abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:45:07 #1
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189576555
Welke moest je nu ook alweer nemen in het najaar? Omdat je steeds minder buiten bent en minder zon krijgt en zo.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:47:35 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189576594
D.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189576655
D(3 10 microgram)
Somebody that I used to know
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:56:09 #4
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189576714
Ohja, maar goed nu kon ik dit ook gewoon googlen en zo dus ik vraag me af doet iedereen dat hier of zijn er ook van die mensen die denken van supplementen is onnodig?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:57:16 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189576725
D is inmiddels toch wel aardig van bewezen dat bepaalde groepen daar echt baat bij hebben.

Ik heb de pillen die je een keer per week slikt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:00:54 #6
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189576773
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:57 schreef Lienekien het volgende:
D is inmiddels toch wel aardig van bewezen dat bepaalde groepen daar echt baat bij hebben.

Ik heb de pillen die je een keer per week slikt.
1x per week? Lijkt me juist beter om dat elke dag te doen of heeft het een super langzame afgifte of zo?
pi_189577015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:56 schreef incel het volgende:
Ohja, maar goed nu kon ik dit ook gewoon googlen en zo dus ik vraag me af doet iedereen dat hier of zijn er ook van die mensen die denken van supplementen is onnodig?
Ik heb (had) ze op doktersrecept/advies, dus ik had ze wel nodig. Maar ik denk dat iedereen er wel bij gebaat is. En je kunt niet snel overdoseren (wat bij vitamine B wel kan en schadelijke gevolgen heeft!)
Somebody that I used to know
pi_189577348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb (had) ze op doktersrecept/advies, dus ik had ze wel nodig. Maar ik denk dat iedereen er wel bij gebaat is. En je kunt niet snel overdoseren (wat bij vitamine B wel kan en schadelijke gevolgen heeft!)
Ehh nee, vitamine B pis je voornamelijk meteen weer uit. D kun je juist wel overdoseren.

Alleen B6 moet je een beetje voorzichtig mee zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2019 10:44:44 ]
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:44:43 #9
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_189577369
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:20 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb (had) ze op doktersrecept/advies, dus ik had ze wel nodig. Maar ik denk dat iedereen er wel bij gebaat is. En je kunt niet snel overdoseren (wat bij vitamine B wel kan en schadelijke gevolgen heeft!)
Vitamine B plas je uit bij teveel. Bij vitamine B6 moet je desondanks wel opletten want dat kan wel zenuwschade veroorzaken. Vitamine D wordt in je vet opgeslagen. Maar voor een teveel moet je bij beide toch wel onverstandig te werk gaan. Kwestie van een veilig supplement te nemen, als je op je eentje gaat proberen neem dan niet meer dan de dagelijks aanbevolen dosis.

De laatste 2 jaar is vitamine D nogal laag bij mij(zelfs al wandel ik dagelijks minstens een uur in de buitenlucht) en na enkele maanden de dagelijks aanbevolen hoeveelheid te nemen was er niet echt een grote stijging waar te nemen in mijn bloed. Nu neem ik al enkele maanden een hoger dan dagelijks aanbevolen dosis vitamine D en heb nog geen bijwerkingen, dit doe ik wel op doktersadvies natuurlijk.

Hou je gewoon aan de aanbevolen dosis, dan kan er weinig mis gaan en laat je bloed prikken als je niet zeker bent.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:46:24 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189577388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:00 schreef incel het volgende:

[..]

1x per week? Lijkt me juist beter om dat elke dag te doen of heeft het een super langzame afgifte of zo?
Is een weekdosering. Heel handig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189577424
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is een weekdosering. Heel handig.
Precies, 800ie is vaak de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid om bij te slikken, zo'n capsule is 5600ie. Omdat het in je vet word opgeslagen kun je dat makkelijk een week vasthouden.

Daarom is D juist ook WEL over te doseren, omdat je lichaam dat zo lang vasthoudt, en als je dan geen tekort hebt stapelt zich dat weer op.
pi_189581887
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:44 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Vitamine B plas je uit bij teveel. Bij vitamine B6 moet je desondanks wel opletten want dat kan wel zenuwschade veroorzaken. Vitamine D wordt in je vet opgeslagen. Maar voor een teveel moet je bij beide toch wel onverstandig te werk gaan. Kwestie van een veilig supplement te nemen, als je op je eentje gaat proberen neem dan niet meer dan de dagelijks aanbevolen dosis.

