abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:12:20 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:12:44 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189552611
Zojuist een uitstekend item op rtl nieuws.

En boer die 25% reductie op z'n uitstoot weet te behalen door een paar simpele dingen:
- Minder eiwitrijk voedsel voor de koeien
- Niet de poep en plas samen laten komen, want dan reageert het op elkaar en krijg je extra gassen
- Meer de koeien buiten op de wei, want op stal is de poep en plas lastig te scheiden.
- Bij mest uitrijden, water toevoegen. Want dat kapselt het gas in.

Volgens uit eigen zeggen van de boer kost hem dit niets extras.
Efficiënt als een malle dus. Bij wijze van spreken is morgen dus, met deze maatregelen, de hele crisis opgelost.

Volgende scene in het item legt rtl nieuws het voor aan greenpeace. Hun reactie:
'ja leuk, maar we willen gewoon minder dieren'.

Over klimaatdrammertjes en kleine kindjes gesproken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:16:46 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189552621
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vertel even waar kuil en hooi van gemaakt zijn? Dat groeit aan de bomen toch?
inkuilen? dat doen we al veel jaren niet meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189552629
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:16 schreef Red_85 het volgende:
Zojuist een uitstekend item op rtl nieuws.

En boer die 25% reductie op z'n uitstoot weet te behalen door een paar simpele dingen:
- Minder eiwitrijk voedsel voor de koeien
- Niet de poep en plas samen laten komen, want dan reageert het op elkaar en krijg je extra gassen
- Meer de koeien buiten op de wei, want op stal is de poep en plas lastig te scheiden.
- Bij mest uitrijden, water toevoegen. Want dat kapselt het gas in.

Volgens uit eigen zeggen van de boer kost hem dit niets extras.
Efficiënt als een malle dus. Bij wijze van spreken is morgen dus, met deze maatregelen, de hele crisis opgelost.

Volgende scene in het item legt rtl nieuws het voor aan greenpeace. Hun reactie:
'ja leuk, maar we willen gewoon minder dieren'.

Over klimaatdrammertjes en kleine kindjes gesproken.
Is dat niet die boer die ook een speciale ontheffing heeft voor zijn maniet van bemesten? Dit komt me bekend voor.
pi_189552650
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:17 schreef Chia het volgende:

[..]

Is dat niet die boer die ook een speciale ontheffing heeft voor zijn maniet van bemesten? Dit komt me bekend voor.
Kon ik niet uit het item opmaken.

Item laat wel goed zien wat er aan de hand is. Boeren doen zat aan reductie van hun footprint. Maar volgens een paar extreme gekkies is het nooit genoeg tot die industrie is uitgeroeid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:19:41 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:41:39 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189553088
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie is "we"?
gaat stinken , vrselijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:42:52 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189553109
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik verschil gewoon van mening en sta compleet anders in de wedstrijd dan jou, maar daar waren in het vorige deel al achter he. Want jij hebt wel volkomen gelijk?

Waarom gaat je verder niet in op de opmerkingen die ik maak vwb de aanpak? Dat je misschien ook eens naar iets anders kunt kijken dan naar stikstofdepositie alleen?
Op welke opmerkingen doel je nu precies? Misschien lees ik eroverheen, maar ik zie jou vooral heel erg happen in het aas van michaelmoore.

En de terechte opmerking over 'groene polderwoestijnen' van Ringo wordt door jou met een ad hominem beantwoord.

[ Bericht 6% gewijzigd door Isdatzo op 21-10-2019 20:50:16 ]
Huilen dan.
pi_189553240
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kon ik niet uit het item opmaken.

