abonnement Unibet Coolblue
pi_189531178
1 november ga ik aan het werk bij een oud werkgever. Ik zit nu bij de gemeente in de bijstand.. gezins bijstand voor 3 personen, totaal ¤1200 per maand. Wat mijn partner verdient gaat van de ¤1200 af.

Je begrijpt ¤1200 is erg weinig om van rond te komen met zij drieën


Afgesproken is dat ik per 1 november 24 uur in de week werk met een proeftijd van 6 maanden

Nu hoor ik dat ik waarschijnlijk al snel fulltime 40 uur krijg.

Is het dan redelijk om te eissen of te vragen dat ik de proefperiode van 6 maanden verkort wil hebben naar 3 maanden omdat ik dan ook veel meer werk? Want met 40 uur ga ik mogelijk niet meer verdienen dan met 24 uur, omdat de proefperiode met behoud van uitkering is en die gaat maar tot maximaal ¤1200.

Ik begrijp dat een proefperiode bedoeld is om elkaar te leren kennen en om te zien of je het werk wel aan kan.

Het ding is.. ik heb al eerder anderhalf jaar voor ze gewerkt en nooit klachten gehad en ze kennen mij dus ook al.

Ik heb getekend voor een contract van 24 uur voor 6 maanden proeftijd met behoud van uitkering.

Wij ontvangen een gezins uitkering en dat is ¤1200. Als ik 24 uur zou werken en niet op ¤1200 zou uitkomen dan vult de gemeente dat aan.

Ik neem aan dat als ik dan straks al 40 uur krijg dat de hoogte van de bijstand op ¤1200 blijft staan en dat ik niet het minimum ga krijgen ?

Ik denk namelijk zo als ik met 40 uur net zoveel bijstand krijg als met 24 uur dan kan ik beter 24 uur gaan werken. Mijn partner heeft ook nog inkomsten en dat trekt de gemeente ook weer van de ¤1200 af.

Het is dan niet motiverend om te gaan werken terwijl dat wel zou moeten zijn om je zo snel mogelijk uit de bijstand te krijgen.

Kan ik eissen dat mijn proefperiode 3 maanden duurt bij 40 uur, omdat ik nu een proefperiode heb van 6 maanden en 24 uur ? Als ik bijna de helft aan uren meer moet werken en er qua geld niet op vooruit ga dan zou het ook netjes zijn als de proeftijd gehalveerd wordt.

Vooral omdat ik al eerder voor ze heb gewerkt en ze mij al kennen. Het gaat er puur om omdat het bedrijf nieuw is gestart en ze willen zien hoe alles "loopt".

Iemand tips of hoe ik dit moet aanpakken ?

Alvast bedankt !
pi_189531243
als je partner 800 verdient en jij 800, heb je samen 1600, altijd meer dan 1200

daarnaast is het minimumloon iets van 1500 ofzo, dus als je 40 uur werkt heb je zelf al 1500, die 800 van je partner erbij, reken uit je winst

waarom zou je niet gaan werken?
pi_189531248
Je kan het vragen. Mensen vinden het woordje eisen nooit zo leuk.

Je kan trouwens je topic 1/3 korter maken door niet elke keer hetzelfde te typen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189531282
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:51 schreef Banaanvragen het volgende:
als je partner 800 verdient en jij 800, heb je samen 1600, altijd meer dan 1200

daarnaast is het minimumloon iets van 1500 ofzo, dus als je 40 uur werkt heb je zelf al 1500, die 800 van je partner erbij, reken uit je winst

waarom zou je niet gaan werken?
Ik heb een proefperiode van 6 maanden via de gemeente, dus ik werk 6 maanden gratis met behoud van uitkering.

Vanwege kostendelersnorm en 3 personen in dit gezin is onze gezins bijstand maar ¤1200.

Mijn partner verdient niet veel het gaat misschien om 300 per maand. Als zij 300 verdient dan vult de gemeente dat aan tot 1200.


Het lijkt mij niet eerlijk om op dit niveau te blijven zolang ik fulltime werk en ook nog proefperiode van 6 maanden.

Ik heb nu 24 uur en 6 maanden proefperiode. Daarom wil ik vragen of het normaal is aan te geven dat wanneer ik 40 uur werk dat ik dan de proefperiode ook gehalveerd wil krijgen naar 3 maanden.

Doorgaans is een proefperiode van 2 maanden al voldoende maar 6 maanden vind ik echt lang. Ik ken ze al, zij kennen mij, ik heb anderhalf jaar dat werk gedaan zonder klachten. Het gaat er alleen maar om dat het bedrijf nieuw gestart is en dat het ze niks kost dat half jaar.
pi_189531289
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan het vragen. Mensen vinden het woordje eisen nooit zo leuk.

Je kan trouwens je topic 1/3 korter maken door niet elke keer hetzelfde te typen.
dat klopt maar ik weet niet hoe ik het moet formuleren
pi_189531314
Laat ik het zo zeggen...

Mijn proefperiode is 24 uur per week 6 maanden lang.

Is het redelijk om te vragen dat mijn proefperiode verlaagd kan worden naar 3 maanden wanneer zij willen dat ik 40 uur werk ?
pi_189531332
Hoezo kan je een proeftijd van 6 maand hebben..
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 15:00:48 #8
408813 crew  trein2000
pi_189531337
Je hebt al eerder anderhalf jaar daar gewerkt? Ook in een vergelijkbare functie? Dan is dat zeker een redelijke vraag.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189531353
Ik zou die hele proefplaatsing weigeren. Ze geven maar gewoon een contract van 6 maanden met het bijpassende salaris.
pi_189531366
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:02 schreef djh77 het volgende:
Ik zou die hele proefplaatsing weigeren. Ze geven maar gewoon een contract van 6 maanden met het bijpassende salaris.
Weigeren is niet verstandig natuurlijk maar ik vraag me wel af waarom dit bedrijf jou dan niet gewoon een contract aan biedt, als ze jou al kennen. Want 'nieuw bedrijf en zo kost het ze niks' is natuurlijk kul.
pi_189531373
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:00 schreef trein2000 het volgende:
Je hebt al eerder anderhalf jaar daar gewerkt? Ook in een vergelijkbare functie? Dan is dat zeker een redelijke vraag.
Ja klopt ik heb voor hun gewerkt. Maar 1 week later is het bedrijf overgekocht door iemand anders. Vervolgens heb ik dat werk nog anderhalf jaar gedaan zonder klachten en problemen.

Een proefperiode is bedoeld om elkaar te leren kennen en om te zien of je het aan kunt toch?

Wij kennen elkaar al en ik kan het werk aan en vind het erg leuk.

Ik vind 6 maanden dan wel echt lang. Maar dat zal zijn omdat het bedrijf nu weer overnieuw wil starten en op mij wilt besparen en wil kijken hoe druk het gaat worden.

Ik heb nu 24 uur voor een half jaar via de gemeente. Ze hebben het over 40 uur geven aan mij maar dan zou ik het ook waarderen als de proefperiode verlaagd wordt naar 3 maanden
pi_189531384
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:03 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Weigeren is niet verstandig natuurlijk maar ik vraag me wel af waarom dit bedrijf jou dan niet gewoon een contract aan biedt, als ze jou al kennen. Want 'nieuw bedrijf en zo kost het ze niks' is natuurlijk kul.
Dat vind ik ook. Maar helaas als ik weiger dan loopt mijn bijstand gevaar ben ik bang want ik ben verplicht al het werk aan te nemen.

Daarnaast denk ik ook... Als je het risico neemt opnieuw te beginnen dan moet je ook het risico nemen om mij een contract te bieden.

Maar misschien denk of verwacht ik daar te veel over ?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 15:05:21 #13
408813 crew  trein2000
pi_189531386
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:04 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ja klopt ik heb voor hun gewerkt. Maar 1 week later is het bedrijf overgekocht door iemand anders. Vervolgens heb ik dat werk nog anderhalf jaar gedaan zonder klachten en problemen.

Een proefperiode is bedoeld om elkaar te leren kennen en om te zien of je het aan kunt toch?

Wij kennen elkaar al en ik kan het werk aan en vind het erg leuk.

Ik vind 6 maanden dan wel echt lang. Maar dat zal zijn omdat het bedrijf nu weer overnieuw wil starten en op mij wilt besparen en wil kijken hoe druk het gaat worden.

