abonnement Unibet Coolblue
pi_189528980
Ik post het maar hier hoewel het eigenlijk niks digitaals is, ik zie geen ander geschikt forumonderdeel.... Ik kan de designers die apparaten ontwerpen soms de nek omdraaien, ze ontwerpen vaak puur op uiterlijk en niet op gebruiksgemak. Zo ook het toetsenbord van een laptop die een vriend van ons cadeau heeft gekregen (en niet meer in te ruilen is). De vriend heeft een gezichtshandicap waardoor een hoog contrast heel belangrijk voor hem is. Het scherm is geen probleem, dat is allemaal instelbaar. het toetsenbord echter heeft grijsachtige tekens op bijna wit. Hoe verzinnen ze het.... Weet iemand een manier om dat te verbeteren?
a) Bestaan er bv letterstickers met alle tekens die je er op kunt plakken?
b) De tekens zijn een beetje verdiept in de toetsen: kun je (zoals bij de grafische etstechniek) op een nette manier de verdiepte tekens vullen met iets inktachtigs en de toetsen daarna weer netjes afpoetsen?
c) Geduldig intekenen met een fijne markerpen?
Zinnige antwoorden worden zeer op prijs gesteld, de betreffende vriend kan er nauwelijks mee uit de voeten nu. !
pi_189529025
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_189529071
quote:
Goede tip op basis waarvan ik verder kan zoeken, ik wist er het bestaan niet van. Dit model is voor een ander merk en past niet. Maar dan loont het misschien de moeite om gewoon de fabrikant te benaderen met de vraag. Die ik daarmee ook meteen kan attenderen op het problematische design....
pi_189529112
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:55 schreef Lucky53 het volgende:

[..]

Goede tip op basis waarvan ik verder kan zoeken, ik wist er het bestaan niet van. Dit model is voor een ander merk en past niet. Maar dan loont het misschien de moeite om gewoon de fabrikant te benaderen met de vraag. Die ik daarmee ook meteen kan attenderen op het problematische design....
Klopt alleen zijn het vaak derden die zoiets maken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_189529166
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:59 schreef halfway het volgende:

Klopt alleen zijn het vaak derden die zoiets maken.
Dat weet ik, maar daar kom ik dan wel achter (denk ik ;) )
pi_189529364
Blind kunnen typen?
  zondag 20 oktober 2019 @ 13:33:26 #9
225540 Pugg
Friends forever
  zondag 20 oktober 2019 @ 13:58:47 #10
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_189530550
Ik denk dat het makkelijker is om een los PC USB toetsenbord aan te sluiten op de laptop. Dan kan je zelfs een speciaal toetsenbord uitzoeken wat wel goed zichtbaar is.

Edit: is het niet toevallig een toetsenbord met verlichting, waarvan de verlichting uit staat? Welk model laptop is het?

[ Bericht 26% gewijzigd door versterker op 20-10-2019 14:06:46 ]
pi_189533505
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:58 schreef versterker het volgende:
Ik denk dat het makkelijker is om een los PC USB toetsenbord aan te sluiten op de laptop. Dan kan je zelfs een speciaal toetsenbord uitzoeken wat wel goed zichtbaar is.

Edit: is het niet toevallig een toetsenbord met verlichting, waarvan de verlichting uit staat? Welk model laptop is het?
Goede tips! Ik ga dat uitzoeken!! (Van verlichte toetsenborden wist ik ook het bestaan al niet ;) )
pi_189533539
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:33 schreef Pugg het volgende:

[..]

Dank voor de tip ^O^
Ha, fijn, ze bestaan dus, die stickers!! Maar eerst even kijken of er toevallig geen verlichting in dat toetsenbord zit zoals @versterker oppert
pi_189533565
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 12:15 schreef hoechst het volgende:
Blind kunnen typen?
Ja, maar dat is voor de persoon in kwestie nog een héééél erg lange weg......
pi_189533584
quote:
Dank!! We zitten op het goede spoor nu met alle tips ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')