Item laat wel goed zien wat er aan de hand is. Boeren doen zat aan reductie van hun footprint. Maar volgens een paar extreme gekkies is het nooit genoeg tot die industrie is uitgeroeid.
Dat e.e.a. is afgenomen zegt niet zoveel over de feitelijke situatie.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:53:02 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189553391
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat e.e.a. is afgenomen zegt niet zoveel over de feitelijke situatie.
Kijk het even na op uitzending gemist ofso en kom dan terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:55:46 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189553418
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:42 schreef Isdatzo het volgende:

Op welke opmerkingen doel je nu precies? Misschien lees ik eroverheen, maar ik zie jou vooral heel erg happen in het aas van michaelmoore.
In 1 van de andere zoveel topics over hetzelfde...

quote:
En de terechte opmerking over 'groene polderwoestijnen' van Ringo wordt door jou met een ad hominem beantwoord.
Wat moet ik anders met zo'n opmerking? Alsof heel Nederland een grasveld gaat worden.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:01:07 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189553553
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kon ik niet uit het item opmaken.

Item laat wel goed zien wat er aan de hand is. Boeren doen zat aan reductie van hun footprint.
Een deel van de boeren doet vast hun best, maar hoe je het ook wendt of keert: Nederland is te klein om op deze manier al dat voedsel voor de export te produceren als je de boel nog een beetje leefbaar wil houden.

Ik snap ook niet zo goed wat je nou tegen het inkrimpen van de veestapel kan hebben. Die hele industrie levert niet eens zo bijster veel op, maar zorgt wel voor een hoop vervuiling. Waarom koste wat kost vasthouden aan een systeem dat niet werkt?
quote:
Maar volgens een paar extreme gekkies is het nooit genoeg tot die industrie is uitgeroeid.
Gelukkig hoef je je van die paar extreme gekkies weinig aan te trekken, en ik snap ook niet hoe het noemen ervan je punt dat 'boeren al zat doen' kracht bijzet.
Huilen dan.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:05:48 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189553673
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

In 1 van de andere zoveel topics over hetzelfde...
Ik heb werkelijk geen idee waar je nu aan refereert.
quote:
[..]

Wat moet ik anders met zo'n opmerking? Alsof heel Nederland een grasveld gaat worden.
Dat die gigantische lappen raaigras nul biodiversiteit kennen. Dat het leven in het oppervlaktewater in de polders zo goed als dood is.

En dit was z'n punt niet volgens mij, maar als je voor de grap eens naar wat satellietbeelden kijkt dan zal je zien dat Nederland al grotendeels een grasveld is.
Huilen dan.
pi_189553678
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk het even na op uitzending gemist ofso en kom dan terug.
Je zegt dat een paar extreme gekkies dit doorduwen, maar feit is dat er een aantal vonnissen liggen waardoor de overheid nu in een impasse zit en geen vergunningen kan verstrekken totdat duidelijk is hoe o.a. de Habitat-richtlijnen worden gerespecteerd en het stikstof gehalte in Natura 2000-gebieden omlaag gaat. Dat heeft verder weinig met voor of tegen de boeren zijn te maken, noch dat er sprake is van een aantal 'gekkies'. Het is jammer dat de discussie zo de extremistische kant op wordt gestuurd en je 'tegen onze boeren bent' als je niet van mening bent dat de boeren maar onverminderd door moeten kunnen gaan.
pi_189553756
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt dat een paar extreme gekkies dit doorduwen, maar feit is dat er een aantal vonnissen liggen waardoor de overheid nu in een impasse zit en geen vergunningen kan verstrekken totdat duidelijk is hoe o.a. de Habitat-richtlijnen worden gerespecteerd en het stikstof gehalte in Natura 2000-gebieden omlaag gaat. Dat heeft verder weinig met voor of tegen de boeren zijn te maken, noch dat er sprake is van een aantal 'gekkies'. Het is jammer dat de discussie zo de extremistische kant op wordt gestuurd en je 'tegen onze boeren bent' als je niet van mening bent dat de boeren maar onverminderd door moeten kunnen gaan.
Nou.
Of het nu urgenda of die andere mafkees is geweest. Die rechtszaken kwamen van een aantal drammertjes met te veel tijd over.

Tevens zijn hele groepen die gewoon 'tegen' boeren zijn. Stallen binnenkomen en zogenaamd 'misstanden' willen aankaarten. Gewoon, lekker, om boeren te saboteren en in kwaad daglicht te zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189553783
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Op welke opmerkingen doel je nu precies? Misschien lees ik eroverheen, maar ik zie jou vooral heel erg happen in het aas van michaelmoore.