Ik heb nu 24 uur voor een half jaar via de gemeente. Ze hebben het over 40 uur geven aan mij maar dan zou ik het ook waarderen als de proefperiode verlaagd wordt naar 3 maanden
Leg dit verhaal voor bij de gemeente. Oh en was het nou vergelijkbaar werk?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 15:06:19 #14
408813 crew  trein2000
pi_189531395
Andere oplossing is dat ze je voor die andere 16 uur dan maar een volwaardig contract aanbieden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189531409
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Leg dit verhaal voor bij de gemeente. Oh en was het nou vergelijkbaar werk?
Ja het gaat om precies het zelfde werk.

Ik wil gewoon zo snel mogelijk bij de gemeente weg omdat we maar ¤1200 hebben totaal. Alles daarboven dat gaat van de ¤1200 af.

Daarom vind ik het ook niet eerlijk als ik met 40 uur ook op die ¤1200 zou zitten wanneer ik dat ook zit met 24 uur. Dat is voor mij niet gunstig en heb ik ook geen voordelen aan om 40 uur te gaan werken dan.
pi_189531425
6 maanden vind ik sowieso lang.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189531447
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:08 schreef marsan het volgende:
6 maanden vind ik sowieso lang.
Klopt
quote:
De duur van de proefplaatsing is afhankelijk van de gemeente waarin de werkzoekende woonachtig is. Een periode van 2 maanden is doorgaans voldoende om te zien wat iemand kan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 15:11:03 #18
408813 crew  trein2000
pi_189531454
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:08 schreef marsan het volgende:
6 maanden vind ik sowieso lang.
Ik ook. En bij dezelfde WG is ook nogal apart. Bij het UWV mag dat niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 20 oktober 2019 @ 15:23:12 #19
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189531623
-als er gedoe is elders op het forum spreek die betreffende moderators aan-

[ Bericht 74% gewijzigd door Rene op 20-10-2019 15:44:57 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 20 oktober 2019 @ 15:53:31 #20
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_189532036
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:07 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ja het gaat om precies het zelfde werk.

Ik wil gewoon zo snel mogelijk bij de gemeente weg omdat we maar ¤1200 hebben totaal. Alles daarboven dat gaat van de ¤1200 af.

Daarom vind ik het ook niet eerlijk als ik met 40 uur ook op die ¤1200 zou zitten wanneer ik dat ook zit met 24 uur. Dat is voor mij niet gunstig en heb ik ook geen voordelen aan om 40 uur te gaan werken dan.
Volgens mij maak je een denkfout.

De gemeente zal je salaris aanvullen tot 1200EUR. Als jij met je 24u 1300 euro verdiend dan krijg je gewoon 1300 euro van je werkgever. MAAR mocht je 800 euro verdienen dan vult de gemeente dit aan tot 1200 euro.
Zelfde geldt voor 40u. Als jij daarmee 1700 euro verdient dan vult de gemeente dus niet aan, maar werk je de week erna 24 uur dan tegen 1100 euro dan legt de gemeente 100 euro bij.

Jouw salaris en die van je partner worden bij elkaar opgeteld, en de gemeente zorgt er 6 maanden voor dat jullie minimaal 1200 euro ontvangen. Het voordeel voor de werkgever is dat zij subsidie krijgen van de gemeente. Het uiteindelijke (gezamenlijke) doel is een langdurige werkrelatie en uit de bijstand.

Voor wat betreft je vraag aangaande proeftijd. Ik denk dat het een redelijke vraag is om te stellen. Mogelijk zelfs een proeftijd adhv uren. 6 maand is 26 weken = 624u. Dus als je 40u per week werkt dan heb je uiteindelijk een proeftijd van 15,6 weken = 3,9 maand.

MAAR, hou er rekening mee dat als je met 24u minder dan 1200 euro verdiend het in jouw voordeel is om een proeftijd te houden van 6 maanden. Want op deze manier weet je wel zeker dat er gedurende die 6 maanden minimaal 1200 euro binnenkomt als er een keer weinig werk is als in max 24u.

Hoop dat je het zo een beetje snapt.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_189532068
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:53 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Volgens mij maak je een denkfout.

De gemeente zal je salaris aanvullen tot 1200EUR. Als jij met je 24u 1300 euro verdiend dan krijg je gewoon 1300 euro van je werkgever. MAAR mocht je 800 euro verdienen dan vult de gemeente dit aan tot 1200 euro.
Zelfde geldt voor 40u. Als jij daarmee 1700 euro verdient dan vult de gemeente dus niet aan, maar werk je de week erna 24 uur dan tegen 1100 euro dan legt de gemeente 100 euro bij.

Jouw salaris en die van je partner worden bij elkaar opgeteld, en de gemeente zorgt er 6 maanden voor dat jullie minimaal 1200 euro ontvangen. Het voordeel voor de werkgever is dat zij subsidie krijgen van de gemeente. Het uiteindelijke (gezamenlijke) doel is een langdurige werkrelatie en uit de bijstand.

Voor wat betreft je vraag aangaande proeftijd. Ik denk dat het een redelijke vraag is om te stellen. Mogelijk zelfs een proeftijd adhv uren. 6 maand is 26 weken = 624u. Dus als je 40u per week werkt dan heb je uiteindelijk een proeftijd van 15,6 weken = 3,9 maand.

MAAR, hou er rekening mee dat als je met 24u minder dan 1200 euro verdiend het in jouw voordeel is om een proeftijd te houden van 6 maanden. Want op deze manier weet je wel zeker dat er gedurende die 6 maanden minimaal 1200 euro binnenkomt als er een keer weinig werk is als in max 24u.

Hoop dat je het zo een beetje snapt.
Bedankt voor je reactie. Maar als het goed is dan werk ik straks met behoud van uitkering gedurende proefperiode. Of de gemeente betaald mij of de gemeente betaald het bedrijf en zij betalen mij weer uit.

Met 40 uur wil ik niet op die ¤1200 blijven zitten daarom hoop ik dat ik het minimum ga verdienen ookal zit ik bij de gemeente. En niet die ¤1200 bijstand

Begrijp ik het goed dat ik dan gewoon in loondienst kom maar dat de gemeente betaald? En alles wat ik boven de ¤1200 verdien dat moet het bedrijf uitbetalen ofzo ?
pi_189532413
Heb je een arbeidsbeperking? Of een hele grote afstand naar de arbeidsmarkt? Anders snap ik deze zes maanden proefplaatsing niet. Is heel onredelijk. Vooral omdat het bedrijf je al kent.
pi_189532454
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:19 schreef Jaeger85 het volgende:
Heb je een arbeidsbeperking? Of een hele grote afstand naar de arbeidsmarkt? Anders snap ik deze zes maanden proefplaatsing niet. Is heel onredelijk. Vooral omdat het bedrijf je al kent.
Nee niet bepaald ik heb een half jaar bij Philips gewerkt en daarvoor anderhalfjaar bij dit bedrijf. Echter toen ik daar 1 week was toen is het overgenomen maar dat werk heb ik nog wel anderhalf jaar gedaan. Zij weten dit ook wel. Die zoon die ik straks ga assisteren die is zelfs mee gegaan naar dat bedrijf wat het toen overnam.

Ik ben nu ook al iets van 6 weken in mijn vrije tijd een paar ochtenden in de week aan het helpen met verbouwen en opknappen. Er was geen budget meer zeggen ze en in ruil daarvoor zou ik werk krijgen. Nu komen ze met die 6 maanden proefperiode. Ik vind het vreemd

[ Bericht 2% gewijzigd door Faerlina91 op 20-10-2019 16:31:50 ]
  zondag 20 oktober 2019 @ 16:37:18 #24
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_189532658
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:56 schreef Faerlina91 het volgende:
Begrijp ik het goed dat ik dan gewoon in loondienst kom maar dat de gemeente betaald? En alles wat ik boven de ¤1200 verdien dat moet het bedrijf uitbetalen ofzo ?
Met behoud van uitkering houdt gewoon in dat de gemeente aanvult tot 1200EUR.
Jij loopt geen risico dat je de hele molen weer doormoet als het toch niet blijkt te werken, en de werkgever krijgt subsidie om geen risico te lopen om iemand aan te nemen met wie het niet klikt.

Je komt in loondienst bij je werkgever, en als het maandsalaris (incl. van die van je partner) onder de 1200EUR komt dan vult de gemeente aan.

