abonnement Unibet Coolblue
pi_189572190
Momenteel verdien ik gemiddeld 500-750 euro per maand bij.Ik gebruik mijn privé bankrekening voor betalingen en ontvang het geld van de verkoop hier ook wekelijks op.

Heb hiernaast gewoon een fulltime job, dus geen uitkering/toeslagen o.i.d.

Nu vroeg ik mij af of de belastingdienst hier achter kan komen en of ik ze hierover moet informeren? Doet mijn bank melding van mijn transacties en zo ja boven welk bedrag?

[ Bericht 6% gewijzigd door UJF045 op 23-10-2019 18:25:01 ]
pi_189572343
Je moet alle inkomsten opgeven in de belastingaangifte.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189572828
De belastingdienst komt hier toch vanzelf achter zodra jij je aangifte doet begin volgens jaar?

Dat is het moment dat je al je inkomsten moet opgeven, dus het lijkt mij niet perse nodig om dat op een ander moment ook nog eens te doen. Dat lijkt me dubbelop
pi_189573493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:45 schreef tetsuo-shima het volgende:
De belastingdienst komt hier toch vanzelf achter zodra jij je aangifte doet begin volgens jaar?

Dat is het moment dat je al je inkomsten moet opgeven, dus het lijkt mij niet perse nodig om dat op een ander moment ook nog eens te doen. Dat lijkt me dubbelop
Ik denk dat ts de inkomsten helemaal niet op wil geven. Goede kans dat het er bij zulke bedragen niet opvalt bij de belastingdienst, maar als ze er achter komen (of over een paar jaar) ga er dan maar van uit dat ze goed gaan graven en dat je dan met terugwerkende kracht kan betalen inclusief een dikke boete.
pi_189575184
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:26 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ik denk dat ts de inkomsten helemaal niet op wil geven. Goede kans dat het er bij zulke bedragen niet opvalt bij de belastingdienst, maar als ze er achter komen (of over een paar jaar) ga er dan maar van uit dat ze goed gaan graven en dat je dan met terugwerkende kracht kan betalen inclusief een dikke boete.
ze scannen je rekeningen ook,en als ze willen zien ze in een opslag iedere mutatie(steekproef) en ja verzwijgen gaat veel kosten.
pi_189575262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Je moet alle inkomsten opgeven in de belastingaangifte.
En dan 49,3% belasting betalen zeker...
Is er geen andere (lees: goedkopere)manier zoals een eenmanszaak/bedrijf oprichten?
pi_189575270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:45 schreef tetsuo-shima het volgende:
De belastingdienst komt hier toch vanzelf achter zodra jij je aangifte doet begin volgens jaar?

Dat is het moment dat je al je inkomsten moet opgeven, dus het lijkt mij niet perse nodig om dat op een ander moment ook nog eens te doen. Dat lijkt me dubbelop
Hoe komen ze hierachter? De betalingen worden middels een B.V. als tussenpersoon op mijn rekening gestort. Zullen ze echt mijn hele rekening zomaar “scannen”?
pi_189575280
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:28 schreef UJF045 het volgende:

[..]

En dan 49,3% belasting betalen zeker...
Is er geen andere (lees: goedkopere)manier zoals een eenmanszaak/bedrijf oprichten?
Ja contant en zwart.

Alles via bankrekening ben je fucked, dat zien ze.
Do what you love, love what you do!
pi_189575290
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:31 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Hoe komen ze hierachter? De betalingen worden middels een B.V. als tussenpersoon op mijn rekening gestort. Zullen ze echt mijn hele rekening zomaar “scannen”?
Euh ja:)
Do what you love, love what you do!
pi_189575336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:28 schreef UJF045 het volgende:

[..]

En dan 49,3% belasting betalen zeker...
Is er geen andere (lees: goedkopere)manier zoals een eenmanszaak/bedrijf oprichten?
Ja, net als elke andere Nederlander die wel eerlijk belasting betaald.

Als je nou af en toe wat verkoopt voor een paar tientjes kijkt niemand er naar om, maar 500-750 euro per maand is teveel. Terecht dat je daar belasting over moet betalen.

Beetje vreemd dat je denk dat dat voor jou niet geldt en dat je er wel onderuit kan komen, en dan ook nog denkt dat je hier wel hulp krijgt daarbij.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2019 07:46:42 ]
pi_189575358
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:44 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja, net als elke andere Nederlander die wel eerlijk belasting betaald.

Als je nou af en toe wat verkoopt voor een paar tientjes kijkt niemand er naar om, maar 500-750 euro per maand is teveel. Terecht dat je daar belasting over moet betalen.

