zelf misschien een cowboy of een 'trapper'.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]![]()
![]()
Oorspronkelijke bewoners van de Amerika's zal je bedoelen![]()
Weet je nog wat voor een game het was? Arcade-achtig, of misschien een rpg of adventure?
Colonization?quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:46 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Beetje action adventure. Volgens mij was dus één onderdeel dat je een rivier af kon met kano, en dan kon je elders weer aanmeren. Uiteraard 2D, en volgens mij was je zelf misschien een cowboy of een 'trapper'.
Kan mij alleen dat nog heugen.
Volgens mij kon ik ook niet verder, want het spel crashte bij mij nadat ik met het bootje ging aanmeren.
Even googlen, kom ik uit op “Amazon Trail”.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:38 schreef RickoKun het volgende:
Ik zoek een MSDOS spel. Enige wat ik mij kan herinneren is dat je in een kano zat op een rivier op enig moment in het spel, en dat het met indianen te maken had
quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Even googlen, kom ik uit op “Amazon Trail”.
Kan dat hem zijn?
Nee, al was Colonization wel een spel waar ik mij jaren mee heb vermaakt. En een ander genre.quote:
Colorado dan?quote:Op zaterdag 5 september 2020 16:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee, al was Colonization wel een spel waar ik mij jaren mee heb vermaakt. En een ander genre.
Oeffff jemig. Dat lijkt er al meer op. Ik begin te twijfelen of dit hem misschien is, maar volgens mij niet. Heb op youtube gekeken en het leek niet echt op hetgeen zoals ik mij herinner. Al kan die herinnering ook vervormd zijn, ik denk dat ik maar een paar jaar oud wasquote:Op zondag 6 september 2020 12:14 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Colorado dan?
https://www.abandonwaredo(...)re=Colorado&gid=2078
En dan een tip.. ik Google gewoon op “dos game canoe”.quote:Op zondag 6 september 2020 13:01 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Oeffff jemig. Dat lijkt er al meer op. Ik begin te twijfelen of dit hem misschien is, maar volgens mij niet. Heb op youtube gekeken en het leek niet echt op hetgeen zoals ik mij herinner. Al kan die herinnering ook vervormd zijn, ik denk dat ik maar een paar jaar oud was
Deze wellicht?quote:Op donderdag 23 juli 2020 22:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
aren vrij goed en je reed rondjes op verschillende tracks. Volgens mij zaten er ook loopings in, maar dat weet ik niet zo heel zeker meer. Het was geen NFS, geen Forza, geen Stunts 4D, geen Midtown Madness, geen Formule 1, en geen Rally/Dirt-achtig spel. Denk zelfs dat het geen
Deze post van Dries, dit spel is lang geleden in dit topic voorbij gekomen, volgens mij was dat toen niet de eerste keer, meerdere mensen kenden het ook en de titel is toen genoemd. Maar dan moet je echt zeker tien jaar terug in het grote fok archief.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |