abonnement Unibet Coolblue
pi_189504812
Ik ben een beetje een digibeet, dus ik vraag het maar hier.

Vanmorgen werd ik onaangenaam verrast door m'n computer; die kreeg ik niet meer aan. Alles geprobeerd, niets lukte. Fuck irritante kutdag achter de rug van alleen maar weer met die zooi bezig zijn om te proberen te herstellen. Nieuwe schijf maar gehaald.
Had nog een up-to-date-backup op oude externe schijf, dus zo geprobeerd alles terug te zetten.
Dit ging allemaal voorspoedig, en tijdens het installeren zag ik wat er allemaal werd overgezet, en dat stemde me positief.

Nu is dat echter voltooid, maar het werkt voor geen meter. Als ik naar m'n geback-upte bureaublad ga, zijn alle icoontje leeg, en hebben ze geen pad o.i.d. onbruikbaar dus. De oude programma's lijken het ook niet te doen, al zijn ze wél overgezet.

Ik had eigenlijk gehoopt dat m'n pc er weer als de oude versie van voor dit alles uit zou komen, maar dat is allerminst het geval.

Wat kan ik nu doen? Hoe werkt dit? Wie kan me helpen?
Eens kijken
pi_189506201
Hier een voorbeeld:



Hoe krijg ik dit dan goed?
Eens kijken
pi_189508667
bestaat dat pad wel?
pi_189509141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 23:48 schreef MrDrako het volgende:
bestaat dat pad wel?
In de vorige installatie iig wel.
Vreselijk frustrerende dag is dit geworden, pfff. Heb echt met glas tegen de muur willen gooien op den duur. Wat kan dat toch waanzinnig irritant zijn, als computers het je zo lastig maken. (had ook gezeik met inlog-codes die ik niet meer wist enzo, als klap op de vuurpijl!)

Ik heb dus gewoon vanuit de backup alles terug gezet, in de hoop dat het allemaal netjes alles terug zou zetten op een manier die werkbaar is, en alles dan weer terug staat in de programfiles en zo als voorheen. Maar dat werkt schijnbaar heel vaag.

Wat heeft de backup dan voor meerwaarde als dat eigenlijk helemaal niet werkt?

[ Bericht 2% gewijzigd door Maharski op 19-10-2019 00:44:08 ]
Eens kijken
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 04:42:59 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189510649
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:12 schreef Maharski het volgende:
Wat heeft de backup dan voor meerwaarde als dat eigenlijk helemaal niet werkt?
Daarom test je die ook zo af en toe. Ableton is trouwens een muziekprogramma? Die eens opnieuw installeren?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189510686
Waarschijnlijk heeft ie alleen je user folder gebackupped/terug gezet en niet alles uit je program files.
Al je software opnieuw installeren dus.
Do what you love, love what you do!
pi_189511823
Hoe was je windows backup ingesteld?
welke windows versie? in het geval van windows 10: Welke backup (de oude 7 of nieuwe 10) is precies ingesteld?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:08 schreef Maharski het volgende:
Geef eens antwoord!
hiermee gaat men je niet sneller helpen, werkt vaak averechts ;)
pi_189513982
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:39 schreef mschol het volgende:
hiermee gaat men je niet sneller helpen, werkt vaak averechts
:@

Was het zooooooo zat
Eens kijken
pi_189513993
En ja, ik heb windows 10

En was volgens mij zo ingesteld dat ie gewoon alles back-upte. Bij het terugzetten keek ik ook af en toe, en zag ik gewoon dat alle belangrijke files ook keurig werden terug gezet, dus eigenlijk zou dat gewoon goed moeten zijn. Iets met verborgen mappen wellicht? Alleen geen idee hoe je daar komt en hoe je dat oplost...
Eens kijken
pi_189514443
Lijkt erop dat je alleen een backup hebt van je bestanden, niet van je complete systeem. Handig voor foto's e.d., maar waardeloos voor software.

Die zal je allemaal opnieuw moeten installeren.
So we just called him Fred too
pi_189514452
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:07 schreef Maharski het volgende:
En ja, ik heb windows 10

En was volgens mij zo ingesteld dat ie gewoon alles back-upte.
Tja, assumption is the mother of all fuckups.
quote:
Bij het terugzetten keek ik ook af en toe, en zag ik gewoon dat alle belangrijke files ook keurig werden terug gezet, dus eigenlijk zou dat gewoon goed moeten zijn. Iets met verborgen mappen wellicht? Alleen geen idee hoe je daar komt en hoe je dat oplost...
Je deed toch allerlei aannames waarvan je niet wist of ze juist waren. Back-ups zijn ook niet bedoeld om een compleet systeem terug te zetten maar om belangrijke (eigen) bestanden veilig te stellen, dat is iets anders.