Beetje vreemd dat je denk dat dat voor jou niet geldt en dat je er wel onderuit kan komen, en dan ook nog denkt dat je hier wel hulp krijgt daarbij.
Dit inderdaad. Wel gebruik willen maken van de voorzieningen hier, maar geen belasting willen betalen. :') |:( :r 8)7 :|W
pi_189575359
Wat zou jou zo bijzonder maken dat jij geen belasting hoeft te betalen :')
pi_189575381
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:48 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Wel gebruik willen maken van de voorzieningen hier, maar geen belasting willen betalen. :') |:( :r 8)7 :|W
Ik betaal al meer dan genoeg belasting om gebruik te kunnen maken van de “voorzieningen hier”. Ben geen uitkerings/toeslagentrekker hé. Daarnaast wil ik best belasting betalen over de extra inkomsten maar zo min mogelijk en vraag ik mij af wat de voordeligste manier is om dit aan te pakken.
pi_189575395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:54 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Ik betaal al meer dan genoeg belasting om gebruik te kunnen maken van de “voorzieningen hier”. Ben geen uitkerings/toeslagentrekker hé. Daarnaast wil ik best belasting betalen over de extra inkomsten maar zo min mogelijk en vraag ik mij af wat de voordeligste manier is om dit aan te pakken.
Als het om voordelig gaat, ligt het er aan of je zelf de administratie kunt doen. Dan kun je een eenmanszaak starten, waarna je sowieso al de MKB winstvrijstelling gebruiken.
pi_189575406
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:57 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Als het om voordelig gaat, ligt het er aan of je zelf de administratie kunt doen. Dan kun je een eenmanszaak starten, waarna je sowieso al de MKB winstvrijstelling gebruiken.
Dank, hier heb ik wat aan. Ga er even in verdiepen :)
pi_189575422
Bij een eenmanszaak krijg je wel een belastingvrije winst geloof ik van een paar duizend euro, maar ik weet niet of de kosten daarna opwegen tegen de vrijstelling.

Ik zou eens contact opnemen met een administratiekantoor, ik heb zoiets wel eens meegekregen van een klant die de administratie van bedrijven regelt.
Ik was hier...
pi_189575437
Backfire topic :9
Do what you love, love what you do!
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:39:59 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_189577311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:02 schreef Nismo91 het volgende:

Ik zou eens contact opnemen met een administratiekantoor, ik heb zoiets wel eens meegekregen van een klant die de administratie van bedrijven regelt.
Welke kosten? Je hebt alleen de kosten van de administratie, maar als je dat zelf kunt.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_189577598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Welke kosten? Je hebt alleen de kosten van de administratie, maar als je dat zelf kunt.....
Voldoet een Excel bestand als administratie? Dat gebruik ik momenteel om alle transacties bij te houden.
In dat geval kan ik het makkelijk zelf.

En daarnaast moet ik een zakelijke bankrekening openen en hier voortaan de transacties op doen? Als het zo simpel is dan ga ik maar een eenmanszaak beginnen
pi_189577764
Leuk man, hoop dat het een leuke sid-hustle is en blijft

Hier volgt een introductie op alle info die je nodig hebt:
https://www.belastingdien(...)obby_of_onderneming/

Ik adviseer om contact op te nemen met een boekhouder / accountant / belastingadviseur. Zij kunnen je adviseren over hoe je dit fiscaal gunstig aan kan pakken. Dat gaat wel geld kosten, maar dat hoort bij ondernemerschap.
pi_189581172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze scannen je rekeningen ook,en als ze willen zien ze in een opslag iedere mutatie(steekproef) en ja verzwijgen gaat veel kosten.
Heb je een bron dat "ze" (de Belastingdienst) rechtstreeks inzage heeft in alle bij- en afschrijvingen (mutaties) van bankrekeningen? Ik ben namelijk in de veronderstelling dat ze alleen saldo-informatie op peildata ontvangen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189583708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Heb je een bron dat "ze" (de Belastingdienst) rechtstreeks inzage heeft in alle bij- en afschrijvingen (mutaties) van bankrekeningen? Ik ben namelijk in de veronderstelling dat ze alleen saldo-informatie op peildata ontvangen.
Wat je zegt klopt Baskick. Het is een fabeltje dat de Belastingdienst alles ziet, scant en opvraagt.
Het is een zooitje bij de B-dienst en ze doen af en toe thema-gewijs een project om de minister zoet te houden. De B-dienst is al blij als ze het gewone werk een beetje bij kunnen houden.
Ik zou me als TS geen zorgen maken, dit is allemaal klein bier.
pi_189583774
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:05 schreef UJF045 het volgende:
Momenteel verdien ik gemiddeld 500-750 euro per maand bij
Een gemiddelde is per definitie één bedrag, nooit een bandbreedte met 50 % marge....
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:48:16 #24
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189583976
niemand die kont verkopen achter CS zegt?
pi_189584490
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef dagobertE6 het volgende:
niemand die kont verkopen achter CS zegt?
Dat kan zwart, weet jij waarschijnlijk alles van. Dat van mij helaas niet :(
pi_189584499
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:38 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Een gemiddelde is per definitie één bedrag, nooit een bandbreedte met 50 % marge....
625 gemiddeld dan.. tevreden?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 18:25:24 #27
468624 SecretHans
Districtscommissaris
pi_189584541
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef dagobertE6 het volgende:
niemand die kont verkopen achter CS zegt?
Als TS doorgaat met zwart verdienen via zijn bankrekening dan komt de belastingdienst vanzelf wel voor zijn kont.
pi_189584604
@UJF045 wat is het precies voor werk of dienst waarmee je 700 piek bijverdient elke maand?

Niet dat dat verder iets uitmaakt, ik was gewoon nieuwsgierig :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189584707
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:29 schreef vosss het volgende:
@:ujf045 wat is het precies voor werk of dienst waarmee je 700 piek bijverdient elke maand?

Niet dat dat verder iets uitmaakt, ik was gewoon nieuwsgierig :@
Dat kan ik helaas niet vertellen want dat zou iedereen het gaan doen en krijg ik concurrentie:))
pi_189584734
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:35 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Dat kan ik helaas niet vertellen want dat zou iedereen het gaan doen en krijg ik concurrentie:))
Stuur een DM of PM dan! Ik beloof dat ik het niet ga doen en ook niet verder vertel!! :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189584853
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:05 schreef UJF045 het volgende:
Momenteel verdien ik gemiddeld 500-750 euro per maand bij.Ik gebruik mijn privé bankrekening voor betalingen en ontvang het geld van de verkoop hier ook wekelijks op.

Heb hiernaast gewoon een fulltime job, dus geen uitkering/toeslagen o.i.d.

Nu vroeg ik mij af of de belastingdienst hier achter kan komen en of ik ze hierover moet informeren? Doet mijn bank melding van mijn transacties en zo ja boven welk bedrag?
De bank doet geen melding, integendeel, de belastingdienst heeft een directe connectie met je bank. Die kan gewoon je banksaldi zien. En kan ook zien waar je in dienst bent. Alles.

Is het nou zo moeilijk een aangifte in te vullen? Ik heb ook extra inkomsten. Het enige wat ik hoef te doen is digitaal dat er bij te doen op mijn aangiftebiljet.

Afgezien van jou vraag, vind ik dat het erg veel over je zegt dat je honderden euro's per maand gewoon verzwijgt, terwijl anderen gewoon hun belasting betalen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189585000
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De bank doet geen melding, integendeel, de belastingdienst heeft een directe connectie met je bank. Die kan gewoon je banksaldi zien.
Saldo op peildata, ja, omdat ze dat doorkrijgen. En dat is iets anders dan alle bij- en afschrijvingen. Tenzij je een bron hebt bestempel ik dit als onzin.

quote:
En kan ook zien waar je in dienst bent. Alles.
No shit. Zal wel komen omdat werkgevers dit doorgeven, niet afgeleid worden uit bijschrijvingen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189585148
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:05 schreef UJF045 het volgende:
Momenteel verdien ik gemiddeld 500-750 euro per maand bij.Ik gebruik mijn privé bankrekening voor betalingen en ontvang het geld van de verkoop hier ook wekelijks op.

Heb hiernaast gewoon een fulltime job, dus geen uitkering/toeslagen o.i.d.

Nu vroeg ik mij af of de belastingdienst hier achter kan komen en of ik ze hierover moet informeren? Doet mijn bank melding van mijn transacties en zo ja boven welk bedrag?
Ik heb een TR gemacht. Dit zijn illegale praktijken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189585155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Is het nou zo moeilijk een aangifte in te vullen? Ik heb ook extra inkomsten. Het enige wat ik hoef te doen is digitaal dat er bij te doen op mijn aangiftebiljet.

Afgezien van jou vraag, vind ik dat het erg veel over je zegt dat je honderden euro's per maand gewoon verzwijgt, terwijl anderen gewoon hun belasting betalen
Aangeven als extra inkomsten en hierover “even” 50% belasting aftikken is natuurlijk van de zotte en voor mensen die niet verder denken.
pi_189585246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:59 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb een TR gemacht. Dit zijn illegale praktijken.
Illegale praktijken? Wie zegt dat in hier over 2019 geen aangifte over doe?

Droeftoeter.
pi_189585249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:00 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Aangeven als extra inkomsten en hierover “even” 50% belasting aftikken is natuurlijk van de zotte en voor mensen die niet verder denken.
Ik hoop dat je een vette boete krijgt. Aso.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189588164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:53 schreef baskick het volgende:

[..]

Saldo op peildata, ja, omdat ze dat doorkrijgen. En dat is iets anders dan alle bij- en afschrijvingen. Tenzij je een bron hebt bestempel ik dit als onzin.
[..]

Er zijn 10 mio belastingplichtigen in NL, die ieder gemiddeld 2,8 bankrekeningen hebben. De B-dienst scant dus dagelijks 28 miljoen bankrekeningen. Of toch niet ? Nee, natuurlijk niet.

Op feestjes heb je altijd wel mensen die zeggen dat de B-dienst alles van je ziet en weet en dat alles gekoppeld is. Deze mensen maken verder weinig mee want ze hebben geen of onbeduidend werk. Dus gaan ze verhalen verzinnen. Vermoeiende verhalen.