Samengevat: je loopt geen risico. 6 maanden is lang, maar het geeft je daarentegen ook 6 maanden zekerheid. Je gaat er niet op achteruit, alleen maar vooruit.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_189532693
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:37 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Met behoud van uitkering houdt gewoon in dat de gemeente aanvult tot 1200EUR.
Jij loopt geen risico dat je de hele molen weer doormoet als het toch niet blijkt te werken, en de werkgever krijgt subsidie om geen risico te lopen om iemand aan te nemen met wie het niet klikt.

Je komt in loondienst bij je werkgever, en als het maandsalaris (incl. van die van je partner) onder de 1200EUR komt dan vult de gemeente aan.

Samengevat: je loopt geen risico. 6 maanden is lang, maar het geeft je daarentegen ook 6 maanden zekerheid. Je gaat er niet op achteruit, alleen maar vooruit.
Oke dus ik kom in loondienst en als ik met werken onder de ¤1200 verdien dan vult de gemeente dat aan tot ¤1200? Dat hoop ik dat dit zo is want dat is wel gunstig en dan is een half jaar lang zo gek niet zoals je zegt.

Ik dacht namelijk dat ik die 6 maanden gewoon ¤1200 krijg ongeacht de uren die ik werk, en als het ware een stagiaireben die gratis werkt voor het bedrijf.

Maar betekent dat dan ook dat ik meer hoor/moet te verdienen dan die ¤1200 wanneer ik fulltime 40 uur werk ?
  zondag 20 oktober 2019 @ 16:47:45 #26
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_189532802
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:39 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Oke dus ik kom in loondienst en als ik met werken onder de ¤1200 verdien dan vult de gemeente dat aan tot ¤1200? Dat hoop ik dat dit zo is want dat is wel gunstig en dan is een half jaar lang zo gek niet zoals je zegt.

Maar betekent dat dan ook dat ik meer hoor/moet te verdienen dan die ¤1200 wanneer ik fulltime 40 uur werk ?
Als je het zeker wil weten, zou ik het even bij de gemeente vragen.
Sowieso ga je niet 24u of 40u werken voor 1200EUR.
Ik gok dat 24u onder 1200EUR uit gaat komen, vandaar dat de gemeente je voor 6 maand aanvult om vanuit die periode door te kunnen groeien naar meer uren. Als jij met 40u 1500 zou moeten verdienen dan krijg je dit ook.

Dit is hoe ik hem ken:
• Je komt in loondienst bij de werkgever
• De werkgever betaald jouw salaris adhv de uren die je werkt.
• Als je recht hebt op minder dan 1200EUR salaris in een periode, dan vult de gemeente aan tot 1200EUR.
• Heb je recht op meer dan 1200EUR salaris in een periode, dan ontvang je dit via de werkgever en vult de gemeente ook niks aan.

Uiteindelijk wil de gemeente ook toe naar een goede werkrelatie voor jou. Eigenlijk is een win-win-win. Zij hoeven minder bijstand te betalen en houden daardoor geld over, de nieuwe werkgever heeft een nieuwe kracht waarmee ze eerst zonder al te veel risico kennis mee kunnen maken, en jij hebt zometeen een leuke baan waarbij meer ontvangt in de maand dan in de bijstand en loopt zelf ook geen risico voor de aankomende 6 maand.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_189532970
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:47 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Als je het zeker wil weten, zou ik het even bij de gemeente vragen.
Sowieso ga je niet 24u of 40u werken voor 1200EUR.
Ik gok dat 24u onder 1200EUR uit gaat komen, vandaar dat de gemeente je voor 6 maand aanvult om vanuit die periode door te kunnen groeien naar meer uren. Als jij met 40u 1500 zou moeten verdienen dan krijg je dit ook.

Dit is hoe ik hem ken:
• Je komt in loondienst bij de werkgever
• De werkgever betaald jouw salaris adhv de uren die je werkt.
• Als je recht hebt op minder dan 1200EUR salaris in een periode, dan vult de gemeente aan tot 1200EUR.
• Heb je recht op meer dan 1200EUR salaris in een periode, dan ontvang je dit via de werkgever en vult de gemeente ook niks aan.

Uiteindelijk wil de gemeente ook toe naar een goede werkrelatie voor jou. Eigenlijk is een win-win-win. Zij hoeven minder bijstand te betalen en houden daardoor geld over, de nieuwe werkgever heeft een nieuwe kracht waarmee ze eerst zonder al te veel risico kennis mee kunnen maken, en jij hebt zometeen een leuke baan waarbij meer ontvangt in de maand dan in de bijstand en loopt zelf ook geen risico voor de aankomende 6 maand.
Vriendelijk bedankt voor jouw reacties. Dat geeft een hoop duidelijkheid en eigenlijk is het zo slecht nog niet. Hoe weet jij deze informatie als ik vragen mag of is het vanzelfsprekend dat het zo gaat ?

Eigenlijk heb ik dus sowieso ¤1200 of meer in de maand en zekerheid gedurende de 6 maanden. Ik zou dan ook niet weten waarom ik 3 maanden proefperiode zou vragen mits het fulltime en 40 uur contract is.
pi_189532993
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:47 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Als je het zeker wil weten, zou ik het even bij de gemeente vragen.
Sowieso ga je niet 24u of 40u werken voor 1200EUR.
Ik gok dat 24u onder 1200EUR uit gaat komen, vandaar dat de gemeente je voor 6 maand aanvult om vanuit die periode door te kunnen groeien naar meer uren. Als jij met 40u 1500 zou moeten verdienen dan krijg je dit ook.

Dit is hoe ik hem ken:
• Je komt in loondienst bij de werkgever
• De werkgever betaald jouw salaris adhv de uren die je werkt.
• Als je recht hebt op minder dan 1200EUR salaris in een periode, dan vult de gemeente aan tot 1200EUR.
• Heb je recht op meer dan 1200EUR salaris in een periode, dan ontvang je dit via de werkgever en vult de gemeente ook niks aan.

Uiteindelijk wil de gemeente ook toe naar een goede werkrelatie voor jou. Eigenlijk is een win-win-win. Zij hoeven minder bijstand te betalen en houden daardoor geld over, de nieuwe werkgever heeft een nieuwe kracht waarmee ze eerst zonder al te veel risico kennis mee kunnen maken, en jij hebt zometeen een leuke baan waarbij meer ontvangt in de maand dan in de bijstand en loopt zelf ook geen risico voor de aankomende 6 maand.
Jij snapt het niet echt geloof ik.

Hij gaat daar 6 maanden aan het werk met BEHOUD van uitkering. Jij maakt het verhaal alleen maar lastiger.

Dus ook al verdient TS eigenlijk 1600 euro, de eerste 6 maanden krijgt hij gewoon nog 1200 euro van de gemeente. De werkgever betaalt namelijk niet uit.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:04:41 #29
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_189533037
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:00 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Vriendelijk bedankt voor jouw reacties. Dat geeft een hoop duidelijkheid en eigenlijk is het zo slecht nog niet. Hoe weet jij deze informatie als ik vragen mag of is het vanzelfsprekend dat het zo gaat ?

Eigenlijk heb ik dus sowieso ¤1200 of meer in de maand en zekerheid gedurende de 6 maanden. Ik zou dan ook niet weten waarom ik 3 maanden proefperiode zou vragen mits het fulltime en 40 uur contract is.
Als je 100% zekerheid wil hebben raad ik je aan om het na te vragen bij de gemeente. Het kan in de details nog wel eens verschillen.

Ik ben er mee bekend omdat ik werk voor een werkgever die werkt met werknemers uit de bijstand, statushouders enz. De situatie zoals ik hem schets zijn eigenlijk de basisprincipes. De overheid wil graag dat je weer gaat werken, daarom maken ze het aantrekkelijk voor iedereen.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_189533051
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:01 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Jij snapt het niet echt geloof ik.

Hij gaat daar 6 maanden aan het werk met BEHOUD van uitkering. Jij maakt het verhaal alleen maar lastiger.

Dus ook al verdient TS eigenlijk 1600 euro, de eerste 6 maanden krijgt hij gewoon nog 1200 euro van de gemeente. De werkgever betaalt namelijk niet uit.
dit was ook mijn gedachte maar dan snap ik niet waarom de gemeente daarin mee gaat met een proefperiode van 6 maanden. Als ik dat werk al anderhalf jaar gedaan heb en ze mij wel kennen van het verleden. En toen deed ik mijn werk ook goed.

Daarom zou ik willen dat mijn proefperiode verlaagd wordt naar 3 maanden als ik 40 uur moet werken. In plaats van de 24 uur en 6 maanden lang.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:07:02 #31
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_189533078
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:01 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Jij snapt het niet echt geloof ik.

