abonnement Unibet Coolblue
pi_189531991
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik was mijn ruiten 1x in de 3 jaar ofzo, met een emmer water en wat afwasmiddel erin.
Kost echt geen kut, alleen een uurtje van je vrije tijd. Vaker wassen is echt zinloos, verschil zie je dan niet eens.

Ik verbaas me soms om de bullshit waar mensen hun geld aan uitgeven, en dan gaan zeiken dat het allemaal zo duur is... :')
Ja, en als je nou eens ramen hebt waar je zelf niet bij kunt komen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189532014
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet te betekenen dat het zwart is, maar het is vaak makkelijker en zekerder dat hij zijn geld krijgt.
Tja, die lulsmoes is al oud en nu ook niet van toepassing. Want hij zegt dat hij het per direct via de bank wil betalen. Dan zeg jij dat die zakkenwasser ZEKERDER is als hij het LATER contant komt ophalen dan dat hij het gelijk overgemaakt krijgt?

Nope, die man wil het liever later / ooit contant krijgen dan per direct op de bank. Misschien krijgt 'ie dan problemen met het uwv, of hij moet dan administratie gaan doen waar hij dus blijkbaar geen zin in heeft etc etc...

Sorry maar het is wel heel erg naief om te denken dat iemand z'n geld later zou willen dan direct.
pi_189532151
quote:
13s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:39 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe zit het hier nou mee? Glazenwassers verdelen onderling buurten en straten, zodat er geen concurrentie is en ze dus het volle pond kunnen rekenen.

De ACM doet hier (nauwelijks) wat tegen en de consument draait op voor de kosten die door deze kartels worden opgelegd. Moeten bouwbedrijven of banken eens doen...

Er was ooit een openbaar register glazenwassers in 2012, maar dat heeft maar 4/5 jaar stand gehouden en is weer opgedoekt omdat het de kartelvorming niet kon breken.
Hoe het zit is als volgt. Er zijn een hoop redenen.

De ACM en alle andere handhavers in NL krijgen info uit de markt. Ze hebben alleen geen zin en tijd om ALLE fraude/misdaad/onrechtvaardigheid op te lossen.

Dus doen ze het in projecten. Dus ze richten hun pijlen op 1 sector en gaan daar eens wat doen. Zoiets duurt jaren. Dan pakken ze weer iets nieuws op.

Zo hebben rijscholen decennia lang zwart kunnen bijklussen totdat eindelijk de belastingdienst eens ging controleren. Het was al jarenlang duidelijk dat de fraude daar de spuigaten uit liep. Maar al die tijd deden ze niks.

Sowieso doet de ACM alleen iets tegen hele grote bedrijven.

Sectoren met alleen maar kleine visjes daar doen ze niks tegen.

Zo ben ik bezig om een legaal transportbedrijfje te beginnen. Hiervoor is een dure NIWO vergunning verplicht en andere eisen. Ondertussen staat marktplaats bol van de illegale transportbedrijfjes. Alles contant. Geen transportverzekering etc etc. Dat is al jaren zo. Niemand die het wat boeit.

Schilders, stukadoors, garages etc etc. Allemaal doen ze een deel wit een deel zwart.

Kartels van allerlei producten. Bijv. aanhangerdealers mogen max X % korting geven op de adviesprijs. Mijn aanhangerdealer krijgt van een bepaald merk niet meer geleverd omdat hij teveel korting gaf.

Verlichting webshops mogen max X % korting geven. Want als de klant in de bouwmarkt staat en een lamp op internet gaat vergelijken moet die niet veel goedkoper zijn online. Dus gaat een webshop onder die prijs zitten? Geen levering meer!
Alleen de Philips Lighting divisie laat het vrij. Want die ligt toevallig wel onder het vergrootglas van de ACM. Maar Eglo, Lucide, Brilliant, Massive, ETH etc die hebben vertegenwoordigers die even een hartig woordje komen spreken als je je niet aan het kartel houdt.

De helft van de Nederlanders vind fraude echter prima. Zwartwerk vinden ze sowieso wel best. Van prijsafspraken weten ze weinig dus dat gaat ook gewoon door.

Punt is gewoon dat je absoluut niet moet denken dat het beeld waarin je bent opgegroeid dat we in een eerlijk land wonen het juiste beeld is. Nederland is gewoon een milde bananenrepubliek.

Die glazenwassers daar gaat al helemaal niemand aan beginnen. Die adverteren met prepaid 06 nummers. Handhaving kost veel tijd maar weinig winst. Het zijn toch kale kippen. Vaak met uitkering. Ook al zijn ze betrapt, ze hebben alsnog recht op het bestaansminimum.

Ik heb ooit weleens een wethouder horen zeggen 'zonder zwarte economie kan de witte niet bestaan'
pi_189532281
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Samen voor ons eigen. _O_
Goudeerlijk crimineel :D
Mooie vondst wel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189532326
Ik zoek ook een glazenwasser, ga er extra een uit een andere hood vragen. Oh wacht, hier heb je geen glazenwasser kartels :')
Ik was hier...
pi_189533098
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, en als je nou eens ramen hebt waar je zelf niet bij kunt komen?
Dan schaf je eenmalig een ladder aan, of leent hem ergens.
pindazakje
pi_189533457
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dan schaf je eenmalig een ladder aan, of leent hem ergens.
Tsja, die moet je dan ook maar weer ergens opslaan ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189533631
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Tsja, die moet je dan ook maar weer ergens opslaan ;)
Garagebox huren voor je ladder
pindazakje
pi_189533863
Rambam heeft een keer een uitzending gemaakt waarin ze zelf zogenaamd een glazenwassersbedrijfje zijn begonnen en maar een willekeurige straat pakten. Die werden dus wel echt bedreigd. Wel mooie tv.
pi_189534130
Zelf een bedrijfje starten en onder de prijs van de rest gaan zitten :)
pi_189535116
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Garagebox huren voor je ladder
volgens mij kun je dan beter de ladder gewoon huren :D
pi_189537877
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik was mijn ruiten 1x in de 3 jaar ofzo, met een emmer water en wat afwasmiddel erin.
Kost echt geen kut, alleen een uurtje van je vrije tijd. Vaker wassen is echt zinloos, verschil zie je dan niet eens