Je komt ze ook vaak op internetforums tegen trouwens.
pi_189588653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:47 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Er zijn 10 mio belastingplichtigen in NL, die ieder gemiddeld 2,8 bankrekeningen hebben. De B-dienst scant dus dagelijks 28 miljoen bankrekeningen. Of toch niet ? Nee, natuurlijk niet.

Op feestjes heb je altijd wel mensen die zeggen dat de B-dienst alles van je ziet en weet en dat alles gekoppeld is. Deze mensen maken verder weinig mee want ze hebben geen of onbeduidend werk. Dus gaan ze verhalen verzinnen. Vermoeiende verhalen.

Je komt ze ook vaak op internetforums tegen trouwens.
Het was niet mijn bewering. Ik denk dat wij het eens zijn :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189588769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Het was niet mijn bewering. Ik denk dat wij het eens zijn :Y
B:)B
pi_189588894
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:11 schreef ophaling10 het volgende:

ze scannen je rekeningen ook,en als ze willen zien ze in een opslag iedere mutatie(steekproef) en ja verzwijgen gaat veel kosten.
Ze scannen je transacties op je bankrekening? Dit lijkt me serieus stug. Je totaal saldo, ok, maar je bank gaat niet de belastingdienst een overzicht geven van je gewone transacties. Tenzij het om enorme bedragen gaat en er misschien sprake is van criminele activiteiten, maar dat lijkt me niet bij wat TS per maand binnen krijgt. Of ben ik nou zo naïef dat dat nog gewoon privacy is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189589330
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:34 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt Baskick. Het is een fabeltje dat de Belastingdienst alles ziet, scant en opvraagt.
Het is een zooitje bij de B-dienst en ze doen af en toe thema-gewijs een project om de minister zoet te houden. De B-dienst is al blij als ze het gewone werk een beetje bij kunnen houden.
Ik zou me als TS geen zorgen maken, dit is allemaal klein bier.
Euro of 700 p/m vindt ik niet een klein dingetje hoor?
Goed ik zal er niet iemand voor bij naaien, Maar het is wel gewoon illegaal. En echt als ze er achter komen dan zit je wel in de shit.

Dus ok slim idee dan is w3l ff je reserve te houden zodat je het kunt terugdokken als alles south gaat. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_189605979
Leuk topic. Moraal vs wetgeving. Interessant.

En ook een beetje backfire :')
Alius aliud dicit
pi_189606789
In geval van eenmanszaak wel erop letten dat je aan de urennorm voldoet anders heb je geen recht op de voordelen.
What's the name of the game?
pi_189607343
Think little, locked up abroad. Gehe. NG channel. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_189607575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:05 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Illegale praktijken? Wie zegt dat in hier over 2019 geen aangifte over doe?

Droeftoeter.
Jij, een post boven deze in principe.
pi_189607954
Zo in een cel buitenland, maar ok. Er is waarschuwing geweest enzo ;)
Do what you love, love what you do!
pi_189608006
Als je in NL komt nog geluk wss. Vergeet het maar zo ontwijken, kun meniet nl

Beter wees gewoon eerlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_189609393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:00 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Aangeven als extra inkomsten en hierover “even” 50% belasting aftikken is natuurlijk van de zotte en voor mensen die niet verder denken.
Denken dat je met duizenden euro's belastingontduiking per jaar normaal bezig bent is van de zotten.

Om meerdere redenen:
- je draagt niet je steentje bij aan de samenleving
- je bent oneerlijke concurrentie voor hen die hetzelfde (willen) doen, maar dan wél netjes volgens de regels. Die kunnen vrijwel onmogelijk meegaan met jouw tarieven en er dan ook nog een fatsoenlijke boterham aan over houden.
pi_189611941
Ik heb ook wel eens wat extra inkomsten gehad zonder dat ik ingeschreven stond bij de KVK. Dit kun je gewoon opgeven als overige inkomsten en daar moet je dan inderdaad belasting over betalen. Als het om kleine bedragen gaat en je hebt geen plannen om volledig voor jezelf te beginnen of de verwachting dat het veel hoger gaat worden dan zou ik het gewoon op die manier laten. Als ondernemer heb je namelijk wel recht op aftrekposten, maar daar zitten ook weer voorwaarden aan, bijvoorbeeld een uren-norm waar je waarschijnlijk niet aan gaat komen doordat je het er slechts naast doet.
pi_189614740
Kijk ik wil niet opzich hier degene zijn die gaat zeuren enzo, heb ook wel eens wat zwart gehad en cash. Maaaaaar zoals TS zegt p/m euro of 700 is wel ff meer en denk teveel, goed proberen, van mij mag ie. Maar denk dat je daartoch beetje de lul van gaat worden.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:39:57 #51
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_189614887
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:00 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Aangeven als extra inkomsten en hierover “even” 50% belasting aftikken is natuurlijk van de zotte en voor mensen die niet verder denken.
Mag ik dan ook even wat minder belasting betalen over de top van mijn inkomen? Ik denk dat iedereen dat wel fijn zou vinden, wat extra verdienen en geen belasting betalen. Maar dat maakt het nog niet legaal of een goed idee om het nioet te doen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_189617513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:03 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Voldoet een Excel bestand als administratie? Dat gebruik ik momenteel om alle transacties bij te houden.
In dat geval kan ik het makkelijk zelf.