Hij gaat daar 6 maanden aan het werk met BEHOUD van uitkering. Jij maakt het verhaal alleen maar lastiger.

Dus ook al verdient TS eigenlijk 1600 euro, de eerste 6 maanden krijgt hij gewoon nog 1200 euro van de gemeente. De werkgever betaalt namelijk niet uit.
Zoals ik al meerdere malen aangeef, moet TS dit aanvragen bij de gemeente om 100% zekerheid te hebben. In mijn gemeente werkt het zoals ik het omschrijf: mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, bijstand, statushouders enz.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_189533088
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:05 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

dit was ook mijn gedachte maar dan snap ik niet waarom de gemeente daarin mee gaat met een proefperiode van 6 maanden. Als ik dat werk al anderhalf jaar gedaan heb en ze mij wel kennen van het verleden. En toen deed ik mijn werk ook goed.

Daarom zou ik willen dat mijn proefperiode verlaagd wordt naar 3 maanden als ik 40 uur moet werken. In plaats van de 24 uur en 6 maanden lang.
Dat snap ik, dus zou ik dat eerst even bij je contactpersoon van de gemeente neerleggen, die kunnen dan weer onderhandelen met je werkgever. Maar mocht je toch maar 24 uur gaan werken zou ik het er lekker bij laten, want dat is voor jullie beide dan waarschijnlijk een stuk voordeliger.
pi_189533092
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:05 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

dit was ook mijn gedachte maar dan snap ik niet waarom de gemeente daarin mee gaat met een proefperiode van 6 maanden. Als ik dat werk al anderhalf jaar gedaan heb en ze mij wel kennen van het verleden. En toen deed ik mijn werk ook goed.

Daarom zou ik willen dat mijn proefperiode verlaagd wordt naar 3 maanden als ik 40 uur moet werken. In plaats van de 24 uur en 6 maanden lang.
2 maanden is standaard. Als je het werk al gedaan hebt en de werkgever kent je al, dan zou deze hele regeling niet gebruikt moeten worden, want hij weet dan al vooraf of je geschikt bent. Ik zou geen periode langer dan 2 maanden accepteren en anders moet hij maar een goede reden geven waarom het wel nodig is.
pi_189533125
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:07 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Zoals ik al meerdere malen aangeef, moet TS dit aanvragen bij de gemeente om 100% zekerheid te hebben. In mijn gemeente werkt het zoals ik het omschrijf: mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, bijstand, statushouders enz.
Jij zegt dit, en dat is verwarrend voor TS, want dat is dus niet waar.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:53 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Als jij met je 24u 1300 euro verdiend dan krijg je gewoon 1300 euro van je werkgever.
pi_189533202
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:01 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Jij snapt het niet echt geloof ik.

Hij gaat daar 6 maanden aan het werk met BEHOUD van uitkering. Jij maakt het verhaal alleen maar lastiger.

Dus ook al verdient TS eigenlijk 1600 euro, de eerste 6 maanden krijgt hij gewoon nog 1200 euro van de gemeente. De werkgever betaalt namelijk niet uit.
Maar stel de gemeente betaald standaard ¤1200. Terwijl ik eigenlijk ¤1600 zou verdienen. Krijg ik dan gewoon die ¤1200 of ook nog ¤400 van werkgever ?
pi_189533228
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:14 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Maar stel de gemeente betaald standaard ¤1200. Terwijl ik eigenlijk ¤1600 zou verdienen. Krijg ik dan gewoon die ¤1200 of ook nog ¤400 van werkgever ?
Dan hou je dus 1200, je kunt wel vragen om bijvoorbeeld de reiskosten. Maar alles via de gemeente, dat is in principe jouw werkgever die 6 maanden.
pi_189533255
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:16 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Dan hou je dus 1200, je kunt wel vragen om bijvoorbeeld de reiskosten. Maar alles via de gemeente, dat is in principe jouw werkgever die 6 maanden.
Daarom vind ik dat dus kut want ik heb nu 24 uur voor 6 maanden. Maar ze willen dat ik fulltime ga werken 40 uur. Maar dan blijf ik dus 1200 krijgen. Dan kan ik net zo goed 24 uur werken want daarmee krijg ik net zoveel als met 40 uur.

En dan heb ik het nog niet over dat half jaar proefperiode wat ik ook te lang vind.

Heb jij advies of tips ? Ik ga morgen ochtend naar mijn werkgever toe om weer vrijwillig te helpen. Dan zal hij vast wel over die 40 uur beginnen
pi_189533273
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:18 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Daarom vind ik dat dus kut want ik heb nu 24 uur voor 6 maanden. Maar ze willen dat ik fulltime ga werken 40 uur. Maar dan blijf ik dus 1200 krijgen. Dan kan ik net zo goed 24 uur werken want daarmee krijg ik net zoveel als met 40 uur.

En dan heb ik het nog niet over dat half jaar proefperiode wat ik ook te lang vind.

Heb jij advies of tips ? Ik ga morgen ochtend naar mijn werkgever toe om weer vrijwillig te helpen. Dan zal hij vast wel over die 40 uur beginnen
Je kan het er best met die werkgever over hebben als je al goed contact hebt, maar in principe regel je alles via de gemeente.
pi_189533291
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:19 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Je kan het er best met die werkgever over hebben als je al goed contact hebt, maar in principe regel je alles via de gemeente.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet voorleggen of wat te zeggen.

Zeggen dat ik 40 uur prettig vind maar dat ik dan ook graag verlaging van mijn proefperiode wil naar 2 maanden ? Omdat er met 24 uur of 40 uur voor mij geen voordeel uit te halen valt ?
pi_189533345
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:14 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Maar stel de gemeente betaald standaard ¤1200. Terwijl ik eigenlijk ¤1600 zou verdienen. Krijg ik dan gewoon die ¤1200 of ook nog ¤400 van werkgever ?
Als het echt om een proefplaatsing gaat, krijg je gewoon ¤ 1200 via je uitkering.
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:21 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet voorleggen of wat te zeggen.

Zeggen dat ik 40 uur prettig vind maar dat ik dan ook graag verlaging van mijn proefperiode wil naar 2 maanden ? Omdat er met 24 uur of 40 uur voor mij geen voordeel uit te halen valt ?
Misschien handiger om te zeggen dat je dat met de gemeente wil overleggen en dan je dilemma aan de gemeente voorleggen. Deze regeling is hier volgens mij niet voor bedoeld, dus als hij je graag meer uren wil laten werken, dan lijkt me dat de gemeente het er wel mee eens is dat die proefperiode best korter kan.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 17:25:10 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189533346
Overleg eens met je reintegratiecoach? Wij doen dat normaal max 2 maanden. Soms drie. Dit ivm verdrukking van de arbeidsmarkt en misbruik van clienten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189533828
Is het verstandig om de gemeente ook te zeggen dat ik gevraagd werd om zo nu en dan gratis te komen helpen klussen, omdat het budget op was.. en dat ik in ruil voor mijn hulp een baan zou krijgen ? En dat ik de 6 maanden proeftijd om die reden erg vervelend vind, want ze kennen mij al ?

Of loop ik dan gevaar met mijn uitkering? Ik heb er geen cent voor gekregen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 18:00:49 #43
408813 crew  trein2000
pi_189533869
Nou wordt het verhaal vreemd. Heb je daar nou al gewerkt of niet?

Punt 2 wat is de reden voor de bizar lange proefplaatsing?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189533900
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:00 schreef trein2000 het volgende:
Nou wordt het verhaal vreemd. Heb je daar nou al gewerkt of niet?

Punt 2 wat is de reden voor de bizar lange proefplaatsing?
Mijn proefperiode begint 1 november met 24 uur en proeftijd van 6 maanden via de gemeente.

Er gaan geruchten dat ze nu willen dat ik 40 uur fulltime ga werken.

Ik heb ze nu een paar keer geholpen, gratis, in ruil daarvoor zou ik een baan krijgen.

Nu achteraf komen ze met 6 maanden proeftijd en zeggen dat dat heel goed nieuws is voor mij.

Ik weet niet wat voor voordelen ik er aan heb als straks blijkt dat ik met 24 uur of 40 uur net zoveel geld blijf krijgen voor mijn gezin, namelijk ¤1200
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 18:04:07 #45
408813 crew  trein2000
pi_189533922
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:02 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Mijn proefperiode begint 1 november met 24 uur en proeftijd van 6 maanden via de gemeente.