En de terechte opmerking over 'groene polderwoestijnen' van Ringo wordt door jou met een ad hominem beantwoord.
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wederom geen antwoord. Maar we zijn het van je gewend.
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

In 1 van de andere zoveel topics over hetzelfde...
[..]

Wat moet ik anders met zo'n opmerking? Alsof heel Nederland een grasveld gaat worden.
Hier moet ik @AchJa toch even bijvallen.
Ook ik heb gemerkt dat @michaelmoore geen antwoord geeft op vragen.

Dat is dan wel vervelend communiceren met zo'n iemand!

Nog een voorbeeld!

NWS / Europese Transfer Unie is een feit
pi_189553838
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]


[..]

Hier moet ik @:AchJa toch even bijvallen.
Ook ik heb gemerkt dat @:michaelmoore geen antwoord geeft op vragen.

Dat is dan wel vervelend communiceren met zo'n iemand!

Nog een voorbeeld!

NWS / Europese Transfer Unie is een feit
Raar mannetje idd. Zuigen, selectief quoten en vooral niet op vragen en argumenten in gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:18:27 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189553911
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik snap ook niet zo goed wat je nou tegen het inkrimpen van de veestapel kan hebben.
Die hele industrie levert niet eens zo bijster veel op, maar zorgt wel voor een hoop vervuiling. Waarom koste wat kost vasthouden aan een systeem dat niet werkt?
[
juist , het is tij de provincie is al fors gronden aan het opkopen en de minister wil op kringloop landbouw , nou dan is t gauw klaar

wat kan jou t verder schelen , werk je in die industrie ergens, slootharker ofzo, loonwerker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:25:08 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189554062
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:05 schreef Isdatzo het volgende:

Ik heb werkelijk geen idee waar je nu aan refereert.
Hier doelde ik bv. op: NWS / Boeren naar Den Haag met de tractor #28 BOERUHHH

quote:
Dat die gigantische lappen raaigras nul biodiversiteit kennen. Dat het leven in het oppervlaktewater in de polders zo goed als dood is.
Ik ben een verwoed sportvisser en ik kan je verklappen dat het leven en visstand in de polderwateren beter dan ooit is. Sowieso (het kwam al eerder ter sprake) zit er veel minder fosfaat in het water en is het water enorm helder tov een jaar of 25 geleden.

Op bv de Koeverdermeer (ja, buitenwater maar de polders malen daar rechtstreeks op) kun je buiten de vaargeul gewoon de bodem zien tot ongeveer een meter diepte, ook tieren de waterplanten er welig. Mijn vader heeft dat voor het laatst in de jaren 60 gezien...

quote:
En dit was z'n punt niet volgens mij, maar als je voor de grap eens naar wat satellietbeelden kijkt dan zal je zien dat Nederland al grotendeels een grasveld is.
Dat valt allemaal wel een beetje mee. En ik blijf erbij, ik heb liever grasveld dan beton. Daarnaast komt dat grasveld echt niet alleen door stikstof, boeren zaaien ook slim in met soorten gras he. Het is niet dat als ze bemesten dat alleen het gras groeit.
pi_189554070
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een deel van de boeren doet vast hun best, maar hoe je het ook wendt of keert: Nederland is te klein om op deze manier al dat voedsel voor de export te produceren als je de boel nog een beetje leefbaar wil houden.

Ik snap ook niet zo goed wat je nou tegen het inkrimpen van de veestapel kan hebben. Die hele industrie levert niet eens zo bijster veel op, maar zorgt wel voor een hoop vervuiling. Waarom koste wat kost vasthouden aan een systeem dat niet werkt?
[..]

