abonnement Unibet Coolblue
pi_189500971
Even een apart topic met elektravraag.

Huidige situatie: 1x25A aansluiting. Na de hoofdschakelaar zijn de groepen "doorgelust" naar een 3-fasesyteem met aardlekautomaten, waarschijnlijk ivm onze inductiekookplaat. Daar ergens ligt ook een aftakking naar ons bijgebouw, waar een eigen kast zit met 6 aardlekautomaten.

Gewenste situatie:
- aansluiting geschikt voor aanleg zonnepanelen
- kast in bijgebouw spanningsloos maken zonder hoofdgebouw ook spanningsloos te maken (kan nu ook, in bijgebouw zit een extra hoofdschakelaar)
- hoofdgebouw spanningsloos maken zonder bijgebouw ook spanningsloos te maken (kan nu niet)

Uiteraard ga ik zonder kennis niet in de boekenkast lopen rommelen, maar ik wil vooral de juiste vragen kunnen stellen aan iedere partij (stedin, installateur)

Alvast dank voor alle input
pi_189504920
Heb je een foto van de installatie?
pi_189513322
Kan prima hoor, een hoofdschakelaar , en dan twee schakelaars om de twee verschillende installaties spanningsloos te maken . Bij binnenkomst voedende kabel de hoofdschakelaar, daar boven op basis van selectiviteit de juiste automaten , dan verderop twee extra verdelers, deze ook uitrusten met een hoofdschakelaar .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_189513919
Klinkt goed dat het kan, zie het nog niet helemaal voor me helaas. Ook icm de 3 fasen die (denk ik) nodig zijn.

Foto maak ik even zodra de familie de deur uit is en ik kans zie de boel spanningsloos te maken....
pi_189517613
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:26 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Even een apart topic met elektravraag.

Huidige situatie: 1x25A aansluiting. Na de hoofdschakelaar zijn de groepen "doorgelust" naar een 3-fasesyteem met aardlekautomaten, waarschijnlijk ivm onze inductiekookplaat. Daar ergens ligt ook een aftakking naar ons bijgebouw, waar een eigen kast zit met 6 aardlekautomaten.

Dit kan en is voorbereid op 3 fasen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')