Er gaan geruchten dat ze nu willen dat ik 40 uur fulltime ga werken.

Ik heb ze nu een paar keer geholpen, gratis, in ruil daarvoor zou ik een baan krijgen.

Nu achteraf komen ze met 6 maanden proeftijd en zeggen dat dat heel goed nieuws is voor mij.

Ik weet niet wat voor voordelen ik er aan heb als straks blijkt dat ik met 24 uur of 40 uur net zoveel geld blijf krijgen voor mijn gezin, namelijk ¤1200
Ok helder. Ja dat is uitkeringsfraude. Is op geld waardeerbare arbeid die je niet gemeld hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189533947
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ok helder. Ja dat is uitkeringsfraude. Is op geld waardeerbare arbeid die je niet gemeld hebt.
Maar ik heb er niet betaald voor gekregen. Ik zou in ruil een baan krijgen en dan komt je met 6 maanden proeftijd via de gemeente
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 18:10:42 #47
408813 crew  trein2000
pi_189534087
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:05 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Maar ik heb er niet betaald voor gekregen. Ik zou in ruil een baan krijgen en dan komt je met 6 maanden proeftijd via de gemeente
Dat maakt niet uit. Het is werk waar je geld voor kunt vragen. Zelfs een oppasoma moet het melden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 19:19:57 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189535277
Overleg maar gewoon met de gemeente. Over hoe het contract van de proefperiode opgebouwd wordt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189537111
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:53 schreef Folkwin het volgende:

[..]

Volgens mij maak je een denkfout.

De gemeente zal je salaris aanvullen tot 1200EUR. Als jij met je 24u 1300 euro verdiend dan krijg je gewoon 1300 euro van je werkgever. MAAR mocht je 800 euro verdienen dan vult de gemeente dit aan tot 1200 euro.
Zelfde geldt voor 40u. Als jij daarmee 1700 euro verdient dan vult de gemeente dus niet aan, maar werk je de week erna 24 uur dan tegen 1100 euro dan legt de gemeente 100 euro bij.

Jouw salaris en die van je partner worden bij elkaar opgeteld, en de gemeente zorgt er 6 maanden voor dat jullie minimaal 1200 euro ontvangen. Het voordeel voor de werkgever is dat zij subsidie krijgen van de gemeente. Het uiteindelijke (gezamenlijke) doel is een langdurige werkrelatie en uit de bijstand.

Voor wat betreft je vraag aangaande proeftijd. Ik denk dat het een redelijke vraag is om te stellen. Mogelijk zelfs een proeftijd adhv uren. 6 maand is 26 weken = 624u. Dus als je 40u per week werkt dan heb je uiteindelijk een proeftijd van 15,6 weken = 3,9 maand.

MAAR, hou er rekening mee dat als je met 24u minder dan 1200 euro verdiend het in jouw voordeel is om een proeftijd te houden van 6 maanden. Want op deze manier weet je wel zeker dat er gedurende die 6 maanden minimaal 1200 euro binnenkomt als er een keer weinig werk is als in max 24u.

Hoop dat je het zo een beetje snapt.
Proefplaatsing is 'met behoud van uitkering'. Ze ontvangt die periode geen loon van haar werkgever, maar haar uitkering zal doorlopen. Doet de gemeente om werkgevers te paaien (lees: subsidiëren) om bijstandontvangers aan te nemen.

Dus wanneer ze 40 uur gaat werken, betekent dat dat ze 1) daar niets meer voor krijgt dan haar bijstandsnorm, zelfs als ze meer uren werkt en dus verdient dan die norm, en 2) in haar uitkering ook nog eens gekort gaat worden door het werk van haar partner.

Waardoor je een situatie krijgt waar TS dus een aardige 10 uur per week voor niets werkt, en de uren die haar partner werkt helemaal niets opleveren.

Wat normaal al neerkomt op bijstandsontvangers uitknijpen (we hebben namelijk al een prima systeem om geschiktheid te testen; proeftijd), maar in het geval van TS al helemaal nergens op slaat door de extreme duur van de proefperiode en de eerdere ervaring bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189538387
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Proefplaatsing is 'met behoud van uitkering'. Ze ontvangt die periode geen loon van haar werkgever, maar haar uitkering zal doorlopen. Doet de gemeente om werkgevers te paaien (lees: subsidiëren) om bijstandontvangers aan te nemen.

Dus wanneer ze 40 uur gaat werken, betekent dat dat ze 1) daar niets meer voor krijgt dan haar bijstandsnorm, zelfs als ze meer uren werkt en dus verdient dan die norm, en 2) in haar uitkering ook nog eens gekort gaat worden door het werk van haar partner.

Waardoor je een situatie krijgt waar TS dus een aardige 10 uur per week voor niets werkt, en de uren die haar partner werkt helemaal niets opleveren.

Wat normaal al neerkomt op bijstandsontvangers uitknijpen (we hebben namelijk al een prima systeem om geschiktheid te testen; proeftijd), maar in het geval van TS al helemaal nergens op slaat door de extreme duur van de proefperiode en de eerdere ervaring bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie.
Dat denk ik dus ook en dat slaat nergens op.

Wat is jouw advies ? Akkoord gaan met 40 uur maar dan wel met een proeftijd van 2 maanden in plaats van de 6 maanden met 24 uur die ik nu heb ?

Begrijp me niet verkeerd maar precies watje zegt, mijn vriendin werkt voor niks en ik werk 10 uren extra voor niks en de bijstandsnorm blijft het zelfde.

Ik heb nu een plaatsing van 6 maanden 24 uur. Ik ben bang als ik niet akkoord ga met 40 uur en er financieel niet meer aan verdienen, dat dit gevolgen heeft voor mijn uitkering
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:50:22 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189538604
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook en dat slaat nergens op.

Wat is jouw advies ? Akkoord gaan met 40 uur maar dan wel met een proeftijd van 2 maanden in plaats van de 6 maanden met 24 uur die ik nu heb ?

Begrijp me niet verkeerd maar precies watje zegt, mijn vriendin werkt voor niks en ik werk 10 uren extra voor niks en de bijstandsnorm blijft het zelfde.

Ik heb nu een plaatsing van 6 maanden 24 uur. Ik ben bang als ik niet akkoord ga met 40 uur en er financieel niet meer aan verdienen, dat dit gevolgen heeft voor mijn uitkering
Overleg dit. Nogmaals. Met je consulent.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 oktober 2019 @ 21:52:43 #52
408813 crew  trein2000
pi_189538642
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook en dat slaat nergens op.

Wat is jouw advies ? Akkoord gaan met 40 uur maar dan wel met een proeftijd van 2 maanden in plaats van de 6 maanden met 24 uur die ik nu heb ?

Begrijp me niet verkeerd maar precies watje zegt, mijn vriendin werkt voor niks en ik werk 10 uren extra voor niks en de bijstandsnorm blijft het zelfde.

Ik heb nu een plaatsing van 6 maanden 24 uur. Ik ben bang als ik niet akkoord ga met 40 uur en er financieel niet meer aan verdienen, dat dit gevolgen heeft voor mijn uitkering
JE hebt niet zoveel onderhandelingspositie. Het is slikken of stikken. Dus ga in overleg, want hard opstellen gaat je niet helpen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189539576
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook en dat slaat nergens op.

Wat is jouw advies ? Akkoord gaan met 40 uur maar dan wel met een proeftijd van 2 maanden in plaats van de 6 maanden met 24 uur die ik nu heb ?

Begrijp me niet verkeerd maar precies watje zegt, mijn vriendin werkt voor niks en ik werk 10 uren extra voor niks en de bijstandsnorm blijft het zelfde.

Ik heb nu een plaatsing van 6 maanden 24 uur. Ik ben bang als ik niet akkoord ga met 40 uur en er financieel niet meer aan verdienen, dat dit gevolgen heeft voor mijn uitkering
Wat de uiterst intelligente heren boven mij al zeggen; bespreek dit met je contactpersoon bij de gemeente.