De laatste 2 jaar is vitamine D nogal laag bij mij(zelfs al wandel ik dagelijks minstens een uur in de buitenlucht) en na enkele maanden de dagelijks aanbevolen hoeveelheid te nemen was er niet echt een grote stijging waar te nemen in mijn bloed. Nu neem ik al enkele maanden een hoger dan dagelijks aanbevolen dosis vitamine D en heb nog geen bijwerkingen, dit doe ik wel op doktersadvies natuurlijk.

Hou je gewoon aan de aanbevolen dosis, dan kan er weinig mis gaan en laat je bloed prikken als je niet zeker bent.
Ga je voor die onzin naar de dokter? Geen wonder dat de kosten door het dak gaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_189583932
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef halfway het volgende:

[..]

Ga je voor die onzin naar de dokter? Geen wonder dat de kosten door het dak gaan.
Sommige mensen voelen zich langer tijd niet optimaal om het zacht uit te drukken. Ik heb ook een periode gehad dat ik altijd moe was, hoeveel ik ook sliep. Op het werk zat ik alsnog te slapen achter het buro.

Kort daarvoor was ik genezen verklaard voor een andere ziekte. Na een heleboel testen bleek ik simpel gebrek te hebben aan B12. Aan mijn eten kon dat niet liggen dus dat met injecties aangevuld (doe ik nog steeds op regelmatige basis). Binnen een maand was het slaperig probleem grotendeels weg. Heel simpel omdat in dit geval een internist op het idee kwam ook op B12 te testen. Ja, voor klachten ga ik naar een arts en vertrouw niet altijd op suggesties van Fok!
  woensdag 23 oktober 2019 @ 18:25:10 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189584536
An sich kan iedereen het hele jaar een vitamine D supplement gebruiken.
Nederlanders smeren over het algemeen niet altijd zonnebrand, maar dit zouden ze wel moeten doen. De wetenschap toont keer op keer aan, elke blootstelling aan uv straling is slecht. Als je genoeg smeert en elke dag smeert, krijg je te weinig vitamine D binnen.

Een tablet is dan een goede uitkomst.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 23 oktober 2019 @ 18:26:42 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189584556
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef halfway het volgende:

[..]

Ga je voor die onzin naar de dokter? Geen wonder dat de kosten door het dak gaan.
hallo, we betalen ook gewoon verzekering, dus die 1400 euro per jaar probeer ik wel op te gebruiken.
Wel handig om af en toe toch even te gaan voor advies of verwijzing naar een diëtist die hier meer over kan vertellen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189585262
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:45 schreef incel het volgende:
Welke moest je nu ook alweer nemen in het najaar? Omdat je steeds minder buiten bent en minder zon krijgt en zo.
Ik slik elke dag Vitamine D met calcium omdat ik geïsoleerd leef en bijna geen daglicht krijg, ik merk dat het goed helpt voor mijn huid, het glanst meer en het is niet meer zo spierwit.

Ik kan je ook nog levertraan capsules aanraden, mijn nachtvisie is belachelijk goed sinds ik dat slik.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_189585619
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef halfway het volgende:

[..]

Ga je voor die onzin naar de dokter? Geen wonder dat de kosten door het dak gaan.
Ik ben zes weken uit de running geweest door vitamine D-gebrek. Kon niets meer. Blij dat er een dokter is die uit kan zoeken dat het 'maar' een vitamine D-tekort is. En blij dat een arts monitort of de voorgeschreven hoeveelheid vitamine D ook aanslaat, want als het niet aanslaat, dan is er ook iets anders aan de hand, en dan moet er ook wat vitamine D bij. Voor gezonde mensen is het heus prima om gewoon een potje bij de drogist te kopen, maar als er iets ongewoons speelt, is het heus geen onzin om naar de dokter te gaan. Daar is hij/zij voor.
Somebody that I used to know
  donderdag 24 oktober 2019 @ 09:42:41 #18
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_189594286
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:52 schreef halfway het volgende:

[..]

Ga je voor die onzin naar de dokter? Geen wonder dat de kosten door het dak gaan.
Wind je niet op joh, ben een Belg dus voor de Nederlanders zullen de kosten niet oplopen. Daarbij regelmatig je gezondheid checken kan ergere en veel duurdere ingrepen vermijden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')