abonnement Unibet Coolblue
pi_189536345
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:05 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat is niet zo. Mijn adviseur doet dat ook. Bij het verkopen van mijn woning kreeg ik een bod via een adviseur. Zo vreemd is het niet.
Dank. Voor sommigen is de wereld zwart-wit. Niks aan te doen!
Protège moi de mes désirs.
pi_189537160
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:47 schreef bonhoeffer het volgende:
maar een hypotheek bij bijvoorbeeld Woonfonds kun je alleen afsluiten met behulp van een hypotheekadviseur. De kosten van de adviseur vielen in het niet bij het voordeel van een hypotheek bij Woonfonds.

Klopt, Woonfonds hypotheek via hypotheekadviseur; was mijn eerste hypotheek ook. Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben en ben overgestapt naar ING. Woonfonds is typisch een wurghypothekenverstrekker.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189541529
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt, Woonfonds hypotheek via hypotheekadviseur; was mijn eerste hypotheek ook. Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben en ben overgestapt naar ING. Woonfonds is typisch een wurghypothekenverstrekker.
Ze hebben verschillende paketten. De goedkoopste is redelijk schraal inderdaad. Wij zitten een stapje hoger en eigenlijk enorm tevreden over de mogelijkheden en informatievoorziening. Wat beviel jou niet aan woonfonds?
pi_189541867
Achteraf gezien vond ik onze adviseur zn geld niet waard.

Toch maar genomen omdat het ons eerste huis was en niemand in mn omgeving er verder echt verstand van had. Daarvoor zelf heel veel ingelezen op internet en een paar gratis gesprekken gehad.

Uiteindelijk moest ik mijn adviseur 2x corrigeren bij een fout.

Je kan inmiddels ook een tussenweg nemen door een internet adviseur te nemen, die zijn vrij goedkoop, alles gaat per mail/telefoon (wat overigens na het 1e gesprek bij mijn adviseur ook zo was) en je moet wat meer zelf regelen (zoals facturen doorsturen bij nieuwbouw bv)
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:47:31 #55
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_189544288
Die van ons was het geld ook niet waard, maar dat was nog van voor de tijd dat je het zelf mocht doen. Dus we moesten wel iets. Ook rekenfouten en een koei van een fout met de geldigheid versus transportdatum waar de notaris mee kwam (en we gelukkig snel konden oplossen zonder hulp van deze adviseur)

Mijn vrouw noemde hem al snel Bob de Knurft, want dat was ie. Afijn, alles wel goedgekomen en nog eens een hard gesprek gehad met zijn baas die effe niet meer wist wat tie moest zeggen toen ik klaar was met uitleggen aan welke rechtzaak zijn bedrijf zojuist was ontkomen.

Ik zou het nu zonder doen. Beetje inlezen en handig zijn met cijfers is genoeg. Moet je wel willen doen en goed doen, want anders kost het je alsnog veel geld.

Veel success
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_189544470
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dan is jouw adviseur iets heel anders dan alleen een hypotheekadviseur.

Als hij ook de APK van je auto doet voor de komende 10 jaar en ook even de halfjaarlijkse controle van de tandarts voor je doet is hij zijn geld zeker wel waard. Het is wel iets heel zeldzaams en ik denk niet dat TS zo'n adviseur heeft.
Zo zeldzaam is dat blijkbaar dus niet.

Onze laatste hypotheekadviseur heeft namelijk ook de onderhandelingen voor ons gedaan. Hebben wij geen extra kosten voor hoeven maken, deed hij als service erbij en hij heeft een mooi bedrag van de prijs weten te krijgen.

Voor TS:
Het loont als je echt geen kennis van zaken hebt of als je een adviseur treft die ook goed kan onderhandelen.
pi_189549008
Heb alles gelezen, bedankt voor de berichten.

Dit klinkt wel relaxt. Denk dat ik voor wat advies ga. Ik kan wel logisch nadenken en een beetje rekenen, maar het is niet mijn vak en nog geen ervaring mee.
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:51 schreef Merel1808 het volgende:
Wij zijn bij de Hypotheker geweest en waren daar erg tevreden over. Het kost wat, maar die man kon in 1 overzichtje 48 verschillende hypotheken voor ons oproepen, allemaal met een andere rente en andere voorwaarden. Hij wist al die voorwaarden zo op te lepelen en hoe die eventueel van toepassing op onze situatie waren. "Jouw pensioenfonds levert rentekorting op bij deze aanbieder, maar jullie willen ook investeren in duurzaamheid en dat bouwdepot is hierbij renteloos, maar met jouw contract kun je ook bij deze aanbieder korting krijgen, en als jullie het huis willen houden om te verhuren als je doorverhuist over zoveel jaar is het gunstig om het zo-en-zo in te richten, etc, etc, etc."
Ik snap best wel wat van hypotheken, en misschien had ik het zelf ook uiteindelijk wel uit kunnen zoeken, maar nu was alles met twee gesprekken van 45 minuten geregeld, en hoefden we zelf alleen maar wat documentjes te uploaden. Die uren die ik er zelf in had moeten steken om tot dezelfde conclusie te komen waren duurder geweest dan de adviseur.
pi_189550456
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Mijn credo is al decennia lang dat hypotheekadviseurs geen enkel doel hebben. Maar als ik dat zeg, krijg ik een veegbeurt over de vloer.
Het is makkelijk roepen, maar natuurlijk is een dergelijke adviseur niet voor iedereen nodig. Zeker niet als het je eerste koopwoning betreft, je een vast contract in loondienst hebt en voldoende geld achter de hand hebt.