Als je een compleet systeem veilig wil stellen (en dus ook terug wil kunnen zetten) dan moet je een image maken van je complete schijf. Dan weet je zeker dat je niets kunt vergeten en dat het systeem ook weer precies zo werkt als voorheen als je het terugzet.
pi_189514622
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:38 schreef Riparius het volgende:
Je deed toch allerlei aannames waarvan je niet wist of ze juist waren. Back-ups zijn ook niet bedoeld om een compleet systeem terug te zetten maar om belangrijke (eigen) bestanden veilig te stellen, dat is iets anders.

Als je een compleet systeem veilig wil stellen (en dus ook terug wil kunnen zetten) dan moet je een image maken van je complete schijf. Dan weet je zeker dat je niets kunt vergeten en dat het systeem ook weer precies zo werkt als voorheen als je het terugzet.
Ik zie dat ik ook een windowsimageback up file heb! Ben ik nu gered wellicht?

Ff proberen. O~)
Eens kijken
pi_189514900


Nu de vraag... wat moet ik kiezen? Straks kies ik de verkeerde. Ik zou zeggen: het grootste bestand, of....? Ik wacht graag even op een wetend antwoord van iemand hier :D
Eens kijken
pi_189514946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:38 schreef Riparius het volgende:
Tja, assumption is the mother of all fuckups.
Weet jij het wat ik moet kiezen?
Eens kijken
pi_189515172
'de schijfinstallatiekopie is niet geďnitialiseerd, bevat partities die niet herkenbaar zijn of volumes die niet aan stationsletters zijn toegewezen. Gebruik de module Schijfbeheer om te controleren of de schijf, partities of volumes kunnen worden gebruikt.'

En wat moet ik dan nou weer gaan doen?

Snap niet veel van deze materie.
Eens kijken
pi_189519752
HET IS GELUKT!

Weer helemaal als vanouds. Geniaal!
Had ik effe mazzel dat ik een image backup had zeg, pfffoeewww... anders was het echt drama en zeer kut. Maar met de schrik vrij gekomen dus. *O*
Eens kijken
pi_189519923
1 raar ding echter: m'n nieuwe hard ssd schijf heeft nu ineens ook maar 120 GB, terwijl toch echt een nieuwe heb gekocht van 240 GB, en ie daar nu op staat. Iemand die weet hoe ik dat weer fix?
Eens kijken
pi_189520048
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:19 schreef Maharski het volgende:
1 raar ding echter: m'n nieuwe hard ssd schijf heeft nu ineens ook maar 120 GB, terwijl toch echt een nieuwe heb gekocht van 240 GB, en ie daar nu op staat. Iemand die weet hoe ik dat weer fix?
Je hebt waarschijnlijk het 120GB image teruggezet en dus is er ook maar een partitie gemaakt van 120GB. Kun je even checken met Minitool Partition Wizard. Is helemaal gratis.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189520082
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:25 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Je hebt waarschijnlijk het 120GB image teruggezet en dus is er ook maar een partitie gemaakt van 120GB. Kun je even checken met Minitool Partition Wizard. Is helemaal gratis.
Zie nu ook bij schijfbeheer dat het ontbrekende gedeelte 'niet toegewezen' is, dit kan ik echter wel nu gewoon doen, alleen wordt het dan een 'nieuw eenvoudig volume'. Is dat handig, of kan ik beter ff checken naar die tool die je aandraagt?
Eens kijken
pi_189520097
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:26 schreef Maharski het volgende:

[..]

Zie nu ook bij schijfbeheer dat het ontbrekende gedeelte 'niet toegewezen' is, dit kan ik echter wel nu gewoon doen, alleen wordt het dan een 'nieuw eenvoudig volume'. Is dat handig, of kan ik beter ff checken naar die tool die je aandraagt?
Werkt ook. Gewoon uitbreiden. Anders heb je 2 schijfletters.

Ik raadde Partition Wizard aan omdat deze het veel beter in beeld brengt dan schijfbeheer.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189520123
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Werkt ook. Gewoon uitbreiden.
Ah oké. Thanks iig.
We drinken er zo een borrel op. B:)B
Eens kijken
pi_189520130
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:28 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ah oké. Thanks iig.
We drinken er zo een borrel op. B:)B
Doe maar een whisky. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189520236
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Doe maar een whisky.
En hoe werkt dat uitbreiden dan? :@ Zit net bij move/resize te kijken, maar daar krijg ik verder geen beweging in.
Eens kijken
pi_189520242
Oh wacht!
Eens kijken
pi_189520254
Fixed :D
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')