Niet vanuit het idee dat 'je niet wilt werken' oid, maar dat je je hier wel zorgen over maakt. Voornamelijk vanuit het argument dat je dezelfde functie al bij hetzelfde bedrijf vervuld hebt, en dat 6 maanden proefplaatsing dan wel heel erg lang is. En daar komt dan ook nog eens bij dat het natuurlijk erg raar is om tegen een werknemer te zeggen 'we willen je graag meer uren hebben werken, maar je zit nog wel in je proefplaatsing hoor, dus we weten nog niet of je wel geschikt bent'. En hoewel dat hele proefplaatsing spelletje natuurlijk gemeentelijk beleid is, is je contactpersoon ook gewoon iemand van vlees en bloed, die ook heus wel begrijpt dat het hartstikke kut is als jij straks 6 maanden lang 40 uur (plus de uren van je vriendin) werkt en jullie er samen een inkomen op bijstandsniveau voor terug krijgen. Zolang die persoon niet het idee krijgt dat je het werk wilt weigeren, zit je wel goed. Daarbij heeft die persoon de afgelopen tijd namelijk ook wel meegekregen (of in de aantekeningen in je dossier gelezen) dat je het liefste weer gewoon aan het werk en uit de bijstand wilt.

En dan dus eigenlijk aan die persoon vragen of het mogelijk is om de proefplaatsing (en daarmee dan uiteindelijk ook het hele bijstandstraject) te laten eindigen op het moment dat je van 24 naar 40 uur gaat. Dat zou, denk ik, voor jou het meest optimaal zijn? Of, als die proefplaatsing niet verkort kan worden, of de gemeente het erg zou vinden (volgens mij kost dat ze namelijk niets meer of minder) wanneer je die 40 uur pas accepteert nadat je proefplaatsing eindigt. Want volgens mij is 24 uur + inkomen vriendin toch wel genoeg om die ¤1200 te halen.

Waarbij (even samenvattend) je beste argumenten dus zijn dat:
1. 6 maanden proefplaatsing is sowieso heel erg lang is.
2. Jij hebt dat werk al voor die werkgever gedaan. Zonder klachten. (Ik neem aan dat die arbeidsovereenkomst dan ook buiten jouw schuld geëindigd is?)
3. Het moment dat zij jou 40 uur willen laten werken en jij dat accepteert, dat toch wel bewijst dat je daar naar beider tevredenheid werkt en dus succesvol geplaatst bent.

En als blijkt dat de soep toch niet zo heet wordt opgediend, dan zal die persoon je dat ook kunnen vertellen.

Hoe concreet is dat aanbod van 24 naar 40 uur?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 20-10-2019 22:59:21 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_189540208
Ik zou in de tussentijd bij andere werkgevers gaan solliciteren.

Het feit dat je daar al anderhalf jaar gewerkt en nu 6 maanden (!) op proefplaatsing moet zou bij mij al allemaal alarmbelletjes laten afgaan. Helemaal wanneer je een commercieel bedrijf hebt geholpen met arbeid en ze je hiervoor niet betaald hebben.

Overduidelijk dat ze geen budget hebben, ik durf te wedden dat wanneer je proefplaatsing over is ze aangeven dat je toch niet bij het bedrijf past.
pi_189549515
Vandaag met mijn consulent gebeld en hij vertelde dat ik mij geen zorgen hoef te maken.

Ik zei dat ik dat werk eerder al anderhalf jaar had gedaan en dat de proef plaatsing van 6 maanden wel heel erg lang is.

Hij dacht dat dit 1 week was en hij was het daar ook mee eens.

Als hij het goed had dan zou ik straks in loondienst komen tijdens mijn proefplaatsing en de gemeente vult het aan tot ¤1200.

Stel ik verdien ¤800 en mijn partner ¤200 dan krijgen wij van de gemeente nog ¤200 zodat het totaal ¤1200 is.

Deze meneer wist het allemaal niet zeker en daarom heeft hij gevraagd of mijn baas die overeenkomst kan opsturen (had de gemeente nog niet ontvangen) en dan kon hij even lezen hoe en wat en meer informatie opdoen en daarna wilde hij wel met mij in gesprek.

Van wat ik begrepen heb is het voor mij niet nadelig of ik nou 24 uur werk of 40 uur. Ik hoefde mij niet zorgen te maken dat ik dezelfde ¤1200 krijg en gekort wordt door het inkomen van partnee.. hij zei tuurlijk blijf je niet op ¤1200 want dan zou ik met 40 uur en mijn partner die ook nog werkt op bijstandsniveau blijven.

Hij meent dat ik in loondienst kom en dat de gemeente tot ¤1200 aanvult en dat alles wat ik meer werk en verdien dat komt daar bovenop en wat mijn partner met haar baan verdient dat zou dan niet meer gekort worden op de bijstandsuitkering.


Verder vond hij het wel heel vreemd die 6 maanden proefplaatsing en was ook van mening dat dat wel 2 maanden of maximaal 3 maanden kan. Hij wist niet beter dat ik 1 week voor hun heb gewerkt.

Ergens klopt dat ook wel, want die ene week dat ik voor hun heb gewerkt, die week daarop had ik een andere baas omdat het bedrijf was overgenomen.

Maar zij hebben nog lang genoeg met die nieuwe baas gewerkt en weten dat ik anderhalf jaar nog heb gewerkt en goed mijn werk deed.

Nu snap ik ook waarom mijn baas zei: laat de gemeente maar aan mij over en zeg eerst maar even niks. Dat regel ik allemaal wel. (Nadat we ook afgesproken hadden dat ik onbetaald zou komen helpen in ruil voor een baan, omdat er nog het eea moet gebeuren voordat zij starten en er geen budget is.).

[ Bericht 7% gewijzigd door Faerlina91 op 21-10-2019 17:01:10 ]
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 17:20:45 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189549829
Mooi dat je gebeld hebt :)
Voelt dan ook vast beter. Vond de 6mnd namelijk rijkelijk lang.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189567962
Ik had een vraag nog. Op 1 november begint mijn half jaar proefplaatsing met 24 uur in de week

1 november moet ik ook iemand tijdelijk vervangen voor 3 weken omdat hij met vakantie gaat. Die jongen werkt 40 uur.

Het gerucht gaat dat ik dus ook snel 40 uur krijg. Want met 24 uur in de week kan ik niet al zijn werk overnemen.

Kan en mag ik 40 uur weigeren zo vlak voor die tijd nog als ze daar mee komen ? Ik wil dat namelijk eerst met de gemeente bespreken wat voor gevolgen dat heeft voor mijn uitkering etc etc.

Ik denk namelijk dat ik ook niet wil dat ik 24 uur op papier heb en de rest zwart krijg betaald. Want als de gemeente daar achter komt dan heeft dat ernstige gevolgen voor de bijstandsuitkering.

Dan zeggen ze wel "maar daarom krijg je het ook in het handje, zodat niemand het weer" maar ik wil geen risico lopen. Ik heb een zwakte om nee te zeggen en voor mijzelf op te komen.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:00:25 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189568292
Het is een proeftijd. Dat je drie weken wat meer uren draait is toch ook wel oke? Zolang je maar niet met jezelf laat sollen. Lijkt me sterk dat je die dan ook betaald krijgt. Het is een beetje geven en nemen. Vraag eventueel of je dat tijd-voor-tijd krijgt zodat je zelf ook een paar dagen vakantie kunt krijgen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:04:00 #59
408813 crew  trein2000
pi_189568360
Je kunt die vraag toch nu al voorleggen bij de gemeente. Of zeggen dat je bedenktijd wil en dan de vraag voorleggen bij de gemeente
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189568570
Hou vooral heel erg close contact met je consulent of job coach of hoe dat tegenwoordig ook maar heet. Doe exact wat die van je vraagt en als je werkgever andere dingen van je verlangt geef dan aan dat zolang jij geen arbeidscontract hebt alles via de gemeente moet lopen en zorg dat je alles via de mail doet en zwart op wit hebt.

Ik heb zelf een hele slechte ervaring met een dergelijke constructie dus ik ben erg achterdochtig geworden. Ga vooral niet zomaar meer werken dan in je contract staat en geef aan dat als ze je zo graag willen hebben dat ze nu al meer uren aan je toevertrouwen ze je ook gewoon een volwaardig arbeidscontract kunnen aanbieden. Wees welwillend, maar laat je niet aan het lijntje houden en geef je consulent een schop onder zijn kont als die te lui is om dingen voor je uit te zoeken of te regelen.

Ik vind het heel goed van je dat je op de terugweg bent naar een volwaardige baan. Doe je best, maar laat je niet uitbuiten!
pi_189569515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:00 schreef Renesite het volgende:
Het is een proeftijd. Dat je drie weken wat meer uren draait is toch ook wel oke? Zolang je maar niet met jezelf laat sollen. Lijkt me sterk dat je die dan ook betaald krijgt. Het is een beetje geven en nemen. Vraag eventueel of je dat tijd-voor-tijd krijgt zodat je zelf ook een paar dagen vakantie kunt krijgen.
Dat is waar en is een mooie een die tijd voor tijd. Maar ik heb nu ook al 5 weken geholpen elke maandag woensdag vrijdag ochtend zonder er voor betaald te krijgen.

