SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HOOFDSTUK III-III-III: Vlijmscherpe rechtsomkeert richting neo-liberalisme
Terug naar het neo-liberalisme. Dat betekent alle macht bij het bedrijfsleven, de-regulering, minimale sociale vangnetten, machteloze overheid want communisme en 'autoritair' enzo. Wenselijk dat het bedrijfsleven hele volkeren en naties in een wurggreep houdt? Nee, hun enige ethiek is winst. De gevolgen van zo'n systeem hoeven we hier niet te bespreken. Iedereen kan bedenken wat de gevolgen zijn.
[ Bericht 19% gewijzigd door Jellereppe op 22-10-2019 19:28:37 ]
Er is inmiddels met 4 fabrikanten een schikking getroffen twv 650 miljoen dollar.quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:57 schreef paulgo het volgende:
Net op Nieuwsuur een uitzending hierover. In Amerika komt de overheid wel voor de slachtoffers van deze levensgevaarlijke pijnstillers op. Er zijn daar vele rechtszaken tegen deze fabrikanten en die worden daar gedwongen om schadevergoedingen uit te betalen.m De staten gebruiken dit geld om de slachtoffers extra zorg aan te bieden. Dat zouden zij hier ook moeten doen. Een kennis van mij heeft al jarenlang pijn en kreeg indertijd het beruchte middel Oxycodon. Hij slikt er steeds meer van , maar die troep werkt totaal niet meer. Echter hulp om hier van af te komen krijgt hij totaal niet. Schandelijk gewoon.
Jij moet erbij vermelden dat de VS deze schikking is aangegaan en NIET de EU of de Nederlandse regering. De EU vind het allemaal maar best dat deze schurkenfabrikanten miljoenen Europeanen verslaafd blijven maken aan die opiaten."Het is de eigen verantwoordelijkheid van de patient "zeggen ze hier. Precies dezelfde reactie hadden ze in ons land bij de aanpak van de tabaksfabrikanten. Die zijn rijk geworden met hun dodelijke sigaretten troep, en hoeven geen cent schadevergoeding in ons land te betalen. Zie mijn vorige post. De slachtoffers, in dit geval rook verslaafden staan helemaal in de kou, doordat er nauwelijks geld is voor een werkelijk goede verslavingszorg aan hun. Precies hetzelfde gebeurt dus nu weer met de Oxycodon verslaafdenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:10 schreef vannelle het volgende:
.
[..]
Er is inmiddels met 4 fabrikanten een schikking getroffen twv 650 miljoen dollar.
https://www.nu.nl/buitenl(...)piatencrisis-vs.html
Klopt zijn huisarts doet er niets aan en hij kan daar alleen maar zijn herhalingsrecepten blijven afhalen.quote:Wel vreemd trouwens dat jouw kennis geen hulp krijgt om van de Oxy af te komen maar ik geloof nooit dat dat landelijk beleid is, lijkt mij eerder een gevalletje "mijn huisarts is een lamzak."
Hopelijk gaat het hem alsnog lukken, al dan niet met hulp van een andere arts.
Euh... Waarom? Ik reageerde op jouw stukje wat expliciet over Amerika ging waar volgens jouw stukje nog rechtszaken zouden lopen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:49 schreef paulgo het volgende:
[..]
Jij moet erbij vermelden dat de VS deze schikking is aangegaan en NIET de EU of de Nederlandse regering. De EU vind het allemaal maar best dat deze schurkenfabrikanten miljoenen Europeanen verslaafd blijven maken aan die opiaten."Het is de eigen verantwoordelijkheid van de patient "zeggen ze hier. Precies dezelfde reactie hadden ze in ons land bij de aanpak van de tabaksfabrikanten. Die zijn rijk geworden met hun dodelijke sigaretten troep, en hoeven geen cent schadevergoeding in ons land te betalen. Zie mijn vorige post. De slachtoffers, in dit geval rook verslaafden staan helemaal in de kou, doordat er nauwelijks geld is voor een werkelijk goede verslavingszorg aan hun. Precies hetzelfde gebeurt dus nu weer met de Oxycodon verslaafden
Echt een slechte arts dan, een arts hoort bij voorschrijven een zeer goede afweging te maken en tijdens gebruik regelmatig een gesprek met de patiënt hebben om de klachten weer te bespreken en bij vooruitgang de Oxy eventueel af te bouwen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:49 schreef paulgo het volgende:
[..]
Klopt zijn huisarts doet er niets aan en hij kan daar alleen maar zijn herhalingsrecepten blijven afhalen.
Niet alleen in het midwesten helaas.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 21:05 schreef LXIV het volgende:
Ik heb hier ook een documentaire over gezien. Hele gebieden in het Midwesten van Amerika die totaal verpauperen door opiatengebruik. Begonnen als pijnstillers. En gewoon blanken die dan als junks rondlopen op zoek naar een shot en uiteindelijk in de gevangenis belanden!
Dat valt nog te bezien. Er ligt een afkoopsom op tafel. In geen enkel opzicht een daadwerkelijk plan om deze crisis te bezweren. Of om fabrikanten aan te pakken die jarenlang hun prijzen omhoog hebben gestuwd. De bedragen waar we nu over praten zijn kleingeld.quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:57 schreef paulgo het volgende:
Net op Nieuwsuur een uitzending hierover. In Amerika komt de overheid wel voor de slachtoffers van deze levensgevaarlijke pijnstillers op.
Het wordt in verslavingszorg gestoken. Of, om iets specifieker te zijn: in klinieken. Dat lost alleen geen enkel probleem op, omdat verslavingszorg juist voor veel mensen niet bereikbaar is. Bovendien blijven alle problemen die hieronder ten grondslag liggen nog steeds bestaan.quote:Er zijn daar vele rechtszaken tegen deze fabrikanten en die worden daar gedwongen om schadevergoedingen uit te betalen.m De staten gebruiken dit geld om de slachtoffers extra zorg aan te bieden.
Je kunt voor een opiaten-verslaving gewoon afkicken in een kliniek. Wat, zelfs de huisarts zou dit om kunnen zetten in Suboxone hier. Met een opiaten-verslaving ben je in Europa of Canada veel beter af dan in de VS.quote:Dat zouden zij hier ook moeten doen. Een kennis van mij heeft al jarenlang pijn en kreeg indertijd het beruchte middel Oxycodon. Hij slikt er steeds meer van , maar die troep werkt totaal niet meer. Echter hulp om hier van af te komen krijgt hij totaal niet. Schandelijk gewoon.
Dit verhaal slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:49 schreef paulgo het volgende:
[..]
Jij moet erbij vermelden dat de VS deze schikking is aangegaan en NIET de EU of de Nederlandse regering. De EU vind het allemaal maar best dat deze schurkenfabrikanten miljoenen Europeanen verslaafd blijven maken aan die opiaten."Het is de eigen verantwoordelijkheid van de patient "zeggen ze hier. Precies dezelfde reactie hadden ze in ons land bij de aanpak van de tabaksfabrikanten. Die zijn rijk geworden met hun dodelijke sigaretten troep, en hoeven geen cent schadevergoeding in ons land te betalen. Zie mijn vorige post. De slachtoffers, in dit geval rook verslaafden staan helemaal in de kou, doordat er nauwelijks geld is voor een werkelijk goede verslavingszorg aan hun. Precies hetzelfde gebeurt dus nu weer met de Oxycodon verslaafden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |