abonnement Unibet Coolblue
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 17:25:43 #1
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_189484643






Huidige cast:


SPOILER: En dan hebben we dit nog:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vooraf ging, in de GTST-topicreeks:

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 23:08 schreef Claude_Viole het volgende:
Net op RTL Lounge de cliffhanger gezien! Echt wat een waardeloze meuk bij elkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoelang heeft GTST nog bestaansrecht 8)7

Dit had echt anders gekund:

- Ludo die op slinkse wijze Billy te grazen neemt, en alles afneemt
- Daan die wakker wordt en een blik heeft van: "Wat doe ik hier, waar ben ik"
- Die ontvoeringszaak van Janine en Aysen door Toontjelekker skippen, ik vrees dat dit zo'n langdradig verhaal wordt wat nergens op slaat.
- Die grapjassen ook skippen. Hoeveel vlog-verhalen hebben we in Meerdijk al gehad?
- De verhaallijn van die trien in die rolstoel had wel in wat spannend kunnen uitmonden, heb ik niet echt gevolgd. Maar had wel wat anders doen Loes gemogen, leek er in mijn ogen behoorlijk op.
- Valentijn op een andere manier laten terugkomen, heeft niet echt veel meerwaarde op deze manier. Desnoods via Nick _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:34 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Het begint nogal sneu te worden nu. Heeft die Rohan en dat 'geweldige schrijversteam' van hem nu echt niet door, dat niet DIE vorm van realisme wordt bedoeld? In een soap gaat het er niet om of je het zelf kun meemaken of niet. In een soap kunnen zelfs de meest onmogelijke dingen realistisch worden, zolang het maar goed gebracht wordt via opbouw en een logisch verloop. Dat is juist een probleem nu: onderwerpen zijn SAAI. Er is geen spanning aanwezig of binding met de nogal onstabiele cast, dus waarom kijken? Zij zien in missend realisme dat het herkenbaar moet zijn. Volgens mij moet het herkenbaar zijn, omdat de kijker meegaat in het verhaal. Niet omdat hij het 'van thuis kent'.

Het missende realisme zit erin hoe personages tegenover elkaar staan. Voorbeeld: Nina en Daan kennen elkaar amper, hij ligt in coma en ineens lijken ze goede vrienden. Nina en Bing krijgen ruzie, waarna het blijkbaar logisch is dat ze gaan zoenen. Dingen gebeuren ineens, zonder aanleiding, opbouw of reden. Dingen gebeuren, omdat ze in een script staan. Komen uit de lucht vallen. Dat is al langer zo, maar nu wordt ALLES achter elkaar afgevuurd. Misschien wrijven de schrijvers dan in hun klamme handjes, met het idee van: 'dat verwachten de kijkers NOOIT! Wat zijn we goed bezig! Wat een verrassing!' Het is geen verrassing. Het is kortzichtig, dom en gemakzuchtig.

De kijker heeft geen tijd om aan de nieuwe situatie te wennen en de personages te leren kennen. Het is NIET realistisch dat mensen met ruzie elkaar meteen gaan zoenen. Het is NIET realistisch hoe personages die elkaar amper kennen ineens bij elkaar worden gedumpt als vrienden. Het is NIET realistisch hoe dingen gebeuren zonder reden. Steeds dingen aan het toeval toeschrijven, is een schrijffout. Toeval mag in een goed verhaal GEEN reden zijn.

Dan is er nog de pay-off. Het resultaat. Het wordt voorspelbaar: cliffhanger, DUS er zal wel iemand dood gaan of een ongeluk krijgen. Ook hier mist de opbouw. Nog snel even een aanloopje in de laatste week, om na de zomer terug te kunnen keren naar hetzelfde suffe niveau. Voorspelbaarheid ten top. Voorbeeld: de spannendste verhaallijn van dit seizoen was de terugkeer van De Beer. Prima vertolkt door de acteur en redelijk spannend. Zodra Hein in beeld kwam, was de spanning weg. Jos verdween, het verslaan van Hein was slechts tijd rekken en uitzitten. PAF! Dood. Neergeschoten door een tijdelijke rol, waarvan je kon verwachten dat die er na Marieke ook uit zou gaan. Weg spanning.

Lezen hoe Rohan het vervolgens weer allemaal geweldig vond dit seizoen, is een verschrikking. Getuigd van geen enkele kijk op het schrijven van een geslaagd verhaal of hoe de kijker dit ziet. Die introductie van Valentijn bijvoorbeeld: volg je geen Instagram, dan heb je de intro gemist. Vervolgens weer zo'n jongere, terwijl ze al niet weten wat ze met het bestaande groepje jongeren moeten aanvangen. Eerst is hij mysterieus, maar na een week gaat hij vloggen. Niemand die zit te wachten op De Grapjassen. Complete mislukking. Doe er wat aan? Welee, Rohan is er trots op...

Ik ben al wat langer gestopt met kijken. Normaal kijk ik de cliffhanger wel, maar die klinkt ook nogal inspiratieloos deze keer. Weet niet of ik volgens seizoen nog zin heb in Rohan's realisme, zeker als ze het dan weer in hun hoofd halen het seizoen te starten met 'drie maanden later'. Dat was meteen een mislukte binnenkomer, voor seizoen 29: weer de opgebouwde spanning weg, vanwege laks schrijfwerk. Het zit niet in situaties die in het echt niet zouden kunnen. Het missende realisme zit in hoe de personages tegenover elkaar staan en hoe het verhaal is opgebouwd. DAT is het voornaamste wat mist. Deze schrijfsels kun je GEEN verhaal noemen! :( :( :(
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 20:42 schreef James1988 het volgende:
Maar goed, dit was dus de cliffhanger.

Ludo trouwt ineens uit het niets met het frietkraamvrouwtje. Een boze automobilist heeft toevallig een honkbalknuppel bij zich en slaat Amir neer. Jojo valt om. En Daan is wakker en heeft ineens een zwak voor Nina.

Al met al best een paar verhaallijnen met potentie. Maar nu wordt het ineens als een voldongen feit gepresenteerd zonder introductie of opbouw. Ik weet gewoon niet wat ik, als kijker, hiermee aan moet.


quote:
Poll: Hoe kijken jullie gtst?
Tv reguliere uitzending
Online reguliere uitzending
Vooruit op videoland
Ik volg alleen dit topic
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com
GTST Courant
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_189484738
Dank u _O_

Het lukte mij maar niet. ;(
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  donderdag 17 oktober 2019 @ 19:32:36 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_189486503
deze is dubbel
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')