Mijn proefplaatsing begint 1 november met 24 uur in de week. Is het dan raar om geld te vragen bovenop die 24 uur wanneer ik 40 uur moet werken? Ik bedoel het is gewoon werk wat ik doe toch. Die jongen die ik tijdelijk vervang die krijgt er ook gewoon voor betaald. En als ik hem niet vervang dan is er niemand anders die dat kan doen.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:54:17 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189569555
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:52 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Dat is waar en is een mooie een die tijd voor tijd. Maar ik heb nu ook al 5 weken geholpen elke maandag woensdag vrijdag ochtend zonder er voor betaald te krijgen.

Mijn proefplaatsing begint 1 november met 24 uur in de week. Is het dan raar om geld te vragen bovenop die 24 uur wanneer ik 40 uur moet werken? Ik bedoel het is gewoon werk wat ik doe toch. Die jongen die ik tijdelijk vervang die krijgt er ook gewoon voor betaald. En als ik hem niet vervang dan is er niemand anders die dat kan doen.
Dat is raar. Accepteer dat je eerst moet investeren alvorens je kunt oogsten. Je hebt er meer aan het niet te vragen. Immers, wat je krijgt wordt wederom in mindering gebracht op je uitkering. Dus netto zie jij er zelf in mijn optiek niks van terug.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189569765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat is raar. Accepteer dat je eerst moet investeren alvorens je kunt oogsten. Je hebt er meer aan het niet te vragen. Immers, wat je krijgt wordt wederom in mindering gebracht op je uitkering. Dus netto zie jij er zelf in mijn optiek niks van terug.
Ik had gister met mijn consulent gebeld hij zei dat de gemeente tot ¤1200 aanvult. Met 24 uur en een partner zit ik daar al snel op. Alles boven de ¤1200 dat moet het bedrijf gewoon uitbetalen zei hij.

Dus als ik die 16 extra uren per week zou laten schieten of niks voor terug krijg zou zonde zijn toch ? Mijn proefplaatsing is dan al begonnen en dat is dan ook gewoon werken wat ik doe. Die jongen die ik overneem werkt 40 uur en ook via de gemeente en die krijgt ¤1500. Dan zou ik dat ook moeten krijgen en niet in de vorm van een bijdrage of een tegemoetkoming of wat dan ook.

Ik vind dat ik lang genoeg gratis geholpen heb de afgelopen weken en als ik dat langer zou doen dan vind ik wel dat er een beetje misbruik wordt gemaakt van de situatie
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:07:53 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189569891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:02 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Ik had gister met mijn consulent gebeld hij zei dat de gemeente tot ¤1200 aanvult. Met 24 uur en een partner zit ik daar al snel op. Alles boven de ¤1200 dat moet het bedrijf gewoon uitbetalen zei hij.

Dus als ik die 16 extra uren per week zou laten schieten of niks voor terug krijg zou zonde zijn toch ? Mijn proefplaatsing is dan al begonnen en dat is dan ook gewoon werken wat ik doe. Die jongen die ik overneem werkt 40 uur en ook via de gemeente en die krijgt ¤1500. Dan zou ik dat ook moeten krijgen en niet in de vorm van een bijdrage of een tegemoetkoming of wat dan ook.

Ik vind dat ik lang genoeg gratis geholpen heb de afgelopen weken en als ik dat langer zou doen dan vind ik wel dat er een beetje misbruik wordt gemaakt van de situatie
Ja, maar wanneer je werkt stopt in principe je proefplaatsing lijkt mij. Immers, dan ben je niet meer afhankelijk van een gemeentelijke uitkering. De gemeente initieert de proefplaatsing. Zonde de proefplaatsing zou je er niet aan het werk komen begrijp ik te lezen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189570004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, maar wanneer je werkt stopt in principe je proefplaatsing lijkt mij. Immers, dan ben je niet meer afhankelijk van een gemeentelijke uitkering. De gemeente initieert de proefplaatsing. Zonde de proefplaatsing zou je er niet aan het werk komen begrijp ik te lezen?
Mijn werkelijke baas zag er een mooie mogelijkheid in dat ik in de uitkering zit en op die manier mij gratis 6 maanden te laten werken, zonder dat het hem een cent kost. Na die proefplaatsing moeten ze minimaal 6 maanden contract bieden. Maar die baas had bij de gemeente de indruk gewekt dat ik 1 week voor ze had gewerkt terwijl ik die functie al anderhalf jaar had gedaan. De consulent zei dat een half jaar dan ook wel echt heel erg lang is na.

Consulent had mijn baas gevraagd om die plaatsing contract terug te sturen zodat consulent het kon inlezen en informatie kan opdoen alvorens hij een gesprek met mijn werkelijke baas kan aangaan dat 6 maanden veel te lang is en die regeling hiervoor niet bedoeld is.

Mogelijk zal ik dan ook meer duidelijkheid krijgen over hoe het met mijn uitkering zit wanneer ik 24 uur werk of 40 uur en of ik dan op de ¤1200 blijf zitten of niet.

Want zoals iemand anders hier zei dan zou ik 1) niet alleen 10 uur in de week voor niets werken maar 2) mijn partner haar inkomsten worden dan weer in mindering gebracht op de uitkering dus dan brengen die uren ook niks op.

Mijn consulent zei gister dat ik mij geen zorgen hoef te maken en volgens hem zou het gewoon zo zijn dat ik in loondienst kom. De gemeente betaald tot ¤1200 en alles wat ik daarboven werk/verdien dat hoort mijn baas dan uit te betalen.

Ik hoop dat ik een beetje een goed beeld schets zo..

Edit: voor hij plannen had om opnieuw te beginnen toen vroeg mijn baas al of ik wou komen werken. En ik ben daar geweest en hij had het over geen budget voor verbouwing etc.. en of ik dan gratis wou komen helpen en in ruil daarvan zou ik een baan krijgen. Hij zei laat de gemeente maar aan mij over dat regel ik wel even. Hij is dus bij de gemeente geweest en heeft het zo weten te vertellen dat ik nog helemaal geen ervaring heb en zo is die 6 maanden proefplaatsing waarschijnlijk tot stand gekomen.

Ik heb 1 week voor deze baas gewerkt en die week later had ik een andere baas want het bedrijf was verkocht aan iemand anders. Maar het werk ging wel gewoon door en dat heb ik anderhalf jaar gedaan zonder problemen. En hij moet dat weten want hij heeft daar ook nog een jaar rondgelopen
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:17:08 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189570116
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:13 schreef Faerlina91 het volgende:

[..]

Mijn werkelijke baas zag er een mooie mogelijkheid in dat ik in de uitkering zit en op die manier mij gratis 6 maanden te laten werken, zonder dat het hem een cent kost. Na die proefplaatsing moeten ze minimaal 6 maanden contract bieden. Maar die baas had bij de gemeente de indruk gewekt dat ik 1 week voor ze had gewerkt terwijl ik die functie al anderhalf jaar had gedaan. De consulent zei dat een half jaar dan ook wel echt heel erg lang is na.

Consulent had mijn baas gevraagd om die plaatsing contract terug te sturen zodat consulent het kon inlezen en informatie kan opdoen alvorens hij een gesprek met mijn werkelijke baas kan aangaan dat 6 maanden veel te lang is en die regeling hiervoor niet bedoeld is.

Mogelijk zal ik dan ook meer duidelijkheid krijgen over hoe het met mijn uitkering zit wanneer ik 24 uur werk of 40 uur en of ik dan op de ¤1200 blijf zitten of niet.

Want zoals iemand anders hier zei dan zou ik 1) niet alleen 10 uur in de week voor niets werken maar 2) mijn partner haar inkomsten worden dan weer in mindering gebracht op de uitkering dus dan brengen die uren ook niks op.

Mijn consulent zei gister dat ik mij geen zorgen hoef te maken en volgens hem zou het gewoon zo zijn dat ik in loondienst kom. De gemeente betaald tot ¤1200 en alles wat ik daarboven werk/verdien dat hoort mijn baas dan uit te betalen.

