abonnement Unibet Coolblue
pi_189548119
Ik ga van gas naar inductie en heb in mijn werkblad een nisbreedte van 85cm. Het is een werkblad van keramiek. Erin snijden is een behoorlijk gedoe. Het makkelijkst zou zijn om een kookplaat te kiezen die hier zo in past. Nu heb ik maar eentje gevonden en dat is een whirlpool.
Hij is een stuk goedkoper dan de siemens etc. Is er echt een kwaliteitsverschil en zal ik dit merken?

Ik zat naar deze whirlpool te kijken

Maar eigenlijk wil ik deze siemens.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:21:15 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_189548162
Je hebt ook een geschikte kookgroep voor inductie? Just asking
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_189548224
Beide vereisen een 3-fase aansluiting. Je Perilex WCD moet dan wel op de juiste manier aangesloten zijn in de meterkast, dat is zeker niet vanzelfsprekend.
pi_189548665
Klopt, daarvoor laat ik iemand komen om een extra kastje met een fornuis groep te installeren.
Ik heb wel al een. Loze leiding van meterkast naar keukenblok.
pi_189550531
Ik zou siemens kiezen ook al moet het blad daarop aangepast worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189552035
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:53 schreef zoz het volgende:
Klopt, daarvoor laat ik iemand komen om een extra kastje met een fornuis groep te installeren.
Ik heb wel al een. Loze leiding van meterkast naar keukenblok.
Beide kookplaten die je linkt vereisen een 3-fasen krachtgroep. Aan een 2x230V fornuisgroep/kookgroep heb je niets. Mogelijk moet je dus ook de hoofdaansluiting laten aanpassen als je nog geen 3 fasen hebt.
pi_189552042
-

[ Bericht 99% gewijzigd door XanderH op 21-10-2019 19:50:05 ]
pi_189553015
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:49 schreef XanderH het volgende:

[..]

Beide kookplaten die je linkt vereisen een 3-fasen krachtgroep. Aan een 2x230V fornuisgroep/kookgroep heb je niets. Mogelijk moet je dus ook de hoofdaansluiting laten aanpassen als je nog geen 3 fasen hebt.
Heb ik wel.
Mijn vraag ging eigenlijk over de verschillen van kookplaten. Veel info kan ik daarover niet vinden op google. En ik haal informatie liever niet bij de verkopers vandaan.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:58:38 #9
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189553485
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:21 schreef Plompzakker het volgende:
Je hebt ook een geschikte kookgroep voor inductie? Just asking
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:26 schreef emceeiteepro het volgende:
Beide vereisen een 3-fase aansluiting. Je Perilex WCD moet dan wel op de juiste manier aangesloten zijn in de meterkast, dat is zeker niet vanzelfsprekend.
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:53 schreef zoz het volgende:
Klopt, daarvoor laat ik iemand komen om een extra kastje met een fornuis groep te installeren.
Ik heb wel al een. Loze leiding van meterkast naar keukenblok.
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:49 schreef XanderH het volgende:

[..]

Beide kookplaten die je linkt vereisen een 3-fasen krachtgroep. Aan een 2x230V fornuisgroep/kookgroep heb je niets. Mogelijk moet je dus ook de hoofdaansluiting laten aanpassen als je nog geen 3 fasen hebt.
Werkt prima hier... ik kook sneller op 1 fase dan op gas..

CUL / Pats hier met je nieuwe keukenspeeltjes topic #7
En een paar posts daaronder..

1 van de weinige brede platen op 1 fase:

https://www.bol.com/nl/p/(...)=CPS&utm_content=txl
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189553609
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:58 schreef Snowballed het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Werkt prima hier... ik kook sneller op 1 fase dan op gas..

CUL / Pats hier met je nieuwe keukenspeeltjes topic #7
En een paar posts daaronder..

1 van de weinige brede platen op 1 fase:

https://www.bol.com/nl/p/(...)=CPS&utm_content=txl
Die heeft een nisbreedte dat 10cm korter is. Ik wil ook liever een kookplaat met meer vermogen.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:05:58 #11
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189553677
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:03 schreef zoz het volgende:

[..]

Die heeft een nisbreedte dat 10cm korter is. Ik wil ook liever een kookplaat met meer vermogen.
Dan heb je inderdaad 3x16a nodig (drie fase krachtstroom) :Y

Ik weet niet of je eerder op inductie hebt gekookt maar het gaat als de brandweer.. ik mis absoluut geen vermogen ten opzichte van mijn gasplaat..

Ik had geen enkele keuze tussen merken vanwege mijn eisen, maar ik kan niet zeggen dat dit me tegenvalt..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189561953
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:05 schreef Snowballed het volgende:

[..]


Ik weet niet of je eerder op inductie hebt gekookt maar het gaat als de brandweer.. ik mis absoluut geen vermogen ten opzichte van mijn gasplaat..