En daarnaast moet ik een zakelijke bankrekening openen en hier voortaan de transacties op doen? Als het zo simpel is dan ga ik maar een eenmanszaak beginnen
Ik zou hiervoor wel even toestemming vragen bij je huidige loondienst-werkgever voordat je straks die baan kwijt bent.

Is het uitvoeren van nevenactiviteiten wel toegestaan volgens je contract?

Om wat voor een bijverdiensten gaat het eigenlijk? Iets fysieks (bouw, zorg etc.) of iets in de dienstverlening of ict?
pi_189617594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:31 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Hoe komen ze hierachter? De betalingen worden middels een B.V. als tussenpersoon op mijn rekening gestort. Zullen ze echt mijn hele rekening zomaar “scannen”?
Neem aan dat die B.V. wel een administratie moet voeren?

Dus jij staat daar wel in de boeken (en dus ziet ook de BD dat naar jouw rekening geld wordt overgemaakt).
Als dat elke maand een structureel bedrag is zal een oplettende bd'er echt wel even checken naar wie dat bedrag gaat en als dan blijkt dat dit naar een particulier gaat gaan er wel belletjes rinkelen hoor.

Of gaat het hele proces zwart en is ook bij de B.V. niets terug te vinden over jouw diensten en vergoeding?
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:17:41 #54
3542 Gia
User under construction
pi_189623871
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:28 schreef UJF045 het volgende:

[..]

En dan 49,3% belasting betalen zeker...
Is er geen andere (lees: goedkopere)manier zoals een eenmanszaak/bedrijf oprichten?
Die 49,3 % is niet over je hele inkomen.
pi_189625699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:03 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Voldoet een Excel bestand als administratie? Dat gebruik ik momenteel om alle transacties bij te houden.
In dat geval kan ik het makkelijk zelf.

En daarnaast moet ik een zakelijke bankrekening openen en hier voortaan de transacties op doen? Als het zo simpel is dan ga ik maar een eenmanszaak beginnen
Vanaf volgend jaar hoef je over de eerste 20k volgens mij geen omzetbelasting te betalen als je over de kleine ondernemers regeling valt. Je betaalt dan wel loonbelasting als je het uit je bedrijf haalt en naar jezelf overmaakt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_189625705
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Die 49,3 % is niet over je hele inkomen.
Nee, maar het is wel echt achterlijk veel. Dat ben ik wel met TS eens. Je draagt eerst 21 procent omzetbelasting af, dan zo'n 50 procent loonbelasting (als je al redelijk verdient) en als je spaargeld hebt daarna mogelijk ook nog 1.2 procent vermogensbelasting. Het is echt waardeloos als je naast je baan nog een bedrijfje hebt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_189628367
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:54 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Ik betaal al meer dan genoeg belasting om gebruik te kunnen maken van de “voorzieningen hier”. Ben geen uitkerings/toeslagentrekker hé. Daarnaast wil ik best belasting betalen over de extra inkomsten maar zo min mogelijk en vraag ik mij af wat de voordeligste manier is om dit aan te pakken.
Vast en zeker. Maar je betaalt geen 49,5%.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189654734
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:32 schreef FYazz het volgende:

[..]
Om wat voor een bijverdiensten gaat het eigenlijk? Iets fysieks (bouw, zorg etc.) of iets in de dienstverlening of ict?
Ik koop “dingen“ (digitaal) in en verkoop het daarna weer door met winst.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 09:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Vanaf volgend jaar hoef je over de eerste 20k volgens mij geen omzetbelasting te betalen als je over de kleine ondernemers regeling valt. Je betaalt dan wel loonbelasting als je het uit je bedrijf haalt en naar jezelf overmaakt.
Heb hier inderdaad wat over gelezen. Dus dan komt het in feite op hetzelfde neer als wanneer ik het via mijn privé rekening laat lopen? Want dan betaal ik ook loonbelasting over deze “extra inkomsten” (https://www.belastingdien(...)uit_overig_werk.html).

Dan betaal ik evenveel belasting als ik het goed begrijp (beide extra inkomsten).
pi_189654772
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 01:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Die 49,3 % is niet over je hele inkomen.
Nee maar wel over extra inkomsten.
pi_189654912
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 23:01 schreef -marz- het volgende:
In geval van eenmanszaak wel erop letten dat je aan de urennorm voldoet anders heb je geen recht op de voordelen.
Hoe controleren ze deze urennorm? Als je schrijft dat je ‘s avonds 3 uur lang aan het werk bent en ondertussen 3 uur lang TV kijkt, hoe willen ze dit bewijzen?
pi_189658147
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:13 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Hoe controleren ze deze urennorm? Als je schrijft dat je ‘s avonds 3 uur lang aan het werk bent en ondertussen 3 uur lang TV kijkt, hoe willen ze dit bewijzen?
Bewijsplicht ligt bij de ondernemer.