Échter, sta je ervan te kijken hoe onwetend sommige mensen zijn als het gaat om hypotheken c.q. schulden. En die zijn wel degelijk gebaat bij advies. Niet zozeer inzake welke lening voor hun het gunstigste is, maar nog veel vaker om het bijbrengen van broodnodige kennis.
pi_189552222
Ik had echt een briljante adviseur voor onze meest recente hypotheek. Ik had hem het dubbele van zijn tarief ook nog waard gevonden.
Echt, niks was teveel. Hij keek naar onze persoonlijke situatie (veel breder dan “wat verdien je” en “wat kan je lenen”), rekende tig scenario’s door, zocht belastingregels uit etc etc. Snapten we iets niet? Dan hing hij binnen 10
minuten aan de telefoon en nam hij alle tijd om zaken toe te lichten. En kwamen we er telefonisch niet uit? Dan kwam hij gewoon bij ons thuis langs. ‘S avonds; na bedtijd van onze kids; dat praat immers makkelijker.
En, op de dag dat we de sleutels kregen van ons nieuwe huis, liet hij een enorme bos bloemen bezorgen. Niet persé nodig, maar wel heel attent.
Er zijn echt wel hele goede adviseurs die je heel veel werk uit handen nemen en echt meedenken en met suggesties komen, maar je moet het wel een beetje treffen...
pi_189552500
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:58 schreef silliegirl het volgende:
Ik had echt een briljante adviseur voor onze meest recente hypotheek. Ik had hem het dubbele van zijn tarief ook nog waard gevonden.
Echt, niks was teveel. Hij keek naar onze persoonlijke situatie (veel breder dan “wat verdien je” en “wat kan je lenen”), rekende tig scenario’s door, zocht belastingregels uit etc etc. Snapten we iets niet? Dan hing hij binnen 10
minuten aan de telefoon en nam hij alle tijd om zaken toe te lichten. En kwamen we er telefonisch niet uit? Dan kwam hij gewoon bij ons thuis langs. ‘S avonds; na bedtijd van onze kids; dat praat immers makkelijker.
En, op de dag dat we de sleutels kregen van ons nieuwe huis, liet hij een enorme bos bloemen bezorgen. Niet persé nodig, maar wel heel attent.
Er zijn echt wel hele goede adviseurs die je heel veel werk uit handen nemen en echt meedenken en met suggesties komen, maar je moet het wel een beetje treffen...
Dit.
pi_189553162
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 02:17 schreef bonhoeffer het volgende:
Ze hebben verschillende paketten. De goedkoopste is redelijk schraal inderdaad. Wij zitten een stapje hoger en eigenlijk enorm tevreden over de mogelijkheden en informatievoorziening. Wat beviel jou niet aan woonfonds?
De onmogelijkheid om over te stappen naar een ander pakket; overigens de tussenpersoon wilde er ook niet aan meewerken. Waarschijnlijk was de verpande levensverzekering ook een goudmijntje. Ik vond ze vrij hoog qua rente en zeer inflexibel, TOT ik een pro forma aflosnota aanvroeg. Toen kon een overstap plotseling wel .
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189554515
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:58 schreef silliegirl het volgende:
Ik had echt een briljante adviseur voor onze meest recente hypotheek. Ik had hem het dubbele van zijn tarief ook nog waard gevonden.
Echt, niks was teveel. Hij keek naar onze persoonlijke situatie (veel breder dan “wat verdien je” en “wat kan je lenen”), rekende tig scenario’s door, zocht belastingregels uit etc etc. Snapten we iets niet? Dan hing hij binnen 10
minuten aan de telefoon en nam hij alle tijd om zaken toe te lichten. En kwamen we er telefonisch niet uit? Dan kwam hij gewoon bij ons thuis langs. ‘S avonds; na bedtijd van onze kids; dat praat immers makkelijker.
En, op de dag dat we de sleutels kregen van ons nieuwe huis, liet hij een enorme bos bloemen bezorgen. Niet persé nodig, maar wel heel attent.
Er zijn echt wel hele goede adviseurs die je heel veel werk uit handen nemen en echt meedenken en met suggesties komen, maar je moet het wel een beetje treffen...
Dit deed onze adviseur ook.
Kwam ook ‘s avonds langs, en bleef zelfs wachten totdat ik de kleine een paar keer terug in slaap kreeg.

Hij was ook aanwezig bij de notaris en stond daar ook met de grootste bos bloemen die ik ook heb gekregen. Echt een man die z’n geld meer dan waard was. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_189579445
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dit deed onze adviseur ook.
Kwam ook ‘s avonds langs, en bleef zelfs wachten totdat ik de kleine een paar keer terug in slaap kreeg.

Hij was ook aanwezig bij de notaris en stond daar ook met de grootste bos bloemen die ik ook heb gekregen. Echt een man die z’n geld meer dan waard was. :)
Heeft ie ook voor een hypotheek gezorgd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_189579607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Heeft ie ook voor een hypotheek gezorgd?
Hij heeft onze aanvraag gedaan bij onze hypotheekverstrekker, ja.
Protège moi de mes désirs.
pi_189579626
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hij heeft onze aanvraag gedaan bij onze hypotheekverstrekker, ja.
Geweldig!!

En wat betaalde je daarvoor en welke hypotheek kreeg je?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')