Ik heb ervaring met een klein formaat kookplaat. 4 pits en geen krachtstroom. Als je alle pitten in gebruik hebt dan kan het regelmatig voorkomen de plaat even uitvalt omdat hij niet genoeg stroom krijgt.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:09:21 #13
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189563310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:39 schreef zoz het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met een klein formaat kookplaat. 4 pits en geen krachtstroom. Als je alle pitten in gebruik hebt dan kan het regelmatig voorkomen de plaat even uitvalt omdat hij niet genoeg stroom krijgt.
Ik heb hem nu een paar maanden in gebruik maar dat komt bij mij niet voor..
Hij gaat gewoon rustig zn stroom over de pitten verdelen.. uitvallen is niet aan de orde bij deze..
Zou ook niet best zijn, dan had ik hem al niet meer.. :N
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:37:04 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189569111
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:39 schreef zoz het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met een klein formaat kookplaat. 4 pits en geen krachtstroom. Als je alle pitten in gebruik hebt dan kan het regelmatig voorkomen de plaat even uitvalt omdat hij niet genoeg stroom krijgt.
De goedkopere kookplaten verdelen de stroom over de gehele plaat; als je alle vier de pitten vol gaat belasten dan verdeeld hij het vaak. Maar echt merkbaar uitschakelen doen ze niet.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:45:48 #15
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189569322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De goedkopere kookplaten verdelen de stroom over de gehele plaat; als je alle vier de pitten vol gaat belasten dan verdeeld hij het vaak. Maar echt merkbaar uitschakelen doen ze niet.
Het gekke is dat 3 fase platen goedkoper te krijgen zijn..

De mijne gaat met alle pitten aan op 2x standje 5 en 2x standje 6 (van max 9)
Voor het idee: Op standje 3 houd je een grote pan goed aan de kook..
En dan zit er nog een boostfunctie op met atoomkracht.. maar die werkt alleen als je 1 pit gebruikt..
(mn fluitketel is zich kapotgeschrokken nu ie sneller dan een waterkoker is :Y )
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:05:12 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189572181
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het gekke is dat 3 fase platen goedkoper te krijgen zijn..

De mijne gaat met alle pitten aan op 2x standje 5 en 2x standje 6 (van max 9)
Voor het idee: Op standje 3 houd je een grote pan goed aan de kook..
En dan zit er nog een boostfunctie op met atoomkracht.. maar die werkt alleen als je 1 pit gebruikt..
(mn fluitketel is zich kapotgeschrokken nu ie sneller dan een waterkoker is :Y )
Zo doet die van ons dat ook :)
pi_189581123
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Het gekke is dat 3 fase platen goedkoper te krijgen zijn..
Die kookplaat van jou is 349 euro. Goedkoper kan bijna niet.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 16:05:25 #18
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189582085
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:53 schreef zoz het volgende:

[..]

Die kookplaat van jou is 349 euro. Goedkoper kan bijna niet.
Nee klopt, want het is de enige optie met 1 fase in een brede uitvoering..
Ik geloof dat er nog 1 andere is die nergens in voorraad is..
1 fase "smal" is een stuk goedkoper, en 2 of 3 fase "breed" is ook goedkoper..

Er is nog wel een 2 fase plaat die op 1 fase kan werken maar dan veel minder vermogen levert dan een standaard 1 fase plaat..

Vrijwel alle duurdere platen hebben allerlei extra's die ik niet gebruik.. zoals flexibele kookzones enzo..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189583423
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:05 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Vrijwel alle duurdere platen hebben allerlei extra's die ik niet gebruik.. zoals flexibele kookzones enzo..
Dat heeft die whirlpool waar ik aan gebonden ben ook.
Vandaag de Hornbach binnen gelopen want zij hebben die kookplaat in een voorbeeld keuken ingebouwd. De verkopers konden mij niet meer vertellen dan de specsheets :{

zaterdag komt er een keukeninstallateur de klus bekijken en krijg ik een offerte. Hij zou de meterkast aanpassing ook kunnen doen.
pi_189585381
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:17 schreef zoz het volgende:
Ik ga van gas naar inductie en heb in mijn werkblad een nisbreedte van 85cm. Het is een werkblad van keramiek. Erin snijden is een behoorlijk gedoe. Het makkelijkst zou zijn om een kookplaat te kiezen die hier zo in past. Nu heb ik maar eentje gevonden en dat is een whirlpool.
Hij is een stuk goedkoper dan de siemens etc. Is er echt een kwaliteitsverschil en zal ik dit merken?

Ik zat naar deze whirlpool te kijken

Maar eigenlijk wil ik deze siemens.
Ik zou vooral ook even naar de bediening kijken en of je dat prettig werken vindt. Ik heb hier een Siemens waar je je compleet kapotbliept op de touchknopjes. Eerst blieb-blieb-blieb-blieb de betreffende kookplaat selecteren, dan (blieb-blieb-blieb-blieb)^3 om de juiste stand te selecteren. En als je niet rustig genoeg bliept, reageert hij niet.
Als je alleen een pan aardappelen aan de kook wilt brengen, werkt dat prima. Maar als je met meerdere pannen onder tijdsdruk bezig bent is het een ramp, je bent zo 15 seconden verder om de instelling van één kookplaat te wijzigen. Ondertussen is de volgende pan alweer aangebrand of overgekookt.

Mijn volgende wordt of met fysieke draaiknopjes of met touch-regelaars apart voor elke kookplaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_189950241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:11 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn volgende wordt of met fysieke draaiknopjes of met touch-regelaars apart voor elke kookplaat.
De Whirlpool die ik nu heb heeft ook veel toeters en bellen maar het is makkelijk in gebruik. Zone selecteren en instellen met een slider. En als je het overzicht kwijt raakt kun je op de pauzeknop drukken. Dan stop je alle zones maar kun je alles ook weer hervatten op de standen die je ingesteld had. Niet dat ik dat gebruikt heb ofzo.

De timerfunctie is ook fijn werken. Aardappels koken -> 20min instellen en de kookzone schakelt zich uit en geeft een geluidssignaal :)

De flexzone heb ik nog niet gebruikt in geschakelde setting. Ik heb geen langwerpige pan.
Al met al heeft het best wel wat geld gekost een nieuwe kookplaat en krachtgroep aanleggen in de meterkast. De quooker flex combi moet maar even wachten :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')