Als je in een jaar 3 facturen verstuurt en beweert dat je 1200 uren gewerkt hebt dan is het niet aannemelijk en mag je bewijzen aanleveren, dus in de vorm van de website die je gemaakt hebt, inkoopfacturen, agenda-afspraken etc.

Vooral als je fulltime in loondienst werkt is het belangrijk dat je kan aantonen dat je recht hebt op de ondernemersvoordelen.

Wie denkt dat ze "de kleine man" niet controleren; ik heb al vaker brieven van de regionale inspecteur ontvangen waaruit blijkt dat ze wel degelijk monitoren wat je in je aangiftes doet. Ik had bijvoorbeeld 3 jaar terug een jaar waarin ik weinig verdiende dus een onverwacht lage aanslag, die ligt nu nog steeds bij de belastingdienst ter controle. Ze mogen daar maximaal 5 jaar over doen.

Ook als je meer btw terugvraagt dan je afdraagt kan je rekenen op vragen van de inspecteur.
What's the name of the game?
pi_189658481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 07:28 schreef UJF045 het volgende:

[..]

En dan 49,3% belasting betalen zeker...
Is er geen andere (lees: goedkopere)manier zoals een eenmanszaak/bedrijf oprichten?
Pensioensparen... Enige wat interessant is.
Je wordt nog gematst als ondernemer tot 20k omzet mag straks zonder BTW zijn bedrijf voeren... Klanten betalen dan dus effectief niet 20% aan jouw toegevoegde waarde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189660594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:03 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Voldoet een Excel bestand als administratie? Dat gebruik ik momenteel om alle transacties bij te houden.
In dat geval kan ik het makkelijk zelf.

En daarnaast moet ik een zakelijke bankrekening openen en hier voortaan de transacties op doen? Als het zo simpel is dan ga ik maar een eenmanszaak beginnen
Niet eens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189660849
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 08:21 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Denken dat je met duizenden euro's belastingontduiking per jaar normaal bezig bent is van de zotten.

Om meerdere redenen:
- je draagt niet je steentje bij aan de samenleving
- je bent oneerlijke concurrentie voor hen die hetzelfde (willen) doen, maar dan wél netjes volgens de regels. Die kunnen vrijwel onmogelijk meegaan met jouw tarieven en er dan ook nog een fatsoenlijke boterham aan over houden.
Het is juist andersom eigenlijk hè.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189660893
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:43 schreef -marz- het volgende:
Ook als je meer btw terugvraagt dan je afdraagt kan je rekenen op vragen van de inspecteur.
Why, je moet note bene invullen bij de belastingdienst wat je inkomen is + of de waarde van je balans wordt aangepast.

Dat telt gewoon netjes (nouja grofweg) A+B=C op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189661751
Ik ben het beetje met TS eens.

Maaaaar we moeten ons allemaal toch aan de regels houden_. Ook goot als T mss eens niet zo simpel voor je is en er is dan vangnet zodat je niet onder een brug hoeft te liggen of medische hulp. Moet ergens van betaald worden hè?

En daar, wees daar maar blij blij weer dat T hier wel kan,

Kan nl slechtere landen noemen

[ Bericht 9% gewijzigd door kree op 28-10-2019 06:51:15 ]
Do what you love, love what you do!
pi_189662232
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 23:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Why, je moet note bene invullen bij de belastingdienst wat je inkomen is + of de waarde van je balans wordt aangepast.

Dat telt gewoon netjes (nouja grofweg) A+B=C op.
Weet ik niet. Misschien omdat ze willen dat je een echt bedrijf bent ipv een privépersoon die probeert btw te ontlopen door "ondernemer" te zijn.

TS zal de eerste en de laatste niet zijn die zo min mogelijk belasting wil betalen, ze kennen vast alle trucjes wel en blijkbaar zijn ze er ook alert op.
What's the name of the game?
pi_189663407
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 03:36 schreef kree het volgende:
Ik ben het beetje met TS eens.

Maaaaar we moeten ons allemaal toch aan de regels houden_. Ook goot als T mss eens niet zo simpel voor je is en er is dan vangnet zodat je niet onder een brug hoeft te liggen of medische hulp. Moet ergens van betaald worden hè?

En daar, wees daar maar blij blij weer dat T hier wel kan,

Kan nl slechtere landen noemen
Een riante arbeidsongeschiktheid regeling is ook belasting nu verplaatsen naar potentiële toekomst.

Als je dat belastingtarief wilt verlagen moet je gewoon je winst drukken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189664569
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:06 schreef UJF045 het volgende:

[..]

Ik koop “dingen“ (digitaal) in en verkoop het daarna weer door met winst.
[..]

