abonnement Unibet Coolblue
pi_189488266
Inleidende informatie:
Wanneer iemand zijn wifi op de telefoon heeft aanstaan is deze te detecteren. Zelfs met een goedkope esp8266 wifimodulde kun je al een sniffer maken.
Nu zit ik al een tijdje te denken aan een DIY projectje om hiermee de locatie van telefoons in een ruimte te bepalen. Door op drie locaties te scannen en mac-adressen en signaal sterktes op te slaan wil ik de positie bepalen. Hier zitten wat haken en ogen aan, bijvoorbeeld signaalsterkte is niet zo om te zetten naar afstand. Dat is een zorg voor later en daar gaat het mij nu niet om.
Eerst wilde ik esp8266 modules gebruiken, echter naast sniffen moeten ze ook met elkaar communiceren. Om dit parallel werkend te krijgen is haast onmogelijk (voor mij).
Toen dacht ik aan 3 raspberry pi's met elk een extra wifi dongle, ook al zijn ze niet echt duur er drie gebruiken voor een projectje is toch prijzig.
Nu zat ik te denken om één raspberry pi te gebruiken en 3 wifi dongles aan 2 meter usb-kabel.

Nu de eigenlijke vraag:
Is het mogelijk om een raspberry pi (4b) drie dezelfde wifi dongles naast elkaar te laten werken zonder conflicten?
En is de variatie in signaalsterkte bij +/- 4 meter groot genoeg?
pi_189561645
Wat houdt je tegen om het uit te proberen?
So we just called him Fred too
pi_189571995
Heb al vaker dingen gekocht voor een project dat om een of anderen reden strandde. Wilde bij deze eerst wat onderzoek doen voor ik weer met ongebruikte onderdelen zit.
Heb inmiddels al wel DIY projecten gevonden waar gebruik wordt gemaakt van twee dezelfde wifi dongles, dus zou moeten kunnen.
Nu nog wat anderen knelpunten op haalbaarheid controleren en dan knutselen.
pi_189577493
En hoe wil je dit in de praktijk gaan gebruiken?

Mensen lokaliseren middels het apparaat? Jouw eigen apparaten?

Juridisch gezien is het niet zo heel erg koosjer namelijk afhankelijk van welke data je gaat opslaan en gebruiken.. ik zie al dat je inspanningen gaat leveren op mac adressen op te slaan en data te onderscheppen voor het lokaliseren.

Of korter, het ontvangen van signalen is vrij, het interpreteren van die signalen is dat niet met name als je daar bijzondere inspanningen bij gaat verrichten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')