Ik verbaas me soms om de bullshit waar mensen hun geld aan uitgeven, en dan gaan zeiken dat het allemaal zo duur is... :')
Ja, die 12 euro per maand daar gaan we echt aan onderdoor.
pi_189537948
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:17 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ja, die 12 euro per maand daar gaan we echt aan onderdoor.
Elke 3 jaar dat ik m'n ruiten zelf was bespaar ik dus even 432 euro met een uurtje werk _O-
pindazakje
pi_189538025
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Elke 3 jaar dat ik m'n ruiten zelf was bespaar ik dus even 432 euro met een uurtje werk _O-
Nou, doe het eens in de drie jaar en twee maanden en je bespaart 450 euro. Fantastisch toch?

Waarschijnlijk verspil jij weer in mijn ogen geld aan andere zaken.
pi_189538110
Overigens vind ik eens in de drie jaar je ruiten wassen wel weinig. Vaak genoeg dat hier een vogel tegen een ruit schijt.
pi_189541459
In mijn woonplaats rijden diverse onbetrouwbare glazenwassers rond. Die hebben geen website, geen email (hooguit een contactkaartje), alleen een 06 nummer en willen contant worden betaald (pinapparaat of via overschrijving doen ze niet aan). Ze komen eens in de maand of twee maanden langs (geen peil op te trekken wanneer precies). Ze kosten weinig, maar zijn onbetrouwbaar (afspraken nakomen hebben ze moeite mee) en de kwaliteit van hun werk is matig.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  maandag 21 oktober 2019 @ 01:51:18 #42
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189541473
Afgezegd, hij kwam 2 x per maand, ja doei.
  maandag 21 oktober 2019 @ 02:19:29 #43
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189541530
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat wil je horen dan?
De enige die er wat aan kan doen is de overheid, als die dit prima vindt, wat dan?

Of wil je horen wat voor schande het is en dat het kan niet, bla bla bla...

De beste oplossing is gewoon zelf je raampjes wassen of het niet te doen, dan ben je ervanaf.
TS opent gewoon een topic over kartelvorming in een bepaalde industrie, wat gewoon bij wet verboden is. Doe niet zo bijdehand.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_189542593
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik was mijn ruiten 1x in de 3 jaar ofzo, met een emmer water en wat afwasmiddel erin.
Kost echt geen kut, alleen een uurtje van je vrije tijd. Vaker wassen is echt zinloos, verschil zie je dan niet eens.

Ik verbaas me soms om de bullshit waar mensen hun geld aan uitgeven, en dan gaan zeiken dat het allemaal zo duur is... :')
Wat een onzin, als bij ons de zon laag staat en het is in de zomer droog geweest dan zie je gewoon hoe vies de ramen zijn.

Ik laat het in de warme maanden 1x in de 6 weken doen voor 15,- gewoon omdat ik het zelf geen leuke klus vind en we ramen hebben waar je niet makkelijk bij kan komen.

In de herfst en winter regent het genoeg dus dan heeft het idd weinig zin. Maar in de zomer zie je het verschil echt wel :)
pi_189546049
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:43 schreef Sigaartje het volgende:
Je moet ze ook contant betalen, ook zoiets raars. Kreeg een keer een briefje in de bus over achterstand. Vervelend natuurlijk. Dus ik bel die man: ik maak het direct in orde, wat is je IBAN? Krijg ik als antwoord: nee nee, ik kom wel een keer langs, dan kun je betalen.
:?
Een beetje een louche glazenwasser dus.
Bij ons komt er gewoon een bedrijf en wij betalen altijd via overschrijving.
Heeft jou glazenwasser 'bedrijf' wel een KvK of contactgegevens?
pi_189547700
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:47 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

en dat ze dan iedere 6 weken terug komen _O-
Ja dat proberen ze mij ook aan te smeren. Ik heb gezegd dat ik wel bel wanneer het nodig is.
Zakelijk doen wij het niet vaker dan 4x per jaar laten wassen en eerlijk gezegd heb je er vaak toch maar een week plezier van voordat een vogel er weer op schijt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:25:08 #47
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189548208
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Samen voor ons eigen. _O_
"Bats V."

Bats :D
pi_189548267
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:00 schreef bmp80 het volgende:
Rambam heeft een keer een uitzending gemaakt waarin ze zelf zogenaamd een glazenwassersbedrijfje zijn begonnen en maar een willekeurige straat pakten. Die werden dus wel echt bedreigd. Wel mooie tv.
Link naar die uitzending?

Hier in de wijk ook altijd maar een glazenwasser die alles doet. Wast je ramen zonder dat je er om vraagt en komt daarna geld vragen.
pi_189548366
Zijn ook altijd van die louche kampers en zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Redactie Frontpage maandag 21 oktober 2019 @ 16:12:51 #50
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189548929
quote:
16s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:33 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn ook altijd van die louche kampers en zo.
Doet me inderdaad denken aan de scharensliep van vroeger. Even langs de deur de mensen afpersen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')