Heb hier inderdaad wat over gelezen. Dus dan komt het in feite op hetzelfde neer als wanneer ik het via mijn privé rekening laat lopen? Want dan betaal ik ook loonbelasting over deze “extra inkomsten” (https://www.belastingdien(...)uit_overig_werk.html).

Dan betaal ik evenveel belasting als ik het goed begrijp (beide extra inkomsten).
Dit gaat alleen over je BTW verplichtingen. En niet over loonbelasting. Die zal je alsnog moeten betalen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:56:35 #70
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_189665186
En hoe verwerkt die BV datin hun administratie? Een toevallige controle daar en jou betalingen vallen op en je wordt gecontroleerd, of een ijverige medewerker daar geeft het door via een IB47. Heb het meegemaakt en dan ben je goed de klos
pi_189666121
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Dit gaat alleen over je BTW verplichtingen. En niet over loonbelasting. Die zal je alsnog moeten betalen.
Wel sick eigenlijk dat 70% van je winst naar de overheid gaat als je verkoopt aan een particulier en je in hoge belastingschijf zit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189667552
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wel sick eigenlijk dat 70% van je winst naar de overheid gaat als je verkoopt aan een particulier en je in hoge belastingschijf zit.
???

stel geen kosten alleen omzet (lijkt me onmogelijk maar goed...)>

omzet 1.000 > grofweg 50% belasting (belastbaar bedrag is eigenlijk flink minder vanwege de ondernemersvrijstellingen en dus niet gelijk aan je winst) > 500
btw 21% van 1000 = 210

710 van 1210 is ongeveer 59%... (en dat is dus alleen als je geen kosten hebt en totaal geen recht hebt op de ondernemersvrijstellingen)

En dan nog zal de belastingdruk lager zijn. Als beetje ondernemer zijn er flink wat kosten die je dan zakelijk kunt boeken, je telefoonkosten, je internetkosten etc. etc. etc. He verrek nu heb ik ook nog recht op de voorheffing van de kosten, wordt mijn belastingdruk nog lager....

Al die borrelpraat verhalen altijd over 70% belasting :N
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_189670574
quote:
8s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:43 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

???

stel geen kosten alleen omzet (lijkt me onmogelijk maar goed...)>

omzet 1.000 > grofweg 50% belasting (belastbaar bedrag is eigenlijk flink minder vanwege de ondernemersvrijstellingen en dus niet gelijk aan je winst) > 500
btw 21% van 1000 = 210

710 van 1210 is ongeveer 59%... (en dat is dus alleen als je geen kosten hebt en totaal geen recht hebt op de ondernemersvrijstellingen)

En dan nog zal de belastingdruk lager zijn. Als beetje ondernemer zijn er flink wat kosten die je dan zakelijk kunt boeken, je telefoonkosten, je internetkosten etc. etc. etc. He verrek nu heb ik ook nog recht op de voorheffing van de kosten, wordt mijn belastingdruk nog lager....

Al die borrelpraat verhalen altijd over 70% belasting :N
Ik snap geen zak van de hele wartaal die je uitslaat. Maar volgens mij klopt er niks van.

Het is wel degelijk zo dat (mits geen vrijstelling van de BTW vanwege kleine onderneming) je over je verkopen 21% belasting afdraagt. En daarna over de winst nog eens zo'n 51% als dit als loon binnenkomt en je al in een hoge schijf zit.

De verhouding netto-bruto is overigens nog schever dan die 51%, omdat er ook nog een verrekening plaatsvindt met de inkomensafhankelijke loonheffingskorting. Mij viel op dat mijn netto vakantiegeld 57% minder was dan het bruto vakantiegeld door de verrekening met die kut heffingskorting.

En dat hele gelul over zakelijk kosten kunnen boeken heeft geen ene zak te maken met het betalen van loonbelasting.

Conclusie: je houdt er geen zak aan over.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_189671378
quote:
8s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:43 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

???

stel geen kosten alleen omzet (lijkt me onmogelijk maar goed...)>

omzet 1.000 > grofweg 50% belasting (belastbaar bedrag is eigenlijk flink minder vanwege de ondernemersvrijstellingen en dus niet gelijk aan je winst) > 500
btw 21% van 1000 = 210

710 van 1210 is ongeveer 59%... (en dat is dus alleen als je geen kosten hebt en totaal geen recht hebt op de ondernemersvrijstellingen)

En dan nog zal de belastingdruk lager zijn. Als beetje ondernemer zijn er flink wat kosten die je dan zakelijk kunt boeken, je telefoonkosten, je internetkosten etc. etc. etc. He verrek nu heb ik ook nog recht op de voorheffing van de kosten, wordt mijn belastingdruk nog lager....

Al die borrelpraat verhalen altijd over 70% belasting :N
Er staat winst, jij rekent in je voorbeeld met omzet, waarom?

Een ondernemer voegt een waarde exclusief BTW toe aan de economie, de belasting toegevoegde waarde is derhalve 21%, maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat de btw slechts 21/121 is van de transactieprijs. Dan zit je op 17.3%. Dus van zijn 100 euro kan een particulier 17 afdragen aan btw als hij die 100 uitgeeft.