Ik hoop dat ik een beetje een goed beeld schets zo..
Ja, dus zonder de proefplaatsing zou je er niet werken. Wacht het even af. Drie maanden uitzitten, ervaring op doen, in contact blijven met je coach. Maar vooral: wat is je uiteindelijke doel. Er een baan krijgen? Dan is het aan jou om een goede indruk achter te laten. Je kent wellicht de baas goed genoeg waar het hem om te doen is.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189572844
Het feit dat hij zo'n dealtje met je maakt voor gratis werk is pure uitbuiting van iemand in een zeer afhankelijke situatie, vertrouw die baas van je voor geen millimeter en zorg dat je alles zwart op wit hebt en werk geen seconde gratis. Hij heeft echt niet jouw belang voor ogen, maar alleen zijn eigen en ziet een mooie gratis werkkracht die hij zo lang mogelijk gratis zal laten werken. Sorry dat ik zo negatief en wantrouwend ben, maar dit is exact het patroon wat ik zelf ook heb meegemaakt.
pi_189574418
Schokkend dat de gemeente hieraan mee werkt, op deze manier verdruk je gewoon betaalde arbeidsplaatsen. Ik krijg de indruk uit het verhaal dat de werkgever nimmer de intentie heeft om bij gebleken geschiktheid de werknemer op termijn in (vaste) dienst te nemen, hetgeen wel de doelstelling is van dergelijke trajecten.


Mijn tip zou zijn om te overwegen om er te werken, en gelijktijdig (kan mooi bij 24 uur) te solliciteren bij andere werkgevers. Deze werkgever gaat jou geen perspectief bieden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_189576500
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:45 schreef Alfje het volgende:
Het feit dat hij zo'n dealtje met je maakt voor gratis werk is pure uitbuiting van iemand in een zeer afhankelijke situatie, vertrouw die baas van je voor geen millimeter en zorg dat je alles zwart op wit hebt en werk geen seconde gratis. Hij heeft echt niet jouw belang voor ogen, maar alleen zijn eigen en ziet een mooie gratis werkkracht die hij zo lang mogelijk gratis zal laten werken. Sorry dat ik zo negatief en wantrouwend ben, maar dit is exact het patroon wat ik zelf ook heb meegemaakt.
Dit idd. Er is geen budget dus hij gaat je helemaal niet in dienst nemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 23 oktober 2019 @ 09:46:36 #70
414785 sirdanilot
pi_189576577
Ik zou de 6 maanden proeftijd allene accepteren voor het parttime werk.

Als het bedrijf je later inderdaad 40 uur wil aanbieden, zou ik een normaal contract eisen (buiten de gemeente/behoud van uitkering om) met een passend salaris.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_191120447
Mijn proeftijd zit erop.

Ik heb een 38 uur contract aangeboden gekregen met ¤10.51 bruto per uur en ¤1730 bruto per maand.

Ik ben 29 jaar
Kan iemand mij vertellen wat ik elke maand ongeveer netto over houd ?

Zit in de sector groothandel groenten en fruit.

Ik zit in contractjaar 1. Ze wilden mij niet hetzelfde geven (minimum) als iemand die nieuw komt, gezien mijn ervaring.
pi_191120683
Na 6 maanden bijna gratis voor die werkgever gewerkt te hebben blijk je ineens ongeschikt voor het werk en wordt je vervangen door een zo goed als gratis nieuwe bijstandsgerechtigde. :Y
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191120852
Ik schat zo een 1350, ik zou me niet te veel focussen op salris, bespreek je doorgroei mogelijkheden, kijk ook of je eventueel cursussen mag doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_191120970
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 20:20 schreef Faerlina91 het volgende:
Mijn proeftijd zit erop.

Ik heb een 38 uur contract aangeboden gekregen met ¤10.51 bruto per uur en ¤1730 bruto per maand.

Ik ben 29 jaar
Kan iemand mij vertellen wat ik elke maand ongeveer netto over houd ?

Zit in de sector groothandel groenten en fruit.

Ik zit in contractjaar 1. Ze wilden mij niet hetzelfde geven (minimum) als iemand die nieuw komt, gezien mijn ervaring.
Gefeliciteerd! Dat is uiteindelijk ook een stuk sneller gegaan dan dan die 6 maanden.

En voor wat betreft je vraag, je kan een berekening maken op https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto
pi_191304024
Maar er staat in mijn contract ook dat mijn werkweek maandag tot vrijdag is. Terwijl ik ook op zaterdagen werk (gister eerste loondienst werkdag)
Dan krijg ik dat toch ook uitbetaald wat ik werk of moet ik daar achteraan gaan? Straks zeggen ze dat ik gister niet betaald krijg omdat in contract maandag tot vrijdag staat

Ps ik heb gedurende afgelopen. 3 maanden in proeftijd regelmatig de zaterdagen gewerkt omdat dat moest.
pi_191304078
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 08:37 schreef Faerlina91 het volgende:
Maar er staat in mijn contract ook dat mijn werkweek maandag tot vrijdag is. Terwijl ik ook op zaterdagen werk (gister eerste loondienst werkdag)
Dan krijg ik dat toch ook uitbetaald wat ik werk of moet ik daar achteraan gaan? Straks zeggen ze dat ik gister niet betaald krijg omdat in contract maandag tot vrijdag staat

Ps ik heb gedurende afgelopen. 3 maanden in proeftijd regelmatig de zaterdagen gewerkt omdat dat moest.
Mooi punt om te vragen.

quote:
Ik zie dat hier staat werken van maandag tot vrijdag. Klopt het dat ik dan niet meer op zaterdagen wordt ingeroosterd, of moet het zijn maandag tot en met zaterdag? Kunnen jullie dit duidelijk maken?
pi_191304152
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 08:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mooi punt om te vragen.
[..]

Ik zal deze vraag gaan stellen bedankt. Maar omdat ik gister van 06:00 tot 12:00 heb gewerkt dan moeten zij dat toch gewoon uitbetalen ookal staat er dat mijn werkweek maandag tot vrijdag is. Immers zij verwachten dat ik gister moet werken
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 09:07:12 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191304169
Lijkt me een standaard zin iit wen standaard contract.
Top dat je er nu werkt. Nu wat ervaring opdoen, kijken of je kunt groeien en indien het niet is wat je wilt heb je altijd het recht om je heen te kijken. Maar fijn dat je nu zelf centen verdient lijkt me.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191304186
-

Dit staat er zoal in mijn contract. Ik vind het ook raar dat er niks in staat over overwerken. Ik vroeg hoe dat zit en ze zeiden "we zullen proberen overuren uit te betalen maar je uren gaan nooit weg". Ik heb de afgelopen 5 weken elke keer 40-43 uur gewerkt.

Ze zeiden vorige week ik geef jou 38 uur contract want dat werk ik nu ook al 6 maanden. Vervolgens schuiven ze contract onder mijn neus waarop staat 30-38 uur voor 7 maanden. Na die 7 maanden krijg ik wel 38 uur erop staan zei ze maar die 30-38 van nu js omdat ze nog steeds startende zijn (sinds half november).

En over ziekte staat in het contract: melden voor 06:00. Verder niks over wachtdagen of dat ik doorbetaald krijg.

Ik werk volgens de CAO Groothandel groenten en fruit.

[ Bericht 7% gewijzigd door Rene op 02-02-2020 09:32:18 ]
  Moderator zondag 2 februari 2020 @ 09:32:07 #81
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191304370
Vind je het handig dat het adres van je werkgever erin staat?
Ik heb hem er even uit gehaald.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191304400
Als je meer uren maakt dan 38 heeft de werkgever de keuze om je uit te betalen of vrij te geven.
.
pi_191304427
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:34 schreef Fer het volgende:
Als je meer uren maakt dan 38 heeft de werkgever de keuze om je uit te betalen of vrij te geven.
Dit dus, meeste gevallen is dit tijd voor tijd, dus soort van vrije dagen, let wel op dat als je veel tijd voor tijd opbouwt je dit ook opneemt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_191304548
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit dus, meeste gevallen is dit tijd voor tijd, dus soort van vrije dagen, let wel op dat als je veel tijd voor tijd opbouwt je dit ook opneemt.
Of later laten uitbetalen in de hoop dat je salaris dan gestegen is. Kan een hele leuke spaarpot zijn :7
pi_191304580
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:52 schreef snabbi het volgende:

[..]

Of later laten uitbetalen in de hoop dat je salaris dan gestegen is. Kan een hele leuke spaarpot zijn :7
Ja als ze tussentijds niet failliet gaan.
.
pi_191305269
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja als ze tussentijds niet failliet gaan.
^O^ zeker waar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')