Gelukkig hoef je je van die paar extreme gekkies weinig aan te trekken, en ik snap ook niet hoe het noemen ervan je punt dat 'boeren al zat doen' kracht bijzet.
Waar ik vooral mee zit is dat de beste producten naar het buitenland gaan en wij weer shit importeren. Omdat de supermarkten hun enorme marges willen cashen.
Boeren produceren voor het buitenland omdat daar wel die kwaliteit gewaardeerd wordt en ze een eerlijkere prijs krijgen.
Waarom moeten wij Iers en Argentijns rundvlees hebben en Nieuw Zeelands Lamsvlees? Heb zelfs Nieuw Zeelandse uien gezien bij lidl... Wtf doet dat hier als de Wieringermeerpolder er vol mee zit?
We hebben hier fantastische goederen.

Die bio-industrie is idd helemaal niet nodig. Maar nu die er wel is en de boeren de afgelopen jaren veel hebben geïnvesteerd in moderne faciliteiten omdat dat moest van wetgevingen, vind ik wrang om ze nu als de oorzaak weg te zetten van de uitstoot. Lekker makkelijk als je net een paar kolencentrales hebt geopend, dsm en shell in je land hebt met enorme faciliteiten en de hoogovens hele steden in de grouwe as zetten.

Maar de boeren moeten inkrimpen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:27:40 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189554102
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:11 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]


[..]

Hier moet ik @:AchJa toch even bijvallen.
Ook ik heb gemerkt dat @:michaelmoore geen antwoord geeft op vragen.

Dat is dan wel vervelend communiceren met zo'n iemand!

Nog een voorbeeld!

NWS / Europese Transfer Unie is een feit
Ik ben het met je eens dat met uiterst vervelend is om met michaelmoore te discussiëren. Ik zie hem hier ook niks inhoudelijks bijdragen, dus dan rest de vraag: waarom er steeds op blijven reageren?
Huilen dan.
pi_189554197
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier doelde ik bv. op: NWS / Boeren naar Den Haag met de tractor #28 BOERUHHH
[..]

Ik ben een verwoed sportvisser en ik kan je verklappen dat het leven en visstand in de polderwateren beter dan ooit is. Sowieso (het kwam al eerder ter sprake) zit er veel minder fosfaat in het water en is het water enorm helder tov een jaar of 25 geleden.

Op bv de Koeverdermeer (ja, buitenwater maar de polders malen daar rechtstreeks op) kun je buiten de vaargeul gewoon de bodem zien tot ongeveer een meter diepte, ook tieren de waterplanten er welig. Mijn vader heeft dat voor het laatst in de jaren 60 gezien...
[..]

Dat valt allemaal wel een beetje mee. En ik blijf erbij, ik heb liever grasveld dan beton. Daarnaast komt dat grasveld echt niet alleen door stikstof, boeren zaaien ook slim in met soorten gras he. Het is niet dat als ze bemesten dat alleen het gras groeit.
Klopt idd niet wat hij zegt. De bio diversiteit is groot in de buitengebieden en ook de wateren zijn prima. De visstand is heel goed hoor ik van vrienden die het wel leuk vinden te vissen.

Wat me ook opvalt zijn de grote hoeveelheden roofvogels. Buizerds, Sperwers, Kiekendieven en zelfs Slechtvalken tieren weelderig de laatste jaren. Dat zijn allemaal top-of-the-foodchain rovers. Die zitten er echt niet als het niet goed gaat met de natuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:39:15 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189554391
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt idd niet wat hij zegt. De bio diversiteit is groot in de buitengebieden en ook de wateren zijn prima. De visstand is heel goed hoor ik van vrienden die het wel leuk vinden te vissen.

Wat me ook opvalt zijn de grote hoeveelheden roofvogels. Buizerds, Sperwers, Kiekendieven en zelfs Slechtvalken tieren weelderig de laatste jaren. Dat zijn allemaal top-of-the-foodchain rovers. Die zitten er echt niet als het niet goed gaat met de natuur.
juist ik kan hier ook in de rivier zwemmen, iets wat vroeger onmogelijk was, dat komt door de milieumaatregelen en daar moeten we mee doorgaan

Het is over met 50% van de boeren zoals we die kennen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')