Dus je hebt gelijk op dit punt, je kunt beter rekenen met 17.3%.

Als je in het 50% belastingtarief zit komen we dan uit op 67% dus mijn excuses, geen 70% belasting.

Vanuit de ondernemer geredeneerd heb je gelijk dat er een MKB winstvrijstelling is die het marginale belastingtarief verlaagt met 14%.

Dus eindsaldo: Ondernemer betaald 50-14 + 17.3% = 53,3%
Particulier betaald 50+ 17,3 = 67,3%

Waarbij die 17.3% een filosofische discussie wordt wie die nou eigenlijk betaald, de ondernemer of de particulier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189671467
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 17:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik snap geen zak van de hele wartaal die je uitslaat. Maar volgens mij klopt er niks van.

Het is wel degelijk zo dat (mits geen vrijstelling van de BTW vanwege kleine onderneming) je over je verkopen 21% belasting afdraagt. En daarna over de winst nog eens zo'n 51% als dit als loon binnenkomt en je al in een hoge schijf zit.

De verhouding netto-bruto is overigens nog schever dan die 51%, omdat er ook nog een verrekening plaatsvindt met de inkomensafhankelijke loonheffingskorting. Mij viel op dat mijn netto vakantiegeld 57% minder was dan het bruto vakantiegeld door de verrekening met die kut heffingskorting.

En dat hele gelul over zakelijk kosten kunnen boeken heeft geen ene zak te maken met het betalen van loonbelasting.

Conclusie: je houdt er geen zak aan over.
rekenen het maar na wat ik zeg. Het klopt gewoon en dat is gewoon zoals het is...

En wat heeft een IB ondernemer, zoals TS te maken met loonheffingen, helemaal niets.

51% over winst klopt ook niet, dat is over belastbaar inkomen...
Zo is het voor ondernemers pas bij een winst van ongeveer 200.000 (zal misschien met de huidige tarieven iets gewijzigd zijn) pas rendabel om de b.v. in te gaan.

Volg eerst eens cursus belastingen voor je mij van wartaal beticht...

[ Bericht 7% gewijzigd door ender_xenocide op 28-10-2019 19:03:58 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_189671552
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er staat winst, jij rekent in je voorbeeld met omzet, waarom?

Een ondernemer voegt een waarde exclusief BTW toe aan de economie, de belasting toegevoegde waarde is derhalve 21%, maar goed, je hebt gelijk als je zegt dat de btw slechts 21/121 is van de transactieprijs. Dan zit je op 17.3%. Dus van zijn 100 euro kan een particulier 17 afdragen aan btw als hij die 100 uitgeeft.

Dus je hebt gelijk op dit punt, je kunt beter rekenen met 17.3%.

Als je in het 50% belastingtarief zit komen we dan uit op 67% dus mijn excuses, geen 70% belasting.

Vanuit de ondernemer geredeneerd heb je gelijk dat er een MKB winstvrijstelling is die het marginale belastingtarief verlaagt met 14%.

Dus eindsaldo: Ondernemer betaald 50-14 + 17.3% = 53,3%
Particulier betaald 50+ 17,3 = 67,3%

Waarbij die 17.3% een filosofische discussie wordt wie die nou eigenlijk betaald, de ondernemer of de particulier.
Jij haalt nu van alles door elkaar. Ik reageerde op het feit dat de ondernemer volgens jou 70% belasting betaald over de winst....

En vloog iets uit de bocht door te stellen dat de belastingdruk lager wordt bij meer kosten, winst had jij het namelijk over niet omzet.

[ Bericht 6% gewijzigd door ender_xenocide op 28-10-2019 19:00:00 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_189673091
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:50 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Jij haalt nu van alles door elkaar. Ik reageerde op het feit dat de ondernemer volgens jou 70% belasting betaald over de winst....

En vloog iets uit de bocht door te stellen dat de belastingdruk lager wordt bij meer kosten, winst had jij het namelijk over niet omzet.
Dude, ik kan het je niet beter uitleggen, maar dit is het verhaal. Doe ermee wat je wilt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189676656
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 18:46 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

rekenen het maar na wat ik zeg. Het klopt gewoon en dat is gewoon zoals het is...

En wat heeft een IB ondernemer, zoals TS te maken met loonheffingen, helemaal niets.

51% over winst klopt ook niet, dat is over belastbaar inkomen...
Zo is het voor ondernemers pas bij een winst van ongeveer 200.000 (zal misschien met de huidige tarieven iets gewijzigd zijn) pas rendabel om de b.v. in te gaan.

Volg eerst eens cursus belastingen voor je mij van wartaal beticht...
Ik heb het over de situatie zoals TS die schetst. Dat gaat om een paar 100 euro bijverdiensten per keer. Die hij als zzper of onder vof binnen kan halen. Dan heb je wel degelijk je maken met inkomensbelasting over je winst. Ik lees nergens in zijn verhaal dat hij een BV wil starten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')